Miksi professori Salmenhaaran ei luetellut Mozartin, Beethovenin ja Bachin lisäksi lähes yli-inhimillisinä säveltäjäneroina pitämiinsä musiikin voimahahmoihin myös vaikka Haydnia ja Schubertia, ja joista viimeksi mainittu nukkui pois jo niin nuorena, mutta sävelsi valtavan tuotannon ja kohosi harvinaiseen musiikilliseen suuruuteen vanhemmiten romantiikan tiennäyttäjänä ja oli saksalaisen taidelaulun liedin varsinainen perustaja ja suuruus, jonka veroista ei musiikin historiassa ole sen jälkeen nähty, vaikka voimiaan liedsäveltäjänä ovat koetelleet monet tunnetut suuret säveltäjät, mutta sellaiseen intensiiviseen ja yhtenäiseen runouden ja musiikin väliseen ideaaliseen liittoon nämä eivät aivan yltäneet, jossa kokonaista laulua kannattelee yhtenäinen spontaani idea ja runon muotoa ja sisältöä musiikillinen hahmo. Tammen musiikkitietosanakirjan mukaan Schubert on alkuvoimaisuutensa ja rikkaan mielikutuksensa takia romantiikan paras ilmentymä monessa mielessä.
Ketkä kuuluvat yli-inhimillisiin säveltäjäneroihin?
Anonyymi-ap
2
132
Vastaukset
- Anonyymi
hyvä kysymys mut sanoisin että vivaldin anton on myös nero. Omalla tappaa nero että hän ei luonut aina ajattomia teoksia yhtä paljon kuin nuo muut eikä yhtä tunteita herättäviä välttämättä mut omalla tappaa nero hänkin vai ootko eri mieltä?
mä oon siis kova Anton vivaldin fani että hän on mulle number one ykkönen. Etenkin hänen teokset viuluille. Mul on hänen yksi kokoelmalevy jossa hänen viulumusaa esitetään.
juha- Anonyymi
Onhan Vivaldikin ihan hyvä säveltäjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392701
- 532507
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle492212Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3341923- 1351655
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161515Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71338Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101197- 421106
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661076