https://tekniikanmaailma.fi/kenelta-uskaltaa-ostaa-kaytetyn-auton-jos-ei-edes-isolta-autoliikkeelta/?shared=1460819-7c66ff56-500
Tonnin pommiin” ei siis ole varaa tehdä kummoistakaan kuntoarviota. Tuo on jopa aika ymmärrettävää, tosin halvimmat autot liikkuvat yleensä yksityisten välisessä tai pienimpien autojobbareiden kaupoissa.
Mutta entä jos auton myyntihinta on 39 000 euroa?
Tekniikan Maailman toimittaja Petja Partanen teki kesällä jutun käytetyn auton taustan selvittämisestä. Hän sai palautteen lukijalta, joka kertoi tehneensä kaupat tuon hintaisesta vähän ajetusta Audista, jonka vaihteisto hajosi kaksi päivää kaupan jälkeen. Merkkikorjaamon mukaan poskettoman kalliin korjauksen vaativa vika viittasi aiempaan kolariin, joka vahvistui myöhemmässä selvittelyssä.
Ostaja ei olisi tietenkään autoa ostanut, jos olisi kolarista tiennyt. Luultavasti myyjäkään ei tiennyt, mutta olisi ollut syytä tietää – ja kertoa siitä asiakkaalle. Kaupan purku toki onnistui.
Autokauppiailla on vaikeaa, hiukan yllättäen myös käytettyjen autojen kauppiailla. Yllättäen siksi, että uusien autojen kaupan laman aikana käytettyjä on sentään myyty ihan kohtuullisesti.
Käytettyjen kauppiaiden kannattaisi ottaa KKV:n patistama ryhtiliike tosissaan ja panna prosessinsa kuntoon, ihan itsensäkin vuoksi. Muuten kuluttajat eivät pian uskalla ostaa edes käytettyjä autoja isoistakaan autoliikkeistä.
kenelta-uskaltaa-ostaa-kaytetyn-auton-jos-ei-edes-isolta-autoliikkeelta
44
464
Vastaukset
- Anonyymi
kaikissa vanhoissa käytetyissä alkaa olla vikoja .? kytkimet, jaarut, esb,vaihteistot, jakopäät ,hiukkasloukut, katalysaattorit ,ruosteviat jne...
ja myyjätkin tietää suurinpiirtein missä km määrässä nämä ongelmat alkaa esiintyä.? ja voisivat hinnoitella sen mukaan.. esim 250.000-400.000 ,tuollainen alkaa olla jo paalikamaa nykyautoissa ..ei tuollaisilta voi vaatia isompaa takuuta tai olla edes myynnissä ..
nykypäivän autoissa on niin paljon vikoja että 100 prosentin varmuudella niitä alkaa esiintymään oston jälkeen jopa uusissa..mitä nyt hintaan tulee ,niin jos autolla on ollut uutena hintaa 80.000 ja käytettynä ostaa sen 30.000...no tuolla 30.000 saa jo uuden pitkällä takuulla..on siis tyhmää kuvitella että jos auto maksaa käytettynä esim 25.000 maksava auto on viaton myös oston jälkeen..viedään sitten paaliin jos aletaan kerta pelko perseessä myymään näitä romuja ..- Anonyymi
Vw konsernin autot syypää huonoon julkisuuteen?
Dsg h ja ljynsyönti? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vw konsernin autot syypää huonoon julkisuuteen?
Dsg h ja ljynsyönti?nyky tekniikka kaiken maailman katteineen ja loukkuineen sekä suoraruiskutus tekee kaikissa merkeissä ongelmapesiksi ..esim katalysaattorit ,erg ja hiukkasloukut tukkeutuu nopeaan, venttiilit karstoittuu,diesel suuttimet pitää vaihtaa runkoineen päivineen jne eipä ihme jos auto menee vaihtoon kun mittarissa alkaa olla150.000 km-.. monessa hiukkasloukku ja katti on samassa ja maksaa paljon jos joutuu vaihtamaan .ei tartte montaa vikaa olla uudella omistajalla ,niin lompakko on tyhjä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nyky tekniikka kaiken maailman katteineen ja loukkuineen sekä suoraruiskutus tekee kaikissa merkeissä ongelmapesiksi ..esim katalysaattorit ,erg ja hiukkasloukut tukkeutuu nopeaan, venttiilit karstoittuu,diesel suuttimet pitää vaihtaa runkoineen päivineen jne eipä ihme jos auto menee vaihtoon kun mittarissa alkaa olla150.000 km-.. monessa hiukkasloukku ja katti on samassa ja maksaa paljon jos joutuu vaihtamaan .ei tartte montaa vikaa olla uudella omistajalla ,niin lompakko on tyhjä..
Puhut audista ja skodasta vw?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vw konsernin autot syypää huonoon julkisuuteen?
Dsg h ja ljynsyönti?Toyotan omapoika, ihan kaikissa merkeissä noita vikoja esiintyy ja Toyota ei ole siitä poikkeus, päin vastoin. Toyotalla on vikojen määrät hurjassa kasvussa ja laatu romautettu jo kauan sitten. 12 voltin lataus ongelmat, lämmönvaihtimen puhkeamiset, öljyn syönti, ruostuminen jne... näitä riittää ja sitten ne isot huijaukset, mutta niistä toiseen kertaan ettet masennu täysin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan omapoika, ihan kaikissa merkeissä noita vikoja esiintyy ja Toyota ei ole siitä poikkeus, päin vastoin. Toyotalla on vikojen määrät hurjassa kasvussa ja laatu romautettu jo kauan sitten. 12 voltin lataus ongelmat, lämmönvaihtimen puhkeamiset, öljyn syönti, ruostuminen jne... näitä riittää ja sitten ne isot huijaukset, mutta niistä toiseen kertaan ettet masennu täysin.
https://automyyntiin.fi/autojen-viat/vw-oljynkulutus/
toyota.fi tehnyt tämän? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhut audista ja skodasta vw?
Kaikki merkit 150.000 ja vaihtoon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vw konsernin autot syypää huonoon julkisuuteen?
Dsg h ja ljynsyönti?Kaikki kehittyy, myös VW. Nyt on toinen DSG vaihteiden alla, eka kesti täysin sen kymmenen vuotta ilman vikoja ja sitten vaihdoin tuohon uudempaan. Tällä ajelee vielä monta vuotta ja seuraava voi olla jopa sähköauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki merkit 150.000 ja vaihtoon
Puhut asiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki kehittyy, myös VW. Nyt on toinen DSG vaihteiden alla, eka kesti täysin sen kymmenen vuotta ilman vikoja ja sitten vaihdoin tuohon uudempaan. Tällä ajelee vielä monta vuotta ja seuraava voi olla jopa sähköauto.
myyjänä konkurssipesä VWaudi----
- Anonyymi
Älä mene kamuxiin
Miksi kokea sitä mistä muut kertoo?
Myin myös osakkeet pois
Pythyi- Anonyymi
Vai myit osakkeetkin pois, hihii!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai myit osakkeetkin pois, hihii!
yhdessä moktar gubta VW suom i24
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai myit osakkeetkin pois, hihii!
hihii yhdessä-paljastuuko kohta jokin sopimus toiminnasta autoliikkeiden kesken?
ei olisi suuri yllätys
- Anonyymi
jjjk
- Anonyymi
"Kaupan purku toki onnistui."
Toki. Siksi käykäämme kauppaa edelleen. Rehellinen autokauppa ei kannata. Käytetyllä kauppatavaralla voi olettaa olevan menneisyys.
Jos haluaa uudenveroista, on ostettava uusi.- Anonyymi
et ymmärrä asian ydintä...
sähköautojakin ostaa ne joilla on varaa korjata 20000e akusto-eikö?
- Anonyymi
mrrrrr
- Anonyymi
suzuki
- Anonyymi
Ostan n. 8000 euron pommin ja korjauksiin yms. säästän tonnin pari. Bensiinimoottorilla ja käsivaihteistolla.
Suomessa 8000 eurolla ei saa kummoistakaan autoa. Lähes loppuun ajettuja, suolassa ruostutettuja linttoja.
Jos ja kun autossa on korjattavaa, haen tarvikeosia ja väsään auton kuntoon. Ei se sen kummempaa ole. Jätän riitelyt, oikeustaistelut ja pahan mielen uudempia käytettyjä ostavien iloksi.- Anonyymi
saman asian olen huomannut jo aikoja sitten.. nykyautoissa alkaa viat 100.000 km jälkeen esiintyä ..joissain jopa ennemmin..sitten kun erg , katti , hiukkasloukku ,venttiilit ovat karstan peitossa, suuttimet tukossa tai kuluneet, oven lukot reistailee, vaihteet oikkuilee, aturitkin tekee kepposia nykyään ne kun on acuun yhteydessä, yksi käynnistys alijännitteellä sytyttää vikavaloja airback,lampda jne.....vanhempaa kun ei kannata edes korjata jos ei itse osaa korjailla..jotkut kylläkin laittaa rahaa tonnin kotteroon jopa tonnin tai pari että saa sen leiman.
mekaaniset osat varmaan saa tarvikkeena kunnolliset, mutta halvat sähköosat ovat täyttä kuraa ja nykyauto vaatii melkein joka kosketuksen jälkeen kuittauksen ecuun..ei mene montaa vuotta niin nykyautoja esim 2011 jälkeen tehtyjä menee paaliin kovaa tahtia..oli sitten sähkö tai polttomoottori..mitä uudempi niin sitä enempi turhaa roinaa ja ecupaskaa on laitettu autoon...edes akkua pysty kaikissa merkeissä vaihtamaan ilman tohtorin kamppeita ja valkohansikkaita.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
saman asian olen huomannut jo aikoja sitten.. nykyautoissa alkaa viat 100.000 km jälkeen esiintyä ..joissain jopa ennemmin..sitten kun erg , katti , hiukkasloukku ,venttiilit ovat karstan peitossa, suuttimet tukossa tai kuluneet, oven lukot reistailee, vaihteet oikkuilee, aturitkin tekee kepposia nykyään ne kun on acuun yhteydessä, yksi käynnistys alijännitteellä sytyttää vikavaloja airback,lampda jne.....vanhempaa kun ei kannata edes korjata jos ei itse osaa korjailla..jotkut kylläkin laittaa rahaa tonnin kotteroon jopa tonnin tai pari että saa sen leiman.
mekaaniset osat varmaan saa tarvikkeena kunnolliset, mutta halvat sähköosat ovat täyttä kuraa ja nykyauto vaatii melkein joka kosketuksen jälkeen kuittauksen ecuun..ei mene montaa vuotta niin nykyautoja esim 2011 jälkeen tehtyjä menee paaliin kovaa tahtia..oli sitten sähkö tai polttomoottori..mitä uudempi niin sitä enempi turhaa roinaa ja ecupaskaa on laitettu autoon...edes akkua pysty kaikissa merkeissä vaihtamaan ilman tohtorin kamppeita ja valkohansikkaita..Sutollani on nyt ajettu 214 000 km . Eikä mitään luettelemistasi viosta ole ollut 7 vuoden aikana . Vain yksi kalliimpi vika .
- Anonyymi
wwwe
- Anonyymi
Kamux liikeidea?
Myydä rikkinäisiä autoja? - Anonyymi
muujallah on suuri
- Anonyymi
Ööö
- Anonyymi
fgfg
- Anonyymi
Pop
- Anonyymi
Kkk
- Anonyymi
raveista?
- Anonyymi
Osta järjen kanssa. Katsele auto, myös pohja, huoltokirja ja onko kiertänyt monella omistajalla. Etsi vähän käytetty tunnettu merkki. Koeaja myös maantiellä . Maaseudulla ollut auto ei ole ollut suolatuilla teillä ., mutta kuoppainen tie rasittaa autoa.
- Anonyymi
Eli osta miltei uusi ja kallis auto...
- Anonyymi
Kun näköjään pelottaa niin toimi kuten kommarit eli MENE BUSSILLA
- Anonyymi
wwwew
- Anonyymi
huijaaminen ja myyjän ammatti
- Anonyymi
Käytettyjen kauppiaiden kannattaisi ottaa KKV:n patistama ryhtiliike tosissaan ja panna prosessinsa kuntoon, ihan itsensäkin vuoksi. Muuten kuluttajat eivät pian uskalla ostaa edes käytettyjä autoja isoistakaan autoliikkeistä.
- Anonyymi
Kyllä ostajankin pitäisi ymmärtää että monimutkainen rippikouluikäinen auto on riski. Jos ei olisi niin kukaan ei uutta/uudehkoa ostaisi.
Sitäpaitsi liian moni ostaa omaan tulotasoonsa suhteessa liian kalliin auton ja voi kostautua.
5000e auton ostajalla pitää olla 2000e tilillä äkkinäistä remonttia varten. Tämä kannattaa huomioida kun auton ostosta haaveilee.
- Anonyymi
En ole koskaan, enkä tule, luottamaan autokauppiaan höpinöihin autosta. Ennen mahdollista ostoa kaivan kaiken tiedon netistä ko automallista. Ennen kuin menen katsomaan tsekkaan myös traficomin kautta auton tiedot sekä carverticalista historian. En osta autoa, jossa ei ole selkeästi dokumentoitua huoltohistoriaa. Paikan päällä tarkastan jarrulevyt- ja palat, öljyn värin, pakokaasut käynnistettäessä (auton pitää olla kylmänä kun tulen katsomaan), öljyvuodot. Testaan myös jokaisen sähkölaitteen autosta. Koeajossa jarrujen toiminta, äänet eri nopeuksissa, moottorin toiminta eri kierrosalueella, vaihteiston toiminta. Kaikkea ei voi huomata mutta tällä pääsee jo pitkälle.
Juuri vaihdoin autoa ja aloitin ko mallin tutkimisen jo keväällä. Mitään ongelmia ei ole vielä ilmennyt, kaikki toimii kuten pitääkin.- Anonyymi
Minkä sitten ostit?
- Anonyymi
Autosta luopuminen on taitolaji, siten ettei sen tuleva omistaja joudu heti
kalliisti korjaamaan. Tulevaa kulkinetta voi rauhassa katsella eikä tarvii
hätäisiä ratkaisuja tehdä. Toine vaihtoehto on tonnin pommi, periaatteella
ettei sen tarvii kestäkään kuin vuoden. 200€ voi saada kelpo kulkineen.
Egon kohotukseen siitä ei kyllä ole. - Anonyymi
mrrrr
- Anonyymi
ssd
- Anonyymi
Nnn
- Anonyymi
Mustalaiselta kannattaa aina ostaa, eivät kuseta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 433487
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.352978Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1442836SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.702307Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s411782Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.861555Mitä tarkalleen tunnet
Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai671084- 511036
- 771017
Syyskuussa 2025 ensirekisteröidyistä henkilöautoista 43 % oli täyssähköautoja.
Niitä rekisteröitiin 2 592 eli 41 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Syyskuussa 2025 rekisteröidyistä uusista henkilöautois3847