Akku 22-24 kW uutena ja autolla ikää 10 vuotta. Esim BMW i3 tai e-Golf.
Kuka hullu ostaa noita reilun 10000 euron sähköautoja
31
234
Vastaukset
- Anonyymi
Halpa omistaa, kun ei voi lähteä lähimarkettia kauemmas.
- Anonyymi
Ei kai kukaan noita hanki kuin lyhyeen ajoon, sorka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai kukaan noita hanki kuin lyhyeen ajoon, sorka.
Niin lyhyeen ajoon on järkevämpiäkin vaihtoehtoja kuten fillari.
- Anonyymi
Kalliit kilometrit ajettu pois ja sähköauto on luotettava ja sen kallein osa, akku kestää 20 vuotta helposti.
Todella järkevä auto lyhyeen työmatka ajoon ja toimii kelillä kuin kelillä.- Anonyymi
"Kalliit kilometrit ajettu pois ja sähköauto on luotettava ja sen kallein osa, akku kestää 20 vuotta helposti."
Hah hah haa... Näissä pikkuakkuisissa vanhoissa sähköautoissa akku ei todellakaan kestä läheskään 20 vuotta. Suuressa osassa näitä 10 vuotiaita sähköautoja akku on käytännössä käyttökelvoton. Ja osassa akku on jo vaihdettu, joten se siitä 20 vuoden ajasta.
Ylipäätään pieniakkuisten sähköautojen akut kuluvat nopeammin, koska niihin tulee syklejä paljon enemmän. Esimerkiksi 24 kWh akku kuluu 3 kertaa nopeammin kuin 72 kWh akku samoilla kilometreillä. - Anonyymi
Yhdessäkään akulla toimivassa laitteessa ei akku ole kestänyt 20 vuotta. Eikä akkua kannata uusia mihinkään yli 10 v laitteeseen, koska ne on vanhentuneet ja pientä vikaa on jo tullut muutenkin.
- Anonyymi
Säästyy 100 euroa per tankkaus.
Äkkiä kertyy 1000 euroa, 2000 euroa, 3000 euroa....- Anonyymi
ei rahoja kannata laskea....elämä on lyhyt.. joku ne rahasi kuitenkin syö ..
- Anonyymi
Tuon sähköauton akku on hajonnut kauan ennen kuin on säästänyt noita määriä. Lisäksi nuo pikkuakuiset autot ovat käyttökelvottomia normaalissa käytössä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon sähköauton akku on hajonnut kauan ennen kuin on säästänyt noita määriä. Lisäksi nuo pikkuakuiset autot ovat käyttökelvottomia normaalissa käytössä.
Sehän riippuu ihan siitä mikä se normaali käyttö on. Ei kaikkien tarvitse sahata satoja kilsoja pitkin Suomea. Traficomin muutaman vuoden takaisen tutkimuksen mukaan kuitenkin yli 40% automatkoista on matkaltaan alle 5 km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän riippuu ihan siitä mikä se normaali käyttö on. Ei kaikkien tarvitse sahata satoja kilsoja pitkin Suomea. Traficomin muutaman vuoden takaisen tutkimuksen mukaan kuitenkin yli 40% automatkoista on matkaltaan alle 5 km.
Satunnaisesti voi kuitenkin haluta kulkea kauempanakin ja näillä autoilla pääsee täydellä akulla vain 50-100 km. Tonnin polttiskin käyttökelpoisempi kuin nämä miniakkuiset sähköautot.
Ja jos matkat ovat koko ajan alle 5 km niin sitten ei kannata edes omistaa autoa. Tuon pääsee fillarillakin ja jopa kävellen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Satunnaisesti voi kuitenkin haluta kulkea kauempanakin ja näillä autoilla pääsee täydellä akulla vain 50-100 km. Tonnin polttiskin käyttökelpoisempi kuin nämä miniakkuiset sähköautot.
Ja jos matkat ovat koko ajan alle 5 km niin sitten ei kannata edes omistaa autoa. Tuon pääsee fillarillakin ja jopa kävellen.Satunnaisella pidemmällä reissulla voi tarvittaessa ladata, tai sitten jos niitä reissuja on paljon niin autovalinta on varmasti joku muu. Taas vääntämällä väännetään ongelmaa asiasta joka ei tosielämässä ole ongelma.
Samaa mieltä että alle 5 km matkan voi tehdä fillarilla, jos ei ole isompaa kuljetustarvetta samalla. Mutta tuo tilasto nyt vaan osoittaa sen että moni haluaa ajaa nuo lyhyemmätkin matkat autolla, siinä ei sinun tai minun mielipide paljon vaikuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Satunnaisella pidemmällä reissulla voi tarvittaessa ladata, tai sitten jos niitä reissuja on paljon niin autovalinta on varmasti joku muu. Taas vääntämällä väännetään ongelmaa asiasta joka ei tosielämässä ole ongelma.
Samaa mieltä että alle 5 km matkan voi tehdä fillarilla, jos ei ole isompaa kuljetustarvetta samalla. Mutta tuo tilasto nyt vaan osoittaa sen että moni haluaa ajaa nuo lyhyemmätkin matkat autolla, siinä ei sinun tai minun mielipide paljon vaikuta.Aika lailla pitääkin ladata kun näissä miniakkuisissa mopoautoissa toimintamatka voi olla vain 50 km ja usein pikalaturien väli on pidempi kuin tuo 50 km. Minkä lisäksi monissa pieniakkuisissa sähköautoissa on ChaDemo, joita alkaa olla aika vähän.
Ja edelleen, tonnin polttis päihittää nämä surkeat sähköautot kevyesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Satunnaisella pidemmällä reissulla voi tarvittaessa ladata, tai sitten jos niitä reissuja on paljon niin autovalinta on varmasti joku muu. Taas vääntämällä väännetään ongelmaa asiasta joka ei tosielämässä ole ongelma.
Samaa mieltä että alle 5 km matkan voi tehdä fillarilla, jos ei ole isompaa kuljetustarvetta samalla. Mutta tuo tilasto nyt vaan osoittaa sen että moni haluaa ajaa nuo lyhyemmätkin matkat autolla, siinä ei sinun tai minun mielipide paljon vaikuta."Mutta tuo tilasto nyt vaan osoittaa sen että moni haluaa ajaa nuo lyhyemmätkin matkat autolla, siinä ei sinun tai minun mielipide paljon vaikuta."
Tuo tilasto todistaa, että osa ajoista on lyhyitä noilla henkilöillä, ei sitä että kaikki matkat olisivat alle 5 km. Vaikka seassa on paljon lyhyitä ajoja niin kyllä nuokin ajavat välillä pitkiä matkoja.
Jos sähköauto toimii kunnolla vain lyhyillä matkoilla niin se on arvoton romu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Satunnaisella pidemmällä reissulla voi tarvittaessa ladata, tai sitten jos niitä reissuja on paljon niin autovalinta on varmasti joku muu. Taas vääntämällä väännetään ongelmaa asiasta joka ei tosielämässä ole ongelma.
Samaa mieltä että alle 5 km matkan voi tehdä fillarilla, jos ei ole isompaa kuljetustarvetta samalla. Mutta tuo tilasto nyt vaan osoittaa sen että moni haluaa ajaa nuo lyhyemmätkin matkat autolla, siinä ei sinun tai minun mielipide paljon vaikuta.Tottakai haluaa. Muutenhan julkinen liikennekin voitaisiin jättää Helsingissä Ruskeasuo-Pasila tasalle. Turha sinne pidemmälle ketään viedä, kun viisi kilometriä perille sujuu ilman kyytiäkin. Kävellen pääsee perille.
- Anonyymi
5000 euron säästö vaatii jo yli 50 tkm sähköajelua. Siinäkin on tekemistä jos akkua pitää ladata 80 km välein. Noilla ei ole yleensä ajettu 10 ensimmäisen vuoden aikana kuin 100 tkm.
- Anonyymi
Yhtä hyvin voi kysyä, kuka hullu ostaa noita reilun 10000€ polttiksia, joilla on 10 vuotta ikää ja satoja tuhansia mittarissa. Suorastaan ikävyyksien kerjäämistä.
- Anonyymi
On ne paljon järkevämpiä kuin 10 tonnin sähköautot jotka ovat täysin käyttökelvottomia mopoautoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ne paljon järkevämpiä kuin 10 tonnin sähköautot jotka ovat täysin käyttökelvottomia mopoautoja.
Talouden toiseksi (työmatka)autoksi ennemmin ottaisin tuollaisen kymppitonnin e-Golfin kuin vastaavan bensa/dieselmallin.
- Anonyymi
10000 eurolla saa hyvän 10 vuotiaan ja alle 150 tkm ajetun auton?
- Anonyymi
konkurssipesät...hih
- Anonyymi
arapa kohtalon.... no varmaan rikkaat ostelee kakkkos autoksi..köyhät kiertää kaukaa
- Anonyymi
En keksi miksi ottaisin tuollaista edes "ilmaiseksi" omaan käyttöön. En jaksaisi latailla ja vahtia.
Liian paljon hintaa kaikilla akkuautoilla, myös akkutakuun ylittäneillä ja 100-200 000km ajetuilla. En ostaisi sellaistakaan omalla rahalla.
Tuntematon sanoi äskettäin että joutuisi maksamaan pelkästään vakuutuslaskua lähelle 800 euroa vuodessa! jos hän ostaisi jonkun käytetyn akkuauton, siinä saattaa olla rahoituksen tuoma lisäkulu mukana ja vakuutusyhtiöt veloittaa sähköautoista enemmän. Hän maksaa paremmasta ja vanhemmasta bensa autosta vajaa 150e vuosittain ja kaikki kulut alle 800e- Anonyymi
" kaikki kulut alle 800e"
Tämän perusteella voi jo todeta että tuon "tuntemattoman" jutut ovat täyttä p**kaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" kaikki kulut alle 800e"
Tämän perusteella voi jo todeta että tuon "tuntemattoman" jutut ovat täyttä p**kaa.Jos ajaa vain vähän autolla niin ei ne kulut paljon tuota suurempia ole. Monille menee vuodessa bensaan alle 500 euroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ajaa vain vähän autolla niin ei ne kulut paljon tuota suurempia ole. Monille menee vuodessa bensaan alle 500 euroa.
Vuositasolla huollot/korjaukset, katsastus, verot, vakuutukset, polttoaine ja arvonalenema alle 800 euroa -> ei ole mahdollista, jos kuitenkin on koko ajan liikennekäytössä.
Eri asia sitten jos auto on suurimman osan vuodesta seisonnassa ja sillä ajetaan vain satunnaisesti/kausittaisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuositasolla huollot/korjaukset, katsastus, verot, vakuutukset, polttoaine ja arvonalenema alle 800 euroa -> ei ole mahdollista, jos kuitenkin on koko ajan liikennekäytössä.
Eri asia sitten jos auto on suurimman osan vuodesta seisonnassa ja sillä ajetaan vain satunnaisesti/kausittaisesti.Ei ihan ehkä, mutta jos on sellainen joka ajaa alle 5 tkm vuodessa niin ei se paljon tuota enempää ole. Ja tuollaisia ihmisiä on yllättävän paljon. Ja ne jotka ajavat alle 5 tkm vuodessa ajavat yleensä vanhoilla autoilla, joissa ei ole käytännössä yhtään arvonalenemaa. Ja tietenkin silloin autossa on vain pakollinen liikennevakuutus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ihan ehkä, mutta jos on sellainen joka ajaa alle 5 tkm vuodessa niin ei se paljon tuota enempää ole. Ja tuollaisia ihmisiä on yllättävän paljon. Ja ne jotka ajavat alle 5 tkm vuodessa ajavat yleensä vanhoilla autoilla, joissa ei ole käytännössä yhtään arvonalenemaa. Ja tietenkin silloin autossa on vain pakollinen liikennevakuutus.
Mutta he eivät siitä polttomoottoriautostakaan maksaisi sitä 10000 euroa, juuri tuon vähäisen käyttötarpeen vuoksi. Eli tuollaisen käyttäjäryhmän osalta vertailut johonkin kymppitonnin sähköautoon on täysin irrelevantteja kun ei tuollaista rahasummaa autoon haluta laittaa oli käyttövoima mikä tahansa.
- Anonyymi
Tee Se Itse- mies ostaa hylkyjä ja korjaa ne omaan käyttöönsä.
Yleensä ajaa nolla euroa maksavalla autolla onnellisena.
Eukkokin on tyytyväinen kun jää rahaa törsättäväksi
meikkikauppaan ja kampaamoon.
Jos on vasemmistolainen
jää rahaa rutosti viinaksiin
ja voi olla päisällään
joka toinen päivä. - Anonyymi
Jos e-Golfissa olisi edes 50 kWh akku, niin ostaisin sellaisen heti.
- Anonyymi
En ottaisi ilmaiseksi omaan käyttöön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k864108- 1243614
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah853406Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392819- 1251683
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361546Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141191Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191174Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221144Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421130