Petunoiden keitto pohjaan on melkein yhtä helppoa kuin teevedenkin

Anonyymi-ap

Jos perunapussissa on sekä isoja että pieniä perunoita niin laitatko mieluummin isot perunat puoliksi pienten sekaan vai laitatteko isot ensin kiehumaan vähäksi aikaa nndn kuin lisäätte pienet? Mitä tämäkin nyt sitten kertoo sinusta ihmisenä niin en tiedä.

18

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ostan vain samankokoisia irtoperunoita, ei ole tuollasta ongelmaa 😂

- Sheena

• Anonyymi

Voihan ne isot vaikka halkoa pienemmiksi ja laittaa pienten kanssa samaan aikaan kiehumaan.

• Anonyymi

Perunoita ei kannata keittää vedessä vaan kaksiosaisessa kattilassa höyryttämällä, isot perunat alimmaiseksi, pienemmät päälle, niin kypsyy samaan aikaan. Kerralla 2 kg pussi, niin voi syödä pitkin viikkoa mikrossa lämmittämällä.

• Anonyymi

Maasta kun kaivaa omia niin ei voi kokoa valita. Kaikki pitää ottaa.
      Jos ei lajitella halua niin keittokattilassa kun on pienet sopivia niin lämpö pois ja kattilasta kypsät. Vielä kypsyttelyä vaativat jäävät hautumaan kannen alle.

Mies 65

• Anonyymi

Mut....jos ei ole ommaa maata,niin käydäänkö silloin ,kuokkimassa jonkun toisen maasta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mut....jos ei ole ommaa maata,niin käydäänkö silloin ,kuokkimassa jonkun toisen maasta?

Joo, ovat parempia kuin kaupan. Voit myös palauttaa kuoret. Ja tuntuu yhtä hyvälle kuin kuusen lainaaminen naapurin metsästä jouluna.

Mies 65

• Anonyymi

Kivikylän ryynimakkara oli hyvää.

• Anonyymi

Katso mistä se on valmistettu, ei tee mieli suuhun laittaa. Yleensäkin makkarat, vaikea pidätellä oksennusta, jos sen hajun ja näyn on kokenut tehtaalla ja teurastamossa.

• Anonyymi

Minä olen pilkkonut perunat lohkoiksi välillä,näin olen selvinnyt 10-15:sta minuutin keittoajalla.
      Jotkut tekee paistin perunoita tällä tavalla että,keittävät perunoita hetken ensin ja sitten paistavat ne.

• Anonyymi

Ne pitää kuoria, muuten tulee mullan maku. Tykkään itse jauhoisista perunoista siksi höyrykypsennys, vedessä keittäen tulee helposti vetisiä.

• Anonyymi

Jos palaa pohjaan mikä tahansa pahasti saa kattilsn helposti puhtaaksi vettä ja tavallista pyykkipulveria ja kiehautta, sitten harjalla pesee.

Ei kannata kaikkea irronnutta palanutta moskaa laskea lavuaarista voi helposti tukkeutua.

• Anonyymi

Keitän isot perunat isot ensin ja pienet perunat seuraavana päivänä.

• Anonyymi

eräässä buffetissa syömässä niin oli nimellä joku oli ruskeassa kastikkeessa oleva härkäpata, kokeilin itse tehdä...

onnistuu otin atrian naudan lihapaloja 2 pakettia ja ensin käristin ne aika mustiksi pannulle, sitten oikaisin vähän käytin jotain blänndin huonoa ruskeakastikejuttua Knorr on 124x parempaa.

saa kypsyttää muhevaksi ne lihat kiehuttamalla noin 4 tuntia hiljalleen kiehuen.

• Anonyymi

nyt tulee minulle ruoaksi noin 3litraa = yksi ateria, j-liha-itämainen wokki-pakasteseos, yksi ruokailukerta, sitten ehkä illaksi pellillinen pizza-bolognesea, sopiva kalorimäärä noin yhdessä päivässä.

• Anonyymi

pienemmällä kalorimäärällä en oikein pysty selviytymään hengissä tuo n sopiva määrä millä en lihokaan ollenkaan, oikeastaan minimikalorimäärä itselle vuorokaudessa.

• Anonyymi

Välillä pilkon isot perunat yleensä laitan ensin kiehumaan isot ja sitten lisään pienet mukaan, Itse syön miten sattuu enkä seuraa mitään kaloreita kun en käy vaakallakaan.

• Anonyymi

Tosimies syö ne raakana. Varsineen päivineen ja murisee päälle!

>simiti<

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      21
      5424
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      50
      1461
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      12
      881
    4. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      47
      819
    5. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      808
    6. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      52
      807
    7. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      46
      792
    8. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      788
    9. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      49
      786
    10. Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!

JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille
      Maajussille morsian
      9
      766
    Aihe