Eikä aio koskaan sähkövatkainta hankkia, mieluummin vaikka kävelee:
https://www.is.fi/autot/art-2000011429343.html
Oikea asenne! ja kuvaa myös valtaosan suomalaisten mielipidettä. Ei maakuntien karskit vantterat äijät osta mitään tylsää ja typerää sähkövatkainta vaan auton jossa ääntää polttomoottori.
Vantaalainen autokauppias ei tykkää sähköautoista
15
155
Vastaukset
- Anonyymi
Oman ksipäisen typeryytensä todistamiseen on sähköauto aivan varma valinta.
- Anonyymi
Persujen kuuluukin kävellä, hyvä juttu.
- Anonyymi
Vihreän liiton (kommu)-nistit ovat kävelleet koko ikänsä.
- Anonyymi
Olisin uskaltanut lyödä tonnin vetoa, että pöljä juttu tulee jonkun pöljän toimesta komeilemaan ykköspaikalla heti aamulla. Olihan hänellä peruste miksi ei pidä sähköautoista. Ei pärise ja niiden LUOTETTAVUUS. Pitääkö hänen myymiensä autojen olla persvakoäijille vanhoja ja epäluotettavia. Epäluotettavuus on lievä ilmaisu, työkaverin farmariväyrysestä irtosi ajossa etujousen alapää ja ajoi ojaan, oikea ilmaisu hengenvaarallinen.
- Anonyymi
Irtosi etujousen alapää? Jousi poikki ja alapää jousesta putosi. Tuskin vai irtosiko alapallonivel alatukivarresta? Vai näitkö unta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Irtosi etujousen alapää? Jousi poikki ja alapää jousesta putosi. Tuskin vai irtosiko alapallonivel alatukivarresta? Vai näitkö unta?
Mikä siinä alkusyy oli alatukivarsi poikki oli ja vielä se romu korjattiin
- Anonyymi
”En ole koskaan ajanut, enkö aja”.
Juntteja ja änkyröitä on meilläkin aika paljon, eihän tuo muusta todista.Mutta silti ”tietää” sähköautoista kaiken. No, jokaisella omat tapansa ja mielipiteensä.
- Anonyymi
Siihen sitten vielä päälle ksipäiset patteriänkyrät.
- Anonyymi
Seuraavat sukupolvet joutuu hankkimaan acculavetin, kun muuta ei ole tarjolla.
- Anonyymi
Todennäköisesti Vihreän liiton (kommu)-nistit tulevat kieltämään yksityisautoilun Suomessa ja pilaavat senkin asian aivan samalla tavoin, kuin ovat pilanneet kaikki muutkin asiat maassamme.
- Anonyymi
Onneksi vetyautot ovat tulossa vihdoin myös Suomeen 😍
- Anonyymi
Typpitekniikka jyrää lähivuosina vetyautot mennen tullen ja puoli-ilmainen metanoli E-fuel yhdistelmä tulee tekee polttomootorista mainoksen mukaan "lähes tai polttoaineen valmistamiseen käytettävän sähkön alkuperästä riippuen jopa täysin päästötöntä". Hienoa, että kehittyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Typpitekniikka jyrää lähivuosina vetyautot mennen tullen ja puoli-ilmainen metanoli E-fuel yhdistelmä tulee tekee polttomootorista mainoksen mukaan "lähes tai polttoaineen valmistamiseen käytettävän sähkön alkuperästä riippuen jopa täysin päästötöntä". Hienoa, että kehittyy.
Tässä ketjussa kerrotaan miksei e-polttoaineet ole oikeassa elämässä ratkaisu. Pitää vain tehdä oikean elämän laskelmat niin silmät aukeavat sillä pelkästään Euroopan tarpeisiin tarvitaan valtavasti vihreää sähköä ja se "vihreys" pitäisi toteuttaa käytännössä muutaman sadan ydinvoimalan avulla mikä ei ole realistista.
"Euroopan unionissa (EU-27) polttoaineiden päivittäinen kulutus vaihtelee merkittävästi eri jäsenvaltioiden välillä. Keskimäärin EU:ssa kulutetaan PÄIVITTÄIN noin 900 MILJOONAA litraa dieseliä ja noin 270 MILJOONAA litraa bensiiniä.
Dieselin kulutus
Vuonna 2020 EU-27-maissa kulutettiin yhteensä noin 278,5 miljoonaa tonnia dieseliä vuodessa. Tämä vastaa noin 763 000 tonnia kuukaudessa tai noin 900 miljoonaa litraa päivässä. Dieselin tiheys on noin 0,835 kg/l, joten tämä laskelma perustuu siihen.
fuel-prices.eu
Bensiinin kulutus
Vuonna 2020 EU-27-maissa kulutettiin yhteensä noin 99,2 miljoonaa tonnia bensiiniä vuodessa. Tämä vastaa noin 271 780 tonnia kuukaudessa tai noin 270 miljoonaa litraa päivässä.
fuel-prices.eu
Maakohtaisia eroja
Kulutuksessa on merkittäviä eroja jäsenvaltioiden välillä. Esimerkiksi Saksassa bensiinin kulutus oli 466 930 tynnyriä päivässä, kun taas Maltalla vain 1 800 tynnyriä päivässä vuonna 2022.
TheGlobalEconomy.com
Yhteenveto
Polttoaine Vuotuinen kulutus (milj. tonnia) Päivittäinen kulutus (milj. litraa)
Diesel 278,5 ~900
Bensiini 99,2 ~270
Nämä luvut ovat arvioita ja voivat vaihdella vuosittain ja jäsenvaltioittain. Kulutuksen vaihtelut voivat johtua taloudellisista tekijöistä, liikenteen määrästä, polttoainehintojen vaihteluista ja muista tekijöistä."
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17798059/vihreaa-sahkoa-ei-pida-hukata-vetyautoihin-ja-synteettiseen-polttoaineeseen-
- Anonyymi
Osuvasti mainitsikin, että diesel on persvakoäijien kulkine. Heidän jotka käyvät korkeintaan elämänkoulun ja räkivät tupakkitauoilla ympärinsä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2024238
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1463788Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1363245Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.441611Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i191478Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58341430Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi251385Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk271351Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas
Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt1161150Martina haluaa Marbellaan
Martinan tekisi mieli ottaa lennot Marbellaan, jossa näkisisi kauniita ja hyväntuulisia ihmisiä. No sitten pitää matkust2151063