Markuksen evankeliumin lopun väärennös

Anonyymi-ap

Markuksen evankeliumin loppu lähetyskäskyineen, myrkynjuomiset, uskotaan ja kastetaan, annetaan käärmeiden pistää, ojennellaan käsiä ja sairaat parantuu jne.
Sen tekstin kirjoittaja on tuntematon huijari.

Asiasta on varoitus Mark.16:9 kohdalla, v-92 painoksessa, siksi sitä painosta vihataan.

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.
[16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

Oikea Jeesuksen itsensä sanoma kastekäksy ja opetuskäsky ja sen todistajat 11 oikeata apostolia on kirjattu Matteuksen evankeliumin loppuun. Jeesus nousi heti sen jälkeen taivaaseen. Ei hän enää sen jälkeen mitään toisenlaisia lähetyskäskyjä antanut, kuten tuntematon kirjoittaja kirjoittaa Markuksen evankeliumin lopussa.

Matt.28
16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Ap. t. 1:11

ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

18

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Myrkynjuonnit ja käärmeillä pistättämiset viittaisi siihen, että asialla olisi ollut eräs Tarsolainen murhamies?

• Anonyymi

Tuskin Jeesus ja Markus kehotti juomaan myrkkyä ja pistättämään itseään käärmeillä.

• Anonyymi

-92 on paras käännös, koska siellä paljastetaan viitetiedoissa väitteiden luotettavuutta, onko niitä esim. alkupeäisissä kirjakääröissä ollenkaan, vai onko kyseessä jälkikäteen tarkoituksella tehty lisäys, kuten on tehty Apt.8:37 jakeen muodossa.

Esim. kertomus Etiopialaisen hoviherran kastetapaus.

Veden löytyminen erämaasta oli se ratkaiseva pointti, mikä mahdollisti kasteen tekemisen.

-92

Apt.8
      36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"

[37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]

38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.

Bysantin tekstilaitos
      36 ως δε επορευοντο κατα την οδον ηλθον επι τι υδωρ και φησιν ο ευνουχος ιδου υδωρ τι κωλυει με βαπτισθηναι
      -
      38 και εκελευσεν στηναι το αρμα και κατεβησαν αμφοτεροι εις το υδωρ ο τε φιλιππος και ο ευνουχος και εβαπτισεν αυτον

• Anonyymi

Etiopialaisen eunukin kastetapaus on helluntailaisen suosikkeja, jota ne lukee
      ja huudahtaa voitonriemuisasti: Ei mainittu lapsia kastetun!

• Anonyymi

Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa eikä kuullut Jeesuksen opetuksia. Mies keksi omia uusia oppejaan ja täydestä meni.

Kehui Roomalaisille saavutuksiaan, koska oli Rooman kansalainen, jolla oli lupa tappaa Isrealilaisia, jos he ovat uhka Roomanvallalle.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

• Anonyymi

Jesuiitat ottivat tuon periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jesuiitat ottivat tuon periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot!

Jeesuksen seura (lat. Societas Iesu, lyhenne SJ), tunnetaan paremmin nimellä Jesuiitat (lat. Iesuitae),

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen seura (lat. Societas Iesu, lyhenne SJ), tunnetaan paremmin nimellä Jesuiitat (lat. Iesuitae),

Paavali loi opeillaan perustan myös Mormonikirkolle hyväksyessään sijaiskasteet kuolleitten puolesta, joita hän teki Kreikan Korinton seurakunnassa, jossa hän oli ylin opillinen ja hengellinen auktoriteetti.

1. Kor. 15:29

Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

• Anonyymi

1. Kor 9:1

• Anonyymi

Raamattu on alusta loppuun pötypuhetta, ja sen mukana tietysti myös mainittu Markuksen sepustelu.

• Anonyymi

Kyllä Markuksen evankeliumin alkupuoli on täyttä totta, mutta sen loppuosa on turha ja väärähenkinen lisäys, minkä riitaisa kirkolliskokous on sinne lisännyt.

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.

[16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi

Amerikassa Mansonin lahkossa tehtiin tuota tosisukovaisen testiä myrkynjuontia.
      Karismaattinen lahkojohtaja juotti myrkkyä seurakuntalaisilleen, kohtalokkain seurauksin.

Nuorisoa tulisikin varoittaa noista Markuksen evankeliumin lopun tosiuskovaisen testeistä, joita kiihkolahkoissa voidaan edelleen suorittaa.

• Anonyymi

Luuk. 21:8

Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'AIKA ON LÄHELLÄ'. Mutta älkää menkö heidän perässään.

Yleinen eksytys on maailmanlopulla pelottelu, mitä lahkot tekee.

Keniassa lahkolaispastori tiesi ylöstempauksen olevan pian edessä ja kehotti seurakuntalaisia paastoamaan rajusti, että pääsevät taivaaseen.

Lehtitietojen mukaan 300 ruumista on löydetty ja 400 vielä etsitään.

• Anonyymi

Amerikassa David Korasinin lahko oli hankkinut aseita oppiensa puolustamiseen.

• Anonyymi

Jenkkipastorit voivat kuljettaa myrkkykäärmettä "raamattukotelossaan" ja kesken julistuksensa vetävät käärmeen esiin ja antavat sen purra käsivarteensa. Ensin teeskenelevät kuollutta, mutta sitten hyppäävät pystyyn ja huutavat Markuksen lisäyksen mukaan...ei mitän hätää...Mark.16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
      18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."...

Mutta jättävät vaan kertomatta, että juuri siltä myrkkykäärmeeltä on myrkkyhampaa leikattu pois!

Eksytykset perustuvat valheisiin ja illuusioihin!

• Anonyymi

Raija Pellin kirjassa Harhaanjohtajat, vahvassa uskossa kerrotaan kun helluntailaiset hakivat itsemurhan tehneet saarnamiehensä ruumiin ja yrittivät herättää tätä henkiin erilaisilla loitsuilla ja mantroilla.

• Anonyymi

Job 34:23

Ei Jumala ilmoita hetkeä, jolloin ihminen kutsutaan tuomiolle.

Job 14:12

Kun ihminen vaipuu lepoon, hän ei enää nouse, ei vaikka taivaat revähtäisivät auki. Ihminen ei herää unestaan.

• Anonyymi

Eikös ne Trumpin tukijat kiihkolahkot varustautuneet puolustamaan asein oppejaan, kerrottiin televisio-ohjelmassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      37
      2584
    2. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      50
      2350
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      49
      2202
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      332
      1912
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      131
      1611
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1485
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1338
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1187
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      41
      1095
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1066
    Aihe