Juuri vilkaisin, joo on 1 kolmen hengen sohva, 1 kahden hengen sohva, kaksi nojatuolia, kiikustuoli ja jalkapalli jota yksi tuntemani linnakundi käytti penkkinä.
Mihin hemmettiin mä enää tarvin noita? Noh, yhden lempituolini ja kiikuskeinun haluan säilyttää.
Muu tuhoutukoon kokoomusjuntan tekemässä 3:ssa maailmansodassa.
Onko teillä olohuoneessa paljon istumatilaa?
26
252
Vastaukset
- Anonyymi
Ei erityisemmin. Kyllä tohon sohvalle nelisen ihmistä mahtuu ja sitten on yksi nojatuoli, joka on toisinaan olohuoneessa, toisinaan makuuhuoneessa. Tosin tämähän on tupakeittiö, eli kyllä tuosta ruokapöydännympäriltä löytyy lisää istumatilaa.
Emännöinnistä innostunut emäntä piti kerran Tupperware esittelyn meillä kotona.
Paikalla oli 18 henkeä.
Onneksi asutaan kahdessa kerroksessa, joten rappusilla oli istumatilaa.
Kun tulin kotiin, järkytyin.
Siellä ne naiset istuivat rappusilla kuin kanat orrella.
Sen jälkeen säädin asetuksen, että maksimissaan neljä henkeä kerrallaan voidaan ottaa kylään.
Talo on täynnä huonekaluja, ei tänne ihmisiä mahdu.- Anonyymi
Mitä vikaa rappusissa? Me akat osataan siivota ne raput. Pystyy vaikka istumaan.
Anonyymi kirjoitti:
Mitä vikaa rappusissa? Me akat osataan siivota ne raput. Pystyy vaikka istumaan.
Ahtaus ahdisti. Itse en mahtunut enää mihinkään. Menin yläkerran makuuhuoneeseen makoilemaan.
Parisänkyyn olisi mahtunut lisäkseni vielä pari muuta naista, mutta ei se ketään kiinnostanut.
Pitäisi olla Tupperware-mies.
- Anonyymi
Lattialta löytyy vielä tilaa.
xLiner - Anonyymi
Minulla on olohuoneessa vain seisomapaikkoja. Tajusin, että se on parempi niin.
Kerran mulla oli sellainen baarijakkara, mutta mä keikuin sillä ja kaaduin. Löin pääni lattiaan ja nyt vaan seison keskellä olohuonetta.- Anonyymi
ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko olohuoneessa mitään muita kalusteita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, ei täällä sairaalassa ole kuin sänky seinän vieressä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noup, no need -köyhä sivusta
- Anonyymi
Seisot keskellä tyhjää huonetta. Eipä siinä mitään. Jotain pehmuketta kuitenkin? Matto?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seisot keskellä tyhjää huonetta. Eipä siinä mitään. Jotain pehmuketta kuitenkin? Matto?
Noup
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että kenen huoneistosta yrität luoda tällaista mielikuvaa ja minkä takia? Sivusta Tee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko itse miettinyt esim aistikasta rukousmattoa minkä päällä istua ja miettiä mitä seuraavaksi dramaturgioida?
Minulla ei varsinaisesti ole olohuonetta, kun asun kaksiossa joka on luokiteltu yksiöksi.
Tupakeittiössäni on pieni ruokapöytä kahdella tuolilla, niukin naukin kahden istuttava sänkysohva, tietokonetuoli ja keittiöjakkara.
Eli sisältä löytyy istumapaikka viidelle ja pihalta myös viidelle. Eli ei tässä mitään sukujuhlia pidetä.- Anonyymi
Jos on paljon huonekaluja niin niistä huonekalauista tulee helposti sellaisia tavaroiden säilytyspaikkoja, sohvallakin mahtuu säilyttämään kaikenlaisia tavaroita.
Näinhän se on. Ostettiin äskettäin kahden maattava kulmasohva sohvatyynyille. Jos haluaa makoilemaan, pitää löytää tyynyille toinen sijoituspaikka.
Pöytiä meillä on paljon, pieniä ja suuria, mutta ei niitä voi käyttää.
Pöydistä on tullut esteettisen installaation alustoja.
Ne peitetään kasveilla, joiden siimekseen asetellaan design-esineitä.- Anonyymi
Tuo on niiiiiiiin totta! Munkin sohvilla on enemmän matskua, mitä kerkeän viemään kierrätykseen ja lahjoitukseen.
Missä hemmetin vaiheessa nuo kaikki matskut on kerääntynyt? Anonyymi kirjoitti:
Tuo on niiiiiiiin totta! Munkin sohvilla on enemmän matskua, mitä kerkeän viemään kierrätykseen ja lahjoitukseen.
Missä hemmetin vaiheessa nuo kaikki matskut on kerääntynyt?Kun halvalla saa, pakkohan se on ostaa. Ja mitään ei heitetä pois, koska sille voi löytyä käyttöä.
Olin viemässä hyllyä kaatopaikalle. Jätin sen käytävälle, oven eteen, odottamaan kuljetusta.
Parin päivän kuluttua hyllyyn alkoi kerääntymään irtotavaraa ja kuukaudessa se oli täynnä rojua. Kaikki kolot ja lovet oli ahdettu täyteen.
No tuolla jo lähes edesmenneessä olkkarissa on kolmen istuttava sohva. Mutta kahdella tyynyllä, että ei siinä oikeestaan voi istua kun kaks. Sitten nahkanen tv tuoli + rahi, jossa hätätilanteessa voi istuakin. Ja kaks kukkapuron vanhaa tuolia. Eli seitsemän hätätilassa mahtuu. Sohvapöytä lensi jo roskalavalle.
- Anonyymi
Olohuoneeseen mahtuu viisi mukavasti istumaan, tarvittaessa sitten haetaan lisää istuimia. Keittiön pöydän ääreen mahtuu myös viisi (4 + 1 päätyyn), mutta pöytää saa pidennettyä, jolloin pöydän ympärille saa ympättyä seitsemän (6 + 1), lastenkutsuilla pöydässä on istunut varmaan kymmenkunta lasta kerralla.
Terassille mahtuu mukavasti istumaan neljä, siellä on kahden hengen sohva ja 2 nojatuolia. Eli kaiken kaikkiaan 16 mahtuisi kohtuullisen mukavasti istumaan kodissani. Toki sitten on kaikenlaisia lisäistuimia, mutta neliöitä ei ole kuin reilu 70, niin aika nopeasti alkaa tulemaan ahdasta. Tämän vuoksi esim lapsen pirskeet on vietetty pääsääntöisesti muualla. Ja toki sen takia, että saa lapset tehdä jotain hauskaa mihin purkaa energiaa, pelata lasersotaa, kiipeillä, pelata pallopelejä..
Eli valitettavasti ihan kaikki palstalaiset eivät kylään mahtuisi. Ainakaan samaan aikaan 😁
AletheiasNo 70 neliötä kuulostaa aika pieneltä.. itselläni on yksiö jossa 43 neliötä ja sit toi piha joka reilu kolmekymmentä neliötä.. noin suurinpiirtein.
Onkos teillä rivari?
Exän kanssa asuessa oli kaksio, 65 neliötä ja pihaa sellainen 45 neliötä.
Mut tää onkin aika vanha talo jo. Rakennettu -95, joten selittäisikös se tuon tilavuuden.
Sinkkuna ollessani silloin nuorena mulla oli 90 neliöinen kolmio, heltsingissä. Oli tilava.
Mulka oli siinä monasti alivuokralainen.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
No 70 neliötä kuulostaa aika pieneltä.. itselläni on yksiö jossa 43 neliötä ja sit toi piha joka reilu kolmekymmentä neliötä.. noin suurinpiirtein.
Onkos teillä rivari?
Exän kanssa asuessa oli kaksio, 65 neliötä ja pihaa sellainen 45 neliötä.
Mut tää onkin aika vanha talo jo. Rakennettu -95, joten selittäisikös se tuon tilavuuden.
Sinkkuna ollessani silloin nuorena mulla oli 90 neliöinen kolmio, heltsingissä. Oli tilava.
Mulka oli siinä monasti alivuokralainen.Juu yksikerroksisessa rivarissa asutaan ja neliöitä voisi ehdottomasti olla kyllä enemmän. Ideaali olisi varmaan 90-100 neliötä niin, että mahtuisi 3 makuuhuonetta ja kodinhoitotila. Pidän tilantunteesta eikä tekisi tiukkaa asua vaikka 200 neliössä kahdestaan pojan kanssa 😄
Kaikkeen kuitenkin tottuu ja kun tämä asunto on valoisa, olohuone ja keittiö ikäänkuin avointa tilaa ja oma mukavan kokoinen takapiha, niin ihan mukava tässä on olla. Tästä on tullut minulle ja pojalle oma turvasatama. Alue on mitä parhain, rauhallinen ja luonnonläheinen, mutta silti lyhyen matkan päässä isomman kaupungin palveluista.
Erillistä kodinhoitotilaa kyllä kaipaisin, kun meillä on tuota urheiluvaatetta ja muuta urheilurompetta niin se herkästi täyttää koko huushollin. Kerran tulin kotiin ja eteisessä lojui pojan kamoja, säbävehkeet, futisvehkeet, jäkisvehkeet, mailoja, kypäriä, palloja, lenkkareita ja mitähän siinä vielä lojui.. Ai niin, myös minun jumppamattokassi ja tennismaila 🫣 Silloin mietin miten ihana olisi sellainen tila, johon kaikki nuo roinat mahtuisi hyvään järjestykseen. Ja saisi hajutkin jonnekin ovien taakse 😄
Nykyään rakennetaan luvattoman pieniä asuntoja. Jotain 63 neliöisiä neliöitä.. Makuuhuoneet niin pieniä, että hyvä jos sänky mahtuu. Huono suuntaus mielestäni, kyllä kodissa nyt sentään asumaan täytyy mahtua. Vanhemmissa taloissa usein on järkevän kokoisia huoneita eikä mitään koirankoppeja.
Aletheias Anonyymi kirjoitti:
Juu yksikerroksisessa rivarissa asutaan ja neliöitä voisi ehdottomasti olla kyllä enemmän. Ideaali olisi varmaan 90-100 neliötä niin, että mahtuisi 3 makuuhuonetta ja kodinhoitotila. Pidän tilantunteesta eikä tekisi tiukkaa asua vaikka 200 neliössä kahdestaan pojan kanssa 😄
Kaikkeen kuitenkin tottuu ja kun tämä asunto on valoisa, olohuone ja keittiö ikäänkuin avointa tilaa ja oma mukavan kokoinen takapiha, niin ihan mukava tässä on olla. Tästä on tullut minulle ja pojalle oma turvasatama. Alue on mitä parhain, rauhallinen ja luonnonläheinen, mutta silti lyhyen matkan päässä isomman kaupungin palveluista.
Erillistä kodinhoitotilaa kyllä kaipaisin, kun meillä on tuota urheiluvaatetta ja muuta urheilurompetta niin se herkästi täyttää koko huushollin. Kerran tulin kotiin ja eteisessä lojui pojan kamoja, säbävehkeet, futisvehkeet, jäkisvehkeet, mailoja, kypäriä, palloja, lenkkareita ja mitähän siinä vielä lojui.. Ai niin, myös minun jumppamattokassi ja tennismaila 🫣 Silloin mietin miten ihana olisi sellainen tila, johon kaikki nuo roinat mahtuisi hyvään järjestykseen. Ja saisi hajutkin jonnekin ovien taakse 😄
Nykyään rakennetaan luvattoman pieniä asuntoja. Jotain 63 neliöisiä neliöitä.. Makuuhuoneet niin pieniä, että hyvä jos sänky mahtuu. Huono suuntaus mielestäni, kyllä kodissa nyt sentään asumaan täytyy mahtua. Vanhemmissa taloissa usein on järkevän kokoisia huoneita eikä mitään koirankoppeja.
AletheiasKoti on aina koti..
Jäbä kun joskus muuttaa omilleen, niin sulla on siinä loistavasti tilaa.
Ja hyvä sijainti on todella tärkeää.
Te olette kuitenkin saanut tuon yhteiselon toimimaan poikasi kanssa, niin ihan sopivahan tuo teille on. Kaiken kaikkiaan saan hyvin miellyttävän ja rakkaudellisen mielikuvan kodistanne.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Koti on aina koti..
Jäbä kun joskus muuttaa omilleen, niin sulla on siinä loistavasti tilaa.
Ja hyvä sijainti on todella tärkeää.
Te olette kuitenkin saanut tuon yhteiselon toimimaan poikasi kanssa, niin ihan sopivahan tuo teille on. Kaiken kaikkiaan saan hyvin miellyttävän ja rakkaudellisen mielikuvan kodistanne.Koti on aina koti ja tärkeintä siellä on ihmiset, jotka siitä tekevät kodin. Minulla oli ennen tätä kotia 200 neliöinen upouusi omakotitalo kaikkine hienouksineen, mutta nykyisessä kodissani olen onnellisempi, sillä täällä on hyvä olla. Sovimme tänne pojan kanssa oikein hyvin eikä meillä koskaan ole ongelmia asumisen suhteen, jollei nyt tuota urheiluroinakaaosta lasketa, mutta sekin on vain elämää.
Ja todellakin tässä on enemmän kuin hyvin tilaa itselleni sitten joskus, kun poika muuttaa omilleen. Mahdollisesti haluaisin silti hieman isomman asunnon, mutta jollei sellaista löydy järkevään hintaan niin ei tässäkään huono ole. Kaikin puolin hyvä asunto taloyhtiötä myöden 🤗
Aletheias
- Anonyymi
Siivoamisessakin kestää aikansa kun jokainen pölyhiukkanen on hammasharjan avulla poistettava jokaisesta nurkasta...
- Anonyymi
11 paikkaa on. Pöydän ympärillä kuusi tuolia. Nojatuoli ja kahden istuttavat sohva tai voi siihen kolme sorjaa sopia. Kaksi irtotuolia. Ei ole koskaan ollut niin montaa kylässä. 8 on eniten ja minä 9s.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä6610782Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on13410221- 227967
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1776404Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.395247- 704914
Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1344221Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"
Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris1303510- 643209
Adonikselle
Kuvittelitko oikeasti, että ootan sua? Kuvittelitko, että voit noin vain vetäyttä ja kun tulet takaisin, kaikki on niin2313160