Hahaa inttipojut

Vapautus

Aurinko lämmittää, virvokkeet maistuvat ja kauniita vähäpukeisia naisia on mukava naurattaa Suomen suvessa. Onneksi sain vapautuksen armeijasta, muuten olisin joutunut sinne itsekin juuri tässä erässä. Terveisiä kasarmille.

Hellesäät jatkuvat, minä nautin niistä siviilissä :-)

25

3283

Vastaukset 25

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simputuksen

typerien kapiaisten örinät. Niitä ilman voi elää aivan hyvin.

• kiroilua ja

valtavaa määrää rivoja juttuja, joita sivittymättömät ääliöt päästävät suustaan kuunneltavaksesi armeijan rivissä.

• Onnea vain hienosta vapautuksesta. Olisi pitänyt minunkin hommata mieluummin vapautus koko paskasta, niin ei olisi tarvinut edes sivaria suorittaa.

Mutta onneksi sivari on jo suoritettu ja voi nauttia rauhassa kesästä samaan aikaan kun jotkut ovat pompoteltavana suomen armeijan riveissä. Toivottavasti helteet jatkuisivat että saataisiin nauttia oikein kunnolla tästä kesästä.

Täytyy sanoa että ei todellakaan käy kateeksi niitä jotka menevät tulevan viikon maanantaina armeijaan. Itse menen ensi viikolla istumaan katuterassille ja nauttimaan virvokkeista joka on taatusti mukavempaa kun juosta aseen kanssa metsässä ja totella jotain typeriä käskyjä.

• SotaInsinööri Karlsson

On tainnut jäädä leikkikoulu kesken tai äidin tissi suuhun!

• nautinto

Armeija kehittää,sivistää,opettaa,kasvattaa ja antaa syvempiä arvoja,miehistää.Tuollaisten laiskojen,mukavuuden haluisten,heikkojen,vähäpätöisten ja alhaisten luonteiden omaaville on Suomen kaltaisessa sivistysmaassa annettu mahdollisuus suorittaa asevelvollisuus "sivarina", kaikkein alhaisimmille yksilöille on annettu "vapautus".Hyvää kesän jatkoa oluen ja muiden syvien arvojen keralla.

• Armeijan todellinen tarkoitus on opetella tappamaan, ja sen vuoksi en rauhapuolustajana hyväksy sen toimintaa.

Nämä puheet armeijan antamasta sivistyksestä ja arvojen antamisesta ovat pelkkää maanpuolustusintoilijoiden propagandaa, sillä ainakin siellä osataan aivopestä kaikkien mielipiteet armeijan mieleiseksi ja isänmaalliseksi.

Toisissa valtioissa kenenkään ei ole pakko mennä armeijaan, joten tässä suomi on vielä pahasti jäljessä. On hienoa että löytyy vielä sellaisia miehiä jotka uskaltavat kyseenalaistaa armeijan merkityksen suomen kaltaisessa fasistivaltiossa.

Minä olen kyllä oppinut kehittämään omia arvojani ilman mitään armeijaakin. Parhaiten sitä kehittää lukemalla erilaista kirjallisuutta ja sanomalehtien tosiasioita. Nämä suojeluskuntalaisten isänmaallisuuspuheet jätän täysin omaan arvoonsa. Talvisota on ollut ohi jo aikoja sitten, joten herätys 2000-luvulle.

• vaan

"Armeija kehittää,sivistää,opettaa,kasvattaa ja antaa syvempiä arvoja,miehistää."

Olen muuten aivan samaa mieltä. Armeija on tarkoitettu ihmisille joiden kohdalla kotikasvatus on jäänyt kesken ja kyky pitää itse huolta itsestään on unohdettu oppia.
        Ne taas jotka ovat oppineet toimimaan täysjärkisesti ihan itsekin voivat hakeutua siviilipalvelukseen tai hakea vapautusta.

• vaan kirjoitti:

"Armeija kehittää,sivistää,opettaa,kasvattaa ja antaa syvempiä arvoja,miehistää."

Olen muuten aivan samaa mieltä. Armeija on tarkoitettu ihmisille joiden kohdalla kotikasvatus on jäänyt kesken ja kyky pitää itse huolta itsestään on unohdettu oppia.
        Ne taas jotka ovat oppineet toimimaan täysjärkisesti ihan itsekin voivat hakeutua siviilipalvelukseen tai hakea vapautusta.

Voisitko selittää hieman tarkemmin mitä nyt oikein tarkoitat tuolla armeijan antamalla sivistyksellä, arvoilla ja miehistämisellä?

Luulisi nyt jokaisen miehen osaavan nämä samat asiat muutenkin ilman mitään turhaa armeijaa. Jokainen voi kyllä sivistää itse itseään lukemalla kirjallisuutta tai opiskelemalla, ei siihen mitään tappamisen taitoja tarvita.

Minun kohdalla kotikasvatukseni ei ole jäänyt kesken, ja osaan kyllä pitää huolen itsestäni ilman armeijaakin. Joten mitään en ole menettänyt vaikka en ole käynyt armeijaa.

• H.P.
        DarkFear kirjoitti:

Armeijan todellinen tarkoitus on opetella tappamaan, ja sen vuoksi en rauhapuolustajana hyväksy sen toimintaa.

Nämä puheet armeijan antamasta sivistyksestä ja arvojen antamisesta ovat pelkkää maanpuolustusintoilijoiden propagandaa, sillä ainakin siellä osataan aivopestä kaikkien mielipiteet armeijan mieleiseksi ja isänmaalliseksi.

Toisissa valtioissa kenenkään ei ole pakko mennä armeijaan, joten tässä suomi on vielä pahasti jäljessä. On hienoa että löytyy vielä sellaisia miehiä jotka uskaltavat kyseenalaistaa armeijan merkityksen suomen kaltaisessa fasistivaltiossa.

Minä olen kyllä oppinut kehittämään omia arvojani ilman mitään armeijaakin. Parhaiten sitä kehittää lukemalla erilaista kirjallisuutta ja sanomalehtien tosiasioita. Nämä suojeluskuntalaisten isänmaallisuuspuheet jätän täysin omaan arvoonsa. Talvisota on ollut ohi jo aikoja sitten, joten herätys 2000-luvulle.

"Armeijan todellinen tarkoitus on opetella tappamaan, ja sen vuoksi en rauhapuolustajana hyväksy sen toimintaa."

Mutta eikös lähes jokainen ihminen osaa tappaa ilman erillistä koulutustakin ;) Ottoo vaan sen leipäveitsen keittiön pöydältä ja iskee lähintä ihmistä rintaan.
        Siis jos tarkkoja ollaan, niin armeijassa opitaan tappamaan 2000-luvun metodein. Sen lisäksi tietenkin opetellaan suojautumaan tappamiselta, onhan se vihollinenkin tappomielellä.
        (oli ihan pakko huomauttaa, kun niin ärsyttää tuo tappamaan _opettelu_, kuin ei jo valmiiksi osaisi)

"Toisissa valtioissa kenenkään ei ole pakko mennä armeijaan, joten tässä suomi on vielä pahasti jäljessä."

Eihän täälläkään ole (sivari). Johtunee ihan käytännön seikoista, eli pienestä väkiluvusta. Jos väkiluku tuplaantuisi, niin ehkäpä sitten voitaisiin lähteä tuonne isojen poikien sarjaan.

"suomen kaltaisessa fasistivaltiossa."

Kyl se fasismi kuoli jo 40-luvulla. Eli ei pelkoa siitä. Ellei sitten jotain marginaalisia kiihkoilija hörhöjä lasketa.

"Nämä suojeluskuntalaisten isänmaallisuuspuheet jätän täysin omaan arvoonsa."

Kyl sun kandeis lukee Tuntematon Sotilas, saattaisit yllättyä, kun siinä tyydyttiin lähinnä naureskelemaan kaikenlaisille propagandalle ja kiihkoilulle. Muutenkin varsin sotaa kritisoiva teos. Saisi olla koulussa luettettavana, hillitsisi niiden sotahullujenkin romantisoituja kuvitelmia sodasta.

• minä
        DarkFear kirjoitti:

Armeijan todellinen tarkoitus on opetella tappamaan, ja sen vuoksi en rauhapuolustajana hyväksy sen toimintaa.

Armeijassa opetetaan, kuinka selvitään hengissä sotakentällä. Ja mitä vikaa isänmaallisuudessa on? Eikö isänmaasi ole sinulle tärkeä?

• Rust
        DarkFear kirjoitti:

Venäjän armeijan?

• Naurattaa
        DarkFear kirjoitti:

Voisitko selittää hieman tarkemmin mitä nyt oikein tarkoitat tuolla armeijan antamalla sivistyksellä, arvoilla ja miehistämisellä?

Luulisi nyt jokaisen miehen osaavan nämä samat asiat muutenkin ilman mitään turhaa armeijaa. Jokainen voi kyllä sivistää itse itseään lukemalla kirjallisuutta tai opiskelemalla, ei siihen mitään tappamisen taitoja tarvita.

Minun kohdalla kotikasvatukseni ei ole jäänyt kesken, ja osaan kyllä pitää huolen itsestäni ilman armeijaakin. Joten mitään en ole menettänyt vaikka en ole käynyt armeijaa.

Hassuja nämä teini-gootit :) Kovat on luulot itsestään jos luulee saaneensa varusmieskoulutuksen äidinmaidossaan. Ei viitsi edes aloittaa siitä että mitä tulee itsestään huolen pitämiseen, ihan liian helppoa...

• Onni on lämmin ase

Nykyaikanahan vapautuksen rauhanajan palveluksesta saa joko vaikeahkon fyysisen tai selvän psyykkisen puutoksen tai päihdeongelman takia. Kyllähän niillä naiset nauramaan saa...

Inttipojat menevät inttiin ja hinttipojat eivät mene. Homoseksuaaliksi tekeytyminen on kätevä keino hankkia vapautusta, moista iljettävyyttä sotilasviranomaiset eivät kovin tarkasti jaksa tutkia. Lääketieteellisiä vapautuksen syitä sen sijaan joutuu perustelemana lääkärintodistuksella, jonka hankkimisessa on oma vaivansa. Mitäs konstia itse käytit?

• H.P.

Kumma juttu, kun homppeliudella saa vapautuksen. Tai siis, että joku gay hakisi sillä vapautusta. Sehän olisi nimittäin paljon loogisempaa, että kaikki homoseksuaalit hakeutuisivat armeijaan; siellähän saa katella toisii poikii päivät pitkät.

• jeeves
        H.P. kirjoitti:

Kumma juttu, kun homppeliudella saa vapautuksen. Tai siis, että joku gay hakisi sillä vapautusta. Sehän olisi nimittäin paljon loogisempaa, että kaikki homoseksuaalit hakeutuisivat armeijaan; siellähän saa katella toisii poikii päivät pitkät.

Homouden takia ei automaattisesti saa vapautusta (sehän ei enää 30 vuoteen ole ollut sairaus). Ainoastaan jos homo katsoo taipumuksensa häiritsevän liikaa armeijan käyntiä hän voi anoa vapautusta. Monet homot käyvät armeijan.

• hähä

"vaikeahkon fyysisen tai selvän psyykkisen puutoksen tai päihdeongelman takia"

mitä sie höpäjät, vapautuksen saa nykyään helpommin kuin koskaan. Ei tarvi olla sairaskaan.

• H.P.
        hähä kirjoitti:

"vaikeahkon fyysisen tai selvän psyykkisen puutoksen tai päihdeongelman takia"

mitä sie höpäjät, vapautuksen saa nykyään helpommin kuin koskaan. Ei tarvi olla sairaskaan.

Kyl vaan ennen wanhaan taisi saada helpommin vapautuksen. Joskus (20-luvulla?) riitti, kun oli silmälasit! Joku pituusrajakin taisi olla yhteen aikaan. Samaten lättäjalkaisuudella on saanut vapautuksen.

• SKS

Välillä tosin tuntuu siltä että suurin syy miksi jätkät jättää intin käymättä tuntuu olevan pelko, ne pelkää että ne murtuvat kun eivät saa olla kotona tai joku vieras komentaa. Älkää nyt sitä sentään pelätkö ja valitettavasti tässä maailmassa ei aina voi tehdä niin kuin itse haluaa. On myös aivan selvää että Suomessa on pakollinen asepalvelus kun meillä on naapurissa Venäjä, ilman mitään lietsontaa voiko joku muka vieläkään luottaa Venäjän toimiin?

Vielä 2000- luvullakin he erehtyvät Suomen ilmatilaan vaikka luulisi tutkien jo olevan niin kehittyneitä, ettei tämä olisi mahdollista. Samoin ovat tehneet myös Virolle, jossa viha on varmasti suurempi kuin Suomessa.

Suomalaiset nuoret ovat muutenkin ihan pullamössö kansaa, ihailevat enemmin jotain totaalikieltäytyjää joka uskaltaa sanoa ei pakolliselle asepalvelukselle. Mitä ihannoimista kyseisissä henkilöissä oikein on? Ei voi ymmärtää.

Armeijassa ei opi muuta kun tappamaan vai? Kuten onneksi joku jo kirjoittikin että eiköhän ihminen osaa ilman armeijaakin tappaa. Mutta se mitä siellä opetetaan tappamisesta, on vihollinen joka syystä tai toisesta haluaa loukata maatamme. Vihollinenkin on vielä ainakin ihminen joka on myös koulutettu tappamaan meitä. Se että elämme 2000- lukua, onko pakollinen asepalvelus tarpeellinen ja onko Venäjä tai muu naapurimaa vielä uhka Suomen itsenäisyydelle? en voi tietää, mutta kannattaako sellaista riskiä ottaa että lopetettaisiin pakollinen velvollisuus.

Venäjä on osoittanut kuitenkin oman kantansa, loukkaamalla ilmatilaa meillä ja muualla. Sinä joka aloitit viesti ketjun ja muillekin hyviä kesän jatkoja ja ilmoja, sitten vielä toivottavasti voitte olla rehellisesti ylpeitä valitsemastanne linjasta.

KotRa 1/02

• Kaikille se isänmaallisuus ei vaan ole yhtä tärkeä asia kun vaikka sinulle, eikä sitä välttämättä tarvitse perustella yhtään sen paremmin. Koska suomen itsenäisyys ei ole minulle ikinä mitään merkinnyt, joten olisin myös täysin valmis lakkauttamaan suomen armeijan heti saman tien ja luopumaan myös suomen itsenäisyydestä.

Minä taas en voi ymmärtää mitä ihailemista näissä sotilaissa oikein on jotka eivät ole saaneet mitään hyvää aikaan maailman rauhan kannalta. Sen vuoksi arvostankin kaikkia sivareita, totaalikieltäytyjiä ja muita armeijan vastustajia enemmän kun yhtäkään suomalaista sotilasta.

Armeijan todellinen tarkoitus on kuitenkin opettaa nuoria miehiä mahdollisimman isänmaallisiksi ja tehokkaiksi tappajiksi mahdollisen sodan varalta, ja näin ollen minä en rauhanpuolustajana hyväksy armeijan tarkoitusta.

Talvisota on ohi ja nyt eletään 2000-lukua, joten nämä maanpuolustusintoilijat voivat unohtaa typerät mielipiteensä armeijan tärkeydestä ja tästä isänmaallisuuden hehkuttamisesta.

• SKS
        DarkFear kirjoitti:

Kaikille se isänmaallisuus ei vaan ole yhtä tärkeä asia kun vaikka sinulle, eikä sitä välttämättä tarvitse perustella yhtään sen paremmin. Koska suomen itsenäisyys ei ole minulle ikinä mitään merkinnyt, joten olisin myös täysin valmis lakkauttamaan suomen armeijan heti saman tien ja luopumaan myös suomen itsenäisyydestä.

Minä taas en voi ymmärtää mitä ihailemista näissä sotilaissa oikein on jotka eivät ole saaneet mitään hyvää aikaan maailman rauhan kannalta. Sen vuoksi arvostankin kaikkia sivareita, totaalikieltäytyjiä ja muita armeijan vastustajia enemmän kun yhtäkään suomalaista sotilasta.

Armeijan todellinen tarkoitus on kuitenkin opettaa nuoria miehiä mahdollisimman isänmaallisiksi ja tehokkaiksi tappajiksi mahdollisen sodan varalta, ja näin ollen minä en rauhanpuolustajana hyväksy armeijan tarkoitusta.

Talvisota on ohi ja nyt eletään 2000-lukua, joten nämä maanpuolustusintoilijat voivat unohtaa typerät mielipiteensä armeijan tärkeydestä ja tästä isänmaallisuuden hehkuttamisesta.

Armeijan varmaan käyneenä tiedät asian olevan näin, niinhän?

Onneksi kaikki eivät ajattele samanlailla kun sinä isänmaalisuudesta, minulle on tärkeää asua nykysuomessa kuin nykyvenäjällä. Sinä joka et kerta piittaa isänmaalisuudesta niin mitä täällä oikein teet? Voi kokeilla elämää vaikka Venäjällä, jos tämä tuntuu hohdokkaammalta. Onhan se sinun ideologisi siitä jos kaikki kieltäytyisi aseista, ei olisi sotia ajatuksena hieno. Olisiko asia kuitenkaan näin? tuskin. Suurin häpeä onkin unohtaa Suomen sodat ja miten olemme itsenäisyyden saaneet pidettyä, vaikkei kaikki sitä arvostakaan.

Kuten itse kirjoitit, sotilaat koulutetaan tappajiksi mahdollisen sodan varalta, eli sodan varalta ei sitä varten että rauhan aikana tappaisi ketään tai julistaisi sotia. He toimivat myös vastapainona sille ettei naapurikaan halua julistaa sotaa niin helposti.

• MaZah
        DarkFear kirjoitti:

Kaikille se isänmaallisuus ei vaan ole yhtä tärkeä asia kun vaikka sinulle, eikä sitä välttämättä tarvitse perustella yhtään sen paremmin. Koska suomen itsenäisyys ei ole minulle ikinä mitään merkinnyt, joten olisin myös täysin valmis lakkauttamaan suomen armeijan heti saman tien ja luopumaan myös suomen itsenäisyydestä.

Maailmanrauha on mielestäni (Historia osoittaa) suuri naiivinen ajatus. Koko maailmassa ei voi koskaan olla rauhaa, koska ihminen on eläin, joka vallan ja rahan takia on valmis tappamaan ja tuhoamaan.
        Monissa sodissa päämotiivina on ollut raha ja sota on verhoiltu kansalliskysymykseksi.
        Venäjä havittelee Tsetsenian öljy- ja maakaasuvarantoja ja USA Irakin.

Itsekin olen rauhanpuolustaja (Niinkuin kaikki järkevät pienessä maassa), mutta menen armeijaan, koska SA:n tarkoitus ei ole pelkästään olla valmis taistelemaan jos tarve vaatii vaan estää sota vain pelkällä olemassaolollaan. Tämä olemassaolon tieto on antanut rauhan Suomelle jo 60 vuoden ajan.

Jossain määrin "utopia nimeltään maailmanrauha" on onnistunut Euroopassa kun vanhat riitakumppanit Keski-Euroopassa on saatu vihdoinkin tajuamaan, että on hyödyllisempää olla sotimatta ja tehdä sen sijasta kauppaa.

Venäjän tilanne on minun mielestäni varsin huolestuttava. Ei vapaata tiedotusvälineistöä, valta keskittynyt muutamille henkilöille ja erittäin agressiivinen politiikka entisissä Neuvostoliiton alusmaissa ei ole demokraattisen valtion malliesimerkki.

Osaatko sanoa miltä Venäjä näyttää ja vaikuttaa 30 vuoden kuluttua ja voitko olla varma etteikö se tuo paineita Suomelle?

• ohi on

nauti siviilistä kun vielä voit. minä nautin reservistä!!hahhaa!! kyllä sä sinne joudut älä muuta luule.

• Kenelle tuo kommentti oli oikein tarkoitettu? Jos se oli heitetty minulle, niin voin sanoa ettei se koske minua sillä olen jo siviilipalvelukseni suorittanut.

• Sirad

Jo on lapsella puheet ,korostan sanaa lapsi.
      Tuommoisia pelkureita ei Suomen armeija kaipaakaan
      Onneksi teitä on aika vähän , ja vaikka olisi enemmänkin ,olisihan enemmän nauramista sivari vitseille.
      Voit aivan huoletta naurattaa naisia siellä terasseilla ,ei se sinun arvoasi yhtään kohota.
      Häpeän puolestasi veteraanien takia ja paljon muunkin.

• Pst-gona

No en ny tiedä onko onni jos ei pysty ees armeijaa käymään,en ainakaa leveilisi moisella.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      196
      1767
    2. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      265
      1206
    3. Mulla ei ole Suomessa enää mitään

4 vuotta joutuu asumaan henkisessä vankilassa. Sitten voi muuttaa takaisin ulkomaille.
      Turku
      180
      887
    4. Gallup: Kansalaiset eivät usko velkajarruun

Puolet suomalaisista ei usko velkajarrun vaatimien sopeutusten toteutuvan, kertoo Iro Researchin kyselytutkimus. Kokoom
      Maailman menoa
      66
      883
    5. Ethän mies vielä

luovu meistä? Haluaisin jo sun syliin.
      Ikävä
      61
      778
    6. Provider miehistä..

Tietyt miehet puhuvat ilkeästi naisista, jotka haluavat elää miehen tuloilla. Eikö? Mutta miksi tietyt miehet siitä pah
      Ikävä
      236
      773
    7. Kuinka nainen jaksat ja voit

Toivottavasti hyvin.
      Ikävä
      43
      751
    8. Sinulle nainen

En ehkä koskaan osannut sanoa tätä oikein. Minun vaikeuteni luottaa liittyi ennen kaikkea menettämisen pelkoon. Siihen
      Ikävä
      64
      748
    9. Haaveilen edelleen

Sinusta aika ajoin
      Ikävä
      48
      729
    10. Sut.

Tuhotaan. :)
      Tunteet
      93
      722
    11. Tiedätkö sitä

Että sinun äänesi on ihanan pehmeä
      Ikävä
      42
      656
    12. Mä oon kallistumassa

Rikosilmoitukseen!
      Suhteet
      142
      656
    13. Yt:t kunnassa päättyi

Oliko nämä tarpeelliset ja ratkeaako taloushuolet näiden avulla? Lehdessä ilmoitettujen lukujen perusteella lisää on tul
      Lappajärvi
      74
      651
    14. Hei rakkaani.

Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi
      Ikävä
      50
      623
    15. Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun

Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on
      Ikävä
      69
      606
    16. Martsusta tuli leuhka

Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal
      Kotimaiset julkkisjuorut
      196
      600
    17. 31
      568
    18. Tulisitpa käymään joskus vielä

Olisi niin kiva nähdä pitkästä aikaa. Oletko vielä joskus tulossa?... Niin monet muutoksen tuulet puhaltavat, olisi lohd
      Ikävä
      24
      566
    19. Kiulu myynnissä!

Kiulu hakee taas uutta yrittäjää. https://www.yritysporssi.fi/etela-pohjanmaa-lansi-suomi-finland/myytavat/yritykset/ma
      Ähtäri
      26
      528
    20. Lämpimiä katseita aikoinaan vaihdettiin, siihen se sitten jäi

Sinulla uudet tuulet ja välttelet kohtaamistamme.
      Ikävä
      30
      527
    Aihe