Jumala hukutti muinaisen maailman poistaakseen pahan, mutta ei onnistunut. Tulevaisuudessa hän sitoo saatanan tuhanneksi vuodeksi ja paha poistuu maailmasta. Miksi Jumala ylipäätään päästi saatanan paratiisiin? Miksi ei sulkenut häntä vankeuteen maan syvyyksiin? Ei olisi nimittäin pahaa maan päällä siinä tapauksessa... Raamatun mukaan.
Saatana ja pahan poistaminen maailmasta
11
139
Vastaukset
- Anonyymi
Siinäpä kysymys. Miksi Jumala on niin voimaton, että saatanalla on herruus ja voima. Jumala toki syyttää ihmistä synnistä. Jeesuksen piti voittaa saatana ristinkuolemallaan, ei voittanutkaan. Etuoikeus on kuulemma siinä, kun uskoo, sllti uskovat taistelevat saatanan kanssa, ei ateistit usko saatanaan vaikka Mauno muuta väittäisi, kyse on yskovien uskosta saatanaan. Uskovat yhä odottavat taivastaan ja taistelevat loputtoman pimeytensä kanssa.
Lightning- Anonyymi
Kuka syyttää?
”Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen. Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä. Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."”
Johannes 12:46-50 FB38
”sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.”
Roomalaiskirje 3:20 FB38
”Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä,
osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.”
Roomalaiskirje 3:21-26 FB38
”Tiedämme myös, ettei lakia ole säädetty vanhurskaan takia vaan lainrikkojien ja kurittomien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien, epähurskaiden ja saastaisten, isän- ja äidintappajien, murhaajien, haureellisten ja homoseksuaalisuuden harjoittajien, ihmiskauppiaiden, valehtelijoiden, valansa rikkojien ja kaiken muun takia, mikä on vastoin tervettä oppia, jota minulle uskottu autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumi opettaa.”
1. kirje Timoteukselle 1:9-11
- Anonyymi
Paha henki voi tarttua. Joku edesmennyt.
Italiassa eksorsistin voi tilata. Kuin pizzan.
Tulee mopolla. Ei suomalainen ilmiö.
Riivaaja. Kts Riivattu - aavedata
Pappi ajaa. Pois. - Anonyymi
Älkää hosuko, kaikki aikanaan.
- Anonyymi
Saatana poistuu läheltämme täysin vasta päälle 1007 vuoden kuluttua (7 vuoden Vaivanaika / Karitsan häät + 1000-vuotinen valtakunta ja sen jälkeen Tuomio -> lopullinen Taivas / Helvetti).
En minäkään tätä touhua enää ymmärrä, mutta ehkä kysymys on Jumalan kaipaamien ihmisten pelastuksesta, he jotka vielä itsekkäästi vain pitkittävät ja pitkittävät omaa suostumustaan pelastukseen ja näin pidentävät tätä kärsimyksen aikaa Maan päällä.
Kuhnailkaa, kuhnailkaa, maapallo kärsii teitä odotellessaan.- Anonyymi
Jokainen voikin rehellisesti katsoa nimenomaan itseensä: elänkö täydessä parannuksessa vai onko jotain joka vaarantaa OMAN pelastukseni? ✨
Minäkö olen joku niistä vielä lihallisista jahkaajista? Odottavatko enkelit MINUA? Ja maailma kärsii?
Ei muuta kuin rukouksessa rehelliseen parannuksentekoon: suostuminen Kristuksen tekoihin omien, tekopyhien tekojensa sijaan.
Ja sehän onkin vaikeaa kuin mikä: voittaa Hengellä oma Lihansa.
Muutoin voikin kerran rapsahtaa kova tuomio.
- Anonyymi
Nooan ajan ihmisten "maailma" oli heidän oma elinpiirinsä. Maailmaa ei oltu tuolloin edes asutettu. Tarinassa on muutakin "luovuutta". Maapallolla on noin 7,8 miljoonaa eläinlajia. Yhteen laivaan ei taida mahtua 15 miljoonaa eläintä.
Nooan tarinan opetus ei ollut kansan suussa kiertäneen tarinan yksityiskohdissa. Tarinan keskeisiä teemoja ovat usko, kuuliaisuus ja Jumalan armo. Tarina muistuttaa, että pahuus saa palkkansa, mutta Jumala osoittaa armoa niille, jotka noudattavat Hänen käskyjään ja luottavat Häneen.- Anonyymi
Tulvakertomus on fiktiota.
- Anonyymi
Miksi Herra Sebaot loi vastustajakseen ryhtyvän arkkienkeli Luciferin ja vajavaisen ihmisen, vaikka kaikkitietävänä tiesi tarkkaan mitä tulee tapahtumaan?
Vastuuu on siten yksinomaan Herra Sebaotin. - Anonyymi
Eikös sekin ole rakkautta ettei pakota kaikkia tottelemaan ja palvomaan itseään? Näin vastuu siirtyy "kuulijalle", saa tehdä mitä haluaa.
- Anonyymi
Kysy Jumalta. Hänen tekojaan ei voi syntiin lankeemuksen pimentämällä ymmäryksellä selittää.
”Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi. Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä! Sillä kuka on tuntenut Herran mielen?
Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa? Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava? Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.”
Roomalaiskirje 11:32-36 FB38
Hän armahtaa ne jotka kuulevat ja uskovat evankeliumin ja kääntyvät pois entisestä synti elämästään.
”Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.” Roomalaiskirje 5:1-2 FB38
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81408- 891145
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1031057Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51933Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk62807- 81715
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli178694Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253676- 35669
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42623