Ne joilla on IS tilaus tai ostivat paperiversion, voisitteko kertoa mitä autoja nuo korjaajat eivät suosittele?
https://www.is.fi/autot/art-2000011412492.html
Tuo artikkeli siis, maksumuurin takana.
Korjaajat eivät suosittele mitä autoja, tänään Ilta-Sanomissa?
47
726
Vastaukset
- Anonyymi
Ei suosittele "mitä autoja".
Siunattua kielitaitoa.
Kaksi Pärnästä kertoo kun nuukailijat tuovat heille autoja korjaukseen. Muut käyttävät merkkiliikkeitä ja ns. kunnon korjaamoita.- Anonyymi
hih...hypitään akkujen päällä ja nakellaan soraa akkukoteloihin...ennen vanhaan sanottiin paskakynneksi tällaisia korjaajia..tai nasse sepiksi..
- Anonyymi
löytyy ilmaiseksi tietoa,,
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a2597fa1-fd67-44f3-9124-30577b4ba906 - Anonyymi
ostaa kiian tai hyuondain niin ei tartte ostella lehtiä
- Anonyymi
Kian startista hiilet loppu. Ei saa uusia, osta koko startti. Vain 1500 euroa...
Osaava tekisi toisista hiilistä sopivat viilaamalla, osat max. 5 euroa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kian startista hiilet loppu. Ei saa uusia, osta koko startti. Vain 1500 euroa...
Osaava tekisi toisista hiilistä sopivat viilaamalla, osat max. 5 euroa...hah...1.0 ceed uus startti 80€ - 150€.. onhan kallista
- Anonyymi
Tuntemani korjaaja on ostanut itselleen pääasiassa ongelma moottoreilla olevia autoja. Sanoi, ettei viat ole ongelma jos ne korjaa.
- Anonyymi
Juuri näitä 3-pyttysiä märkähihnamoottoreilla varustettuja menopelejä myydään tosi halvalla ja vielä halvemmalla niitä joissa hihna on pettänyt ja kone korkannut. Hihanan vaihdolla ja moottorin putsauksella saattaa tehdä jo pikkutilin ja moottorin vaihdolla vähän isomman tilin. Ei se silti sitä perusongelmaa poista ja mistä sen tietää miten remppa on tehty (ellei sitten ole tuttu luotettava korjaaja). Itse en ottais riskiä.
- Anonyymi
iso työ korjata ..ei taida päivä riittää, ja ei näillä pahamaineisilla autoilla saa mitään myydessä--
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näitä 3-pyttysiä märkähihnamoottoreilla varustettuja menopelejä myydään tosi halvalla ja vielä halvemmalla niitä joissa hihna on pettänyt ja kone korkannut. Hihanan vaihdolla ja moottorin putsauksella saattaa tehdä jo pikkutilin ja moottorin vaihdolla vähän isomman tilin. Ei se silti sitä perusongelmaa poista ja mistä sen tietää miten remppa on tehty (ellei sitten ole tuttu luotettava korjaaja). Itse en ottais riskiä.
Ainakin PSA koneissa suurin syy hihnaongelmiin on väärä öljy. Kun säästetään öljyissä niin saadaan aikaiseksi ongelma. Kokemusta on oikeilla öljyillä ajetusta koneesta, ei mitään ongelmia.
Meni vielä hihnanvaihto 10 tkm yli vaihtovälin, eikä ollut pahassa kunnossa. Korjaaja sanoi, että suurin syy onngelmiin on väärän öljyn käyttö tai lisäily jos moottori kuluttaa öljyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin PSA koneissa suurin syy hihnaongelmiin on väärä öljy. Kun säästetään öljyissä niin saadaan aikaiseksi ongelma. Kokemusta on oikeilla öljyillä ajetusta koneesta, ei mitään ongelmia.
Meni vielä hihnanvaihto 10 tkm yli vaihtovälin, eikä ollut pahassa kunnossa. Korjaaja sanoi, että suurin syy onngelmiin on väärän öljyn käyttö tai lisäily jos moottori kuluttaa öljyä.Suurin syy on juuri se, että hihna on kosketuksissa öljyn kanssa ja toiseksi se, ettei hihnaa ole eristetty muusta öljytilasta. Väärän öljyn käyttö oli aikoinaan hätäpäissä keksitty selitys ongelmalle, joka tosin saattaa tulla vastaan nopeammin väärällä huollolla ja öljyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin PSA koneissa suurin syy hihnaongelmiin on väärä öljy. Kun säästetään öljyissä niin saadaan aikaiseksi ongelma. Kokemusta on oikeilla öljyillä ajetusta koneesta, ei mitään ongelmia.
Meni vielä hihnanvaihto 10 tkm yli vaihtovälin, eikä ollut pahassa kunnossa. Korjaaja sanoi, että suurin syy onngelmiin on väärän öljyn käyttö tai lisäily jos moottori kuluttaa öljyä.taitaa suurin osa syylliseksi olla liian pitkät öljynvaihtovälit ja bensiini ,,,bensiiniä pääsee öljyn sekaan varsinkin kun ajaa lyhyttä maatkaa ja hihna ei kestä bensiiniä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näitä 3-pyttysiä märkähihnamoottoreilla varustettuja menopelejä myydään tosi halvalla ja vielä halvemmalla niitä joissa hihna on pettänyt ja kone korkannut. Hihanan vaihdolla ja moottorin putsauksella saattaa tehdä jo pikkutilin ja moottorin vaihdolla vähän isomman tilin. Ei se silti sitä perusongelmaa poista ja mistä sen tietää miten remppa on tehty (ellei sitten ole tuttu luotettava korjaaja). Itse en ottais riskiä.
Tuosta märkähihnasta jaksetaan jauhaa, mutta siinä mielessä ihan turhaa, että ne ovat erittäin luotettavia ja pitkäikäisiä, jos niitä ei riko väärällä öljyllä. Ihan itsekin voi huoltaa, kunhan käyttää valmistajan määrittelemää öljyä. Ei yhtään sen vaikeampaa. Nimim. 417 tkm.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta märkähihnasta jaksetaan jauhaa, mutta siinä mielessä ihan turhaa, että ne ovat erittäin luotettavia ja pitkäikäisiä, jos niitä ei riko väärällä öljyllä. Ihan itsekin voi huoltaa, kunhan käyttää valmistajan määrittelemää öljyä. Ei yhtään sen vaikeampaa. Nimim. 417 tkm.
Fordille jauhaminen meni sentään perille (koska ISO ongelma oli olemassa) ja sittemmin hihnan tilalle vaihdettiin ketju. Kyllä näitä märkähihnamoottoreita on mennyt motin vaihtoon vaikka kuinka on käytetty merkkihuollossa, jopa takuuaikana, mutta vähintään yhtä iso ongelma on, ettei uusi omistaja voi koskaan varmasti tietää miten moottoria on huollettu ja onko sitä myötä moottori jo tuhon tiellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näitä 3-pyttysiä märkähihnamoottoreilla varustettuja menopelejä myydään tosi halvalla ja vielä halvemmalla niitä joissa hihna on pettänyt ja kone korkannut. Hihanan vaihdolla ja moottorin putsauksella saattaa tehdä jo pikkutilin ja moottorin vaihdolla vähän isomman tilin. Ei se silti sitä perusongelmaa poista ja mistä sen tietää miten remppa on tehty (ellei sitten ole tuttu luotettava korjaaja). Itse en ottais riskiä.
Omalla litrasella märkähihnamotilla ajettu jo 200 tuhatta. Se on kun huoltaa oikeassa paikassa että tulee oikeat öljyt. Ollut itsellä uudesta saakka jo 13 vuotta joten huolta on pidetty. Käytettynä en ostaisi missään nimessä.
Koskee tosin jokaista moottoria nykyään että pitää olla oikeat öljyt muuten menee rikki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omalla litrasella märkähihnamotilla ajettu jo 200 tuhatta. Se on kun huoltaa oikeassa paikassa että tulee oikeat öljyt. Ollut itsellä uudesta saakka jo 13 vuotta joten huolta on pidetty. Käytettynä en ostaisi missään nimessä.
Koskee tosin jokaista moottoria nykyään että pitää olla oikeat öljyt muuten menee rikki.Niin ja ihan oikeassa on kenelle vastasin, mitään arvoa autolla ei ole joten ajan sillä niin kauan kunnes hihna katkeaa. Takkiin tulee autokaupoissa aina ja tällä on todella edullista ajaa. Uudet sähkikset on liian kalliita joten turpaan tulee ja lujaa. Ehkä joku Toyotan pieni hybridi sitten seuraavaksi.
- Anonyymi
Pienemmän pään ranskalaisissa on ilmeisesti kaikissa tämä ongelmallinen märkähihnamoottori. Samoin Foorteissa ja osassa Ooppeleissa. Jostain luin, että myös Honda on käyttänyt samaa konstruktiota, ellei sitten ole ostanut jo perusmosaa PSA:lta (kuten käsittääkseni Ford ja Opel). Ongelmia on yritetty korjata mutta jos auto on 2010-luvulla valmistettu, siinä todennäköisesti on tämä ongelma. Toinen on tämä 3-pytty villitys. Itse en 3-pyttyistä ostaisi. Eihän semmonen papatin voi kestää kovin pitkään.
- Anonyymi
Sehän on puoliksi sahattu suora kutonen. Kestää siis puolta vähemmän.
- Anonyymi
Saksalaisia autoja ei kannata ostaa.
- Anonyymi
En ole kuullutkaan mitä autoista.
- Anonyymi
miksi pitää ostaa tietty merkki vaikka on tiedossa ongelmat..?..luulisi auton ostajan gooklettavan automerkin jonka meinaa ostaa..tietoa löytyy vaikka kuinka paljon..
- Anonyymi
Kaikki ovat lopulta samaa paskaa eri paketissa. Täysin ongelmatonta autoa ei ole olemassakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki ovat lopulta samaa paskaa eri paketissa. Täysin ongelmatonta autoa ei ole olemassakaan.
eläpä höpötä ...mitä yksinkertaisempi niin sitä parempi ja luotettavampi...nämä premium älyt on paskoja ja puolta kalliimpia mitä perusmalli.. ei toimi älynäyttö vaikka keskisormia näyttäisi,, itselläni on pelkkä radio ja se riittää...mitään navikoitipaskoja tartte...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki ovat lopulta samaa paskaa eri paketissa. Täysin ongelmatonta autoa ei ole olemassakaan.
jahas sitä ostellaan tuolla perusteella että on sama mitä ostaa kun kaikki on paskoja ...hih..
se on sitä naisen logiikikkaa.. nainen sanoi kotona että ostin auton ,johon mies kysyy että minkä merkin..nainen vastaa et ladan , eikait sillä merkillä ole väliä kun olet sanonut että kaikki automerkit on paskoja...
- Anonyymi
Siinä oli lueteltu käytännössä kaikki top 10 automerkit, paitsi ei Toyotaa. Lisäksi haukuttiin kaikki nykydieselit. Tyhjänpäiväinen artikkeli.
- Anonyymi
Hämmästyin vähän, koska yhdeksi ongelmadieselmoottoriksi katsottiin
myös useissa MB:issä hyvin yleinen OM651-moottori, joka esiteltiin jo
v. 2009 ja tuotettiin ainakin v. 2016 saakka, jolloin sen korvasi OM654.
Minä onnistuin ajamaan 200.000 km ilman mitään moottoriongelmia.
Ongelmia oli vain pakokaasujen puhdistuksissa ja usein ilmajousituksessa.
Apulaitteet eivät vielä tuolla ajomäärällä taipuneet.
Kävin autolla useasti Keski-Euroopassa, jopa Välimeren Ranskassa saakka -
(Marseille.) - Anonyymi
ei tainnut olla olla kia rio 1,2 tai toyota yaris.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hämmästyin vähän, koska yhdeksi ongelmadieselmoottoriksi katsottiin
myös useissa MB:issä hyvin yleinen OM651-moottori, joka esiteltiin jo
v. 2009 ja tuotettiin ainakin v. 2016 saakka, jolloin sen korvasi OM654.
Minä onnistuin ajamaan 200.000 km ilman mitään moottoriongelmia.
Ongelmia oli vain pakokaasujen puhdistuksissa ja usein ilmajousituksessa.
Apulaitteet eivät vielä tuolla ajomäärällä taipuneet.
Kävin autolla useasti Keski-Euroopassa, jopa Välimeren Ranskassa saakka -
(Marseille.)Minulla on Corolla, ajettu n. 300 000 km eikä mitään moottori/kytkin/vaihteisto/tasauspyörästö ongelmaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hämmästyin vähän, koska yhdeksi ongelmadieselmoottoriksi katsottiin
myös useissa MB:issä hyvin yleinen OM651-moottori, joka esiteltiin jo
v. 2009 ja tuotettiin ainakin v. 2016 saakka, jolloin sen korvasi OM654.
Minä onnistuin ajamaan 200.000 km ilman mitään moottoriongelmia.
Ongelmia oli vain pakokaasujen puhdistuksissa ja usein ilmajousituksessa.
Apulaitteet eivät vielä tuolla ajomäärällä taipuneet.
Kävin autolla useasti Keski-Euroopassa, jopa Välimeren Ranskassa saakka -
(Marseille.)200 000 ei ole vielä mikään, kummoinen virstanpylväs autolle. Sisään ajettu, kun huollot hoidettu.
- Anonyymi
Simolammikko googlaa
Vwaudiskodaseat
Silkkaa itsetuhoa lompakolle - Anonyymi
Korjaajat eivät suosittele mitään autoa, kulje polkupyörällä tai ole kulkematta.
- Anonyymi
En koskaan osta otsikossa mainittua mitä autoa. Ostan jonkun muun auton. Ostan korjaajien mielipiteestä huolimatta.
- Anonyymi
TDI, TSI, DSG sekä Nissanin CVT.
Dieseleissä hiukkassuodatin, EGR ja AdBlue.
Nuo oli tiedossa ilman maksullista juttuakin.- Anonyymi
Pumppusuutin TDI on kait kestävä, koska sitä pystyi ajamaan rypsiöljylläkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pumppusuutin TDI on kait kestävä, koska sitä pystyi ajamaan rypsiöljylläkin.
uusimmissa volkkareissa tdi niis pitää vaihtaa koko suutinrunko .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pumppusuutin TDI on kait kestävä, koska sitä pystyi ajamaan rypsiöljylläkin.
Pumppusuutin koneiden ongelma oli jakohihna mitkä ei kestäneet. Tämä siis erityisesti 4-pyttyisissä. Kuutoskoneissa rasitus oli tasaisempaa ja hihna kesti paremmin.
Pumppusuutin on VW:n surkea kyhäelmä koska Fiat ei suostunut lisensioimaan alussa common rail ruiskutusta VAG:lle. Ja kyllä, common rail oli Fiatin keksintö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pumppusuutin koneiden ongelma oli jakohihna mitkä ei kestäneet. Tämä siis erityisesti 4-pyttyisissä. Kuutoskoneissa rasitus oli tasaisempaa ja hihna kesti paremmin.
Pumppusuutin on VW:n surkea kyhäelmä koska Fiat ei suostunut lisensioimaan alussa common rail ruiskutusta VAG:lle. Ja kyllä, common rail oli Fiatin keksintö.Ainakin common rail Mersut vuotivat. Tuo common rail on pumppusuuttimeen verrattuna hölmö (ja vanhempikin) keksintö, koska siinä pitää painetta pitää yllä isossa tilavuudessa. Syntyy hävikkejä ja on tosiaan myös herkempi vuodoille.
Päästöt koitui lopulta pumppusuuttimen tuhoksi, koska se oli enemmän mekaaninen viritys, jolla ei päästy yhtä tarkkaan ruiskutukseen.
Turvallisempi on ostaa nykyään bensamoottori henkilöautoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin common rail Mersut vuotivat. Tuo common rail on pumppusuuttimeen verrattuna hölmö (ja vanhempikin) keksintö, koska siinä pitää painetta pitää yllä isossa tilavuudessa. Syntyy hävikkejä ja on tosiaan myös herkempi vuodoille.
Päästöt koitui lopulta pumppusuuttimen tuhoksi, koska se oli enemmän mekaaninen viritys, jolla ei päästy yhtä tarkkaan ruiskutukseen.
Turvallisempi on ostaa nykyään bensamoottori henkilöautoon.Se että Mersu valitsi huonot suuttimet ei tee common railista huonoa.
Nykyäänhän ei muita olekaan . VW siirtyi nopeasti common railiin kun Fiat sen salli.
Eihän se että VW:llä hajosi nokkaketjut ja myös nokkahihnat tee niistä kumpaakaan huonoksi. Se kertoo vain VWn halusta halpuuttaa liikaa.
- Anonyymi
https://automyyntiin.fi/autojen-viat/vw-oljynkulutus/
VW konserni työllistää suomessa tuhansia korjaajia...- Anonyymi
Onhan niitä Vagin autoja miljoonan verran Suomessa ,kait semmonen määrä pitääkin työllistää ja autot on yleensä paljon ajettuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan niitä Vagin autoja miljoonan verran Suomessa ,kait semmonen määrä pitääkin työllistää ja autot on yleensä paljon ajettuja.
eli sun mielestä VWskodaudseat saa kestää moottori vain 2 vuotta tai 100tkm?
ja dsg - Anonyymi
islska auto
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eli sun mielestä VWskodaudseat saa kestää moottori vain 2 vuotta tai 100tkm?
ja dsgKestää kyllä hyvin kun ei tee käyttövirheitä. Käyttövirheillä särkyy herkästi. Älä siis tee käyttövirheitä.
- Anonyymi
Äääö
- Anonyymi
tuon jo tietää ilman korjaajia... 1.0 ford ,-pösö,-citikka ,-opel,-jeep..
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a2597fa1-fd67-44f3-9124-30577b4ba906 - Anonyymi
Ladalla ajelen ja pelaa hyvin , ventiilit säädän joskus sirpillä ja vasaralla.
- Anonyymi
kyllä UAZ on parempi ,ei tarvitse edes vaihtaa öljyjä kun proppua ei edes ole...
vihtteiston ääni on sen verran kova että varoittaa jalankulkijoita..jos hajoaa niin nielun hitsaa perään ja järveen pyytämään kalaa..käy kaikilla öljyillä . vaikka munkkiöljyllä, mitä vaan kaapista löytyy öljyn jätteitä, voi käydä vaikka omalla paskalla jos vaan on tarpeksi rasvainen jätös..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 433487
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.352978Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1442836SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.702307Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s411782Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.861555Mitä tarkalleen tunnet
Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai671084- 511036
- 771017
Syyskuussa 2025 ensirekisteröidyistä henkilöautoista 43 % oli täyssähköautoja.
Niitä rekisteröitiin 2 592 eli 41 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Syyskuussa 2025 rekisteröidyistä uusista henkilöautois3847