On vain osittain työkykyisiä: jollain toimii toinen jalka, toisella toimii sormi tai käsi....
Yhtä työtehtävää suorittamaan tarvitaan siis monta henkilöä, kun jokaisella toimii joku elin.
En usko että on ollenkaan täysin työkykyisiä työttömiä.
10
100
Vastaukset
- Anonyymi
..esim. naulan naulaamisen pystyy tekemään 2 ihmistä: toinen pitää naulaa paikoillaan, ja toinen lyö sitä vasaralla.
Tämä tietystikin sillä ehdolla, että homman pystyy hoitamaan istuallaan ollen, muutoin tarvitaan jo enemmän ihmisiä naulaamaan yhtä naulaa. - AnonyymiUUSI
Itse en ymmärrä sellaista tilannetta, että eräs yli 20v palkkatyössä ollut onkin yhtäkkiä työkyvytön parin vuoden työttömyyden jälkeen ja hänet on laitettava kuntouttavaan työtoimintaan. Mihin tuo työkyky on hävinnyt kahden vuoden aikana?
- AnonyymiUUSI
Olen ollut nyt vuoden eläkkeellä ja hiomaan että aktiivisuuteni on hiipunut ja heräämisajat alkavat valua myöhemmäksi tosin edelleen siinä 7-8 korvilla.
Myös työtahti on rauhoittunut ja nykyään teheskelen tekemisen sijaan.
Parin vuoden jälkeen on jo ehtinyt tapahtua muutoksia jotka pitää palauttaa.
2v työttömyyden jälkeen suurin osa ei ole suoraan työkelpoinen.
Jos joku on heti valmis töihin niin hän on painanut pimeitä hommia koko työttömyysajan.
Eli kuntouttavalla toiminnalla pidetään yllä työttömän työkyky joka romahtaa todella nopeaa.
- AnonyymiUUSI
Onhan töissäkin käyvistä hyvin monella kroonisia terveysongelmia. Syöpiä, verisuoni ja sydänsairauksia, mentaaliongelmia, päihdejuttuja, ylipainoa jne . Sellainen ei vielä tarkoita että olisi ositainkaan työkyvytön, Lääkkeillä yms. pysyvät toimintakuntoisina.
Riippuu vallankin ammatista ja työstä. Yhdessä hommassa voit olla täysin työhön kelpamaton mutta toisessa hommassa ihan priimalaatua. - AnonyymiUUSI
Nooo sen aika on edessä. kunhan itse olet työkyvytön....
- AnonyymiUUSI
Miulla ei munat toimi . Ei siis kykene röihin
- AnonyymiUUSI
ei toimi mullakaan mikään elin
- AnonyymiUUSI
Minulla toimivat pelkästään aivot ja pippeli.
- AnonyymiUUSI
Se ei ole onneksi sinun uskomuksistasi kiinni, vaan päätöksen tekee lääkäri. Jolla on enemmän älliä kun sinulla.
Kova halu on julistaa työttömät sairaiksi. Tulisi halvemmaksi, kun olisivat surkeilla sairaseläkkeillään. Töihinmeno kun kuitenkin parantaa huomattavasti elintasoa.- AnonyymiUUSI
töissäkäynti useinkin pitää heikon terveyden omaavan paremmassa kunnossa - sekä fyysisest että henkisestikin- eikä erakoidu kotiinsa. Pahiten terveyden tuhoaa kotiinsa jumittuminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle794134Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt2023352Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖473026Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle812732Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3812455- 1812092
- 381623
- 781615
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231418Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391402