Tiedemiehet ovat tehneet löydöksen jonka mukaan aivot keräävät enemmän mikromuovia itseensä kuin mikään muu elin. Erityisen suuri määrä on sellaisten aivoissa joilla oli joskus todettu mm. muistisairauksia.
https://youtube.com/shorts/91g6tepzFCM
https://www.smithsonianmag.com/smart-news/the-human-brain-may-contain-as-much-as-a-spoons-worth-of-microplastics-new-research-suggests-180985995/
Mikromuovit kerääntyvät kirjaimellisesti aivoihin
11
159
Vastaukset
- Anonyymi
Siis tää on heille jotka ymmärtää englantia.
- Anonyymi
Tai käyttää kääntäjää kuten DeepL.
- Anonyymi
Youtubehan se on oikea totuuden torvi.....
En ymmärrä riittävästi englantia, aloituksen otsikon ymmärsin toki, kun on suomeksi.
Ehkä aivoissani on isompi osa muovia, kuin jotain muuta, kun ei ole edes kielipäätä.
Onhan se hyvä, että aivoni edes jotakin sisältävät. - Anonyymi
mullakin on ollut mikromuovia lapsesta asti aivoissa kun en ymmärrä englantia. oliko mikromuovia jo 70-luvulla
- Anonyymi
Kai sitä on ollut niin kauan kuin on ollut muovia.
Itsellänikin oli vauvana -70-luvulla vaipat sideharsoa, jonka päälle laitettiin muovi pitämään sen harson paikallaan.
Ja onhan tuttejakin ollut olemassa ties kuinka kauan, nekin ovat kumia ja muovia.
Jos muovista puhutaan, niin luulisi sen sisältävän myös sen mikromuovin.
Vai onko tämä vain naisen logiikkaa.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai sitä on ollut niin kauan kuin on ollut muovia.
Itsellänikin oli vauvana -70-luvulla vaipat sideharsoa, jonka päälle laitettiin muovi pitämään sen harson paikallaan.
Ja onhan tuttejakin ollut olemassa ties kuinka kauan, nekin ovat kumia ja muovia.
Jos muovista puhutaan, niin luulisi sen sisältävän myös sen mikromuovin.
Vai onko tämä vain naisen logiikkaa....Ohan tossa järkeä. Kaikessa missä on muovia niin siitä varmasti irtoaa mikromuovia. Mutta emmä ala syyttää tuotteita joissa on muovia. Mutta ehkä niistä tuotteista on sitten irronnut muhun vauvana mikromuovia kun en osaa englantia. Tosin emmä kyllä osaa ruotsiakaan tai muita vieraita kieliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohan tossa järkeä. Kaikessa missä on muovia niin siitä varmasti irtoaa mikromuovia. Mutta emmä ala syyttää tuotteita joissa on muovia. Mutta ehkä niistä tuotteista on sitten irronnut muhun vauvana mikromuovia kun en osaa englantia. Tosin emmä kyllä osaa ruotsiakaan tai muita vieraita kieliä.
Jos sä olisit syntynyt ennen 1860-lukua niin mä osaisn englatia. Voi hemmetti . mä olen syntynyt väärään aikaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohan tossa järkeä. Kaikessa missä on muovia niin siitä varmasti irtoaa mikromuovia. Mutta emmä ala syyttää tuotteita joissa on muovia. Mutta ehkä niistä tuotteista on sitten irronnut muhun vauvana mikromuovia kun en osaa englantia. Tosin emmä kyllä osaa ruotsiakaan tai muita vieraita kieliä.
Kaikestahan sitä jotakin irtoaa, ja mitä enemmän tutkitaan kaikkea, sitä enemmän löydetään kaikkea, myös haitallista.
Lääketieteessä sama juttu, mitä enemmän tutkitaan mahdollisia sairauksia, ym. sitä enemmän ihmiset sairastuvat/sairastavat, kun kaikista vioista tehdään joku sairaus.
Joskus tieto lisää tuskaa. Ei pitäisi niin tarkkaan kaikesta ottaa selvää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikestahan sitä jotakin irtoaa, ja mitä enemmän tutkitaan kaikkea, sitä enemmän löydetään kaikkea, myös haitallista.
Lääketieteessä sama juttu, mitä enemmän tutkitaan mahdollisia sairauksia, ym. sitä enemmän ihmiset sairastuvat/sairastavat, kun kaikista vioista tehdään joku sairaus.
Joskus tieto lisää tuskaa. Ei pitäisi niin tarkkaan kaikesta ottaa selvää.Joku varmaan suomentaa mulle ton jutun
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku varmaan suomentaa mulle ton jutun
Kääntäjiähän on, siitä vain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kääntäjiähän on, siitä vain.
Luuletko ettei mulla ole muuta elämää kuin alkaa laittaa kääntääjään joka ikisen lauseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1053661
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se472600- 1032399
24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä
Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣401954Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi
Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu271648- 271512
Mulla tulee vaan niin
Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et211488- 221318
Olikohan se
Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi81241Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi
Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?701225