En usko että on ollenkaan täysin työkykyisiä työttömiä.

Anonyymi-ap

On vain osittain työkykyisiä: jollain toimii toinen jalka, toisella toimii sormi tai käsi....

Yhtä työtehtävää suorittamaan tarvitaan siis monta henkilöä, kun jokaisella toimii joku elin.

20

285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

..esim. naulan naulaamisen pystyy tekemään 2 ihmistä: toinen pitää naulaa paikoillaan, ja toinen lyö sitä vasaralla.

Tämä tietystikin sillä ehdolla, että homman pystyy hoitamaan istuallaan ollen, muutoin tarvitaan jo enemmän ihmisiä naulaamaan yhtä naulaa.

• Anonyymi

Itse en ymmärrä sellaista tilannetta, että eräs yli 20v palkkatyössä ollut onkin yhtäkkiä työkyvytön parin vuoden työttömyyden jälkeen ja hänet on laitettava kuntouttavaan työtoimintaan. Mihin tuo työkyky on hävinnyt kahden vuoden aikana?

• Anonyymi

Olen ollut nyt vuoden eläkkeellä ja hiomaan että aktiivisuuteni on hiipunut ja heräämisajat alkavat valua myöhemmäksi tosin edelleen siinä 7-8 korvilla.
        Myös työtahti on rauhoittunut ja nykyään teheskelen tekemisen sijaan.

Parin vuoden jälkeen on jo ehtinyt tapahtua muutoksia jotka pitää palauttaa.
        2v työttömyyden jälkeen suurin osa ei ole suoraan työkelpoinen.
        Jos joku on heti valmis töihin niin hän on painanut pimeitä hommia koko työttömyysajan.

Eli kuntouttavalla toiminnalla pidetään yllä työttömän työkyky joka romahtaa todella nopeaa.

• Anonyymi

..."eräs yli 20v palkkatyössä ollut onkin yhtäkkiä työkyvytön parin vuoden työttömyyden jälkeen"...

Se vastaus onkin juuri siinä työttömyyttä edeltävästä ajasta johtue joka saanut työkyvin heikkoon tilaan!

• Anonyymi

Onhan töissäkin käyvistä hyvin monella kroonisia terveysongelmia. Syöpiä, verisuoni ja sydänsairauksia, mentaaliongelmia, päihdejuttuja, ylipainoa jne . Sellainen ei vielä tarkoita että olisi ositainkaan työkyvytön, Lääkkeillä yms. pysyvät toimintakuntoisina.
      Riippuu vallankin ammatista ja työstä. Yhdessä hommassa voit olla täysin työhön kelpamaton mutta toisessa hommassa ihan priimalaatua.

• Anonyymi

Nooo sen aika on edessä. kunhan itse olet työkyvytön....

• Anonyymi

Miulla ei munat toimi . Ei siis kykene röihin

• Anonyymi

ei toimi mullakaan mikään elin

• Anonyymi

Minulla toimivat pelkästään aivot ja pippeli.

• Anonyymi

Aivoillakin pärjää jo aikas pitkälle, muilla elimillä sitten myöhemmin!

• Anonyymi

Se ei ole onneksi sinun uskomuksistasi kiinni, vaan päätöksen tekee lääkäri. Jolla on enemmän älliä kun sinulla.

Kova halu on julistaa työttömät sairaiksi. Tulisi halvemmaksi, kun olisivat surkeilla sairaseläkkeillään. Töihinmeno kun kuitenkin parantaa huomattavasti elintasoa.

• Anonyymi

töissäkäynti useinkin pitää heikon terveyden omaavan paremmassa kunnossa - sekä fyysisest että henkisestikin- eikä erakoidu kotiinsa. Pahiten terveyden tuhoaa kotiinsa jumittuminen.

• Anonyymi

Kyllä. Siellä on työyhteisö. Nyt moni työtön on yksinäinen ja kärsii karenssipelosta. Muisto vaan on aktiivinen Työkkäri, joka järjesti hyödyllisiä osaamista tukevia kursseja.

• Anonyymi

Kunhan nyt edes jotain työtä saatais, vaikka sitten edes pätkä ja keikkatöitä, toivossa on hyvä elää!

• Anonyymi

Tämän kesän suuri hitti kaikille työttömille: TÄMÄN KESÄN VIHELTELEN!

• Anonyymi

Mikä olisikaan sen kivempaa kuin tienata rahaa ostoksistaan? Jos kiinnostuit niin jatka lukemista. n Esim 3500 propsilla saat 5€ lahjakortin Motonettiin, Stadiumii Clash ohlssoniin jne. Propseja voi käyttää esim. mäkkäriin , ikeaan, motonettiin, suomalaiseen kirjakauppaan, kotipizzaan, h&m, lindexiin, verkkokauppa.comiin ym... Propseja kertyy aina kun teet ostoksia maksukorteillasi. Itse olen muutamassa viikossa saanut jo 50€ edestä lahjakortteja.

Mikä Props on?
      Props on Suomen monipuolisin ja hauskin etupalvelu, jossa keräät Props-pisteitä päivittäin ostoksista sekä erilaisista hauskoista ja mielenkiintoisista tehtävistä. Propseja voit käyttää monien tunnettujen yritysten ostoksiin vaihtamalla pisteet lahjakortteihin.
      Propsia voit käyttää sekä selaimella että puhelimeen ladattavalla sovelluksella.

Miten kerään Propseja?

Voit kerätä Propseja tekemällä ostoksia Propsin kumppaneilla tai suorittamalla hauskoja tehtäviä sovelluksessa (esim. ystävän kutsumisesta saat 1,000 Props).
      Jos olet linkannut maksukorttisi Propsiin, saat Propseja automaattisesti jokaisesta ostoksesta!
      Ostotapahtumat tulevat sovellukseen, ja kun keräät Propsit talteen, voit saada jopa 100 000 Propsia ostoksestasi.

Mitä siis vielä odotat, käytä koodia A6Q636S niin saat alkuun heti 1000 propsia.

• Anonyymi

Harvassa ovat töissä olevat 100 % työkykyisetkin. Itse olen hyvä esimerkki. Lonkkaleikkausjonossa, ja töissä vakituisena.
      Se kuuluu ihmisyyteen ettei koko elämäänsä ole täysin terve.

• Anonyymi

jos työttömyys on työ, silloin työttömät ovat töissä työttöminä

• Millä logiikalla täysin työkykyinen ihminen muuttuu työkyvyttömäksi irtisanottuaan itsensä?

• Anonyymi

Eihän tuo ainakaan poliisin toimintaa tunnu haittaavan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      47
      2261
    2. Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin

Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j
      Ikävä
      52
      2213
    3. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      61
      1944
    4. Keskisarjan puheet

Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?
      Suomussalmi
      292
      1337
    5. Kaikki on hyvin rakkaani

Ja tulee olemaan.
      Ikävä
      79
      1299
    6. En enää uskalla laittaa sulle viestiä

Naiselta miehelle ****
      Ikävä
      64
      1236
    7. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      58
      1034
    8. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      63
      1012
    9. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      25
      942
    10. Kai jaksat vielä?

Olisi sääli jos et…
      Ikävä
      74
      881
    Aihe