Kuka meitä kiusaa, Jumala vai paholainen?

Anonyymi-ap

”Älä johdata meitä kiusaukseen” lausuvat joka päivä miljoonat kristilliset sydämet ”Isälleen taivaissa” eivätkä Paholaiselle. Tällä tavoin he toistelevat Vapahtajansa suuhun pantuja sanoja eivätkä edes ajattele sitä tosiseikkaa, että Jaakob, ”Herran veli”, puhuu aivan suoraan niiden merkitystä vastaan. Älköön kukaan kiusauksiin jouduttuaan ajatelko, että kiusaus tulee Jumalta. Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän itse kiusaa ketään.
Miksi sitten sanotaan, että Paholainen kiusaa meitä, kun kirkko Kristuksen auktoriteetin mukaan opettaa, että Jumala on se, joka kiusaa?
Avatkaa mikä tahansa hurskas kirja, jossa ”kiusaus” määritellään teologisesti, niin heti löydätte nämä molemmat määritelmät:1) Ne vaikeudet ja koettelemukset, joilla Jumala koettelee kansaansa; 2) ne keinot ja houkutukset, joita Paholainen käyttää ihmiskunnan pettämiseksi ja viekoittelemiseksi Jaak.1:13.3Jaak. 1:2, 12; Matt. 6:13.

8

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Kuka meitä kiusaa, Jumala vai paholainen?"

Paholaisjumala?

• Anonyymi

Äläkä saata meitä kiusaukseen. Jumala ei kiusaa lapsiaan koskaan, mutta Hän sallii ne silloin kun ihminen itse haluaa himoita kiihkeästi jotain itseään vahingoittavaa. näin ihminen oppii itse, kokemuksen kautta, hylkäämään itseään vahingoittavat kiusaukset. Rukous jatkuu, "vaan päästä meidät pahasta" Näin viisas Jumalamme päästää meidät pahasta. Kovapäisimmät joutuvat käymään kiusauksissa useimmin. Oletko aloittaja varma, että olet käsittänyt selvät Jeesuksen rukouksen ja Jaakobin sanat oikein. Olet valinnut negatiivisen asenteen. Ateisti on sokea hyvän ja viisaan Jeesuksen ja Jumalan positiiviselle ilmaisulle, koska hän tulkitsee Pyhää Raamattua paholaisen käskyläisenä.

• Anonyymi

Jumalan kutsuma apostoli Paavalia kiusasi ja runteli saatanan enkeli vihankiihkoon saanet juutalaiset.

• Anonyymi

Paavalin pistin oli Paavalia vainoavat ihmiset. Jeesus sanoi Paavalista: minä (Jeesus) tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden.
        Paavali tunsi kirjoitukset ja otti pistimen ja pistimen merkityksen Vanhan liiton kirjoituksista:
        jos ette karkoita maan asukkaita tieltänne, niin ne, jotka te heistä jätätte jäljelle, tulevat teille okaiksi silmiinne ja tutkaimiksi kylkiinne, ja he ahdistavat teitä siinä maassa, jossa te asutte.

• Anonyymi

Palstalla luterilaiset kiusaavat Jeesuksen omia!

• Anonyymi

Luetun ymmärtämisen taito olisi aloittajallekin hyödyllinen. Kiusaus ja uskon koetus ovat ensinnäkin kaksi eri asiaa.

Jaakobin kirje 1: 13

"Älköön kukaan, KIUSAUKSESSA ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa. 14Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee; 15kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman."

Ymmärrys uskosta syvenee elämän varrella - tai sitten ei. Elämän vaikeudet ja erilaiset haasteet herättävät pohtimaan uskon käsitystä ja Jumala-kuvaa. Näissä tilanteissa uskon perustaa KOETELLAAN. Uskovaa kutsutaan kasvamaan ja luopumaan lapsellisista tai harhaisista käsityksistä. Koeteltu usko on ei ole tietyn kirkkokunnan jäsenyys, vaan henkilökohtainen Jumala-suhde, joka kantaa kaikissa olosuhteissa.

Kasvaminen ei tapahdu yön yli. Se on elämänmittainen prosessi. Kaikki eivät halua kasvaa. Osa uskovaisista on esim. luonut lapsellisen käsityksen "taikurijumalasta" tai "karkkiautomaatista", jonka tehtävä on suojella kaikelta pahalta ja toteuttaa kaikki toiveet. Kun niin ei tapahdu, niin ovet paukkuvat. Jotkut taas pettyvät, koska uskovat ovatkin epätäydellisiä ihmisiä.

Tällaisiin "uskonnon uhreihin" törmää tämän tästä. Elämä on valintoja. Nämä reaktiot kuitenkin paljastavat, että henkilökohtaiselta uskolta puuttui vankka perusta, eikä halukkuutta sen rakentamiseen ollut.

• Anonyymi

Vitsaukset tulevat Jumalalta.

• Anonyymi

Samoin taudit, sillä niiden aiheuttajat ovat Jumalan luomia. Jumala usein täsmäsairastuttaa ihmisen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      607
      2476
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      413
      1975
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      23
      1850
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1468
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1456
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      65
      1359
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      122
      1204
    8. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      22
      990
    9. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      958
    10. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      51
      866
    Aihe