Kamuxin ja Sakan myymät autot hajosi myynnin jälkeen

Anonyymi-ap

Väite: Kamuxin ja Sakan myymät autot alkoivat hajoilla pian myynnin jälkeen, viran­omainen tutkii

Autokauppa|Viranomaiset syynäävät Kamuxin ja Sakan myyntikäytäntöjä. Työmaasta on tulossa iso.

https://www.hs.fi/talous/art-2000011421971.html

100

1065

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi ei poliisi tutki? Jos kyseessä pikkukauppias, niin heti epäiltäisiin petosta. Isot ketjut pääsee näistäkin jollain kuluttaja-asiamiehen huomautuksella!

      • Anonyymi

        Väärin, kyllä kaikkia autokauppoja käsitellään samoin perustein.


      • Anonyymi

        isot firmat lienee tietää asian-olisko kartelli isoilla myyjillä?


      • Anonyymi
        UUSI

        Demareita on lahjottu jälleen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Demareita on lahjottu jälleen.

        ahaa


    • Anonyymi

      Osta Toyota, jossa on Kamuxin mukaan ollut ”etukansivaurio”

      https://www.nettiauto.com/toyota/corolla/15057030?utm_source=share-app&utm_medium=social&utm_campaign=social-ad-share

      https://auctionhistory.io/item/SB1Z93BE40E205335

    • Anonyymi

      Omassa autossa kansi vika jota nämä hessut peitteli öljyyn lisätyllä aineella ettei savuta niin sairaasti. Käry kävi.

      • Anonyymi

        /sakan-oikaisuvaatimus-kkvn-tiedotteeseen


        mutta miten se asiakaskohtelu Saka? rahat pois ja ulos?


    • Anonyymi

      Kasa ja Kusex kertovat, että heidän autonsa ovat kuntotarkastettuja. Autoja ei kuitenkaan edes nosteta nosturille, jarrutestiä ei tehdä, iskunvaimennintestiä ei tehdä eikä pakokaasupäästöjä mitata? Mikä kuntotarkastus on sellaine että autoa katsotaan ikkunan läpi?

      • Anonyymi

        ahaa


      • Anonyymi

        Wau, oon samaa mieltä. Aina kun asiakas vie auton autoliikkeeseen, autoliikkeen kuuluisi vaatia asiakasta teettämään autoonsa täydellisen kuntotarkastuksen ja vaihtamaan kaikki kuluneet osat uusiin. 3000 euron 450000 km ajettu Sprinter pitää laittaa asiakkaan toimesta täysin uuden veroiseksi, ennen kun saa myydä tai vaihtaa sen.

        Paljonko olet valmis maksamaan kyseisestä autosta, mikäli tämän tekee autoliike?

        Mahtavaa ajatteluvirtaa, WAU !!! Voisitko ryhtyä kansanedustaja-ehdokkaaksi, niin pääsisin vihdoinkin äänestämään oikein viisasta ehdokasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wau, oon samaa mieltä. Aina kun asiakas vie auton autoliikkeeseen, autoliikkeen kuuluisi vaatia asiakasta teettämään autoonsa täydellisen kuntotarkastuksen ja vaihtamaan kaikki kuluneet osat uusiin. 3000 euron 450000 km ajettu Sprinter pitää laittaa asiakkaan toimesta täysin uuden veroiseksi, ennen kun saa myydä tai vaihtaa sen.

        Paljonko olet valmis maksamaan kyseisestä autosta, mikäli tämän tekee autoliike?

        Mahtavaa ajatteluvirtaa, WAU !!! Voisitko ryhtyä kansanedustaja-ehdokkaaksi, niin pääsisin vihdoinkin äänestämään oikein viisasta ehdokasta.

        oletko kuullut autotohtori palvelusta?

        googlaa ihmeessä

        älä osta jos myyjä ei suostu puoluettomaan tarkastukseen


    • Anonyymi

      Automiehet ! Jos käytetyllä bensa-autolla on ajettu 300000km ???
      Niin, unohtakaa se !!!

    • Anonyymi

      laittakaa ostajat vaatimuksia vireille----

      paine

    • Anonyymi

      Kun autoista puhutaan, niin hyvä ja halpa ovat eri paketeissa !

      • Anonyymi

        Kulje ratikalla mutta niihinkin voi tulla vikoja.


    • Anonyymi

      Autokauppojen työntekijät ja omistajat ei omista niitä autoja niin kukaan tutki ja totea. Miksi tutkisi koska joku ostaa kumminkin.

      Suurin osa tai lähes kaikki autokauppoihin tulevista autoista tulee ihmisiltä jotka ei itse kykene toteamaan autonsa kuntoa ja huoltamaan, vaihtamaan eri osia ajoissa. Ovat ulkopuolisen toimijan varassa. Ei niitä tutkita ja uusita osia ajoissa eli vikoja on niitä tulee silmille.

      Tälläinen ihminen joutuu maksamaan asentajalle 100-200eur "tuntipalkkaa" se estää auton kunnon todellisen kunnossapidon, eikä ulkopuolinen ihminen jaksa perehtyä siihen autoon.

      Katsastaja ei hylkää autoa jonka ajettavuus, ohjattavuus on laskenut joka vuosi tai kun automaattilaatikkoa ei ole käyty läpi ehjänä ajoissa ja vikatila kolkuttelee ovella. Katsastaja ei hylkää vaikka neliveto ei toimi tai ristikko ruosteessa ja vaarana hajota.

      Automerkin Huolto-ohjelma ei totea auton kuntoa ja uusi erilaisia osia ollenkaan. Suurin massa käyttää autoa vain tuossa huolto-ohjelmassa ja samoissa autoissa kunto laskee kun osia ei uusittu. Ne samat autot siirtyy autokauppaan, vikoja tulee niiden ostajille eteen.


      Jos joku on ostamassa autoa kysyy viisaammilta jotka on huoltanut ja korjannut autonsa aina niin he osaa sanoa mitä pitää uusia tai tulee eteen. Mutta ne jää uusimatta kun ostaja on siinä limbossa että ulkopuolista pitäisi käyttää.

      • Anonyymi

        Niin, vanhemmassa autossa on pidettävä lompakossa varalla sitä kuuluisaa ns.
        "touhutonnia" tai pienempää summaa auton yllättäviin menoihin.
        Jos auton korjauksia "siirtää", niin useat korjattavat asiat tuppaavat sitten
        kasaantumaan matin ollessa kukkarossa.
        Samaan aikaan olisi nokkahihna vaihdettava, jarrut uusittava, laturi tai vesipumppu,
        puhumattakaan renkaista ja jousituksen osista.
        Ai niin, olin unohtamassa ruosteen.
        Onneksi meillä on tietoa, kuinka kauan näillä osilla on tapana toimia.
        Auto pysyy toimintakunnossa, jos toimii silloin, kun osat vielä toimivat.
        Jos ja kun antaa paikkojen hajota kokonaan, tilanne on jo toinen.


    • Anonyymi

      🤣🤣🤣🤣 Ei mitään uutta auringon alla. Vielä 1970-luvulla Stadissa oli kadunreunassa romujaan kaupittelevia hämärämiehiä, manneja ja muita jobbareita, joilta sai kätevästi takavalotakuulla olevan rautalangalla kasassa pysyvän pommin. Nyt on sama meininki joka on siirtynyt siistiin lasipalatsiin ja kyltissä lukee Saka tai Kamux.

      • Anonyymi

        Kuluttajasuojalaki astui voimaan v. 1978.


    • Anonyymi

      ghgh

    • Anonyymi

      rtrt

    • Anonyymi

      eikö se ole tieto?

    • Anonyymi

      vuosien työ

      mutta vuosia huijattu

      hyöty satoja miljoonia?

    • Anonyymi

      älä osta näiden liikeiden autoa

      paras vastine

    • Anonyymi

      sss

    • Anonyymi

      rrrt

    • Anonyymi

      Kamux ja Saka ovat suurimmat käytettyjen autojen myyjiä Suomessa ja käytetty auto on aina riskihankinta jos firmat ovat nihkeitä kantamaan vastuunsa ja välttelevät osallistumatta korjauskuluihin. Näillä firmoilla ei taida olla tapana tutkia sisään ostettujen autojensa todellista kuntoa ja puunaavat vain ne ja heti myyntiin.
      Siksi kannattaa luottaa merkkiliikkeiden vaihtoautoihin ja mielellään heidän omiin merkkeihinsä jos haluaa tutkitun auton ja ongelmatilanteissa osaavaa ja asiallista kohtelua.

    • Anonyymi

      wwwew

    • Anonyymi

      eeee

    • Anonyymi

      eretr

    • Anonyymi

      kkkl

    • Anonyymi

      joko myyjiä töistä tuomiolle?

    • Anonyymi

      älä osta näistä liikkeistä

      paras muistutus

      ja tee kuluttajansuojaan ilmoituksia jos on kusetettu

    • Anonyymi

      Älkääpäs nyt höpiskö turhia, kuulin radiosta että sakaan voi luottaa.

    • Anonyymi

      ååmi

    • Anonyymi

      rtr

    • Anonyymi

      myyjät käsketty tekemään?

    • Anonyymi

      Miksi ne oikein rikkoo niitä autoja siellä sakalla ja kamuxilla?

    • Anonyymi

      eer

    • Anonyymi

      fgh

    • Anonyymi

      dddd

    • Anonyymi

      wwww

    • Anonyymi

      Jaa täälläkö sakalaisetkin aktivoitui kommentoimaan, vai kamuksiltako ootte?

    • Anonyymi

      popoi

    • Anonyymi

      kkv

    • Anonyymi

      vastuu

    • Anonyymi

      Kuluttaja-asiamies tutkii autoketjujen Kamuxin ja Sakan myyntikäytäntöjä ja autojen kunnosta kertomista ostajille.

      Yhtiöt myöntävät, etteivät kuntotarkastukset paljasta kaikkia vikoja, ja vetoavat edellisten omistajien puutteellisiin tietoihin.

      Viranomaiset selvittävät myös maksullisten lisäturvien eroa lakisääteiseen virhevastuuseen autokaupassa.

    • Anonyymi

      Kyllä ne autot saattavat hajota kun joku ostaa niitä liikkeestä käytettynä ja joskus jopa uusikin auto saattaa hajota. Nuo liikkeet myyvät todella paljon autoja ja myyjät ovat aggressiivisia ja vauhdikkaita nuoria jotka eivät ole mitenkään tietoisia myymistään autoista ja näiltä liikkeitä puuttuu omat korjaamot jotka tarkastaisi ja korjaisi autot ennen myyntiä.

    • Anonyymi

      Syyttävät ihmisiä siitä että tuovat vaihdossa rikkinäisiä autoja...

    • Anonyymi

      Laki antaa simaa huijaamiselle?

      Kuluttajat maksaa käytännössä korjauskulut?
      Koska auto ns. Tulee parempaan kumtoon kuin ostaessa.

    • Anonyymi

      wwwe

    • Anonyymi

      kkv

    • Anonyymi

      kulje ohi kamuxin

    • Anonyymi

      eer

    • Anonyymi

      666

    • Anonyymi

      wwwq

    • Anonyymi

      Väite?

    • Anonyymi

      gfgfg

    • Anonyymi

      hyh

    • Anonyymi

      Kartelli? isot toimijat?

    • Anonyymi

      myyjät opetettiin hommiin?

    • Anonyymi

      Llll

    • Anonyymi

      kartelli toimijoilla?

    • Anonyymi

      qqwq

    • Anonyymi

      erer

    • Anonyymi

      eeer

    • Anonyymi

      Mrrrr

    • Anonyymi

      fffg

    • Anonyymi

      33333

    • Anonyymi

      edoskoopilla moottorin tarkastus myyjät? eikö muka ole tekniikoita olemassa?

    • Anonyymi

      ophjk

    • Anonyymi

      onko huijarimyyjät pantu kelan rahoille?

      hoitajallakin on henkilökohtainen vastuu...

    • Anonyymi

      hjkkl

    • Anonyymi

      onko lisättävää

    • Anonyymi

      poullula...

    • Anonyymi

      Aika selvää että suurimpien autokauppiaiden kohdalle osuu eniten myös noita hajoavia autoja, ihan tilastollinen faktahan se on. Jos joku pikkujobbari myy vuodessa 30 autoa ja vaikka Kamux 5000 autoa niin eikö siitä ole ennustettavissa kumman myyjän autoista todennäköisimmin joku hajoaa...

    • Anonyymi

      rintajouppi varmaan maksaa kaiken jos vaikka 6000e vika löytyy aika pian kaupasta?

    • Anonyymi

      Omituinen näkemys edelliseltä!
      Auto pitää kyllä ennen kauppaa aivan ITSE tarkistaa.
      Äiti ei osaa sitä tehdä.
      Ei edes tarvitse olla mikään "ihmeukko" niin kyllä se € 6.000,-
      suuruinen vika sieltä autosta näkevälle pilkistää.
      Jos siis itse on niin "sokea" ei asialle voi mitään!
      Ellei osaa, on ennen kauppaa pyydettävä apua.
      Kohdalleni ei edes takavuosina ole sattunut autoa, joka siis
      kynnyksen yliajamisen jälkeen kokonaan olisi hajonnut.
      Nyt menossa 21. auto, joista vain kaksi ovat olleet uusia, eli
      pakastavedettyjä!
      Huonoja kauppoja olen minäkin tehnyt, mutten sellaisia,
      että niistä yöunet olisivat menneet.

    • Anonyymi

      5556

    • Anonyymi

      Poukkula ei tiedä asiasta mittään-oli ehjä kun liikkeestä lähti....

      • Anonyymi

        Tyypillinen juristin vastaus, mutta tuskin Poukkula juristi on!


    • Anonyymi

      33424

    • Anonyymi

      qwqwq

    • Anonyymi

      riskit pienemmät kuin myyntivoitot? asiakkaiden avulla korkorahaa?

      • Anonyymi

        ???


    • Anonyymi

      mrrrr-tahallista valehtelua?

    • Anonyymi

      miksi laajat kuntotarkastukset on keksitty? ja eikös pätevä korjaaja näe nykylaitteilla jos moottorissa on piilevä vika? laitteillahan pääsee kameroineen mm koneen sisälle

      • Anonyymi

        Kyllä laitteilla pääsee tarkistamaan, etenkin mikäli tarkistukseen käyttää vaikka koko työpäivän, mutta myytävien autojen hinta helposti kaksikertaistuisi!


    • Anonyymi

      Mrrrr

    • Anonyymi

      älä osta näistä petosmyymälöistä

      paras vastaus

    • Anonyymi

      Ei kai ne autot nyt loputtomiin kestä.
      japanissa 40 tkm ajettu lentää kahmarilla sulatukseen.

    • Anonyymi

      pahamaa

    • Anonyymi

      mrrrrr

    • Anonyymi

      pppauri

    • Anonyymi

      gift

    • Anonyymi
      UUSI

      hyvää myyntiä

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

      Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      97
      4193
    2. 77
      3459
    3. Putin lähti takki auki sotaan....

      Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      72
      3074
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

      En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      81
      2539
    5. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

      Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2356
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

      Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      206
      2141
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

      ”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      30
      2071
    8. Mies älä

      Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      41
      870
    9. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

      Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      73
      801
    10. Mä tiedän

      Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      52
      776
    Aihe