🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
Hirveästi ei tietenkää tule ajoa, koska työt tehdään etänä, mutta ehkä jotain omaa reissua ja lasten kuskaamista. Lunastusoptio on todella edullinen eli otan perheen kakkosautoksi liisarikauden jälkeen, jos auto on ollut hyvä.
ID.7...?
BYD tai Smart?
En nyt ihan kaikki jaksaisi käydä kokeilemassa. Firma toki tarjoaa konsulttipalvelun autonvalintaan ja koeajettava auto tuodaan kotiin. Huoh... kai pitää sitten sellaista kokeilla.
Mut vinkkejä kaipaisin miten tunnistaa oma autotarve tai siis minkälainen auto olisi hyvä??
Työnantajan henkilöstöpakettiin kuuluu sähköauto. Minkäs auton ottaisin?
28
167
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
ei missään nimessä autoa.
Ota rahana. - AnonyymiUUSI
Kannattaa laskea tarkkaan, että onko auton ottaminen taloudellisesti järkevää. Jos et aja valtavasti autolla niin autoa ei luultavasti kannata ottaa.
- AnonyymiUUSI
Jos mitään hintarajaa ei ole Polestar 4, kävin koeajamassa, kun Polestar 2 karvalakkimalli oli huollossa. Löysin yhden miinuksen , hinta. Luulin Pl. 2:n olevan lähes täydellisen, mutta kyllä 4 meni ohi.
- AnonyymiUUSI
Itse pyytäisin sen autoedun osuudenkin rahapalkkana, jos omaa ajoa on vähän.
Aika erikoinen työnantaja jos on "pakko" ottaa autoetu (tilanteessa jossa työajo ei sitä millään tavalla vaadi).- AnonyymiUUSI
Riippuu aika lailla minkälainen työpaikka ja palkka. Jotkut työnantajat haluavat pitää työntekijät tyytyväisinä. Itse luovuin työsuhdeautosta, koska 3 autoa pihalla oli liikaa, luovuttiin e-Corsasta, lunastin Polestar 2 omaksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu aika lailla minkälainen työpaikka ja palkka. Jotkut työnantajat haluavat pitää työntekijät tyytyväisinä. Itse luovuin työsuhdeautosta, koska 3 autoa pihalla oli liikaa, luovuttiin e-Corsasta, lunastin Polestar 2 omaksi.
Jos työnantaja haluaa pitää työntekijät tyytyväisinä, niin silloin nimenomaan saa vapaasti valita kokonaispalkan sisällä ottaako sen kokonaan rahana vai rahana+autoetuna.
- AnonyymiUUSI
Yrityksillä on 0-päästöpolitiikka. Ei ole kauhean uskottavaa hehkuttaa firman nykyaikaisuutta, jos firmassa työskentelevät ajelevat fossiiliautolla. No suomalaiset työnantajat ovat kokemukseni perusteella sen verran pihejä, että joku voi tässäkin "säästää". :D
No tietysti voi ostaa fossiiliautonkin nykyaikaisen liisarin lisäksi, mutta kyllä aika moni jättää sen tekemättä. Ainakin sen jälkeen kun on käyttänyt liisarin lunastusoption. :D Tuo lunastus hoituu yleensä bonarilla niin ei rasita sitten varsinaisesti lompakkoa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yrityksillä on 0-päästöpolitiikka. Ei ole kauhean uskottavaa hehkuttaa firman nykyaikaisuutta, jos firmassa työskentelevät ajelevat fossiiliautolla. No suomalaiset työnantajat ovat kokemukseni perusteella sen verran pihejä, että joku voi tässäkin "säästää". :D
No tietysti voi ostaa fossiiliautonkin nykyaikaisen liisarin lisäksi, mutta kyllä aika moni jättää sen tekemättä. Ainakin sen jälkeen kun on käyttänyt liisarin lunastusoption. :D Tuo lunastus hoituu yleensä bonarilla niin ei rasita sitten varsinaisesti lompakkoa."Ei ole kauhean uskottavaa hehkuttaa firman nykyaikaisuutta, jos firmassa työskentelevät ajelevat fossiiliautolla."
Työsuhdeautojen valikoiman osalta firma voi toki noudattaa päättämäänsä politiikkaa, mutta se millä työntekijät vapaa-ajalla ajavat ei kuulu työnantajalle. Myöskin pakollinen työsuhdeauto kuulostaa oudolle, paitsi jos työtehtävät edellyttävät paljon työajoa jolloin se on usein työnantajalle halvempi kuin maksaa km-korvauksia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Ei ole kauhean uskottavaa hehkuttaa firman nykyaikaisuutta, jos firmassa työskentelevät ajelevat fossiiliautolla."
Työsuhdeautojen valikoiman osalta firma voi toki noudattaa päättämäänsä politiikkaa, mutta se millä työntekijät vapaa-ajalla ajavat ei kuulu työnantajalle. Myöskin pakollinen työsuhdeauto kuulostaa oudolle, paitsi jos työtehtävät edellyttävät paljon työajoa jolloin se on usein työnantajalle halvempi kuin maksaa km-korvauksia.Kerrotaan sellaista tarinaa Robert Bosch nimisestä tehtailijasta 1900 luvun alkupuolelta. Häneltä kateelliset kilpailijat kyselivät onko Robertilla liikaa rahaa, kun maksaa parempia palkkoja, kuin muut. Ei, vaan minulla on runsaasti rahaa, koska maksan työntekijöilleni hyvää palkkaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yrityksillä on 0-päästöpolitiikka. Ei ole kauhean uskottavaa hehkuttaa firman nykyaikaisuutta, jos firmassa työskentelevät ajelevat fossiiliautolla. No suomalaiset työnantajat ovat kokemukseni perusteella sen verran pihejä, että joku voi tässäkin "säästää". :D
No tietysti voi ostaa fossiiliautonkin nykyaikaisen liisarin lisäksi, mutta kyllä aika moni jättää sen tekemättä. Ainakin sen jälkeen kun on käyttänyt liisarin lunastusoption. :D Tuo lunastus hoituu yleensä bonarilla niin ei rasita sitten varsinaisesti lompakkoa.Työnantajalle ei kuulu paskankaan vertaa millä autolla työntekijä ajaa vapaa-ajallaan. Itse asiassa työntekijä voi rauhassa valehdella työnantajalle ajavansa sähköautolla vaikka ajaa vanhalla dieselillä.
Työntekijöillä on aina oikeus kieltäytyä ottamasta vastaan työsuhdeautoa. Kannattaa muistaa, että työsuhdeautokin maksaa työntekijälle. Ja voihan vaikka valehdella työnantajalle, että ei ole ajokorttia ja kulkee töihin polkupyörällä. Työpaikoilla on paljon työntekijöitä joilla ei ole ajokorttia.
Muutenkin työntekijöiden pakottaminen sähköautoihin olisi aivotonta idiotismia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Työnantajalle ei kuulu paskankaan vertaa millä autolla työntekijä ajaa vapaa-ajallaan. Itse asiassa työntekijä voi rauhassa valehdella työnantajalle ajavansa sähköautolla vaikka ajaa vanhalla dieselillä.
Työntekijöillä on aina oikeus kieltäytyä ottamasta vastaan työsuhdeautoa. Kannattaa muistaa, että työsuhdeautokin maksaa työntekijälle. Ja voihan vaikka valehdella työnantajalle, että ei ole ajokorttia ja kulkee töihin polkupyörällä. Työpaikoilla on paljon työntekijöitä joilla ei ole ajokorttia.
Muutenkin työntekijöiden pakottaminen sähköautoihin olisi aivotonta idiotismia.Lisään... Ja varsinkin pk-seudulla yrityksen työntekijöistä puolet voi olla autottomia. Vaikka rahaa autoon olisikin niin osa valitsee silti autottomuuden.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Työnantajalle ei kuulu paskankaan vertaa millä autolla työntekijä ajaa vapaa-ajallaan. Itse asiassa työntekijä voi rauhassa valehdella työnantajalle ajavansa sähköautolla vaikka ajaa vanhalla dieselillä.
Työntekijöillä on aina oikeus kieltäytyä ottamasta vastaan työsuhdeautoa. Kannattaa muistaa, että työsuhdeautokin maksaa työntekijälle. Ja voihan vaikka valehdella työnantajalle, että ei ole ajokorttia ja kulkee töihin polkupyörällä. Työpaikoilla on paljon työntekijöitä joilla ei ole ajokorttia.
Muutenkin työntekijöiden pakottaminen sähköautoihin olisi aivotonta idiotismia."Työntekijöillä on aina oikeus kieltäytyä ottamasta vastaan työsuhdeautoa."
Paitsi tilanteessa jossa tuo asia on sisällytetty työsopimukseen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Työntekijöillä on aina oikeus kieltäytyä ottamasta vastaan työsuhdeautoa."
Paitsi tilanteessa jossa tuo asia on sisällytetty työsopimukseen.Sitten tuo työnantaja on aivoton laskukyvytön idiootti ja tuollaisessa työpaikassa ei kannata olla. Lisäksi kuten totesin niin monet työntekijät ovat sekä ajokortittomia että autottomia. Olisi aika idioottimaista hankkia autoa työntekijälle joka kulkee työpaikalle aina kävellen tai pyöräillen.
Eikä työnantajalle silti kuulu millä autolla työntekijä ajaa. - AnonyymiUUSI
Eihän se pakko ole, mutta pääsishän tuoki elvisteleen
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sitten tuo työnantaja on aivoton laskukyvytön idiootti ja tuollaisessa työpaikassa ei kannata olla. Lisäksi kuten totesin niin monet työntekijät ovat sekä ajokortittomia että autottomia. Olisi aika idioottimaista hankkia autoa työntekijälle joka kulkee työpaikalle aina kävellen tai pyöräillen.
Eikä työnantajalle silti kuulu millä autolla työntekijä ajaa.Päinvastoin, työnantaja osaa kyllä laskea. Jos työtehtävät vaativat yhtään enemmän työajoa niin on halvempaa antaa tai "pakottaa" ottamaan työsuhdeauto kuin maksaa esim. 40 tkm/v työajoista kilometrikorvauksia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Päinvastoin, työnantaja osaa kyllä laskea. Jos työtehtävät vaativat yhtään enemmän työajoa niin on halvempaa antaa tai "pakottaa" ottamaan työsuhdeauto kuin maksaa esim. 40 tkm/v työajoista kilometrikorvauksia.
Mutta jos työtehtäviin ei kuulu työajoja, kuten useimpien työtehtäviin ei kuulu, niin silloin tuo on järjettömän typerää. Lisäksi monilla työntekijöillä ei ole ajokorttia eikä tarvetta autolle. Vaikka toki voihan työntekijä jättää auton mätänemään työnantajan parkkipaikalle.
Ja minkä auton saa 100 euron verotusarvolla? En itse todellakaan laita montaa satasta autoon koskaan enkä piittaa paskaakaan työnantajan "imagosta". - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Päinvastoin, työnantaja osaa kyllä laskea. Jos työtehtävät vaativat yhtään enemmän työajoa niin on halvempaa antaa tai "pakottaa" ottamaan työsuhdeauto kuin maksaa esim. 40 tkm/v työajoista kilometrikorvauksia.
Useimmilla on muutenkin vain vähän työajoja ja nekin voidaan yleensä kulkea bussilla tai junalla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Ei ole kauhean uskottavaa hehkuttaa firman nykyaikaisuutta, jos firmassa työskentelevät ajelevat fossiiliautolla."
Työsuhdeautojen valikoiman osalta firma voi toki noudattaa päättämäänsä politiikkaa, mutta se millä työntekijät vapaa-ajalla ajavat ei kuulu työnantajalle. Myöskin pakollinen työsuhdeauto kuulostaa oudolle, paitsi jos työtehtävät edellyttävät paljon työajoa jolloin se on usein työnantajalle halvempi kuin maksaa km-korvauksia.Mun työnantaja on etätöiden ansiosta voinut luopua toimistotiloista kokonaan ja sen ansiosta pystyy maksamaan parempaa palkkaa. Jos sinne ainoalle konttorille aikoo mennä, niin parkkipaikka on sallittu vain täyssähköautoille.
On siellä ilmainen lataus, mutta kuka jaksaa käydä toimistolla sen takia, että voi ladata max muutaman euron sähköt?
- AnonyymiUUSI
Tietenkin työsuhdeautosta voi aina kieltäytyä mutta jos työsopimus on sellainen että saman bruttopalkan saa työsuhdeauton kanssa tai ilman sitä niin silloin tietenkin kannattaa ottaa työsuhdeauto.
Sähköauton verotusarvo on niin alhainen että vain tosi laskutaidoton jättäisi option käyttämättä.
Itse kysymykseen:
Jos et tarvitse tilavaa autoa niin Rellu 5
Jos tarvitset tilaa niin VW ID.7 farkkuna.- AnonyymiUUSI
Jos ajaa vähän niin työsuhdeauto ei ikinä kannata, ei edes sähköauto. Useimmiten työsuhdeautoa ei kannata ottaa.
- AnonyymiUUSI
Periaatteessa kyllä noin. Mutta jos autoetu tulee niin sanotusti palkan päälle, niin ainakin minä kysyisin miksi sitä autoedun osuutta ei voi saada rahana? Miksi osa palkasta on pakko ottaa "autona"?
- AnonyymiUUSI
Hanki fillari.
- AnonyymiUUSI
Hauska avaus, vai että lunastusoptio todella edullinen? Tuolla paljastit juttusi saduksi.
- AnonyymiUUSI
Aivan näin. Jos "edullisella lunastusoptiolla" viitataan auton markkinahintaa edullisempaan hintaan niin tuollaisesta syntyy heti työntekijälle verotettavaa tuloa ja siten veroriski-> ei kuulostaa millään tavalla järkevältä tai fiksulta toiminnalta.
- AnonyymiUUSI
Uusi Scenic e-tech on erittäin kehuttu autojournalistien toimesta. Peugeotin e-3008 ja e-5008 samaten.
- AnonyymiUUSI
Scenic on huiman hiljainen auto, erityisesti sen hintaluokka huomioiden. Vain kaikkein karkeimmalla, vaaleaksi kuluneella vanhalla moottoritieasvaltilla ja kovissa nopeuksissa sen rengasmelu kantautuu sisään, mutta ei ole silloinkaan kovaa.
Alustan rakentaminen on onnistunut erittäin hyvin. Hidastetöyssyissä huomaa erityisen hyvin etu- ja takapäiden balanssin. Scenic laskeutuu töyssystä kevennyksen kautta asvalttiin pehmeän vaimentavasti, olematta kuitenkin saksalaisen kova tai vanhan liiton ranskalaisten autojen tapaan epätarkka. Ajettavuus on hyvin miellyttävää kautta linjan.
Tasan 150 kilometrin ajosiivu koostui lyhyestä pätkästä Kehä III:sta, sitten reippaalla kesänopeudella ajettua moottoritietä, ilmastointi päällä ja mitään säästelemättä.
Kotipihassa Renaultin toimintamatkaa arvuutteleva näyttö kertoi, että tällä tavalla olisi toimintamatkaa jäljellä vielä 390 kilometrin verran.
Scenic menisi jopa kuluttavaa moottoritietä yhdellä latauksella 405 kilometriä. Suoritus on huima siihen nähden, ettei kysessä ole ”sadantonnin Muskvitsh” vaan huomattavasti halvempi, keskikokoluokan perheauto.
www.nettiauto.com/artikkeli/koeajo_renault_scenic_e_tech_lahes_taydellinen_suoritus
- AnonyymiUUSI
Vai ihan henkilöstöpaketti. Ettei vain irtisanomispaketti.
- AnonyymiUUSI
Kuule heppu. Toisilla on ihan hyvät ammatit ja hyvät työnantajat. Henkilöstöpaketit ja muut, esim liikuntasetelit, työsuhdepyörät, - lataus, jne. Kyllä se on mukavampi, kuin jokin nuuka raksapulju. Romut tai omat työkalut. Oma romu tavara-auto, palkat tulee milloin sattuu tai mikä parasta, pomo ehdottaa "hommaa kuule ennakkoveronumero saat paremman palkan ja voit tienata niin paljon kuin haluat, kyllä meillä tekijälle aina töitä löytyy".
BUAHAHAHA
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4129066Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1883652- 202113
- 831302
- 271115
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661102- 751100
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791075- 551033
- 66982