https://www.is.fi/autot/art-2000011430264.html
Sähköautot myy niin huonosti että jos polttomoottorikiellossa pysytään niin koko EU autoteollisuus romahtaa. Sillä kysyntää ei sähköautoille ole ja ihmiset ostavat polttomoottoreita mieluiten jos vain olisi tarjolla.
Sähköautoilu tulee pian tiensä päähän.
IS: Euroopan autoteollisuus vaarassa romahtaa sähköautojen vuoksi
71
494
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan oikeaa puhetta Mersu johtajalta. Eu sahaa autoteollisuden osalta oman oksansa poikki kieltämällä polttikset.
- Anonyymi
Niin sahaa. Sähköauto oli typeryyden huippu EU ämmiltä jotka sellasta päätti että niitä pitää myydä. Hyi helvetti mitä urpoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin sahaa. Sähköauto oli typeryyden huippu EU ämmiltä jotka sellasta päätti että niitä pitää myydä. Hyi helvetti mitä urpoja.
Juuri näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin sahaa. Sähköauto oli typeryyden huippu EU ämmiltä jotka sellasta päätti että niitä pitää myydä. Hyi helvetti mitä urpoja.
Juuri näin
- Anonyymi
Vihreä tie on aina tuhon tie. EU:ssa ollaan matkalla jossain toisessa galaksissa kun halutaan tappaa autoteollisuus myymällä epäkurantteja tuotteita kuten sähköautoja..noh eihän niitä osta kukaan. Automyynti kaikkien aikojen surkeinta kun tarjolla surkeita sähköautoja.
- Anonyymi
Ei se haittaa jos muut mokaavat kun tietää mitä tekee,
"Volkswagenin sähköautojen myynti otti kolossaalisen loikan – Kasvua Euroopassa 90 prosenttia"
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/3e984f3b-46eb-4645-888c-d83a692323ea- Anonyymi
Kurko on kurko
"Volkswagen-konsernin sähköautostrategia alkaa kantaa hedelmää. Tammi-toukokuussa täyssähköautojen toimitukset asiakkaille nousivat peräti 47 prosenttia viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna.
Eniten kasvua kertyi Euroopassa, 90 prosenttia.
”Joka viides Länsi-Euroopassa myymämme ajoneuvo oli täyssähköauto”, sanoo myyntijohtaja Marco Schubert VW:n keskiviikkona julkaisemassa katsauksessa.
Saksalaiskonserni toimitti vuoden ensimmäisellä puoliskolla yhteensä 4,41 miljoonaa autoa. - Anonyymi
Nollasta on hyvä kasvaa niin saadaan hyvät prosentit😂 teslan myynti sakkasi niin ostivat sitten volkkaria...se siitä juhlasta...loppu on enää valtavaa arvonlaskua ja mopoauton mittarin tuojottamista loppu elämän😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kurko on kurko
"Volkswagen-konsernin sähköautostrategia alkaa kantaa hedelmää. Tammi-toukokuussa täyssähköautojen toimitukset asiakkaille nousivat peräti 47 prosenttia viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna.
Eniten kasvua kertyi Euroopassa, 90 prosenttia.
”Joka viides Länsi-Euroopassa myymämme ajoneuvo oli täyssähköauto”, sanoo myyntijohtaja Marco Schubert VW:n keskiviikkona julkaisemassa katsauksessa.
Saksalaiskonserni toimitti vuoden ensimmäisellä puoliskolla yhteensä 4,41 miljoonaa autoa.Se, että joka viides auto on sähköauto Länsi-Euroopassa ei riitä alkuunkaan, jos halutaan pysyä vuoden 2035 aikataulussa. Etenkin kun muualla sähköautojen myynti on luultavasti vielä heikompaa.
- Anonyymi
Mersulla ollaan selkeästi huolissaan kun on tajuttu elämän tosiasiat. Sähköautoista vaihdetaan äkkiä pois kun ne ei monille sovi. Myynti surkeaa kun ei kansa halua tuotetta nimeltä sähköauto sillä tavalla kun se olisi tehtaille kannattavaa.
Ei tässä voi kun nauraa kun tämänkin jokainen tiesi jo ajat sitten ettei sähköautoa valitse kuin marginaaliryhmä😂 - Anonyymi
Vielä kun avaajaymmärtäisi kokonaan mitä luki ja tyrkyttää.
- Anonyymi
Sinä et ainakaan ymmärtänyt. Mersu pomo kertoo selkeästi että sähköautot ei käy kaupaksi😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et ainakaan ymmärtänyt. Mersu pomo kertoo selkeästi että sähköautot ei käy kaupaksi😂
Mersupomo kertoo heidän omasya epäonnistumistaan.
Kun osaa niin käy näin.
Volkswagen-konsernin sähköautostrategia alkaa kantaa hedelmää. Tammi-toukokuussa täyssähköautojen toimitukset asiakkaille nousivat peräti 47 prosenttia viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna.
Eniten kasvua kertyi Euroopassa, 90 prosenttia.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/3e984f3b-46eb-4645-888c-d83a692323ea - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mersupomo kertoo heidän omasya epäonnistumistaan.
Kun osaa niin käy näin.
Volkswagen-konsernin sähköautostrategia alkaa kantaa hedelmää. Tammi-toukokuussa täyssähköautojen toimitukset asiakkaille nousivat peräti 47 prosenttia viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna.
Eniten kasvua kertyi Euroopassa, 90 prosenttia.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/3e984f3b-46eb-4645-888c-d83a692323eaVW on eurooppalaisista ainoa valmistaja joka on saanu myytyä sähköautoja jonkinlaisella voitolla. Kiinalaiset ovat kuitenkin uhka heillekkin.
https://www.ostologistiikka.fi/kategoriat/talous/euroopan-autoteollisuus-yskii-pahasti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW on eurooppalaisista ainoa valmistaja joka on saanu myytyä sähköautoja jonkinlaisella voitolla. Kiinalaiset ovat kuitenkin uhka heillekkin.
https://www.ostologistiikka.fi/kategoriat/talous/euroopan-autoteollisuus-yskii-pahastiKukaan täysjärkinen eurooppalainen ei osta kiinalaista autoa koskaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan täysjärkinen eurooppalainen ei osta kiinalaista autoa koskaan.
Suomessaki on aika paljon vähäjärkisiä kusipäitä kun kattoo kiinalaisten autojen myyntimääriä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessaki on aika paljon vähäjärkisiä kusipäitä kun kattoo kiinalaisten autojen myyntimääriä.
Jos ostaa kiinalaisen sähköauton niin tuskin paljon tyhjää enempää päässä liikkuu.
- Anonyymi
On ymmärtänyt lukemansa. Sinä elät valheessa, utopiassa. Lue uutisia. Olisit ehkä vähän viisaampi, missä mennään.
- Anonyymi
Sähköautomyynti tappaa koko autokaupan jokaisessa maassa.
- Anonyymi
Sähköauto on ämmien juttuja muutenkin.
- Anonyymi
Ja vihervassari homma
- Anonyymi
Sähköautoilun lopun alkua..lopuk alkua..kuolin korinaa
- Anonyymi
Olrt niin huono.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olrt niin huono.
Sähköauto on ja siksi myynti ei käy hyvin.
- Anonyymi
Ostaisin uuden vapaastihengittävän polttiksen, jos niitä vielä jostain saisi. Kaikki tuppaa olemaan jotain turboja, hybridejä tms. start-stop kytkimineen, avaimettomine käynnistyksineen ja sähkötoimisine käsijarruineen. Kyllä autossa pitää olla ovissa kunnon avaimenreijät, vaijerilla toimiva käsijarru äkkikäännösten tekemiseen ja virtalukko. Koneen pitää vastata kaasuun välittömästi, eikä viiveellä kuten turboissa ja mitä hittoa nuo keskelle kojelautaa laitetut näytöt tekee autossa? Kuka sellaisia tuijottaa ajaessa? Pois sellaiset ja tilalle kunnon tasainen kojelauta, jossa voi vaikka termospulloa ja kahvimukia pitää. Järkyttäviä nämä nykyautot! Autossa ei tarvita muita näyttöjä, kuin nopeus, kierrokset ja bensamittari! Kaikki muu on pelkkää roskaa!
- Anonyymi
Älä huoli kyllä niitä alkaa löytyä. Käytäntö alkaa taas toimia ja piperrys jää taka-alalle.
- Anonyymi
VW Taigo (joka on käytännössä polo isommalla maavaralla) taitaa olla kohta viimeisiä sellaisia autoja joissa on vielä kahvallinen kässäri ja normaalin näkönen kojelauta.
Turbo siinä tosin on mutta Polon omistajana sanoisin että kyllä se 1.0 litranen pikkuturboki liikkuu ihan mukavasti. Ei siinä ole mitään viivettä kun polkasee kaasua kunnolla liikennevaloissa. Neidin kevyellä korkokengillä saattaa nykiä mutta kun antaa raskaalla saappaalla kenkää ni kyllä lähtee.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VW Taigo (joka on käytännössä polo isommalla maavaralla) taitaa olla kohta viimeisiä sellaisia autoja joissa on vielä kahvallinen kässäri ja normaalin näkönen kojelauta.
Turbo siinä tosin on mutta Polon omistajana sanoisin että kyllä se 1.0 litranen pikkuturboki liikkuu ihan mukavasti. Ei siinä ole mitään viivettä kun polkasee kaasua kunnolla liikennevaloissa. Neidin kevyellä korkokengillä saattaa nykiä mutta kun antaa raskaalla saappaalla kenkää ni kyllä lähtee..Taigo on asiallinen peli !
- Anonyymi
Minä haluan sellaisen auton, jossa ei ole keskellä tablettia, joka ei piipitä, joka kulkee pienellä kulutuksella eikä sitä tarvitse latailla. Enkä ole yksin.
- Anonyymi
Hyväksyt kuitenkin tankkauksen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyväksyt kuitenkin tankkauksen?
Miksi tankkaus pitäisi erikseen hyväksyä kun se on ollut normaali viimeiset 100+ vuotta?
- Anonyymi
EU:n ja USA:n teollisuus on pysähtymässä, koska ne eivät saa Kiinasta harvinaisia maametalleja. Niitä, joista tehdään sähköautojen tarvitsemia magneetteja tai akustoja. Sotateollisuus käyttää monia harvinaisia metalleja ohjuksissa ja muissa sotilaslaitteissa. Pistäkää vaan lisää pakotteita Kiinalle ja muille Bricks-maille, niin ne vetävät hanat kokonaan kiinni.
Sen koki USA viime vuoden lopulla. Trump sai neuvoteltua sopimuksen Xin kanssa ja tuonti alkoi taas tammikuun lopulla. Sitten tuli Lindsey Graham ja puheet luunmurskaavista pakotteista. Hanat vedittiin kiinni ja taas Trump yrittää avata niitä. Siksi hän haluaisi sumplia noita raaka-aineita jopa Putinilta, joka kaivaisi ne Ukrainasta.
Katsotaan, mitä Alaska tuo tullessaan! - Anonyymi
"Minä haluan sellaisen auton, jossa ei ole keskellä tablettia, joka ei piipitä, joka kulkee pienellä kulutuksella eikä sitä tarvitse latailla. Enkä ole yksin."
Et ole yksin, Teitä on vähintään kolme. Sinä, Paavo Väyrynen ja Erkki Tuomioja,
Kaikkien teidän autoissa ei oleitään länsimaisia piirteitä.
Se on Wartburg, - Anonyymi
Euroopan ja varsinkin saksan autoteollisuus pärjää vain tukien ja poliittisen suosimisen vuoksi. Sen on aikakin romahtaa jos ei kilpailussa pärjää.
Saksalaisen auton laatu ei pärjää nykyään edes kiinalaiselle.
En missään tapauksessa osta kiinalaista mutta hävettää ettei eurooppalainen autoteollisuus osaa tehdä asioita paremmin kuin kiinalaiset jotka vielä 20 vuotta sitten oli autoissa se pahnan pohjimmaisin ja täyttä kuraa.
Nyt kiinalaiset määrää tarhdin. - Anonyymi
Aloittaja puhuu puppua. Joka vuosi täyssähköautojen määrät kasvavat maailmalla. Sen sijaan vetyautokanta pysyy sitkeästi pyöreästi 0,0% jokaisessa maassa.
https://www.statista.com/outlook/mmo/electric-vehicles/worldwide
https://www.iea.org/news/more-than-1-in-4-cars-sold-worldwide-this-year-is-set-to-be-electric-as-ev-sales-continue-to-grow- Anonyymi
Yli joka neljäs tänä vuonna maailmanlaajuisesti myyty auto on sähköauto, sähköautojen myynnin jatkaessa kasvuaan
Uutiset
14. toukokuuta 2025
Sähköautot seisovat parkkipaikalla
Huolimatta merkittävistä epävarmuustekijöistä, sähköautojen markkinaosuus on matkalla ylittämään 40 prosenttia vuoteen 2030 mennessä, kun niistä tulee yhä edullisempia useammilla markkinoilla, IEA:n uusi raportti osoittaa.
Toisen vahvan kasvuvuoden jälkeen sähköautojen maailmanlaajuinen myynti on matkalla ylittämään 20 miljoonaa vuonna 2025, mikä on yli neljännes maailmanlaajuisesti myydyistä autoista, IEA:n vuosittaisen Global EV Outlook -raportin uuden painoksen mukaan.
Tänään julkaistu raportti osoittaa, että huolimatta viimeaikaisista taloudellisista vastatuulista, jotka ovat painostaneet autoalaa, sähköautojen maailmanlaajuinen myynti on jatkanut ennätysten rikkomista sähkömallien tullessa yhä edullisemmiksi. Myynti ylitti 17 miljoonaa autoa maailmanlaajuisesti vuonna 2024, mikä nosti sähköautojen osuuden maailman automarkkinoista ensimmäistä kertaa yli 20 prosentin, kuten IEA aiemmin ennusti. Ja vuoden 2025 kolmen ensimmäisen kuukauden aikana sähköautojen myynti kasvoi 35 % edellisvuodesta. Kaikilla tärkeimmillä markkinoilla ja monilla muilla nähtiin uusia ennätyksiä ensimmäisen neljänneksen myynnissä.
Kiina säilyttää asemansa sähköautojen markkinajohtajana, ja sähköautot muodostivat lähes puolet kaikista automyynnistä vuonna 2024. Kiinassa viime vuonna myytyjen sähköautojen määrä (yli 11 miljoonaa) vastaa maailmanlaajuisesti vuonna 2022 myytyjen sähköautojen kokonaismäärää. Myös Aasian ja Latinalaisen Amerikan kehittyvistä markkinoista on tullut uusia kasvukeskuksia, ja sähköautojen kokonaismyynti näillä alueilla kasvoi yli 60 % vuonna 2024.
Yhdysvalloissa sähköautojen myynti kasvoi noin 10 % edellisvuodesta ja nousi yli joka kymmenennen myydyn auton tasolle. Euroopassa myynti pysähtyi tukijärjestelmien ja muiden tukevien toimien heikkenemisen myötä, vaikka sähköautojen markkinaosuus pysyi noin 20 prosentissa.
”Tietomme osoittavat, että merkittävistä epävarmuustekijöistä huolimatta sähköautot ovat edelleen vahvalla kasvu-uralla maailmanlaajuisesti. Myynti tekee jatkuvasti uusia ennätyksiä, joilla on merkittäviä vaikutuksia kansainväliseen autoteollisuuteen”, sanoi IEA:n toimitusjohtaja Fatih Birol. ”Odotamme tänä vuonna, että yli joka neljäs maailmanlaajuisesti myyty auto on sähkökäyttöinen, ja kasvun kiihtyessä monissa kehittyvissä talouksissa. Tämän vuosikymmenen loppuun mennessä luku on yli kaksi viidestä autosta, koska sähköautoista tulee yhä edullisempia.”
Epävarmuus maailmanlaajuisesta talouskasvusta sekä kauppa- ja teollisuuspolitiikan kehityksestä voi vaikuttaa näkymiin. Raportin mukaan sähköautojen myyntiä kuitenkin tukee niiden lisääntyvä kohtuuhintaisuus.
Maailmanlaajuisesti sähköautojen keskihinta laski vuonna 2024 kasvavan kilpailun ja akkujen kustannusten laskun vuoksi. Kiinassa kaksi kolmasosaa kaikista viime vuonna myydyistä sähköautoista oli hinnoiteltu halvemmiksi kuin perinteiset vastineensa, jopa ilman ostokannustimia. Ostohintaero perinteisiin autoihin verrattuna kuitenkin säilyi monilla muilla markkinoilla. Esimerkiksi Saksassa sähköautojen keskihinta pysyi 20 % korkeampana kuin perinteisen vastineen. Yhdysvalloissa täyssähköautot olivat edelleen 30 % kalliimpia.
Sähköautojen käyttö on edelleen monilla markkinoilla jatkuvasti halvempaa nykyisten energiamarkkinahintojen perusteella. Vaikka öljyn hinta laskisi jopa 40 dollariin tynnyriltä, sähköauton käyttö kotona latauksen kautta maksaisi Euroopassa silti noin puolet perinteisen auton käyttökustannuksista nykyisillä kotitalouksien sähkön hinnoilla.
Raportin mukaan lähes viidennes maailmanlaajuisesti myydyistä sähköautoista on tuontiajoneuvoja. Kiina, jonka osuus maailmanlaajuisesta tuotannosta on yli 70 %, toimitti lähes 1,25 miljoonaa sähköautoa muihin maihin vuonna 2024. Tämä koski monia kehittyviä talouksia, joissa sähköautojen hinnat laskivat huomattavasti Kiinan tuonnin vuoksi.
Raportissa keskitytään myös erityisesti sähkökuorma-autoihin ja niiden omistuskustannuksiin. Siinä todetaan, että sähkökuorma-autojen myynti kasvoi maailmanlaajuisesti noin 80 % viime vuonna, ja se oli lähes 2 % kaikista kuorma-autojen myynnistä maailmanlaajuisesti. Tätä kasvua, jota vauhditti myynnin kaksinkertaistuminen Kiinassa, tuki joidenkin raskaiden sähkökuorma-autojen kustannuskilpailukyky Kiinassa verrattuna dieselmoottoreihin – sähkömallien huomattavasti alhaisemmat käyttökustannukset kompensoivat niiden korkeampia ostohintoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yli joka neljäs tänä vuonna maailmanlaajuisesti myyty auto on sähköauto, sähköautojen myynnin jatkaessa kasvuaan
Uutiset
14. toukokuuta 2025
Sähköautot seisovat parkkipaikalla
Huolimatta merkittävistä epävarmuustekijöistä, sähköautojen markkinaosuus on matkalla ylittämään 40 prosenttia vuoteen 2030 mennessä, kun niistä tulee yhä edullisempia useammilla markkinoilla, IEA:n uusi raportti osoittaa.
Toisen vahvan kasvuvuoden jälkeen sähköautojen maailmanlaajuinen myynti on matkalla ylittämään 20 miljoonaa vuonna 2025, mikä on yli neljännes maailmanlaajuisesti myydyistä autoista, IEA:n vuosittaisen Global EV Outlook -raportin uuden painoksen mukaan.
Tänään julkaistu raportti osoittaa, että huolimatta viimeaikaisista taloudellisista vastatuulista, jotka ovat painostaneet autoalaa, sähköautojen maailmanlaajuinen myynti on jatkanut ennätysten rikkomista sähkömallien tullessa yhä edullisemmiksi. Myynti ylitti 17 miljoonaa autoa maailmanlaajuisesti vuonna 2024, mikä nosti sähköautojen osuuden maailman automarkkinoista ensimmäistä kertaa yli 20 prosentin, kuten IEA aiemmin ennusti. Ja vuoden 2025 kolmen ensimmäisen kuukauden aikana sähköautojen myynti kasvoi 35 % edellisvuodesta. Kaikilla tärkeimmillä markkinoilla ja monilla muilla nähtiin uusia ennätyksiä ensimmäisen neljänneksen myynnissä.
Kiina säilyttää asemansa sähköautojen markkinajohtajana, ja sähköautot muodostivat lähes puolet kaikista automyynnistä vuonna 2024. Kiinassa viime vuonna myytyjen sähköautojen määrä (yli 11 miljoonaa) vastaa maailmanlaajuisesti vuonna 2022 myytyjen sähköautojen kokonaismäärää. Myös Aasian ja Latinalaisen Amerikan kehittyvistä markkinoista on tullut uusia kasvukeskuksia, ja sähköautojen kokonaismyynti näillä alueilla kasvoi yli 60 % vuonna 2024.
Yhdysvalloissa sähköautojen myynti kasvoi noin 10 % edellisvuodesta ja nousi yli joka kymmenennen myydyn auton tasolle. Euroopassa myynti pysähtyi tukijärjestelmien ja muiden tukevien toimien heikkenemisen myötä, vaikka sähköautojen markkinaosuus pysyi noin 20 prosentissa.
”Tietomme osoittavat, että merkittävistä epävarmuustekijöistä huolimatta sähköautot ovat edelleen vahvalla kasvu-uralla maailmanlaajuisesti. Myynti tekee jatkuvasti uusia ennätyksiä, joilla on merkittäviä vaikutuksia kansainväliseen autoteollisuuteen”, sanoi IEA:n toimitusjohtaja Fatih Birol. ”Odotamme tänä vuonna, että yli joka neljäs maailmanlaajuisesti myyty auto on sähkökäyttöinen, ja kasvun kiihtyessä monissa kehittyvissä talouksissa. Tämän vuosikymmenen loppuun mennessä luku on yli kaksi viidestä autosta, koska sähköautoista tulee yhä edullisempia.”
Epävarmuus maailmanlaajuisesta talouskasvusta sekä kauppa- ja teollisuuspolitiikan kehityksestä voi vaikuttaa näkymiin. Raportin mukaan sähköautojen myyntiä kuitenkin tukee niiden lisääntyvä kohtuuhintaisuus.
Maailmanlaajuisesti sähköautojen keskihinta laski vuonna 2024 kasvavan kilpailun ja akkujen kustannusten laskun vuoksi. Kiinassa kaksi kolmasosaa kaikista viime vuonna myydyistä sähköautoista oli hinnoiteltu halvemmiksi kuin perinteiset vastineensa, jopa ilman ostokannustimia. Ostohintaero perinteisiin autoihin verrattuna kuitenkin säilyi monilla muilla markkinoilla. Esimerkiksi Saksassa sähköautojen keskihinta pysyi 20 % korkeampana kuin perinteisen vastineen. Yhdysvalloissa täyssähköautot olivat edelleen 30 % kalliimpia.
Sähköautojen käyttö on edelleen monilla markkinoilla jatkuvasti halvempaa nykyisten energiamarkkinahintojen perusteella. Vaikka öljyn hinta laskisi jopa 40 dollariin tynnyriltä, sähköauton käyttö kotona latauksen kautta maksaisi Euroopassa silti noin puolet perinteisen auton käyttökustannuksista nykyisillä kotitalouksien sähkön hinnoilla.
Raportin mukaan lähes viidennes maailmanlaajuisesti myydyistä sähköautoista on tuontiajoneuvoja. Kiina, jonka osuus maailmanlaajuisesta tuotannosta on yli 70 %, toimitti lähes 1,25 miljoonaa sähköautoa muihin maihin vuonna 2024. Tämä koski monia kehittyviä talouksia, joissa sähköautojen hinnat laskivat huomattavasti Kiinan tuonnin vuoksi.
Raportissa keskitytään myös erityisesti sähkökuorma-autoihin ja niiden omistuskustannuksiin. Siinä todetaan, että sähkökuorma-autojen myynti kasvoi maailmanlaajuisesti noin 80 % viime vuonna, ja se oli lähes 2 % kaikista kuorma-autojen myynnistä maailmanlaajuisesti. Tätä kasvua, jota vauhditti myynnin kaksinkertaistuminen Kiinassa, tuki joidenkin raskaiden sähkökuorma-autojen kustannuskilpailukyky Kiinassa verrattuna dieselmoottoreihin – sähkömallien huomattavasti alhaisemmat käyttökustannukset kompensoivat niiden korkeampia ostohintoja.Sähköautojen osuus tuskin nousee koskaan maailmalla edes 10% sähköauto on uppoava laiva.
- Anonyymi
On hyvä mainostaa että sähköautoja ja hybridejä myyty vaikka 70% uusista autoista kun ei siellä juuri enää vaihtoehtoja ole😂 smaaan aikaan myyntimäärät umpisurkeat.
Lopulta kun tiedetään että sähköautojen kate on surkea kun romut on kalliita valmistaa niin huonoilla myyntimäärillä ei rule saksa jaksamaan kauaa.
Nythän teslan 60% romahdus toki siirtyi varsinkin volkkarin sähköautomyyntiin hetkellisesti..se ei pidemmän päälle kuitenkaan auta...arvot laskee niin nopeasti että moni ei pysty siellä enää niitä vaihtamaan pois..- Anonyymi
Kuluttajat ovat ymmärtäneet että sähköautoilla ajaminen maksaa vain alle kaksi euroa per sata kilsaa kun polttiksella se maksaa yli kympin. Mitään muuta syytä polttiksien lopulliseen hautaamibseen ei tarvita. Euro ohjaa ihmiset pois polttiksista.
Katsokaa tullitilastoista uinka Suomeen tuodaan vain sähköllä kulkevia käytettyjä. Polttiksia ei halua enää kukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuluttajat ovat ymmärtäneet että sähköautoilla ajaminen maksaa vain alle kaksi euroa per sata kilsaa kun polttiksella se maksaa yli kympin. Mitään muuta syytä polttiksien lopulliseen hautaamibseen ei tarvita. Euro ohjaa ihmiset pois polttiksista.
Katsokaa tullitilastoista uinka Suomeen tuodaan vain sähköllä kulkevia käytettyjä. Polttiksia ei halua enää kukaan.Kuluttajat ovat varmasti sen ymmärtäneet tosiaan että sähköautolla ajaa 2e 100km mutta ovat myös viisaimmat ymmärtäneet että kun otetaan mukaan sähköauton arvonalenema ja korjauskustannukset niin todellisuudessa ajo V8 bensalla olisi ollut halvempaa😂😆
Sähköautoilun loppuvuodet on vain kuolinkorinaa..kuolinkorinaa juu. Ne pelastautuu jotka vielä pystyy. Monelle jää vain velat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuluttajat ovat varmasti sen ymmärtäneet tosiaan että sähköautolla ajaa 2e 100km mutta ovat myös viisaimmat ymmärtäneet että kun otetaan mukaan sähköauton arvonalenema ja korjauskustannukset niin todellisuudessa ajo V8 bensalla olisi ollut halvempaa😂😆
Sähköautoilun loppuvuodet on vain kuolinkorinaa..kuolinkorinaa juu. Ne pelastautuu jotka vielä pystyy. Monelle jää vain velat.Olikos sinulla jotain muuta kuin mutuilua tuon väitteesi pohjaksi?
- Anonyymi
Sähköauto alkaa olemaan eilispäivän tuote. Käytännössä sähköautolla ajetaan velaksi koska jotkut vielä luulee että se halpa sähkö on sen autoilun kokonaiskustannus😂 todellisuus tulee monen yllättämään kun siitä ei pääse enää eroon muutaman vuoden päästä hyvään hintaan ja tuleekin ajojen maksun aika😂 siinä voi monella tulla äitiä ikävä kun ymmärtää todellisen kustannuksen...eipä ollutkaan niin halpaa.
Tekniikka kehittyy ja nykyisten sähköautojen hinnat romahtaa muutamassa vuodessa tekniikan kehittyessä niin rumasti ettei hyvitys ole juuri mitään...ihmiset ei halua ostaa vanhoja puhelimiakaan enää😂
Polttomoottorien hinnat taas pysyy jatkuvasti paremmin kun niiden saatavuus heikompaa ja niin moni sellaisen haluaa.- Anonyymi
Nykyset sähköautot ovat aina halpoja ajaa. Vain alle kaksi euroa per sata kilsaa.
Siksi ne ovat haluttuja käytettyinä vaikka markkinoille tulisi millaista tekniikkaa tahansa.
Miksi kukaan haluaisi ostaa polttiksia joilla ajamoinen maksaa yli kympin per sata kilsaa kaikkien muiden kustannuksien lisäksi? Käytetyt polttikset tulevat olemaan vain ongelmajätettä kun halvat käytetyt sähköautot tulevat ikänsä myötä alempiin hintaluokkiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyset sähköautot ovat aina halpoja ajaa. Vain alle kaksi euroa per sata kilsaa.
Siksi ne ovat haluttuja käytettyinä vaikka markkinoille tulisi millaista tekniikkaa tahansa.
Miksi kukaan haluaisi ostaa polttiksia joilla ajamoinen maksaa yli kympin per sata kilsaa kaikkien muiden kustannuksien lisäksi? Käytetyt polttikset tulevat olemaan vain ongelmajätettä kun halvat käytetyt sähköautot tulevat ikänsä myötä alempiin hintaluokkiin.Aivoton sähköautofanaatikko koko ajan epätoivoisesti toistaa tuota idioottimaista valetta sähköauton ajamisen halpuudesta.
- Anonyymi
https://automyyntiin.fi/autojen-viat/vw-oljynkulutus/
VWskodaudiseat moottorit kantaa hedelmää?
tekeekö tehdas harkitusti huijauslaatua? moottori kestää korkeintaan 120tkm?- Anonyymi
Tojotalexus koneet kantaa hedelmää.
https://www.is.fi/autot/art-2000011163233.html
Huijaako tehdas harkitusti. ?
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5bc496ff-e41f-44f0-bc3c-64db3cda8f32
- Anonyymi
Eu auto teollisuus saa runsaasti tukea, ettei tuu kaput.💸💸
- Anonyymi
Koko saksan ja ranskan autoteollisuus ja talous romahtaa idioottien vihreiden takia jotka päästi sähköautot tuotantoon. Vihreys on sellainen juttu että se tuhoaa kaiken talouden ja kaiken elämän edestään. Vihreät arvot todella kurja asia joka pitäisi saada pois kaikkialta.
- Anonyymi
Naulan kantaan. Mutta totuus tulee selville näillekkin hyvin pian.
- Anonyymi
Ei vihreät ole niitä idiootteja vaan eurooppalainen autoteollisuus mikä ei osaamisen puutteessa kykene tekemään parempia autoja halvemmalla.
Miksi Japseilla ja Korealaisilla ei ole näin pahaa ongelmaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vihreät ole niitä idiootteja vaan eurooppalainen autoteollisuus mikä ei osaamisen puutteessa kykene tekemään parempia autoja halvemmalla.
Miksi Japseilla ja Korealaisilla ei ole näin pahaa ongelmaa?Ei japseilla ole tätä ongelmaa, koska japsit myyvät mielellään polttomoottoriautoja edelleen. Valtaosa japsien autoista on polttomoottoriautoja ja myynnit vain paranevat vuosi vuodelta. Pelkkien sähköautojen valmistaminen olisikin lähinnä taloudellinen itsemurha.
Lisäksi japseilla ei ole aiettakaan lopettaa polttisten valmistusta ennen vuotta 2040. Päinvastoin he aikovat jatkaa polttisten valmistamiset 2040-luvun puolellakin, koska se on taloudellisesti kannattaa. Jollain EU:n vuoden 2035 tavoitteilla ei japseille ole paskankaan väliä.
- Anonyymi
Jokainen ostettu sähköauto euroopassa on kuin antaisi kiinalle ja venäjäle lisää valtaa. Se pitää lopettaa kokonaan se sähköautojen osto. Euroopassa ei voida sähköautoja valmistaa kannattavasti ja jokainen ostettu sähköauto on sulka putinin ja kiinan hattuun. Tuotanto siirtyy kiinaan mitä enemmän sähköautoja ostetaan. On todella tärkeää ajaa polttiksella ja tukea euroopan autoteollisuutta.
- Anonyymi
Samoin kiinalaisten elektroniikan, tekstiilien, kodin tarvikkeiden jne. ostaminen.
On paljon vähemmän niitä jotka ostaa kiinalaisen auton kuin niitä, kuten sinä kuka ostaa kiinalaista elektroniikka, puhumattakaan kiinassa tehdystä elektroniikasta ja kaikesta muusta.
Voitko luvata ettet enää osta kiinassa tehtyä tavaraa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin kiinalaisten elektroniikan, tekstiilien, kodin tarvikkeiden jne. ostaminen.
On paljon vähemmän niitä jotka ostaa kiinalaisen auton kuin niitä, kuten sinä kuka ostaa kiinalaista elektroniikka, puhumattakaan kiinassa tehdystä elektroniikasta ja kaikesta muusta.
Voitko luvata ettet enää osta kiinassa tehtyä tavaraa?Entä sitten? Kiina on silti fasistinen paskavaltio joka tukee Venäjää ja sen tuotteita tulisi välttää. Ja suuri osa tekstiileistä ei nykyään tule edes Kiinasta. Ja elektroniikkaakin valmistetaan jo paljon muualla.
"Voitko luvata ettet enää osta kiinassa tehtyä tavaraa?"
Ainakin pyrin välttämään kaikkea Kiinassa tehdyn tavaran ostamista ja suosin Euroopassa valmistettuja tuotteita. En ole koskaan esimerkiksi tilannut mitään kiinalaisista verkkokaupoista enkä tule ikinä mitään sieltä tilaamaankaan. Toki niiden välttely on muutenkin järkevää, koska kiinalaiset verkkokaupat myyvät lähinnä surkeaa kertakäyttöpaskaa.
Enkä myöskään käytä Tiktokia, koska se on kiinalainen vakoilusome. Toki Tiktok on muutenkin täysi paska. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä sitten? Kiina on silti fasistinen paskavaltio joka tukee Venäjää ja sen tuotteita tulisi välttää. Ja suuri osa tekstiileistä ei nykyään tule edes Kiinasta. Ja elektroniikkaakin valmistetaan jo paljon muualla.
"Voitko luvata ettet enää osta kiinassa tehtyä tavaraa?"
Ainakin pyrin välttämään kaikkea Kiinassa tehdyn tavaran ostamista ja suosin Euroopassa valmistettuja tuotteita. En ole koskaan esimerkiksi tilannut mitään kiinalaisista verkkokaupoista enkä tule ikinä mitään sieltä tilaamaankaan. Toki niiden välttely on muutenkin järkevää, koska kiinalaiset verkkokaupat myyvät lähinnä surkeaa kertakäyttöpaskaa.
Enkä myöskään käytä Tiktokia, koska se on kiinalainen vakoilusome. Toki Tiktok on muutenkin täysi paska.Ja mikäs kännykkä ja läppäri tai tabletti kotoa löytyy? Entä wifi-tukari?
Entä missä keittiö kattilat ja lasti on tehty?
Olet vain kaisinaismoralisti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mikäs kännykkä ja läppäri tai tabletti kotoa löytyy? Entä wifi-tukari?
Entä missä keittiö kattilat ja lasti on tehty?
Olet vain kaisinaismoralisti.Vaikka minulla muutamia Kiinassa valmistettuja tuotteita niin pyrin välttämään kaikkien kiinalaisten tuotteiden ostamista. Tämä ei muuta sitä faktaa, että Kiina on fasistinen paskamaa ja Venäjän suurin tukija ja Kiinassa tehtyjen tavaroiden ostoa pitäisi välttää. Ja Tiktokin käyttäjät ovat idiootteja.
Lisäksi minun keittiöni kattilat on valmistettu Suomessa. Ainakin Fiskars ja Iittala valmistavat vielä kattiloita Suomessa. Ja suuri osa omistamistani laseista on valmistettu Englannissa ja monet myös Suomessa. En osta Kiinassa tehtyjä laseja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka minulla muutamia Kiinassa valmistettuja tuotteita niin pyrin välttämään kaikkien kiinalaisten tuotteiden ostamista. Tämä ei muuta sitä faktaa, että Kiina on fasistinen paskamaa ja Venäjän suurin tukija ja Kiinassa tehtyjen tavaroiden ostoa pitäisi välttää. Ja Tiktokin käyttäjät ovat idiootteja.
Lisäksi minun keittiöni kattilat on valmistettu Suomessa. Ainakin Fiskars ja Iittala valmistavat vielä kattiloita Suomessa. Ja suuri osa omistamistani laseista on valmistettu Englannissa ja monet myös Suomessa. En osta Kiinassa tehtyjä laseja.Ja myös kiinalaisia verkkokauppoja käyttävät lähinnä typerät idiootit. Niissä myydään lähinnä surkeaa kertakäyttöpaskaa.
- Anonyymi
TM lehti oli kovasti mukana mainostamassa sontaa vuosikausia....mainosraha kiinnosti
eipä sitä lehteä huvita nyt lukea- Anonyymi
Lehti on yritys minkä tarkoitus on tuottaa omistajataholle voittoa.
Jos haluat estää kiinalaisten tuotteiden maahantulon niin siitä vaan kansaedustajaksi.
Meidän muiden tai TMn solvaaminen ei vie asiaa eteenpäin.
- Anonyymi
Onko Saksan autoteollisuus niin kuraa että vain sääntelyllä pystyy kilpailemaan?
- Anonyymi
Ennenkuin ostatte sähköautoa lukekaa seuraava !
Sähköautojen kehityksessä eletään riskialtista vaihetta yksityisen ostajan kannalta katsoen !
Akusto on tällä hetkellä kehittymätön, joten siihen on sitoutuneena kymmeniä tuhansia Euroja pääomaa !? Riski koskee siis sähköauton omistajaa !
Mutta, tämä vaihe on kuitenkin välttämätön, koska sähköauton valmistajien on saatava myytyä myös nämä kehittymättömät sähköautoversiot, jotta akustojen kehitykseen saadaan pääomia !
Tämä on se välivaihe jolloin yksityisen henkilön ei kannattaisi sähköautoja ostaa/omistaa mutta tehtaiden on kuitenkin saatava nämä nykyisetkin myytyä !?
Tyypillinen akuston takuu on 8v/160000km, joka kuitenkin loppuu parissa vuodessa mikäli autolla ajetaan eikä vain katsella pihassa !? - Anonyymi
Yllättikö? Vihervassarien "parannukset" tarkoittaa pelkkää tuhoa.
- Anonyymi
Paljonko bensa tulee maksamaan, kun sen loppuminen maailmasta uhkaa?
Miksi koitatte tapella sähköautoja vastaan?- Anonyymi
Bensa ei ole loppumassa maailmasta edes ennen vuotta 2100.
- Anonyymi
Akusto se pulma !!!
Katso yllä !
- Anonyymi
Saksalainen ostaa aina saksalaista. Suomalaiset ovat itäromun perään.
- Anonyymi
Suomalaiset keräävät toisten jätteet.
- Anonyymi
Volkswagen-konserni valtasi kahdeksan Saksan kymmenestä myydyimmästä sähköautosta vuoden ensimmäisellä puoliskolla. Tesla Model Y ja BMW iX1 olivat ainoat VW-konsernin ulkopuoliset mallit,
https://electrek.co/2025/07/25/volkswagen-group-takes-8-germanys-10-top-selling-evs-in-h1/- Anonyymi
Mitä enemmän halpistekniikoilla rakennettuja sähköautoja myydään sitä nopeammin niiden arvo romahtaa. Ei voi verrata perinteisillä tekniikoilla valmistettuihin polttareihin, joista heti huokuu arvokkuus ja osaaminen.
- Anonyymi
Autoteollisuus työllistää Saksassa suoraan 800 000 tuhatta ihmistä, välillisesti vielä enemmän. Tämä on poliitikoille vaikea paikka sillä suurten yritysten edustajat ovat vaikutusvaltaisia. On todennäköistä että polttomoottoriautojen kieltoa lykätään.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1174326- 1503689
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah903450Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392829- 1291740
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta371568Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141211Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191184Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221154Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421140