... tiistaina 12.8. Täytyy taas pyrkiä siirtmään oman "ajatushautomon" asetuksia tervejärkiseen asentoon.
Kuinka tästä selvitään?
Myös palstailuun tulee jonkin verran taukoa, koska arjen velvollisuudet haitaavat vapaa-ajan hauskuuksia. Niin aina!
Loman loppuminen on aina yhtä stressaavaa. Onko muita samassa jamassa?
Hjälp! Vertaistukea!
Loma loppuu ...
61
474
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole. Sä oot ainut.
- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Höpsis! En usko. Onhan nyt muitakin, joilla lomat loppuvat näihin aikoihin.
Muut on persuja tai kokkareita työttömänä, tai verorahoilla höpö, höpöhommassa.
Anonyymi kirjoitti:
Muut on persuja tai kokkareita työttömänä, tai verorahoilla höpö, höpöhommassa.
Tarkoitatko, että on olemassa "vapaamatkustajia", jotka roikkuvat tyhjänpanttina jossain suojatyöpaikoissa?
- Anonyymi
Kun ryhdyt yrittäjäksi, niin loppuvat ongelmat lomastavieroituksen kanssa.
Mies 65Tuo on varmasti totta. Pystyykö yrittäjä koskaan tekemään irtiottoja, rentoutumaan ja viettämään vapaapäiviä? Vai onko stressi päällä 24/7/365?
- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Tuo on varmasti totta. Pystyykö yrittäjä koskaan tekemään irtiottoja, rentoutumaan ja viettämään vapaapäiviä? Vai onko stressi päällä 24/7/365?
Olin kolme viikkoa helmikuussa "vapaalla". Syy. Asiakas ei tarvinnut enää palveluita. Meni tovi uusia etsiessä.
Ei tässä stressiä tule, kun pitää työtahdin mielensä mukaisena.
Ja viikonloput ovat vapaita. Laki määrää autonkuljettajan lepäämään 45 h yhtäjaksoisesti.
Mies 65 Anonyymi kirjoitti:
Olin kolme viikkoa helmikuussa "vapaalla". Syy. Asiakas ei tarvinnut enää palveluita. Meni tovi uusia etsiessä.
Ei tässä stressiä tule, kun pitää työtahdin mielensä mukaisena.
Ja viikonloput ovat vapaita. Laki määrää autonkuljettajan lepäämään 45 h yhtäjaksoisesti.
Mies 65Onhan tuo uusien asiakkaiden etsiminen myös työtä, vaikka siitä ei palkka juokse. Se on silti haastavaa.
Ole hyvä itsellesi ja ota välillä omaa aikaa. Jokainen tarvitsee taukoja, jotta jaksaa taas puskea eteenpäin. ☺️- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Onhan tuo uusien asiakkaiden etsiminen myös työtä, vaikka siitä ei palkka juokse. Se on silti haastavaa.
Ole hyvä itsellesi ja ota välillä omaa aikaa. Jokainen tarvitsee taukoja, jotta jaksaa taas puskea eteenpäin. ☺️"Täytyy kattoo." Sanoo hämäläiset.
Tervetuloa tänne muurahaisten joukkoon loman jälkeen.
Mies 65 Anonyymi kirjoitti:
"Täytyy kattoo." Sanoo hämäläiset.
Tervetuloa tänne muurahaisten joukkoon loman jälkeen.
Mies 65Kiitos! 😁
- Anonyymi
Ihminen veltostuu lomalla.
Eräs yrittäjä lehdessä valitti, että jo kolmen kuukauden työttömyys pilaa työnhakijan.
Ilman rasitusta niistä tulee saamattomia.
Parempi viettää lyhyitä lomia ja silloinkin olla etätöissä.
Kolme kuukauden toimettomuus nollaa meriitit, ei auta hankittu koulutus ja työkokemus.Mikäli on monenlaista puuhaa ja toimittaa asioita, jotka ovat jääneet rästiin, ei lomalla ehdi veltostumaan. Ainoastaan ajatusrytmi ja tarkaavaisuus saattavat herpaantua, kuoska lomalla on lupa toimia omaan tahtiin, eikä kukaan kuormita ja käskytä jatkuvasti.
Kaipaako ihminen jatkuvasti ruoskaa ja porkkanaa motivoituakseen?- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Mikäli on monenlaista puuhaa ja toimittaa asioita, jotka ovat jääneet rästiin, ei lomalla ehdi veltostumaan. Ainoastaan ajatusrytmi ja tarkaavaisuus saattavat herpaantua, kuoska lomalla on lupa toimia omaan tahtiin, eikä kukaan kuormita ja käskytä jatkuvasti.
Kaipaako ihminen jatkuvasti ruoskaa ja porkkanaa motivoituakseen?Kun tekee töitä itselleen, motivaationa on saada asiat kuntoon.
Siinä on monille riittävä porkkana
Ruoskaa ei tarvita, ellei sitten halua itseään ruoskia.
Niitäkin on. Anonyymi kirjoitti:
Kun tekee töitä itselleen, motivaationa on saada asiat kuntoon.
Siinä on monille riittävä porkkana
Ruoskaa ei tarvita, ellei sitten halua itseään ruoskia.
Niitäkin on.Osa itsensä ruoskijoista palavat loppuun. Ei siinäkään ole mitään järkeä.
Elämänhallinta on taitolaji.
- Anonyymi
Lopeta työt ja käske ukkosi alkaa tehdä kahta työtä.
Ei kiitos. Haluan olla taloudellisesti riippumaton ja samalla kantaa oman olkeni yhteiseen kekoon. En ole lopettamassa työntekoa.
- Anonyymi
Prinsessan työ on olla nätti ja edustava.
- Anonyymi
Teko prinsessa!
- Anonyymi
Voi typy sinua. Odotahankun tulet eläkeikään sitten olet kiireiisempi kuin ikinä
Viimeksi kun olin onnettomuusessa ja laitettiin osa-aika eläke, niin tuli hirmu kiire. Sittemmin myönnettiin kokoeläke enkä enää kerkeä joka paikkaan ellen osta ferraria!
Että
Eise kuule eläkkeelläkään helppoa ole.. varsinkin kun ostovoima laskee joka ikinen vuosi.
>simiti<Olen kuullut samaa, että eläkkeellä ne kiireet vasta lisääntyy. Silloin ollaan joka suuntaan menossa ja monessa mukana.
Toivottavasti itselläni riittää terveyttä, että voin joskus olla huoleton ja aktiivinen eläkeläinen. Siihen on vielä reilusti matkaa, mutta ehkä joku päivä?
- Anonyymi
Kyllä se siitä taas arkirytmiin palaa. ☺️
Jasu- Anonyymi
Mua ärsyttää, kun olisi mieluisia työpaikkoja nyt haettavissa, mutta turha hakea kun olen työkyvytön ja sairasloma jatkuu taas kuukaudella. 😣
Eikä tietoa milloin taas työkyky palaa. 😑
Jasu Palaa se ja aika nopeasti saa taas rytmistä kiinni. Yleensä ensimmäiset päivät loman jälkeen ovat asioiden selvittelyä ja jäsentelyä. Pitää päästä kiinni tilanteesta. Loput menee omalla painollaan. ☺️
Anonyymi kirjoitti:
Mua ärsyttää, kun olisi mieluisia työpaikkoja nyt haettavissa, mutta turha hakea kun olen työkyvytön ja sairasloma jatkuu taas kuukaudella. 😣
Eikä tietoa milloin taas työkyky palaa. 😑
JasuIkävä kuulla, että sinulla on terveysongelmia. Anna itsellesi aikaa palautua ja muista levätä tarpeeksi. Ota aikaa itsellesi.
Tuo tiedottomuus on varmasti kurjaa, eikä voi oikein suunnitella tulevaisuutta. Kannustan sinua pysymään positiivisella mielellä, vaikka tietysti välillä on mieli maassa.
Toivotan kärsivällisyyttä ja voimaantumista. ☺️🌸- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Ikävä kuulla, että sinulla on terveysongelmia. Anna itsellesi aikaa palautua ja muista levätä tarpeeksi. Ota aikaa itsellesi.
Tuo tiedottomuus on varmasti kurjaa, eikä voi oikein suunnitella tulevaisuutta. Kannustan sinua pysymään positiivisella mielellä, vaikka tietysti välillä on mieli maassa.
Toivotan kärsivällisyyttä ja voimaantumista. ☺️🌸Jep, eipä muuta voi kun varttua. 😅👍
Jasu
Mulla on vielä ensiviikko lomaa.. joten arki astuu kuvioihin vasta 18.päivä.
Miellän lomani oikein onnistuneeksi, kun on jo mukavaa palata arkirytmiin sitten viikon päästä.
En nyt osaa sinua lohduttaa, mutta siitä se arki lähtee vaan automaatiolla rullaamaan, siitä ensimmäisestä päivästä. Ensin on vähän pöllämystynyt olo ja sit sitä vaan naksahtaa siihen arkeen kiinni.
Mutta tsemiä ensiviikkoon sinulle. Kyll se siitä.Noin olen tuon itsekin ajatellut. Työrytmiin pääsee kiinni pikkuhiljaa. Tekemällä, keskittymällä ja ottamalla kiinni siitä missä mennään. Vähän joutuu kuulostelemaan, mitkä asiat nousevat pintaan ja mikä siellä on tämän hetkinen tärkeysjärjestys.
Kiitti neuvoista ja mukavaa loppulomaa sinulle. ☺️🌸tosi.typy kirjoitti:
Noin olen tuon itsekin ajatellut. Työrytmiin pääsee kiinni pikkuhiljaa. Tekemällä, keskittymällä ja ottamalla kiinni siitä missä mennään. Vähän joutuu kuulostelemaan, mitkä asiat nousevat pintaan ja mikä siellä on tämän hetkinen tärkeysjärjestys.
Kiitti neuvoista ja mukavaa loppulomaa sinulle. ☺️🌸Kiitos TT.
- Anonyymi
Voi hitto kun tiedetään sunkin terveysongelma on vain yksi askel vanheempaan oletkohan sinä yksi joka kuoli, mutta turhan nuorena.
Rakkaani Katja - vainaa kuoli jo viiikymppisininä sairauksiin immuuni kadon takia.
>simiti<
- Anonyymi
Pidän lomia läpi vuoden, joten ei stressaa loman loppuminen.
- SheenaOn järkevää jakaa lomaa ja sirotella lomaviikkoja pitkin vuotta.
Itse otan kesäloman kerralla ihan perhesyistä. Näin pääsen vapaasti osallistumaan useampaan lähiprojektiin.
Sukulaisilla on tapana järjestää kaikenlaista puuhastelua ja minusta on mukavaa olla auttamassa, tai pyörimässä muiden jaloissa (kuinka tuon nyt ottaa?). ☺️- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
On järkevää jakaa lomaa ja sirotella lomaviikkoja pitkin vuotta.
Itse otan kesäloman kerralla ihan perhesyistä. Näin pääsen vapaasti osallistumaan useampaan lähiprojektiin.
Sukulaisilla on tapana järjestää kaikenlaista puuhastelua ja minusta on mukavaa olla auttamassa, tai pyörimässä muiden jaloissa (kuinka tuon nyt ottaa?). ☺️Heh, kivahan tuokin 😊
- Sheena
- Anonyymi
Mikä loma? Ei minulla ole koskaan lomaa. Olen töissä 24/7 7 päivänä viikossa.
Oletko orjahommissa? Eihän missään olla töissä jatkuvalla syötöllä ja eläimen raivolla.
Pidä nyt ainakin kahvitauko.
[Olen 15min. kahvitauolla. Palaan ylihuomenna, tai ensi viikolla] 😂😂😂
- Anonyymi
Loppui muutama viikko sitten ja edelleen viulunkireä olo. Inhoan työtä mutta ei ole varaa lopettaa. Käsitykseni vertaistuesta. - cu-
Kiitän vertaistuesta. Joskus ei edes loma auta, jos työ on epämiellyttävää ja/ tai tylsää.
Oma työni ei ole tylsää, mutta kiireiset kausihuiput ovat usein hektisiä ja stressaavia.
Ei varsinaisesti ole ollut lomaa, mutta nyt toisaalta alkaa kiireisempi aika ja jatkuu ensi kuun puolen välin tienoille, joten tavallaan saman suuntainen tilanne täällä.
Onneksi yksi apulainen ilmoittautui töihin viikonlopuiksi ja se keventää tilannetta.
Migreenissä taas ja silti pitää tehdä (pöh).Sinun pitäisi levätä. Olet ylikuormittunut ja revit itseäsi moneen suuntaan, Ei mikään ihme, että tuollainen rehkiminen laukaisee migreenin.
Muistathan juoda tarpeeksi vettä? Nestehukka vain pahentaa tilannetta.
Mukavaa, että saat apulaisen keventämään työtaakkaasi.tosi.typy kirjoitti:
Sinun pitäisi levätä. Olet ylikuormittunut ja revit itseäsi moneen suuntaan, Ei mikään ihme, että tuollainen rehkiminen laukaisee migreenin.
Muistathan juoda tarpeeksi vettä? Nestehukka vain pahentaa tilannetta.
Mukavaa, että saat apulaisen keventämään työtaakkaasi.Todennäköisesti alan nyt nukkua paremmin ja pidempään, kun tuo suurin huoli on hoidettu, eli parempaan suuntaan täällä ollaan jo menossa. Nyt alkava kiireinen aika voi olla muutoin raskasta, mutta se ei ole kovin stressaavaa.
Vissyä, kolaa ja teetä on kulunut valtavasti ja varmaan kuluu jatkossakin, vaikka sää onkin viilentynyt (haalari on kuuma tälläkin säällä).
(ja otetaanpa rauhallisesti siellä se työrytmiin palaaminen, eli aluksi on hyvä tarkastella vallitsevaa tilannetta ja toimia vasta sen jälkeen)buddy-love kirjoitti:
Todennäköisesti alan nyt nukkua paremmin ja pidempään, kun tuo suurin huoli on hoidettu, eli parempaan suuntaan täällä ollaan jo menossa. Nyt alkava kiireinen aika voi olla muutoin raskasta, mutta se ei ole kovin stressaavaa.
Vissyä, kolaa ja teetä on kulunut valtavasti ja varmaan kuluu jatkossakin, vaikka sää onkin viilentynyt (haalari on kuuma tälläkin säällä).
(ja otetaanpa rauhallisesti siellä se työrytmiin palaaminen, eli aluksi on hyvä tarkastella vallitsevaa tilannetta ja toimia vasta sen jälkeen)Tämä viestisi meinasi mennä sivu suun. Eipä näkynyt vellikellon alla. Se ei vieläkään toimi kunnolla! Harmittava kapistus. Olen vaan niin tottunut siihen, etten hoksaa vastata viesteihin, jotka eivät "näyttäydy".
Ensin on hyvä tarkkailla tilannetta, jotta pääsen kiinni ajankohtaisiin työasioihin. Tuo saattaa viedä hetken, jos toisenkin.
Kesä on työpaikalla yleensä hiljaista aikaa, mutta mikään ei ole varmaa, siksi on hyvä kuulostella missä mennään.
Toivottavasti pääset hyvin kiinni unirytmiin, eikä ikävät huolet enää rasita. Tuo vähentäisi myös ikäviä migreenikohtauksia.
Rauhallisesti vaan eteenpäin. Päivä kerrallaan. :)
En ole samassa jamassa. Oma loma vasta pian alkaa. Luulisin. On tullut jo jonkun kerran lomaa siirrettyä ja taas näyttää siltä, että olisi hyvä sitä viikolla siirtää. Mutta en siirrä, teen sitten vaikka pistomallisesti päivän siellä täällä. Ja jatkan härskisti lomaa jokaisella ylimääräisellä välipäivällä. Voi tulla elämäni pisin kesäloma alusta loppuun asti arvioituna😂
Itelle ei loman loppu aiheuta edes näennäisstressiä, kas kun tiedän, että ekan päivän jälkeen on ihan takki tyhjä ja tokana päivänä kone käy heti täysillä kierroksilla. Se vaan jotenkin aina käynnistyy nopeasti. Ja sitten tuntuu, ettei mitään lomaa ikinä ollutkaan 😁Olet siis painanut koko kesän ilman taukoja. Jopa ne kuumimmat helteet. Oot sä vaan sissi! 🤖☺️ Eihän tuollaista jaksa loputtomiin. Ihminen ei ole robotti. Pitää joskus päästä rauhoittumaan ja nollaamaan pää. Toivottavasti pääset pian ansaitulle lomalle. 😁
Itse olen stressaaja, välilla aivan turhaan. Tänäkin vuonna tämä loman loppuminen ja työn alkaminen hermostuttaa hieman. Alan käymään ylikierroksilla, vaikka siihen ei oikeasti ole mitään suurempaa syytä. Rytmin muutos vaan ahdistaa. 🫤tosi.typy kirjoitti:
Olet siis painanut koko kesän ilman taukoja. Jopa ne kuumimmat helteet. Oot sä vaan sissi! 🤖☺️ Eihän tuollaista jaksa loputtomiin. Ihminen ei ole robotti. Pitää joskus päästä rauhoittumaan ja nollaamaan pää. Toivottavasti pääset pian ansaitulle lomalle. 😁
Itse olen stressaaja, välilla aivan turhaan. Tänäkin vuonna tämä loman loppuminen ja työn alkaminen hermostuttaa hieman. Alan käymään ylikierroksilla, vaikka siihen ei oikeasti ole mitään suurempaa syytä. Rytmin muutos vaan ahdistaa. 🫤Juu, koko kesän. Jonkun pitää pitää kokonaisuudesta tolkkua muiden lomien yli ja siirtää kapulaa eteenpäin lomajaksojen vaihtuessa. Ja toisaalta mulla on tässä ollut henkilökohtainen kesäorja parí kuukautta ohjattavana, niin ainakaan sitä en jätä heitteille, vaan lähdetään yksissä miehin ovesta samaan aikaan, toinen kouluun ja toinen lomille. Oikein hyvä nuori mies, hauskaa on ollut ja paljon juniori on oppinut, ensi kesänä uudelleen jos hänelle sopii.
Ei ne helteet töissä mitään haittaa, päinvastoin, iso osa duunista menee hyvin ilmastoiduissa tiloissa, niin melkein jopa harmitti lähteä helteillä töistä kotiin, kun koti ei ole niin hyvin ilmastoitu 😂
Taidan tietää tunteen jota kuvailet, on vastaavia kokemuksia ajoilta silloin joskus, alkoi hermostuttamaan viikko, puoli viikkoa ennen loman loppua. Ei ollut kivaa. Long story shot, sitten vain päästin irti, olosuhteiden pakostakin. Nyt loman loppu on helpompi, työn alkaminen ei, ehkä jonkinlainen osavoitto kuitenkin 😂
Tsemppiä Teidän Korkeutenne, Teitä tarvitaan ja kyllä se siitä tasoittuu nopeasti 😌randombypasser kirjoitti:
Juu, koko kesän. Jonkun pitää pitää kokonaisuudesta tolkkua muiden lomien yli ja siirtää kapulaa eteenpäin lomajaksojen vaihtuessa. Ja toisaalta mulla on tässä ollut henkilökohtainen kesäorja parí kuukautta ohjattavana, niin ainakaan sitä en jätä heitteille, vaan lähdetään yksissä miehin ovesta samaan aikaan, toinen kouluun ja toinen lomille. Oikein hyvä nuori mies, hauskaa on ollut ja paljon juniori on oppinut, ensi kesänä uudelleen jos hänelle sopii.
Ei ne helteet töissä mitään haittaa, päinvastoin, iso osa duunista menee hyvin ilmastoiduissa tiloissa, niin melkein jopa harmitti lähteä helteillä töistä kotiin, kun koti ei ole niin hyvin ilmastoitu 😂
Taidan tietää tunteen jota kuvailet, on vastaavia kokemuksia ajoilta silloin joskus, alkoi hermostuttamaan viikko, puoli viikkoa ennen loman loppua. Ei ollut kivaa. Long story shot, sitten vain päästin irti, olosuhteiden pakostakin. Nyt loman loppu on helpompi, työn alkaminen ei, ehkä jonkinlainen osavoitto kuitenkin 😂
Tsemppiä Teidän Korkeutenne, Teitä tarvitaan ja kyllä se siitä tasoittuu nopeasti 😌Kiitos! 😁🌸
Temppiä myös sinne.
- Anonyymi
Olen ollut töissä jo pari viikkoa loman jälkeen ja edelleen tuntuu, kuin käynnistelisin 😁 Taidan käydä vähän kierroksilla, kun tähän samaan syssyyn on tullut kaikenlaista muutakin, mikä hieman stressaa, joten on liikaa kaikkea mielessä varmaan.
Hiljaa hyvä tulee. Tai niin ainakin toivon 🫣😅
AletheiasTarjoan vertaistukea täältä tuohon lomalta palaamiseen. Se jo yksistään voi olla hyvinkin stressaavaa. Siihen vielä lisäksi muita henkilökohtaisia ongelmia ja mielipaha kulkee päivittäin matkassa. Ei sitä oikein voi ravistella poiskaan. Anna itsellesi aikaa. Jossain vaiheessa se mieipaha jää taakse.
Päivä kerrallaan. ☺️🌸- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Tarjoan vertaistukea täältä tuohon lomalta palaamiseen. Se jo yksistään voi olla hyvinkin stressaavaa. Siihen vielä lisäksi muita henkilökohtaisia ongelmia ja mielipaha kulkee päivittäin matkassa. Ei sitä oikein voi ravistella poiskaan. Anna itsellesi aikaa. Jossain vaiheessa se mieipaha jää taakse.
Päivä kerrallaan. ☺️🌸Kiitos vertaistuesta 🥰
Töihinpalaamisessa ja arjen aloittamisessa on tosiaan siinäkin ihan tarpeeksi, kun muksullakin alkoi uusi koulu ja uudet kujeet, päälle muutokset hänen harrastuskuvioissaan tms niin siinä olisi ihan riittävästi sopeutumista, mutta nyt vielä päälle tuli hieman isompia murheita. Ei mitään kuolemanvakavaa, mutta meinaa vähän vetää mieltä matalaksi eikä hyviä ratkaisuja ole, pitää löytää huonoista vaihtoehdoista se vähiten huono.
Aletheias
Juu ymmärrän. Monelle se paluu on tankeaa. Itelle taas on ensimmäistä kertaa lomaa neljä viikkoo putkeen. Niin mielellään menee takas. Ollu jo vähän hölmö tunnelma tän viikon, kun ei oikein osaa mitään tehdä. Mutta maanantaina töihin. Hyvin pääsin kyllä kierteleen lomalla. Pääkohteena Trollhattan ja SAAB museo.
Pääasia on, että loma tuntuu lomalta ja sitä jää mukavat muistot. Itse olen keksinyt kaikenlaista tekemistä.
Meidän mökillä on pidetty monenlaisia talkoita ja niihin olen osallistunut vaihtelevalla innostuksella. Silloin, kun uusitaan vanhaa ja rikkinäistä, olen mielelläni mukana ainakin suunnitteluvaiheessa. Haluan, että vanhaa kunnioitetaan ja se uusi on toimivampi ratkaisu. Ei mitään liian modernia, eikä monimutkaisia/ hankalia järjestelyjä.
Heinäkuussa kävin myös kirpputorilla auttamassa kaveria myyymään hyväkuntoista tavaraa. Vaikka oli hellepäivä, kauppa kävi hyvin. Siitä jäi itsellekin hyvä mieli.
Tämän oman järjenjuoksun vaihtaminen työasetuksille on loman jälkeen aina hankalaa. ☺️
- Anonyymi
suojatyöpaikoissa olijat eli: poliitikot, poliisit, palomiehet ja yleensäkin kaikki virkamiehet.
- Anonyymi
Mä oon koko ajan lomalla jos puhutaan, että on töistä lomalla, kun en ole ole ollut koskaan palkkatöissä ja ikää tuli 55 vuotta.
Ei tämä lomalta tunnu, kun koko ajan on ns. lomaa tai ei sitä lomaksi voi edes kutsua vaan olla vaan olla.
Ei tämä tällainen olis mahdollista, jos olis kortistossa, jonne en ilmoittautunut viime kurssin jälkeen vuonna 2008, kun paloin loppuun totaalisesti, jatkuvaa työharjoittelua, työkokeilua ja kurssitusta, ei sellaista jaksa, eikä motivoi, kun ei siitä mitään palkkaa saa.
Tuskinpa ketään motivoi tehdä työtä ilman palkkaa, kyllä työssä se palkka on oleellsiin asia, vaikka muuta voivat väittää.
Ei tämä olisi mahdollista, jos ei olisi säästöjä, joilla maksaa elinkustannuset.
Ei tässä tuhlailla, vaan eletään nuukasti.
Jos tuhlailisi, niin ei siinä muutama sata tonnia kauaa riitäisi, se on tuhat euroa pieni raha nykysuomessa, jossa kaikki on kallista.
Kaupassa, kun katselet ruoan hintoja, niin on kuin olisi kodinkoneliikkeen tietokone osastolla, samoissa hinnoissa on ruoka nykyään, kuin tietokone tarvikkeiden hinnat.Olen pahoillani loppuun palamisestasi ja muista elämän haasteista. Meillä jokaisella on omat ongelmamme ja kipukohtamme. Jatkuva kamppailu taloudellisen tilanteen kanssa käy myös työstä. Se vaatii tarkkaa suunnittelua ja harkintaa. Sain tekstistäsi sen kuvan, että sinulla on ollut vaikeaa, mutta olet onnistunut tasapainottamaan arkirutiinejasi. Se on kunnioitettavaa.
Kaikkea hyvää sinulle jatkossakin.- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Olen pahoillani loppuun palamisestasi ja muista elämän haasteista. Meillä jokaisella on omat ongelmamme ja kipukohtamme. Jatkuva kamppailu taloudellisen tilanteen kanssa käy myös työstä. Se vaatii tarkkaa suunnittelua ja harkintaa. Sain tekstistäsi sen kuvan, että sinulla on ollut vaikeaa, mutta olet onnistunut tasapainottamaan arkirutiinejasi. Se on kunnioitettavaa.
Kaikkea hyvää sinulle jatkossakin.Kiitoksia ja sinulle myös kaikea hyvää jatkossakin.
Nykyajan työelämä on kiireistä ja vaativaa.
Työharjoittelu tuntui meikäläiselle vaativalta ja kiireiseltä, mutta ei se ole mitään verrattuna oikeaan työelämään, jossa maksetaan palkka, silloinhan työnantaja vaatii myös tulosta palkan eteen.
Tietenkin asia riippuu mistä työstä on kyse, onko työ suorittavaa vai luovaa ja suunnitelmallisuuteen perustuvaa.
Eihän itse työ eroa, onko työpaikalla vai omassa firmassa töissä, kummassakin tehdään työtä, mutta työpaikassa ei työntekijä tarvitse huolehtia uusista töistä, kuten yrittäjä.
Meikäläiselle on ihan riittävästi, kun saa jokapäiväiset kotihommat tehtyä ja täytyy vaan ihmetellä, kun työssä olevat töiden lisäksi tekevät myös kaikki kotityöt, miten ne jaksaa kaiken palkkatyön päälle ja miten aika riittää..
Moni meikäläisen tilanteessa varmaan sortuisi ryyppäämään, mut ryyppäämine ei meikäläistä kiinnosta.
Kiinnostavampaa on tehdä pelivideoita ja latailla niitä nettiin, jos niillä joskus vähän ylimääristä tienais, jonka voi sitten käyttää vaikka uusiin peleihin, XBox Serien konsolin hankintaan ja uuteen tietokoneeseen.
Itsellä loppuu loma vasta syyskuussa mutta ennen meni niin että kun oli ekalla kahvitauolla niin oli kuin ei olisi lomalla ollutkaan.
Nyt kun on tämä neljä töitä ja kuusi vapaata järjestelmä niin vähän on tunne että loma on kokenut vähän inflaatiota. Muutenkin on paljon vapaata niin tämä vajaa viisi viikkoa tuntuu vähän kuin pidennetyltä viikonlopulta.
Tsemiä työelämään josta taas kerrytetään uusia lomapäiviä.Syyskuuhun on vielä aikaa, joten nauti lomastasi täysin rinnoin. Olet lomasi ansainnut.
Tuo on mielenkiintoinen järjestelmä, neljä töitä ja kuusi vapaata. En ole itse koskaan törmännyt tuollaiseen järjestelyyn. Ehkä vuorotöissä tuollainen on mahdollista?
Vaikka vapaita on paljon, sain tekstistäsi sen kuvan, että työsi on kuormittavaa. Lepopäivät ovat arvokkaita, jotta jaksaa taas puskea eteenpäin. Tsemppiä myös sinne.
Kiitos! Kyllä tämä tästä. Päivä kerrallaan. ☺️tosi.typy kirjoitti:
Syyskuuhun on vielä aikaa, joten nauti lomastasi täysin rinnoin. Olet lomasi ansainnut.
Tuo on mielenkiintoinen järjestelmä, neljä töitä ja kuusi vapaata. En ole itse koskaan törmännyt tuollaiseen järjestelyyn. Ehkä vuorotöissä tuollainen on mahdollista?
Vaikka vapaita on paljon, sain tekstistäsi sen kuvan, että työsi on kuormittavaa. Lepopäivät ovat arvokkaita, jotta jaksaa taas puskea eteenpäin. Tsemppiä myös sinne.
Kiitos! Kyllä tämä tästä. Päivä kerrallaan. ☺️Viisivuorotyö jossa 4 päivää töitä 12 tuntia kerrallaan. Sitten kusi vapaata. Työpäivät on sikäli kuormittavia että muuta elämää ei niihin päiviin mahdu.
- Anonyymi
M184 kirjoitti:
Viisivuorotyö jossa 4 päivää töitä 12 tuntia kerrallaan. Sitten kusi vapaata. Työpäivät on sikäli kuormittavia että muuta elämää ei niihin päiviin mahdu.
Sinä se et vapaita arvosta…
Mulla alkaa viikon päästä loma, siis ensi maanantaina. Viimepäivät olen sitä niin kovasti odottanut, että kunpa pääsisin jo. Vielä täytyy muutama päivä sinnitellä, odotus palkitaan. 🙏🏻
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706754
- 594562
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s323618- 613047
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161915- 171630
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271626Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401543- 341409
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471360