Mitä luulet loppuuko paljon sitä ennen tämä hullutus? Herääkö EU:n vihervassari ämmät todellisuuteen vai ajetaanko tahallaan ideologisista syistä koko saksan talous päin seinää ja autofirmat konkurssiin?
Sähköautoja tuskin enää 2035 myydään?
23
169
Vastaukset
- Anonyymi
Tottakai niitä sähköaitoja myydään 2035. Silloin niiden kehitys on 10 vuotta mennyt eteenpäin ja hinta vastaavasti halventunut. Nytkin ajelen mielummin sähköaitolla, kuin polttiksella. Suomalainen verotus on siinä kyllä melkpinen vaikuttaja. Polttis pn halpa ostaa, mutta kallis ajaa. Sähkis toisin päin.
- Anonyymi
Sähköautolla tulee kuitenkin lopulta kalleimmat kilometrit. Huomasin sen kun tajusin miten paljon sähköautoni arvo oli laskenut. Mikään ei ole lopulta miin kallista kuin sähköautoilu.
- Anonyymi
Rauhoitu höpöpoika, päätökset on tehty ja sähköautoja myydään ja valmistetaan kiivaaseen tahtiin ja muut jää pois markkinoilta.
- Anonyymi
Päätökset voidaan aina perua ja sitähän EU on harkitsemassa tekevänsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päätökset voidaan aina perua ja sitähän EU on harkitsemassa tekevänsä.
Ympäristöongelmat joita sähköautot synnyttävät ovat niin suuria, että ne on pakko kieltää vuoteen 2035 mennessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ympäristöongelmat joita sähköautot synnyttävät ovat niin suuria, että ne on pakko kieltää vuoteen 2035 mennessä.
Ei ne tosiaan ole lähellekään puhtaita, vaikka miten mainosmiehet väittävät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne tosiaan ole lähellekään puhtaita, vaikka miten mainosmiehet väittävät.
Paikallispäästöt nolla ja elinkaaripäästö 3:s osa polttomoottoriauton päästöistä, joka laskee koko ajan. Renkaiden ja jarrujen piehiukkaspäästöt ovat myös pienemmät. Kannattaa lukea se juttu loppuun. " Vaihtoehtoisilla päästöttömillä polttoaineilla toimivat pitäisi sallia....jne".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paikallispäästöt nolla ja elinkaaripäästö 3:s osa polttomoottoriauton päästöistä, joka laskee koko ajan. Renkaiden ja jarrujen piehiukkaspäästöt ovat myös pienemmät. Kannattaa lukea se juttu loppuun. " Vaihtoehtoisilla päästöttömillä polttoaineilla toimivat pitäisi sallia....jne".
Renkaiden pienhiukkaspäästöt ovat kylläkin sähköautoilla paljon korkeampia ja koska sähköautot ovat paljon painavampia niin ne lisäävät katupölyä ja tuhoavat teitä nopeasti.
Kyllä, polttomoottoriautojen valmistusta tai niiden käyttöä ei tarvitse ikinä lopettaa, siihen ei ole enää yhtä ainoaa hyvää syytä. Jos vaihtoehtoisilla päästöttömillä polttoaineilla toimivat sallitaan niin se tarkoittaa, että polttisten valmistusta ei lopeteta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Renkaiden pienhiukkaspäästöt ovat kylläkin sähköautoilla paljon korkeampia ja koska sähköautot ovat paljon painavampia niin ne lisäävät katupölyä ja tuhoavat teitä nopeasti.
Kyllä, polttomoottoriautojen valmistusta tai niiden käyttöä ei tarvitse ikinä lopettaa, siihen ei ole enää yhtä ainoaa hyvää syytä. Jos vaihtoehtoisilla päästöttömillä polttoaineilla toimivat sallitaan niin se tarkoittaa, että polttisten valmistusta ei lopeteta.Vetoa nyt vielä siihen Leedsin yliopiston tekemään rengastutkimukseen, jota siteerasi totena mm. IS, IL, T&talous ja Tekniikan Maailma. Leedsin yo tiedotteessa katkaistiin ankalta siivet. Heilllä ei ole sellaista tutkimusta tehty. Todellinen rengastesti tapahtuu joka päivä, kaksi sähköautoa normaalissa päivittäisessä käytössä toinen hankittu uutena 2020 ajettu 90000, toinen käytettynä 2023. Vanhemman jarrut aivan kunnossa ja palat lähes uuden veroiset. Polestarin jarruongelma on pikemmin se, että se ei normaaliajossa juuri etujarruja käytä etujarruja pitää aika-ajoin käyttää tarkoituksella pistää vaihde N asentoon ja jarruttaa. Renkaiden kuluminen kummassakaan ei ole mitenkään suurempaa, kuin ennen polttomoottoriautossa. Polestaar laahaa etujarruja liikkeelle lähtiessä tarkoituksella. Huollossa vuosittain jarrut puhdistetaan ja tarkastetaan. Polestarin etuvanne on sisältä aivan puhdas jarrupölystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetoa nyt vielä siihen Leedsin yliopiston tekemään rengastutkimukseen, jota siteerasi totena mm. IS, IL, T&talous ja Tekniikan Maailma. Leedsin yo tiedotteessa katkaistiin ankalta siivet. Heilllä ei ole sellaista tutkimusta tehty. Todellinen rengastesti tapahtuu joka päivä, kaksi sähköautoa normaalissa päivittäisessä käytössä toinen hankittu uutena 2020 ajettu 90000, toinen käytettynä 2023. Vanhemman jarrut aivan kunnossa ja palat lähes uuden veroiset. Polestarin jarruongelma on pikemmin se, että se ei normaaliajossa juuri etujarruja käytä etujarruja pitää aika-ajoin käyttää tarkoituksella pistää vaihde N asentoon ja jarruttaa. Renkaiden kuluminen kummassakaan ei ole mitenkään suurempaa, kuin ennen polttomoottoriautossa. Polestaar laahaa etujarruja liikkeelle lähtiessä tarkoituksella. Huollossa vuosittain jarrut puhdistetaan ja tarkastetaan. Polestarin etuvanne on sisältä aivan puhdas jarrupölystä.
Katupölyä sähköautot kuitenkin lisäävät ja myös tuhoavat tiet koska sähköautot ovat painavia möhkäleitä. Oikeastaan Suomeen pitäisikin ottaa käyttöön painovero autoille.
Muutenkin väitteet sähköauton ekologisuudesta ovat valetta ja huijausta. Sähköautot ei ole sen ekologisempia kuin vanhat polttikset. Oikeastaan ekologisinta olisi ajaa nykyisillä autoilla entistä pidempään eli pyrittäisiin pidentämään autojen käyttöikää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katupölyä sähköautot kuitenkin lisäävät ja myös tuhoavat tiet koska sähköautot ovat painavia möhkäleitä. Oikeastaan Suomeen pitäisikin ottaa käyttöön painovero autoille.
Muutenkin väitteet sähköauton ekologisuudesta ovat valetta ja huijausta. Sähköautot ei ole sen ekologisempia kuin vanhat polttikset. Oikeastaan ekologisinta olisi ajaa nykyisillä autoilla entistä pidempään eli pyrittäisiin pidentämään autojen käyttöikää.Sinulla on varmaan jotain referenssejä väitteellesi.
Mielipide ei tee asiasta totta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on varmaan jotain referenssejä väitteellesi.
Mielipide ei tee asiasta totta.Painavammat autot murskaavat hiekkaa ja painavampi auto myös rikkoo tietä, Tämä on ihan yleisesti tiedetty fakta.
Ja kaikessa tavarassa kaikkein ekologisinta on käyttää tavaraa mahdollisimman kauan ja ostaa mahdollisimman vähän eikä auto tee tässä poikkeusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katupölyä sähköautot kuitenkin lisäävät ja myös tuhoavat tiet koska sähköautot ovat painavia möhkäleitä. Oikeastaan Suomeen pitäisikin ottaa käyttöön painovero autoille.
Muutenkin väitteet sähköauton ekologisuudesta ovat valetta ja huijausta. Sähköautot ei ole sen ekologisempia kuin vanhat polttikset. Oikeastaan ekologisinta olisi ajaa nykyisillä autoilla entistä pidempään eli pyrittäisiin pidentämään autojen käyttöikää.Tarkoittaako nykyinen auto sitä parhaat päivänsä nähneitä rotiskoja. Sähköautokammosta kärsivällä on tosin muitakin ongelmia. Pahimmat piehiukkaset tulevat edelleen.....noki, aromaattiset hiilivedyt, jarru- ja rengaspöly jne. tulee 99,9% polttomoottoriautoista. Talviliikenteen ruuhka-aikana paikallispäästöt maaotdoni, Nox, Co jne tulee kaikki polttomoottoriautoista. Mitä taas siihen teiden tuhoamiseen tulee. Yariksen pintapaine renkaan ja tien välillä on saattaa jopa suurempi. Kosketuspinta-ala on Teslassa varmaan 2 kertainen kuin ns. Yaris autossa. Regeneraatio ei kuluta sen enempää renkaita kuin polttomoottoriauton jarrutuskaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paikallispäästöt nolla ja elinkaaripäästö 3:s osa polttomoottoriauton päästöistä, joka laskee koko ajan. Renkaiden ja jarrujen piehiukkaspäästöt ovat myös pienemmät. Kannattaa lukea se juttu loppuun. " Vaihtoehtoisilla päästöttömillä polttoaineilla toimivat pitäisi sallia....jne".
Sähköauton elinkaari 5 vuotta max. Polttiksella 20vuotta helposti. Sähköauto on pahin saastuttaja.
- Anonyymi
Kyllä sähköautot vain vie ja vikinä ei auta.
TM testi todistaa sen.
Vuoden 1966 Plymouth Barracuda viivalla ylähyllyn sähköautojen kanssa – tämä kisa käy mielenkiintoiseksi! Video
https://tekniikanmaailma.fi/vuoden-1966-plymouth-barracuda-viivalla-ylahyllyn-sahkoautojen-kanssa-tama-kisa-kay-mielenkiintoiseksi-video/- Anonyymi
Siis pitääkö vertailu tehdä 59 vuotta vanhaan autoon? Onpa vakuuttavaa kun uudet sähköautot voittavat ikivanhan museoauton. Ehkä olisi saman tien voitu kilpailla vanhan Ladan kanssa?
- Anonyymi
Sähköinen voimalinja tulee ainoaksi pikkuhiljaa. Myös ajoakku on aina mukana kuviossa. Energian varastointi autossa voi sitten elää.
Akkutekniikkaa kehittyy niin valtavasti että se tuskin ikinä katoaa. Tuskin kukaan haluaisi kännykkäänsä tai läppäriin vetysäiliötä.
Vetyä ja synteettisiä polttoaineita tullaan näkemään. Niillekin on paikkansa.
Jos katsoo ajan jaksoa 100 vuotta taaksepäin niin sähkömoottorit ja sähkön käyttö on kasvanut joka vuosi. Nykyään on moottoreita ja myös akkuja melkein jokaisessa laitteessa missä niitä edes teoriassa voisi olla.
Sähkö nyt vaan on ohjattavuudeltaan kaikkein helpoin ja halvin.- Anonyymi
Sähköautot ei tule ikinä olemaan ainoa vaihtoehto vaikka sähköautofanaatikot eli typerät kommunistit niihin haluavat pakottaa kaikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot ei tule ikinä olemaan ainoa vaihtoehto vaikka sähköautofanaatikot eli typerät kommunistit niihin haluavat pakottaa kaikki.
Kun ei pysty argumentoimaan faktoilla niin alkaa alatyylinen haukkuminen.
Kertoo kommentoijasta paljon.
- Anonyymi
Sähkö ei ole tulevaisuus missään nimessä. Nämä sähköautot tulevat jo 5 vuodessa tiensä päähän ja sitten on jo kehitetty polttoaine jolla voidaankin ajaa 2035 jälkeenkin. Sähköauto on aivan järjetön idea jo alunperinkin kun siinä on surkea hyötysuhde.
Sähköauton hyötysuhde "tankilla" max 300km keskimäärin ja lataus 45min kun polttoaine autolla ajaa tankilla 800-1000km helposti ja tankkaus 3min. Eli hyöty tankista aivan eri luokkaa kuin surkealla sähköautolla.- Anonyymi
Talvella sähkö auton tankilla ajaa välillä vain 150km kun jo pitää katsoa missä latailee. 20-80% on se sähköauton akun käyttöväli oikeasti. Eli 40% voi aina ottaa pois muutenkin.
- Anonyymi
Kertaapa peruskoulun fysiikan oppikirjasta mitä hyötysuhde tarkoittaa.
Siellä tunnilla pitäisi olla hereillä jos aikoo avata suunsa aikuisten seurassa. - Anonyymi
Sellainen polttoaine on jo nyt ja sitä voi jopa ostaa. Se vaan ei pärjää hintakilpailussa sähkön kanssa.
Voit jo nyt tankata synteettistä bensaa. Se on jossain 5-7e/litra tuntumassa. Se toki tulee halpenemaan mutta niin halpenee akkutekniikkakin sähköautoissa. Suhde pysyy kuitenkin samana.
Kuinka usein tankkaat synteettitä bensaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu822005- 591798
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3851772Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1701468Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle681354Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101350Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä751307- 671243
Kuljettajasi oy konkurssi?!
Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?141113KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin1011107