Akku 22-24 kW uutena ja autolla ikää 10 vuotta. Esim BMW i3 tai e-Golf.
Kuka hullu ostaa noita reilun 10000 euron sähköautoja
29
139
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Halpa omistaa, kun ei voi lähteä lähimarkettia kauemmas.
- AnonyymiUUSI
Ei kai kukaan noita hanki kuin lyhyeen ajoon, sorka.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai kukaan noita hanki kuin lyhyeen ajoon, sorka.
Niin lyhyeen ajoon on järkevämpiäkin vaihtoehtoja kuten fillari.
- AnonyymiUUSI
Kalliit kilometrit ajettu pois ja sähköauto on luotettava ja sen kallein osa, akku kestää 20 vuotta helposti.
Todella järkevä auto lyhyeen työmatka ajoon ja toimii kelillä kuin kelillä.- AnonyymiUUSI
"Kalliit kilometrit ajettu pois ja sähköauto on luotettava ja sen kallein osa, akku kestää 20 vuotta helposti."
Hah hah haa... Näissä pikkuakkuisissa vanhoissa sähköautoissa akku ei todellakaan kestä läheskään 20 vuotta. Suuressa osassa näitä 10 vuotiaita sähköautoja akku on käytännössä käyttökelvoton. Ja osassa akku on jo vaihdettu, joten se siitä 20 vuoden ajasta.
Ylipäätään pieniakkuisten sähköautojen akut kuluvat nopeammin, koska niihin tulee syklejä paljon enemmän. Esimerkiksi 24 kWh akku kuluu 3 kertaa nopeammin kuin 72 kWh akku samoilla kilometreillä. - AnonyymiUUSI
Yhdessäkään akulla toimivassa laitteessa ei akku ole kestänyt 20 vuotta. Eikä akkua kannata uusia mihinkään yli 10 v laitteeseen, koska ne on vanhentuneet ja pientä vikaa on jo tullut muutenkin.
- AnonyymiUUSI
Säästyy 100 euroa per tankkaus.
Äkkiä kertyy 1000 euroa, 2000 euroa, 3000 euroa....- AnonyymiUUSI
ei rahoja kannata laskea....elämä on lyhyt.. joku ne rahasi kuitenkin syö ..
- AnonyymiUUSI
Tuon sähköauton akku on hajonnut kauan ennen kuin on säästänyt noita määriä. Lisäksi nuo pikkuakuiset autot ovat käyttökelvottomia normaalissa käytössä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuon sähköauton akku on hajonnut kauan ennen kuin on säästänyt noita määriä. Lisäksi nuo pikkuakuiset autot ovat käyttökelvottomia normaalissa käytössä.
Sehän riippuu ihan siitä mikä se normaali käyttö on. Ei kaikkien tarvitse sahata satoja kilsoja pitkin Suomea. Traficomin muutaman vuoden takaisen tutkimuksen mukaan kuitenkin yli 40% automatkoista on matkaltaan alle 5 km.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sehän riippuu ihan siitä mikä se normaali käyttö on. Ei kaikkien tarvitse sahata satoja kilsoja pitkin Suomea. Traficomin muutaman vuoden takaisen tutkimuksen mukaan kuitenkin yli 40% automatkoista on matkaltaan alle 5 km.
Satunnaisesti voi kuitenkin haluta kulkea kauempanakin ja näillä autoilla pääsee täydellä akulla vain 50-100 km. Tonnin polttiskin käyttökelpoisempi kuin nämä miniakkuiset sähköautot.
Ja jos matkat ovat koko ajan alle 5 km niin sitten ei kannata edes omistaa autoa. Tuon pääsee fillarillakin ja jopa kävellen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Satunnaisesti voi kuitenkin haluta kulkea kauempanakin ja näillä autoilla pääsee täydellä akulla vain 50-100 km. Tonnin polttiskin käyttökelpoisempi kuin nämä miniakkuiset sähköautot.
Ja jos matkat ovat koko ajan alle 5 km niin sitten ei kannata edes omistaa autoa. Tuon pääsee fillarillakin ja jopa kävellen.Satunnaisella pidemmällä reissulla voi tarvittaessa ladata, tai sitten jos niitä reissuja on paljon niin autovalinta on varmasti joku muu. Taas vääntämällä väännetään ongelmaa asiasta joka ei tosielämässä ole ongelma.
Samaa mieltä että alle 5 km matkan voi tehdä fillarilla, jos ei ole isompaa kuljetustarvetta samalla. Mutta tuo tilasto nyt vaan osoittaa sen että moni haluaa ajaa nuo lyhyemmätkin matkat autolla, siinä ei sinun tai minun mielipide paljon vaikuta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Satunnaisella pidemmällä reissulla voi tarvittaessa ladata, tai sitten jos niitä reissuja on paljon niin autovalinta on varmasti joku muu. Taas vääntämällä väännetään ongelmaa asiasta joka ei tosielämässä ole ongelma.
Samaa mieltä että alle 5 km matkan voi tehdä fillarilla, jos ei ole isompaa kuljetustarvetta samalla. Mutta tuo tilasto nyt vaan osoittaa sen että moni haluaa ajaa nuo lyhyemmätkin matkat autolla, siinä ei sinun tai minun mielipide paljon vaikuta.Aika lailla pitääkin ladata kun näissä miniakkuisissa mopoautoissa toimintamatka voi olla vain 50 km ja usein pikalaturien väli on pidempi kuin tuo 50 km. Minkä lisäksi monissa pieniakkuisissa sähköautoissa on ChaDemo, joita alkaa olla aika vähän.
Ja edelleen, tonnin polttis päihittää nämä surkeat sähköautot kevyesti. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Satunnaisella pidemmällä reissulla voi tarvittaessa ladata, tai sitten jos niitä reissuja on paljon niin autovalinta on varmasti joku muu. Taas vääntämällä väännetään ongelmaa asiasta joka ei tosielämässä ole ongelma.
Samaa mieltä että alle 5 km matkan voi tehdä fillarilla, jos ei ole isompaa kuljetustarvetta samalla. Mutta tuo tilasto nyt vaan osoittaa sen että moni haluaa ajaa nuo lyhyemmätkin matkat autolla, siinä ei sinun tai minun mielipide paljon vaikuta."Mutta tuo tilasto nyt vaan osoittaa sen että moni haluaa ajaa nuo lyhyemmätkin matkat autolla, siinä ei sinun tai minun mielipide paljon vaikuta."
Tuo tilasto todistaa, että osa ajoista on lyhyitä noilla henkilöillä, ei sitä että kaikki matkat olisivat alle 5 km. Vaikka seassa on paljon lyhyitä ajoja niin kyllä nuokin ajavat välillä pitkiä matkoja.
Jos sähköauto toimii kunnolla vain lyhyillä matkoilla niin se on arvoton romu. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Satunnaisella pidemmällä reissulla voi tarvittaessa ladata, tai sitten jos niitä reissuja on paljon niin autovalinta on varmasti joku muu. Taas vääntämällä väännetään ongelmaa asiasta joka ei tosielämässä ole ongelma.
Samaa mieltä että alle 5 km matkan voi tehdä fillarilla, jos ei ole isompaa kuljetustarvetta samalla. Mutta tuo tilasto nyt vaan osoittaa sen että moni haluaa ajaa nuo lyhyemmätkin matkat autolla, siinä ei sinun tai minun mielipide paljon vaikuta.Tottakai haluaa. Muutenhan julkinen liikennekin voitaisiin jättää Helsingissä Ruskeasuo-Pasila tasalle. Turha sinne pidemmälle ketään viedä, kun viisi kilometriä perille sujuu ilman kyytiäkin. Kävellen pääsee perille.
- AnonyymiUUSI
5000 euron säästö vaatii jo yli 50 tkm sähköajelua. Siinäkin on tekemistä jos akkua pitää ladata 80 km välein. Noilla ei ole yleensä ajettu 10 ensimmäisen vuoden aikana kuin 100 tkm.
- AnonyymiUUSI
Yhtä hyvin voi kysyä, kuka hullu ostaa noita reilun 10000€ polttiksia, joilla on 10 vuotta ikää ja satoja tuhansia mittarissa. Suorastaan ikävyyksien kerjäämistä.
- AnonyymiUUSI
On ne paljon järkevämpiä kuin 10 tonnin sähköautot jotka ovat täysin käyttökelvottomia mopoautoja.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On ne paljon järkevämpiä kuin 10 tonnin sähköautot jotka ovat täysin käyttökelvottomia mopoautoja.
Talouden toiseksi (työmatka)autoksi ennemmin ottaisin tuollaisen kymppitonnin e-Golfin kuin vastaavan bensa/dieselmallin.
- AnonyymiUUSI
10000 eurolla saa hyvän 10 vuotiaan ja alle 150 tkm ajetun auton?
- AnonyymiUUSI
konkurssipesät...hih
- AnonyymiUUSI
arapa kohtalon.... no varmaan rikkaat ostelee kakkkos autoksi..köyhät kiertää kaukaa
- AnonyymiUUSI
En keksi miksi ottaisin tuollaista edes "ilmaiseksi" omaan käyttöön. En jaksaisi latailla ja vahtia.
Liian paljon hintaa kaikilla akkuautoilla, myös akkutakuun ylittäneillä ja 100-200 000km ajetuilla. En ostaisi sellaistakaan omalla rahalla.
Tuntematon sanoi äskettäin että joutuisi maksamaan pelkästään vakuutuslaskua lähelle 800 euroa vuodessa! jos hän ostaisi jonkun käytetyn akkuauton, siinä saattaa olla rahoituksen tuoma lisäkulu mukana ja vakuutusyhtiöt veloittaa sähköautoista enemmän. Hän maksaa paremmasta ja vanhemmasta bensa autosta vajaa 150e vuosittain ja kaikki kulut alle 800e- AnonyymiUUSI
" kaikki kulut alle 800e"
Tämän perusteella voi jo todeta että tuon "tuntemattoman" jutut ovat täyttä p**kaa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
" kaikki kulut alle 800e"
Tämän perusteella voi jo todeta että tuon "tuntemattoman" jutut ovat täyttä p**kaa.Jos ajaa vain vähän autolla niin ei ne kulut paljon tuota suurempia ole. Monille menee vuodessa bensaan alle 500 euroa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos ajaa vain vähän autolla niin ei ne kulut paljon tuota suurempia ole. Monille menee vuodessa bensaan alle 500 euroa.
Vuositasolla huollot/korjaukset, katsastus, verot, vakuutukset, polttoaine ja arvonalenema alle 800 euroa -> ei ole mahdollista, jos kuitenkin on koko ajan liikennekäytössä.
Eri asia sitten jos auto on suurimman osan vuodesta seisonnassa ja sillä ajetaan vain satunnaisesti/kausittaisesti. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vuositasolla huollot/korjaukset, katsastus, verot, vakuutukset, polttoaine ja arvonalenema alle 800 euroa -> ei ole mahdollista, jos kuitenkin on koko ajan liikennekäytössä.
Eri asia sitten jos auto on suurimman osan vuodesta seisonnassa ja sillä ajetaan vain satunnaisesti/kausittaisesti.Ei ihan ehkä, mutta jos on sellainen joka ajaa alle 5 tkm vuodessa niin ei se paljon tuota enempää ole. Ja tuollaisia ihmisiä on yllättävän paljon. Ja ne jotka ajavat alle 5 tkm vuodessa ajavat yleensä vanhoilla autoilla, joissa ei ole käytännössä yhtään arvonalenemaa. Ja tietenkin silloin autossa on vain pakollinen liikennevakuutus.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ihan ehkä, mutta jos on sellainen joka ajaa alle 5 tkm vuodessa niin ei se paljon tuota enempää ole. Ja tuollaisia ihmisiä on yllättävän paljon. Ja ne jotka ajavat alle 5 tkm vuodessa ajavat yleensä vanhoilla autoilla, joissa ei ole käytännössä yhtään arvonalenemaa. Ja tietenkin silloin autossa on vain pakollinen liikennevakuutus.
Mutta he eivät siitä polttomoottoriautostakaan maksaisi sitä 10000 euroa, juuri tuon vähäisen käyttötarpeen vuoksi. Eli tuollaisen käyttäjäryhmän osalta vertailut johonkin kymppitonnin sähköautoon on täysin irrelevantteja kun ei tuollaista rahasummaa autoon haluta laittaa oli käyttövoima mikä tahansa.
- AnonyymiUUSI
Tee Se Itse- mies ostaa hylkyjä ja korjaa ne omaan käyttöönsä.
Yleensä ajaa nolla euroa maksavalla autolla onnellisena.
Eukkokin on tyytyväinen kun jää rahaa törsättäväksi
meikkikauppaan ja kampaamoon.
Jos on vasemmistolainen
jää rahaa rutosti viinaksiin
ja voi olla päisällään
joka toinen päivä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2278854
- 1196381
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h485834Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa324090- 683938
- 333229
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue262843On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na282825Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta252777- 472720