Tulossa yli 11 miljardin euron sopeutukset. Eläkeläisetkin joutuvat osallistumaan talkoisiin.
https://yle.fi/a/74-20175426
– Eläke-etuuksiin ei ole koskettu, ja sieltä voisi löytyä seuraavaksi leikattavaa.
– Eläkkeistä voitaisiin leikata ilman, että ne kohdistuvat kaikkein heikoimmassa asemassa oleviin ihmisiin.
Professori: eläkkeistä löytyy leikattavaa
187
822
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä minä sen ymmärrän, jos esim. omasta 1000 € takuueläkkeestäni leikattaisiin ...se on sosiaaliturvaa, koska ei ole ansioeläke.
Mutta jokainen puhuu vain OMAsta puolestaan.- Anonyymi
https://www.etk.fi/ajankohtaista/tyoelakkeiden-keskeiset-muutokset-vuonna-2025/ - leikattu on jo ja kaikkien eläke kohta 0e.
- Anonyymi
Virkapummien paino nousee ja eläke laskee.
- Anonyymi
Annat siis iloisena pakoloisten hammashoitoon puolet eläkkeestäsi ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Virkapummien paino nousee ja eläke laskee.
Suomessa on yli neljätuhatta (yli 4000) laitosta ja organisaatiota veronmaksajien niskassa. Ja ulkomailla lisää, kymmenittäin tyhjänpäiväisiä lähetystöjä ja niidenkin kustannukset varmaan miljardiluokkaa joka vuosi. Kaikenlaisia lätisijäkerhoja kuten UPI, VTTL eli Valtiontalouden tutkimuslaitos, Sitra, ETLa ja satoja muita. Niistä kaikista riittää leikattavaa ja lakkautettavaa oikein olan takaa. Siksi kaikki ehdotukset esim. ministeriöiden ja niiden alajärjestöjen karsimiseksi pitää ottaa todesta ja viedä loppuun, koska näin pieni maa ei tarvitse maailman byrokraattisimpaa ja massiivisimpaa valtionhallintoa toimiakseen.
Eläkkeistämme on leikattu kovalla kädellä aina vuodesta 1995, kun lailla säädetty indeksitarkistus päätettiin leikata eläkkeiden osalta. Muissa toiminnoissa se kyllä on täysimääräisenä käytössä. Sen lisäksi eläkkeistä on viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana säädetty perittäväksi lisäverot eli ns. raippaverot jo useampaan kertaan. Mm. kolmena viimeisenä vuonna on nostettu eläkeverotusta joka vuosi enemmän kuin se tynkä indeksinousu olisi tuonut tulonlisää. Eläkkeiden kimppuun ovat käymässä innokkaimmin ihmiset jotka eivät ymmärrä miten yhteiskuntalous muodostuu, ja mitä tarkoittaa jos eläkkeistä leikataan: valtion verotulot kutistuvat vastaavasti, ja maksamatta jääneet eläkeosuudet vain kasvattavat pääasiassa ulkomaisia sijoitustoimia, joissa rahastot ovat mukana. Eli rikkaimmat ja optiokeinottelijat käärivät ne voitot taskuunsa, ja suomalainen kansalainen köyhtyy, suomalainen yhteiskunta kaikkineen on häviäjän roolissa. Pitää olla idiootti professoriksi joka noita aivopieruja eläkkeiden kimpuun käymiseksi julistaa kuukaudesta toiseen, ja villitsee kansalaisia toisiaan vastaan. Vanha kansan sananparsi oli että "kyynisyys on halpaa, sitä saa jokaisesta paperikaupastakin" ja se näkyy totena tämän päivän suomalaisessa yhteiskunnassa, valitettavasti! - Anonyymi
Maksaisin mieluummin omat eläkkeeni, enkä eläkeläisten Espanjan matkoja.
- Anonyymi
Miksi sinä saat takuueläkettä?
Minä saan 42 vuoden työssä olosta 3820 € eläkkeen bruttona. Minulta voi kyllä leikata, mieluummin nostaa veroja ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on yli neljätuhatta (yli 4000) laitosta ja organisaatiota veronmaksajien niskassa. Ja ulkomailla lisää, kymmenittäin tyhjänpäiväisiä lähetystöjä ja niidenkin kustannukset varmaan miljardiluokkaa joka vuosi. Kaikenlaisia lätisijäkerhoja kuten UPI, VTTL eli Valtiontalouden tutkimuslaitos, Sitra, ETLa ja satoja muita. Niistä kaikista riittää leikattavaa ja lakkautettavaa oikein olan takaa. Siksi kaikki ehdotukset esim. ministeriöiden ja niiden alajärjestöjen karsimiseksi pitää ottaa todesta ja viedä loppuun, koska näin pieni maa ei tarvitse maailman byrokraattisimpaa ja massiivisimpaa valtionhallintoa toimiakseen.
Eläkkeistämme on leikattu kovalla kädellä aina vuodesta 1995, kun lailla säädetty indeksitarkistus päätettiin leikata eläkkeiden osalta. Muissa toiminnoissa se kyllä on täysimääräisenä käytössä. Sen lisäksi eläkkeistä on viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana säädetty perittäväksi lisäverot eli ns. raippaverot jo useampaan kertaan. Mm. kolmena viimeisenä vuonna on nostettu eläkeverotusta joka vuosi enemmän kuin se tynkä indeksinousu olisi tuonut tulonlisää. Eläkkeiden kimppuun ovat käymässä innokkaimmin ihmiset jotka eivät ymmärrä miten yhteiskuntalous muodostuu, ja mitä tarkoittaa jos eläkkeistä leikataan: valtion verotulot kutistuvat vastaavasti, ja maksamatta jääneet eläkeosuudet vain kasvattavat pääasiassa ulkomaisia sijoitustoimia, joissa rahastot ovat mukana. Eli rikkaimmat ja optiokeinottelijat käärivät ne voitot taskuunsa, ja suomalainen kansalainen köyhtyy, suomalainen yhteiskunta kaikkineen on häviäjän roolissa. Pitää olla idiootti professoriksi joka noita aivopieruja eläkkeiden kimpuun käymiseksi julistaa kuukaudesta toiseen, ja villitsee kansalaisia toisiaan vastaan. Vanha kansan sananparsi oli että "kyynisyys on halpaa, sitä saa jokaisesta paperikaupastakin" ja se näkyy totena tämän päivän suomalaisessa yhteiskunnassa, valitettavasti!"Muissa toiminnoissa se kyllä on täysimääräisenä käytössä"
Missä muissa toiminnoissa? Työeläkkeet ovat olleet ainoa sosiaalituen muoto, jossa tasoa on edes yritetty sitoa yleiseen palkkatasoon. Kaikkialla muualla elinkustannusindeksi on riittänyt ja siinäkin indeksitarkistukset on usein jätetty tekemättä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinä saat takuueläkettä?
Minä saan 42 vuoden työssä olosta 3820 € eläkkeen bruttona. Minulta voi kyllä leikata, mieluummin nostaa veroja !Itse kukin saa, mitä saa. Riippumatta siitä, mitä saavat, monet ovat valmiita osallistumaan yhteisiin menoihin. Hallitukselle se ei kuitenkaan käy, vaan pyrkimys näyttää olevan kriisin syventäminen ja eripuran luominen.
- Anonyymi
Puhuttiin kylläkin tulevista eläkkeistä
- Anonyymi
Ei ole olemassa mitään "tulevia eläkkeitä".
Eläkkeisiin räävitään rahat joka maksupäivä nykyisestä varannosta. Jos ei ole rahaa, niin ei makseta eläkkeitäkään. - Anonyymi
Elinaikakerroin pienentää alkavia työeläkkeitä 5,2 prosenttia
Työeläkkeen alkaessa karttunut eläke kerrotaan elinaikakertoimella. Elinaikakerroin määritellään kullekin ikäluokalle 62 vuoden iässä.
Vuoden 2025 eli vuonna 1963 syntyneiden elinaikakerroin on 0,94759. Se pienentää vuonna 1963 syntyneiden vuonna 2025 tai sen jälkeen alkavia työeläkelain mukaisia vanhuuseläkkeitä 5,2 prosenttia. Tämä on alle 0,1 prosenttiyksikköä vähemmän kuin vuotta aiemmin.
Työeläkeotteelle lasketussa eläkkeen määrässä on arvioitu elinaikakertoimen vaikutus. Elinaikakertoimen työeläkettä pienentävää vaikutusta voi tasata lykkäämällä työeläkkeen maksuun ottamista.
Elinaikakerroin (Työeläke.fi)
- Anonyymi
pienistä ole ottamista, koska osa saa kelasta tukea elämiseen, eli suurista otetaan,
- Anonyymi
SAIRAS MAA TÄMÄ SUOMI ON. MILJARDEJA EUROJA JAETAAN RAHAA UKRAINAN SODALLE JA SUOMESSA LEIKATAAN KAIKILTA HEIKOIMMASSA ASEMASSA OLEVILTA. TÄMÄ ON KUIN NATSI SAKSA, MISSÄ KÖYHIÄ, SAIRAITA JA TYÖTTÖMIÄ PIDETÄÄN PILKKANAAN. HÄVETKÄÄ JO SIELLÄ HALLITUKSESSA!
- Anonyymi
Juuri nöin kuin natsi saksan aikaan ,ei juuri eroa ,paitsi kohta ryhtyyvät vangitsemaan ajatus rikoksesta ja perustetaan vanki leirejä ,ja viedään sora montuille.ei paljoa enää puutu.suomi son täysin sekaisin ja sotapsykoosissa.ja natokiimoissaan .omasta kansasta ei niin väliä ,kunhan vain mielistellään usa pressaa ja nuollaa natzi ukrainaa .
- Anonyymi
Kusipäisiä nuo demarit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kusipäisiä nuo demarit.
Ja niiden äänestäjät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kusipäisiä nuo demarit.
Tuota komnenttiasu ei ymmärrä kukaan. Persut, nimenomaa Riikka Purra, ehdottaa eläkkeiden leikkaamista!!! Ja nyt kokoomuskin on samaa mieltä! Suuri määrä kokoomuksen äänestäjistä on eläkeläisiä, jotka kyllä äänestää jaloillaan, jos Petteri tekee tyhmyyksiä. Persuissa on suurin takuueläkkeiden saajaporukka.(valtio kustantaa)!
- Anonyymi
kela turismi tulee lopettaa, kun on kaikkine kuluineen ja haittoineen niin kallista.
- Anonyymi
se on sitten maahan muuton syytä,
- Anonyymi
Saisi jo nyt lähettää takaisin tuhansia oleskelijoita ja sossuturvan hyväksikäyttäjiä.
Sosiaaliturva kuuluu vain kantasuomalaisille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saisi jo nyt lähettää takaisin tuhansia oleskelijoita ja sossuturvan hyväksikäyttäjiä.
Sosiaaliturva kuuluu vain kantasuomalaisille.Tuohon asiaan yhdyn minäkin!! Kuinka suuri on se summa. mitä maksetaan noille maahanmauuttjaäideille kotona olemisesta! Kuinka suuri on se summa, mitä maksetaan noille kotona makaileville miehille korvauksia!
Aletaan nyt karsimaan niistä ensin, koska mielestäni he voisivat palata kotimaihinsa kehittämään siellä olevia oloja eikä turvautua vain maamme sosiaalietuisuuksiin! - Anonyymi
Samaa mieltä. Pysytelkää persut vain oman kuntanne alueella, älkääkä lähtekö naapurikuntiin sossuturismi matkalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
se on sitten maahan muuton syytä,
Haitallinen maahanmuutto maksaa kymmenen miljardia euroa joka ikinen vuosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haitallinen maahanmuutto maksaa kymmenen miljardia euroa joka ikinen vuosi.
Kuvitelkaa. Se on samaa suuruusluokkaa kuin säästöt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvitelkaa. Se on samaa suuruusluokkaa kuin säästöt.
Se on paljon enemmän kuin säästöt, koska säästö voidaan tehdä vain kerran leikkaamalla joku etuus pois. Mutta nuo kustannukset hyödyttömästä maahanmuutosta ovat joka vuosi ja vain lisääntyvät koko ajan!
Ei tällainen pieni kansakunta yksinkertaisesti pysty toimimaan koko maailman sosiaalitoimistona enää pidempään. Se pitäisi jokaisen normaalijärkisen suomalaisen ymmärtää. Mutta kun noita "oman maan kansalaisten etu on vahingollista ajattelua" porukkaa, ovat hallituksetkin ahtaalla tuon riitelyn kanssa. - Anonyymi
Lopetetaan ensin persujen takuueläkkeet ja toumeentulotuet.
- Anonyymi
Ihan oikein. Suomi ei tarvitse eläkkeellä loisivia, vaan ahkeraa työteliästä väkeä.
- Anonyymi
Sano sitten, miksi tässä maassa ei palkata osaavia ihmisiä töihin?
Siksi koska tämä on ikä rasismin luvattu maa. Täysin sairas yhteiskunta, missä työtöntä rangaistaan siitä, ettei hän saa töitä, kun töitä ei edes ole, eikä niitä saa. - Anonyymi
Haista sinä pee, eläkkeellä olevat EI LOISI VAAN SINÄ OLET SITÄ SUKUPOLVEA JOKA ON MINÄMINÄMINÄ MINULLE KAIKKI HETI NYT!!
- Anonyymi
Sairas tyyppi tuo on, jota on haastateltu. Miksi tuollaisia hulluja edes jututetaan?
- Anonyymi
elinikäennuste saattaa kasvaa taas
- Anonyymi
Työeläkevarat nauttivat perustuslain suojaa.
- Anonyymi
Ja sen suojan muuttamiseen tarvitaan 5/6 enemmistö kansanedustajista. Toinen juttu on eläkkeiden verotus, ja kolmas on eläkeläisten äänestyskäyttäytyminen.
- Anonyymi
Höpö höpö. pyramidihuijaushimmeli ei nauti yhtään mitään.
Palkasaajien pitäisi sen sijaan saada pitää omat palkkarahansa itse. Nyt palkkasummasta varastetaan noin 1/4 työeläkeloisille, joita joudumme, noita kiittämättömiä pummeja, elättämään.
Varastaminen on rikos, milloin tuolle rosvoamiselle tehdään loppu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palkasaajien pitäisi sen sijaan saada pitää omat palkkarahansa itse. Nyt palkkasummasta varastetaan noin 1/4 työeläkeloisille, joita joudumme, noita kiittämättömiä pummeja, elättämään.
Varastaminen on rikos, milloin tuolle rosvoamiselle tehdään loppu?EI OLE MITÄÄN TYÖELÄKELOISIA JA TYÖELÄKELÄISET EI OLE VARKAITA EIKÄ PUMMEJA!! Lopeta se herjaaminen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varastaminen on rikos, milloin tuolle rosvoamiselle tehdään loppu?Ainakin minä olen ostanut eläkevakuutuksen ja maksanut siitä sovitun vakuutusmaksun ja nyt on aika saada se vakuutuskorvaus.
Mites on sanotko vakuutuspummiksi sellaista jonka talo palaa ja saa orvaukset joita sinä maksat?
Tai autokolarissa vakuutuksesta saa korjauskulut tai vammautumisen seurauksena korvaukset, ovatko hekin pummeja kun sinä maksat sitä autovakuutusta?
Oletko muuten huomannut että noiden perinteisten vakuutusten vakuutusmaksuja muutetaan ja monesti ylöspäin sen takia että vahinkoja on ollutkin enemmän kuin alunperin arveltiin?
Miten pirussa luulet että eläkevakuutus toimisi erilailla kuin muut vakuutukset?
Ja turha alkaa tinkaamaan vastaan, eläkeaksu on nimeltään eläkevakuutusmaksu.
Kaikissa virallisissa teksteissä puhutaan työeläkevakuutusmaksusta, kuten sosialivakuutusmaksusta ja työttömyysvakuutusmaksusta.
Ja jos et ole vielä tähän päivään mennessä tajunnut niin vakuutus korvaa sovittujen ehtojen mukaisesti.
Minä olen sopinut eläkevakuutuksessa että saan eläkkeen ja eläke määräytyy maksamieni eläkemaksujen mukaisesti.
olen myös sopinut että jos joudun osatyökyvyttömäksi tai täysin työkyvyttömäski niin vakuutus korvaa minulle laskennallisen eläkkeen riippumatta olenka saanut maksettua koko eläkettä.
Tämä samainen ehto on aika monessa muussakin vakuutuksessa ja myös henkivakuutuspykälissä.
Joten turha alkaa selittelemään että eläkeläiset ovat sosialipummeja jotka loisii sinun rahoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin minä olen ostanut eläkevakuutuksen ja maksanut siitä sovitun vakuutusmaksun ja nyt on aika saada se vakuutuskorvaus.
Mites on sanotko vakuutuspummiksi sellaista jonka talo palaa ja saa orvaukset joita sinä maksat?
Tai autokolarissa vakuutuksesta saa korjauskulut tai vammautumisen seurauksena korvaukset, ovatko hekin pummeja kun sinä maksat sitä autovakuutusta?
Oletko muuten huomannut että noiden perinteisten vakuutusten vakuutusmaksuja muutetaan ja monesti ylöspäin sen takia että vahinkoja on ollutkin enemmän kuin alunperin arveltiin?
Miten pirussa luulet että eläkevakuutus toimisi erilailla kuin muut vakuutukset?
Ja turha alkaa tinkaamaan vastaan, eläkeaksu on nimeltään eläkevakuutusmaksu.
Kaikissa virallisissa teksteissä puhutaan työeläkevakuutusmaksusta, kuten sosialivakuutusmaksusta ja työttömyysvakuutusmaksusta.
Ja jos et ole vielä tähän päivään mennessä tajunnut niin vakuutus korvaa sovittujen ehtojen mukaisesti.
Minä olen sopinut eläkevakuutuksessa että saan eläkkeen ja eläke määräytyy maksamieni eläkemaksujen mukaisesti.
olen myös sopinut että jos joudun osatyökyvyttömäksi tai täysin työkyvyttömäski niin vakuutus korvaa minulle laskennallisen eläkkeen riippumatta olenka saanut maksettua koko eläkettä.
Tämä samainen ehto on aika monessa muussakin vakuutuksessa ja myös henkivakuutuspykälissä.
Joten turha alkaa selittelemään että eläkeläiset ovat sosialipummeja jotka loisii sinun rahoilla.Työeläkeloiset elävät minun rahoillani. Ne rahat on varastettu minulta. Joka kuukausi palkkasummastani varastetaan noin 1000 euroa työeläkeloisille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varastaminen on rikos, milloin tuolle rosvoamiselle tehdään loppu?Noin se menee. Minä olen elättänyt noita 50 v, nyt on muiden vuoro elättää minua ja sittten on sinun vuoro ja jotkut elättää sinua...
Tosin, olen "hiukan" ehtinyt maksaa omaa eläkettäni jo tuossa 50 vuodessa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työeläkeloiset elävät minun rahoillani. Ne rahat on varastettu minulta. Joka kuukausi palkkasummastani varastetaan noin 1000 euroa työeläkeloisille.
Sustakin tulee työeläkeloinen, kun ikää kertyy tarpeeksi. Nykyset eläkeläiset ovat kovalla työllä eläkkeensä ansainneet, käykö kateeksi kun joudut käymään töissä ja et vielä pääse eläkkeelle vai mistä tuo pentumainen vinkuminen johtuu. Luuletko ett sä muka maksat nykyisten eläkeläisten eläkkeet, mistä tuollainen idioottimainen ajatus on persun kaaliin jymähtänyt.
Ajattele, ett kun sä joku päivä olet eläkkeellä, niin töissä käyvät haukkuu sua työeläkeloiseksi ja vinkuvat miten he maksavat palkastaan 1000 euroa kuukausittain sun kaltaiselle työeläkeloiselle, eiks se ajatus vois lämmittää sun mieltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin se menee. Minä olen elättänyt noita 50 v, nyt on muiden vuoro elättää minua ja sittten on sinun vuoro ja jotkut elättää sinua...
Tosin, olen "hiukan" ehtinyt maksaa omaa eläkettäni jo tuossa 50 vuodessaNiinpä. Jokainen maksaa omaa tulevaa työeläkettään, ei se tyhjästä kerry.
- Anonyymi
Kekkosen kommunismin aikana asia oli noin vaan nyt ovat uudet tuulet ja kaikki eläkkeet on nollattu sillä 1990-luvun alun lama vei sunkin eläkkeesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työeläkeloiset elävät minun rahoillani. Ne rahat on varastettu minulta. Joka kuukausi palkkasummastani varastetaan noin 1000 euroa työeläkeloisille.
Ei sitä varasteta, se rahastoidaan ja rahastoista maksetaan eläkettä sitten kun on Sinun vuorosi "loisia". Joo älä hanki lapsia, vaan hoida jotakin kirppusäkkiä sehän näkyy olevan niin muotia nykyisin. Ehkä se kirppusäkki sitten hoitaa Sinua kun olet loisimisiässä.
Tunnen syvää myötähäpeää vanhempiesi puolesta siitä, että tuollaisia mielenvikaisia ihmisiä ovat kasvattaneet, tai siis jättäneet kasvattamatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kekkosen kommunismin aikana asia oli noin vaan nyt ovat uudet tuulet ja kaikki eläkkeet on nollattu sillä 1990-luvun alun lama vei sunkin eläkkeesi.
Kekkonen oli presidenttinä Suomen historian paras. Sauli Niinistössä oli vähän samaa valtiomiesmäisyyttä. Nämä muut lähiajan pressat ovat enemmän tai vähemmän sellaista tuuliviiriporukkaa, eivätkä edes oikeasti sitoutuneita Suomen kansalaisten etujen ajamiseen, vaan höyryävät kuka missäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä varasteta, se rahastoidaan ja rahastoista maksetaan eläkettä sitten kun on Sinun vuorosi "loisia". Joo älä hanki lapsia, vaan hoida jotakin kirppusäkkiä sehän näkyy olevan niin muotia nykyisin. Ehkä se kirppusäkki sitten hoitaa Sinua kun olet loisimisiässä.
Tunnen syvää myötähäpeää vanhempiesi puolesta siitä, että tuollaisia mielenvikaisia ihmisiä ovat kasvattaneet, tai siis jättäneet kasvattamatta.Eivät ole tienneet että on olemassa ehkäysyvälineitä. Tyhmyys on kyllä periytyvääkin.
- Anonyymi
Se onnistuu vain tuloveron nostamista eläkeläisiltä vaan onko se mahdollista sillä silloin rikotaan kansalaisten tasa-arvoista kohtelua. Tosin voihan valtio leikata omaa osuuttaan yrittäjien eläkkeistä.
- Anonyymi
Sattuu olemaan lisäksi eläketulovähennys .
- Anonyymi
On mahdollista, kun annetaan palkansaajille lisää vähennyksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sattuu olemaan lisäksi eläketulovähennys .
???
- Anonyymi
Proffa puhuu vähän, mutta asiaa.
- Anonyymi
proffan pitäisi siirtää eläkkeelle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
proffan pitäisi siirtää eläkkeelle
Totta. Tykkäisiköhän tuo, jos sen eläkkeestä leikattaisiin, tuskinpa vaan. Proffat tuppaa olemaan tosi pitkään viroissaan ja heillä on tuloja opettamisesta ja kirjojen tekemisistä jne..., ei heillä ole pieniä hiluja eläkkeellä ollessaankaan.
- Anonyymi
Noita tyhjänpäiväisiä muka-professoreita on maassa kymmenittäin, ellei peräti sadoittain. Vain tyhjiä puheita, ei mitään muuta.
- Anonyymi
Eläkkeetkin voidaan siirtää harkinnanvaraisiksi tuiksi. Maksetut "eläkemaksutkin" määritellään jälkikäteen vain normaaleiksi veroiksi. Eläkeläisethän sai aikanaan eläkettä vaikkeivät olleet muuta kuin veroja maksaneet kun eläkejärjestelmä luotiin.
Joten ei tuossa mitään väärää ole että nyt eläkeläiset ei saisikaan eläkettä vaikka ovat eläkemaksuja maksaneetkin. Siis maksaneet "veroja" eläkemaksu nimikkeellä.
Aika poistaa koko eläkejärjestelmä.- Anonyymi
Eläkkeen saamisen edellytys voisi tosiaankin olla työkyvyttömyys, koska kaikkien "kynnelle kykenevien" tulee elättää itsensä työtä tekemällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkkeen saamisen edellytys voisi tosiaankin olla työkyvyttömyys, koska kaikkien "kynnelle kykenevien" tulee elättää itsensä työtä tekemällä.
Miksi sijoittajat saavat elää muiden työllä ja viedä osan muiden palkoista? Itse asiassa pörssiyhtiöiden omistajat ovat ainoita loisia, jos poliitikot unohdetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sijoittajat saavat elää muiden työllä ja viedä osan muiden palkoista? Itse asiassa pörssiyhtiöiden omistajat ovat ainoita loisia, jos poliitikot unohdetaan.
Jokainen saa hankkia tulonsa kuinka haluaa, kunhan noudattaa lainsäädäntöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen saa hankkia tulonsa kuinka haluaa, kunhan noudattaa lainsäädäntöä.
Eivätkö eläkkeet ja tuet ole lakisääteisiä? Sijoittajiakin tuetaan monin eri tavoin verovaroilla, jopa työeläkeyhtiöiden veroluonteisilla varoilla. Myös työttömyyskorvaukset, takuueläkkeet ja asumistuet päätyvät sijoittajille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivätkö eläkkeet ja tuet ole lakisääteisiä? Sijoittajiakin tuetaan monin eri tavoin verovaroilla, jopa työeläkeyhtiöiden veroluonteisilla varoilla. Myös työttömyyskorvaukset, takuueläkkeet ja asumistuet päätyvät sijoittajille.
Sijoittaja käyttää omia rahojaan.
Eläkkeet ovat muiden rahoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkkeet ovat muiden rahoja.Sijoittajan tulisi käyttää omia rahojaan vaan juppiajan lusmut sijoittivat lainarahalla jättäen lainat maksamatta. Demarit sitten laittoivat duunarit maksamaan SKOP-pankin leväperäisyydet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkkeet ovat muiden rahoja.Eläkkeet on itse ansaittuja rahoja, jokainen eläkeläinen on aikoinaan työssä ollessaan maksanut TEL-maksuja ym. maksuja joten ne kuuluu eläkeläisille eikä näille minäminäminä-tyypeille!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkkeet on itse ansaittuja rahoja, jokainen eläkeläinen on aikoinaan työssä ollessaan maksanut TEL-maksuja ym. maksuja joten ne kuuluu eläkeläisille eikä näille minäminäminä-tyypeille!
Työeläkkeet varastetaan meiltä palkansaajilta. Työeläkeloiset ovat pummeja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työeläkkeet varastetaan meiltä palkansaajilta. Työeläkeloiset ovat pummeja.
Sustakin tulee työeläkeloinen ja pummi ja työssä käyvät haukkuu sua, kun joutuvat maksamaan sun työeläkettä. Minkä ikänen reppana sä oikein olet ja oletko edes kouluja käynyt, kun et tiedä asioista yhtään mitään. Jokainen kerryttää palkastaan tulevaa työeläkettä työeläkemaksuilla, ne nyt palkasta otetut maksut on sun tuleva työeläke, jos palkka on isompi, niin työeläkekertymäkin on isompi. Voit käydä tarkistamassa oman työeläkeyhtiön sivuilta paljonko sulla on kertynyt työeläkettä niistä sun palkasta otetuilla maksuilla, eihän se työeläke tyhjästä kerry, jos et olis töissä, niin eihän sulle kertyisi työeläkettä ollenkaan. Ei kukaan vanhuksena ilman rahaa pärjää ja työeläke on sitä varten olemassa, sä itse olet oman eläkkeesi palkoistasi maksanut etukäteen ja siten myös tienannut
- Anonyymi
Kaikki yli 5000 euron eläkkeet poistettava.
- Anonyymi
Hän mainitsee että muutokset ei koskisi nykyisiä eläkkeitä vaan tulevia
- Anonyymi
Eli kaikkia vielä maksamattomia eläkkeitä. Jo syyskuussa maksuun tulevat eläkkeet voisivat olla leikattuja, jos hallitus ja eduskunta tekisivät työnsä. Vaan tyhjänpanttina makailevat, kuten työttömät ja eläkeläiset. Vetonmaksajien rahat kyllä kelpaavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kaikkia vielä maksamattomia eläkkeitä. Jo syyskuussa maksuun tulevat eläkkeet voisivat olla leikattuja, jos hallitus ja eduskunta tekisivät työnsä. Vaan tyhjänpanttina makailevat, kuten työttömät ja eläkeläiset. Vetonmaksajien rahat kyllä kelpaavat.
Sinå olet itse loinen, kun haukut eläkeläisiä tyhjänpanttina oleviksi !! Olet juuri sitä lahdattavaksi vietävää minäminäminä-sukupolvea joka itse haluaa minullekaikkihetinyt!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinå olet itse loinen, kun haukut eläkeläisiä tyhjänpanttina oleviksi !! Olet juuri sitä lahdattavaksi vietävää minäminäminä-sukupolvea joka itse haluaa minullekaikkihetinyt!!
Oho, osuipa kalikka loiseen tarkasti.
Palkkasummastani varastetaan joka kuukausi tuhat euroa teidän lusmujen elättämiseen.
Itse asiassa sinusta tehdään minulle kotiorja, koska minä elätän sinut. Siivoat, ajat nurmikon, peset autot ym. Kyllä sinulle tekemistä keksitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palkkasummastani varastetaan joka kuukausi tuhat euroa teidän lusmujen elättämiseen.
Itse asiassa sinusta tehdään minulle kotiorja, koska minä elätän sinut. Siivoat, ajat nurmikon, peset autot ym. Kyllä sinulle tekemistä keksitään.MINÄ En ole mikään loinen, olen palkkatyössä tehnyt urani ja nyt työeläkkeellä joten en todellakaan loisi niinkuin sinä! Me eläkeläiset olemme eläkkeemme ansainneet, toisinkuin sinä joka olet juuri sitä minäminäminä-sukupolvea, itsekästä ja omahyväistä joka tykkää että KAIKKIMULLETÄNNEHETINYT! Etkä sinä mua elätä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa sinusta tehdään minulle kotiorja, koska minä elätän sinut. Siivoat, ajat nurmikon, peset autot ym. Kyllä sinulle tekemistä keksitään.No sinäkin olet aikanaan eläkeiässä ja haet eläkettä, siihen kalikka kalahtaa...
- Anonyymi
Minä EN OLE LOINEN, SINÄ TÄSSÄ SE LOINEN ITSE OLET, OLET JUURI SELLAINEN AHNE JA ITSEKESKEINEN ITSEKÄS PASKIAINEN JOKA ON MINÄMINÄMINÄ JA MINULLEKAIKKIHETINYT-TYYPPI!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MINÄ En ole mikään loinen, olen palkkatyössä tehnyt urani ja nyt työeläkkeellä joten en todellakaan loisi niinkuin sinä! Me eläkeläiset olemme eläkkeemme ansainneet, toisinkuin sinä joka olet juuri sitä minäminäminä-sukupolvea, itsekästä ja omahyväistä joka tykkää että KAIKKIMULLETÄNNEHETINYT! Etkä sinä mua elätä!
Älä välitä. Tuo pahvi ei tajua mistä se työeläke oikein tulee ja kertyy. Ehkä se sitten valkenee, kun se itse on eläkeikäinen, ett on ihan itse sillä palkasta otetulla 1000 eurolla kerryttänyt omaa työeläkettään, eikä se raha ole mennyt muiden taskuun kuten hän aikoinaan tyjäpäänä kuvitteli.
- Anonyymi
Se on taas yks pirulainen kokoomuslainen proffa joka on leikkaamassa niiltä joilla ei ole juuri mitään!
- Anonyymi
Eläketuloa voidaan hyvin vähentää niiltä, joitten eläke on 1500€/kk tai sitä pienempi. Vähäisellä eläkkeellä kituuttavat ovat jo tottuneet säästeliääseen elämään, joten ei se haittaa, jos eläkkeestä muutama satanen leikataan.
- Anonyymi
Oletko ajatellut, ettei kaikki eläkeläiset ole velattomia?
Enimmän osan eläkeläisen eläke on n 2000€/kk brutto. Siitä miinus verot, joka on ainakin 10% korkeampi kuin palkkatyöstä vaikka on paljon pienempi kuin palkka.
Ei eläkeläisten pakolliset maksut, mm asumiskulut katoa mihinkään, kun eläkkeelle jää, päinvastoin nousee nousemistaan, kuten varmaan itsekin huomaat. Lisäksi monella on mm korjausvelkaa.
Kaikkein parasta on siis jättää kaikki velat uo:lle ja lähteä kerjuulle kelaan?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko ajatellut, ettei kaikki eläkeläiset ole velattomia?
Enimmän osan eläkeläisen eläke on n 2000€/kk brutto. Siitä miinus verot, joka on ainakin 10% korkeampi kuin palkkatyöstä vaikka on paljon pienempi kuin palkka.
Ei eläkeläisten pakolliset maksut, mm asumiskulut katoa mihinkään, kun eläkkeelle jää, päinvastoin nousee nousemistaan, kuten varmaan itsekin huomaat. Lisäksi monella on mm korjausvelkaa.
Kaikkein parasta on siis jättää kaikki velat uo:lle ja lähteä kerjuulle kelaan??On omaa hölmöyttä velkaantua.
Itse tyhmyydestään pitää kärsiä, ei muiden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On omaa hölmöyttä velkaantua.
Itse tyhmyydestään pitää kärsiä, ei muiden.Tuo on kyllä totta. Ja korjausvelkaan tulisi olla kertyneitä säästöjä tai osakesijoituksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on kyllä totta. Ja korjausvelkaan tulisi olla kertyneitä säästöjä tai osakesijoituksia.
Jokaisen tulee säästää itse ns. pahan päivän tai vanhuuden varalle, siis kaikki sellainen ylimääräinen luksus pitää kustantaa itse.
Yhteiskunta maksaa vain minimitoimeentulon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On omaa hölmöyttä velkaantua.
Itse tyhmyydestään pitää kärsiä, ei muiden.Kuinka tietämätön ihminen voikaan olla. Kadehtii eläkeläisiä, jotka ovat kasvattaneet ja kouluttaneet lapset ilman nykyisiä tukia, usein myös hoitaneet vanhuksensa työpäivän päätteeksi. Puhu vasta sitten kun olet ollut 40 vuotta työelämässä. Palkat olivat pieniä nykyisiin vertattuna, siksi myös eläkkeet.
Kaikki-heti-mulle-nyt -sukupolvi ei ymmärrä sitä niukkaa elämää kun pyykinpesukonetta varten joutui säästämään VUOSIA, vaikka molemmat puolisoista olivat kokopäivätöissä. Opintovelkoja maksettiin 10-20 vuotta. Opintovelkaa oli jouduttu usein ottamaan jo lukiossa, kun kaikki kalliit kirjat, lukukausimaksut ym materiaalit jouduttiin maksamaan itse. Meidän vanhempiemme sodan kokenut ikäpolvi oli yleisesti ottaen kovin köyhä.
- Anonyymi
Jos Antit ei kelpaa on kuuneltava professoreita. Professorit ei kaikki ole silvennoisia. Professorien vaimot keittää professoreilleen hernerokkaa.
- Anonyymi
Köyhiltä löytyy aina leikattavaa varakkaimpien hyödyksi.
- Anonyymi
Eläkeläiset eivät ole köyhiä. Ainoaa porukkaa joilla on varaa ostaa uusia autojakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkeläiset eivät ole köyhiä. Ainoaa porukkaa joilla on varaa ostaa uusia autojakin.
Mulla ei ole varaa edes halvimpaan käytettyyn autoon joten eiköhän tässä köyhiä olla!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä jossain mielikuvitusmaassa kaikki eläkeläiset ovat varakkaita. Naisilla on pienemmät eläkkeet kuin miehillä ja pienipalkkaisilla on pienemmät työeläkkeet kuin suuripalkkaisilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä jossain mielikuvitusmaassa kaikki eläkeläiset ovat varakkaita. Naisilla on pienemmät eläkkeet kuin miehillä ja pienipalkkaisilla on pienemmät työeläkkeet kuin suuripalkkaisilla.
Osa naisista on ollut jo aikaisemmin hyvätuloisia, joten eläkkeetkin ja tulevaisuudessa naisten eläkkeet jopa suurempia kuin miesten.
- Anonyymi
KokoPerseiten jakamat tuet katkaistava miljardit säästyy
- Anonyymi
Keskituloisten eläkeläisten verotus nousi juuri tänä vuonna ,mitä vielä🤫eiköhö näitä kelan etuuksia pitäisi poistaa näiltä lois eläjiltä kuten öklöiltä🤫
- Anonyymi
"Helsingin yliopistossa työskentelevä professori"
Verovaroilla elävä loinen ja kaikesta päätellen viellä idioottikin. Sästöä tulee kun tuokin idiootti paska pistetään pihalle ja koko Helsingin yliopisto lakkautetaan. Jos niiden koulutuksen tulos on tämän proffessorin tasoista paskaa niin mihin ihmeeseen tuotakin laitosta tarvitaan. - Anonyymi
Virkamiesten ja professorien eläkkeistä voisi tosiaan ottaa reilusti pois ilman, että se osuisi pienituloisiin tai tekisi kenestäkään pienituloista.
- Anonyymi
Entisille kansanedustajille ei tarvitsisi maksaa kuin lyhyen aikaa sitä nk.työttömyyskorvausta ja siitä olis vara leikata reilusti, koska niinhän kaikilta muiltakin työttömiltä leikataan ja ei noiden ex-edustajien tarvitse edes hakea töitä pitääkseen tuon korvauksensa, muita työttömiä rangaistaan jos eivät töitä hae, ei ole oikeudenmukaista ja tasa-arvosta kohtelua. Miks hyysätään entisiä kansanedustajia, ne pärjää ilmankin noita korvauksia, menkööt töihin, niinhän ne kansanedustajat sanoo tavallisille työttömille, ett menkää töihin, ei valtion tarvitse laiskoja elättää ja sama pätee noihin ex-edustajiin, menkööt laiskat töihin, ei veronmaksajien kuulu heitä hyysätä.
Fazerin suku kiertänytt miljoonien edestä veromaksuja, vieneet rahansa ulkomaille ja noille hyväkkäille oma hallituksemme on antanut verohelpotuksia. Kuinka paljon rahakkaat on kiertänyt veronmaksua, tehnyt hallaa maan taloudelle ja huonosta taloudesta on syytetty työttömiä, pitäis syyttävä sormi kääntää nyt sinne rahakkaiden suuntaan, hehän on jättänyt veronsa maksamatta ja piilottaneet miljoonansa veroparatiiseihin. Ahneudesta Fazerin suku on nostanut suklaansa hintaa ja pienentämässä suklaalevyjen kokoa, ettei tarvitsisi pistää varojaan raaka-aineiden ostamiseen niin paljoa, saavat säästettyä lisää rahaa ulkomaille siirrettäväksi. Kaikilta isommilta firmoilta pitäis lopettaa yritystuet, kun kuitenkin kiertävät veroja koko ajan ja hallltus sitten syyttää huonompiosaisia valtion huonosta taloudesta.- Anonyymi
Älä vedä työttömiä tähän keskusteluun, jossa kyseessä on eläkkeiden leikkaaminen.
Eläkkeistä ei ole toistaiseksi leikattu, vaikka kaikesta muusta (paitsi maataloustuista) on jo leikattu. Nyt on eläkeläisten vuoro osallistua taloustalkoisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä vedä työttömiä tähän keskusteluun, jossa kyseessä on eläkkeiden leikkaaminen.
Eläkkeistä ei ole toistaiseksi leikattu, vaikka kaikesta muusta (paitsi maataloustuista) on jo leikattu. Nyt on eläkeläisten vuoro osallistua taloustalkoisiin.Olet tietämätön. Eläkkeiden veronkorotus vei juuri pienestä eläkkeestäni yli 100€/kk samalla kun palkat nousevat, mitä suurempia sitä enemmän. SITTEN VIELÄ IHMETELLÄÄN MIKSI KOTIMAINEN KULUTUS EI NOUSE, kun kuritetaan niitä, joilla kaikki tulot menevät elämiseen. RIKKAAT EIVÄT KULUTA KOTIMAASSA YHTÄÄN ENEMPÄÄ, VAIKKA TULOT KAKSINKERTISTUISIVAT. He ivat tähänkin asti ostaneet kaiken tarvitsemansa.
Nykynuoret ovat hämmästyttävän tietämättömiä, mutta kauhistuttaa kun nyky päättäjätkin puuttuu täydellusesti tietoa talouden lainalaisuuksista.
- Anonyymi
Joopa joo. Oikeaa työtä ei Suomessa enää ole, kun ojankaivuu loppui.
- Anonyymi
Aiemmin duunari oli lapioineen kaivinkonekuskin apumies. Nyt kaivinkonekuski ja kaivinkone ovat niin taitavia, ettei lapiomiehiä tarvita.
- Anonyymi
Teloitusmonttuja kaivamaan, itselleen kuten 1918!
- Anonyymi
Professori Niku Määttänen siis EHDOTTAA, ETTÄ LYKÄTÄÄN TALOUDEN ELPYMISTÄ VIELÄ MUUTAMALLA VUODELLA LISÄÄ, eläkkeiden merkitys kansantaloudelle on suurempi kuin viennin.
- Anonyymi
Määttäsen mielestä on ihan selkeää, että kasvua ja työllisyyttä ei tarvita, koska hän kannattaa Orpon talouspolitiikkaa.
- Anonyymi
Professori haluaa nämä eläkekatot käyttöön.
https://www.etk.fi/kansainvaliset-asiat/kansainvalista-vertailutietoa/elakekatot/- Anonyymi
Miksei sitten kerro sitä?
KOSKA HÄN ON HAIHATTELEVA TYPERYS.
- Anonyymi
Minulle aivan sama jos 3500 euron eläkkeestäni leikattaisiin vaikka 500 pois.
- Anonyymi
Kyllä minäkin takuueläkkeestäni voisin satkun leikkuuttaa, jos on pakko. Jäisi sentään 885 euroa, ei huono.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minäkin takuueläkkeestäni voisin satkun leikkuuttaa, jos on pakko. Jäisi sentään 885 euroa, ei huono.
Oikeasti isänmaallisiakin siis vielä löytyy.
Tosin kokoomuksesta ja persuista ei löydy, yhtään ainoaa.
- Anonyymi
Mä en oikein ymmärrä, että mistä eläkkeistä pitäisi leikata. Tuo ei tarkoittane työeläkkeitä, koska niitähän ei makseta verovaroista. Jos työeläkkeitä kuitenkin leikattaisi, niin silloinhan verotulot vähenisivät.
Niille kansalaisille, keille ei kerry työeläkettä riittävää määrää, niin verovaroistahan heille maksetaan eläkettä, mutta miten niistä voidaan leikata, koska nehän ovat jo valmiiksi pieniä? Se leikattava osahan korvattaisi sitten asumistuilla ja toimeentulotuilla. Eihän tuosta olisi mitään hyötyä, vaan päinvastoin se kasvattaisi Kelan työllisyyttä, kun pieneläkeläisten pitäisi jatkuvasti hakea kaikenmaailman tukia selvitäkseen elämästä.- Anonyymi
Haista itte. Minulta varastetaan 1000 euroa joka kuukausi teille työeläkeloisille. Veron osuus on paljon pienempi.
Minulle sopii työeläkkeiden maksaminen verovaroista, mutta nykyistä tapaa varastaa rahat pelkästään palkansaajilta ei voi hyväksyä.
Toinen vaihtoehto on laittaa työeläkket raskaaseen leikkuriin ja poistaa kaikki yli 2000 euron kuukausieläkkeet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haista itte. Minulta varastetaan 1000 euroa joka kuukausi teille työeläkeloisille. Veron osuus on paljon pienempi.
Minulle sopii työeläkkeiden maksaminen verovaroista, mutta nykyistä tapaa varastaa rahat pelkästään palkansaajilta ei voi hyväksyä.
Toinen vaihtoehto on laittaa työeläkket raskaaseen leikkuriin ja poistaa kaikki yli 2000 euron kuukausieläkkeet.Sustakin tulee työeläkeloinen joku päivä vai aiotko jättää hakematta sulle itsellesi työurastasi kertynyttä työeläkettä?? Tietenkin, jos olet yrittäjä, niin sulle on kertynyt yrittäjyydestäsi tuloja tulevaisuutta varten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toinen vaihtoehto on laittaa työeläkket raskaaseen leikkuriin ja poistaa kaikki yli 2000 euron kuukausieläkkeet.https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Työeläke
Tuosta näet faktaa miten työeläkettä kertyy työssä käyville - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sustakin tulee työeläkeloinen joku päivä vai aiotko jättää hakematta sulle itsellesi työurastasi kertynyttä työeläkettä?? Tietenkin, jos olet yrittäjä, niin sulle on kertynyt yrittäjyydestäsi tuloja tulevaisuutta varten.
Maalitolppia siirrellään jatkuvasti. Ei nykyiset alle 40-vuotiaat tule koskaan eläkkeelle pääsemään. Mutta heiltä viedään elämisen mahdollisuus jo nyt, koska työeläkeloiset varastavat nuorten rahat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toinen vaihtoehto on laittaa työeläkket raskaaseen leikkuriin ja poistaa kaikki yli 2000 euron kuukausieläkkeet.Olet se sama ruikuttaja, joka hokee aina tuota yhtä ja samaa. Sinä et varmasti tavallisena duunarina maksa 1000 euroa kuukaudessa työeläkemaksuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toinen vaihtoehto on laittaa työeläkket raskaaseen leikkuriin ja poistaa kaikki yli 2000 euron kuukausieläkkeet.Sinä olet sellainen ahne, itsekäs ja itsekeskinen MINÄMINÄMINÄ-ruikuttaja joka haluaa että MINULLEKAIKKIHETINYT!! Työeläkeläiset ei varasta eikä ole loisia!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet sellainen ahne, itsekäs ja itsekeskinen MINÄMINÄMINÄ-ruikuttaja joka haluaa että MINULLEKAIKKIHETINYT!! Työeläkeläiset ei varasta eikä ole loisia!!
Siis sinä varastat joka kuukausi minulta 1000 euroa, ja sinä väität minua itsekkääksi?
Menehän huutamaan peilin eteen, ja kysy itseltäsi miksi varastat muiden rahoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis sinä varastat joka kuukausi minulta 1000 euroa, ja sinä väität minua itsekkääksi?
Menehän huutamaan peilin eteen, ja kysy itseltäsi miksi varastat muiden rahoja.Saakutin tonttu! Sun palkasta otettu 1000 euroa on sun omaa tulevaa työeläkekertymää, ei se mene muille, käy vaikka katsomassa oman työeläkeyhtiön sivuilta oma työeläkekertymäsi, paljonko olet itse maksuillasi kerryttänyt sitä joka kuukausi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toinen vaihtoehto on laittaa työeläkket raskaaseen leikkuriin ja poistaa kaikki yli 2000 euron kuukausieläkkeet.Sä haluat braissalla isolla palkallasi, josta maksat tuon 1000 euroa kuukausittain. Taidat joku persu kansanedustaja??? Eli loisit veronmaksajien rahoilla eduskunnassa
- Anonyymi
Haitallinen maahanmuutto maksaa suunnilleen säästöjen verran. Miksi siitä pyhästä lehmästä ei voisi ottaa?
- Anonyymi
Vuodessa siis.
- Anonyymi
Se on pyhä asia, Hölmölä ei uskalla, mitä ne muualla sanoisivat...
- Anonyymi
Väestönvaihto suomalaisten korvaamiseksi vaatii pitkäjänteistä työtä, muuten ei saada kunnon tuloksia. Intiaaneistakin päästiin nopeasti eroon aikoinaan ameriikoissa ja tilalle uusi porukka.
- Anonyymi
Maataloustuet pitää myös lakkauttaa. Säästö 2 mrd. euroa vuodessa.
- Anonyymi
Jos tuet lopettaisiin kokonaan, niin taitais Suomesta loppua maanviljely ja lihantuotanto lopullisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tuet lopettaisiin kokonaan, niin taitais Suomesta loppua maanviljely ja lihantuotanto lopullisesti.
Millä logiikalla?
Markkinataloudessa tuotteen hinta määräytyy markkinoilla. Maatalouden tuotannolla on kysyntää maailmassa enemmän kuin on tarjontaa. Kaiken saa kyllä kaupaksi. Niukkuus nostaa hintaa ja ylitarjonta laskee.
Kyse on siis yritystoiminnasta. Valtion maksamat ja ylläpitämät kolhoosit kuuluvat sosialismiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä logiikalla?
Markkinataloudessa tuotteen hinta määräytyy markkinoilla. Maatalouden tuotannolla on kysyntää maailmassa enemmän kuin on tarjontaa. Kaiken saa kyllä kaupaksi. Niukkuus nostaa hintaa ja ylitarjonta laskee.
Kyse on siis yritystoiminnasta. Valtion maksamat ja ylläpitämät kolhoosit kuuluvat sosialismiin.Suomesta loppuisi elintarviketeollisuus, jos maajusseille maksettaisiin tukien sijaan tuotteista oikea hinta. 100000 työtöntä vassaria lisää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomesta loppuisi elintarviketeollisuus, jos maajusseille maksettaisiin tukien sijaan tuotteista oikea hinta. 100000 työtöntä vassaria lisää.
Kerro nyt millä logiikalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä logiikalla?
Kyse on siis yritystoiminnasta. Valtion maksamat ja ylläpitämät kolhoosit kuuluvat sosialismiin.Markkinatalous on herkkä manipulaatiolle yltäkylläisyyden keskellä elämme keinotekoisessa niukkuudessa valtionjohdon syytäessä rahaa kaikenmaailman konflikteihin ja turhuuksiin maailmalla kansalaisten edusta viisveisaamatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro nyt millä logiikalla?
Valio määrittää maidon tuottajahinnan, valtio maksaa sitten lopun. Sama lihantuotannosss. Tuottajahinta noin 3-4 €/kg.. Leipävehnästä tuottaja saa noin 200 €/1000kg. Miettikääs, jos tuet vaihdettaisiin lisiksi tuottajahintoihin. Suomesta lähtisi elintarviketeollisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valio määrittää maidon tuottajahinnan, valtio maksaa sitten lopun. Sama lihantuotannosss. Tuottajahinta noin 3-4 €/kg.. Leipävehnästä tuottaja saa noin 200 €/1000kg. Miettikääs, jos tuet vaihdettaisiin lisiksi tuottajahintoihin. Suomesta lähtisi elintarviketeollisuus.
Millä logiikalla? Raaka-aineen hinta heijastuu vain lopputuotteeseen, ellei joku ketjussa tingi katteestaan.
Maailmanmarkkinahinnat heittelee muutenkin melkoisesti. Jostain syystä korkeammat hinnat tuppaavat jäämään lopputuotteen hintaan. Esimerkiksi vehnä on nyt saman hintaista kuin ennen Putinin erityisoperaatiota Ukrainassa, mutta silti esimerkiksi makaroonin, joka on käytännössä pelkkää vehnää, hinta on jäänyt kolminkertaiselle tasolle kaupan hyllyssä.
On käsittämätöntä, että maksamme vielä tuohon päälle 2 miljardia euroa tukia, jotka on todettu haitallisiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä logiikalla? Raaka-aineen hinta heijastuu vain lopputuotteeseen, ellei joku ketjussa tingi katteestaan.
Maailmanmarkkinahinnat heittelee muutenkin melkoisesti. Jostain syystä korkeammat hinnat tuppaavat jäämään lopputuotteen hintaan. Esimerkiksi vehnä on nyt saman hintaista kuin ennen Putinin erityisoperaatiota Ukrainassa, mutta silti esimerkiksi makaroonin, joka on käytännössä pelkkää vehnää, hinta on jäänyt kolminkertaiselle tasolle kaupan hyllyssä.
On käsittämätöntä, että maksamme vielä tuohon päälle 2 miljardia euroa tukia, jotka on todettu haitallisiksi.Leivän hinnassa on vain muuta sentti viljan hintaa. Joku muu ne rahat sinulta ottaa.
- Anonyymi
Professorit pitäisi laittaa eläkkeelle jo alle 60 vuotiaina ja valita nuoremmat tilalle. Ei yli 60 vuotiailla proffilla on enää intohimoa ja uusinta osaamista. Haluavat kyllä roikkua virassa 68 vuotiaiksi jolloin pakotetaan jo lähtemään, syynä korkeampi eläkekertymä.
- Anonyymi
En kannata ajatusta. Minusta kun ei enää töihinkään ole. Ikä alkaa painaa.
- Anonyymi
"Sopeutumisrahat" leikkuriin !!!!!!!
- Anonyymi
Niinpä! Tuosta ex-edustajien tukirahoista voitaisiin luopua kokonaan, edustajat saavat edustajana ollessa jo hyvää korvausta ja etuja työstään, kyllä siitä pitäis säästöönkin jäädä edustajan homman loppuessa.
- Anonyymi
Aikamoiset säästöt saataisiin myös, jos yliopistojen turhat proffat ja tohtorit poistettaisiin suojatyöpaikoistaan!
- Anonyymi
Proffat haluavat kynsin hampain pysyä virassa 68 vuotiaiksi asti, kun viimeisistä vuosista saa muhkeat eläkekertymät.
- Anonyymi
Eläkekatto olisi paikallaan ei kukaan tarvitse yli 2500 euron eläkkeitä pitää olla aika tumpelo jos sillä ei pärjää.
- Anonyymi
Juu, työtönkin kituuttaa 600 euron kuukausituloilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, työtönkin kituuttaa 600 euron kuukausituloilla.
Se on alle tuon 600 euron se päiväraha verojen jälkeen. Työttömällä on 20% verotus päivärahassa, se on jo tarpeeksi iso leikkaus päivärahasta, Purralta ja persuilta jäänyt huomaamatta tuo asia, kun märisevät miten paljon työttömille maksetaan päivärahaa. Indeksikorotusta ei enää siihenkään rahaan tule hallituksen päätöksestä eli vaikka elinkustannukset on noussut, työttömien pitää pärjätä vähemmällä rahalla.
- Anonyymi
Minulle 3700 €/kk netto on juuri sopiva eläke. Kun ei ole velkaa eikä tarvetta ostella mitään kallista, niin matkustellakin voi vaikkei sekään enää innosta samoin kuin vuosia sitten. Laiskuus on voittanut vouhottamisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle 3700 €/kk netto on juuri sopiva eläke. Kun ei ole velkaa eikä tarvetta ostella mitään kallista, niin matkustellakin voi vaikkei sekään enää innosta samoin kuin vuosia sitten. Laiskuus on voittanut vouhottamisen.
Ootko varma että tuolla saa ruoat pöytään vielä viiden vuoden päästä? Tätä menoa en olis varma.
- Anonyymi
Menoja on viime aikoina ilmestynyt huomattavasti lisää. Jotenkin ne on maksettava.
Lisäksi on vielä hyvässä muistissa esim. Ranskalle ja Italialle maksettavat 4 miljardin covid-tuet. Kun raukat ovat niin kovin kärsineet ja me taas ei. Täällä sitten mietitään, että miten voidaan säästää miljoona sieltä ja toinen täältä sulkemalla päivystyksiä, päiväkoteja, karsimalla opetuksesta ja vanhustenhoidosta.
Hiilinieluasiassa suomea huijattiin. Nyt tuli siitakin kovat matkyt.
Hölmöläisten maa, ei voi muuta sanoa.- Anonyymi
Laskutaidottomat Toopet taas asialla. Naiiviit päättäjät, pelkkiä pellejä täynnä koko hallitus ja eduskunta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laskutaidottomat Toopet taas asialla. Naiiviit päättäjät, pelkkiä pellejä täynnä koko hallitus ja eduskunta!
EU huijaa meitä joka asiassa eikä meidän nysvö pyrkyri poliitikot tee yhtään mitään kun odottavat vastineeksi saavansa huippuvirkoja alati paisuvasta EU koneistosta. Sinä päivänä kun tää eurostoliitto kaatuu omaan mahdottomuuteensa, minä nauran.
- Anonyymi
Ylisuurista eläkkeistä toki voisi hieman nipistää.
- Anonyymi
Ainakin professorien eläkkeistä.
- Anonyymi
Suomalaisten keskieläke on n 2000€ brutto, miinus verot. Voit heti itsekin laskea verot haikkapa 25-30%, mitä jää käteen. Kun duunari jää eläkkeelle, niin ei ne pakolliset maksut mihinkään katoa. Tiedät varmaan itsekkin, paljonko sinulla esim asumiskulut syö kaikkine uusine "keksintöineen" ja veroineen vai onko vanhempiesi heiniä?
- Anonyymi
Ei monellakaan eläke ole noin iso, naisilla on pienemmät eläkkeet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei monellakaan eläke ole noin iso, naisilla on pienemmät eläkkeet.
Suomalaisten keskimääräinen kuukausieläke vuonna 2024 oli tasan 2 100 euroa, kun se edellisvuonna oli 1 977 euroa. Nousua siis peräti 6,2 % vuodessa. Palkansaajat (ketkä kustantavat nuo eläkkeet) eivät nykyisessä duunarivastaisessa ilmapiirissä voi tuollaisista korotuksista edes haaveilla.
Eipä ihme miksi moni lyö hanskat tiskiin ja elelee mielummin työttömänä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaisten keskimääräinen kuukausieläke vuonna 2024 oli tasan 2 100 euroa, kun se edellisvuonna oli 1 977 euroa. Nousua siis peräti 6,2 % vuodessa. Palkansaajat (ketkä kustantavat nuo eläkkeet) eivät nykyisessä duunarivastaisessa ilmapiirissä voi tuollaisista korotuksista edes haaveilla.
Eipä ihme miksi moni lyö hanskat tiskiin ja elelee mielummin työttömänä.Elelee mieluummin työttömänä paljon vähemmällä rahalla ja sen jälkeen minimieläkkeellä?
On sulla kyllä jutut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elelee mieluummin työttömänä paljon vähemmällä rahalla ja sen jälkeen minimieläkkeellä?
On sulla kyllä jutut.Kukapa sitä viitsii raataa sen vuoksi, että joku muu saa pötkötellä tekemättä mitään?
Aivan käsittämättömän huonosti kohdellaan palkansaajia nykyisen äärioikeistohallituksen aikakaudella. Eläkeläisille kyllä lapioidaan palkkarahoja loputtomiin.
- Anonyymi
Tuo professori ansaitsisi taloustieteiden Nobel-palkinnon.
- Anonyymi
Se joka estää eläkkeiden maksun,niin ei kauan kahdella jalalla kävele.
- Anonyymi
Eläke on sosiaaliavustus, joten se pitää olla kaikilla samansuuruinen, hyvä summa on 1000€.
- Anonyymi
Sama summa kuin työttömille, koska vastaavanlaisia laiskureita molemmat porukat. Eivät tee töitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama summa kuin työttömille, koska vastaavanlaisia laiskureita molemmat porukat. Eivät tee töitä.
Meinaat et poliisina tai palomiehenä pärjää hirveen hyvin yli 70 vuotiaat papat ja mummelit rollaattoreineen? Oliskohan kehon rapautuminen kuitenkin enemmän vahuuteen kuin laiskuuteen liittyvä ilmiö.
Varmaan hautajaisissakin sukulaisistas toteat vaan että olipa laiska kun meni kuolemaan. Menis nyt töihin eikä vaan makaa arkussa laiskana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaat et poliisina tai palomiehenä pärjää hirveen hyvin yli 70 vuotiaat papat ja mummelit rollaattoreineen? Oliskohan kehon rapautuminen kuitenkin enemmän vahuuteen kuin laiskuuteen liittyvä ilmiö.
Varmaan hautajaisissakin sukulaisistas toteat vaan että olipa laiska kun meni kuolemaan. Menis nyt töihin eikä vaan makaa arkussa laiskana.Kaikki laiskottelijat samalle viivalle. Johan perustuslakikin edellyttää, ettei ketään saa asettaa iän perusteella eriarvoiseen asemaan.
Eli se työttömyyskorvaus tai vastaava laiskottelutuki kaikille laiskureille.
Jos haluaa enemmän rahaa, niin sitten tekee töitä, tai sijoittaa rahat tuottavasti. Vapaa maa, niin saa vapaasti valita kuinka elää.
- Anonyymi
MIKSI TUOLLAISTEN HULLUJEN JUTTUJA JULKAISTAAN?
LISÄÄ RAHAA RIKKAILLE JA VÄHEMMÄN KÖYHILLE.
ON TÄMÄ SAIRAS MAA!- Anonyymi
LISÄÄ RAHAA NATOLLE JA UKRAINAN SODALLE!
SAIRAS MAA TÄMÄ SUOMI ON!
HÄVETKÄÄ JO SIELLÄ EDUSKUNNASSA!
- Anonyymi
Professori voi vetää vitun päähänsä.
- Anonyymi
Proffaa ei voi sanoa irti, jos ei tee jotain karmeaa mokaa. Minkä presidentti nimittää, sen vain Jumala tms voi erottaa.
- Anonyymi
Akateemiseen vapauteen kuuluu aina myös oikeus laukoa tyhmyyksiä. Sitä oikeutta on aika moni professorikin aikojen kuluessa käyttänyt.
- Anonyymi
Sopeuttamisrahat heti pois, on se kumma et kansanedustaja saa sellaisia vuosikausia versus työntekijä joka jää työttömäksi vaikka 20 vuoden ahkeroimisen jälkeen niin kuritetaan tolkuttomasti moni vielä näistä edustajista rikollisia
- Anonyymi
Suomessa on jos jonkin näköistä professoria ja muuta niin sanottua asiantuntijaa, joita mediat näyttävät käyttävän esittämään käsityksiään! Ei kannattaisi, koska eivät ole millään tavalla uskottavia ja aiheuttavat vain ärtymystä!
- Anonyymi
Jos eläkkeet joutuu leikkuriin niin ne leikkaa taas alemmasta tasosta. Veronalennukset sekä palkankorotukset eivät nostaneet sisäistä kulutusta, mutta lisäsi verotaakkaa. Kiva kuitenkin tietää, että se 30 euroa meni jonkun jo hyvässä asemassa olevan lompakkoon. Itselle se on melkein kahden viikon ruokaraha :(
- Anonyymi
"Suomalaisten keskimääräinen kuukausieläke vuonna 2024 oli tasan 2 100 euroa, kun se edellisvuonna oli 1 977 euroa. Nousua siis peräti 6,2 % vuodessa. Palkansaajat (ketkä kustantavat nuo eläkkeet) eivät nykyisessä duunarivastaisessa ilmapiirissä voi tuollaisista korotuksista edes haaveilla."
Aika vauhdilla nuo eläkkeet tuntuvat nousevan. Noin 3x nopeudella verrattuna palkkoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Suomalaisten keskimääräinen kuukausieläke vuonna 2024 oli tasan 2 100 euroa, kun se edellisvuonna oli 1 977 euroa. Nousua siis peräti 6,2 % vuodessa. Palkansaajat (ketkä kustantavat nuo eläkkeet) eivät nykyisessä duunarivastaisessa ilmapiirissä voi tuollaisista korotuksista edes haaveilla."
Aika vauhdilla nuo eläkkeet tuntuvat nousevan. Noin 3x nopeudella verrattuna palkkoihin.Niin, suurimmat eläkkeet. Eipä tuollaisia nousuja ole omassa eläkkeessä näkynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika vauhdilla nuo eläkkeet tuntuvat nousevan. Noin 3x nopeudella verrattuna palkkoihin.Yksityisellä puolella palkat ovat nousseet nopeasti myöskin kuten julkiset palkat. Palkkatilastoissa jarruttaa ruokapalkalla sähläävät maahanmuuttajat, tilastoharhaa siis.
- Anonyymi
Jos leikattaisiinkin sieltä ylemmästä päästä, mutta kun ne leikkaukset yleensä osuu niihin pienempiin eläkkeisiin tai keskituloisiin. Suurimmat eläkkeet jää aina rauhaan.
- Anonyymi
Näiden professoreiden palkoista varmaan voidaan leikata kaikista puolet, ja senkin jälkeen se riittää siihen työhön nähden, mitä he ovat tekevinään. Valtiontalouden tutkimuslaitos (VTT) on ollut täysin turhanpäiväinen laitos kaksikymmentä vuotta, senhän näkee siitäkin mihin jamaan valtion talous on ajautunut tuosta laitoksesta ja heidän muka-tekemästään työstä huolimatta. Samoin Elinkeinoelämän tutkimuslaitos (Etla) on surkeasti epäonnistunut, koska yritystoiminta mataa Suomessa pohjamudissa verrattuna muihin pohjoismaisiin toimialoihin ja kansantalouksiin. UPI eli Ulkopoliittinen insituutti, tyhjäntoimittajalauma veronmaksajien ylläpitämänä, pitää lakkauttaa. Maksakoon ne tahot jotka kokevat tarvitsemansa niitä tyhmiä lausuntoja ja toistoja maailmalta, joita ns. Upin asiantuntijat suoltavat. Samanlaisia valtion budjettisyöppöjä laitoksia on kymmenittäin, yksi toimiala Ulkoministeriön lähetystöt maailmalla, sellaiset siirtomaavallan ajalta olevat jäänteet joilla ei oikeasti ole enää mitään todellista tehtävää, nykyisten nopeiden tiedonsiirtojärjestelmien ja etätyöskentelyvälineiden aikana. Mutta kustannukset varmasti monta sataa miljoonaa euroa joka vuosi, ihan turhaan. Ihmettelen eikö Suomen hallitus ja Eduskunta aiokkaan puuttua näihin todellisiin valtion budjetin rahasyöppöihin, vaan aina joku a-siantuntija ja "professori" on hyökkäämässä pienen ihmisen toimeentulossa tarvitsemiaan tuloja kohtaan.
- Anonyymi
Esimerkkinä tällaisen hankkeen perusteluiksi voidaan toki nostaa kourallinen isorikkaiden ylisuuria eläkkeitä, jotka järjestelmän valuvirheet tuottavat.
Mutta jos tällainen hanke toteutetaan, niin niihin tuskin edes kosketaan.
Sensijaan eläkkeitä leikataan sieltä, mistä saadaan suuren volyymin kautta isoimmat rahat. Eli nimenomaan niistä pienistä eläkkeistä.
Nämä kaikenlaiset professorit tuppaavat laukomaan niin sairaita visioita julkisuuteen, että sitä jo ehdollistuu odottamaan mitäs paskoa sieltä taas tulee, kun otsikossa mainitaan sana "professori".- Anonyymi
…tai dosentti. Jos leikkaavat ”korkeista eläkkeistä” se on käytännössä keskivertoeläkkeellekin goodbye. Viheliäinen temppu, kun on koko ikänsä ollut työssä
- Anonyymi
- yli suuret tuet, eläkkeet, palkat yms.. edut voi leikata.
raha on otettava sieltä, missä sitä on liikaa.
Esim. palkka ja eläke katto on paikallaan.
Köyhyys iskee Suomeen, kun rahat on haskattu sinne tänne trendikkäästi.
-mm. suurvalta sotiin,
-pakolais-tulonsiirto korruptio busineksiin.
-Teollisuus tukiin, jne..
- Niinpä tämä eu nato siirtomaaksi, netto-maksajaksi alennettu Suomi uppoaa taloudellisesti
ja kulttuuriseksti. Kehitysmaa tasolle.
Tämä muutos on isojen puolueidemme visio,
Ulkoa ohjattu, ei itsenäinen, siirtomaa Suomi,
taxi-raiskausten, lasten joukko raiskausten, sukupuoli elinten silvonnan pyhä
turvattomuuden maa !! - Anonyymi
Koko leikkaustouhu ja valtiontalouden tasapainottamisyritys lepää väärien olettamusten ja typerien termien varassa. Puhutaan ja kirjoitetaan "talkoista". Olen sen verran maailmaa nähnyt, ja monissa todellisissa talkoissa mukana ollut, että tiedän talkoo-sanan merkityksen: siinä jokainen antaa työpanoksensa omien voimiensa ja kykyjenstä mukaan. Talkoissa ei kerätä väkisin toisilta rahaa, jota voisi nykyisessä perheiden ja monien yhteisöjen taloustilanteessa pitää irvokkaana ryöstämisenä, aina vain lisää veroja kiskotaan eivätkä ihmisistä monikaan ymmärrä miksi mikään ei valtiolle riitä! Nämä eivät ole talkoita nähneetkään, vaan tietty eliittiporukka kiskoo kansalaisilta rahaa enemmän kuin sielu sietää. Todellisiin valtion menoautomaatteihin ei ole vielä koskettukaan. Valtion budjetissa on yli 4 300 organisaatiota joihin pumpataan veroilla koottuja rahoja. Valtion tehtävänä ei ole sämpätä suomalaisten palveluihin ja infran ylläpitoon tarkoitettuja varoja ympäri maailmaa, ja haalia tänne väkeä jota elätetään ikuisuuksiin ilman että he oppivat maan kielen, oppisivat tekemään työtä, lorvimisen, varastelun ja väkivaltaisuuksien sijasta. Todellinen työperäinen maahanmuutto on asia erikseen, ja sen toimet kuuluvat niille yrityksille joille ei kotimaasta oikeasti löydy työvoimaa. Se tehtävä ei kuulu veronmaksajille, on outoa että maassamme esim. Työministeriön kautta valuu tuohonkin toimintaa satoja miljoonia vuosittain. Samanlaisia turhia rahanreikiä valtion budjetista löytyisi helposti usean miljardin euron edestä per vuosi, jos poliitikot olisivat rehellisiä ja uskaltaisivat tarttua oikeisiin taloustoimenpiteisiin. Mutta kun värkätään "krääsäverotasolla" niin surullinen on tilanne toden todella.
Aprikoi Vapaaherra - Anonyymi
Aloittaja on yhteiskunnan rahoilla koulunsa käynyt, yhteiskunnasta viran saanut, eliittien nuorassa oleva ketale, joka hänkin elää vain jauhattamalla soopaa suomalaisille.
Aivopesty, omaan napaansa tuijottava ketale.
Ei mikään rehellinen moniajattelija, ei kaikkien kansalaisten etuja ja pärjäämistä ajatteleva filosofi.
Kokoomuksen ja muun eliitin lahjonnan piirissä loisiva, kumarreltu ja kunnioitettu ääriajattelija, joka edes alkaa leikkiin, tuo esiin tuon kaltaisilta, heikoilla jo muutoinkin olevilta ihmisiltä, vanhuksilta, sairaseläkeläisiltä. - Anonyymi
Menossa on päzcäciccäreiden&co yksityistämis"talkoot".
Sairaanhoitopuolen ovatkin jo kaapanneet, ja Kela varat, eli meudän yhteiset varamme menevätkin jo niille ketkuille. .
Nyt on vuorossa yleinen kansankusetus.
Sotahommiinkin ovat satsanneet, ja suunnitelleet meitä sen maksajiksi.
Joko piankin annamme ronttosta sille pellelaumalle, ja selvitetään ne sutkauksensa ihsn juuriaan myöten? - Anonyymi
Kiväärin piippua tässä putsailen jo valmiiksi.. Taitaa olla jäsentenväliset pikkuhiljaa edessä. Sihtipaikalla ollaan.
- Anonyymi
Nyt proffa ampuu omaa porukkaansa jalkaan. Proffat roikkuvat kynsin hampain virassa 68 vuotiaiksi asti, kun viimeiset vuodet kerryttävät eniten eläkettä. Kyllä 60 vuotiaina viimeistään heitettävä ajastaan jälkeenjääneinä ulos yliopistoista.
- Anonyymi
Eläke on ollut alunperin vanhuudenaikaisen toimeentulon varmistamista. Jokainen tietää, mitä se nykyään on muun kuin kansaneläkkeen osalta. Jos todella halutaan valtion velkaa alentaa, on tätäkin tulorakennetta tarkistettava. Valtion tehtävänä on huolehtia vain kansaneläkkeestä. Ansioihin perustuvat suuret eläkkeet eivät voi olla takuueläkkeitä. Niiden suuruus määräytyy kansantalouden mukaan ja mukana. Siitä kai tässä on kyse. Rahat eivät joidenkin mielestä tulevaisuudessa eläkkeisiin riitä tai veropohjaa ei voi enää valtion velan vuoksi laajentaa muuten.
- Anonyymi
Eikö yhtä hyvin voitaisi sosialisoida jokaisen säästötililtä 10%? Näin leikkaukset eivät kohdistuisi kaikkein heikoimmassa asemassa oleviin.
- Anonyymi
Suomen hölmöläis-politiikan maksajia etsitään....
.Suomen suurin uhka on liika idealismi politiikka,
osaamaton talous- ja ulkopolitiikka sekä sisäpolitiikka.
- Ollaan täysin omien lapsellisten haraha uskomusten alla.
Lapsellinen uskomus politiikka, viher vas ,, sekä markkina liberalsti oikeisto on Suomen alas ajanut.
Suomi on nykyään riiston kohde, eu nato siirtomaa, jota hyväksikäytetään
globalistien ja keinottelun ohjaamassa alasajossa.
Suomi on muuttumassa kehitysmaaksi,
turvattomaksi, Suomi on jo taxi-raiskaus ja lasten joukko raiskaus maa. - Anonyymi
kiintistöt takavarikoitava eläkeläisiltä mitä niillä muutnkaan tekevät kun vanhainkotiin menossa... valtion takavarikkoon kaikilta yli 80-vuotialta kaikki kiinteä omaisuus muutenkin
- Anonyymi
Minkä kiven alta sinä olet päivänvaloon luikerrellut. Ei nykyään enää kukaan pääse vanhainkotiin jos ei ole muistisairas.
- Anonyymi
JOO YLI 2500E YLI OLEVIA VOIS LEIKATA. PROSENTTI LEIKKAUKSELLA SAMALLA TAVALLA KUIN KOROTUKSELLA NYTHÄN ON ISOELÄÄKKEET SAANUT ISON KOROTUKSEN...MUTTA EIKÖHÄN MAKSUMIEHEKSI JOUDU HUONO OSAISET suomen kansa purnaa mutta ei tee mitään ja köyhät äänestää oikeisto puolueita...PITÄS OLLA KUIN RANSKASSA.
- Anonyymi
9EUR päivässä normieläkkeeksi kaikille
- Anonyymi
jos pyöristää niin kaikille eläkeläisille noin 1200euroa vuodessa, ja perustoimeentulotukea pääll jos ei prjää
- Anonyymi
Eilen oli uutisissa, että tulevaisuudessa aletaan leikata eläkeläisiltä heidän eläkkeitään. Minä ainaskin tunnen vain hyvin pienituloisia eläkeläisiä ja heidän on nytkin vaikea tulla toimeen eläkkeellään. Eikö tässä voitaisi leikata vain suurituloisten eläkkeistä, ei kurjistaa jo heikossa asemassa olevia.
- Anonyymi
Köyhillä on köyhät uskovat.
- Anonyymi
Suurista eläkkeistä, kuten professorien eläkkeistä, löytynee varnasti leikattavaa, ehkä rutkastikin.
- Anonyymi
Proffat eläkkeelle jo alle 60 vuotiaina. Ovat jo pudonneet tiedoissa ja taidoissa.
- Anonyymi
Miten eläkkeistä leikkaaminen parantaa valtion taloutta?
Valtio toki maksaa virkamiesten työeläkkeet suoraan budjetista, mutta muiden työeläkkeet kulkevat valtion budjetin ohi PAITSI tuloverojen osalta jotka ovat valtion budjetissa tuloja. - Anonyymi
Eikö tämä jo ole hyvinvointivaltion alasajoa ja miten tähän on sitten tultu. Olisi jo silloin leikattu menoja, kun menot alkoivat ylittämään tulot, eikä otettu lisävelkaa ja olisi politiikkojen täytynyt kuunnella talousasiaintuntijoita. Onko nyt edessä taas 1990-luvulla koettu aika.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.1243626Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,763148SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.832598Suomalainen lähti ilman takkia sotaan
Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.72396Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.2212262Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!
”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a302141- 42929
- 95918
- 52806
Haapaveille jotain uutta!
Huoltoasema Haapavein keskustaan tulossa. Semmoista Jeppasissa jaappasevat.16770