Moi pitkästä aikaa

❤️ MITÄ RAKKAUS ON (vihreät liput):

✅ Luottamus: Et joudu jatkuvasti todistamaan viattomuuttasi.
✅ Vapaus: Saat hengittää, olla välillä hiljaa, ottaa omaa aikaa ilman syyllisyyttä.
✅ Rehellisyys: Tunteista ja tarpeista puhutaan suoraan, ilman piiloviestejä tai pelejä.
✅ Tasa-arvo: Molemmat antavat ja saavat. Kukaan ei kanna kaikkea yksin.
✅ Turva: Voit olla oma itsesi pelkäämättä että sua haukutaan, mitätöidään tai hylätään.
✅ Hyvä tahto: Virheitä ei käytetä aseina vaan etsitään yhteistä ratkaisua.
✅ Yhteys: Toinen ei katoa kun tulee vaikeaa, vaan pysyy mukana ja rakentaa.
✅ Toisen ilo on oma ilo: Et koe mustasukkaisuutta siitä, että toinen voi hyvin.

---

💔 MITÄ RAKKAUS EI OLE (punaiset liput):

🚩 Kontrolli: Kenen kanssa puhut, missä olet, miksi et vastaa heti – jatkuvaa kyttäystä.
🚩 Manipulaatio: Hiljaisia rangaistuksia, syyllistämistä, passiivis-aggressiivista viestintää.
🚩 Omistushalu: “Olet minun, sinun pitää tehdä näin.”
🚩 Epäluulo ilman syytä: Sinua syytetään asioista ilman todisteita.
🚩 Tunteellinen kiristys: Uhataan erolla, hiljaisuudella tai loukkaantumisella jos et tee kuten halutaan.
🚩 Vain menneistä puhuminen: Eksä mainitaan jatkuvasti, menneet traumat ohjaavat kaikkea.
🚩 Yksipuolinen panostus: Toinen vaatii, mutta ei itse tee mitään.
🚩 Vihan käyttäminen voimana: Huutaminen, luurin lyöminen, estäminen – sen sijaan että keskusteltaisiin.

---

TIIVISTYS:

🟢 Rakkaus rakentaa.
🔴 Rakkaus ei vangitse.
🟢 Rakkaus kuuntelee.
🔴 Rakkaus ei tuomitse hiljaisuuttasi syyllisyytenä.
🟢 Rakkaus hyväksyy ihmisen kokonaisena.
🔴 Rakkaus ei vaadi sinua muuttumaan pelon kautta.

21

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiitos asian nostamisesta esille. Tärkeä aihe ja sopii sinkkupalstalle. Raamatussakin on luettelo rakkaudesta: "Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. Rakkaus ei koskaan katoa."

Tuo on agape-rakkautta, ei eros-rakkautta eli seksuaalista rakkautta.

FHL eli UTR

• Anonyymi

Mitäs palstasetä muuta- olet stevaroimaan kauppakeskuksessa menemään omassa mielikuvituksessasi taas ja miehisiä henkisiä kipuja voivotellut

• Sori mutta mikään palstasetä en ole. Mene muualle mussuttamaan.

• Anonyymi

Onpa hyvät listat!
      Olen törmännyt vaikeuksiin tässä:
      "Toisen ilo on oma ilo: Et koe mustasukkaisuutta siitä, että toinen voi hyvin."
      Miehet on hyvin kilpailuhenkisiä ja se näkyy joskus tässä. Ei osata iloita toisen puolesta, vaan toinen pitää jotenkin "päihittää".
      Ilon jakaminen onnistuu ehkä parhaiten niiltä, joilla on ollut lapsena sisaruksia. On ollut pakko opetella jakamaan, eikä ole saanut suuttua siitä, että kaikki ei mene aina tasan. Pelissä kaikki ei voi voittaa yhtä aikaa.
      Tämä pätee joskus myös parisuhteeseen. Parhaimmillaan puhalletaan yhteen hiileen ja se jolla menee paremmin, tukee toista. Ei kilpaile, eikä lyttää tai ole vahingoniloinen. Jos iloitsee kumppanin vastoinkäymisistä, niin se on vahingoniloa.

• Anonyymi

Yksi oleellinen jäi puuttumaan. Rakkaus on anteeksi antamista. Kukaan ei ole täydellinen ja virheet kuuluu ihmisyyteen. Rakkaus ei ole myöskään liian ehdoton.

Jasu

• Anonyymi

Ihmiset pyytelee helposti anteeksi melko mitättömiäkin juttuja. Anteeksi, että hiukseni on näin sekaisin jne. Pyydetään anteeksi jumalilta, muttei ihmiseltä jota on satutettu. Ja satutetutkin voivat oppia antamaan anteeksi. Oppia ikä kaikki.

Jasu

• Anonyymi

Juuri näin ❤️

• Anonyymi

Suhtaudun nykyään aiheeseen kuin olympialaisiin 🤭 (yhtä haasteellisenakin ehkä), aatteena vapaus, veljeys ja tasa-arvo, lisänä syvä ystävyys . Varsin arasti ja kunnioittaen sillä kyse on jostain mikä oikeasti osuu vain harvojen kohdalle sellaisena kuin sen kuuluu ollakin. Värjäämättömänä, puhtaana ja aitona.
      Auringonpistos vai lämpöhalvaus 🤔, jokin on nyt pielessä... 😄

• Anonyymi

Moikka susi! Kiva "nähdä"! Miten menee?

• Moi ja Kiitos, menee ihan kuten ennenkin, eli ihan hyvin. Toivottavasti sielläkin jossain. :)

• Anonyymi

No siinähän niitä hyviä juttuja tuli roppakaupalla.

Mikä sai sinut listaamaan ja kertaamaan rakkauden ja muun käytöksen kuvauksia juuri tänään? 😀

• Aina ajankohtaista asiaa kelle tahansa. 🐺

• Anonyymi

Onko susi rakastunut 🤔

• On kyllä ollut jo 4 kuukautta. ☺️

• Anonyymi

Paita päällä julkisuudessa.

• Rakkausjuttua mäkin mietin tossa keväällä. En vaan muista mitä siitä keskusteltiin, mutta yhen alotuksen tein. Mä sain idean siihen kun olin tossa hylätyssä ostoskeskuksessa ja joku oli maalannut peiliin suuren sydämen. Otin siitä kuvankin, se on mun sivuilla kyllä.

Nyt toi kauppakeskus on vaihtannu omistajaa, eikä siellä oo enää avoimien ovien päivää. Ja SOL siivouspalvelu sitä vartioi.

• Anonyymi

Nuori rakkaus on ihanaa, eikä tässä vanhassa jo 18 vuotta kestäneessäkään ole mitään valittamista.
      Jos rakkaus täyttää 18 vuotta, se on jo eräänlainen saavutus, mutta onhan se 50 vuotta se raja jota kannattaisi edes avoitella:)

Vanhempi tyttäreni kertoi yllättävän tiedon omista ukista ja mummista vierailtuaan siellä. He ovat olleet naimisissa jo 61 vuotta...no joo, ja sen kyllä jo myös huomaa:)
      Hienoja ihmisiä ovat, kaikki kunnia heille.

AV

• Anonyymi

He ovat jo aika iäkkäitä nuo isovanhemmat. Mun vanhemmat on olleet naimisissa 54 vuotta ja menneet naimisiin äidin ollessa 17 ja isän 20.🙂

Vanhempani on yli seittemänkymppisiä.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

He ovat jo aika iäkkäitä nuo isovanhemmat. Mun vanhemmat on olleet naimisissa 54 vuotta ja menneet naimisiin äidin ollessa 17 ja isän 20.🙂

Jasu

Äiti oli vasta 15 kun alkoivat olemaan yhdessä. Isä 18 kakara myös. Ehkäpä toi yksiavioisuus ihanteena kuitenkin haastaa ihmisiä. Ihmisiä, jotka niin helposti riitaantuu ja väsyy toiseen.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Huomenta, taidat sinäkin tykätä herätä aikaisin aamun viileyteen?
        Lämpötila ulkona hitusen alle 18 C ja luonto herännyt jo tunti pari sitten.

Kahvi valuu, kohta aamiaisen aika.

Mjoo, mummi täyttää ensivuonna 90, ukki on muutaman vuoden vanhempi.
        Kinastelevat ja sättivät rakkaudellisesti toisiaan lähes koko ajan, sellaista huumorimielistä vedättelyä aina ilmassa. Ehkä se on "yhteinen huumori" pitkän parisuhteen salaisuus?!

AV

• Anonyymi

juu en tarvi mitään rakkausohjekirjaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      51
      3585
    2. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      114
      2480
    3. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      593
      2273
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      19
      2026
    5. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      76
      1730
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1658
    7. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1648
    8. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1546
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1446
    10. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      94
      1427
    Aihe