https://www.is.fi/autot/art-2000011430264.html
Sähköautot myy niin huonosti että jos polttomoottorikiellossa pysytään niin koko EU autoteollisuus romahtaa. Sillä kysyntää ei sähköautoille ole ja ihmiset ostavat polttomoottoreita mieluiten jos vain olisi tarjolla.
Sähköautoilu tulee pian tiensä päähän.
IS: Euroopan autoteollisuus vaarassa romahtaa sähköautojen vuoksi
47
225
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Ihan oikeaa puhetta Mersu johtajalta. Eu sahaa autoteollisuden osalta oman oksansa poikki kieltämällä polttikset.
- AnonyymiUUSI
Niin sahaa. Sähköauto oli typeryyden huippu EU ämmiltä jotka sellasta päätti että niitä pitää myydä. Hyi helvetti mitä urpoja.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin sahaa. Sähköauto oli typeryyden huippu EU ämmiltä jotka sellasta päätti että niitä pitää myydä. Hyi helvetti mitä urpoja.
Juuri näin.
- AnonyymiUUSI
Vihreä tie on aina tuhon tie. EU:ssa ollaan matkalla jossain toisessa galaksissa kun halutaan tappaa autoteollisuus myymällä epäkurantteja tuotteita kuten sähköautoja..noh eihän niitä osta kukaan. Automyynti kaikkien aikojen surkeinta kun tarjolla surkeita sähköautoja.
- AnonyymiUUSI
Ei se haittaa jos muut mokaavat kun tietää mitä tekee,
"Volkswagenin sähköautojen myynti otti kolossaalisen loikan – Kasvua Euroopassa 90 prosenttia"
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/3e984f3b-46eb-4645-888c-d83a692323ea- AnonyymiUUSI
Kurko on kurko
"Volkswagen-konsernin sähköautostrategia alkaa kantaa hedelmää. Tammi-toukokuussa täyssähköautojen toimitukset asiakkaille nousivat peräti 47 prosenttia viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna.
Eniten kasvua kertyi Euroopassa, 90 prosenttia.
”Joka viides Länsi-Euroopassa myymämme ajoneuvo oli täyssähköauto”, sanoo myyntijohtaja Marco Schubert VW:n keskiviikkona julkaisemassa katsauksessa.
Saksalaiskonserni toimitti vuoden ensimmäisellä puoliskolla yhteensä 4,41 miljoonaa autoa. - AnonyymiUUSI
Nollasta on hyvä kasvaa niin saadaan hyvät prosentit😂 teslan myynti sakkasi niin ostivat sitten volkkaria...se siitä juhlasta...loppu on enää valtavaa arvonlaskua ja mopoauton mittarin tuojottamista loppu elämän😂
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kurko on kurko
"Volkswagen-konsernin sähköautostrategia alkaa kantaa hedelmää. Tammi-toukokuussa täyssähköautojen toimitukset asiakkaille nousivat peräti 47 prosenttia viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna.
Eniten kasvua kertyi Euroopassa, 90 prosenttia.
”Joka viides Länsi-Euroopassa myymämme ajoneuvo oli täyssähköauto”, sanoo myyntijohtaja Marco Schubert VW:n keskiviikkona julkaisemassa katsauksessa.
Saksalaiskonserni toimitti vuoden ensimmäisellä puoliskolla yhteensä 4,41 miljoonaa autoa.Se, että joka viides auto on sähköauto Länsi-Euroopassa ei riitä alkuunkaan, jos halutaan pysyä vuoden 2035 aikataulussa. Etenkin kun muualla sähköautojen myynti on luultavasti vielä heikompaa.
- AnonyymiUUSI
Mersulla ollaan selkeästi huolissaan kun on tajuttu elämän tosiasiat. Sähköautoista vaihdetaan äkkiä pois kun ne ei monille sovi. Myynti surkeaa kun ei kansa halua tuotetta nimeltä sähköauto sillä tavalla kun se olisi tehtaille kannattavaa.
Ei tässä voi kun nauraa kun tämänkin jokainen tiesi jo ajat sitten ettei sähköautoa valitse kuin marginaaliryhmä😂 - AnonyymiUUSI
Vielä kun avaajaymmärtäisi kokonaan mitä luki ja tyrkyttää.
- AnonyymiUUSI
Sinä et ainakaan ymmärtänyt. Mersu pomo kertoo selkeästi että sähköautot ei käy kaupaksi😂
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et ainakaan ymmärtänyt. Mersu pomo kertoo selkeästi että sähköautot ei käy kaupaksi😂
Mersupomo kertoo heidän omasya epäonnistumistaan.
Kun osaa niin käy näin.
Volkswagen-konsernin sähköautostrategia alkaa kantaa hedelmää. Tammi-toukokuussa täyssähköautojen toimitukset asiakkaille nousivat peräti 47 prosenttia viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna.
Eniten kasvua kertyi Euroopassa, 90 prosenttia.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/3e984f3b-46eb-4645-888c-d83a692323ea - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mersupomo kertoo heidän omasya epäonnistumistaan.
Kun osaa niin käy näin.
Volkswagen-konsernin sähköautostrategia alkaa kantaa hedelmää. Tammi-toukokuussa täyssähköautojen toimitukset asiakkaille nousivat peräti 47 prosenttia viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna.
Eniten kasvua kertyi Euroopassa, 90 prosenttia.
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/3e984f3b-46eb-4645-888c-d83a692323eaVW on eurooppalaisista ainoa valmistaja joka on saanu myytyä sähköautoja jonkinlaisella voitolla. Kiinalaiset ovat kuitenkin uhka heillekkin.
https://www.ostologistiikka.fi/kategoriat/talous/euroopan-autoteollisuus-yskii-pahasti - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
VW on eurooppalaisista ainoa valmistaja joka on saanu myytyä sähköautoja jonkinlaisella voitolla. Kiinalaiset ovat kuitenkin uhka heillekkin.
https://www.ostologistiikka.fi/kategoriat/talous/euroopan-autoteollisuus-yskii-pahastiKukaan täysjärkinen eurooppalainen ei osta kiinalaista autoa koskaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan täysjärkinen eurooppalainen ei osta kiinalaista autoa koskaan.
Suomessaki on aika paljon vähäjärkisiä kusipäitä kun kattoo kiinalaisten autojen myyntimääriä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Suomessaki on aika paljon vähäjärkisiä kusipäitä kun kattoo kiinalaisten autojen myyntimääriä.
Jos ostaa kiinalaisen sähköauton niin tuskin paljon tyhjää enempää päässä liikkuu.
- AnonyymiUUSI
Sähköautomyynti tappaa koko autokaupan jokaisessa maassa.
- AnonyymiUUSI
Sähköauto on ämmien juttuja muutenkin.
- AnonyymiUUSI
Ja vihervassari homma
- AnonyymiUUSI
Sähköautoilun lopun alkua..lopuk alkua..kuolin korinaa
- AnonyymiUUSI
Olrt niin huono.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olrt niin huono.
Sähköauto on ja siksi myynti ei käy hyvin.
- AnonyymiUUSI
Ostaisin uuden vapaastihengittävän polttiksen, jos niitä vielä jostain saisi. Kaikki tuppaa olemaan jotain turboja, hybridejä tms. start-stop kytkimineen, avaimettomine käynnistyksineen ja sähkötoimisine käsijarruineen. Kyllä autossa pitää olla ovissa kunnon avaimenreijät, vaijerilla toimiva käsijarru äkkikäännösten tekemiseen ja virtalukko. Koneen pitää vastata kaasuun välittömästi, eikä viiveellä kuten turboissa ja mitä hittoa nuo keskelle kojelautaa laitetut näytöt tekee autossa? Kuka sellaisia tuijottaa ajaessa? Pois sellaiset ja tilalle kunnon tasainen kojelauta, jossa voi vaikka termospulloa ja kahvimukia pitää. Järkyttäviä nämä nykyautot! Autossa ei tarvita muita näyttöjä, kuin nopeus, kierrokset ja bensamittari! Kaikki muu on pelkkää roskaa!
- AnonyymiUUSI
Älä huoli kyllä niitä alkaa löytyä. Käytäntö alkaa taas toimia ja piperrys jää taka-alalle.
- AnonyymiUUSI
VW Taigo (joka on käytännössä polo isommalla maavaralla) taitaa olla kohta viimeisiä sellaisia autoja joissa on vielä kahvallinen kässäri ja normaalin näkönen kojelauta.
Turbo siinä tosin on mutta Polon omistajana sanoisin että kyllä se 1.0 litranen pikkuturboki liikkuu ihan mukavasti. Ei siinä ole mitään viivettä kun polkasee kaasua kunnolla liikennevaloissa. Neidin kevyellä korkokengillä saattaa nykiä mutta kun antaa raskaalla saappaalla kenkää ni kyllä lähtee..
- AnonyymiUUSI
Minä haluan sellaisen auton, jossa ei ole keskellä tablettia, joka ei piipitä, joka kulkee pienellä kulutuksella eikä sitä tarvitse latailla. Enkä ole yksin.
- AnonyymiUUSI
Hyväksyt kuitenkin tankkauksen?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hyväksyt kuitenkin tankkauksen?
Miksi tankkaus pitäisi erikseen hyväksyä kun se on ollut normaali viimeiset 100+ vuotta?
- AnonyymiUUSI
EU:n ja USA:n teollisuus on pysähtymässä, koska ne eivät saa Kiinasta harvinaisia maametalleja. Niitä, joista tehdään sähköautojen tarvitsemia magneetteja tai akustoja. Sotateollisuus käyttää monia harvinaisia metalleja ohjuksissa ja muissa sotilaslaitteissa. Pistäkää vaan lisää pakotteita Kiinalle ja muille Bricks-maille, niin ne vetävät hanat kokonaan kiinni.
Sen koki USA viime vuoden lopulla. Trump sai neuvoteltua sopimuksen Xin kanssa ja tuonti alkoi taas tammikuun lopulla. Sitten tuli Lindsey Graham ja puheet luunmurskaavista pakotteista. Hanat vedittiin kiinni ja taas Trump yrittää avata niitä. Siksi hän haluaisi sumplia noita raaka-aineita jopa Putinilta, joka kaivaisi ne Ukrainasta.
Katsotaan, mitä Alaska tuo tullessaan! - AnonyymiUUSI
"Minä haluan sellaisen auton, jossa ei ole keskellä tablettia, joka ei piipitä, joka kulkee pienellä kulutuksella eikä sitä tarvitse latailla. Enkä ole yksin."
Et ole yksin, Teitä on vähintään kolme. Sinä, Paavo Väyrynen ja Erkki Tuomioja,
Kaikkien teidän autoissa ei oleitään länsimaisia piirteitä.
Se on Wartburg, - AnonyymiUUSI
Euroopan ja varsinkin saksan autoteollisuus pärjää vain tukien ja poliittisen suosimisen vuoksi. Sen on aikakin romahtaa jos ei kilpailussa pärjää.
Saksalaisen auton laatu ei pärjää nykyään edes kiinalaiselle.
En missään tapauksessa osta kiinalaista mutta hävettää ettei eurooppalainen autoteollisuus osaa tehdä asioita paremmin kuin kiinalaiset jotka vielä 20 vuotta sitten oli autoissa se pahnan pohjimmaisin ja täyttä kuraa.
Nyt kiinalaiset määrää tarhdin. - AnonyymiUUSI
Aloittaja puhuu puppua. Joka vuosi täyssähköautojen määrät kasvavat maailmalla. Sen sijaan vetyautokanta pysyy sitkeästi pyöreästi 0,0% jokaisessa maassa.
https://www.statista.com/outlook/mmo/electric-vehicles/worldwide
https://www.iea.org/news/more-than-1-in-4-cars-sold-worldwide-this-year-is-set-to-be-electric-as-ev-sales-continue-to-grow- AnonyymiUUSI
Yli joka neljäs tänä vuonna maailmanlaajuisesti myyty auto on sähköauto, sähköautojen myynnin jatkaessa kasvuaan
Uutiset
14. toukokuuta 2025
Sähköautot seisovat parkkipaikalla
Huolimatta merkittävistä epävarmuustekijöistä, sähköautojen markkinaosuus on matkalla ylittämään 40 prosenttia vuoteen 2030 mennessä, kun niistä tulee yhä edullisempia useammilla markkinoilla, IEA:n uusi raportti osoittaa.
Toisen vahvan kasvuvuoden jälkeen sähköautojen maailmanlaajuinen myynti on matkalla ylittämään 20 miljoonaa vuonna 2025, mikä on yli neljännes maailmanlaajuisesti myydyistä autoista, IEA:n vuosittaisen Global EV Outlook -raportin uuden painoksen mukaan.
Tänään julkaistu raportti osoittaa, että huolimatta viimeaikaisista taloudellisista vastatuulista, jotka ovat painostaneet autoalaa, sähköautojen maailmanlaajuinen myynti on jatkanut ennätysten rikkomista sähkömallien tullessa yhä edullisemmiksi. Myynti ylitti 17 miljoonaa autoa maailmanlaajuisesti vuonna 2024, mikä nosti sähköautojen osuuden maailman automarkkinoista ensimmäistä kertaa yli 20 prosentin, kuten IEA aiemmin ennusti. Ja vuoden 2025 kolmen ensimmäisen kuukauden aikana sähköautojen myynti kasvoi 35 % edellisvuodesta. Kaikilla tärkeimmillä markkinoilla ja monilla muilla nähtiin uusia ennätyksiä ensimmäisen neljänneksen myynnissä.
Kiina säilyttää asemansa sähköautojen markkinajohtajana, ja sähköautot muodostivat lähes puolet kaikista automyynnistä vuonna 2024. Kiinassa viime vuonna myytyjen sähköautojen määrä (yli 11 miljoonaa) vastaa maailmanlaajuisesti vuonna 2022 myytyjen sähköautojen kokonaismäärää. Myös Aasian ja Latinalaisen Amerikan kehittyvistä markkinoista on tullut uusia kasvukeskuksia, ja sähköautojen kokonaismyynti näillä alueilla kasvoi yli 60 % vuonna 2024.
Yhdysvalloissa sähköautojen myynti kasvoi noin 10 % edellisvuodesta ja nousi yli joka kymmenennen myydyn auton tasolle. Euroopassa myynti pysähtyi tukijärjestelmien ja muiden tukevien toimien heikkenemisen myötä, vaikka sähköautojen markkinaosuus pysyi noin 20 prosentissa.
”Tietomme osoittavat, että merkittävistä epävarmuustekijöistä huolimatta sähköautot ovat edelleen vahvalla kasvu-uralla maailmanlaajuisesti. Myynti tekee jatkuvasti uusia ennätyksiä, joilla on merkittäviä vaikutuksia kansainväliseen autoteollisuuteen”, sanoi IEA:n toimitusjohtaja Fatih Birol. ”Odotamme tänä vuonna, että yli joka neljäs maailmanlaajuisesti myyty auto on sähkökäyttöinen, ja kasvun kiihtyessä monissa kehittyvissä talouksissa. Tämän vuosikymmenen loppuun mennessä luku on yli kaksi viidestä autosta, koska sähköautoista tulee yhä edullisempia.”
Epävarmuus maailmanlaajuisesta talouskasvusta sekä kauppa- ja teollisuuspolitiikan kehityksestä voi vaikuttaa näkymiin. Raportin mukaan sähköautojen myyntiä kuitenkin tukee niiden lisääntyvä kohtuuhintaisuus.
Maailmanlaajuisesti sähköautojen keskihinta laski vuonna 2024 kasvavan kilpailun ja akkujen kustannusten laskun vuoksi. Kiinassa kaksi kolmasosaa kaikista viime vuonna myydyistä sähköautoista oli hinnoiteltu halvemmiksi kuin perinteiset vastineensa, jopa ilman ostokannustimia. Ostohintaero perinteisiin autoihin verrattuna kuitenkin säilyi monilla muilla markkinoilla. Esimerkiksi Saksassa sähköautojen keskihinta pysyi 20 % korkeampana kuin perinteisen vastineen. Yhdysvalloissa täyssähköautot olivat edelleen 30 % kalliimpia.
Sähköautojen käyttö on edelleen monilla markkinoilla jatkuvasti halvempaa nykyisten energiamarkkinahintojen perusteella. Vaikka öljyn hinta laskisi jopa 40 dollariin tynnyriltä, sähköauton käyttö kotona latauksen kautta maksaisi Euroopassa silti noin puolet perinteisen auton käyttökustannuksista nykyisillä kotitalouksien sähkön hinnoilla.
Raportin mukaan lähes viidennes maailmanlaajuisesti myydyistä sähköautoista on tuontiajoneuvoja. Kiina, jonka osuus maailmanlaajuisesta tuotannosta on yli 70 %, toimitti lähes 1,25 miljoonaa sähköautoa muihin maihin vuonna 2024. Tämä koski monia kehittyviä talouksia, joissa sähköautojen hinnat laskivat huomattavasti Kiinan tuonnin vuoksi.
Raportissa keskitytään myös erityisesti sähkökuorma-autoihin ja niiden omistuskustannuksiin. Siinä todetaan, että sähkökuorma-autojen myynti kasvoi maailmanlaajuisesti noin 80 % viime vuonna, ja se oli lähes 2 % kaikista kuorma-autojen myynnistä maailmanlaajuisesti. Tätä kasvua, jota vauhditti myynnin kaksinkertaistuminen Kiinassa, tuki joidenkin raskaiden sähkökuorma-autojen kustannuskilpailukyky Kiinassa verrattuna dieselmoottoreihin – sähkömallien huomattavasti alhaisemmat käyttökustannukset kompensoivat niiden korkeampia ostohintoja. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yli joka neljäs tänä vuonna maailmanlaajuisesti myyty auto on sähköauto, sähköautojen myynnin jatkaessa kasvuaan
Uutiset
14. toukokuuta 2025
Sähköautot seisovat parkkipaikalla
Huolimatta merkittävistä epävarmuustekijöistä, sähköautojen markkinaosuus on matkalla ylittämään 40 prosenttia vuoteen 2030 mennessä, kun niistä tulee yhä edullisempia useammilla markkinoilla, IEA:n uusi raportti osoittaa.
Toisen vahvan kasvuvuoden jälkeen sähköautojen maailmanlaajuinen myynti on matkalla ylittämään 20 miljoonaa vuonna 2025, mikä on yli neljännes maailmanlaajuisesti myydyistä autoista, IEA:n vuosittaisen Global EV Outlook -raportin uuden painoksen mukaan.
Tänään julkaistu raportti osoittaa, että huolimatta viimeaikaisista taloudellisista vastatuulista, jotka ovat painostaneet autoalaa, sähköautojen maailmanlaajuinen myynti on jatkanut ennätysten rikkomista sähkömallien tullessa yhä edullisemmiksi. Myynti ylitti 17 miljoonaa autoa maailmanlaajuisesti vuonna 2024, mikä nosti sähköautojen osuuden maailman automarkkinoista ensimmäistä kertaa yli 20 prosentin, kuten IEA aiemmin ennusti. Ja vuoden 2025 kolmen ensimmäisen kuukauden aikana sähköautojen myynti kasvoi 35 % edellisvuodesta. Kaikilla tärkeimmillä markkinoilla ja monilla muilla nähtiin uusia ennätyksiä ensimmäisen neljänneksen myynnissä.
Kiina säilyttää asemansa sähköautojen markkinajohtajana, ja sähköautot muodostivat lähes puolet kaikista automyynnistä vuonna 2024. Kiinassa viime vuonna myytyjen sähköautojen määrä (yli 11 miljoonaa) vastaa maailmanlaajuisesti vuonna 2022 myytyjen sähköautojen kokonaismäärää. Myös Aasian ja Latinalaisen Amerikan kehittyvistä markkinoista on tullut uusia kasvukeskuksia, ja sähköautojen kokonaismyynti näillä alueilla kasvoi yli 60 % vuonna 2024.
Yhdysvalloissa sähköautojen myynti kasvoi noin 10 % edellisvuodesta ja nousi yli joka kymmenennen myydyn auton tasolle. Euroopassa myynti pysähtyi tukijärjestelmien ja muiden tukevien toimien heikkenemisen myötä, vaikka sähköautojen markkinaosuus pysyi noin 20 prosentissa.
”Tietomme osoittavat, että merkittävistä epävarmuustekijöistä huolimatta sähköautot ovat edelleen vahvalla kasvu-uralla maailmanlaajuisesti. Myynti tekee jatkuvasti uusia ennätyksiä, joilla on merkittäviä vaikutuksia kansainväliseen autoteollisuuteen”, sanoi IEA:n toimitusjohtaja Fatih Birol. ”Odotamme tänä vuonna, että yli joka neljäs maailmanlaajuisesti myyty auto on sähkökäyttöinen, ja kasvun kiihtyessä monissa kehittyvissä talouksissa. Tämän vuosikymmenen loppuun mennessä luku on yli kaksi viidestä autosta, koska sähköautoista tulee yhä edullisempia.”
Epävarmuus maailmanlaajuisesta talouskasvusta sekä kauppa- ja teollisuuspolitiikan kehityksestä voi vaikuttaa näkymiin. Raportin mukaan sähköautojen myyntiä kuitenkin tukee niiden lisääntyvä kohtuuhintaisuus.
Maailmanlaajuisesti sähköautojen keskihinta laski vuonna 2024 kasvavan kilpailun ja akkujen kustannusten laskun vuoksi. Kiinassa kaksi kolmasosaa kaikista viime vuonna myydyistä sähköautoista oli hinnoiteltu halvemmiksi kuin perinteiset vastineensa, jopa ilman ostokannustimia. Ostohintaero perinteisiin autoihin verrattuna kuitenkin säilyi monilla muilla markkinoilla. Esimerkiksi Saksassa sähköautojen keskihinta pysyi 20 % korkeampana kuin perinteisen vastineen. Yhdysvalloissa täyssähköautot olivat edelleen 30 % kalliimpia.
Sähköautojen käyttö on edelleen monilla markkinoilla jatkuvasti halvempaa nykyisten energiamarkkinahintojen perusteella. Vaikka öljyn hinta laskisi jopa 40 dollariin tynnyriltä, sähköauton käyttö kotona latauksen kautta maksaisi Euroopassa silti noin puolet perinteisen auton käyttökustannuksista nykyisillä kotitalouksien sähkön hinnoilla.
Raportin mukaan lähes viidennes maailmanlaajuisesti myydyistä sähköautoista on tuontiajoneuvoja. Kiina, jonka osuus maailmanlaajuisesta tuotannosta on yli 70 %, toimitti lähes 1,25 miljoonaa sähköautoa muihin maihin vuonna 2024. Tämä koski monia kehittyviä talouksia, joissa sähköautojen hinnat laskivat huomattavasti Kiinan tuonnin vuoksi.
Raportissa keskitytään myös erityisesti sähkökuorma-autoihin ja niiden omistuskustannuksiin. Siinä todetaan, että sähkökuorma-autojen myynti kasvoi maailmanlaajuisesti noin 80 % viime vuonna, ja se oli lähes 2 % kaikista kuorma-autojen myynnistä maailmanlaajuisesti. Tätä kasvua, jota vauhditti myynnin kaksinkertaistuminen Kiinassa, tuki joidenkin raskaiden sähkökuorma-autojen kustannuskilpailukyky Kiinassa verrattuna dieselmoottoreihin – sähkömallien huomattavasti alhaisemmat käyttökustannukset kompensoivat niiden korkeampia ostohintoja.Sähköautojen osuus tuskin nousee koskaan maailmalla edes 10% sähköauto on uppoava laiva.
- AnonyymiUUSI
On hyvä mainostaa että sähköautoja ja hybridejä myyty vaikka 70% uusista autoista kun ei siellä juuri enää vaihtoehtoja ole😂 smaaan aikaan myyntimäärät umpisurkeat.
Lopulta kun tiedetään että sähköautojen kate on surkea kun romut on kalliita valmistaa niin huonoilla myyntimäärillä ei rule saksa jaksamaan kauaa.
Nythän teslan 60% romahdus toki siirtyi varsinkin volkkarin sähköautomyyntiin hetkellisesti..se ei pidemmän päälle kuitenkaan auta...arvot laskee niin nopeasti että moni ei pysty siellä enää niitä vaihtamaan pois..- AnonyymiUUSI
Kuluttajat ovat ymmärtäneet että sähköautoilla ajaminen maksaa vain alle kaksi euroa per sata kilsaa kun polttiksella se maksaa yli kympin. Mitään muuta syytä polttiksien lopulliseen hautaamibseen ei tarvita. Euro ohjaa ihmiset pois polttiksista.
Katsokaa tullitilastoista uinka Suomeen tuodaan vain sähköllä kulkevia käytettyjä. Polttiksia ei halua enää kukaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuluttajat ovat ymmärtäneet että sähköautoilla ajaminen maksaa vain alle kaksi euroa per sata kilsaa kun polttiksella se maksaa yli kympin. Mitään muuta syytä polttiksien lopulliseen hautaamibseen ei tarvita. Euro ohjaa ihmiset pois polttiksista.
Katsokaa tullitilastoista uinka Suomeen tuodaan vain sähköllä kulkevia käytettyjä. Polttiksia ei halua enää kukaan.Kuluttajat ovat varmasti sen ymmärtäneet tosiaan että sähköautolla ajaa 2e 100km mutta ovat myös viisaimmat ymmärtäneet että kun otetaan mukaan sähköauton arvonalenema ja korjauskustannukset niin todellisuudessa ajo V8 bensalla olisi ollut halvempaa😂😆
Sähköautoilun loppuvuodet on vain kuolinkorinaa..kuolinkorinaa juu. Ne pelastautuu jotka vielä pystyy. Monelle jää vain velat.
- AnonyymiUUSI
Sähköauto alkaa olemaan eilispäivän tuote. Käytännössä sähköautolla ajetaan velaksi koska jotkut vielä luulee että se halpa sähkö on sen autoilun kokonaiskustannus😂 todellisuus tulee monen yllättämään kun siitä ei pääse enää eroon muutaman vuoden päästä hyvään hintaan ja tuleekin ajojen maksun aika😂 siinä voi monella tulla äitiä ikävä kun ymmärtää todellisen kustannuksen...eipä ollutkaan niin halpaa.
Tekniikka kehittyy ja nykyisten sähköautojen hinnat romahtaa muutamassa vuodessa tekniikan kehittyessä niin rumasti ettei hyvitys ole juuri mitään...ihmiset ei halua ostaa vanhoja puhelimiakaan enää😂
Polttomoottorien hinnat taas pysyy jatkuvasti paremmin kun niiden saatavuus heikompaa ja niin moni sellaisen haluaa.- AnonyymiUUSI
Nykyset sähköautot ovat aina halpoja ajaa. Vain alle kaksi euroa per sata kilsaa.
Siksi ne ovat haluttuja käytettyinä vaikka markkinoille tulisi millaista tekniikkaa tahansa.
Miksi kukaan haluaisi ostaa polttiksia joilla ajamoinen maksaa yli kympin per sata kilsaa kaikkien muiden kustannuksien lisäksi? Käytetyt polttikset tulevat olemaan vain ongelmajätettä kun halvat käytetyt sähköautot tulevat ikänsä myötä alempiin hintaluokkiin.
- AnonyymiUUSI
https://automyyntiin.fi/autojen-viat/vw-oljynkulutus/
VWskodaudiseat moottorit kantaa hedelmää?
tekeekö tehdas harkitusti huijauslaatua? moottori kestää korkeintaan 120tkm?- AnonyymiUUSI
Tojotalexus koneet kantaa hedelmää.
https://www.is.fi/autot/art-2000011163233.html
Huijaako tehdas harkitusti. ?
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5bc496ff-e41f-44f0-bc3c-64db3cda8f32
- AnonyymiUUSI
Eu auto teollisuus saa runsaasti tukea, ettei tuu kaput.💸💸
- AnonyymiUUSI
Koko saksan ja ranskan autoteollisuus ja talous romahtaa idioottien vihreiden takia jotka päästi sähköautot tuotantoon. Vihreys on sellainen juttu että se tuhoaa kaiken talouden ja kaiken elämän edestään. Vihreät arvot todella kurja asia joka pitäisi saada pois kaikkialta.
- AnonyymiUUSI
Naulan kantaan. Mutta totuus tulee selville näillekkin hyvin pian.
- AnonyymiUUSI
Jokainen ostettu sähköauto euroopassa on kuin antaisi kiinalle ja venäjäle lisää valtaa. Se pitää lopettaa kokonaan se sähköautojen osto. Euroopassa ei voida sähköautoja valmistaa kannattavasti ja jokainen ostettu sähköauto on sulka putinin ja kiinan hattuun. Tuotanto siirtyy kiinaan mitä enemmän sähköautoja ostetaan. On todella tärkeää ajaa polttiksella ja tukea euroopan autoteollisuutta.
- AnonyymiUUSI
TM lehti oli kovasti mukana mainostamassa sontaa vuosikausia....mainosraha kiinnosti
eipä sitä lehteä huvita nyt lukea
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 362415
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle472116- 442108
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3271890- 1261561
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161445Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71318Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101167- 411075
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661046