Herkuttelu ei välttämättä lihota jos ei syö muuten liikaa.
Söin nyt itse laihdutuskuurin aikana herkkuja ja kalorit oli niinkin alhaiset kuin 2300 ja siinä määrällä ei liho kukaan.
Se mitä söin oli
kermajäätelö 100 g 180 kal
Karkki 100 g 400 kal
Suklaa 60 g noin 300 kal
Eli vain noin 900 kaloria eli terveellistäkin ruokaa SAA syödä tuokin vielä 1400 kaloria.
Tuon verran voi aivan hyvin herkutella MYÖS laihdutuskuurin aikana kahden viikon välein.
Ei hidasta yhtään laihtumista.😳
Pienestä herkuttelusta ei voi syyttää lihomista.Ennemmin liika syönti lihottaa,oli se mitä vain ruokaa.Myös terveellinen kevyt ruoka lihottaa JOS sitä syö liikaa.😳
Lihottaako herkuttelu
21
161
Vastaukset
- Anonyymi
Itse nappailen tuota
ei vara venettä kaada
https://www.terve.fi/artikkelit/b1-vitamiini-tiamiini - Anonyymi
Mutta kolesterolit nousee ja verisuonet rasvoittuvat tukkoon. Seurauksena sydäninfarkti ja/tai aivohalvaus.
- Anonyymi
Herkkua on monenlaista. Kaikki herkut eivät ole kovin energiatiheitä.
Herkuttelun lihottavuus riippuu kokonaan herkkujen laadusta, määrästä ja käytön tiheydestä. Myös terveellinen arkiruoka voi olla herkullista. - Anonyymi
Sitä kantaa mielellään sen 5-10 kg ylimääräistä ja silloin ei tartte ajatella juuri syömisiään ja juomisiaan , voi herkutella joka ilta suolaista ja makiaa , näin menny jo vuosikymmeniä ilman ongelmia , ei kannata kuluttaa elämäänsä stressaamalla syömisistään , nauttikaa antimista .
- Anonyymi
Tuosa ei ole juurikaan hiilareita
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/pirkka-makrillifileet-125g-tomaattikast-6410405280510
eikä tuossa
https://www.s-kaupat.fi/tuote/chef-kalle-grillattu-doner-lastu-medium-kastikkeessa-205g/6408110005313
Tokmannilla tuo on halvempaa ainakin meilläpäin- Anonyymi
Makrillissa on hyvää kalanrasvaa.
- Anonyymi
Tuossa syömässäsi määrässä suklaata, karkkia ja jäätelöä on hirmuisesti sokeria yhtensä, nimittäin 101 g Finelin mukaan.
Saat sokeria muustakin ruuasta, mutta jo nuo edellä mainitut tekevät sokerin osuudeksi 17 E% 2300 kcal:n dieetillä. Suositus on korkeintaan 10 E% eli 57 g 2300 kcal:a kohden. - Anonyymi
Aivot saa tarvitsemansa määrän sokeria tavallisesta kotiruoasta.
- Anonyymi
Hyvä uusi dieetti, sillä ei voi elää kovin pitkään, juurieläkeikään. Se on yhteiskunnalle hyväksi.
- Anonyymi
Et sitten ymmärtänyt että aloituksessa oli kyseessä pila?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sitten ymmärtänyt että aloituksessa oli kyseessä pila?
Pilailijan jutut menevät aina överiksi, ne on helppo tunnistaa. Ne ovat yleensä hirveän pitkiä ja pedanttisesti tehtyjä hartaita parodioita, koska hänellä on pakkohäiriöistä neurologiataustaa. Aloitus on sitä vastoin aitoa MKH:ta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pilailijan jutut menevät aina överiksi, ne on helppo tunnistaa. Ne ovat yleensä hirveän pitkiä ja pedanttisesti tehtyjä hartaita parodioita, koska hänellä on pakkohäiriöistä neurologiataustaa. Aloitus on sitä vastoin aitoa MKH:ta.
Sinä siis olet itse MKH, muutoin et voisi erottaa näitä kahta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä siis olet itse MKH, muutoin et voisi erottaa näitä kahta.
Sinä voit olla minua älykkäämpi, mutta minä olen paremman näköinen ja minulla on kehittyneempi realismin taju.
- Anonyymi
minä olin pikkuvauvana lihava että huonot geenit on että eipä tässä paljoa juuri mittään voi ylensyyä että jos en olis tarkka syömisen suhtteen niin lihoisin takuuvarmasti kahessa vuojessa 25 kiloa ainakin. Niinhän minulle itseasiassa kävi kun jätin taa kilpaurheilun 2008 niin kahdessa vuodessa lihoin noin 20 kiloa. Se on liian paljon ajatelkaa = 2 vuojessa 20 killoo! Mun geeneillä ei passaa liikoja syyä. Ei herkkuja eikä mitään muutakaan. Luuntiheyteni on varmaan myös tiheää ja lihasmassa raskaspitoista että oon aina ollu raskastekoinen kaveri että hartiatkin on kuin ladonovet.
- Anonyymi
Entiset urheilijat on kovia lihomaan.Se pitää syödä vain puolet vähemmän JOS ei liiku ☹️
Olen joutunut tekemään tuota itsekkin monet kerrat,ja olen pysynyt sen ansiosta laihana.😏 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entiset urheilijat on kovia lihomaan.Se pitää syödä vain puolet vähemmän JOS ei liiku ☹️
Olen joutunut tekemään tuota itsekkin monet kerrat,ja olen pysynyt sen ansiosta laihana.😏noh siinä kävi niin että laihdutin 20 killoo mut niinku huomaan sen että herkkä oon lihhoon että joutuu tekkeen normaalia kovemmin työtä pysyäkseen normipainoisena. Tällä hetkellä tai aika monta vuotta oon ollu normipainoinen mut en minä nyt mikään erityisen laihakaan ole että pituutta 175cm ja painoa 86-87kg mut ei mulla kovin iso maha ole jos vertaa esim isäni mahaan ja isän painoindeksi aika sama kuin paitsi hieman korkeampi hänellä painoindeksi mutta että hänen maha on aika paljon isompi kuin minun maha .
ongelma on ollu se että jos syön liian vähän, tulee terveysongelmia kuten lähinnä sydämen kanssa vaikeuksia.
olen kilpaurheilun jälkeen harrastanut liikuntaa säännöllisesti mut talvesta 2025 oon potenut ehkä jotain ylikuntotilaa kun keho on koko ajan tukossa jos tekee jotain kävelyä. Joskus ihan kukkien kastelukin voi laukaista kehoon ikävän tunteen. Sydämen tykytykset, voimakkaampi , ylinopeutunut lyönti tai hidastunut lyönti, joiden seurauksesta on tullut joskus kylmä hiki ihan , on olleet pelottavia kokemuksia.
Niistä kävin tekussa keskustelemassa. Antoi hoitaja ohjeen soittaa ambulanssi jos iskee pahempi kohtaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen joutunut tekemään tuota itsekkin monet kerrat,ja olen pysynyt sen ansiosta laihana.😏siis tarkoitin että kun lihosin kilpaurheilun jäläkeen noin about 25 killoo niin siinä meni monta vuotta 105 kiloisena köriläänä kunnes vuonna 2018 kyllästyin siihen ja aloin painonpudotusoperaatioon. Tulos oli hyvä = kahdessa vuodessa lähti pois 24 kiloa(panostin hitaaseen painonlaskuun etten lähteny mihinkään pikadieetteihin koskaan vaan rauhaisalla "kaavalla" painonpudotusta). Viime talvena kun tuli ne terveysongelmat, niin jouduin pakosta jättämään kävelylenkkejä minimitasolla koska sydänongelmat saattoi ilmetä kesken kävelyn jolloin piti palata takaisin ja sitten kun en voinu enää liikuntaa &kävelyä harrastaa niin lihoin talvesta 2025 alkukesään 2025 noin 5-7 kiloa eli paino kävi noin 80kg;ssa mutta nyt vaaka näyttää 85-87kg mutta ei se oikeastaan paljoa tuo painonnousu päälle päin näy, ei ainakaan vatsassa että kait se läski on tullut muualle tai sitä taukoa edeltänyt 2 kuukauden punttijakso saattoi myös tuoda painoa lisää koska lihasmassa kiinteyttää roppaa.
testasin farkkuja jalkaan tossa kuukausi sitten niin ei ne menneet ihan yhtä hyvin jalkaan kuin noin 1 vuosi sitten jolloin olin 80-82kg painava. Takareisiin kohdistin paljon punttitreeniä kahden kuukauden aikana niin saattoi lisätä lihasmassaa takareisiin jolloin farkut kiristää kun pakara kasvanut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siis tarkoitin että kun lihosin kilpaurheilun jäläkeen noin about 25 killoo niin siinä meni monta vuotta 105 kiloisena köriläänä kunnes vuonna 2018 kyllästyin siihen ja aloin painonpudotusoperaatioon. Tulos oli hyvä = kahdessa vuodessa lähti pois 24 kiloa(panostin hitaaseen painonlaskuun etten lähteny mihinkään pikadieetteihin koskaan vaan rauhaisalla "kaavalla" painonpudotusta). Viime talvena kun tuli ne terveysongelmat, niin jouduin pakosta jättämään kävelylenkkejä minimitasolla koska sydänongelmat saattoi ilmetä kesken kävelyn jolloin piti palata takaisin ja sitten kun en voinu enää liikuntaa &kävelyä harrastaa niin lihoin talvesta 2025 alkukesään 2025 noin 5-7 kiloa eli paino kävi noin 80kg;ssa mutta nyt vaaka näyttää 85-87kg mutta ei se oikeastaan paljoa tuo painonnousu päälle päin näy, ei ainakaan vatsassa että kait se läski on tullut muualle tai sitä taukoa edeltänyt 2 kuukauden punttijakso saattoi myös tuoda painoa lisää koska lihasmassa kiinteyttää roppaa.
testasin farkkuja jalkaan tossa kuukausi sitten niin ei ne menneet ihan yhtä hyvin jalkaan kuin noin 1 vuosi sitten jolloin olin 80-82kg painava. Takareisiin kohdistin paljon punttitreeniä kahden kuukauden aikana niin saattoi lisätä lihasmassaa takareisiin jolloin farkut kiristää kun pakara kasvanut.Montako kilometriä tai minuuttia suosittelet laihduttajalle kävelemistä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montako kilometriä tai minuuttia suosittelet laihduttajalle kävelemistä?
eräs tuttava Asko (entinen maratoonari) sanoi että jos kävelee rivakkaa tahtia seittemän kilsaa niin kehon kuona-aineet sun muut aineenvaihdunta esim vilkastuu jolloin tapahtuu painon putoamista mutta se voi tuo aktiivinen lenkkeily myös lisätä painoa koska voi kasvattaa lihaksia&kiinteyttää roppaa että parempi ehkä tarkkailla ommaa painoa vaatteiden kanssa eikä välttämättä vaaalla mutta itse käyttäny sekä vaakaa että vaatteita.
jos ei sulla kokemusta kävelylenkeistä niin en suosittelen että aloitat heti liian kunnianhimoisin tavoittein että aloita vaikka 3-5 kilsan lenkkejä eikä kannata heti vettää noppeella tahdilla.
jos alat kuntoileen kovemmin niin silloin pitää myös syyä hyvin.
äsken kokeilin farkkuja ja huomasin kun aloitin uudelleen (ylikuntotilan loputtua) kävelylenkit niin jaloista lähteny ylimääräistä pois niin farkut meni nyt jalkaan paremmin.
juha
- Anonyymi
Jos harrastaa paljon liikuntaa noin voi herkutella huoletta vaikka joka päivä KOSKA liikunnan harrastajan kalorin kulutus on vähintään 3000 kaloria päivässä.
Siihen SAA syödä siis noiden herkkujen lisäksi 2000 kaloria päivässä ja paino PYSYY SAMASSA 😳🤔
Minäkin olen syönyt noin joka päivä nyt noin 50 vuotta enkä ole lihava.Olen kyllä monestikkin MEINANNUT lihoa mutta en ole lihonut ainakaan liikaa KOSKA olen AINA laihduttanut heti pois jos olen vähänkään alkanut lihomaan 😏 - Anonyymi
Itse olen melko lihava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh432997Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta612931- 422357
- 311853
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251709Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa721654- 481576
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä771255- 361236
- 791070