haaveilin liittäväni ruusukvittenin oksan omenapuuhun ja se onnistuikin oikein hyvin:
https://ibb.co/8gWWWx5y
Silloin viime kesänä
9
200
Vastaukset
jos ette ole jo havainneet, niin aijaa.com ei toimi, mutta tuo toimii.
Jaa, eikö se taaskaan toimi. Taitaa olla sitten entinen se sivu. Mutta empä tiennytkään että kasveja voi tolleen liittää, tosin mun kokemus puutarhan hoidosta rajoittuu hautausmaahan.
- Anonyymi
Kiintoisaa. Toimiiko se epifyyttinä vai onko niillä keskenään joitain mutualistisia synergioita? Vai liekö puhdasta estetiikkaa? Sehän on parasta tuholaistorjuntaa kun harjoitetaan luonnollista biokontrollia. Eri kasveilla voi olla omat myrkkynsä ötököitä varten ja yksi ötökkälaji voi pyydystää toista. Rottia saadaan tehokkaasti pyydystettyä kissojen avulla. Lintujen pesimäaikana kissat ovat kuitenkin tuholaisia niitä lintuja kohtaan. Kaikki minkit mitkä näkee, pitää T*PPAA 😈. Vanhan kansan turinoiden mukaan käärmeitä pitäisi listiä. Oikeasti niitä ei saisi listiä yhtään. Itse asiassa minkit listivät käärmeitä lintupesueiden lisäksi. -💊-.
Tuo on liitettynä ihan samoin kuin tavallisia omananoksiakin liitettän, eli vinot leikkauspinnat ja sitten kuminauhaa kieputetaan ympäri, kunnes koko liitos on suojattu.
Itse laitan vielä oksastusvahaa päälle ylimääräiseksi suojaksi.
Eli siitä tulee ihan tavallinen oksa omenapuuhun, mutta on vain ruusukvitteniä ja tuottaa sen hedelmiä.
Myyrät ja jänikset pitävät ruusukvittenistä ja koska se on matala pensas, niin se ei täällä pääse kasvamaan rauhassa. Omenapuuhun ympättynä tuo oksa saa kasvaa ilman jyrsintää, sillä myyrät tai jänikset eivät yllä siihen, mutta talvi on kuitenkin ongelma, sillä tuo ei välttämättä kestä pakkasia yhtä hyvin kuin omena.- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Tuo on liitettynä ihan samoin kuin tavallisia omananoksiakin liitettän, eli vinot leikkauspinnat ja sitten kuminauhaa kieputetaan ympäri, kunnes koko liitos on suojattu.
Itse laitan vielä oksastusvahaa päälle ylimääräiseksi suojaksi.
Eli siitä tulee ihan tavallinen oksa omenapuuhun, mutta on vain ruusukvitteniä ja tuottaa sen hedelmiä.
Myyrät ja jänikset pitävät ruusukvittenistä ja koska se on matala pensas, niin se ei täällä pääse kasvamaan rauhassa. Omenapuuhun ympättynä tuo oksa saa kasvaa ilman jyrsintää, sillä myyrät tai jänikset eivät yllä siihen, mutta talvi on kuitenkin ongelma, sillä tuo ei välttämättä kestä pakkasia yhtä hyvin kuin omena.Kuplamuovi on sellainen köyhän miehen kasvihuoneviritelmä mikä periaatteessa toimii. Se on tietysti vaikeampaa kun puhutaan kumminkin oikeasta puusta. Käytännössä sen ympäröiminen vaatisi hyvin paljon sitä muovia ja mielikuvissani voin kuvitella että vain sen omenapuun oksaton runko soveltuisi siihen. Ja tietysti ne tuholaiset voisivat tehdä pahojaan. Kauriit ja hirvet ovat olennaisia koska ne saattavat järsiä puiden runkoja ja yltävät lisäksi korkeammalle kuin jänikset. Hirvet ovat kuitenkin sen verran arkoja etteivät ne uskalla tulla pihoihin/puutarhoihin. -💊-.
- Anonyymi
Ajattelitko tehdä omenaruusukvittenhilloa vai ihan vain niiden kasvattamiseksi?
Ruusukvitteneistä saa loistavaa marmeladia, joka jähmettyy itsekseen ja se maistuu omenan ja hunajan sekoitukselta.
Eli tuota ajattelin taas tehdä (olen tehnyt joskus kauan sitten, mutta täällä niistä myyrän järsimistä puskista ei saa riittävästi satoa).- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Ruusukvitteneistä saa loistavaa marmeladia, joka jähmettyy itsekseen ja se maistuu omenan ja hunajan sekoitukselta.
Eli tuota ajattelin taas tehdä (olen tehnyt joskus kauan sitten, mutta täällä niistä myyrän järsimistä puskista ei saa riittävästi satoa).Sinulla on monenlaisia jänniä kokeiluja. Jos näen jossakin tuollaista joskus myynnissä, niin täytyy ainakin saada maistiaiset. Tänä keväänä ehdin itse tekemään vain pelargonian juurrutuksia, enkä mitään uusia kokeiluja.
Muistan, kun kerroit aiheesta viime kesänä. En vaan muistanut, miksi niitä kasveja piti liittää toisiinsa? Taisi olla myyrien takia, tai jotain sinne päin?
Joka tapauksessa, onnittelut onnistuneesta viritelmästä. :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2522308- 1921694
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä481367Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad501045- 41846
- 15827
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä31810Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver23778Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .25776Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46647