Haluan kuolla

Anonyymi-ap

Kaikki tuntuu turhalta. Olen kihloissa ihmisen kanssa jota rakastan. Ammatti löytyy mutta ikinä ei hyväksytä töihin. Olen saanut masennus diaknoosin mutta silti en saa apua. Isä kuoli ja äitin kanssa meni välit. En jaksa elää. 10 kertaa olen itsemurhaa kokeillut mutta aina joku ehtii väliin. Miten saan kivuttomasti hengen pois. Kukaan ei kuuntele enkä halua vaivata ongelmillani muita. Tuntuu että olen taakka muille. Kertokaa miten saan hengen pois. Tiedän että se on itsekästä ja että minua jäädään kaipaamaan. Kertokaa miten saan hengen pois. En jaksa enää. Ikää on 22 ja tiedän että elämä olis vasta edessä.

4

104

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Etkö yhtään ajatettele sun kihlattua. Jos te olette onnellisia yhdessä niin susta on reilua sun kihlattua kohtaan. Ota ensin ero jos haluut tappaa itsesi. Et osaa yhtään ajatella miltä sun kihlatusta tuntu jos tapat itsesi. Tollanen on ihan helvetin itsekästä. Toisekseen luuletko olevasi ainoa työtön Suomessa. Seuraat sä yhtään suomen taloutta ja ootko tietoinen että suomessa on muitakin työttömiä joilla on ammatti. Onko sulla muitakin ongelmia kuin työttömyys. Koska toi on ihan naurettava syy itsemurhaan. Kuinkakohan monta hakemusta muut suomen työttömät on jättäneet työpaikkailmotuksiin. Ja sä haluut tappaa itsesi koska sä et saa töitä. Oletko sinä syypää isäsi kuolemaan . En tiiä miksi välit äitiisi on menneet. Mutta jos haluat tappaa itsesi niin ota ensin ero. Minä minä minä. Kukaan ei kuuntele. En usko . Sä oot käynyt kaikki auttamistahot läpi ja kukaan ei muka kuuntele . En usko.

• Anonyymi

Aloittaja sanoi itsekin, että tietää ikänsä puolesta hänellä olevan elämä vielä edessä.
      Ja niinhän se onkin, pitkä elämä edessä.
      Masennus on yleensä ohimenevä vaiva, ja olet kohdannut suruakin, osanottoni siitä.
      Nykypäivänä on myös vaikea löytää töitä, mutta sekin varmaan tulee onnistumaan jossain vaiheessa.
      Kumppanikin löytyy, jota rakastat. Voitko hänen kanssaan keskustella ongelmistasi ?
      Jos nyt masentaa, ei välttämättä masenna kun aikaa kuluu.
      Synkimmällä hetkellä on varmasti synkimmät ajatuksetkin mielessä, mutta juuri sen takia ei kannata päättää eikä tehdä mitään lopullista sillä synkimmällä hetkellä ( ei toki myöhemminkään ). Joskus sitten jälkeenpäin, kun menee paremmin, saa olla kiitollinen, että on edelleen hengissä.

Vaikeudet ja vastoinkäymiset voivat hyvinkin ahdistaa ja masentaa, mutta niistä voi tehdä myös voimavaran. Kun vaikea asia jää taakse, huomaa, että selvisinpäs tuostakin, ja saa hyvän, onnistuneen olon itselleen.

• Hei,

Hyvä, että kirjoitit tänne. Tilanteesi vaikuttaa raskaalta.

Itsetuhoiset ajatukset kannattaa ottaa puheeksi ammattilaisen kanssa. Kuuntelijoita kyllä löytyy. On olemassa monia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Ao. palveluista voi halutessaan saada tukea ja vinkkejä myös muuhun avun hakemiseen.

- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. MIELI Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

Joka viikko ma ja to klo 15-21 sekä ti ja ke klo 15-19 on MIELI Kriisichat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

- MIELI Kriisipuhelin

Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin Kriisipuhelin päivystää 24/7 numerossa 09 2525 0111.

- Kriisikeskukset

Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

Akuutissa tilanteessa yhteys oman alueen psykiatriseen päivystykseen tai soitto 112.

Lämpimin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

• Anonyymi

Miten te saatte tiedon, kun joku tuollaisia kirjoittelee tänne?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      23
      5913
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      60
      2037
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      27
      1499
    4. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1284
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      74
      1145
    6. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      69
      1138
    7. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      1117
    8. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      51
      1072
    9. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      144
      1067
    10. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      58
      995
    Aihe