Sähköauton käyttörange on 20%-80% oikeassa elämässä

Anonyymi-ap

Ne loput 40% pitää unohtaa. Ei saa ladata ylin80% arjessa ja sitten alle 20% ei kannata päästää kun pakko päästä laturille. Edelleen 200-300km voi ajaa huoletta keskimäärin ympäri vuoden isoakkuisella 600km rangen autolla.

98

683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä minä olen isoakkuista 88 kwh akkua käyttänyt 10%:iin ja 100% ladannut ei se akku siitä 70000 km: ssä mitenkäänkärsinyt ole SOH vielä 94%.

      • Anonyymi

        Juuh ei vielä...odota vain...puhumattakaan miten arvo sulaa sähköaurossa kun ihmiset ei uskalla edes harkita sähköautoa ilman akkutakuuta. Vaikka autossa olisi vielä akkutakuuta vaikka 2 vuotta jäljellä on se silloin jo hankala myydä kun ei se seuraava uskalla ajaa sillä 5 vuotta.


    • Anonyymi

      Avaaja on todellinen nero ja älykkö. Miksi sähköauto pitäisi ladata aina 100% täyteen? Täyteen voi huoletta ladata jos on lähdössä autollaan pitkälle matkalle.
      Ei sen bensa-autoonkaan tankki ole aina täynnä.

      • Anonyymi

        Mulla on isossa maasrurissa range yli 800km täydellä tankilla. Ja sen sillä ajaa käytännössä useimmiten. Tankkaan kun tarvii missä vain. Eipä tosin tarvii kuin kerran kahteen viikkoon.


      • Anonyymi

        En minä åidä läppärissäkään enempää kuin 80% latausta. Sekin on ollut täysin riittävästi, ja akku on pysynyt hyvässä kunnossa jo vuosia. Pelatessa on verkkovirta päällä, että näytönohjainkin saa tarpeeksi virtaa.


    • Anonyymi

      Kyllä polttiksen tankki on aina täynnä, vain onko asemien polttoaine loppunut?
      Kolme minuuttia ja tankki on täynnä matkan varrella.
      Olipa tyhmää ajattelua sähköautoa puolustavalta.
      Nytkin viisi asemaa kaikki 500 metristä kahden kilometrin etäisyyteen,

      • Anonyymi

        Polttis on aivan ylivoimainen laite. Ilman huolta voi ajella. Olisi ahdistavaa jos autollani pääsisi ehkä 200-300km😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttis on aivan ylivoimainen laite. Ilman huolta voi ajella. Olisi ahdistavaa jos autollani pääsisi ehkä 200-300km😂

        Tai käytännössä vain 100 km, kuten pieniakkuisemmilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai käytännössä vain 100 km, kuten pieniakkuisemmilla.

        Jos on pidempää ajoa niin sitten hankitaan isompiakkuinen malli.

        Ethän sä nyt muuttokuormaakaan lähde millään Fiat Puntolla viemään...


      • Anonyymi

        No jo on homma jos koko ajan tankattava, että tankki täynnä. Parinsadan kissan työajojen jälkeen ajan pihaan ja aloitan "tankkaamisen". Eli laitan kaapelin ja kävelen kotiovesta sisään. Aikaa menee 10 sekuntia.


    • Anonyymi

      Sähköauto on täysi vitsi, menee hermot ja rahat kun ajo maksaa aivan perkeleesti arvonaleneman vuoksi. Sähköautojen arvo puolittuu vuodessa parissa.

      • Anonyymi

        Leasinkillä niitä ostavat kaupunkilaiset


    • Anonyymi

      Aloittaja on päättänyt väittää ettei ne autotehtaiden suunnittelu insinöörit mitään tiedä auton lataamisesta kun keksii täysin päästään 20-80% rajat. Nämä rajat ovat toki SUOSITUKSIA, jotta ajoakku kestäisi hieman pidempään. Samaan tapaan kuin polttomoottorille on myös SUOSITUS ettei KYLMÄNÄ huudatetan konetta vaan ensin pitää moottoriöljyn lämmetä kunnolla ennenkuin aletaan ajamaan moottoria kuormittaen eli kylmällä koneella varsinkin ensimmäiset kilometrit tulisi ajaa rauhallisesti alhaisilla kierroksilla.

    • Anonyymi

      Mun sähköauton akkua ainakin suositellaan lataamaan aina 100%.n ja pari kertaa vuodessa ajaa alle 10%.
      Jotta mitä sekoilet?
      On sähköautoja ja Sähköautoja.

      • Anonyymi

        En tiedä mitä kulloinkin suositellaan, mutta mökille lähteissä auto lafataan 100% täyteen. Perillä siinä on 20%, jos suoraan mennään, tekemällä mutkia matkaan on pienimmillään latausta on ollut 5% perillä. Mutta onhan mökillää sähköt, ja matkalaturilla daa akun taas täydeksi. Toki matkalla olisi kaupallisia latureitakin, mutta eohän niiden takia viitsi pysähtyä.


    • Anonyymi

      Eli 60 % akun 60 kWh:sta on vain 36 kWh. Kun kulutus talvella on 25 kWh/100km, niin laturilla täytyy käydä majailemassa jo alle 150 km välein.

      • Anonyymi

        Aikalailla näin se menee. Sähköautolla ajo ei ole ihan sitä mitä väitetään. Vaatii jatkuvaa suunnittelua.

        Jälleenmyyntiarvo on huono jo ihan siitä syystä että sähköauto ei kelpaa 95% ihmisistä minkäänlaiseksi vaihtoehdoksi nyt eikä koskaan. Helpompi liikkeen myydä autoa johon voi tankata jotain polttoaineitta, toki hybridit sopii myös monelle. Minullakin on lataushybridi jota en tosin lataa juuri koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikalailla näin se menee. Sähköautolla ajo ei ole ihan sitä mitä väitetään. Vaatii jatkuvaa suunnittelua.

        Jälleenmyyntiarvo on huono jo ihan siitä syystä että sähköauto ei kelpaa 95% ihmisistä minkäänlaiseksi vaihtoehdoksi nyt eikä koskaan. Helpompi liikkeen myydä autoa johon voi tankata jotain polttoaineitta, toki hybridit sopii myös monelle. Minullakin on lataushybridi jota en tosin lataa juuri koskaan.

        Minulla on sähköauto, jossa on aamuisin yleensä 80% latausta, eli reilut 330 km ajomatkaa. Sen mitä eilen ajelin, on tänä aamuna ladattu takaisin. Huoletonta ajoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikalailla näin se menee. Sähköautolla ajo ei ole ihan sitä mitä väitetään. Vaatii jatkuvaa suunnittelua.

        Jälleenmyyntiarvo on huono jo ihan siitä syystä että sähköauto ei kelpaa 95% ihmisistä minkäänlaiseksi vaihtoehdoksi nyt eikä koskaan. Helpompi liikkeen myydä autoa johon voi tankata jotain polttoaineitta, toki hybridit sopii myös monelle. Minullakin on lataushybridi jota en tosin lataa juuri koskaan.

        Aivan päinvastoin. Suurin osa ei aja yli 100km päivässä kuin muutaman kerran vuodessa.
        Kyse ei ole niinkään faktoista vaan hirveästä pelosta.

        Sitäpaitsi jos on tarve ajaa pidempiä soiroja niin miksi pitäisi ostaa pieniakkuinen auto?

        Vähänkuin jos tarve olisi isolle farkulle mutta ostaisi kolmiovisen kinnerin. Onko siinä mitään järkeä? Kuitenkin nämä sähköatuofobisten kommentit on aina näitä samoja.


        Miksi minun pitäisi valita auto sen mukaan mitä sinä pidät parempana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on sähköauto, jossa on aamuisin yleensä 80% latausta, eli reilut 330 km ajomatkaa. Sen mitä eilen ajelin, on tänä aamuna ladattu takaisin. Huoletonta ajoa.

        Huomenna tulee vähän pidempi reissu, joten aamulla on akku 100% täynnä ladattuna. Ei tarvitse käydä kaupallisilla, kun se noin 450km range riittää takaisin kotiin saakka.
        Näyttää se sähkökin maksavan huomenna 0,33 ja -0,31senttiä/kWh välillä, eli halpaa tai maksetaan vähän käytöstä + tietenkin siirto ja verot päälle. SIlti aivan eri hintaluokkaa, kuin bensa tai diesel.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan päinvastoin. Suurin osa ei aja yli 100km päivässä kuin muutaman kerran vuodessa.
        Kyse ei ole niinkään faktoista vaan hirveästä pelosta.

        Sitäpaitsi jos on tarve ajaa pidempiä soiroja niin miksi pitäisi ostaa pieniakkuinen auto?

        Vähänkuin jos tarve olisi isolle farkulle mutta ostaisi kolmiovisen kinnerin. Onko siinä mitään järkeä? Kuitenkin nämä sähköatuofobisten kommentit on aina näitä samoja.


        Miksi minun pitäisi valita auto sen mukaan mitä sinä pidät parempana?

        Jos autossa on pieni akku niin sen hinnan pitää olla pieni. Pieniakkuisesta sähköautosta ei kannata yli kymppitonnia maksaa edes uutena. Nämä pieniakkuiset autot ovat järkyttävän ylihintaisia mopoautoja.

        Edelleenkin todistat vain sen, että sähköautot on edelleen reippaasti ylihintaisia ominaisuuksiinsa nähden. Itse ainakin odottaisin, että hinnat laskevat vielä kymmeniä prosentteja.


    • Anonyymi

      Aja 2,5 tuntia,
      lataa 2,5 tuntia
      Oma on valintasi.

      Polttis hajoaa
      Imuri läppäri ja hellakin loppujenlopulta hajoaa.

      • Anonyymi

        Pikalatureilla lataus ei kyllä kestä läheskään noin kauaa, pikemminkin 20 minuuttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikalatureilla lataus ei kyllä kestä läheskään noin kauaa, pikemminkin 20 minuuttia.

        Katsos kun pelottaa niin on pakko valehdella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikalatureilla lataus ei kyllä kestä läheskään noin kauaa, pikemminkin 20 minuuttia.

        Silloin ei puhutakaan siitä 2-3 €/100 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin ei puhutakaan siitä 2-3 €/100 km.

        Totta, mutta ainakin meillä tulee vain kymmenkunta pitempää matkaa vuodessa, jolloin tarvitaan se varttitunnin pysähtyminen pikalaturille 300-400 km jälkeen.
        Kulut / km eivät silloinkaan ole päätähuimaavia, eivätkä vaikuta kummoisesti keskimääräisen kuluihin.
        Mut joo, jos kotilatausmahdollisuutta ei ole.niin sähköauton mielekkyys missään suhteessa on niin ja näin.


      • Anonyymi

        Myös sähkis hajoaa,lopulta!


    • Anonyymi

      Minä lataan aina täyteen, joka yö. Ei mitään ongelmia. Yli 90tkm ja soh 98 prossaa. Auto on Leaf.

      • Anonyymi

        Ai sorry. Ilmeisesti Leaf pienellä akulla...


    • Anonyymi

      Leasingautoilija tai työsuhdeautoilija ei taatusti välitä noista %-rajoista sen taivaallista mutta omalla rahalla ostajilla tilanne voi olla ihan toinen.

      • Anonyymi

        No se on vähän sama juttu kuin polttistenkin kanssa, ei niissäkään suositella moottoria kuormitettavan kylmänä rajusti, mutta osa antaa pakkaskylmälle koneelle ihan huolella hanaa vaikkapa motarin rampeissa. Tämäkään ei kuitenkaan millään tavalla vaikuta esim. auton takuuseen niinkuin ei lataaminen siihen 100% tasoonkaan.


      • Anonyymi

        No se on vähän sama juttu kuin polttistenkin kanssa, ei niissäkään suositella moottoria kuormitettavan kylmänä rajusti, mutta osa antaa pakkaskylmälle koneelle ihan huolella hanaa vaikkapa motarin rampeissa. Tämäkään ei kuitenkaan millään tavalla vaikuta esim. auton takuuseen niinkuin ei lataaminen siihen 100% tasoonkaan.


    • Anonyymi

      Vähän huono juttu tämmöiselle jolla ei muuhun sähköautoon ole varaa kuin vanhaan Leafiin. Jos se on enää puolikuntoinen, niinkuin usein tuntuu olevan, ei sillä pääse latauksella todellista ajoa kuin 50 km. Ja jos sitäkään ei lataa täyteen asti, niin en pääse sillä edes päivän työmatkojani. Ainakaan talvella.
      Eli polttis saa palvella minua vielä monta vuotta. Paljon rennompaa menoa.

      • Anonyymi

        Oletko ihan terve?


    • Anonyymi

      Persaukiset pakoputkipojat keräilee pulloja, että saavat muutaman litran polttoainetta sen muutaman satasen ritsan tankkiin.
      Sitten miettivät sähköauton rangea😂

      • Anonyymi

        Sähköautoilijalla se persaukisuus näkyy vasta vaihtohetkellä kun joutuu ottamaan kulutusluoton vanhan velan maksuun😂 auton arvo monesti kymppitonneja vähemmän kuin velka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilijalla se persaukisuus näkyy vasta vaihtohetkellä kun joutuu ottamaan kulutusluoton vanhan velan maksuun😂 auton arvo monesti kymppitonneja vähemmän kuin velka.

        Tyhmähän sinä olet, tuota samaa aletta poika monistaa päivästä toiseen.
        Kannattaisi oikeasti perehtyä asiaan ja tiedostaa faktat.


      • Anonyymi

        Tiedoksi, että vain köyhät puhuvat jatkuvasti rahasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilijalla se persaukisuus näkyy vasta vaihtohetkellä kun joutuu ottamaan kulutusluoton vanhan velan maksuun😂 auton arvo monesti kymppitonneja vähemmän kuin velka.

        Kateellinen pakoputkipoika kuvittelee taas olevansa kovastikin nokkela.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilijalla se persaukisuus näkyy vasta vaihtohetkellä kun joutuu ottamaan kulutusluoton vanhan velan maksuun😂 auton arvo monesti kymppitonneja vähemmän kuin velka.

        Vaikka olen jo eläkeläinen, ostin sähköautoni käteisellä, edellinen plugari meni osamaksuna. Viimeksi olen ottanut velkaa 80-luvulla talon ostoon. Raha-asiat pitää hoitaa niin, että joskus on varaa tehdä mitä haluaa. Ikuiselle vuokralselle se on paljon vaikeampaa, ja vanhemmiten mahdotonta.


    • Anonyymi

      Akustoa voi ladata huoletta ihan oman tarpeen mukaan, eikä tarvitse huolehtia etteikö akku kestäisi sen 20 vuotta ilman merkittävää heikkenemistä. Asiaa on tutkittu vaikka kuinka ja ja tähän tulokseen ollaan päästy kun tosi elämän kokemuksia on lisätty tutkimustuloksiin.
      Perusautoilija ei lataa autoaan joka päivä ja jos on lähdössä normaalia pidemmälle matkalle, niin akun voi huoletta ladata täyteen ja ajaa niin pitkälle kuin uskaltaa.

      • Anonyymi

        Ja se iso naurun aihe on se että kuka oikeati tarvitsee tarvitsee autoltaan kykyä singahtaa läpi Suomen ilman taukoa?

        Ei ainakaan normaali Suomalainen perhe. Miksi normaali suomalainen perhe haluaisi rynnätä Suomi päästä päähän ilman taukoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se iso naurun aihe on se että kuka oikeati tarvitsee tarvitsee autoltaan kykyä singahtaa läpi Suomen ilman taukoa?

        Ei ainakaan normaali Suomalainen perhe. Miksi normaali suomalainen perhe haluaisi rynnätä Suomi päästä päähän ilman taukoja?

        Ei noita taukoja aina pidetä latauspaikoilla. Joskus tauko pidetään ihan normaalilla tien varressa olevalla pysäkillä, jossa ei ole latauspaikkaa. Monet syövät pitkällä matkalla pelkästään omia eväitäkin.

        Lisäksi perheet ovat vain pieni osa autoilijoita. Lapsiperheitä on alle 20% kaikista Suomen kotitalouksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noita taukoja aina pidetä latauspaikoilla. Joskus tauko pidetään ihan normaalilla tien varressa olevalla pysäkillä, jossa ei ole latauspaikkaa. Monet syövät pitkällä matkalla pelkästään omia eväitäkin.

        Lisäksi perheet ovat vain pieni osa autoilijoita. Lapsiperheitä on alle 20% kaikista Suomen kotitalouksista.

        Lisään... Tarkkaan ottaen liikenteessä kulkevissa autoissa on harvemmin yhtäkään lasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Tarkkaan ottaen liikenteessä kulkevissa autoissa on harvemmin yhtäkään lasta.

        "Lapsiperheitä on alle 20% kaikista Suomen kotitalouksista.

        Lisään... Tarkkaan ottaen liikenteessä kulkevissa autoissa on harvemmin yhtäkään lasta."

        100% Suomen aikuisista on ollut lapsia joskus.

        Olet niin pelle kun yrität selittää yöstä päivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lapsiperheitä on alle 20% kaikista Suomen kotitalouksista.

        Lisään... Tarkkaan ottaen liikenteessä kulkevissa autoissa on harvemmin yhtäkään lasta."

        100% Suomen aikuisista on ollut lapsia joskus.

        Olet niin pelle kun yrität selittää yöstä päivää.

        "100% Suomen aikuisista on ollut lapsia joskus."

        Sillä ei ole paskankaan väliä niin ajajille, joilla ei ole yhtäkään lasta tai ainakaan yhtäkään lasta kyydissä. Väittäisin, että noin 90% liikenteessä olevista autoista ei ole yhtäkään lasta. Nimittäin jopa lapsiperheelliset kulkevat autolla pääosin ilman lapsia.

        Lapsiperheiden tilanteella on väliä vain itse lapsiperheille, muut eivät välitä heistä paskaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "100% Suomen aikuisista on ollut lapsia joskus."

        Sillä ei ole paskankaan väliä niin ajajille, joilla ei ole yhtäkään lasta tai ainakaan yhtäkään lasta kyydissä. Väittäisin, että noin 90% liikenteessä olevista autoista ei ole yhtäkään lasta. Nimittäin jopa lapsiperheelliset kulkevat autolla pääosin ilman lapsia.

        Lapsiperheiden tilanteella on väliä vain itse lapsiperheille, muut eivät välitä heistä paskaakaan.

        Ja edelleen muistan lapsuudesta, että tauot pidettiin lähinnä pysäkkipaikoilla ja syötiin omia eväitä. Näin monet tekevät nykyäänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noita taukoja aina pidetä latauspaikoilla. Joskus tauko pidetään ihan normaalilla tien varressa olevalla pysäkillä, jossa ei ole latauspaikkaa. Monet syövät pitkällä matkalla pelkästään omia eväitäkin.

        Lisäksi perheet ovat vain pieni osa autoilijoita. Lapsiperheitä on alle 20% kaikista Suomen kotitalouksista.

        On se ankeata järsiä muovipussissa hautuneita leipiä ja juoda termarista kylmää kahvia, kun kaikki rahat on menneet polttoaineeseen.

        Sähköautoilija laittaa auton lataukseen ja menee ravintolaan syömään.

        Elämä on valintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se ankeata järsiä muovipussissa hautuneita leipiä ja juoda termarista kylmää kahvia, kun kaikki rahat on menneet polttoaineeseen.

        Sähköautoilija laittaa auton lataukseen ja menee ravintolaan syömään.

        Elämä on valintoja.

        Nuo eväät ovat silti parempia kuin ABC:n paska ruoka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo eväät ovat silti parempia kuin ABC:n paska ruoka.

        Salaattipöydät ovat yleensä aika monipuolisia ABC:llä, uskallan väittää että ruokailu tuolla on paljon terveellisempää kuin vetää voileipiä ja termarikahvia jossain puskaparkissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Salaattipöydät ovat yleensä aika monipuolisia ABC:llä, uskallan väittää että ruokailu tuolla on paljon terveellisempää kuin vetää voileipiä ja termarikahvia jossain puskaparkissa.

        Riippuu eväistä. Tietenkin jos on uusavuton idiootti joka ei osaa tehdä eväitä niin sitten eväät ovat mitä sattuu. Jos osaa tehdä eväät kunnolla niin päihittää kevyesti ABC:n ruoat. ABC:n ruoat ovat lähinnä ylihinnoiteltua sontaa. Heikkoa laatua todella kalliiseen hintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu eväistä. Tietenkin jos on uusavuton idiootti joka ei osaa tehdä eväitä niin sitten eväät ovat mitä sattuu. Jos osaa tehdä eväät kunnolla niin päihittää kevyesti ABC:n ruoat. ABC:n ruoat ovat lähinnä ylihinnoiteltua sontaa. Heikkoa laatua todella kalliiseen hintaan.

        Aivan kuten normaaleilla ihmisillä ei ole yhtäkään syytä käydä normaaleina päivinä ravintolassa, koska kotona saa tehtyä parempaa ruokaa halvemmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan kuten normaaleilla ihmisillä ei ole yhtäkään syytä käydä normaaleina päivinä ravintolassa, koska kotona saa tehtyä parempaa ruokaa halvemmalla.

        Aika moni ihminen kyllä käy päivittäin tai lähes päivittäin aivan normaalina työpäivänä esim. ABC:llä lounaalla, ja pääosin on vielä ihan haalariporukkaa. Kummasti ne ABC:t ovat kuitenkin lounasaikaan aivan täynnä.

        Omat eväät varmasti halvimmat, mutta tekemisen vaiva, kylmäsäilytys ja sitten lämmitys yms. yms. ei aina ole ihan yksinkertaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika moni ihminen kyllä käy päivittäin tai lähes päivittäin aivan normaalina työpäivänä esim. ABC:llä lounaalla, ja pääosin on vielä ihan haalariporukkaa. Kummasti ne ABC:t ovat kuitenkin lounasaikaan aivan täynnä.

        Omat eväät varmasti halvimmat, mutta tekemisen vaiva, kylmäsäilytys ja sitten lämmitys yms. yms. ei aina ole ihan yksinkertaista.

        Ei se muuta sitä tosiasiaa, että ABC:n lounas on ylihintaista sontaa. Ihmiset nyt syövät muutenkin kaikkea sontaa ja haaskaavat rahojaan miten sattuu.

        Ja sitten on suuri joukko ihmisiä, jotka eivät ole käyneet kertaakaan ravintolassa moneen vuoteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se muuta sitä tosiasiaa, että ABC:n lounas on ylihintaista sontaa. Ihmiset nyt syövät muutenkin kaikkea sontaa ja haaskaavat rahojaan miten sattuu.

        Ja sitten on suuri joukko ihmisiä, jotka eivät ole käyneet kertaakaan ravintolassa moneen vuoteen.

        Tarjoomaan nähden lounas on hinnaltaan ihan kilpailukykyinen. Jos se sinun mielestä on kallista niin sille ei sitten mahda mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarjoomaan nähden lounas on hinnaltaan ihan kilpailukykyinen. Jos se sinun mielestä on kallista niin sille ei sitten mahda mitään.

        Tarjoamaansa nähden lounas on ylihintainen. Melkein kaikki muut ravintolat tekevät parempaa lounasta ja usein halvemmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo eväät ovat silti parempia kuin ABC:n paska ruoka.

        Sinulla ressukalla ei ole rahaa edes ABC:n ruokiin, mutta itse kirjoitin, että sähköautoilija menee ravintolaan syömään. Lähes jokaisen ravintolan lähettyvillä on sähköauton latauspiste.
        Mutta eihän persaukinen pakoputkipoika ole tottunut käymään ravintolassa, vaan vain huoltoasemalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ressukalla ei ole rahaa edes ABC:n ruokiin, mutta itse kirjoitin, että sähköautoilija menee ravintolaan syömään. Lähes jokaisen ravintolan lähettyvillä on sähköauton latauspiste.
        Mutta eihän persaukinen pakoputkipoika ole tottunut käymään ravintolassa, vaan vain huoltoasemalla.

        Normaalien hyvien ravintoloiden lähettyvillä ei ole latauspisteitä. Lisäksi sähköautoilijat aina höpöttää sähköautoilun säästöistä ja sitten he kuitenkin haaskaavat rahojaan ylihintaiseen ruokaan. Eli nämäkin tekstit osoittavat heidän olevan pelkkiä paskaa jauhavia huijareita.

        "Mutta eihän persaukinen pakoputkipoika ole tottunut käymään ravintolassa, vaan vain huoltoasemalla."

        Jos osaa laittaa ruokaa niin ei tarvitse mennäkään ravintolaan. Maaseudulla monet eivät mene moneen vuoteen ravintolaan. Miksi mennä ravintolaan syömään jos itse tekee parempaa ruokaa halvemmalla?

        Ja jo alle 10-vuotias osaa helposti päihittää melkein kaikkien ravintoloiden annokset. Ja mikroruoatkin on parempia kuin ABC:n ruoat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaalien hyvien ravintoloiden lähettyvillä ei ole latauspisteitä. Lisäksi sähköautoilijat aina höpöttää sähköautoilun säästöistä ja sitten he kuitenkin haaskaavat rahojaan ylihintaiseen ruokaan. Eli nämäkin tekstit osoittavat heidän olevan pelkkiä paskaa jauhavia huijareita.

        "Mutta eihän persaukinen pakoputkipoika ole tottunut käymään ravintolassa, vaan vain huoltoasemalla."

        Jos osaa laittaa ruokaa niin ei tarvitse mennäkään ravintolaan. Maaseudulla monet eivät mene moneen vuoteen ravintolaan. Miksi mennä ravintolaan syömään jos itse tekee parempaa ruokaa halvemmalla?

        Ja jo alle 10-vuotias osaa helposti päihittää melkein kaikkien ravintoloiden annokset. Ja mikroruoatkin on parempia kuin ABC:n ruoat.

        Ja edelleen, miksi haaskata rahaa 14-15 euroa lounaaseen kun yhtä hyvän ruoan (tai jopa paremman) voi saada eväinä alle 4 eurolla? Ei nuo ABC:n lounaan ruoka-ainekset maksa montaa euroa per henkilö. Luultavasti ABC maksaa ruoka-aineista pari euroa, mutta perii lounaasta 14 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ressukalla ei ole rahaa edes ABC:n ruokiin, mutta itse kirjoitin, että sähköautoilija menee ravintolaan syömään. Lähes jokaisen ravintolan lähettyvillä on sähköauton latauspiste.
        Mutta eihän persaukinen pakoputkipoika ole tottunut käymään ravintolassa, vaan vain huoltoasemalla.

        "Sinulla ressukalla ei ole rahaa edes ABC:n ruokiin"

        Minulla olisi varaa ABC:n ruokiin, mutta en näe niitä ostamisen arvoisina. Tämä on ihan eri asia. Voin maksaa hyvästä illallisesta 60 euroa toisinaan, mutta en todellakaan maksa 14 euroa ABC:n lounaasta. Lisäksi lounaan ostaminen joka päivä ravintolasta on järjetöntä, jos osaa vähänkin tehdä ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaalien hyvien ravintoloiden lähettyvillä ei ole latauspisteitä. Lisäksi sähköautoilijat aina höpöttää sähköautoilun säästöistä ja sitten he kuitenkin haaskaavat rahojaan ylihintaiseen ruokaan. Eli nämäkin tekstit osoittavat heidän olevan pelkkiä paskaa jauhavia huijareita.

        "Mutta eihän persaukinen pakoputkipoika ole tottunut käymään ravintolassa, vaan vain huoltoasemalla."

        Jos osaa laittaa ruokaa niin ei tarvitse mennäkään ravintolaan. Maaseudulla monet eivät mene moneen vuoteen ravintolaan. Miksi mennä ravintolaan syömään jos itse tekee parempaa ruokaa halvemmalla?

        Ja jo alle 10-vuotias osaa helposti päihittää melkein kaikkien ravintoloiden annokset. Ja mikroruoatkin on parempia kuin ABC:n ruoat.

        Onneksi en asu maaseudulla, jos sieltä ravinrolassa käynti on noin hankalaa.
        Toisaalta sen ymmärtää, kun persaukisella pakoputkipojalla ei ole rahaa polttoaineeseen, niin huonohan sieltä on mihinkään lähteä.

        Itse kun olen koko ikäni asunut Tampereella ja tottunut työssäni syömään päivittäin ravintolassa, en osannut huomioida, että kaltaisiasi heikko-osaisiakin on olemassa.
        Osanottoni siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi en asu maaseudulla, jos sieltä ravinrolassa käynti on noin hankalaa.
        Toisaalta sen ymmärtää, kun persaukisella pakoputkipojalla ei ole rahaa polttoaineeseen, niin huonohan sieltä on mihinkään lähteä.

        Itse kun olen koko ikäni asunut Tampereella ja tottunut työssäni syömään päivittäin ravintolassa, en osannut huomioida, että kaltaisiasi heikko-osaisiakin on olemassa.
        Osanottoni siitä.

        Miksi pitäisi mennä ravintolaan, kun parempaa pystyy helposti tekemään kotona ja paljon halvemmalla?

        "Itse kun olen koko ikäni asunut Tampereella ja tottunut työssäni syömään päivittäin ravintolassa, en osannut huomioida, että kaltaisiasi heikko-osaisiakin on olemassa."

        Ehkä sen takia koska olet kuplassa elävä idiootti. Suuri osa työssä olevista ei mene ravintolaan työpäivän aikana vaan syö päivälläkin eväitä. Joillekin riittää esimerkiksi pieni keitto lounaaksi ja todellinen ruoka syödään vasta työpäivän jälkeen. Osa skippaa koko lounaan syömisen. Ylipäätään työpäivän aikana kannattaa syödä kevyesti ja kunnon ruoka syödään vasta illalla.

        Ja mitä kehumista on siinä, että osaa haaskata rahaa typeyyksiin? Tuo kehuminen sillä, että menee ravintolaan joka päivä on yhtä järkevää kuin juo litran viskiä joka päivä työaikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi mennä ravintolaan, kun parempaa pystyy helposti tekemään kotona ja paljon halvemmalla?

        "Itse kun olen koko ikäni asunut Tampereella ja tottunut työssäni syömään päivittäin ravintolassa, en osannut huomioida, että kaltaisiasi heikko-osaisiakin on olemassa."

        Ehkä sen takia koska olet kuplassa elävä idiootti. Suuri osa työssä olevista ei mene ravintolaan työpäivän aikana vaan syö päivälläkin eväitä. Joillekin riittää esimerkiksi pieni keitto lounaaksi ja todellinen ruoka syödään vasta työpäivän jälkeen. Osa skippaa koko lounaan syömisen. Ylipäätään työpäivän aikana kannattaa syödä kevyesti ja kunnon ruoka syödään vasta illalla.

        Ja mitä kehumista on siinä, että osaa haaskata rahaa typeyyksiin? Tuo kehuminen sillä, että menee ravintolaan joka päivä on yhtä järkevää kuin juo litran viskiä joka päivä työaikaan.

        Ja muutenkin, jos joka arkipäivä menee syömään lounaan ABC:llä niin siihen menee 300 euroa kuukaudessa. Tuo on paljon jopa keskituloiselle. Jos sen lisäksi menisi viikonloppunakin lounaalla niin summa onkin jo yli 400 euroa kuukaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi mennä ravintolaan, kun parempaa pystyy helposti tekemään kotona ja paljon halvemmalla?

        "Itse kun olen koko ikäni asunut Tampereella ja tottunut työssäni syömään päivittäin ravintolassa, en osannut huomioida, että kaltaisiasi heikko-osaisiakin on olemassa."

        Ehkä sen takia koska olet kuplassa elävä idiootti. Suuri osa työssä olevista ei mene ravintolaan työpäivän aikana vaan syö päivälläkin eväitä. Joillekin riittää esimerkiksi pieni keitto lounaaksi ja todellinen ruoka syödään vasta työpäivän jälkeen. Osa skippaa koko lounaan syömisen. Ylipäätään työpäivän aikana kannattaa syödä kevyesti ja kunnon ruoka syödään vasta illalla.

        Ja mitä kehumista on siinä, että osaa haaskata rahaa typeyyksiin? Tuo kehuminen sillä, että menee ravintolaan joka päivä on yhtä järkevää kuin juo litran viskiä joka päivä työaikaan.

        Sillehän minä en voi mitään, jos sinun täytyy järsiä eväitäsi.
        Minun työssäni on mahdollisuus käydä syömässä Tampereen ravintoloissa ja niiden kirjo on hyvin laaja, aasialaisista pihviravintoloihin.
        Käy sinua hiukan sääliksi, kun selvästikin elät hyvin ankeaa elämää.

        Mutta nyt olen mökillä meren äärellä.
        Lähden pelaamaan kierroksen golfia ja sen jälkeen menen vaimoni kanssa illalliselle lähikaupungin ravintolaan.

        Mukavaa lauantai-iltaa eväittesi parissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillehän minä en voi mitään, jos sinun täytyy järsiä eväitäsi.
        Minun työssäni on mahdollisuus käydä syömässä Tampereen ravintoloissa ja niiden kirjo on hyvin laaja, aasialaisista pihviravintoloihin.
        Käy sinua hiukan sääliksi, kun selvästikin elät hyvin ankeaa elämää.

        Mutta nyt olen mökillä meren äärellä.
        Lähden pelaamaan kierroksen golfia ja sen jälkeen menen vaimoni kanssa illalliselle lähikaupungin ravintolaan.

        Mukavaa lauantai-iltaa eväittesi parissa.

        Ja evääni päihittävät tuon ravintolan ruoat helposti ja maksavat siitä murto-osan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja evääni päihittävät tuon ravintolan ruoat helposti ja maksavat siitä murto-osan.

        Varmasti😂😂😂


    • Anonyymi

      "Lisäksi perheet ovat vain pieni osa autoilijoita. Lapsiperheitä on alle 20% kaikista Suomen kotitalouksista."

      Kai sinäkin olet tullut lapsiperheestä vai oletko syntynyt aikuisena?

      • Anonyymi

        Tuo nyt on aivottoman typerä paskalause. Ne joilla ei ole lapsia eivät piittaa paskaakaan lapsiperheiden asioista. Lapsiperheet eivät ole sen tärkeämpiä kotitalouksia kukaan muukaan.


    • Anonyymi

      Älä mene märillä kengillä sähköautoon.

      • Anonyymi

        Minä olen kopistellut jalat puhtaaksi jo ajaessani dieselillä. Märät ja kuraiset matot autossa ovat inhottavia. Samaa tapaa olen jatkanut myös sähköautolla.


    • Anonyymi

      "Tuo nyt on aivottoman typerä paskalause. Ne joilla ei ole lapsia eivät piittaa paskaakaan lapsiperheiden asioista. "

      Eikä näiden lapsettomien tarvitsekaan piittaa paskaakaan lapsiperheiden asioista. Sanoin vaan että perheelliselle ihmiselle singahtaminen Suomen päästä päähän ilman taukoja on täysin typerä ajatus.
      Sen tietävät autotehtaatkin kun miettivät millaisia autoja ihmiset haluavat ostaa.

      • Anonyymi

        Ja valtaosassa pitkiä matkoja kulkevista ei ole mukana ainuttakaan lasta, joten tuolla ei ole paskankaan väliä.

        "Sanoin vaan että perheelliselle ihmiselle singahtaminen Suomen päästä päähän ilman taukoja on täysin typerä ajatus."

        Entä sitten? Valtaosassa autoista ei ole lapsia ja monissa on kaksi aikuista henkilöä jotka voivat vaihtaa ajovuoroa.

        Ja miksi tuo tauko pitäisi väkisin pitää jossain saatanan pikalatauspaikassa? Itse asiassa miksei matkalle voisi ottaa vain eväät ja pitää tauot normaaleilla pysäkkipaikoilla?

        "Sen tietävät autotehtaatkin kun miettivät millaisia autoja ihmiset haluavat ostaa."

        Valtaosa autoista ei mene lapsiperheille, joten autotehtaatkin myyvät autoja lähinnä lapsettomille kotitalouksille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja valtaosassa pitkiä matkoja kulkevista ei ole mukana ainuttakaan lasta, joten tuolla ei ole paskankaan väliä.

        "Sanoin vaan että perheelliselle ihmiselle singahtaminen Suomen päästä päähän ilman taukoja on täysin typerä ajatus."

        Entä sitten? Valtaosassa autoista ei ole lapsia ja monissa on kaksi aikuista henkilöä jotka voivat vaihtaa ajovuoroa.

        Ja miksi tuo tauko pitäisi väkisin pitää jossain saatanan pikalatauspaikassa? Itse asiassa miksei matkalle voisi ottaa vain eväät ja pitää tauot normaaleilla pysäkkipaikoilla?

        "Sen tietävät autotehtaatkin kun miettivät millaisia autoja ihmiset haluavat ostaa."

        Valtaosa autoista ei mene lapsiperheille, joten autotehtaatkin myyvät autoja lähinnä lapsettomille kotitalouksille.

        Vedät taas täysin yli tuon umpiänkyrän roolisi. Sulle nauraa kaikki.

        Vain kaltaisesi friikit haluavat autoltaan jotain tuollaisia macho-saatana-ajan-vittu-läpi-yön-ja-pysähdyn-maailman-kauneimpan-paikkaan-järvenrantaan. Ei tuo oikeasti ole se mitä normaali ihminen autoltaan haluaa.
        Tärkeintä on se että sillä ajaa alle kahdella eurolla per sata kilsaa kotoa duuniin, kauppaan, harrastuksiin jotka ovat lähellä kotoa. Jos joutuu ajamaan autolla Suomea päästä päähän niin silloin on tehnyt erittäin huonoja päätöksiä elämänsä suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedät taas täysin yli tuon umpiänkyrän roolisi. Sulle nauraa kaikki.

        Vain kaltaisesi friikit haluavat autoltaan jotain tuollaisia macho-saatana-ajan-vittu-läpi-yön-ja-pysähdyn-maailman-kauneimpan-paikkaan-järvenrantaan. Ei tuo oikeasti ole se mitä normaali ihminen autoltaan haluaa.
        Tärkeintä on se että sillä ajaa alle kahdella eurolla per sata kilsaa kotoa duuniin, kauppaan, harrastuksiin jotka ovat lähellä kotoa. Jos joutuu ajamaan autolla Suomea päästä päähän niin silloin on tehnyt erittäin huonoja päätöksiä elämänsä suhteen.

        "Ei tuo oikeasti ole se mitä normaali ihminen autoltaan haluaa."

        Normaali ihminen haluaa valita itse missä taukonsa pitää eikä auto määrittele taukopaikkoja. Jos taukopaikalla ei ole latureita niin sitten ei ole.

        "Tärkeintä on se että sillä ajaa alle kahdella eurolla per sata kilsaa kotoa duuniin, kauppaan, harrastuksiin jotka ovat lähellä kotoa."

        Tuota aivottoman typerää lausetta toistetaan, vaikka bensa on vain pikkuinen osa autoilun kuluista.

        "Jos joutuu ajamaan autolla Suomea päästä päähän niin silloin on tehnyt erittäin huonoja päätöksiä elämänsä suhteen."

        Monetkin kulkevat Suomea päästä päähän eikä se tarkoita että olisi tehnyt huonoja päätöksiä. Jokainen ajaa miten autollaan ajaa ja miten elää muutenkin. Jos joku sanoo toisen vain noin pienen seikan perusteella tehneen huonoja päätöksiä niin tuollaisten ihmisten mielipiteet voi rauhassa vetää vessasta alas. He eivät tiedä paskaakaan mistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei tuo oikeasti ole se mitä normaali ihminen autoltaan haluaa."

        Normaali ihminen haluaa valita itse missä taukonsa pitää eikä auto määrittele taukopaikkoja. Jos taukopaikalla ei ole latureita niin sitten ei ole.

        "Tärkeintä on se että sillä ajaa alle kahdella eurolla per sata kilsaa kotoa duuniin, kauppaan, harrastuksiin jotka ovat lähellä kotoa."

        Tuota aivottoman typerää lausetta toistetaan, vaikka bensa on vain pikkuinen osa autoilun kuluista.

        "Jos joutuu ajamaan autolla Suomea päästä päähän niin silloin on tehnyt erittäin huonoja päätöksiä elämänsä suhteen."

        Monetkin kulkevat Suomea päästä päähän eikä se tarkoita että olisi tehnyt huonoja päätöksiä. Jokainen ajaa miten autollaan ajaa ja miten elää muutenkin. Jos joku sanoo toisen vain noin pienen seikan perusteella tehneen huonoja päätöksiä niin tuollaisten ihmisten mielipiteet voi rauhassa vetää vessasta alas. He eivät tiedä paskaakaan mistään.

        Edelleenkin, uuden sähköauton kulut ovat noin 60 euroa per sata kilsaa. Ei ole paskankaan väliä vaikka sähkö maksaa 2 euroa per sata kilsaa, tuota toistavat ovat idiootteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei tuo oikeasti ole se mitä normaali ihminen autoltaan haluaa."

        Normaali ihminen haluaa valita itse missä taukonsa pitää eikä auto määrittele taukopaikkoja. Jos taukopaikalla ei ole latureita niin sitten ei ole.

        "Tärkeintä on se että sillä ajaa alle kahdella eurolla per sata kilsaa kotoa duuniin, kauppaan, harrastuksiin jotka ovat lähellä kotoa."

        Tuota aivottoman typerää lausetta toistetaan, vaikka bensa on vain pikkuinen osa autoilun kuluista.

        "Jos joutuu ajamaan autolla Suomea päästä päähän niin silloin on tehnyt erittäin huonoja päätöksiä elämänsä suhteen."

        Monetkin kulkevat Suomea päästä päähän eikä se tarkoita että olisi tehnyt huonoja päätöksiä. Jokainen ajaa miten autollaan ajaa ja miten elää muutenkin. Jos joku sanoo toisen vain noin pienen seikan perusteella tehneen huonoja päätöksiä niin tuollaisten ihmisten mielipiteet voi rauhassa vetää vessasta alas. He eivät tiedä paskaakaan mistään.

        Aivan kuten reittikin valitaan itse. Monesti halutaan kulkea pikkuteitä, joilla ei ole yhtään pikalatureita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkin, uuden sähköauton kulut ovat noin 60 euroa per sata kilsaa. Ei ole paskankaan väliä vaikka sähkö maksaa 2 euroa per sata kilsaa, tuota toistavat ovat idiootteja.

        Niin ja vastaavan polttomoottoriauton kulut helposti yli 70 euroa per 100km kun siitä polttoaineesta pitää maksaa se 10-12 eur/100km. Asia todettu moneen kertaan esim. TM:n käyttötesteissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedät taas täysin yli tuon umpiänkyrän roolisi. Sulle nauraa kaikki.

        Vain kaltaisesi friikit haluavat autoltaan jotain tuollaisia macho-saatana-ajan-vittu-läpi-yön-ja-pysähdyn-maailman-kauneimpan-paikkaan-järvenrantaan. Ei tuo oikeasti ole se mitä normaali ihminen autoltaan haluaa.
        Tärkeintä on se että sillä ajaa alle kahdella eurolla per sata kilsaa kotoa duuniin, kauppaan, harrastuksiin jotka ovat lähellä kotoa. Jos joutuu ajamaan autolla Suomea päästä päähän niin silloin on tehnyt erittäin huonoja päätöksiä elämänsä suhteen.

        Sikäli, kun olen huomannut, moni Suomea ristiin rastiin sahaava reppurikin on vaihtanut sähköautoon. Dieseleitä on yhä harvemmmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja vastaavan polttomoottoriauton kulut helposti yli 70 euroa per 100km kun siitä polttoaineesta pitää maksaa se 10-12 eur/100km. Asia todettu moneen kertaan esim. TM:n käyttötesteissä.

        Höpöhöpö sinun 70 €/100 km. Annapa nyt esimerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan kuten reittikin valitaan itse. Monesti halutaan kulkea pikkuteitä, joilla ei ole yhtään pikalatureita.

        Jos haluaa kulkea pitkiä matkoja nimenomaan pikkuteitä pitkin, ja/tai on ehdottoman tärkeää ettei pysähdystaukoa tarvitse pitää huoltoasemalla, niin sitten varmaan on parasta ajaa jatkossakin sillä polttomoottoriautolla.

        Vaikea kuitenkaan kuvitella että nuo yleisesti olisivat mitenkään tärkeitä kriteereitä autonvalinnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö sinun 70 €/100 km. Annapa nyt esimerkki.

        Nissan Qashqai vajaa 68 eur/100km. Tesla 3 noin 50 eur/100km, VW ID.4 noin 45 eur/100km, eli kuluissa saman kokoluokan autojen välillä eroa helposti yli 10 eur/100 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei tuo oikeasti ole se mitä normaali ihminen autoltaan haluaa."

        Normaali ihminen haluaa valita itse missä taukonsa pitää eikä auto määrittele taukopaikkoja. Jos taukopaikalla ei ole latureita niin sitten ei ole.

        "Tärkeintä on se että sillä ajaa alle kahdella eurolla per sata kilsaa kotoa duuniin, kauppaan, harrastuksiin jotka ovat lähellä kotoa."

        Tuota aivottoman typerää lausetta toistetaan, vaikka bensa on vain pikkuinen osa autoilun kuluista.

        "Jos joutuu ajamaan autolla Suomea päästä päähän niin silloin on tehnyt erittäin huonoja päätöksiä elämänsä suhteen."

        Monetkin kulkevat Suomea päästä päähän eikä se tarkoita että olisi tehnyt huonoja päätöksiä. Jokainen ajaa miten autollaan ajaa ja miten elää muutenkin. Jos joku sanoo toisen vain noin pienen seikan perusteella tehneen huonoja päätöksiä niin tuollaisten ihmisten mielipiteet voi rauhassa vetää vessasta alas. He eivät tiedä paskaakaan mistään.

        Tunnen aika monta ihmistä, mutta en yhtäkään jolla olisi tarvetta kulkea Suomea päästä päähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnen aika monta ihmistä, mutta en yhtäkään jolla olisi tarvetta kulkea Suomea päästä päähän.

        En tunne minäkään, mutta heitä pitää olla todella paljon jos on uskominen Suoli24 autopalstoja, hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tunne minäkään, mutta heitä pitää olla todella paljon jos on uskominen Suoli24 autopalstoja, hihii!

        Itse taas tunnen sellaisia, joiden työmatka voi olla yli 300 km. Nimittäin on yrittäjiä, joiden toiminta-alue on koko Suomi ja työkeikoille mennään toisinaan todella kauas. Esimerkiksi rakennusalalla toiset kulkevat Pohjanmaalta töihin pk-seudulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse taas tunnen sellaisia, joiden työmatka voi olla yli 300 km. Nimittäin on yrittäjiä, joiden toiminta-alue on koko Suomi ja työkeikoille mennään toisinaan todella kauas. Esimerkiksi rakennusalalla toiset kulkevat Pohjanmaalta töihin pk-seudulle.

        Ja entä sitten? Nuo joiden työt ovat satojen kilsojen päässä samassa paikkaa, niin tuskin palaavat kotiin päivittäin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse taas tunnen sellaisia, joiden työmatka voi olla yli 300 km. Nimittäin on yrittäjiä, joiden toiminta-alue on koko Suomi ja työkeikoille mennään toisinaan todella kauas. Esimerkiksi rakennusalalla toiset kulkevat Pohjanmaalta töihin pk-seudulle.

        Pohjanmaalta pk-seudulle on aika eri asia kuin Suomen päästä päähän kulkeminen. Eikä tuota matkaa kuljeta päivittäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohjanmaalta pk-seudulle on aika eri asia kuin Suomen päästä päähän kulkeminen. Eikä tuota matkaa kuljeta päivittäin.

        Riippuu mistä päin Pohjanmaalta kuljetaan. Onhan myös Oulu ja jopa Kuusamo Pohjanmaata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu mistä päin Pohjanmaalta kuljetaan. Onhan myös Oulu ja jopa Kuusamo Pohjanmaata.

        Riippuu myös minkä määritelmän mukaan Pohjanmaata tarkastellaan. Joka tapauksessa Kuusamokaan ei ole lähellekään Suomen toisessa päässä (jos pk-seudulle kuljetaan).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tunne minäkään, mutta heitä pitää olla todella paljon jos on uskominen Suoli24 autopalstoja, hihii!

        Hyvin sanottu siellä takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö sinun 70 €/100 km. Annapa nyt esimerkki.

        Ihan höpö myös tuo 60 snt/km. Itse ajanut nyt 110 000 km 3 vuodessa. Auto maksoi 39 000, huollot 650 €, vakuutukset 2 100 €, uudet kesärankaat 700 ja sähkö n. 1600 € . Siis 44 snt/km edellyttäen, että auton arvo olisi nyt 0 €.
        Ja korvattua työajoa ollut n. 80 000 km ja nyt km-korvaus on 59 snt/km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan höpö myös tuo 60 snt/km. Itse ajanut nyt 110 000 km 3 vuodessa. Auto maksoi 39 000, huollot 650 €, vakuutukset 2 100 €, uudet kesärankaat 700 ja sähkö n. 1600 € . Siis 44 snt/km edellyttäen, että auton arvo olisi nyt 0 €.
        Ja korvattua työajoa ollut n. 80 000 km ja nyt km-korvaus on 59 snt/km.

        Iso kilometrimäärä yleensä pudottaa km-kustannusta selvästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iso kilometrimäärä yleensä pudottaa km-kustannusta selvästi.

        No vähänhän minä ajanut. Eikös suomalaiset aja kerta viikkoon Lappiin? Kolmessa vuodessa vain kahdesti siellä käynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tunne minäkään, mutta heitä pitää olla todella paljon jos on uskominen Suoli24 autopalstoja, hihii!

        Tässä yksi, mutta ei ainoa. Joka vuosi käydään Lapissa, parhaina kaksi kertaa. Ajomatkaa tulee jo pelkkiin siirtymiin yli 1000 km suuntaansa. Tänä vuonna käyty jo kerran 2 x 800 km Rovaniemen reissu ja taas syyskuussa mennään. Matkaa tulee tosin melkoisesti enemmän, sillä nyt suunnitelmissa on Lapin ruskareissun lisäksi myös Lofootit.
        Viime syksy oli poikkeus, koska tehtiin autolla 2 kk / 5000 km Euroopan reissu ja Lappi jäi väliin.


    • Anonyymi

      Naurettavimpia ovat nämä "kohtuuhintaiset" teho-sähkikset. Tehoa 450-650 hv ja sataseen 3,2-3,8 sekunnissa. Range virallisesti yleensä joku 440-480 km ja totuus kunnolla reippaasti nautiskellessa 140-250 km eli jatkuvaa latailua.

      • Anonyymi

        Tuo "nautiskelu" Suomen olosuhteissa ja lainsäädännöllä on aika haastavaa yhtään isommassa määrin... Rata-ajo sitten erikseen.


      • Anonyymi

        Se, että autossa on tehoa ja kiihtyvyyttä tarkoita sitä, että sitä kiihdytellään ja ajetaan aina äärirajoilla. Aika amispojan ajatus kaikkiaan.
        Testien mukaan nuo ilmoitetut ranget pitävät paikkaansa keskimäärin hyvin ja joissain tapauksissa todellisuudessa pääsee jopa pidemmälle, eikä niitä testejä ole ajettu pelkästään alamäkeä ja ja ihanne olosuhteissa kaikessa säästäen.


      • Anonyymi

        Meinaatko että Bensakoneisella vetää radalla yli 200km tankilla? Juu ei muuten vedä.


    • Anonyymi

      Polkuauto se olla pitää toimii eläinproteiinin voimalla mitä syöt.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      81
      4081
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      116
      3597
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      83
      3393
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      39
      2819
    5. Mitä ajattelit kun näit

      kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      125
      1683
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

      Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1536
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

      Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      14
      1191
    8. Sulla on avaimet ja keinot

      Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1174
    9. Meitä ei tule

      Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1144
    10. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

      Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1130
    Aihe