Rap on alin kaikista musiikkigenreistä. Klassinen, heavy, rock, blues, jazz, pop, jopa tekno menee yli. Viimeistä ei tosin voida räpin tavoin kutsua musiikiksi.
Onko teillä kokemusta, mitä näillä räpin kuuntelijoilla yleensä liikkuu päässä?
Rap on alinta epämusiikaalista paskaa.
25
385
Vastaukset
- Anonyymi
paljonkin pohtivathyviä sanoituksia ja monilla räppäreillä kekseliäitä sanoituksia.
raptori-tyyris tyllerö = täydellinen sanoituspuoli ja rytminkäsittelykyky ja melodinen kertsi joka vie mennessään
raptori-tehttään kvanttimezurit= huikea teksti ja rytminkäsittelykyky ja lauluverbalriikkataide että moni hengästyisi niin ettei pystyis vetään tota biisiä
raptori-SKAH(ime mun sitä) jossa yhdistyy räppi ja hip hop mutta tällä kertaa yliampuva teksti. Hienoa rytmiikkaa taas.
Cheek sai kritiikkiä sanoituksistaan mutta muutaman kerran teki sielukkaan ja kauniin tekstin. Hänessä on myös siis tuo herkkä, sielukas ja kaunis puoli.
Muuten en kyllä cheekiä kuuntele paitsi ellei lasketa niitä hänen esikoisstudiolevyä ja muutamaa muuta.
J.Gotti joka lahjakas soul-räppäri että tekee musasta taidetta että luo melodiset ja eeppiset soitinmelodiat jonka päälle räppää.
vastaus sinulle on tämä = ei ole epämusikaalisia räppärien väsäämät laulut.
viestin lähettäjä juha pohjola- Anonyymi
Niinkö?
Millä nämä rap-"biisit" on soitettu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö?
Millä nämä rap-"biisit" on soitettu?voisin heittää vastakysymyksen vastapalloon ;
miten nämä räppibiisien rytmit, svengit ja melodiat on keksitty ja soitettu konelaitteelle?
Siis pitäähän hitto vie konemusantekijöidenkin ensin säveltää keksiä ne jutut ja sitten rytmittää ne melodiaksi koneelle jolloin teos on valmis ja sitä voijjaan vielä hioa studiolla lisääkin.
juha - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö?
Millä nämä rap-"biisit" on soitettu?räp -biiseissä voi ilmetä myös kitaraosuuksia jne.
kai osa keikoilla panee tulemaan ne kappaleiden soitinosuudet koneen kautta ja räppärit räpätä laulaa päälle mut on toisenlaisiaki lähestymistapoja räppäreilä että keikoilla osa bändissä soittavista soittaa esim akustisella kitaralla osuudet.
ei siis räp -musa ole ainoastaan konemusaa.
anteeksi (perkele sori kiroilu!) kun sekoilen aika usein ajatuksissani. Epäilen mulla olevan ADHD kun suvussa on sitä todettu.
juha - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö?
Millä nämä rap-"biisit" on soitettu?musamakuni on muutenki tosi erikoinen(räpistä oopperaan ja oopperasta rokkiin) eli voin kertoa mitä esim kuuntelen;
1.Puukko-allu
2.Klamydia
3.Draama-helmi
4.Kristina Fialova
5.Tarja turunen
esim nuo - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
voisin heittää vastakysymyksen vastapalloon ;
miten nämä räppibiisien rytmit, svengit ja melodiat on keksitty ja soitettu konelaitteelle?
Siis pitäähän hitto vie konemusantekijöidenkin ensin säveltää keksiä ne jutut ja sitten rytmittää ne melodiaksi koneelle jolloin teos on valmis ja sitä voijjaan vielä hioa studiolla lisääkin.
juhaEli tietokoneella näppäillen kun soittotaito puuttuu xD
Ja mitä tätä rap-sontaa kuullut niin eiväthän nämä spedet osaa edes biisejä tehdä millään mittapuulla täydellisen soitto- ja laulutaidottomuuden lisäksi.
Koneella ohjelmoidut halvat, paskat konerummut, joku köyhä, vammainen syna, bassot koneella, kitaratkin elleivät jotain alkeellista yhden sormen juttua osaa soittaa ja "laulu" paskaa papatusta päälle xD - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli tietokoneella näppäillen kun soittotaito puuttuu xD
Ja mitä tätä rap-sontaa kuullut niin eiväthän nämä spedet osaa edes biisejä tehdä millään mittapuulla täydellisen soitto- ja laulutaidottomuuden lisäksi.
Koneella ohjelmoidut halvat, paskat konerummut, joku köyhä, vammainen syna, bassot koneella, kitaratkin elleivät jotain alkeellista yhden sormen juttua osaa soittaa ja "laulu" paskaa papatusta päälle xDetkö ymmärtänyt? Ei ne tietokoneella näppäile painamalla vain nappia vaan se soinnutus pitää osata tehdä tietokoneellakin. Toki kitaralla se on vaikeampaa tehdä kuin tietokoneella mutta kai tajuat sen että kyllä ne tietokoneellakin joutuu näppäimen/näppäimien kautta hakemaan soinnutukset, rytmit ja melodiat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
etkö ymmärtänyt? Ei ne tietokoneella näppäile painamalla vain nappia vaan se soinnutus pitää osata tehdä tietokoneellakin. Toki kitaralla se on vaikeampaa tehdä kuin tietokoneella mutta kai tajuat sen että kyllä ne tietokoneellakin joutuu näppäimen/näppäimien kautta hakemaan soinnutukset, rytmit ja melodiat.
Voi että, ihanko pitää tietokoneella osata piirtää midinä viivat, jotta voit ajaa ne audiona jollain halpissoundilla sisään? xD Ja joita voit muokata lyhentämällä, pidentämällä tai äänenvoimakkuuksia muutellen? :)
Äläkä takerru pelkkään kitaraan vai etkö tiedä muita instrumentteja? Kerropa suurelle yleisölle miten rap-biisien rummut, bassot, syntikat ja köyhät kitarat tehdään? Mä tiedän kyllä varsin hyvin, kerro muille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi että, ihanko pitää tietokoneella osata piirtää midinä viivat, jotta voit ajaa ne audiona jollain halpissoundilla sisään? xD Ja joita voit muokata lyhentämällä, pidentämällä tai äänenvoimakkuuksia muutellen? :)
Äläkä takerru pelkkään kitaraan vai etkö tiedä muita instrumentteja? Kerropa suurelle yleisölle miten rap-biisien rummut, bassot, syntikat ja köyhät kitarat tehdään? Mä tiedän kyllä varsin hyvin, kerro muille.joo seleväksi tuli se ettet arvosta räp-musaa eikä siinä mitään että arvostan kyllä mielipidettäs.
Mä itse en katso genreen että arvostan kaikkia eri genrejä = räppi, ooppera-klassinen, jatsi, proge, rock, punk jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äläkä takerru pelkkään kitaraan vai etkö tiedä muita instrumentteja? Kerropa suurelle yleisölle miten rap-biisien rummut, bassot, syntikat ja köyhät kitarat tehdään? Mä tiedän kyllä varsin hyvin, kerro muille.jos ovat taitavia , eivät tarvi muokkausohjelmia lyhentää, pijenttää ja äänenvoimakkuuksia muokkaamalla mutta huomauttaisin että myös musantekijät jotka eivät ole konemusantekijöitä , myös usein heidän biisejä muutetaan studiolla kun tuottaja hinkkaa niitä .
Toki ymmärrän pointtisi että konemusantekijät ei välttämättä nyt ole yhtä lahjakkaita kuin ne jotka ei tee konneella musaa , mutta on olemassa konemusantekijöissä myös sellaisia jotka ossaa soittaa eri instrumentteja .
ja oon nähäny livenä räppimusan esittäjiä joissa kitaristi mukana soittamassa kitaraa ja esim hausmyllystä tiedän sen että hausmylly joka tekeny vuoskauvet konemusaa niin esim yhtyeen rumpali jakke esittää soittaa rumpuja livenä ja hyvin soittaakin. ja onpa hausmyllyllä ollut livekitaristikin joka vetäny oikein hienosti livenä . Ei nyt maailman haastavimpia "koukeroita" mutta vireessä ja tahdissa pysynyt aina.
ja kuten sanoin edellisessä viestissäni , niin mä kuuntelen kyllä kaikkea erilaista musaa että joo näin.
Voisin hieman valottaa millaista musaa kuuntelen...
esim nämä seuraavat;
J.Gotti(soul-räppäri joka hienosti yhdistää soulia ja räppiä )
Obruthion(suomalaista doom-metallia)
alexandr nevsky(venäläistä traditionaalista doom -metallia)
Kristina fialova(tsekkiläisviulisti joka esittää esim mozarttia)
Klamydia(punk-rock yhtye)
popeda(perusrock-yhtye)
kolmas nainen(kehittyi boogie&hard rock -yhtyeestä suomirock-yhtyeeksi&aikuisrock-yhtyeeksi)
hausmylly(lähinnä kiinnostus schysteemi levyyn jossa yhtye esittää huumoriräppiä ja löytyy yksi hip house&räp -biisikin)
raptori ( huumoriräppiä joka luonut aika-ajoin rytmikkäitä ja musiikillisesti haastaviakin koukeroita mutta uskon että saatat nyt pian repiä housusi noh noh mä vitsailen)
Maria minerva(eestiläinen artisti joka esittää loungen ja shoegazen tyylistä musaa)
harsh noise wall genreä tekevä void (jyvät tässäki genressä eroittuu akanoista)
noise-musaa esittävä jennifer Wolski(lahjakas kuin mikä!)
kuten tämä multilahjakas= catrin Finch joka esittää musaa harpulla, jousisoittimella muun muassa, pääosin harpun kanssa
ja tämä myös multilahjakas = candy Dulfer, joka mieltynyt bändinsä kanssa soulin ja funkin tyyliseen musaan
kauko röyhkä(koko tuotanto = pitkä ura joka täynnä aarteita että oikee aarreaitta miekkosen tuotanto)
tuomari nurmio(siellä täällä mestaritason levyjä ja muutama hutiosumakin)
Maija vilkkumaa(kyky tehdä tarttuvaa musaa ja pitää kii omasta tyylisuunnastaan visusti)
aija puurtinen(lähinnä mieltynyt hänen soolomusastaan enemmän jossa pyllistää muiden miellyttämiselle)
don huonot-silmänkääntötemppu (täysosuma levy koska kunnianhimoinen, korkealla älyllä ja kekseliäisyydellä sekä luovuudella tehty levy)
YUP-toppatakkeja ja toledon terästä( sama kuin don huonot-silmänkääntötemppu eli samalla yhtä korkialla taidolla tehty)
maj karman kauniit kuvat-ääri (sama kuin nuo kaksi ylläolevaa että samalla taidolla tämäki)
klamydia-masturbaatio ilman käsiä(paras klamydian levy)
monica törnell (pääosin hänen 70-luvun tuotanto jota ihastella että nainen osas rokata ja folkata ja kasarina popata enemmän ja vanhetessa noin lähellä 70 vuojen ikää , hänen ääni sai uusia ulottuvuuksia eli kuten usein vanhana, niin ääneen tulee hieno möreys ja eletty elämä joka tuo mukana huikean tulkinnan)
kari tapio (mr ääni ja kappale olen suomalainen ja muistojeni julia saa erityishuomion)
draama-helmi(hip hop-räppäri joka kallistua experimentaaliseen musataiteeseen)
diana Bush-harris (gospelimusaa esittävä artisti joka lähinnä rhytm -bluesin ja soulin kanssa viihtyvä)
Jenna vescio(toinen gospelia tekevä jonka musan henkisyys ja metsähenkisyys hienoa jos haluaa rauhoittua)
otetaan vielä aamuherätysmusana CMX-kolmikärki levy joka potkii aamuaikaan persiille =)
mut CMX;n paras levy minusta kuitenki veljeskunta (muistaakseni koko levy ladattuna youtubessa jos kiinnostaa sua!) jossa hc-punkin, goottirokin ja shamanististen balladien yhdistelmä kiehtovaa ja aika monet halmkronan kitarajutut aika progea)
Maria Libovsek joka oopperalaulajista paras (on tähän perustelut mutten jaksa perustella nyt)
juha pohjola viestin lähettäjä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äläkä takerru pelkkään kitaraan vai etkö tiedä muita instrumentteja? Kerropa suurelle yleisölle miten rap-biisien rummut, bassot, syntikat ja köyhät kitarat tehdään? Mä tiedän kyllä varsin hyvin, kerro muille.mutta jos hävisin tämän väittelyn niin voin esittää vielä yhden näkemyksen joka on tämä;
jos siis konemusaa tekevät eivät niin lahjakkaita soittajina niin kyllähän kuitenki konemusassa&räp-biiseissä on teoksia joissa on hienoja koukkuja ja rytmejä ja koukeroitakin vai mitä??
juha - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mutta jos hävisin tämän väittelyn niin voin esittää vielä yhden näkemyksen joka on tämä;
jos siis konemusaa tekevät eivät niin lahjakkaita soittajina niin kyllähän kuitenki konemusassa&räp-biiseissä on teoksia joissa on hienoja koukkuja ja rytmejä ja koukeroitakin vai mitä??
juhaHävisit tämän väittelyn soiton osalta, mutta mielestäni musikaalisen korvan omaavana, soittotaitoisena sekä myös sävellystaitoisena koukut mitä kuulen omaan korvaan, eivät ole erityisen hienoja.
Ysäriteknossa, joka on räpin lisäksi toinen inhokkini, löytyy koukuttavia melodioita ja kuulee, että siellä on joku sävellystaitoinen ollut ainakin taustalla. Ite olen sitä mieltä, että kaikki musiikki tulee soittaa, on ne kitarat, syntikat, bassot, rummut tai laulut. Toki jossain orkestraalisessa musiikissa voi käyttää livenä taustanauhoja esim. kuorojen osalta mikäli sormet loppuvat synistiltä kesken ja intro/outro voi tulla nauhalta, muttei sen enempää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hävisit tämän väittelyn soiton osalta, mutta mielestäni musikaalisen korvan omaavana, soittotaitoisena sekä myös sävellystaitoisena koukut mitä kuulen omaan korvaan, eivät ole erityisen hienoja.
Ysäriteknossa, joka on räpin lisäksi toinen inhokkini, löytyy koukuttavia melodioita ja kuulee, että siellä on joku sävellystaitoinen ollut ainakin taustalla. Ite olen sitä mieltä, että kaikki musiikki tulee soittaa, on ne kitarat, syntikat, bassot, rummut tai laulut. Toki jossain orkestraalisessa musiikissa voi käyttää livenä taustanauhoja esim. kuorojen osalta mikäli sormet loppuvat synistiltä kesken ja intro/outro voi tulla nauhalta, muttei sen enempää.oletko muusikko/lauluntekijä??
onko musa lyöny miten leiville?
Ysäriltä raptori joka teki huumoriräppiä nii kannattaa sun käyvvä kuunteleen semmonen biisi kuin tyyris tyllerö jossa on hienoa rytminkäsittelykykyä että koukeroita siin biisissä piisaa kyllä ja tarttuva kertosäe.
Eräs toinen kommentoija siellä kommenttiboxissa videon alla kehuu juuri noita asioita mun lisäkseni että lisäsin oman kommenttini hänen kommenttiin vastaus-kommenttina.
Raptorin päähenkilö (joka keksi sanat) tyyris tylleröön loi aika nerokkaat sanat.
Lisäksi uteliaisuuttasi käyppä kuunteleen saman orkesterin biisit SKAH(ime mun sitä) , älä näkymää ja tehtään kvanttimezurit. Niissä myös käytetty jonkun verran älyä niiden tekovaiheprosessissa.
koukkuisten rytmien keksiminen, oli se sitten tehty koneen kautta tai ilman konetta, vaatii aina hahamotuskykyä että vaatii aina jonkunlaista musiikillista älyä&lahjakkuutta.
Ysärinä kun mainitsit technon niin hausmylly teki technoa. Nehän aloitti vuonna 90 schysteemi levyllä jossa esitti huumoriräppiä. Arvostan siinä levyssä luovuutta eniten että huikeassa luovuustilassa prosessoitua musaa! Nam. Ainutlaatuista myös ettei tuollaista missään aiemmin tuon tapaista tehty että vaatii kekseliäisyyttä paljon!
vielä 92 sä oot jees levyllä osittain huumoriräpissä uiskentelivat mut mukaan mahtui jo muutakin. Ei vielä olleet siirtyneet technoon .
95 tahdonvoimaa levyllä siirtyivät sitten ysäritechnoon ja esim sen levyn kappaleet taivaankansi ja herätä mut joista etenkin herätä mut on huikea taidonnäyte.
juha pohjola viestin lähettäjä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hävisit tämän väittelyn soiton osalta, mutta mielestäni musikaalisen korvan omaavana, soittotaitoisena sekä myös sävellystaitoisena koukut mitä kuulen omaan korvaan, eivät ole erityisen hienoja.
Ysäriteknossa, joka on räpin lisäksi toinen inhokkini, löytyy koukuttavia melodioita ja kuulee, että siellä on joku sävellystaitoinen ollut ainakin taustalla. Ite olen sitä mieltä, että kaikki musiikki tulee soittaa, on ne kitarat, syntikat, bassot, rummut tai laulut. Toki jossain orkestraalisessa musiikissa voi käyttää livenä taustanauhoja esim. kuorojen osalta mikäli sormet loppuvat synistiltä kesken ja intro/outro voi tulla nauhalta, muttei sen enempää.hei tulin vielä uuvelleen tänne eli oon siis random-kommentoija vaikka tosin koko elinikäni oon musaa kuunnellu niin paljo että varmaan jotain tiijän siitä ja omakin sävelkorvaa voi löytyä(esim eka soitinmelodia tuli mieleen kun olin 6 vuotta vanha joka oli progerokkia ja sen kertosäe ja kehitin kappaleen muut osiot 30 vuotta myöhemmin ja 14 vuotiaana alkoi tulla yhtäkkiä paljon melodioita&jopa kokonaisia biisejä mieleen että en osaa sannoo miten hyviä ne on mutta osa kuulostaa jopa ehkä radiokelpoisilta ja sitten 14 ikävuojesta tähän 43 ikävuoteen on tullu noin 600 laulua mietittyä noin suurinpiirtein sanoisin jopa noin paljon on mielessäni käynyt melodioita, joskus ei -kokonaisia teoksia ja joskus kokonaisia ja mä siis kehittäny kaikki nää päässäni vain etten käyttäny mitään apuvälineitä ja isoin osa haihtunu pois mielestäni ja yhden kappaleeni lauloin kerran kännykkään ja äiti sanoi että ihan ok ja sitten kerran tein taidemusateoksen jossa otin apuvälineiksi kirjan ja juomalasin joilla muodostin matemaattisia rytmejä ja pyrin ottamaan huomioon teoksessa linjakkuuden ettei teos poukkoilisi liikaa että teoksella olis niinku tietty päämäärä &punainen lanka ja olin tosi tyytyväinen lopputulokseen ja luodut rytmiikat vaikiat koukerot ei ainakaan silloin tuottaneet minulle vaikeuksia mutta kuten aiemmin sanoin niin en käytä mitään soittimia enkä usein laulakaan niitä että pääni sisällä kehitän kaikki kuviot kuten bassot, rytmikomppikitara, laulu, stemmat, rumpu ja muitaki soittimia kuten esim haitariakin ja huuliharppua ja jousisoittimia jne) ja kerran noin 5 vuotta sitten keksin klassisen teoksen joka kestoltaan 22 minuuttinen että se oli sinfoninen teos mutta en ollu tyytyväinen siihen että minusta liian mekaaninen ) mutta halusin tulla kertoon sen että en ota kantaa siihen miten konemusantekijät luo musantekovaiheprosesseissa musaa kun sää kerroit että ne voi käyttää apuohjelmia luomalla esim hieman vaikeampia koukkuja&koukeroita että kun otin esimerkkinä raptorin biisin tyyris tyllerö jossa on niitä rytmejä ja koukeroitakin kuten minä ja se eräs kommentoija havaittiin nää seikat niin en tosiaankaan tiiä miten noi esim konemusantekijät on tekeneet noi jutut että onhan mahdollista että apuohojelmien kautta tai ilman niitä mutta koska en tiedä asiasta yhttään mittään niin kait viisaampaa on sanoa nyt "en ota kantaa koska ei oo asiasta tietoo" =)
mut varmasti jos googlettaisin niin löytäisin tietoa. Hmm.Ehkä alko nyt kiinnostaa houkutus googlettaa toi asia että tarkastaa nuo jutut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hei tulin vielä uuvelleen tänne eli oon siis random-kommentoija vaikka tosin koko elinikäni oon musaa kuunnellu niin paljo että varmaan jotain tiijän siitä ja omakin sävelkorvaa voi löytyä(esim eka soitinmelodia tuli mieleen kun olin 6 vuotta vanha joka oli progerokkia ja sen kertosäe ja kehitin kappaleen muut osiot 30 vuotta myöhemmin ja 14 vuotiaana alkoi tulla yhtäkkiä paljon melodioita&jopa kokonaisia biisejä mieleen että en osaa sannoo miten hyviä ne on mutta osa kuulostaa jopa ehkä radiokelpoisilta ja sitten 14 ikävuojesta tähän 43 ikävuoteen on tullu noin 600 laulua mietittyä noin suurinpiirtein sanoisin jopa noin paljon on mielessäni käynyt melodioita, joskus ei -kokonaisia teoksia ja joskus kokonaisia ja mä siis kehittäny kaikki nää päässäni vain etten käyttäny mitään apuvälineitä ja isoin osa haihtunu pois mielestäni ja yhden kappaleeni lauloin kerran kännykkään ja äiti sanoi että ihan ok ja sitten kerran tein taidemusateoksen jossa otin apuvälineiksi kirjan ja juomalasin joilla muodostin matemaattisia rytmejä ja pyrin ottamaan huomioon teoksessa linjakkuuden ettei teos poukkoilisi liikaa että teoksella olis niinku tietty päämäärä &punainen lanka ja olin tosi tyytyväinen lopputulokseen ja luodut rytmiikat vaikiat koukerot ei ainakaan silloin tuottaneet minulle vaikeuksia mutta kuten aiemmin sanoin niin en käytä mitään soittimia enkä usein laulakaan niitä että pääni sisällä kehitän kaikki kuviot kuten bassot, rytmikomppikitara, laulu, stemmat, rumpu ja muitaki soittimia kuten esim haitariakin ja huuliharppua ja jousisoittimia jne) ja kerran noin 5 vuotta sitten keksin klassisen teoksen joka kestoltaan 22 minuuttinen että se oli sinfoninen teos mutta en ollu tyytyväinen siihen että minusta liian mekaaninen ) mutta halusin tulla kertoon sen että en ota kantaa siihen miten konemusantekijät luo musantekovaiheprosesseissa musaa kun sää kerroit että ne voi käyttää apuohjelmia luomalla esim hieman vaikeampia koukkuja&koukeroita että kun otin esimerkkinä raptorin biisin tyyris tyllerö jossa on niitä rytmejä ja koukeroitakin kuten minä ja se eräs kommentoija havaittiin nää seikat niin en tosiaankaan tiiä miten noi esim konemusantekijät on tekeneet noi jutut että onhan mahdollista että apuohojelmien kautta tai ilman niitä mutta koska en tiedä asiasta yhttään mittään niin kait viisaampaa on sanoa nyt "en ota kantaa koska ei oo asiasta tietoo" =)
mut varmasti jos googlettaisin niin löytäisin tietoa. Hmm.Ehkä alko nyt kiinnostaa houkutus googlettaa toi asia että tarkastaa nuo jutut.Skeidaa 🫏💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ysäriteknossa, joka on räpin lisäksi toinen inhokkini, löytyy koukuttavia melodioita ja kuulee, että siellä on joku sävellystaitoinen ollut ainakin taustalla. Ite olen sitä mieltä, että kaikki musiikki tulee soittaa, on ne kitarat, syntikat, bassot, rummut tai laulut. Toki jossain orkestraalisessa musiikissa voi käyttää livenä taustanauhoja esim. kuorojen osalta mikäli sormet loppuvat synistiltä kesken ja intro/outro voi tulla nauhalta, muttei sen enempää.niin onko sulla siis musiikillista koulutustaustaa? Mul ei ole. Kouluissa olin hyvä musiikin oppitunneilla laulamisessa ja nokkahuilun soitossa. Pianon soitto ei menny niin hyvin. Laulukaan ei ihan täydellisesti että ope kehui että osaan muunnella hyvin ääntä ja tekstin mukaan mennä hyvin mut sanoi että äänesi ei soi niin hyvin kuin vois toivoa.
kun sanoin aiemmin ettei mulla ole soitinta niin minä noin vuos sitten löysin komerosta pölyttyneen nokkahuilun että kun tsekkasin niin sehä oli 90-luvulla valmistettu että varmaan äitini nokkahuilu joka vuoskauvet ollu komerossa pölyttyneenä että empä sitten tiiä mistä johtuu ettei oikein meinaa luonnistua tuolla huilulla soitto vaikka viime aikoina oon kehittynyt hieman mut veikkaisin että tuota nokkahuilua ei ole huollettu ollenkaan että voi olla muutenkin epävireinen huilu hieman mut sanoisin että pientä kehitystä on tullut =)
muita soittimia ei ole. Laulan kyllä kotonani paljon eri esittäjien lauluja. Isä sanoo että laula mieluummin kari tapion olen suomalainen äläkä aina laula sitä CMX;n täynnä naisia-laulua koska se kuulostaa huonolta. Minä laulan tuttuja mutta myös tuntemattomia ja outojakin lauluja. oudoin kotona laulettu laulu on ehkä CMX;n melko intialaistyylinen yö ei ole pimeä päivä. Se on rakenteiltaan outo biisi.
juha - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skeidaa 🫏💩
en lähtis genreväittelyihin että musta kaikissa genreissä on sekä hyvää että huonoa musaa. Ikuiset genreväittelyt on toki tervettä vaihtelua keskustelupalstoilla mutta pelkkä kommentti skeidaa ei ole oikein fiksu kannanotto mun mielestä että sun pitäs paremmin perustella kannanottosi, kiitos.
terveisin juha pohjola(erakko-outolintu) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin onko sulla siis musiikillista koulutustaustaa? Mul ei ole. Kouluissa olin hyvä musiikin oppitunneilla laulamisessa ja nokkahuilun soitossa. Pianon soitto ei menny niin hyvin. Laulukaan ei ihan täydellisesti että ope kehui että osaan muunnella hyvin ääntä ja tekstin mukaan mennä hyvin mut sanoi että äänesi ei soi niin hyvin kuin vois toivoa.
kun sanoin aiemmin ettei mulla ole soitinta niin minä noin vuos sitten löysin komerosta pölyttyneen nokkahuilun että kun tsekkasin niin sehä oli 90-luvulla valmistettu että varmaan äitini nokkahuilu joka vuoskauvet ollu komerossa pölyttyneenä että empä sitten tiiä mistä johtuu ettei oikein meinaa luonnistua tuolla huilulla soitto vaikka viime aikoina oon kehittynyt hieman mut veikkaisin että tuota nokkahuilua ei ole huollettu ollenkaan että voi olla muutenkin epävireinen huilu hieman mut sanoisin että pientä kehitystä on tullut =)
muita soittimia ei ole. Laulan kyllä kotonani paljon eri esittäjien lauluja. Isä sanoo että laula mieluummin kari tapion olen suomalainen äläkä aina laula sitä CMX;n täynnä naisia-laulua koska se kuulostaa huonolta. Minä laulan tuttuja mutta myös tuntemattomia ja outojakin lauluja. oudoin kotona laulettu laulu on ehkä CMX;n melko intialaistyylinen yö ei ole pimeä päivä. Se on rakenteiltaan outo biisi.
juhaMulla on musiiklllisita koulutustaustaa pitkälle klassisella pohjalla. Ei ole mitään itseopittua, ei nokkahuiluja komerosta. Musiikintunneilla riitti kun soitti yhden kappaleen vuodessa niin numero oli 10, vaikka muuten et olisi koko vuonna tehnyt tunneilla mitään. Eihän musiikkia missään koulun musiikintunneilla opita.
Kyllähän teoriat, sormijärjestykset ja opetettu soittotaito pitää olla + ehkä lahjakkuus päälle mikä näyttää räppäreiltä puuttuvan kokonaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on musiiklllisita koulutustaustaa pitkälle klassisella pohjalla. Ei ole mitään itseopittua, ei nokkahuiluja komerosta. Musiikintunneilla riitti kun soitti yhden kappaleen vuodessa niin numero oli 10, vaikka muuten et olisi koko vuonna tehnyt tunneilla mitään. Eihän musiikkia missään koulun musiikintunneilla opita.
Kyllähän teoriat, sormijärjestykset ja opetettu soittotaito pitää olla ehkä lahjakkuus päälle mikä näyttää räppäreiltä puuttuvan kokonaan.moi taas. Mitä mieltä olet näistä seuraavista?
Maj karman kauniit kuvat -Ääri studiolevy
Don huonot-silmänkääntötemppu studiolevy
Apulanta-Plastik studiokiekko
CMX-Veljeskunta studiolevy
mitä mieltä olet näistä soittajista?
Toni Wirtanen
Häiriö Piirinen(Maj karman kitaristi)
Jukka orma
Erja lyytinen
Teija niku(haitaristi)
laulajat;
Tarja turunen
diandra
Hector
Jarkko martikainen
hienoa kuulla tuosta mitä kerroit! Mahtava juttu ittelles =) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on musiiklllisita koulutustaustaa pitkälle klassisella pohjalla. Ei ole mitään itseopittua, ei nokkahuiluja komerosta. Musiikintunneilla riitti kun soitti yhden kappaleen vuodessa niin numero oli 10, vaikka muuten et olisi koko vuonna tehnyt tunneilla mitään. Eihän musiikkia missään koulun musiikintunneilla opita.
Kyllähän teoriat, sormijärjestykset ja opetettu soittotaito pitää olla ehkä lahjakkuus päälle mikä näyttää räppäreiltä puuttuvan kokonaan.vois heittää tähä omia lemppareitani;
Kristina Fialova tsekkiläisviulisti(ookko pannu merkille että monet naiset on multilahjakkaita soittajia???!!!) joka tulkitsee esim mozartia
Candy Dulfer jonka instrumenttina käyrätorvi joka etenee soulin ja jazzin maisemissa tai en mä nyt varma tai edes muista onko se kovin jatsia, ei kai, mut sori en muista nyt ja aika noloa sannoo näin koska mulla on tuolla hyllyssä hänen yksi levy jossa ei välttämättä isoja hittejä ehkä aina mutta jälki on hienoa kuunneltavaa eli kuuntelukelpoista
Kinga Glyk instrumenttina basso ja hänenkin yks levy löytyä että enpä hirveesrti kuunnelluy enkä muistakaan mut muistaakseni jatsin ja funkin välimaastossa uiskenteleva musaa ja Kinga on multilahjakkuus
tapani kansan julkaisu betonimylläri ja tapani kansa konserttilavalla = nämä kaksi on ehdottomia semmosia julkaisuja jotka pitäs löytyä jokaisen yli-innokkaan musafanin hyllystä =)
CMX-veljeskunta (nautittavaa musaa levyllä että ihailla luovuuden tasoa)
don huonot-silmänkääntötemppu (kunnianhimo ja luovuus kukoistaa!)
maj karman kauniit kuvat-Ääri jossa tällä levyllä myös kunnianhimoa kuin myös paljon nähty vaivaa levyn eteen että tehty varmaan pitkä työprosessi ennenkuin levy valmis että kappaleista huokuu myös luovuus
apulanta-plastik jolla mahtipontisuus nousee esiin eritoten. Ei ehkä aina soitannollisesti parasta apulantaa että aavistus liian kovvaa että apulannalle ominainen tonin kitaran groove ei ole tällä levyllä niin paljoa esillä kuin esim heinola 10 levyllä mut plastik on niin maaginen biisien osalta että on yks suosikkilevyjäni
YUP-toppatakkeja ja toledon terästä että tätäki levyä mielellään kuuntelee ussein että kunnianhimoa ja luovuutta kerta kaikkiaan paljon!
Raptori-ja tulivat tänne sotkemaan meidän ajopuuteorian jossa esim tyyris tyllerössä on varsin koukeroisiakin juttuja että rytmiikkaa ihailen tosa biisissä esim ja raptori sanojen osalta älyllistää minun kuuntelijan aika-ajoin ja myös viihteellistää mielen koska hauskaa menoa myös että hieno kombinaatio tuollainen ja musiikkillisesti hyviä hetkiä kyseinen tyyris tyllerö kuin myös SKAH(ime mun sitä), älä (näkymää) ja tehtaan kvanttimezurit.
Klamydia-masturbaatio ilman käsiä = oijoi mitkä soundit ja täsä klamydia ehkä aidoimmillaan mitä se haluaa olla! ironiaa veroparatiisiin sanoituksessa ettei ne oikeasti ole ihan tota mieltä verotusasioissa =)
Yö-myrskyn jälkeen = edelleen rokkaa ihan perushyvin tää levy jossa levyllä esim soittaa petanderin markku että semmosta keskitempon keskitien mollityylistä suomirokkia ja parhaina hetkinä kappaleet onnellinen perhe ja vain vuoksi toisten
Jennifer wolski = noise musan tekijä jolla paljon lahjoja
Vaid = harsh noise wall musan tekijä jolla on kuviot hallussa että tässä genressä myös jyvät eroittaa akanoista vaikka tätä genreä on muistaakseni räpin ohella paheksuttu tyyliin "kuka tahansa voi tehdä melekeinpä tällaista"
Ilpo numminen = äänimusan parissa toimiva muistaakseni että youtubesta löysin jotain mielenkiintoista
Eino juhani rautavaara -Sampo (upea teos klassista musaa ja elektronista musaa joka kestoltaan noin tunnin pituinen , vähän vajaat jos oikein muistan edes) että tässä teoksessa kolahtaa ainutlaatuinen ja rohkean luova ote
Anton vivaldi = suosikkini klassisen musan säveltäjistä
Clara Schumann= toiseksi suurin lempparini klassisen musan nimistä jonka teokset ei välttämättä aina isoimpia hittejä eikä enitensoitettuja eri konserteissa mutta hänen teoksista huokuu ajattomuus ja upea kauneus
tossa vasta murto-osa mun suosikeista =) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän teoriat, sormijärjestykset ja opetettu soittotaito pitää olla ehkä lahjakkuus päälle mikä näyttää räppäreiltä puuttuvan kokonaan.vielä yksi viesti (lupaan etten enää paljoa kirjottele jos koet omalta osalta ettet haluu jatkaa ennää tätä kirjottlua ) että mun suurin suosikkini kitaristeista on Maj karman kauniiden kuvien Häiriö piirinen ja perustelut tulee tässä;
1.pysyy tahdissa
2.hyvä vire
3.hienot groovet tarjoaa aina
4.eeppiset momentumit
5.rytmien eri tempotasoja muuntelee tarvittaessa
6.pystyy tekeen mielenkiintoisia riffejä
7.osa riffeistä ei välttämättä maailman helpointa soittaa että vaatii sorminäppäryyttä esim valaiden laulun intro/kitarariffi
8. Soundit ei ole liian isot eikä liian pienet vaan sopivat
9.onnistuu myös keikoilla
- Anonyymi
Laajasti musiikkia kuuntelevana, olen kuullut pari ihan hyvääkin rap esitystä, tosin usein vain osana oikeaa musiikkia, kuten Aerosmith Run dmc. Onko se rap musiikkia ollenkaan on sitten eri asia.
- Anonyymi
Rap ei ole musiikkia vaan typerää puhetta eikä mitään muuta. Kamalaa skeidaa koko gendre.
- Anonyymi
rap= 🤮🦍💩
- Anonyymi
Ei ole musiikkia. Tosin moni muukaan "musiikiksi" nykyään tituleerattu ei ole musiikkia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561228
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1541192Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601105Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo941038Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu49960Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä55828Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä54810Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54785- 32752
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin71731