Ne loput 40% pitää unohtaa. Ei saa ladata ylin80% arjessa ja sitten alle 20% ei kannata päästää kun pakko päästä laturille. Edelleen 200-300km voi ajaa huoletta keskimäärin ympäri vuoden isoakkuisella 600km rangen autolla.
Sähköauton käyttörange on 20%-80% oikeassa elämässä
24
193
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä minä olen isoakkuista 88 kwh akkua käyttänyt 10%:iin ja 100% ladannut ei se akku siitä 70000 km: ssä mitenkäänkärsinyt ole SOH vielä 94%.
- Anonyymi
Juuh ei vielä...odota vain...puhumattakaan miten arvo sulaa sähköaurossa kun ihmiset ei uskalla edes harkita sähköautoa ilman akkutakuuta. Vaikka autossa olisi vielä akkutakuuta vaikka 2 vuotta jäljellä on se silloin jo hankala myydä kun ei se seuraava uskalla ajaa sillä 5 vuotta.
- Anonyymi
Avaaja on todellinen nero ja älykkö. Miksi sähköauto pitäisi ladata aina 100% täyteen? Täyteen voi huoletta ladata jos on lähdössä autollaan pitkälle matkalle.
Ei sen bensa-autoonkaan tankki ole aina täynnä.- Anonyymi
Mulla on isossa maasrurissa range yli 800km täydellä tankilla. Ja sen sillä ajaa käytännössä useimmiten. Tankkaan kun tarvii missä vain. Eipä tosin tarvii kuin kerran kahteen viikkoon.
- Anonyymi
Kyllä polttiksen tankki on aina täynnä, vain onko asemien polttoaine loppunut?
Kolme minuuttia ja tankki on täynnä matkan varrella.
Olipa tyhmää ajattelua sähköautoa puolustavalta.
Nytkin viisi asemaa kaikki 500 metristä kahden kilometrin etäisyyteen,- Anonyymi
Polttis on aivan ylivoimainen laite. Ilman huolta voi ajella. Olisi ahdistavaa jos autollani pääsisi ehkä 200-300km😂
- Anonyymi
Sähköauto on täysi vitsi, menee hermot ja rahat kun ajo maksaa aivan perkeleesti arvonaleneman vuoksi. Sähköautojen arvo puolittuu vuodessa parissa.
- Anonyymi
Leasinkillä niitä ostavat kaupunkilaiset
- Anonyymi
Aloittaja on päättänyt väittää ettei ne autotehtaiden suunnittelu insinöörit mitään tiedä auton lataamisesta kun keksii täysin päästään 20-80% rajat. Nämä rajat ovat toki SUOSITUKSIA, jotta ajoakku kestäisi hieman pidempään. Samaan tapaan kuin polttomoottorille on myös SUOSITUS ettei KYLMÄNÄ huudatetan konetta vaan ensin pitää moottoriöljyn lämmetä kunnolla ennenkuin aletaan ajamaan moottoria kuormittaen eli kylmällä koneella varsinkin ensimmäiset kilometrit tulisi ajaa rauhallisesti alhaisilla kierroksilla.
- Anonyymi
Mun sähköauton akkua ainakin suositellaan lataamaan aina 100%.n ja pari kertaa vuodessa ajaa alle 10%.
Jotta mitä sekoilet?
On sähköautoja ja Sähköautoja.- Anonyymi
En tiedä mitä kulloinkin suositellaan, mutta mökille lähteissä auto lafataan 100% täyteen. Perillä siinä on 20%, jos suoraan mennään, tekemällä mutkia matkaan on pienimmillään latausta on ollut 5% perillä. Mutta onhan mökillää sähköt, ja matkalaturilla daa akun taas täydeksi. Toki matkalla olisi kaupallisia latureitakin, mutta eohän niiden takia viitsi pysähtyä.
- Anonyymi
Eli 60 % akun 60 kWh:sta on vain 36 kWh. Kun kulutus talvella on 25 kWh/100km, niin laturilla täytyy käydä majailemassa jo alle 150 km välein.
- Anonyymi
Aikalailla näin se menee. Sähköautolla ajo ei ole ihan sitä mitä väitetään. Vaatii jatkuvaa suunnittelua.
Jälleenmyyntiarvo on huono jo ihan siitä syystä että sähköauto ei kelpaa 95% ihmisistä minkäänlaiseksi vaihtoehdoksi nyt eikä koskaan. Helpompi liikkeen myydä autoa johon voi tankata jotain polttoaineitta, toki hybridit sopii myös monelle. Minullakin on lataushybridi jota en tosin lataa juuri koskaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikalailla näin se menee. Sähköautolla ajo ei ole ihan sitä mitä väitetään. Vaatii jatkuvaa suunnittelua.
Jälleenmyyntiarvo on huono jo ihan siitä syystä että sähköauto ei kelpaa 95% ihmisistä minkäänlaiseksi vaihtoehdoksi nyt eikä koskaan. Helpompi liikkeen myydä autoa johon voi tankata jotain polttoaineitta, toki hybridit sopii myös monelle. Minullakin on lataushybridi jota en tosin lataa juuri koskaan.Minulla on sähköauto, jossa on aamuisin yleensä 80% latausta, eli reilut 330 km ajomatkaa. Sen mitä eilen ajelin, on tänä aamuna ladattu takaisin. Huoletonta ajoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikalailla näin se menee. Sähköautolla ajo ei ole ihan sitä mitä väitetään. Vaatii jatkuvaa suunnittelua.
Jälleenmyyntiarvo on huono jo ihan siitä syystä että sähköauto ei kelpaa 95% ihmisistä minkäänlaiseksi vaihtoehdoksi nyt eikä koskaan. Helpompi liikkeen myydä autoa johon voi tankata jotain polttoaineitta, toki hybridit sopii myös monelle. Minullakin on lataushybridi jota en tosin lataa juuri koskaan.Aivan päinvastoin. Suurin osa ei aja yli 100km päivässä kuin muutaman kerran vuodessa.
Kyse ei ole niinkään faktoista vaan hirveästä pelosta.
Sitäpaitsi jos on tarve ajaa pidempiä soiroja niin miksi pitäisi ostaa pieniakkuinen auto?
Vähänkuin jos tarve olisi isolle farkulle mutta ostaisi kolmiovisen kinnerin. Onko siinä mitään järkeä? Kuitenkin nämä sähköatuofobisten kommentit on aina näitä samoja.
Miksi minun pitäisi valita auto sen mukaan mitä sinä pidät parempana? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on sähköauto, jossa on aamuisin yleensä 80% latausta, eli reilut 330 km ajomatkaa. Sen mitä eilen ajelin, on tänä aamuna ladattu takaisin. Huoletonta ajoa.
Huomenna tulee vähän pidempi reissu, joten aamulla on akku 100% täynnä ladattuna. Ei tarvitse käydä kaupallisilla, kun se noin 450km range riittää takaisin kotiin saakka.
Näyttää se sähkökin maksavan huomenna 0,33 ja -0,31senttiä/kWh välillä, eli halpaa tai maksetaan vähän käytöstä + tietenkin siirto ja verot päälle. SIlti aivan eri hintaluokkaa, kuin bensa tai diesel.
- Anonyymi
Aja 2,5 tuntia,
lataa 2,5 tuntia
Oma on valintasi.
Polttis hajoaa
Imuri läppäri ja hellakin loppujenlopulta hajoaa.- Anonyymi
Pikalatureilla lataus ei kyllä kestä läheskään noin kauaa, pikemminkin 20 minuuttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikalatureilla lataus ei kyllä kestä läheskään noin kauaa, pikemminkin 20 minuuttia.
Katsos kun pelottaa niin on pakko valehdella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikalatureilla lataus ei kyllä kestä läheskään noin kauaa, pikemminkin 20 minuuttia.
Silloin ei puhutakaan siitä 2-3 €/100 km.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Silloin ei puhutakaan siitä 2-3 €/100 km.
Totta, mutta ainakin meillä tulee vain kymmenkunta pitempää matkaa vuodessa, jolloin tarvitaan se varttitunnin pysähtyminen pikalaturille 300-400 km jälkeen.
Kulut / km eivät silloinkaan ole päätähuimaavia, eivätkä vaikuta kummoisesti keskimääräisen kuluihin.
Mut joo, jos kotilatausmahdollisuutta ei ole.niin sähköauton mielekkyys missään suhteessa on niin ja näin.
- AnonyymiUUSI
Minä lataan aina täyteen, joka yö. Ei mitään ongelmia. Yli 90tkm ja soh 98 prossaa. Auto on Leaf.
- AnonyymiUUSI
Ai sorry. Ilmeisesti Leaf pienellä akulla...
- AnonyymiUUSI
Leasingautoilija tai työsuhdeautoilija ei taatusti välitä noista %-rajoista sen taivaallista mutta omalla rahalla ostajilla tilanne voi olla ihan toinen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815