au pair

italiassa

hei onko tààllà ketààn joka ois nyt just italiassa au pairina tai muuten vaan pidemmàllà lomalla?

7

654

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • io.

mà oon tààllà Italiassa au pairina. Oon ollut jo pari kuukautta. =) Kuinkas niin?=)

• nanna

ite oon nyt ollu kuukauden tààllà ja mietin et jos ois joku ollu kanssa jossain tàssà làhellà niin ois voinu vaikka nàhà tai jtn..missà pàisn oot? ite oon roomassa.kauan sulla on tarkotus olla..mulla ei oo viel mitn tietoo koska oisin menos takas..

• io.
        nanna kirjoitti:

ite oon nyt ollu kuukauden tààllà ja mietin et jos ois joku ollu kanssa jossain tàssà làhellà niin ois voinu vaikka nàhà tai jtn..missà pàisn oot? ite oon roomassa.kauan sulla on tarkotus olla..mulla ei oo viel mitn tietoo koska oisin menos takas..

Elikàs Milanon liepeillà asustelen. Màkààn en vielà tiedà milloin Suomeen rantaudun takaisin..Kovasti tààllà haluaisin nyt asustella ja opiskella au pair tòidenkin jàlkeen. Ei siis kiire kotiin,kun on koti-ikàvàkin voitettu.=)
        Vaikka ei làhekkàin asutakaan niin voishan sità keksià jotain puolmatkasta tai yms.. Ja oon elokuussa tulossa Roomaan lomaileen yksikseni. Tuli viime kerralla heitettyà sità kolikkoa sinne Fontana di Treviin joten Roomaan on palattava;P

• niina
        io. kirjoitti:

Elikàs Milanon liepeillà asustelen. Màkààn en vielà tiedà milloin Suomeen rantaudun takaisin..Kovasti tààllà haluaisin nyt asustella ja opiskella au pair tòidenkin jàlkeen. Ei siis kiire kotiin,kun on koti-ikàvàkin voitettu.=)
        Vaikka ei làhekkàin asutakaan niin voishan sità keksià jotain puolmatkasta tai yms.. Ja oon elokuussa tulossa Roomaan lomaileen yksikseni. Tuli viime kerralla heitettyà sità kolikkoa sinne Fontana di Treviin joten Roomaan on palattava;P

Mä olen lähdössä runsaan kk päästä Roomaan..
        Olis kiva puhua Suomea jonkun kanssa välillä :)

• pax romanum
        niina kirjoitti:

Mä olen lähdössä runsaan kk päästä Roomaan..
        Olis kiva puhua Suomea jonkun kanssa välillä :)

oon hakenu Roomaan auppariks mut ei oo vastausta kuulunu..vielä.. Ja onhan niitä muitakin perheitä joihin vois hakea. Oonkin miettiny sitä että onks siellä päin muita suomalaisia mutta tuntuu onneks olevan :D
        Millasissa perheissä ootte ja ootteko viihtyny hyvin? Saako sieltä kuin helposti paikallisia kavereita/tuttuja? Ois ihan mahtava kuulla mitä vaan sieltä päin niin saan itsekin vähän intoo lähtee etsimään paikkaa!!

• io.
        pax romanum kirjoitti:

oon hakenu Roomaan auppariks mut ei oo vastausta kuulunu..vielä.. Ja onhan niitä muitakin perheitä joihin vois hakea. Oonkin miettiny sitä että onks siellä päin muita suomalaisia mutta tuntuu onneks olevan :D
        Millasissa perheissä ootte ja ootteko viihtyny hyvin? Saako sieltä kuin helposti paikallisia kavereita/tuttuja? Ois ihan mahtava kuulla mitä vaan sieltä päin niin saan itsekin vähän intoo lähtee etsimään paikkaa!!

Ajattelin vastata vaikken Roomassa olekaan..en tiià oliko toi yleinen pyyntò vai vain koskien Roomaa,mut Milanon suunnnalta tulee nyt yksi vastaus=)

Mà asun pienessà kaupungissa(aivan ihastuttava) heti Milanon ulkopuolella ja itse olin ainakin aika hukassa paikallisten kaa aluksi. Ei tuo italian kieli luonnistunut ja Italiassa ei niin kovin monet puhu englantia. Ranskaa kyllàkin, itse en.
        Mut sit aloitin harrastuksen, kàvin kirjastossa ja puntilla ja niistà pikku hiljaa aloin lòytàà kavereita. Eniten oon joukkuekavereiden kaa.
        En tiià kummassa on enemmàn mahdollisuuksia lòytàà paikallisia kavereita isossa vai pienessà kaupungissa, mut pienessà kaupungissa piirit on pienemmàt ja tòrmàà samoihin naamoihin. Ja tààllà ne haluaa tuntea jonkun ulkomaalaisen, jokaisen on pakko kysellà aina jotain pientà..=).
        Okey.. on tààllà melkein 20 000 ihmistà etten mà niità kaikkia tunne;p
        Mut siis omasta aktiivisuudestahan se on kii. Tosin jos ens alkuun on kielimuuri niin reipaasti vaan jatkamaan matkaan, joka pàivà helpottuu.

Entàs muut? Missà meette?
        Mitens kielen kaa? Mà alan ymmàrtàmààn jo aika hyvin,mutta omat sanat on vàhàn kadoksissa..

Niin perheen kaa kaikki hyvin. Yksi melkein kolme vuotias poika ja kaksi kissa sekà normaalit kotityòt kàsittàà mun tyòpàivàni.

"Alku vaikeuksien jàlkeen voittoon" =)

• nanna
        io. kirjoitti:

mun maili on [email protected] laita mailia niin voidaan vaikka numerot vaihtaa tai jotain niin nàhààn ihmeessà :) vaikka puol vàlissà tai sitten elokuussa tààllà :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      42
      2998
    2. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      87
      2906
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      160
      2812
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      201
      2105
    5. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      112
      1978
    6. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      15
      1963
    7. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      50
      1579
    8. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      37
      1564
    9. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      370
      1421
    10. Gallup! Mitä kirjainta kaipaat ja rakastat?

Etunimen eka kirjain? Aloitan V
      Ikävä
      87
      1061
    Aihe