Kerran kokeilin ja leikin, että mikään ei toimi ja kauppakin on räjähtänyt. Noh, söin kaikki jo eka päivänä ja seuraavana päivänä päätin lopettaa testin.
Jos yhteiskunta romahtaisi, niin en eläisi viikkoakaan, tai sitten söisin naapureita.
Toisaalta opin siitä ja lisäsin hätävaraa, sekä vaihdoin tuotteita riitoisampaan. Vessapaperia unohdin jemmata paalitolkulla. 😆
>simiti<
Kolmen päivän hätävara
7
168
Vastaukset
- Anonyymi
Perjaatteessa jos kotoa löytyy paljon kaurahiutaleita niin sillä pärjää jo aika hyvin. Niistä voi tehdä niin monenlaita. Jos ei ole sähköjä niin menee tuorepuurona ja jos on sähköt niin niistä saa tehtyä puuroa, leipää, kauramaitoa, kauravanukasta ja jos sillä hetkellä löytyy muutakin kaapista kuten munia ja voita niin lista on todella paljon pidempi mitä tehdä.
Itselläni on hätävarana 10kg säkillinen riisiä. Se säilyy vaikka 10vuotta kunhan on suojattu niin ettei hajut imeydy. Siitäkin saa oikeastaan lähes mitä tahansa tehtyä vaikkakin on hankala jos sähköt katkeaa. Chian siemenet on kans hyvä jos niistä tykkää. Yhdestä pussillisesta saa järjettömän määrän vaikkapa aamiaisia vaikkakin mauttomia ellei sitten kotoa löydy muutakin kuin vettä. Proteiinina toimii kuivatut mungpavut ja linssit. Niistä saa ituja ja riisin kanssa ihan hyvän ruoan kunhan jotain maustetta heittää sekaan. Kaakaota myös pidän hätävarana kun sillä saa pidettyä kehon lämpimämpänä ja herkuteltua jos muuta ei ole. Maustaa sillä toki noita muita mauttomia hätävarojakin. - Anonyymi
Käyn yleensä kaupassa n. kerran viikossa.
Jos kauppa olisi kolme päivää räjähtänyt, en välttämättä huomaisi mitään.- Anonyymi
Niin. Itse tilaan korkeintaan 2 viikon välein, mutta suositushan on 3 päivän hätävara.
Itselläni on sille kolmelle päivälle, tai nykyään parille viikolle hätävaraa, joka ei tarvitse sähköä, lämmitystä, viileyttä, tai muutakaan ja säilyy vuositolkulla.
Poikkeustilanteet on kuitenkin eri asia, kuin normaalitilanne. Syötkö sitten 5 päivää huoneenlämmössä ollutta pakastepizzaa sellaisenaan?
Talvella se toki säilyisi, kun lämmityskään ei toimisi.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Itse tilaan korkeintaan 2 viikon välein, mutta suositushan on 3 päivän hätävara.
Itselläni on sille kolmelle päivälle, tai nykyään parille viikolle hätävaraa, joka ei tarvitse sähköä, lämmitystä, viileyttä, tai muutakaan ja säilyy vuositolkulla.
Poikkeustilanteet on kuitenkin eri asia, kuin normaalitilanne. Syötkö sitten 5 päivää huoneenlämmössä ollutta pakastepizzaa sellaisenaan?
Talvella se toki säilyisi, kun lämmityskään ei toimisi.
>simiti<Kannattaa haistaa ennen kuin maistaa.
Ehkä hakisin kuitenkin mieluummin kellarista pottuja ja laittaisin niitä vaikka nuotiolla ennen kuin söisin tuon pitsan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa haistaa ennen kuin maistaa.
Ehkä hakisin kuitenkin mieluummin kellarista pottuja ja laittaisin niitä vaikka nuotiolla ennen kuin söisin tuon pitsan.No tuo nyt on eri asia. Kellaripotut ja siellähän säilyy muutakin matskua. Itse asun kerrostalossa, niin mulla se on eri asia.
En siltikään muuttaisi ok taloon, koska siinä ei pääse näin helpolla, kuin taloyhtiössä ja minulla on fyysisiä rajotteita tullut onnettomuuden jälkeen.
Tokikin olen terveenä asunut, mutta se oli sitä wanhaa aikaa.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tuo nyt on eri asia. Kellaripotut ja siellähän säilyy muutakin matskua. Itse asun kerrostalossa, niin mulla se on eri asia.
En siltikään muuttaisi ok taloon, koska siinä ei pääse näin helpolla, kuin taloyhtiössä ja minulla on fyysisiä rajotteita tullut onnettomuuden jälkeen.
Tokikin olen terveenä asunut, mutta se oli sitä wanhaa aikaa.
>simiti<Näin se on.
Kun oikeasti kova paikka tulee, niin pään lisäksi tarvitaan fyysistä terveyttä ja suorituskykyä.
Toki varautuminen voi hieman auttaa, mutta pitkässä juoksussa noin.
- Anonyymi
kaupatkin räjähtäneet kaikki kaupat... ryynimakkaraa olisi jääkaapissa niitäköhän käristää jotain.
onneksi nuo heinien siemenpölyt kun niitä tosi paha sellainen kuiva yskä juttu oli.. nyt ei enää heinienkin siittiöt menneet jo pois kai
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti23945218Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole12325986SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude32415663Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy16510792Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3010113Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1229707Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369551Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858478Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.2426824Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2216476