Miesten välinen rakkaus

Anonyymi-ap

Monet Raamatun tarinoista sijoittuvat aikakauteen, jolloin romanttinenkin syvä rakkaus soturi-miesten välillä oli yleistä. Samuelin kirjan on nähty kertovan jopa kolmiodraamaa, missä isä ja poika rakastuvat samaan mieheen. Teksti jättää kuitenkin paljon tulkinnan varaa.

Monet esimerkiksi katsovat, että miehet voivat itkeä yhdessä ja suudella toisiaan ilman, että tähän liittyy mitään viitettä homoseksuaalisuuteen. Se on sellaista miesten keskinäistä läheisyyttä - syvää ystävyyttä - eikä muuta. Silti tekstistä löytyy myös mainintoja rakkaudesta, mikä oli "naisen rakkautta ihanampi" - ja miten Saul otti "Daavidin luokseen eikä päästänyt häntä enää palaamaan isänsä luo".

Alla jotain poimintoja tarinasta, missä voi nähdä selvän viitteen, että kyseessä on kertomus miesten välisestä syvästä, myös eroottisesta, rakkaudesta. Selvästi sanamuodot on valittu siten, että tarinassa on selvästi havaittavissa myös eroottista jännitettä.

"Daavidin ja Saulin keskustelun jälkeen Jonatan kiintyi Daavidiin ja rakasti häntä tästä lähtien kuin omaa henkeään. Saul otti tuona päivänä Daavidin luokseen eikä päästänyt häntä enää palaamaan isänsä luo. Jonatan solmi Daavidin kanssa ystävyysliiton, sillä hän rakasti tätä kuin omaa henkeään. Hän riisui viittansa ja antoi sen Daavidille, samoin sotapaitansa, miekkansa, jousensa ja vyönsäkin."
...
"Saul sanoi Daavidille: »Minä annan sinulle vaimoksi vanhemman tyttäreni Merabin. Pysy sinä minun soturinani ja käy Herran sotia.» Saul näet ajatteli: »Itse en voi koskea Daavidiin, kaatakoon hänet filistealaisen käsi.»"
...
"Jonatan antoi sitten varusteensa palvelijalle ja sanoi hänelle: »Vie nämä kaupunkiin.» Palvelijan mentyä Daavid nousi kivikasan takaa ja kumarsi kolmesti maahan asti. Sitten he suutelivat toisiaan ja itkivät yhdessä, Daavid vielä Jonataniakin enemmän. Jonatan sanoi Daavidille: »Mene rauhassa! Me olemme vannoneet toisillemme ystävyyttä Herran nimessä. Niin kuin silloin lausuimme, Herra on oleva liiton ikuisena todistajana sekä meidän että meidän jälkeläistemme välillä.»"
...
"Raskas on suruni sinun tähtesi, veljeni Jonatan.
Sinä olit minulle rakas.
Minulle oli sinun ystävyytesi
naisen rakkautta ihanampi."

Mitä mieltä olette? Kuvataanko tässä vain syvää miesten välistä ystävyyttä, vai näettekö tässä rivien välissä myös jotain muuta?

384

2371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokonaisuus ei osoita että kyseessä olisi ollut pelkkää ystävyyttä.

• Anonyymi

Osoittaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Osoittaa.

Kuinka monen ystävän kanssa asut yhdessä, teet kaksi liittoa, kehut hänen rakkautta ihanammaksi kuin mitä naisen rakkaus on, rakastat kuten omaa sielua?

Kun sinulle osoittaa ystävyyttä.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kuinka monen ystävän kanssa asut yhdessä, teet kaksi liittoa, kehut hänen rakkautta ihanammaksi kuin mitä naisen rakkaus on, rakastat kuten omaa sielua?

Daavid oli dramaattinen ja ylitunteellinen mies. Hän rakasti paljon enemmän Batsebaa kuin Joonatania. Koko Joonatan-jutussa ei ole mitään homoseksuaalista eikä olisi voinutkaan olla sinä aikana. Sellaiset miehet olisi tapettu nopeasti.

• Anonyymi kirjoitti:

Daavid oli dramaattinen ja ylitunteellinen mies. Hän rakasti paljon enemmän Batsebaa kuin Joonatania. Koko Joonatan-jutussa ei ole mitään homoseksuaalista eikä olisi voinutkaan olla sinä aikana. Sellaiset miehet olisi tapettu nopeasti.

Daavid sanoi, että Joonatanin rakkaus oli ihanampaa kuin naisen rakkaus.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Joo, ne oli kavereita.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Nykyään kaverit sanoo toisilleen: "Tosi kiva nähdä taas."

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Olivat ystäviä tosiaan.
        🤓

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyään kaverit sanoo toisilleen: "Tosi kiva nähdä taas."

Aivan. Eivät että tekevät kaksi liittoa keskinäisen rakkautensa tähden ja kehuvat rakkautta ihanammaksi kuin mitä on naisen rakkaus.

Maailma on paljon muuttunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan. Eivät että tekevät kaksi liittoa keskinäisen rakkautensa tähden ja kehuvat rakkautta ihanammaksi kuin mitä on naisen rakkaus.

Maailma on paljon muuttunut.

Syvä ystävyys.
        🤓

• Anonyymi kirjoitti:

Syvä ystävyys.
        🤓

Syvä rakkaus ja kaksi liittoa sen takia.

• Olemme avioliitossa, jossa rakkaus.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Olemme avioliitossa, jossa rakkaus.

Minäkin ihan rakastan minun kavereita. Minä voisin mennä naimisiin kaverin kanssa, vaikka ollaan heteroita, ja se olisi ihan yhtä arvokas kun teidän avioliitto.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

"Kuinka monen ystävän kanssa asut yhdessä, teet kaksi liittoa, kehut hänen rakkautta ihanammaksi kuin mitä naisen rakkaus on, rakastat kuten omaa sielua?"

Mies ystävät suutelevat toisiaan - aito-uskovaisille tämäkin on ihan normaalia, koska muutenhan Raamatussa kuvattaisiin jotain homoseksuaalista - hyi!

No mutta nyt sitten vain pussailemaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Koko Joonatan-jutussa ei ole mitään homoseksuaalista eikä olisi voinutkaan olla sinä aikana."

Mielestäsi miehet voivat siis suudella ihan vapaasti keskenään? Kannattaa kokeilla tätä kaverin kanssa kirkossa ja kysyä sitten joltain vierestä oliko tässä jotain homoseksuaalista, vai onko miesten välinen suuteleminen ihan normi juttu - kavereita kun ollaan...

"Sellaiset miehet olisi tapettu nopeasti."

Jos olisit lukenut tuon Raamatun tarinan, niin tietäisit, että he tapasivat salaa. Tämä myös viittaa nimen omaan homoseksuaalisuuteen - miksi he muuten olisivat salaneet suhteensa?

• Anonyymi

"Minullakin on kavereita, joiden kanssa voi käydä kaljalla tai matsissa."

Suuteletko myös heidän kanssaan salaisesti?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin ihan rakastan minun kavereita. Minä voisin mennä naimisiin kaverin kanssa, vaikka ollaan heteroita, ja se olisi ihan yhtä arvokas kun teidän avioliitto.

"Minäkin ihan rakastan minun kavereita. "

Ja suutelet heitä salaisissa tapaamisissa?

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kiva että sinulla on kaveri. Minäkin voisin mennä kaverin kanssa naimisiin, laki sallisi sen, mutta vaimo tykkäisi kyttyrää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Koko Joonatan-jutussa ei ole mitään homoseksuaalista eikä olisi voinutkaan olla sinä aikana."

Mielestäsi miehet voivat siis suudella ihan vapaasti keskenään? Kannattaa kokeilla tätä kaverin kanssa kirkossa ja kysyä sitten joltain vierestä oliko tässä jotain homoseksuaalista, vai onko miesten välinen suuteleminen ihan normi juttu - kavereita kun ollaan...

Jos olisit lukenut tuon Raamatun tarinan, niin tietäisit, että he tapasivat salaa. Tämä myös viittaa nimen omaan homoseksuaalisuuteen - miksi he muuten olisivat salaneet suhteensa?

"Mielestäsi miehet voivat siis suudella ihan vapaasti keskenään? Kannattaa kokeilla tätä kaverin kanssa kirkossa ja kysyä sitten joltain vierestä oliko tässä jotain homoseksuaalista, vai onko miesten välinen suuteleminen ihan normi juttu - kavereita kun ollaan..."

Huomioi asiayhteys. Daavid ja Joonatan elivät Lähi-idässä, jossa vieläkin miehet suutelevat toisiaan.

• Anonyymi kirjoitti:

"Mielestäsi miehet voivat siis suudella ihan vapaasti keskenään? Kannattaa kokeilla tätä kaverin kanssa kirkossa ja kysyä sitten joltain vierestä oliko tässä jotain homoseksuaalista, vai onko miesten välinen suuteleminen ihan normi juttu - kavereita kun ollaan..."

Huomioi asiayhteys. Daavid ja Joonatan elivät Lähi-idässä, jossa vieläkin miehet suutelevat toisiaan.

Daavid suuteli kiihkeästi, ei kuten miehet yleensä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kiva että sinulla on kaveri. Minäkin voisin mennä kaverin kanssa naimisiin, laki sallisi sen, mutta vaimo tykkäisi kyttyrää.

En koe kaveruutta, vaan aviosuhdetta.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Daavid suuteli kiihkeästi, ei kuten miehet yleensä.

Suomessa kaksi miestä kättelee lujasti ja hymyilee toisilleen.

• Anonyymi

VaIehtelee tapansa mulaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Minullakin on kavereita, joiden kanssa voi käydä kaljalla tai matsissa."

Suuteletko myös heidän kanssaan salaisesti?

Eipä se kovin salaista ollut kun siitä kerran kirjoitettiin.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

En koe kaveruutta, vaan aviosuhdetta.

Kaveritkin voi mennä naimisiin.

• Anonyymi

Osaatko lukea ?

"Saul sanoi Daavidille: »Minä annan sinulle vaimoksi vanhemman tyttäreni Merabin. Pysy sinä minun soturinani ja käy Herran sotia.» Saul näet ajatteli: »Itse en voi koskea Daavidiin, kaatakoon hänet filistealaisen käsi.»"

Kyllä jokainen ymmärtää, että kyseessä on syvempi yhteys, kuten vaikkapa isän ja pojan ja muiden läheisten rakkaus.

On pöljää etsiä homoerottiikkaa heterojen suhteista.

• Anonyymi

Ystävyysliitto on ollut yleistä keskiajalla, ei liity seksuaalisuuteen millään tavalla.

Eihän nykyäänkään ole mitenkään ihmeellistä, että miehellä/ naisella on lämpimät ja läheiset suhteet keskenään, eikä siinä ole mitään eroottista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ystävyysliitto on ollut yleistä keskiajalla, ei liity seksuaalisuuteen millään tavalla.

Eihän nykyäänkään ole mitenkään ihmeellistä, että miehellä/ naisella on lämpimät ja läheiset suhteet keskenään, eikä siinä ole mitään eroottista.

...keskiajalla, sekä aiemmin, po

• Niin varmaan..

• Anonyymi kirjoitti:

Osaatko lukea ?

Kyllä jokainen ymmärtää, että kyseessä on syvempi yhteys, kuten vaikkapa isän ja pojan ja muiden läheisten rakkaus.

On pöljää etsiä homoerottiikkaa heterojen suhteista.

Toisen isä oli tuohtunut ja syytti, että poika on siveeettömän äidin poika.

Vai että kuten läheisten rakkaus. Olet aikalailla väärässä.

• Anonyymi

Torre tekee kulttuurisen väärintulkinnan, jossa nykyaikaisesta länsimaisesta näkökulmasta annetaan erityinen merkitys suutelulle tai tunteellisuudelle, joka muinaisen Lähi-idän kulttuurissa oli normaalia miesten välisessä ystävyydessä.
        Hänellä vaikuttaa olevan tarkoitushakuisuutta tukea tiettyä näkökulmaa (nykyisessä modernissa keskustelussa homoseksuaaliseen käyttäytymiseen Raamatussa).
        Väitteensä on virheellinen, harhaanjohtava tulkinta,
        sillä Raamattu ei tuo mitenkään esiin, että ”Daavid olisi suudellut kiihkeästi, ei kuten miehet yleensä.” Tuollainen ilmaus ei ole Raamatun tukema, vaan pelkkä oma tulkinta tai tahallinen vääristely.
        Suuteleminen ja itkeminen Daavidin ja Joonatanin välillä tapahtui tilanteessa, jossa he joutuivat eroamaan toistaiseksi: kyseessä oli siis syvästi emotionaalinen tilanne, ei romanttinen. Raamattu kuvaa Daavidin ja Joonatanin välistä syvää ystävyyttä ja lojaaliutta, mutta ei sano, että heidän suhteensa olisi ollut seksuaalinen tai romanttinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Torre tekee kulttuurisen väärintulkinnan, jossa nykyaikaisesta länsimaisesta näkökulmasta annetaan erityinen merkitys suutelulle tai tunteellisuudelle, joka muinaisen Lähi-idän kulttuurissa oli normaalia miesten välisessä ystävyydessä.
        Hänellä vaikuttaa olevan tarkoitushakuisuutta tukea tiettyä näkökulmaa (nykyisessä modernissa keskustelussa homoseksuaaliseen käyttäytymiseen Raamatussa).
        Väitteensä on virheellinen, harhaanjohtava tulkinta,
        sillä Raamattu ei tuo mitenkään esiin, että ”Daavid olisi suudellut kiihkeästi, ei kuten miehet yleensä.” Tuollainen ilmaus ei ole Raamatun tukema, vaan pelkkä oma tulkinta tai tahallinen vääristely.
        Suuteleminen ja itkeminen Daavidin ja Joonatanin välillä tapahtui tilanteessa, jossa he joutuivat eroamaan toistaiseksi: kyseessä oli siis syvästi emotionaalinen tilanne, ei romanttinen. Raamattu kuvaa Daavidin ja Joonatanin välistä syvää ystävyyttä ja lojaaliutta, mutta ei sano, että heidän suhteensa olisi ollut seksuaalinen tai romanttinen.

Daavid ja Joonatan rakastivat toisiaan kuin omia sielujaan, rakkaus syttyi heidän asuessani samassa talossa. Tilanne johti toisen isän tuohtumiseen ja äidin noitumiseen. He tekivät kaksi liittoa ja ilmaistiin miehen rakkauden olevan ihanampaa kuin naisen rakkaus

Siitä on vaikea nähdä "syvää ystävyyttä".

torre3

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Daavid ja Joonatan rakastivat toisiaan kuin omia sielujaan, rakkaus syttyi heidän asuessani samassa talossa. Tilanne johti toisen isän tuohtumiseen ja äidin noitumiseen. He tekivät kaksi liittoa ja ilmaistiin miehen rakkauden olevan ihanampaa kuin naisen rakkaus

Siitä on vaikea nähdä "syvää ystävyyttä".

torre3

Ne oli vain hyviä kavereita keskenään. Molemmat naimisissa naisen kanssa ja lapsia tusinatolkulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne oli vain hyviä kavereita keskenään. Molemmat naimisissa naisen kanssa ja lapsia tusinatolkulla.

Olivat itseasiassa sukua keskenään. Daavidin ensimmäinen vaimo oli Joonatanin sisko, Miikal.

• Anonyymi kirjoitti:

Onko hyvillä kavereilla noin paljon rakkautta. Ei ainakaan minulla koskaan.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Onko hyvillä kavereilla noin paljon rakkautta. Ei ainakaan minulla koskaan.

Voi olla, mistä sitä voi toisten tunteita tietää.

• Niin kävi.

Juuri tänään tuli esiin että kaksi prosenttia ihmisistä muistaa hyvin asiat. Se selittää että miksi täällä palstalla ei muisteta mitä Raamatussa lukee. Selitys: asiat unohtuvat kun Raamattua ei lueta usein.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olivat itseasiassa sukua keskenään. Daavidin ensimmäinen vaimo oli Joonatanin sisko, Miikal.

Sukulaisten kesken voi kaveruus olla parempaa, koska ollaan samaa sukua. Tämä selittää Daavidin tunteet hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sukulaisten kesken voi kaveruus olla parempaa, koska ollaan samaa sukua. Tämä selittää Daavidin tunteet hyvin.

Lähi-idässä ollaan hyvin sukurakkaita, ovat lämpimiä ihmisiä kun ilmasto on sopiva.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Mutta se olikin Jumalan rakkautta!

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta se olikin Jumalan rakkautta!

Se oli Davidin rakkautta, jos et huomannut.

Raamatun luku ja ymmärtäminen on täällä heikkoa.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Se oli Davidin rakkautta, jos et huomannut.

Raamatun luku ja ymmärtäminen on täällä heikkoa.

Daavid ja Joonatan oli hyviä kavereita. Mäkin sanoin mun kaverille, että "Hei Jaska, sä oot tosi hyvä kaveri." Täsmälleen sama asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Daavid ja Joonatan oli hyviä kavereita. Mäkin sanoin mun kaverille, että "Hei Jaska, sä oot tosi hyvä kaveri." Täsmälleen sama asia.

Aamen!
        🙏

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kyllä agape-rakkaus eli Jumalan rakkaus on suurin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei suudella suulle jos ollaan kavereita ainoastaan, vaan pusu poskelle ku5en muita maissa on tapana .suille suuteleminen on jo taas kahden rakastavaisten asia Ei kavereiden kanssa niin.
        Muistan kauan sitten kun mieheni ku=an kaunis täti tuli meille viikoksi. Aamulla istuin juomassa kahvia kun hän tuli yläkerta; makuuhuoneesta keittiöön ja otti ja pussasi minua suulle , se oikein ollut minun makuuni naista suutelemassa Toetysti aåjos olisin ollut lesbo olisin ehkä ottanut asian luonnollisesti mutta kun en ole niin minusta se oli kiusallista . Sanoin siitä miehelleni kun täti meni aamukävelylle, hän vaan sanoi että täti on kuulemma niin ihmisiä rakastava ihminen ettei tarkoita mitään pahaa . En siis edes sanonutkaan että pahaa tekee mutta olisi ehkä voinut tutustua hieman millainen minä olen se kun hyökkää suutelemaan. No sen viikon. Katselin ; tarkasti etten joutuisi siihen tilanteeseen enää.
        Muuten oli mukava ihminen vaan tuli liian lähelle.
        Luulen että kun on hetero nii se ei ole kivaa ruveta suutelemaan toisen samaa sukupuolta olevan kanssa . Se on ainoastaan luonnollista jos on homoseksuaalinen ,se ei iljetä mitenkään jos näkee . Ollaanhan kaikki erilaisia ja niin on ollut kautta aikojen mutta silti ollaan kaikki vaan ihmisiä .

• Anonyymi

Minä teen sinusta ilmoituksen , se on lain vastaista ilkeillä ja nimitellä ihmisiä netissä kuten sinä teet aina Torrea kohtaan .

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Mahtavaa vitsailua.
        🤓

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja heitä yhdisti tietysti sama usko, veljellinen rakkaus!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja heitä yhdisti tietysti sama usko, veljellinen rakkaus!

Daavid ja Joonatan hyviä kavereita.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Syvä rakkaus ja kaksi liittoa sen takia.

Syvä ystävyys.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Heh heh.
        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Bi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu on useinmiten ihmisten kirjoittama,vartausten ja runomittojen sävyyttämä muistelmateos,siksi se on helppo sitoa aikakauten kuin aikakauteen ja siksi vaillinainen kuten ihminenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu kieltää homostelun. Missään Raamatussa ei tarkoiteta homostelua, vaikka miesten välillä oli syvää ystävyyttä.

• Anonyymi

Jeesus oli homo. Tästä on tutkimusdokumentaatiota.

• Anonyymi

Torre yrittää tehdä näistä Jumalan miehistä homoja, että oma paha olo unohtuisi, ei onnistu!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljon vakavammin otettavaa näyttöä on sitä vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinua vaikuttaa kiinnostavan enemmän mieleisesi tietyt väitteet, kuin se miten niihin on päädytty, vaikka kyseessä olisi noinkin ristiriitainen väite.
        Paljon vahvempaa näyttöä on tuollaista vastaan, mutta ne ei sinua kiinnostaa. Pääasia, että saat homotella muita, jopa Jeesusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Bi.

Se vaan on kummallista, että Daavidista kerrotaan miten hän makasi Batseban kanssa, mutta ei kerrota mitään, että olisi maannut Joonatanin kanssa. Daavidilla oli 19 poikaa ja tästä luvusta puuttuu sivuvaimojen kanssa tehdyt jälkeläiset. Daavid oli aikamoinen hetero!

• Anonyymi

Suuteleminen on voinut olla käden suutelua. Ei se**ä kuten avioliitossa.

• Anonyymi

Tapasivat salaa, itkivät yhdessä ja suutelivat toistensa käsiä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tapasivat salaa, itkivät yhdessä ja suutelivat toistensa käsiä?

Tapasivat yhden kerran. Molemmat naimisissa ja lapsiakin oli.

• Anonyymi kirjoitti:

Tapasivat yhden kerran. Molemmat naimisissa ja lapsiakin oli.

He kylläkin asuivat samassa asunnossa. Ja rakkaus syttyi niin että toisen isä tuohtui.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

He kylläkin asuivat samassa asunnossa. Ja rakkaus syttyi niin että toisen isä tuohtui.

Paimentolaiskansan 3000 vuotta vanhat tarinat ja sinä uskot ne kyselemättä.

• Anonyymi kirjoitti:

Paimentolaiskansan 3000 vuotta vanhat tarinat ja sinä uskot ne kyselemättä.

Puhun lähinnä siitä mitä Raamattu sanoo. Nehän ovat ihmisten ajatuksia ja kirjoituksia.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Puhun lähinnä siitä mitä Raamattu sanoo. Nehän ovat ihmisten ajatuksia ja kirjoituksia.

Ja sinä uskot kaiken.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sinä uskot kaiken.

Se on aina jännää, kun ateistit alkavat uskomaan Raamattuun, joskus jopa kristittyjen puolesta.

• Anonyymi kirjoitti:

Se on aina jännää, kun ateistit alkavat uskomaan Raamattuun, joskus jopa kristittyjen puolesta.

Että mitä Raamattu sanoo. Sehän sanoo mitä siihen kirjoittajat ovat ajatelleet.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Että mitä Raamattu sanoo. Sehän sanoo mitä siihen kirjoittajat ovat ajatelleet.

Missä siellä sanotaan mitä ne kirjoittajat ovat ajatelleet?

• Anonyymi kirjoitti:

Missä siellä sanotaan mitä ne kirjoittajat ovat ajatelleet?

Raamatussa lukee mitä siihen kirjoittaneet olivat ajatelleet. Lopulta emme voi kaikki aivoituksia ymmärtää, kuten esimerkiksi Paavalista näemme.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Tuskin ne samassa asunnossa asui kun kerran molemmilla oli oma kaunis rakastava vaimo ja paljon pieniä suloisia lapsia, aviomiehen ja hänen vaimonsa kiihkeän rakkauden hedelmiä.

• Anonyymi

Eikös itse Pietari kirjoittanut kirjeessään, että Paavalin kirjoitukset ovat yhtä arvovaltaisia kuin pyhät kirjoitukset, eli Pietari tunnisti Paavalin kirjoituksissa Jeesuksen opetukset.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Raamatussa lukee mitä siihen kirjoittaneet olivat ajatelleet. Lopulta emme voi kaikki aivoituksia ymmärtää, kuten esimerkiksi Paavalista näemme.

Joka ei Paavalista ymmärrä, että homous on syntiä, niin eipä ymmärrä paljoa muutakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joka ei Paavalista ymmärrä, että homous on syntiä, niin eipä ymmärrä paljoa muutakaan.

Pietari sanoi, että hän sai evankeliuminsa Jeesukselta. " minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut." Paavali sai siis Jeesukselta myös sen opetuksen, mikä koskee miesten kanssa makaavia miehiä. Näin ovat asiat.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Et voi ymmärtää JumalanSanaa ilman Pyhää Henkeä eli elävää uskoa, se on mahdottomuus!

• Anonyymi

Ajan henki on ollut erilainen ja meidän on sitä vaikea ymmärtää. Miesten välinen 'rakkaus' on ollut syvää ja voimakasta, mutta ei eroottista suudellessakaan. Meiltä se on kadonnut.
      Lapsilla veljesrakkaudessa ennen murrosikää sitä voi nähdä vielä.
      Jeesus oli synnitön ja silti Johannes sai rakastaa Jeesusta ja se oli molemminpuolista, mutta ei eroottista. Jeesus odotti sitä rakkautta Pietariltakin, mutta ei heti saanut totuudessa, vaikka Pietari halusi rakastaa, mutta ei rakastanut ennen kuin Jumala sen antoi. Jollakin tavalla 'tykkäsi' kyllä.
      Rakkauden kaksoiskäskyhän odottaa lähimmäisen ja Jumalan rakastamista, mutta ilman erotiikkaa.
      Kyllä minä olen tuntenut hellää rakkautta molempia sukupuolia kohtaan ilman erotiikkaa. Heterona 'Amorin nuoli' voi kuitenkin iskeä, mutta vain miehiin (nainen), vaikka en haluaisi, onneksi se sammuukin helposti.
      Syvä rakkaus on terveesti aina vanhemmilla lapseensa, oli kumpaa sukupuolta tahansa ja ilman erotiikkaa.

• Ikävää, kun Jeesus ei odottanut naisen rakkautta.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Ikävää, kun Jeesus ei odottanut naisen rakkautta.

Ei tarvinnut odottaa kun hänellä oli paljon Häntä rakastavia naisystäviä. Toisin kuin sinulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvinnut odottaa kun hänellä oli paljon Häntä rakastavia naisystäviä. Toisin kuin sinulla.

Minulla on ollut rakastavia naisia ja miehiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanoi torre3

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Ikävää, kun Jeesus ei odottanut naisen rakkautta.

Parempi, että Uusi Testamentti oli hiljaa toisseksuaaleista, se soi kristityille vapauden
        . Eikä muslimitkaan voi väittää, että Mooseksen kirjoissa olisi pohjaa heidän homofobialleen, vaikka siellä miesrakkautta esiintyykin.
        Rooman valtakunta oli jo ohi, kun Muhammed pääsi ilmestyksiään näkemään. Siksi kai ero onkin niin suuri juuri vapauden ja suvaitsevaisuuden osalta heidän haditheissaan.

• Anonyymi

"Jeesus oli synnitön ja silti Johannes sai rakastaa Jeesusta ja se oli molemminpuolista, mutta ei eroottista."

Ja mistäs sinä tiedät oliko se eroottista vai ei. Raamatussa sanotaan vain, että Johannes oli opetuslapsista kaikkein rakkain - ja hän piti päätään jeesuksen rinnalla julkisesti.

Jeesuksella ei kerrota olleen naissuhteita, joten hänen seksuaalisuutensa jää mysteeriksi. Silti ne vähät vinkit, mitä Raamatusta löytyy, viittaavat enemmän homouteen - vaikkakin ehkä kyseessä oli sellainen hellä mies, joka tykkäsi, kun toinen mies vähän nojailee hellästi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellaista luulet.
        🤓

• Anonyymi kirjoitti:

Sellaista luulet.
        🤓

Ei rakkautta luulla. Olen ollut avioliitossa sekä naisen että miehen kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jeesus oli synnitön ja silti Johannes sai rakastaa Jeesusta ja se oli molemminpuolista, mutta ei eroottista."

Ja mistäs sinä tiedät oliko se eroottista vai ei. Raamatussa sanotaan vain, että Johannes oli opetuslapsista kaikkein rakkain - ja hän piti päätään jeesuksen rinnalla julkisesti.

Jeesuksella ei kerrota olleen naissuhteita, joten hänen seksuaalisuutensa jää mysteeriksi. Silti ne vähät vinkit, mitä Raamatusta löytyy, viittaavat enemmän homouteen - vaikkakin ehkä kyseessä oli sellainen hellä mies, joka tykkäsi, kun toinen mies vähän nojailee hellästi.

"viittaavat enemmän homouteen -"

Onko vaikeuksia ymmärtää, että tällainen poikkeavuus on vain 5- 7% ihmisistä ?
        Elät fantasioissasi, kun tuuppaat tätä nähtävästi joka paikkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristinuskon mukaan Jeesus on Jumala. Hän ei voi olla homo ihmisenä vaeltaessaan maan päällä, koska se olisi syntiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parempi, että Uusi Testamentti oli hiljaa toisseksuaaleista, se soi kristityille vapauden
        . Eikä muslimitkaan voi väittää, että Mooseksen kirjoissa olisi pohjaa heidän homofobialleen, vaikka siellä miesrakkautta esiintyykin.
        Rooman valtakunta oli jo ohi, kun Muhammed pääsi ilmestyksiään näkemään. Siksi kai ero onkin niin suuri juuri vapauden ja suvaitsevaisuuden osalta heidän haditheissaan.

Olen samaa mieltä kanssasi, että homous on syntiä Raamatun mukaan. Sitä ei pitäisi tavallisten ihmisten hyväksyä missään muodossa, Pridessä, liitoissa tai vhkimisissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kääntävät Jumalan Sanaakin väärinpäin, tahallaan ja pilkkamielellä, näin on lopun ajat käsillä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"viittaavat enemmän homouteen -"

Onko vaikeuksia ymmärtää, että tällainen poikkeavuus on vain 5- 7% ihmisistä ?
        Elät fantasioissasi, kun tuuppaat tätä nähtävästi joka paikkaan.

Entäs mitä vaikeuksia sinulla sitten on prosenttisi kanssa , anna Torren olla rauhassa hänellä on lupa myös kirjoittaa kuten sinullakin , joten mikä poliisi luulet olevasi. Selitystesi kanssa . Kelaa eteen päin se kun olet aina loukkaamassa toista. Tahallisesti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi, että homous on syntiä Raamatun mukaan. Sitä ei pitäisi tavallisten ihmisten hyväksyä missään muodossa, Pridessä, liitoissa tai vhkimisissä.

Siis mikä homoudessa on syntiä jos kaksi ihmis5ä rakastaa toisiaan Rakkauden ole koskaan syntiä . Joten älä vetele mitään raamatun juttuja keskusteluun mitä käydään vuonna 2025 ei siis ajanlaskun alku ajoista yli 2000 vuotta sitten
        Sinun asiasi ei ole tuomita ketään , ja Samoa hönen elämäänsä synniksi . Ota huomioon että kaikki eivät ole uskovaisia, joten säästä juttusi. Omiesi pariin. Syntiä ei ole olemassakaan muualla kun. Sinun aivoissasi luulo siitä äKaksi ihmistä jotka ovat aviossa tekevät asioita yhteis ymmärryksessä , ja heidän rakkaus on ihan yhtä kaunista kun muidenkin; rakastavaisten.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Ei rakkautta luulla. Olen ollut avioliitossa sekä naisen että miehen kanssa.

Sellaista tosiaan Iuulet.

• Anonyymi

Saavat rakastaa ketä haluavat, kunhan eivät yritä ystävystyä itseään paljon vanhemman naisen kanssa! Hän ei halua tietää mitään miesparin elämästä!

• Anonyymi

Jaa että kunhan eivöt sinun kanssasi yritä ystävystyä Olet varmaan hyvin vanha noilla mielipiteillä . Minulla on ollut työkavereita siis homoja ja olen vanhempi nainen tänää; ja e; häpeä tippaakaan ystävieni puolesta , silloin kun ihminen in kypsä ymmärtä,ään toisen ihmise. Valinnan elämässää. kuten esim avioliitto kahden miehen välillä niin , heidän rakkautensa on ihan yhtä syvää kun heteroidenkin rakkaus . Naurettavaa sentään ettet halua edes tuntea homoja Ei heilåssö ole muuta muuta eroavaisuutta heteroihin verrattuna kun juuri vaan seksuaalinen suuntaus, kuten ivat ihan kuten muutkin ihmiset , Äminä taasen voisi ajatellakaan ystävyyttä ihmisen kanssa jotka ei hyväksy kaikenlaisia ihmisiä , sillä se viittaatko ihmisen älylliseen vajaavaisuuteen. .. joten ennakkoluuloisten ihmisten kanssa ystävystyminen olisi minulle taas mahdottomuus. . Nykyaikana on homoja paljon koska heidän ei tarvitse enää piiloitella tunteitaan vaan saavat mennä avioon toistensa kanssa, annetaan kaikkien kukkien kukkia , en hyväksy ihmisvihaa,

• Anonyymi

Joo-o. Ja Marsalkka Mannerheimiki homopuppeli. No joo-o. Keksi jotakin rakentavampaa sanottavaa.

• Anonyymi

Annetaan mannerheimin levätärauhassa haudassaan. Ei ole sinun oikeutesi nimitellä eikä kertoa hänestä asioita koska et kuulu hönen perheeseen . Loukkaat vaan hänen sukuaan noilla jutuillasi . Siis miski kuvittelet että on ainun o8keutesi levittää tietoa jota et voi todistaa ja mikä kamalinta hön ei siis elä enää ja siten ei voi puolustaa itseään joten jätä tuomjuoeuilu puhu elävistä ihmisistä jos ihan pakko o. jauhaa toisten asioista niin elävä ihminen saa sitten itse päättää josko on sinun oikeutesi levittää sontaa ihmisistä netissä.

• Anonyymi

Onko ystävyys miesten välillä seksiä ja homoilua yksinkertaisesti? Onko nainen käärme? Herätkää jo.

• Anonyymi

Onko sinulla todistettakin asiasta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sinulla todistettakin asiasta?

Ei taida olla edes mahdollista noin intiimin asian todistaminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei taida olla edes mahdollista noin intiimin asian todistaminen.

Onko syytetty antanut itsestään lausunnon, joka vahvistaa syytteet? Tarvitaan tunnustus oikeuden edessä!

• Anonyymi kirjoitti:

Onko syytetty antanut itsestään lausunnon, joka vahvistaa syytteet? Tarvitaan tunnustus oikeuden edessä!

Että niitä hommia viimeksi 15 vuotta sitten.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kaikki teot merkitään ylös. Jumala muistaa kaiken.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinhän se on. Ei kannata pelleillä homostelun kanssa. Jokainen kerta on synti ja ansainnut Jumalan tuomion.

• Anonyymi kirjoitti:

Että ihan Jumala. Mitä sekin muistaa. Kun pitää kaikki teot merkitä ylös. Tekoja on varmaan miljardeja päivässä.

• Epäusko tuli kun luin Raamattua kunnolla.

Ei suinkaan homostelu, koska olin silloin perheenisä.

• Kerran vuosikymmenessä. Ajattelin että en voi olla ilman koko ikääni.

• Anonyymi

Jos miesten välinen suutelu kuuluu normi-ystävyyteen, niin sekin olisi jo aika iso tunnustus änkyrä -uskovaiselta.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kerran vuosikymmenessä. Ajattelin että en voi olla ilman koko ikääni.

VaIehtelit siis jälleen.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Mitä sitten? Joku pedofiili on voinut raiskata lapsen 15 vuotta sitten.

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä sitten? Joku pedofiili on voinut raiskata lapsen 15 vuotta sitten.

15 vuotta on sen verran pitkä aika, että toiminnassa on voinut tapahtua muutos. Itse kävin katsomassa urheilua siihen aikaan, mutta en enää.. Elämäni on hyvin toisenlainen kuin silloin.

• Anonyymi kirjoitti:

VaIehtelit siis jälleen.

Vale on mikä?

• Että monen elämä voi paljon muuttua. En tiedä silti mitään mitä lasten hyväksikäyttäjät.

• Anonyymi

Kuulostat aito_laispökkijältä

• Niin sairaita ajatuksia sinulla on aina.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Että ihan Jumala. Mitä sekin muistaa. Kun pitää kaikki teot merkitä ylös. Tekoja on varmaan miljardeja päivässä.

Ihmisen muisti on kuule pikkasen eri asia kuin kaikkitietävän ja kaikkinäkevän Jumalan.

• Anonyymi kirjoitti:

Ihmisen muisti on kuule pikkasen eri asia kuin kaikkitietävän ja kaikkinäkevän Jumalan.

Se mitä Jumala tietää ja muistaa, ei ole mitään merkitystä..

• Anonyymi

Siis asiahan on niin että seksi on jokaisen oma asia josta kenekään ei tartte tehdä selvitystä sinulle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinhän se on. Ei kannata pelleillä homostelun kanssa. Jokainen kerta on synti ja ansainnut Jumalan tuomion.

Aika naivi lapsen omainen kommentti Miten Jumala voi muistaa kaikkien maapallon ihmisten teot. Et siis omaa loogista ajattelu tapaa . Sitä että se mitä nyt suollat on ainoastaan sinun aivojesi tuotantoa , mitään sellaista ei ole olemassakaan joka muka rankaisee jostain sitä sinä nimittelet synniksi . Kahden ihmisen rakkaus si ole syntiä vaan kaunista .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostat aito_laispökkijältä

Niinhän nämä eteläpohojalaaset tontut asian näkee ressukat

• Anonyymi

Homoseksuaalisuus oli yleistä niihin aikoihin välimeren maissa. Kuten kaikkinainen muukin meno siihen aikaan. Rietas juhliminen, ylensyönti, nuorten miesten ostettu elämä rikkaan ylhäisen miehen hovissa, ihmisten ja eläinten tappaminen ihmisten huvituksena. Raamattussakin olisi enemmän mutta kirkonmiehet poistaneet paljon mielestään ei uskonnollista tekstiä.

• Anonyymi

Ei kai Jeesusta turhaan lähetetty maailmaan. Hän tuli synnillisen menon takia, joka johtaa kadotukseen, jos ei syntejä soviteta.

• Homoja on niin vähän, että heidän uskoontulonsa ei vaikuta maailmanmenoon millään tavalla.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Homoja on niin vähän, että heidän uskoontulonsa ei vaikuta maailmanmenoon millään tavalla.

Leikit heteroa 21 vuoden ajan.

• Anonyymi

Eli lyhyemmin sanottuna elintason nousu, josta hyötyivät ens alkuun vain harvat.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Homoja on niin vähän, että heidän uskoontulonsa ei vaikuta maailmanmenoon millään tavalla.

…mutta heidän omaan elämään vaikuttaa sitäkin enemmän!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis mitä sinulle kuuluu toisen yksityis elämän vaiheet.leiki sinä vaan sen ämmäsi kanssa sitä tavallista leikkiäsi joka on uusinta aina siitä edellisestä kerrasta. Ja anna olla täällä ihmisten yksityis asioiden vatkominen se ei ole sinun oikeutesi leikkiä kuulustelijaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis mitä sinulle kuuluu toisen yksityis elämän vaiheet.leiki sinä vaan sen ämmäsi kanssa sitä tavallista leikkiäsi joka on uusinta aina siitä edellisestä kerrasta. Ja anna olla täällä ihmisten yksityis asioiden vatkominen se ei ole sinun oikeutesi leikkiä kuulustelijaa

Sellainen homo siellä.

• Anonyymi

Syntinen mieli näkee mitä haluaa. Raamattu ei anna mitään seksuaalista tai eroottista yms. sävyä noissa Raamatun kohdissa. Raamatussa kyllä on kohtia, joissa sellaista on, mitä app vihjailee, ja Raamtusta käy ilmi, ettei sellainen ole Jumalan silmissä oikein.

• Anonyymi

Kyllä antaa; "Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan", joka on nimenomaan seksuaalinen viesti.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä antaa; "Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan", joka on nimenomaan seksuaalinen viesti.

Älä makaa naisen kanssa kuten miehen kanssa maataan.

• Olet liian huvittava tyyppi.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Olet liian huvittava tyyppi.

Hupaisaa kun se toinen Iäski vetelee sinua perään ja tanner tömisee.
        🤓

• Anonyymi

Kristinusko perustuu miesten väliseen rakkauteen.

• Anonyymi

Joo-ja silleen ja näköjään tolleenkin kaikenlisäksi. Täälä palstoilla oli joku valopää kirjottanut, että Marsalkka Mannerheim oli homo. Ja aikanaan Suomessakin kiersi "taidenäyttely", jonka ansiosta jotkin "suuntautuneet" tekivät Jeesuksestakin homon.
        Ihmekään, että hävityksen tämä maailma saisi palkakseen. Kattokaa peiliin pirulaiset itteänne.
        Ja mä tarkootan kaikkia. En vaan itteäni. Helevetin tulet.

• Anonyymi

Ehkä niin, mutta homostelu on varmasti synnillistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joka synnittä elää se panematta kuolee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo-ja silleen ja näköjään tolleenkin kaikenlisäksi. Täälä palstoilla oli joku valopää kirjottanut, että Marsalkka Mannerheim oli homo. Ja aikanaan Suomessakin kiersi "taidenäyttely", jonka ansiosta jotkin "suuntautuneet" tekivät Jeesuksestakin homon.
        Ihmekään, että hävityksen tämä maailma saisi palkakseen. Kattokaa peiliin pirulaiset itteänne.

Ajattelin vaan antaa kristinuskolle positiivisen perustan, Perustuvatko kristilliset moraalikäsitykset henkiseen yhteyteen vai seksiin?

• Anonyymi kirjoitti:

Mihin tuon perustat?

Eikös varmasti synnillistä ole pahanteko?

• Anonyymi kirjoitti:

Mannerheim ei ollut ainakaan hetero.

• torre3 kirjoitti:

No aika vaikea tuosta on noin yleisesti sanoa siihen aikaan nyt muutenkin käytös oli erilaista ja Marski oli miekkakoulun käynyt mies :d oli siis jo silloin vanha gubbe. Jos nyt mietitään sitten vaikka Hitleriä niin ei hänkään nyt miltään miesten mieheltä vaikuttanut .

• Tuskin tulet sitä näkemään. Jeesuksen mukaan luulevaiset heitetään ikuiseen kärsimykseen.

• Näitkö unta?

• Sinä näet ihan unta vaan.

• Anonyymi

Tyhmempiä ihmisiä kiinnostaa noin paljon tuollaiset ulkoiset seikat toisissa, että päättävät jopa kommentoida niistä kohteelleen tuolla tavoin, eivätkä ymmärrä pitää mölyjä sisällään

• Anonyymi

Tulee niin paljon kirjoitusvirheitä lyhyisiin rumailuihisi, että taidat olla aito_lainen?

• No hyvä. Sitä kun on meidän elämässä vähiten.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

No hyvä. Sitä kun on meidän elämässä vähiten.

Koko ajan vain.

• Anonyymi kirjoitti:

Koko ajan vain.

99,3 prosenttia ajasta kaikkea muuta kuin seksiä.

Olet ihan hakoteillä koko ajan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole! Sillä sitä syntiä ei ole ole olemassakaan se on vaan uhkailua uskovaisten taholta siten ovat pitäneet ihmisiä kurissa uskontonsa varjolla aina. Nykymaailmassa on jokun asia ainoastaan rikos ja tuomio tuolissa tuomitaan jos on tehnyt jotain värin , siihen ei kuulu kuitenkaan ihmisten seksi elämä , koska se on yksityis asia. Joten lopeta synnistä huopaaminen se on aika lapsellista aikuisen ihmise.n sanoman Hieman enemmän sitä my5 odottaa tietoa asioista nykyaikana se kun höpötellä synnistä kota ei olemassa edes

• Anonyymi

Oletko oikein tosissas vanha ihminen . Et kai voi olla niin pihalla asiosta että uskot tuollaisiin olemattomuuksiin

• Anonyymi

Sinun totuutesi , aikuinen ihminen eikö elämä ole opettanut mitään ?

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

99,3 prosenttia ajasta kaikkea muuta kuin seksiä.

Olet ihan hakoteillä koko ajan.

Näillehän on homous seksiä siinäpä munaavat itsensä kun puhuvat asioista mistä eivät tiedä mitään
        Homo ja hetero avioliitto oavat ihan samankaltaisia . Mutta nämä ressukat ovat niin kiinnostuneita seksistä että sotkevat asiat oman mielikuvitustensa mukaisesti.
        Salaisia toiveitaan vaan julistavat muta saavat vaan julistella muuhun eivät kelpaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko oikein tosissas vanha ihminen . Et kai voi olla niin pihalla asiosta että uskot tuollaisiin olemattomuuksiin

onko se trolli?

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

• Anonyymi

Venäjän armeijassa AIDS on Ukrainaan hyökkäämisen jälkeen kaksikymmen kertaistunut. Homoilevat kaikki keskenään Venäjän homoarmeijassa.

• Niinkö, eikö nuo ole enemmän erikoistuneet vanhoihin mummoihin ja sylilapsiin.

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Niinkö, eikö nuo ole enemmän erikoistuneet vanhoihin mummoihin ja sylilapsiin.

Vai sellaisia lapsiystävällisiä homot ovat. Tiedätkö edes yhtään kuinka törkeästi puhut homoista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai sellaisia lapsiystävällisiä homot ovat. Tiedätkö edes yhtään kuinka törkeästi puhut homoista?

Iän on pervo ihan itse sitä sala mainostaa täällä Mikähän tarkoitus sillä mainostamisesta oikeastaan o. Sopii miettiä
        Ei onnistu haaveet tämän palstan kautta

• Anonyymi

Aloittaja on peikko.

• Anonyymi

Tarkoitatko mörrimöykkyä?

• Anonyymi

Kuvataan kuvotusta joka on syntiä.

• Anonyymi

Sulla on käynny jonkun miekka jossain päin kehoa?

• Anonyymi

Raamattu kuitenkin antaa muualla kovat kiellot miehille, että ei saa maata miesten kanssa. Kertomusta pitäisi siis lukea sen käskyn läpi ja silloin siinä ei ole mitään homoseksuaalista erotiikkaa. Daavid, Saul ja Joonatan olisi pitänyt tuomita juutalaisen lain mukaan kuolemanrangaistukseen, jos he olisivat homostelleet joten se siitä sitten.

• Anonyymi

Siitä huolimatta miehen rakastivat toisiaan kuin omia sielujaan.

torre3

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siitä huolimatta miehen rakastivat toisiaan kuin omia sielujaan.

torre3

Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi.

• Anonyymi kirjoitti:

Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi.

Hyvä ohje. Raamatussa ei vaan niin tehdä juurikaan. Daavid ja Joonatan ovat hyvä esimerkki.
        Tekivät kaksi liittoakin.

• Mistä sinulle nuo haaveet tulee?

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Mistä sinulle nuo haaveet tulee?

Etkö kestä faktoja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö kestä faktoja?

Sinun haaveet siinä koko ajan.

torre3

• Ennen oli toisin. Aivan toisin.

• Raamatussa sanotaan toisin. Daavid ja Joonatan asuivat samassa talossa ja rakastuivat. Toisen isä oli huomannut poikansa "mielisistyneen", ja haukkui jopa vaimonsa.

Melkoinen reaktio ystävyydestä.

• Sanoi pelle.

• Toisen isä oli huomannut että poikansa oli mielistynyt mieheen. Hän noitui jopa vaimonsa.

Melkoinen reaktio ystävyyteen.

• Ystävyys on sitä, että sen johdosta pitää haukkua vaimokin.

Ystävyyttä pitää karttaa.

• Ihme kuinka ystävyys saa vihaa aikaan Raamatussa.

• Anonyymi

Et ymmärrä, että se on Raamatussa.. Ystävyys aiheutti vihaa ja vihapuhetta.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Hyvä ohje. Raamatussa ei vaan niin tehdä juurikaan. Daavid ja Joonatan ovat hyvä esimerkki.
        Tekivät kaksi liittoakin.

Sellainen jankuttaja siis olet.

He olivat ystäviä, kerrottu se fakta jo kymmeniä kertoja tässä ketjussa.
        🤓

• Anonyymi kirjoitti:

Sellainen jankuttaja siis olet.

He olivat ystäviä, kerrottu se fakta jo kymmeniä kertoja tässä ketjussa.
        🤓

He kuitenkin rakastuivat toisiinsa ja tekevät sen takia kaksi liittoakin. Toisen isä noitui vaimonsa "ystävyyden" johdosta.

• Toisen isä se tuomitsi, en minä.

• Siitä huolimatta hän moitti vaimoaan jyrkin sanoin. Ystävyys ei aiheuttanut mitään hyviä tunteita.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Raamatussa sanotaan toisin. Daavid ja Joonatan asuivat samassa talossa ja rakastuivat. Toisen isä oli huomannut poikansa "mielisistyneen", ja haukkui jopa vaimonsa.

Melkoinen reaktio ystävyydestä.

Kyllä tästä Torresta tulisi hyvä kirjailija, on aika hyvä keksimään!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tulisi ainakaan siinä mielessä, että hänen on vaikea pysyä juonessa kiinni, menee sekaisin asiayhteyksien kanssa, eikä ymmärrä kaikkien tavallisten sanojen ja lauseiden merkitystä. Jotain pikkulasten kirjoja voisi onnistuneesti kirjoittaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei tulisi. Minulla ei ole lainkaan mielikuvitusta.. Jo koulussa kirjoitin aineissa niistä asioista, jotka olin nähnyt

• Juu. Pitää olla jotain todellista, että saan kirjoitettua.

• Kaikkea sinäkin kuvittelet.

• Sinä ja totuus, heh hah.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö kestä faktoja?

Sinun faktoja jolla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Ihme kuinka ystävyys saa vihaa aikaan Raamatussa.

Minä taas ihmettelen miten takapajulla eräät ovat nykymaailmassa , kun on kirjoiteltava homoista ihan kun se olisi jotenkin pakkomielle heille, paljastavat vaan itsensä ei muuta .
        Oppimattomia rajoittuu yhteen kirjaan joka ei ole oppikirjana missään koulussa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sinunlaisillesi on kaikki keksimistä josta et tiedä mitään samassa ympäristössä koko elämän ajan ja tulokset näkyy selvästi

• Anonyymi

Sinun totuutesi ja niihin uskominen ei tee muuta vaikutusta kun että naurattaa kun ajattelee että tuollaisilla ajatuksilla omaavia ihmisiä on edes olemassa

• Anonyymi

Ei ole sen kaameampi kuin monet muutkaan

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Juu. Pitää olla jotain todellista, että saan kirjoitettua.

OIet se ikuinen VaIheen Orja.

• Anonyymi

Asiallisesti pohdittu

• Anonyymi

Turhaa spekulointia. Raamattu kieltää homouden.

• Millä tavalla tuon perustelet?

• Et osaa perustella sellaista syntiä, joka ei ole pahantekoa.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Et osaa perustella sellaista syntiä, joka ei ole pahantekoa.

Miten synti voi olla hyväntekemistä!

• Anonyymi kirjoitti:

Miten synti voi olla hyväntekemistä!

Tarkoitin, että miten syntiä on se kun ei tee mitään pahaa.

• Ei tässä mitään häpäistä. Mistä sinulla noin huono ajatus on päähän tullut?

• Sinä valehtelet kuin Trump ja Meller.

• Anonyymi

Faktaa tuokin

• Anonyymi kirjoitti:

Faktaa tuokin

Olet älyttömän tollo.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Ei tässä mitään häpäistä. Mistä sinulla noin huono ajatus on päähän tullut?

Häpäisy-sitaatti on Roomalaiskirjeen 1.luvusta. Etkö sinä tiedäkään Raamattua?

• Anonyymi kirjoitti:

Häpäisy-sitaatti on Roomalaiskirjeen 1.luvusta. Etkö sinä tiedäkään Raamattua?

Tarkoitin, että ei homot mitään häpäise.

• Miten sen häpäisyn näet?

• Mitä homostelua, jonka näet häpeänä?

• Eli ei siis olekaan mitään häpeää..

• Kun e n ota perääni. Eli ei mitään häpeää.

• Et osaa edes lukea. Säälittävää.

• Anonyymi

Näinhän se on.

• Anonyymi kirjoitti:

Näinhän se on.

En ole kyllä sellaista huomannut.

Mihin aikaan viimeksi?

• Sinun mielipiteesi on vailla arvoa. Häpeä.

• Siis minulla ei tietoa, joten sinun pitäisi kertoa aika.

• Anonyymi

Homous ei ole sen luonnottomampaa kun että on hetero , riippuu vaan millä ominaisuuksilla syntyy . Kukaan ei tiedä kohdussa millaisena syntyy . Jote; ihmisen parjaamisesta siksi että hän o; homo ei ole koskaan oikein se jos joku on syntiä ,minun mielestäni .
        solvataan ihmistä siitä että sattui syntymää; eri suuntauksella . Siis kuka tahansa näistä solvaajista voi saada lapsen tai lapsen lapsen joka on homo. Niin että siihen asiaan eivät voi vaikuttaa . Niin kävi yhdelle homofoobille. Julisti homo vihaa vaan oma poikansa syntyi sillä suuntauksella. Meni mies hiljaiseksi. Ja kaikki ihmiset pitivät tästä pienestä pojasta ja jo pienenä se näkyi hänessä leikki mielummin tyttöjen kanssa se kun oikiein
        Tänään hän on aviossa toisen miehen kanssa heillä on kaksi lasta ja ovat onnellisia toistensa kanssa. . Homofoobi on lopettanut aikoja sitten paska puheensa. Homoista , niin että niinkin voi käydä että kohtalo antaa sille ilkeimmälle tuntuvan opetuksen kaikesta haukkumisesta mitä sekin mies sanoi homoista , vaan ei sano enää, sillä poikansa on mitä miellyttävin mies .

• Anonyymi

Aamen!
        🙏

• Anonyymi

Eiköhän se ole sinun hävettävä tuollaista käytöstäsi haukut ihmistä ihan kun se oikis sinun oikeutesi jotenkin.et voi muuttaa ketään ihmistä. Vaikka miten haukut . Hävetä saisitkun yleisellä palstalla alennat. Toista ihmistä. Sinusta saa tehdä seurantaan ilmoituksen ei kuulu suomi 24 sääntöihin haukkuminen , ja kun tehdään ilmoitus voi olla että et vähän aikaan . Ilkeile netissä . Häpeäisit jos osasist . Kuka sinulle lapsena on sen että katsot oikeudeksesi haukkua ihmistä joka ei tee mitäön pahaa olemalla aviossa toisen ihmisen kanssa.
        Lue suomi 24 säännöt . Ja lopeta tuo lapsellinen tonttuilu, Toivon sydämmestäni että jokaine lukija tekee sinusta ilmoituksen siitä että haukut ja solvaat ihmistä , se ei ole okay

• Anonyymi

Isi kenenkään tartte hävetä. Millaiseksi syntyy pää asia että ihminen on on onnellinen . Elämässään.
        Hävetä saavat ne jotka solvaavat ihmistä joka ei ole tehnuåyt solvaajalle mitäön pahaa vaan elää ihan vaan omaa elämäänsä .
        Tietämättömyys asioista näyttää oleva poissa . Se on taas säälittävää.

• Minulla ei ole mitään tietoa koko toiminnasta.. Eli sinun pitäisi kertoa edes kellonajat.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kun e n ota perääni. Eli ei mitään häpeää.

Kyllä otat.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Ei tässä mitään häpäistä. Mistä sinulla noin huono ajatus on päähän tullut?

Hienot naurut saa aina kahdesta järkyn Iihavasta TäysToIIosta siellä.
        🤓

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Tarkoitin, että ei homot mitään häpäise.

Ääretön häpeä siellä kahdella.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Minulla ei ole mitään tietoa koko toiminnasta.. Eli sinun pitäisi kertoa edes kellonajat.

Kellotat siis peräänottojasi

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Et osaa perustella sellaista syntiä, joka ei ole pahantekoa.

Mikset kestä ikinä faktoja?

• Anonyymi

Rakkaus ja seksi ovat eri asioita. Siksi niille on oma sanakin. Haloo.

Se on kyllä ihanne, että rakkaus ja seksi liittyisivät toisiinsa. Mutta totuus on, että tässä maailmassa harrastetaan paljon seksiä, jolla ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa.

• Anonyymi

Älä muuta sano , onhan tota kisailua kiusallista seurata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä muuta sano , onhan tota kisailua kiusallista seurata.

Kyllä Turre sinun kanssasi homostelee,
        Repe.
        🤓

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Turre sinun kanssasi homostelee,
        Repe.
        🤓

Jatkuvasti ajatuksesi täyttävä Repe ei ole ollut viime aikoina tällä palstalla.

• Anonyymi

Suomessa on erilainen kulttuuri, kuin Etelä-Euroopan ja Välimeren maissa.
      Ja kaverusten välinen itkeminen ja halaus on ihan eri asia, kuin vihille meno kirkossa.

Otetaanpa esimerkki Suomesta. Kaksi veljestä asuu saman katonharjan alla. Molemmat vanhojapoikia, eivätkä ole hankkiutuneet tyttöjen seuraan aikanaan.
      Toinen nukkuu talon toisessa päässä huoneessaan, ja toinen toisessa päässä huoneessaan.
      Ja jos on ollut vain pieni torppa, he ovat kenties jakaneet jopa yhteisen vuoteen.
      Ei se kuitenkaan tarkoita sitä, että he olisivat maanneet keskenään. Tai edes suudelleet.
      Juovuksissa sitten tai ei. Kerroin kantani. Siksi että koitan ymmärtää asiaa, jota en ymmärrä. Oli sitten naispareista kyse tai miespareista.
      Ei siinä ole erotiikkaa, jos kaksi mieskaverusta keskenään itkeä tillittää keskenään juovuspäissään, jotakin asiaa. ________________________________________________________

• Anonyymi

Ystävyksiä tosiaan.

Kuten Daavid ja Joonatan.

• Anonyymi kirjoitti:

Ystävyksiä tosiaan.

Kuten Daavid ja Joonatan.

Daavid ja Joonatan rakastivat toisiaan ja rakkaus syttyi heidän asuessaan samassa talossa.

Lue enemmän Raamattua.

• Ehkä en, mutta kun Daavid ja Joonatan asuivat samassa talossa, niin he rakastuivat toisiinsa. Sitten he tekivät kaksi liittoa keskinäisen rakkautensa tähden.

Sanoo Raamattu.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Ehkä en, mutta kun Daavid ja Joonatan asuivat samassa talossa, niin he rakastuivat toisiinsa. Sitten he tekivät kaksi liittoa keskinäisen rakkautensa tähden.

Sanoo Raamattu.

Asuivat samassa talossa ystävinä.

Sanoo Raamattu.

• Anonyymi kirjoitti:

Sanoo Raamattu.

Sitten että miehen rakkaus on ihanampaa kuin naisen rakkaus. Sanoo Raamattu vielä tänä päivänä.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Sitten että miehen rakkaus on ihanampaa kuin naisen rakkaus. Sanoo Raamattu vielä tänä päivänä.

Ei sano.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanoo Raamattu.

Aamen!
        🙏

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Daavid ja Joonatan rakastivat toisiaan ja rakkaus syttyi heidän asuessaan samassa talossa.

Lue enemmän Raamattua.

Torre oikein toivomalla toivoo, että nämä Raamatun miehet olisivat olleet homoja, mutta kun eivät olleet, vaan uskonveljiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Torre oikein toivomalla toivoo, että nämä Raamatun miehet olisivat olleet homoja, mutta kun eivät olleet, vaan uskonveljiä.

En toivo mitään.

Raamattu vaan kertoo kuinka Daavid ja Joonatan rakastivat toisiaan. Joonatanin rakkaus oli ihanampaa kuin naisen rakkaus.

• Anonyymi kirjoitti:

Sanoo Raamattu.

Tuo taitaa olla väärä tulkinta. Toisen isä jopa noitui vaimonsa "ystävyyden" takia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Torre vääristelee muutenkin Raamattua omien tarpeittensa mukaan

• Anonyymi kirjoitti:

Torre vääristelee muutenkin Raamattua omien tarpeittensa mukaan

Ei Raamattua voi vääristellä.

Siinä lukee se mitä sadat kirjoittaneet ovat ajatelleet. Ota tai jätä.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Tuo taitaa olla väärä tulkinta. Toisen isä jopa noitui vaimonsa "ystävyyden" takia.

Et kestä Totuutta.

• Sinä et ole kiinnostunut siitä mitä Raamattu sanoo.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Sinä et ole kiinnostunut siitä mitä Raamattu sanoo.

Et ymmärrä Raamatusta mitään.
        🤓

• Anonyymi kirjoitti:

Et ymmärrä Raamatusta mitään.
        🤓

Tai ymmärrän siitä kaiken. Olin jo nuorena Raamattukoulussa ja lukenut sitä erittäin paljon.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Tai ymmärrän siitä kaiken. Olin jo nuorena Raamattukoulussa ja lukenut sitä erittäin paljon.

Etkö oppinut siellä mitään.

Todella hupaisaa. OIet aivan tajuton ToIIo.
        🤓

• Anonyymi kirjoitti:

Etkö oppinut siellä mitään.

Todella hupaisaa. OIet aivan tajuton ToIIo.
        🤓

Hyvin olen oppinut. Opista on ollut hyötyä.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Hyvin olen oppinut. Opista on ollut hyötyä.

Et tosiaan mitään.

OIet hyödytön tyhmä TäysToIIo.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

On se hupaisaa kun se toinen Iäski puskee perääsi ja puuskuttaa.

• Anonyymi

Miesten välinen rakkaus on parasta!

• Anonyymi

Parasta on Jumalan rakkaus.
        Miesten välinen rakkauskin on hieno asia: silloin se ei pidä sisällään homostelua ja muuta rakkauden vastaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miesten välinen rakkauskin on hieno asia: silloin se ei pidä sisällään homostelua ja muuta rakkauden vastaista.

Turre harrastaa homostelua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Homostelu on ok miesten rakkaudessa. Mikä sinä olet sitä kieltämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Homostelu on ok miesten rakkaudessa. Mikä sinä olet sitä kieltämään.

Ei tietenkään ole.

• Anonyymi kirjoitti:

Taidan olla huonoin homostelija.

• Anonyymi kirjoitti:

Jumalan rakkaus on ikävä kyllä todella puutteellista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tietenkään ole.

Tietenkin on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietenkin on.

Kristinuskon näkökulmasta ei ole,
        vaan siinä tehdään väärin niin Jumalaa kohtaan, itseään, sitä toista osapuolta ja mahdollisesti muitakin. Syttyminen samaan sukupuoleen ja sen mukainen toiminta on tuomittu Raamatussa ja se johtaa kadotukseen ilman parannuksen tekoa,
        Rakkaudellista kaikkien kannalta olisi pysyä Jumalan tahdossa, eikä homostella.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Jumalan rakkaus on ikävä kyllä todella puutteellista.

’Mutta suurin niistä on Rakkaus’, siis Jumalan rakkaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vaan siinä tehdään väärin niin Jumalaa kohtaan, itseään, sitä toista osapuolta ja mahdollisesti muitakin. Syttyminen samaan sukupuoleen ja sen mukainen toiminta on tuomittu Raamatussa ja se johtaa kadotukseen ilman parannuksen tekoa,

Älä selitä.

• Anonyymi kirjoitti:

’Mutta suurin niistä on Rakkaus’, siis Jumalan rakkaus.

Jumalan rakkaus on mitätöntä. Katso kuinka ihmiset ja muut eläimet rakastavat.

• Anonyymi kirjoitti:

Huolehdi omasta rakkaudestasi, kun siinä on puutteita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä selitä.

Itsehän yrität selittää ohittaen faktat.
        Nytkään ei löytynyt yhtään argumenttia kristinuskon näkökulmasta kumoamaan kristinuskon oppia.

• Anonyymi

Onpa "uskovaisella" likainen mielikuvitus.

• Anonyymi kirjoitti:

Onpa "uskovaisella" likainen mielikuvitus.

Näin on. Hirveä mielikuvitus.

• Anonyymi

Se miesten mielipide, mutta muiden mielestä naisen ja miehen välinen rakkaus on parasta!

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Näin on. Hirveä mielikuvitus.

Faktaahan se on

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Taidan olla huonoin homostelija.

Itse asiassa olet paras siinä.

• Anonyymi kirjoitti:

Se miesten mielipide, mutta muiden mielestä naisen ja miehen välinen rakkaus on parasta!

Mies ja nainen eivät ymmärrä toisiaan kuten kaksi miestä. Yleensä miehet ja naiset kokoontuvat omiin piireihinsä.

• Et tiedä mitään. Yhtään mitään. Olet pelkkä suunsoittaja..

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Mies ja nainen eivät ymmärrä toisiaan kuten kaksi miestä. Yleensä miehet ja naiset kokoontuvat omiin piireihinsä.

Kuutio on hyvin naismainen ,
        Kuten sinäkin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aamen!
        🙏

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Et tiedä mitään. Yhtään mitään. Olet pelkkä suunsoittaja..

Kaikki tiedossa.

• Anonyymi

Aloittajan ei kannata vaivata päätänsä eikä lainata raamattua hetkellisiin tarkoitusperäisiin löytöihinsä kun mitään ymmärrystä ei kirjasta eikä aiheesta ole.

Sen enempää kuin torrellakaan.

• Anonyymi

Miesten välisyyteen rakkaus-sana on täysin kelvoton ja käytäntö vielä surkeampaa.

Se on kertakaikkiaan käyttökelvotonta terminologiaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Miesten välisyyteen rakkaus-sana on täysin kelvoton ja käytäntö vielä surkeampaa.

Se on kertakaikkiaan käyttökelvotonta terminologiaa.

Raamattu käyttää juuri rakkaus-sanaa ihan voimallisesti. Samoin normaalissa elämässä kahden miehen välisessä avioliitossa..

• Itse ymmärrän kahden miehen välillä olevan rakkauden, mutta sinä et.

• Yhdessä eläminen ja rakkaus näkyy monin tavoin. Sellaista ei ollut avioliitto naisen kanssa.

• Paremmin kuin avioliitto naisen kanssa.

• Anonyymi

Sinä et määrittele avioliittoa.

• Sinun mielipiteesi ei vaikuta asiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä et määrittele avioliittoa.

Jumala asetti avioliiton miehen ja naisen välille ja myös muissa uskonnoissa ja kulttuureissa ympäri maailmaa avioliitto on perinteisesti ymmärretty miehen ja naisen väliseksi. Se on vakiinnuttanut parisuhteen ja turvannut jälkeläisillekin kestävemmät , paremmat olosuhteet kasvaa molempien vanhempiensa, sekä isän että äidin kanssa.
        Avioliitto-sana ei ole todelliselta merkitykseltään mitä vain, vaan homoliitto on erilainen liitto, vaikka sitä alettaisiin kutsua avioliitoksi. Ei miehetkään muuttuneet oikeasti naisiksi sillä että muuttivat juridisen sukupuolensa vastakkaiseksi, naiseksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Jumala asetti avioliiton miehen ja naisen välille ja myös muissa uskonnoissa ja kulttuureissa ympäri maailmaa avioliitto on perinteisesti ymmärretty miehen ja naisen väliseksi. Se on vakiinnuttanut parisuhteen ja turvannut jälkeläisillekin kestävemmät , paremmat olosuhteet kasvaa molempien vanhempiensa, sekä isän että äidin kanssa.
        Avioliitto-sana ei ole todelliselta merkitykseltään mitä vain, vaan homoliitto on erilainen liitto, vaikka sitä alettaisiin kutsua avioliitoksi. Ei miehetkään muuttuneet oikeasti naisiksi sillä että muuttivat juridisen sukupuolensa vastakkaiseksi, naiseksi.

Jumala ei ole asettanut yhtään avioliittoa, mutta jossain vaiheessa ihmiset alkoivat mennä avioliittoon.

Eivät vaan tajunneet, että myös homoilla ja lesboilla on miesten ja naisten tunteet. Nyt on järki ja tietämys tullut.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Sinun mielipiteesi ei vaikuta asiaan.

Sellainen mielipide sinulla.

Faktat pätevät.

• Anonyymi

Menkää pois sillä ette kuulu luterilaisuus palstalle. Et sinäkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menkää pois sillä ette kuulu luterilaisuus palstalle. Et sinäkään.

Häivy heti!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala ei ole "asettanut" yhtään mitään avioliittoa!

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä on totuus niille.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Tämä on totuus niille.

SauIikin se veti roiskeet perääsi.

Totuus.

• Voit kernaasti tulla kuvaamaan sitä. Yllätys voi olla verraton yllätys.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Voit kernaasti tulla kuvaamaan sitä. Yllätys voi olla verraton yllätys.

Kukaan ei halua pervoiIujasi kuvailla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä asetti ja Jeesuskin muistutti siitä ja perään puhui avioliittoon kelpaamattomista, joihin voi lukea myös ne homot, jotka eivät koe pystyvänsä avioitua vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei halua pervoiIujasi kuvailla.

Siinä se yllätys piileekin..

torre3

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä asetti ja Jeesuskin muistutti siitä ja perään puhui avioliittoon kelpaamattomista, joihin voi lukea myös ne homot, jotka eivät koe pystyvänsä avioitua vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa.

Homot kokevat pystyvänsä avioitua samaa sukupuolta olevan kanssa.

torre3

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Homot kokevat pystyvänsä avioitua samaa sukupuolta olevan kanssa.

torre3

Ei avioIittoa siellä.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Suuri häpeä siellä.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

SukIaajuna se ”yllätys”

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Itse ymmärrän kahden miehen välillä olevan rakkauden, mutta sinä et.

TummeIin avulla siellä perään

• Taidat olla erehtynyt henkilöstä pahemman kerran.

• Anonyymi kirjoitti:

SukIaajuna se ”yllätys”

Ihan toisenlainen yllätys sinulle.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Ihan toisenlainen yllätys sinulle.

Kyllä sinua perään vedellään.

Ei se yllätys ole kenellekään.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Taidat olla erehtynyt henkilöstä pahemman kerran.

Että TummeIin avulla siellä perään.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sinua perään vedellään.

Ei se yllätys ole kenellekään.

Tule joskus kuvaamaan, niin kokisit elämäsi yllätyksen, joka ei unohdu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa ei puhuta sanallakaan kirkollisesta avioliitosta.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Tule joskus kuvaamaan, niin kokisit elämäsi yllätyksen, joka ei unohdu.

Ei se että sinua vedellään perään ole kenellekään yllätys.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei se että sinua vedellään perään ole kenellekään yllätys.

Et tiedä mikä sinua odottaa.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Taidat olla erehtynyt henkilöstä pahemman kerran.

Sinusta puhutaan.

Sinusta, ymmärrätkö?

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Yhdessä eläminen ja rakkaus näkyy monin tavoin. Sellaista ei ollut avioliitto naisen kanssa.

On se hupaisaaz

Kun kaksi niin nàismaista siellä.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinusta puhutaan.

Sinusta, ymmärrätkö?

Ei noilla puheilla minusta puhuta. Tunnen itseni nimittäin.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Ei noilla puheilla minusta puhuta. Tunnen itseni nimittäin.

Totuus tuodaan julki.

• Anonyymi

Jumala loi LBTG+ -ihmiset, rakastaa heitä ehdoitta ja vaatii kaikkia muita samaan.

Jos ei sovi, niin suunnitelma on olemassa.

• Anonyymi

Mitä höliset?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä höliset?

Jos ei sovi, alakerta odottaa 🔥👺

Terveisin. Saatan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ei sovi, alakerta odottaa 🔥👺

Terveisin. Saatan

kiitos kutsusta

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 275 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle

Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku
      Maailman menoa
      76
      5405
    2. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      35
      2925
    3. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      123
      2313
    4. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      120
      1955
    5. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      15
      1869
    6. Minkä lempinimen olet

antanut kaivatullesi?
      Ikävä
      111
      1800
    7. Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa

Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p
      Maailman menoa
      294
      1396
    8. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      65
      1331
    9. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      53
      1274
    10. Kumpi teki aloitteen?

🤗🤗🤗🤗
      Ikävä
      85
      1150
    Aihe