Työntekijöiden oikeudet Suomessa eivät suinkaan ole mitään oikeuksia vaan työnantajan (97% työllistävistä yrityksistä on PK- ja mikroyrityksiä) kustannuksella nautiskeltavia etuoikeuksia ja erivapauksia. Meillä palkat on ay-mafian liian suuriksi kiristämiä ja esim. palkalliset lomat silkkaa hulluuttaa. Jos haluaa lomaa, pitäisi itse säästää rahat siihen.
Ei mikään ihme että työttömyystilanne on Suomessa mikä se on. Työntekijöillä on teoriassa kaikki mahdolliset ja mahdottomat kuviteltavissa olevat etuoikeudet mutta jäljellä ei ole juuri ketään maksamaan mitään niistä käytännössä.
Kaikki raha mitä taloudessa on riistetään yrittäjiltä joko veroina tai ylisuurina palkkoina.
Työntekijät loisivat Suomessa työnantajan kustannuksella
17
106
Vastaukset
- Anonyymi
Kesälomarahat ovat palkasta säästettyjä. Jos mielestäsi Suomessa on kallista palkata työntekijä niin mikään tai kukaan ei sinua pakota ketään palkkaamaan.
Mene kuule vaan itse sinne pellolle nyppimään marjasi tai siiivoamaan paskasi.- Anonyymi
Onneksi ulkomailta saa työntekijöitä
- Anonyymi
Arbeit macht frei, eiks je?
- Anonyymi
Lahtarimentaliteetti elää vahavana Suomen porvareissa
- Anonyymi
Työttömänä olen ollut jo vuodesta 2009 asti.
- Anonyymi
Ei sillä yrittäjällä ole omaa rahaa lainkaan. Se saa tulonsa myymällä työntekijän tekemää työtä. Rahat tulevat asiakkaalta.
- Anonyymi
Ay-mafia pitää murskata
- Anonyymi
SAK = SDP = kommunistit
- Anonyymi
Suomi on umpisosialistinen maa, jossa yrittäjät ovat B-luokan kansalaisia
- Anonyymi
Ei kyllä kiinnosta mennä johonkin hikiseen pajaan, jossa joku kirpputoritason pikkusielu kyttää tekemiset, valittaa vaikka kuinka hyvin tekis
Äänestä polo vaan Orpoa, heikentää sinunkin tulosi, vain rikkailla on tässä hallituksessa väliä, etkö ole sitä vielä oppinut? - Anonyymi
Kirjoituksesi kertoo, että et ole koskaan ollut työelämässä.
- Anonyymi
No kyllähän lomakorvaukset, työterveys ja eläkevakuutukset kuuluvat palkkakustannuksiin.
Itse olen ollut työnantajana 31 vuotta ja eniiten vitutti yrittäjät jotka laiminlöi kyseisä maksuja mukaanlukien omat eläkemaksunsa.
Noilla laiminlyönneillä he polkivat hinnat alas että rehellisillä yrittäjillä oli vaikeuksia selvitä velvoitteistaan.
Se että työntekijöiden työllistäminen kävi mahdottomaksi johtui tuottavuuden laskemisesta.
Kun itselleni tuli terveysongelmia (tules vaivat) niin yksinkertaisesti en kyennyt enään paikkaamaan omalla työllä työntekijöiden aiheuttamaa vajetta.
Vielä vuosituhannen vaihteessa tuottavuus oli oikeassa sunteessa kustannuksiin.
Tuottavuutta oli helppo seurata kun kyseessä oli urakkatyö ja määrä laskettiin pinta-alana.
Työntekijöitä vaadittiin n. 30%-50% enemmän samalle pinta-alalle kuin vuosituhannen vaihteessa. - Anonyymi
Suomessa palkat ovat "ylisuuria" , vaikka ovat läntisen Euroopan alhaisimpia?
Kaikkea tuo Pietarin jätemylly palstalle jauhaa. Ensin tiputusmurhataan Ukrainaa voimakkaasti kannattanut SDP:n kansanedustaja ja sitten perään katkeraa "yrittäjän" itkua. Noinko paljon se siellä kokoomuksen ja Venäjän yhteisessä toveripiirissä nyppii, kun ei rikollisuuden suurvaltana pärjää edes Ukrainalle?- Anonyymi
Persuja nämä ulisijat ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vero-Veikon kaltaisia veronkiertäjiä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Venäjän hyväksi toimivat ilmiselvästi. Eniten ruplia on muuten saanut kokoomus. Kannattaa lukea ne Jarmo Korhosen kirjat.
- Anonyymi
Ja sitten välillä lakkoillaan kun ei saa omaa tahtoaan läpi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3838436Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1732800- 131142
- 76988
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61903- 25886
- 55863
- 64832
- 46806
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72792