Kia Ceedin sekä sisarmalli ProCeedin tuotanto on loppunut, eikä kyseisiä malleja voi enää tilata uutena. Niiden tilalle valmistuslinjoille ovat tulleet Kian uudet täyssähkömallit kuten uusi EV4.
Tulevaisuus on täyssähköautojen, ja 2024-2030 tulee olemaan se aikaväli jolla polttomoottorien valtakausi päättyy lopullisesti.
Kia lopettaa polttomoottorimalleja, tilalle täyssähkömallit
84
620
Vastaukset
- Anonyymi
Tässä vielä linkki uutiseen:
https://www.is.fi/autot/art-2000011440564.html
Katsotaan pysyykö.- Anonyymi
Suomessa dieselautojen lukumäärä on romahtanut vuodesta 2020 vuoteen 2024 noin 85.000 kappaleella, ja bensiiniautojen määrä on vähentynyt tasaisesti joka vuosi, jo vuodesta 2006 vuoteen 2024 noin 360.000 kappaleella. Samaan aikaan autokannan koko kasvoi vuodesta 2006 vuoteen 2024 noin 270.000 kappaleella.
Polttomoottoriautojen määrä on siis ollut pitkään voimakkaassa laskussa, vaikka autokanta on hieman kasvanut. - Anonyymi
Bensiini- ja dieselautojen markkinaosuus Euroopassa laski 38,2 %:iin, kun se vuonna 2024 oli 48,4 %. Huhtikuun 2025 loppuun mennessä bensiiniautojen rekisteröinnit laskivat merkittävästi (20,6 %), ja laskua näkyi kaikilla tärkeimmillä markkinoilla. Jyrkin lasku oli Ranskassa, jossa rekisteröinnit putosivat 35,2 %, seuraavaksi eniten Saksassa (-26,6 %), Italiassa (-14,4 %) ja Espanjassa (-12,7 %).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensiini- ja dieselautojen markkinaosuus Euroopassa laski 38,2 %:iin, kun se vuonna 2024 oli 48,4 %. Huhtikuun 2025 loppuun mennessä bensiiniautojen rekisteröinnit laskivat merkittävästi (20,6 %), ja laskua näkyi kaikilla tärkeimmillä markkinoilla. Jyrkin lasku oli Ranskassa, jossa rekisteröinnit putosivat 35,2 %, seuraavaksi eniten Saksassa (-26,6 %), Italiassa (-14,4 %) ja Espanjassa (-12,7 %).
Nämä siis kuluvan vuoden (2025 jos joku essonbaarin karvakorva ei tiedä) lukuja.
Apocalypse Now! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensiini- ja dieselautojen markkinaosuus Euroopassa laski 38,2 %:iin, kun se vuonna 2024 oli 48,4 %. Huhtikuun 2025 loppuun mennessä bensiiniautojen rekisteröinnit laskivat merkittävästi (20,6 %), ja laskua näkyi kaikilla tärkeimmillä markkinoilla. Jyrkin lasku oli Ranskassa, jossa rekisteröinnit putosivat 35,2 %, seuraavaksi eniten Saksassa (-26,6 %), Italiassa (-14,4 %) ja Espanjassa (-12,7 %).
Ja edelleen noissa luvuissa ladattavat hybridit ”sähköautoiksi” vaikka ne ovat oikeasti polttomoottoriautoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä siis kuluvan vuoden (2025 jos joku essonbaarin karvakorva ei tiedä) lukuja.
Apocalypse Now!Eli näillä luvuilla Eurooppa ajaa polttiksilla enää noin 50 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja edelleen noissa luvuissa ladattavat hybridit ”sähköautoiksi” vaikka ne ovat oikeasti polttomoottoriautoja.
Tyhmä poju jaksaa jankuttaa samaa soopaa, mutta silti plugarit on sähköautoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli näillä luvuilla Eurooppa ajaa polttiksilla enää noin 50 vuotta.
Olipa taas typerää soopaa. Taitaa ottaa kovasti päähän että polttoromusi on kohta arvoton!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmä poju jaksaa jankuttaa samaa soopaa, mutta silti plugarit on sähköautoja.
Plugareissa on polttomoottori jota myös käytetään joten ne ovat polttomoottoriautoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä siis kuluvan vuoden (2025 jos joku essonbaarin karvakorva ei tiedä) lukuja.
Apocalypse Now!Luin tuosta pari päivää sitten seuraavaa:
KÄYTETTYJEN sähköautojen myynti kasvoi tähän päivään vuodesta 2024, n 85%, kuitenkin niitä KÄYTETTYJÄ myytiin vain n 8500 kpl! Onhan tuo %-määrä suuri, mutta kpl-määrä pieni. Sitten, kun näissä käytetyissä se akkupuoli tulee tiensä päähän, mitä sitten? Jokainen ajaa, millä haluaa, näin se on ollut aina.
Uusien sähköautojen ostopiikkiä ei ole vielä kerrottu, ehkä ne vähät firmat, mitä vielä on, ei niitä ostelekkaan työsuhdeautoiksi. Sähkön hinnasta en viitsi puhella mitään, kaikkihan sen tietää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luin tuosta pari päivää sitten seuraavaa:
KÄYTETTYJEN sähköautojen myynti kasvoi tähän päivään vuodesta 2024, n 85%, kuitenkin niitä KÄYTETTYJÄ myytiin vain n 8500 kpl! Onhan tuo %-määrä suuri, mutta kpl-määrä pieni. Sitten, kun näissä käytetyissä se akkupuoli tulee tiensä päähän, mitä sitten? Jokainen ajaa, millä haluaa, näin se on ollut aina.
Uusien sähköautojen ostopiikkiä ei ole vielä kerrottu, ehkä ne vähät firmat, mitä vielä on, ei niitä ostelekkaan työsuhdeautoiksi. Sähkön hinnasta en viitsi puhella mitään, kaikkihan sen tietää?Mitä turhaa lässytytstä taas? Oliko ketjun aihe liian vaikea?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Plugareissa on polttomoottori jota myös käytetään joten ne ovat polttomoottoriautoja.
Ne on sähköautoja, koska niissä on iso akku ja sähkömoottori.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne on sähköautoja, koska niissä on iso akku ja sähkömoottori.
Eli silloinhan plugarien polttomoottorit ovat turhia joten EU voisi määrätä, että kaikista plugareista tuhotaan polttomoottorit.
Täytyy olla täysin harhainen idiootti, että kuvittelee plugaria sähköautoksi. Jos autossa käynnistyy edes yhden kerran vuodessa polttomoottori niin se on polttomoottoriauto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä turhaa lässytytstä taas? Oliko ketjun aihe liian vaikea?
No, totuushan on että valtaosa käytettyjen autojen myynnistä on polttomoottoriautoja ja käytetyt sähkikset ovat vain pientä harrastelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli silloinhan plugarien polttomoottorit ovat turhia joten EU voisi määrätä, että kaikista plugareista tuhotaan polttomoottorit.
Täytyy olla täysin harhainen idiootti, että kuvittelee plugaria sähköautoksi. Jos autossa käynnistyy edes yhden kerran vuodessa polttomoottori niin se on polttomoottoriauto.Sieltä taas annos pöljää valhesössötystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa dieselautojen lukumäärä on romahtanut vuodesta 2020 vuoteen 2024 noin 85.000 kappaleella, ja bensiiniautojen määrä on vähentynyt tasaisesti joka vuosi, jo vuodesta 2006 vuoteen 2024 noin 360.000 kappaleella. Samaan aikaan autokannan koko kasvoi vuodesta 2006 vuoteen 2024 noin 270.000 kappaleella.
Polttomoottoriautojen määrä on siis ollut pitkään voimakkaassa laskussa, vaikka autokanta on hieman kasvanut.Uusien sähköautojen myynnin kasvu pysähtyi Suomessa 3 vuotta sitten .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa taas typerää soopaa. Taitaa ottaa kovasti päähän että polttoromusi on kohta arvoton!
Hölmöhän sinä olet kun alat puhumaan käyttöauton rahallisesti arvosta. Valtaosa ihmisistä tässä maassa on aina ostanut autot joissa rahallinen arvo matala, sehän se järkevää onkin.
Suurimmalla osalla ihmisistä ei ole kadonnut koskaan paljon rahaa koska ostohinta matala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hölmöhän sinä olet kun alat puhumaan käyttöauton rahallisesti arvosta. Valtaosa ihmisistä tässä maassa on aina ostanut autot joissa rahallinen arvo matala, sehän se järkevää onkin.
Suurimmalla osalla ihmisistä ei ole kadonnut koskaan paljon rahaa koska ostohinta matala.Typerä lässyttäjä on typerä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusien sähköautojen myynnin kasvu pysähtyi Suomessa 3 vuotta sitten .
No ei pysähtynyt. Naurettava pelle se jaksaa sössöttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei pysähtynyt. Naurettava pelle se jaksaa sössöttää.
Kyllä vain pysähtyi, katso vaikka tilastoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vain pysähtyi, katso vaikka tilastoista.
No ei ole mikään pysähtynyt paitsi järjenjuoksusi. Tänä vuonna sähköautokanta kasvaa taas ennätyksellisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmä poju jaksaa jankuttaa samaa soopaa, mutta silti plugarit on sähköautoja.
Ne on sähköautoja veron osalta, mutta onneksi niitä ei tarvitse ladata ikinä. Säästyy heti satatuhatta autoverosta. Loistavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne on sähköautoja veron osalta, mutta onneksi niitä ei tarvitse ladata ikinä. Säästyy heti satatuhatta autoverosta. Loistavaa.
Ihan lapsellista kusipäiden örvellystä. Kyllä se lataaminen on ihan arkipäivää.
- Anonyymi
Nämä on sellaisia uutisia ja faktoja, että saattaa jollekin pellepojulle olla itkun paikka.
- Anonyymi
Itkun paikka? Kerro tarkemmin.
- Anonyymi
Eipä ole merkitystä, koska Eurooppa on jo täydessä sodassa idän kanssa tuolloin.
- Anonyymi
No sitten äkkiä kaikille sähköauto, se on huoltovarmuuden kannalta paras.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sitten äkkiä kaikille sähköauto, se on huoltovarmuuden kannalta paras.
Huoltovarmuuden kannalta paras on perinteinen bensa-auto. Ja bensaahan voi säilöä kotonakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huoltovarmuuden kannalta paras on perinteinen bensa-auto. Ja bensaahan voi säilöä kotonakin.
Niin joo, koska öljyä saa porattua Suomesta, mutta sähköä ei voi täällä tuottaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin joo, koska öljyä saa porattua Suomesta, mutta sähköä ei voi täällä tuottaa.
Bensaa voi tehdä synteettisesti ja dieselit kulkevat vaikka rypsiöljyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensaa voi tehdä synteettisesti ja dieselit kulkevat vaikka rypsiöljyllä.
Bensaa voi tehdä synteettisesti, ja synteettisen tekemisen vaatima energia + polttomoottorin umpisurkea hyötysuhde, niin samalla energialla millä polttomoottoriauto sitten liikkuisi 100 km, niin voipi ajaa sähköautolla 1000 km...
Ja että rypsiöljyllä?! Hah hah haa! Varmaan tarviis laittaa kaikki Suomen pellot kasvamaan rypsiä että riittäisi öljyä ajeluihin. Sitten loppuis leipä. Hulluja juttuja sulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensaa voi tehdä synteettisesti, ja synteettisen tekemisen vaatima energia polttomoottorin umpisurkea hyötysuhde, niin samalla energialla millä polttomoottoriauto sitten liikkuisi 100 km, niin voipi ajaa sähköautolla 1000 km...
Ja että rypsiöljyllä?! Hah hah haa! Varmaan tarviis laittaa kaikki Suomen pellot kasvamaan rypsiä että riittäisi öljyä ajeluihin. Sitten loppuis leipä. Hulluja juttuja sulla.Voi sitä biodieseliin käyttää muutakin kuin rypsiöljyä kuten vaikka jätteitä. Onhan jo nyt myynnissä biodieseliä johon ei ole käytetty pisaraakaan öljyä.
Eikä kukaan autolla ajava piittaa paskaakaan jostain hyötysuhteesta, tuo on arvotonta paskatietoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sitä biodieseliin käyttää muutakin kuin rypsiöljyä kuten vaikka jätteitä. Onhan jo nyt myynnissä biodieseliä johon ei ole käytetty pisaraakaan öljyä.
Eikä kukaan autolla ajava piittaa paskaakaan jostain hyötysuhteesta, tuo on arvotonta paskatietoa.Ihan arvottopmia taas nämä sinun paskakommenttisi, että voikin olla tietämätöntä urputusta. Se, että ruvettaisiin muka tekemään kahvinporoista dieseliä hirvein kustannuksin, vaikka on aivan päivänselvää että tulevaisuus on täyssähköautojen, jotka ovat polttoleluihin verrattuna aivan ylivoimaisia... olet kyllä impannut ihan liikaa liuottimia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan arvottopmia taas nämä sinun paskakommenttisi, että voikin olla tietämätöntä urputusta. Se, että ruvettaisiin muka tekemään kahvinporoista dieseliä hirvein kustannuksin, vaikka on aivan päivänselvää että tulevaisuus on täyssähköautojen, jotka ovat polttoleluihin verrattuna aivan ylivoimaisia... olet kyllä impannut ihan liikaa liuottimia.
Sähköautoissa ei ole mitään ylivoimaista polttomoottoriautoihin verrattuna. Ainoa ero on erilainen moottori, mutta muuten käytännön kannalta sähköautossa ei ole mitään etua edes 30 vuotta vanhaan polttikseen verrattuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan arvottopmia taas nämä sinun paskakommenttisi, että voikin olla tietämätöntä urputusta. Se, että ruvettaisiin muka tekemään kahvinporoista dieseliä hirvein kustannuksin, vaikka on aivan päivänselvää että tulevaisuus on täyssähköautojen, jotka ovat polttoleluihin verrattuna aivan ylivoimaisia... olet kyllä impannut ihan liikaa liuottimia.
Täyssähköautot eivät tule ikinä olemaan ainoa vaihtoehto markkinoilla eikä polttikset tule katoamaan mihinkään. Niitä tullaan valmistamaan 2040-luvullakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyssähköautot eivät tule ikinä olemaan ainoa vaihtoehto markkinoilla eikä polttikset tule katoamaan mihinkään. Niitä tullaan valmistamaan 2040-luvullakin.
Noinko paljon ottaa päähän?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinko paljon ottaa päähän?
Ottaako päähän kun kirjoitan totuuksia? Ei polttomoottoriautojen valmistus tule loppumaan eikä niistä tarvitse koskaan siirtyä täyssähköautoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ottaako päähän kun kirjoitan totuuksia? Ei polttomoottoriautojen valmistus tule loppumaan eikä niistä tarvitse koskaan siirtyä täyssähköautoihin.
Ihan puuta heinää solkotat, tuskasi paistaa läpi ulinastasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sitä biodieseliin käyttää muutakin kuin rypsiöljyä kuten vaikka jätteitä. Onhan jo nyt myynnissä biodieseliä johon ei ole käytetty pisaraakaan öljyä.
Eikä kukaan autolla ajava piittaa paskaakaan jostain hyötysuhteesta, tuo on arvotonta paskatietoa.Ei riitä jätteet eikä vihreä sähkö vaihtoehtoisien polttoaineiden valmistamiseen. Pelkästään Euroopassa kulutetaan valtavasti polttoaineita eikä niitä perinteisiä fossiilisia korvata helposti.
Joten ei tule VIHREÄ sähkö mitenkään riittämään EU alueen synteettistä polttoainetta varten. Tässä tekoälyn arvio EU kulutuksesta päivässä.
"Euroopan unionissa (EU-27) polttoaineiden päivittäinen kulutus vaihtelee merkittävästi eri jäsenvaltioiden välillä. Keskimäärin EU:ssa kulutetaan PÄIVITTÄIN noin 900 MILJOONAA litraa dieseliä ja noin 270 MILJOONAA litraa bensiiniä.
Dieselin kulutus
Vuonna 2020 EU-27-maissa kulutettiin yhteensä noin 278,5 miljoonaa tonnia dieseliä vuodessa. Tämä vastaa noin 763 000 tonnia kuukaudessa tai noin 900 miljoonaa litraa päivässä. Dieselin tiheys on noin 0,835 kg/l, joten tämä laskelma perustuu siihen.
fuel-prices.eu
Bensiinin kulutus
Vuonna 2020 EU-27-maissa kulutettiin yhteensä noin 99,2 miljoonaa tonnia bensiiniä vuodessa. Tämä vastaa noin 271 780 tonnia kuukaudessa tai noin 270 miljoonaa litraa päivässä.
fuel-prices.eu
Maakohtaisia eroja
Kulutuksessa on merkittäviä eroja jäsenvaltioiden välillä. Esimerkiksi Saksassa bensiinin kulutus oli 466 930 tynnyriä päivässä, kun taas Maltalla vain 1 800 tynnyriä päivässä vuonna 2022.
TheGlobalEconomy.com
Yhteenveto
Polttoaine Vuotuinen kulutus (milj. tonnia) Päivittäinen kulutus (milj. litraa)
Diesel 278,5 ~900
Bensiini 99,2 ~270
Nämä luvut ovat arvioita ja voivat vaihdella vuosittain ja jäsenvaltioittain. Kulutuksen vaihtelut voivat johtua taloudellisista tekijöistä, liikenteen määrästä, polttoainehintojen vaihteluista ja muista tekijöistä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei riitä jätteet eikä vihreä sähkö vaihtoehtoisien polttoaineiden valmistamiseen. Pelkästään Euroopassa kulutetaan valtavasti polttoaineita eikä niitä perinteisiä fossiilisia korvata helposti.
Joten ei tule VIHREÄ sähkö mitenkään riittämään EU alueen synteettistä polttoainetta varten. Tässä tekoälyn arvio EU kulutuksesta päivässä.
"Euroopan unionissa (EU-27) polttoaineiden päivittäinen kulutus vaihtelee merkittävästi eri jäsenvaltioiden välillä. Keskimäärin EU:ssa kulutetaan PÄIVITTÄIN noin 900 MILJOONAA litraa dieseliä ja noin 270 MILJOONAA litraa bensiiniä.
Dieselin kulutus
Vuonna 2020 EU-27-maissa kulutettiin yhteensä noin 278,5 miljoonaa tonnia dieseliä vuodessa. Tämä vastaa noin 763 000 tonnia kuukaudessa tai noin 900 miljoonaa litraa päivässä. Dieselin tiheys on noin 0,835 kg/l, joten tämä laskelma perustuu siihen.
fuel-prices.eu
Bensiinin kulutus
Vuonna 2020 EU-27-maissa kulutettiin yhteensä noin 99,2 miljoonaa tonnia bensiiniä vuodessa. Tämä vastaa noin 271 780 tonnia kuukaudessa tai noin 270 miljoonaa litraa päivässä.
fuel-prices.eu
Maakohtaisia eroja
Kulutuksessa on merkittäviä eroja jäsenvaltioiden välillä. Esimerkiksi Saksassa bensiinin kulutus oli 466 930 tynnyriä päivässä, kun taas Maltalla vain 1 800 tynnyriä päivässä vuonna 2022.
TheGlobalEconomy.com
Yhteenveto
Polttoaine Vuotuinen kulutus (milj. tonnia) Päivittäinen kulutus (milj. litraa)
Diesel 278,5 ~900
Bensiini 99,2 ~270
Nämä luvut ovat arvioita ja voivat vaihdella vuosittain ja jäsenvaltioittain. Kulutuksen vaihtelut voivat johtua taloudellisista tekijöistä, liikenteen määrästä, polttoainehintojen vaihteluista ja muista tekijöistä."näinhän se menee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei riitä jätteet eikä vihreä sähkö vaihtoehtoisien polttoaineiden valmistamiseen. Pelkästään Euroopassa kulutetaan valtavasti polttoaineita eikä niitä perinteisiä fossiilisia korvata helposti.
Joten ei tule VIHREÄ sähkö mitenkään riittämään EU alueen synteettistä polttoainetta varten. Tässä tekoälyn arvio EU kulutuksesta päivässä.
"Euroopan unionissa (EU-27) polttoaineiden päivittäinen kulutus vaihtelee merkittävästi eri jäsenvaltioiden välillä. Keskimäärin EU:ssa kulutetaan PÄIVITTÄIN noin 900 MILJOONAA litraa dieseliä ja noin 270 MILJOONAA litraa bensiiniä.
Dieselin kulutus
Vuonna 2020 EU-27-maissa kulutettiin yhteensä noin 278,5 miljoonaa tonnia dieseliä vuodessa. Tämä vastaa noin 763 000 tonnia kuukaudessa tai noin 900 miljoonaa litraa päivässä. Dieselin tiheys on noin 0,835 kg/l, joten tämä laskelma perustuu siihen.
fuel-prices.eu
Bensiinin kulutus
Vuonna 2020 EU-27-maissa kulutettiin yhteensä noin 99,2 miljoonaa tonnia bensiiniä vuodessa. Tämä vastaa noin 271 780 tonnia kuukaudessa tai noin 270 miljoonaa litraa päivässä.
fuel-prices.eu
Maakohtaisia eroja
Kulutuksessa on merkittäviä eroja jäsenvaltioiden välillä. Esimerkiksi Saksassa bensiinin kulutus oli 466 930 tynnyriä päivässä, kun taas Maltalla vain 1 800 tynnyriä päivässä vuonna 2022.
TheGlobalEconomy.com
Yhteenveto
Polttoaine Vuotuinen kulutus (milj. tonnia) Päivittäinen kulutus (milj. litraa)
Diesel 278,5 ~900
Bensiini 99,2 ~270
Nämä luvut ovat arvioita ja voivat vaihdella vuosittain ja jäsenvaltioittain. Kulutuksen vaihtelut voivat johtua taloudellisista tekijöistä, liikenteen määrästä, polttoainehintojen vaihteluista ja muista tekijöistä."Tekoäly on idiootti ja suoltaa usein puhdasta sontaa joten en tekoälyn kirjoittamaa paskaa lue. En usko että tekoälystä on mitään hyötyä.
- Anonyymi
Ihan normaalia kehitystä, 👍👍👍😄😄😄
- Anonyymi
Loistavaa kehitystä.
- Anonyymi
"...Ceed- ja ProCeed-mallien lopettamisesta huolimatta Kia jatkaa vielä Slovakian-tehtaallaan täyssähkömallien ohella muun muassa bensiinimoottorisen katumaasturi XCeedin tuotantoa..."
Tojoterolle taas uusi "itäauto" trollin aiheeksi.- Anonyymi
seppä se syntyessään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
seppä se syntyessään
seppähän se
- Anonyymi
Nykyisellä alikehittyneellä akkutekniikalla ei maailmanvalloitusta tehdä
- Anonyymi
Ainoa mikä on alikehittynyt on korviesi välissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa mikä on alikehittynyt on korviesi välissä.
seppä se juuri
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa mikä on alikehittynyt on korviesi välissä.
Ja jalkojenkin luultavasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jalkojenkin luultavasti.
Kyllä, näin voimme otaksua.
- Anonyymi
Vähiin käy polttismallit, sitte loppuu.
- Anonyymi
Niin käy...taitaa muuten loppua kian myyntikin,...putoaa varmaan noin viidennekseen nykyisestä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin käy...taitaa muuten loppua kian myyntikin,...putoaa varmaan noin viidennekseen nykyisestä ?
Myynti nousee kohta kun merkki pääsee kunnolla eroon savuttavista muinaisautoista.
- Anonyymi
Ceed ja ProCeed olivatkin polttomoottoriaikakauden autoja. En jää kaipaamaan.
- Anonyymi
Jää historiaan kohta muutkin Kian polttomallit.
- Anonyymi
Pian ostetaan vain amerikkalaisia V8 moottorilla olevia autoja, sitä haluaa vihreät ja Donald duck
- Anonyymi
Ei kohta myydä edes bensaa enää. Ei sitä kannata kuljetella ympäri maata säiliöautoilla kun kysyntä sakkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kohta myydä edes bensaa enää. Ei sitä kannata kuljetella ympäri maata säiliöautoilla kun kysyntä sakkaa.
Kohta eli joskus 40 vuoden päästä ei voi myydä bensaa. Ja on täysin mahdollista että sen jälkeenkin myydään bensaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohta eli joskus 40 vuoden päästä ei voi myydä bensaa. Ja on täysin mahdollista että sen jälkeenkin myydään bensaa.
No sellaset sössötykset taas sieltä. Bensan kysyntä on ollut jo monta vuotta voimakkaassa laskussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sellaset sössötykset taas sieltä. Bensan kysyntä on ollut jo monta vuotta voimakkaassa laskussa.
Niin voimakkaassa että silti bensa-autoilla ajellaan ainakin 40 vuotta. Etenkin kun uusia bensa-autoja edelleen myydään ja myydään vielä pitkään.
Ja suuri osa bensan kulutuksen vähenemisestä johtuu etätöihin siirtymisestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin voimakkaassa että silti bensa-autoilla ajellaan ainakin 40 vuotta. Etenkin kun uusia bensa-autoja edelleen myydään ja myydään vielä pitkään.
Ja suuri osa bensan kulutuksen vähenemisestä johtuu etätöihin siirtymisestä.Suurin osa kulutuksen vähenemisestä johtuu sähköautoista. Turhaan iniset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa kulutuksen vähenemisestä johtuu sähköautoista. Turhaan iniset.
Ja osa etätöiden lisääntymisestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja osa etätöiden lisääntymisestä.
Etätyö aivan merkityksetön tekijä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etätyö aivan merkityksetön tekijä.
On sillä aika suuri merkitys kun sadat tuhannet suomalaiset on lisännyt etätöitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sillä aika suuri merkitys kun sadat tuhannet suomalaiset on lisännyt etätöitä.
Ihan typeriä juttuja taas. Senkö takia niitä sähköautoja nyt myydään yhä enemmän?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan typeriä juttuja taas. Senkö takia niitä sähköautoja nyt myydään yhä enemmän?
Suomalaiset ajavat nykyään vähemmän autoillaan kuin ennen koronaa joten osa polttoaineiden vähenemisestä johtuu siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaiset ajavat nykyään vähemmän autoillaan kuin ennen koronaa joten osa polttoaineiden vähenemisestä johtuu siitä.
Typerää sössötystä aina vaan. Väität että sähköautoja myydään enemmän koska kaikkiaan ajetaan vähemmän. Idioottimaista ähinää jaksat pitää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Typerää sössötystä aina vaan. Väität että sähköautoja myydään enemmän koska kaikkiaan ajetaan vähemmän. Idioottimaista ähinää jaksat pitää.
Nyt puhuttiin polttoaineiden myynnin alenemisesta ja siitä osa johtuu siitä että autoilla ajetaan vähemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt puhuttiin polttoaineiden myynnin alenemisesta ja siitä osa johtuu siitä että autoilla ajetaan vähemmän.
Ja loputtomasta sössötyksestäsi huolimatta suurin syy polttonesteiden kysynnän romahtamiselle ovat sähköautot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja loputtomasta sössötyksestäsi huolimatta suurin syy polttonesteiden kysynnän romahtamiselle ovat sähköautot.
No, tilastojen mukaan ajokilometrit ovat vähentyneet 5% pysyvästi joten ainakin osa polttoaineiden kulutuksen vähenemisestä johtuu siitä. Suomalaiset autoilevat vähemmän kuin ennen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, tilastojen mukaan ajokilometrit ovat vähentyneet 5% pysyvästi joten ainakin osa polttoaineiden kulutuksen vähenemisestä johtuu siitä. Suomalaiset autoilevat vähemmän kuin ennen.
Vähä-älyiselle sössöttäjälle on ilmeisen mahdotonta tajuta, että polttonesteiden kulutus on vähentynyt paljon enemmän kuin ajosuorite. Suomeksi sanottuna pääasiallinen syy kulutuksen vähenemiselle ovat sähköautot.
Mitenkähän umpityhmän jaanaajan saisi tajuamaan tämän yksinkertaisen asian?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähä-älyiselle sössöttäjälle on ilmeisen mahdotonta tajuta, että polttonesteiden kulutus on vähentynyt paljon enemmän kuin ajosuorite. Suomeksi sanottuna pääasiallinen syy kulutuksen vähenemiselle ovat sähköautot.
Mitenkähän umpityhmän jaanaajan saisi tajuamaan tämän yksinkertaisen asian?!Jos bensan kulutus on vähentynyt 8% ja ajosuorite 5% niin sähköistymisen vaikutukseksi jää 3%.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos bensan kulutus on vähentynyt 8% ja ajosuorite 5% niin sähköistymisen vaikutukseksi jää 3%.
Jos setä ois täti jne. Taas yrität tyrkyttää hevonpaskaa ja väärää tietoa. Mikä mt-ongelma sinulle olikaan määritelty? Mytomaniaa ja sosiopatiaa veikkaan.
Hassusti esimerkiksi unohdit dieselin kokonaan. Paatunut valehtelija kyseessä. Kyse oli polttonesteistä, ei vain bensasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos setä ois täti jne. Taas yrität tyrkyttää hevonpaskaa ja väärää tietoa. Mikä mt-ongelma sinulle olikaan määritelty? Mytomaniaa ja sosiopatiaa veikkaan.
Hassusti esimerkiksi unohdit dieselin kokonaan. Paatunut valehtelija kyseessä. Kyse oli polttonesteistä, ei vain bensasta.No, vähennä sitten dieselin muutoksesta sama 5%. Tosin diesel kuluu pääosin raskaassa liikenteessä ja bensa henkilöautoissa. Joka tapauksessa ajosuoritteen vähenemisellä on merkittävä vaikutus polttoaineiden kulutukseen.
Ja todennäköisesti autoilu vähenee jatkossakin paljon ja myös autokannan määrä pienenee. Tulevaisuudessa henkilöautoja on alle 2 miljoonaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, vähennä sitten dieselin muutoksesta sama 5%. Tosin diesel kuluu pääosin raskaassa liikenteessä ja bensa henkilöautoissa. Joka tapauksessa ajosuoritteen vähenemisellä on merkittävä vaikutus polttoaineiden kulutukseen.
Ja todennäköisesti autoilu vähenee jatkossakin paljon ja myös autokannan määrä pienenee. Tulevaisuudessa henkilöautoja on alle 2 miljoonaa.Mussun mussun. Tilastokeskuksen vahvistettujen menekkitietojen mukaan bensiiniä myytiin vuonna 2023 noin 8 prosenttia ja dieseliä noin 16 prosenttia vähemmän kuin vuonna 2019. Polttoaineiden myynti on vähentynyt selvästi enemmän kuin liikennemäärä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mussun mussun. Tilastokeskuksen vahvistettujen menekkitietojen mukaan bensiiniä myytiin vuonna 2023 noin 8 prosenttia ja dieseliä noin 16 prosenttia vähemmän kuin vuonna 2019. Polttoaineiden myynti on vähentynyt selvästi enemmän kuin liikennemäärä.
Eli ajosuoritteen väheneminen huomioiden muutos on 3% bensiinissä ja 11% dieselissä. Ei tuo muuta asiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli ajosuoritteen väheneminen huomioiden muutos on 3% bensiinissä ja 11% dieselissä. Ei tuo muuta asiaa.
Ja edelleen, jatkossakin liikennemäärä tulee vähenemään kun väestö muuttaa kaupunkeihin. Ja myös autokanta tulee pienenemään. Varsinkin jos polttoaineiden hinnat nousevat niin yhä useammat luopuu autosta kokonaan. He eivät siis vaihda sähköautoon vaan lopettaa autoilun kokonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli ajosuoritteen väheneminen huomioiden muutos on 3% bensiinissä ja 11% dieselissä. Ei tuo muuta asiaa.
Ei tuo sinun aivoton jaanaamisesi muuta asiaa. Sähköistyminen on siis voimakkaasti vähentänyt polttonesteiden kysyntää. Fakta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja edelleen, jatkossakin liikennemäärä tulee vähenemään kun väestö muuttaa kaupunkeihin. Ja myös autokanta tulee pienenemään. Varsinkin jos polttoaineiden hinnat nousevat niin yhä useammat luopuu autosta kokonaan. He eivät siis vaihda sähköautoon vaan lopettaa autoilun kokonaan.
Lisää samantekevää lässytystä, jolla ei mitään relevanssia siihen faktaan, että liikenteen sähköistyminen on jo voimakkaasti vähentänyt nestemäisten polttoaineiden kysyntää.
- Anonyymi
TÄSSÄ TULEE VIELÄ KÄYMÄÄN , NIIN ETTÄ SÄHKÖ LOPPUU KESKEN KAKIKKIEN DATAKESKUSTAN TAKIA , JA PALUU POLTTO MOOTTOREIHIN ON VÄISTÄMÄTÖNTÄ , ONNEKSI SITÄ AINAKIN RIITTÄÄ
- Anonyymi
Sähkö ei lopu, mutta öljy loppuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähkö ei lopu, mutta öljy loppuu.
Öljy ei tule loppumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Öljy ei tule loppumaan.
No typerästä inttämisestäsi huolimatta se tulee loppumaan.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido1173643Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.383202Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t1392774Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦182365En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v152313Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain2122111- 362085
- 351894
- 291891
- 1211886