Sähköpyöräilijäkin kokee ahdistusta

Anonyymi-ap

Miten pitkälle tuo avustus oikein riittää? Kysymys vaivaa sähköpyöräilijää. Sähköpyörien akkujen kapasiteettia on jouduttu jopa moninkertaistamaan vuosien varrella. Vanhat sähköpyörät ovat todellista ongelmajätettä. Niitä ei halua kukaan. Sähköttömille vanhoille polkupyörille löytyy käyttöä todella hyvin.

26

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä sähköautoa ja sähköfillaria ei voi verrata keskenään. Sähköpyörä toimii vaikka avustus lakkaisi toimimasta, sillä kulkeminen vain on silloin raskaampaa. Toki pyörä on normaalia polkupyörää painavampi, mutta sillä pääsee eteenpäin vaikka akku lopettaisi toimintansa.

      Jos vanhan sähköpyörän akku lopettaa toimintansa niin sitten voi vain irrottaa akun pyörästä ja ehkä myös sähkömoottorin ja sitten pyörä toimii edelleen sähköttömästi.

      Lisäksi nykyisissä sähköpyörissä on jo yli 100 km toimintamatkojakin ja aika harva yli 100 kilsaa fillarilla kulkee päivässä.

      • Anonyymi

        Sähköpolkupyörään saa ostettua uuden akun, eikä se maksa maltaita ja niitä voidaan myös kennottaa uudelleen. Kyllä ihmisen pitää ymmärtää ja tietää, että millaisen matkan päähän on polkemassa ja avustuksen voi säätää sellaiseksi joka ei kauheasti kuluta akkua ja näin pääsee todella pitkälle. Ne kilpapyöräilijät ovat sitten asia erikseen.
        Kauhea paine ja ahdistus pojalla on sähköistymistä vastaan, lienee kateus ja köyhyys pääsyinä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköpolkupyörään saa ostettua uuden akun, eikä se maksa maltaita ja niitä voidaan myös kennottaa uudelleen. Kyllä ihmisen pitää ymmärtää ja tietää, että millaisen matkan päähän on polkemassa ja avustuksen voi säätää sellaiseksi joka ei kauheasti kuluta akkua ja näin pääsee todella pitkälle. Ne kilpapyöräilijät ovat sitten asia erikseen.
        Kauhea paine ja ahdistus pojalla on sähköistymistä vastaan, lienee kateus ja köyhyys pääsyinä?

        Ainakin mun sähkärissä on tietokone mistä näkee matkat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköpolkupyörään saa ostettua uuden akun, eikä se maksa maltaita ja niitä voidaan myös kennottaa uudelleen. Kyllä ihmisen pitää ymmärtää ja tietää, että millaisen matkan päähän on polkemassa ja avustuksen voi säätää sellaiseksi joka ei kauheasti kuluta akkua ja näin pääsee todella pitkälle. Ne kilpapyöräilijät ovat sitten asia erikseen.
        Kauhea paine ja ahdistus pojalla on sähköistymistä vastaan, lienee kateus ja köyhyys pääsyinä?

        "Sähköpolkupyörään saa ostettua uuden akun, eikä se maksa maltaita ja niitä voidaan myös kennottaa uudelleen. "

        Sähköfillarin akut maksavat 500-600 euroa mikä on aivan järkyttävän kova hinta tuollaisesta pikkuakusta. Voisin ehkä pitää tuota akkua halpana, jos se maksaisi alle 50 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköpolkupyörään saa ostettua uuden akun, eikä se maksa maltaita ja niitä voidaan myös kennottaa uudelleen. Kyllä ihmisen pitää ymmärtää ja tietää, että millaisen matkan päähän on polkemassa ja avustuksen voi säätää sellaiseksi joka ei kauheasti kuluta akkua ja näin pääsee todella pitkälle. Ne kilpapyöräilijät ovat sitten asia erikseen.
        Kauhea paine ja ahdistus pojalla on sähköistymistä vastaan, lienee kateus ja köyhyys pääsyinä?

        Sähköpyöräilijänä tiedän, että ahdistus alkaa vaivata vaikka mitään todellista syytä ahdistukselle ei olisi. Sähköpyörää kyllä pystyy ajamaan vaikka patteri ei olisi päällä ollenkaan. Ahdistus syntyy ihan siitä, että sähköpyörällä ei ole niin mukava ajella ilman sähköavustusta. Sähköavustus saa vanhankin nuortumaan. Ehkä aloittajalla oli painopiste sanoissa ahdistus / lataustarve. Tiedän, että ahdistus käytännössä syntyy vaikkei mitään todellista syytä olisikaan. Siksi ymmärrän autoilijoita, jotka ajelevat 1500 km rangen dieseleillä. Ei tarvitse ajatella latausta kovin usein. Ja silloin, kun ajattelee, se on vain 5 minuutin toimenpide.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköpyöräilijänä tiedän, että ahdistus alkaa vaivata vaikka mitään todellista syytä ahdistukselle ei olisi. Sähköpyörää kyllä pystyy ajamaan vaikka patteri ei olisi päällä ollenkaan. Ahdistus syntyy ihan siitä, että sähköpyörällä ei ole niin mukava ajella ilman sähköavustusta. Sähköavustus saa vanhankin nuortumaan. Ehkä aloittajalla oli painopiste sanoissa ahdistus / lataustarve. Tiedän, että ahdistus käytännössä syntyy vaikkei mitään todellista syytä olisikaan. Siksi ymmärrän autoilijoita, jotka ajelevat 1500 km rangen dieseleillä. Ei tarvitse ajatella latausta kovin usein. Ja silloin, kun ajattelee, se on vain 5 minuutin toimenpide.

        "Sähköavustus saa vanhankin nuortumaan."

        Juu, sähköavustusta tarvitaan koska kunto on täysin kuralla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköpyöräilijänä tiedän, että ahdistus alkaa vaivata vaikka mitään todellista syytä ahdistukselle ei olisi. Sähköpyörää kyllä pystyy ajamaan vaikka patteri ei olisi päällä ollenkaan. Ahdistus syntyy ihan siitä, että sähköpyörällä ei ole niin mukava ajella ilman sähköavustusta. Sähköavustus saa vanhankin nuortumaan. Ehkä aloittajalla oli painopiste sanoissa ahdistus / lataustarve. Tiedän, että ahdistus käytännössä syntyy vaikkei mitään todellista syytä olisikaan. Siksi ymmärrän autoilijoita, jotka ajelevat 1500 km rangen dieseleillä. Ei tarvitse ajatella latausta kovin usein. Ja silloin, kun ajattelee, se on vain 5 minuutin toimenpide.

        Jos liian pieni akku suhteessa esim. päivittäisiin työmatkoihin, niin saattaa ahdistaakin. Muutoin ja ainakaan vapaa-ajan käytössä sähköfillari ei ole aiheuttanut vielä 10 vuodessa pienintäkään ahdistusta ja miksi olisikaan...
        Avustusta riittää ~40 km ajeluihin ja pitemmille matkoille minulla ei ole tarvetta. Koskaan ole saanut ajettua akkua täysin tyhjäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos liian pieni akku suhteessa esim. päivittäisiin työmatkoihin, niin saattaa ahdistaakin. Muutoin ja ainakaan vapaa-ajan käytössä sähköfillari ei ole aiheuttanut vielä 10 vuodessa pienintäkään ahdistusta ja miksi olisikaan...
        Avustusta riittää ~40 km ajeluihin ja pitemmille matkoille minulla ei ole tarvetta. Koskaan ole saanut ajettua akkua täysin tyhjäksi.

        Ei tarvitse ahdistua akun kestosta, jos ajaa sähköttömällä fillarilla.


    • Anonyymi

      Sähköpolkupyörä on turhin keksintö ikinä!

      Sillähän ajaa laiskat keski-ikäiset. Polkimet siinä ovat jäänne, joka muistuttaa polkupyörää!

      Tavallinen polkupyörä kulkee hitaammin, eikä sitä ole raskas polkea. Vain ylämäessä sillä joutuu polkemaan, mutta sehän on juuri se tarkoitus?

      Ennen kuntopyörissä oli remmi vastus! Sillä kuntoiltiin. Miettikää.

      Sähköpolkupyörä on riesa kaikille. Se pitäisi lailla kieltää. Ymmärtäisin jos se olisi invalidipyörä tai yli 80 vuotiaille mahdollistava "vielä kerran pyöräily", mutta sillä turhakkeella ajaa sellaiset, joille sopisi paremmin tavallinen polkupyörä.

      Kun näen tuollaisen menevän ohitse, ajattelen aina "laiska".

      • Anonyymi

        Ja varmaan keität kahvin nuotiolla tai puuhellalla. Ilman muuta myös lämmität pesuveden muuripadassa.


      • Anonyymi

        Toisaalta sähköpyörä on eräs hienoimmista teknisistä laitteista tavallisen ihmisen käyttöön. Matkan taittaminen toimii pääosin lihasvoimalla mutta tarpeen mukaan saa hyödyntää sähköavustusta. Hieno kombinaatio ja ehdottomasti paras laite matkan tekemiseen lähes joka suhteessa. Mutta eihän sähköpyörää kannata autooon verrata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja varmaan keität kahvin nuotiolla tai puuhellalla. Ilman muuta myös lämmität pesuveden muuripadassa.

        On vähän eri asia kuin sähköfillari. Sähköfillarit ovat pitkälti laiskojen ihmisten kalliita statussymboleita. Jos haluaa kuntoilla niin silloin ei sähköä tarvitse ja työmatkatkin voi kulkea sähköttämällä fillarilla. Tonnin arvoinen sähkötön fillari on parempi kuin 3 tonnin sähköfillari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta sähköpyörä on eräs hienoimmista teknisistä laitteista tavallisen ihmisen käyttöön. Matkan taittaminen toimii pääosin lihasvoimalla mutta tarpeen mukaan saa hyödyntää sähköavustusta. Hieno kombinaatio ja ehdottomasti paras laite matkan tekemiseen lähes joka suhteessa. Mutta eihän sähköpyörää kannata autooon verrata.

        Jos kunto ei ole täysin kuralla niin polkupyörässä ei tarvitse mitään sähköä. Sähköpolkupyörät ovat lähinnä ylihintaisia laiskan eliitin leluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kunto ei ole täysin kuralla niin polkupyörässä ei tarvitse mitään sähköä. Sähköpolkupyörät ovat lähinnä ylihintaisia laiskan eliitin leluja.

        Sellaisia ovat nimenomaan sähköautot! Mutta sähköpyörät ovat lihasvoimaan perustuvia. Harva asia on niin hienoa kuin sähköpyörällä ajaminen pikkutiellä luonnon keskellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisia ovat nimenomaan sähköautot! Mutta sähköpyörät ovat lihasvoimaan perustuvia. Harva asia on niin hienoa kuin sähköpyörällä ajaminen pikkutiellä luonnon keskellä.

        Köyhälle näyttää kaikki olla eliitin juttuja, hihii!


      • Anonyymi

        Olin kutakinkin samaa mieltä, kunnes kokeilin kaverin sähköpyörää. Kokeilun perusteella hankin sitten oman ja peruspyörää en tilalle enää huolisi.
        En ymmärrä mikä "riesa" se voisi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisia ovat nimenomaan sähköautot! Mutta sähköpyörät ovat lihasvoimaan perustuvia. Harva asia on niin hienoa kuin sähköpyörällä ajaminen pikkutiellä luonnon keskellä.

        Sähkötön polkupyörä perustuu lihasvoimaan, mutta sähköpyörä perustuu sähköön. Lisäksi sähköpyörät ovat turhan lyhytikäisiä. Kun normaali polkupyörä voi kestää käyttöä 30-40 vuotta niin sähköpyörän akku on lopussa alle 5 vuodessa mikä on surkean lyhyt aika. Kyllä sähköpyörältä pitäisi vaatia edes kohtuullista 20 vuoden käyttöikää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhälle näyttää kaikki olla eliitin juttuja, hihii!

        Eliitin kotkotuksia nämä ylihintaiset sähköpyörät kuitenkin ovat. Varsinkin kun sähkötön tonnin fillari on sekä kestävämpi että parempi kuin 3 tonnin sähköpyörä. Ja jos ostaa 3 tonnin fillarin niin kyllä sen käyttöiän pitäisi olla yli 20 vuotta. Jos akku menee 5 vuodessa niin kyseessä on ylihintainen kertakäyttölelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eliitin kotkotuksia nämä ylihintaiset sähköpyörät kuitenkin ovat. Varsinkin kun sähkötön tonnin fillari on sekä kestävämpi että parempi kuin 3 tonnin sähköpyörä. Ja jos ostaa 3 tonnin fillarin niin kyllä sen käyttöiän pitäisi olla yli 20 vuotta. Jos akku menee 5 vuodessa niin kyseessä on ylihintainen kertakäyttölelu.

        Ja tietenkin akun tulisi maksaa alle 50 euroa sähköpyörässä. Ei tuo akku sen arvokkaampi todellisuudessa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhälle näyttää kaikki olla eliitin juttuja, hihii!

        No, kukaan köyhä ei fillariin käytä edes tonnia, saati sitten yli kahta tonnia. Ja se olisikin järjettömän typerää kun hyviä fillareita saa satasilla. Edes useimmat keskituloiset eivät koskaan käyttäisi yli kahta tonnia fillariin.


    • Anonyymi

      Meillä kaksi d.i.y sähköpyörää. 10 v vanha ja toinen lähes uusi. Rangessa ei mitään eroa ja molemmat riittävät näihin keskimääräisiin 10-15 km nurkka-ajeluihin täydellisen hyvin.
      Pääsee kaksikin kertaa nuo matkat, vaikka ei välillä lataisikaan.

      Aiheesta mieleen sähköpyörien huikeat hinnat... Jos omaa hyväkuntoisen polkupyörän, vähän viitseliäisyyttä, eikä peukku ole keskellä kämmentä, niin sähköfillari kannattaa rakentaa ihan itse. Asiallinenrakennussarja maksaa vain murto-osan uuden sähköpyörän hinnasta, eikä ole mitenkään vaikea asennettava.

      • Anonyymi

        Tai sitten vain ajaa sähköttömällä, turha haaskata aikaa ja rahaa tuohon pelleilyyn.


    • Anonyymi

      Jos et jaksa polkea, syö voileipä.
      Tai levy taloussuklaata.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      ÄLÄ KOMMENTOI ! ! Avaus trollitehtaan Tojo hönön dissaus yritys ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! !

    • Anonyymi

      Kukaan ei varasta sähköautoa, koska niillä ei ole oikein arvoa. Mutta sähköpyörät kelpaa varkaille liiankin hyvin ja se näkyy vakuutusyhtiöiden hirmuluvuissa. Sähköpyörillä on todellista arvoa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      73
      4001
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      101
      3545
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      82
      3368
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      37
      2747
    5. Mitä ajattelit kun näit

      kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      125
      1673
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

      Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1526
    7. Sulla on avaimet ja keinot

      Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1154
    8. Meitä ei tule

      Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1134
    9. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

      Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1120
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

      miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      120
      1055
    Aihe