Jumalan vastaantulo

Anonyymi-ap

Jeesus ristiinnaulittuna on se tapa millä Jumala on tullut meitä syntisiä ihmisiä vastaan. Se on hänen vastauksensa meidän pahoihin tekoihimme. Vaikka ihmiset häntä kuinka pilkkaavat ja halveksuvat, niin tämä Jumalan vastaus on ja pysyy. Me emme saa sitä tekemättömäksi. Me olemme kaikki tehneet syntiä, eikä meillä ole mitään millä voisimme pahuutemme hyvittää. Ihminen voi yrittää elää paremmin, mutta aina hän lankeaa. Lopetan yhden synnin niin toinen ottaa vallan.

2. Korinttilaiskirje 5:19-21
'Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.'

Jumalan vastaus meidän synteihimme on hän itse häväistynä, pahoinpideltynä, verille ruoskittuna, ristille naulittuna ja keihäällä lävistettynä.

Jumala ei voi tulla enempää meitä vastaan. Jos tämä sanoma ei saa meitä kääntymään hänen puoleensa, niin ei lopulta mikään. Kun mies on antanut oman henkensä naisen puolesta, ei hän voi enempää tehdä voittaakseen naisen rakkauden. Ei Jumalakaan voi tehdä enempää ihmisen puolesta, ei maailmassa, jossa rakkaus on tehty vapaaehtoiseksi.

Toisinaan jumalankieltäjät vaativat meitä uskovia todistamaan heille Jumalamme olemassaolon. Tämä vaatimus ei yleinsä kumpua oikeasta halusta uskoa, vaan heidän omasta halusta olla uskomatta, koska he katsovat asiaa niin, ettei mitään todisteita ole. Eikä Jumala ole edes tarkoittanut itseään löydettäväksi ihmisviisaudella.
Jumala on nähnyt hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne jotka uskovat, siis jokaisen, jota Jeesuksen rakkaus koskettaa ja joissa se saa aikaan uskon. Pelastuksessa ei ole kyse uskomuksista, vaan sydämen tilasta. On monia jotka uskovat jumaliin ja jumalaan, mutta on harvoja jotka oikeasti uskovat ja turvaavat Jumalan armoon ristiinnaulitussa Jeesuksessa:

1. Korinttilaiskirje 1:20-24
' Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi? Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus. '

Tämä hullutus riittää, koska se kääntää meidät Jumalan puoleen kun me siihen uskomme. Jos Jumalan olemassaoloa todistellaan eri tavoin, se ei muuta ihmisen suhtautumista Jumalaan. Todisteista on eniten hyötyä jo uskoville, koska saamme niistä vahvistusta uskollemme.

Tässä puhutaan epäuskoisten kohtalosta tulevaisuudessa:

2. Tessalonikalaiskirje 2:10-12
'ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen. '

He eivät ole uskoneet totuutta ja sen myötä he ovat mielistyneet vääryyteen. Vanhurskaus ja hyvyys ja totuus on Jeesus. He eivät ole mielistyneet siihen kuka Jeesus on, vaan vääryyteen. Eli kun ihminen kieltäytyy uskomasta, hän ei ainoastaan kieltäydy pitämästä Jeesusta totena, vaan hän valitsee vääryyden Jeesuksen sijaan. Usko Jeesukseen antaa synnit anteeksi ja se on kääntymystä saatanan vallasta Jumalan tykö:

Apostolien teot 26:17-18
'Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' '

Usko Jeesukseen on sen myöntämistä että minussa itsessäni ei ole mitään hyvää, vaan että minä tarvitsen Jeesuksen hyvyyttä itseeni ja tarvitsen hänen vuodatetun verensä saadakseni anteeksi.

Roomalaiskirje 7:18-19
'Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen. '

Jumalan on tultava minuun vaikuttamaan. Jeesuksen on oltava minussa, että voin toimia niinkuin Jumala tahtoo.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/19003249/jumala-totisesti-on-teissa

9

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jumala ottaa vihtaan eikä vastaan!

• Anonyymi

jeesus esitä temppu että vakuutumme jumaluudestasi ? ei mielisairaat pysty siihen 🤣🤣🤣

• Anonyymi

Jeesus on tehnyt temppuja, ellette niistä halua uskoa Jeesuksen valtavaan rakkauteen ihmisiä kohtaan, niin teillä on vapaa tahto olla uskomatta. Voitte halveksien kääntää selän Jeesukselle ja olla omillanne, Hän kunnioittaa sinun tahtoasi hienosti. Yhtä hienosti Hän myös tarttuu ojennettuun käteesi, kun lopulta loppuun väsyneenä, huudat Häntä apuun elämäsi sonta läjästä.

• Anonyymi

Sille ei kannata selkää kääntää ilman peltihousuja.

• "ellette niistä halua uskoa Jeesuksen valtavaan rakkauteen ihmisiä kohtaan, niin teillä on vapaa tahto olla uskomatta."

Eikä ole. Ihminen voi valita olla uskomatta johonkin

"Hän kunnioittaa sinun tahtoasi hienosti."

Mistä tämä käsitys on peräisin? Ei ainakaan Raamatusta.

• Anonyymi

Missä se "valtava rakkaus" näkyy?
      Ei missään.

• Anonyymi

2. Korinttilaiskirje 4:17-18
        'Sillä tämä hetkisen kestävä ja kevyt ahdistuksemme tuottaa meille iankaikkisen ja määrättömän kirkkauden, ylenpalttisesti, meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia.'

Elämä kestää vain hetkisen ja kaikki sen ahdistukset ovat kevyitä loppujenlopuksi, koska niillä on loppu. Jumalan rakkaus on siinä, että kun uskot Jeesukseen, hän antaa sinulle anteeksi ja saat olla hänen kanssaan iankaikkisesti kun pysyt uskossa ja annat Jumalan muuttaa sinut. Mutta asenteesi viittaa siihen, ettet ole hänen seurassaan halukas ainakaan vielä olemaan. Mutta Jumala ei halua sinua hylätä, eikä ketään, vaan kaikki vastustus on meissä ihmisissä ja kaikki vihollisuus. Siitä risti on osoitus, hän kuoli meidän puolestamme, jotka emme ole hänen hyvyydestään välittäneet.

Jumala odottaa, toivoo ja tahtoo meidän ihmisten ottavan tämän ilmoituksen vastaan:

2. Korinttilaiskirje 5:19-21 ja 2. Korinttilaiskirje 6:1-2
        'Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.'
        ' Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä. '

1. Timoteuskirje 2:3-7
        'Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa, ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu — minä puhun totta, en valhettele — pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa. '

Jumala näki sen vaivan, että hän tuli maailmaan kuolemaan meidän kaikkien puolesta. Korkeimmalta valtaistuimelta kaikkein alhaisimmaksi (Jumalan hylkäämäksi).

Matteus 27:46
        'Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? '

Eikö sinulle riitä se rakkaus, jonka Jumala on sinuun kohdistanut näin toimiessaan? Minulle ja monelle muulle se riittää.

• Anonyymi

Eipä tuo ruoja ole näyttäytynnä.

• Anonyymi

Juudas näki Jeesuksen ruumiillisesti. Ja monet monet muut ihmiset. Se ei kuitenkaan heitä pelastanut, että he näkivät hänet. Harvat niistä pelastuivat jotka näkivat Jeesuksen.

Johannes 20:29
        'Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!" '

Konkreettiset todisteet Jumalasta, ei edes hänen näkemisensä, saa ketään muuttamaan mieltään hänestä ja rakastamaan häntä. Jumala pelastaa ne jotka tulevat uskomaan häneen Jeesuksessa Jumalan Sanan kautta:

Roomalaiskirje 10:17
        'Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. '

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista

Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden
      Maailman menoa
      142
      4437
    2. Sanna Marin pitäisi palauttaa pääministeriksi

Oikeisto "voitti" vaalit valehtelemalla äänistäjille päin naamaa, joten heidät tulisi tuomita menettämään vaalitulos ja
      Maailman menoa
      61
      3381
    3. Kokoomus kannatti aiemmin rahoitusmarkkinaveroa - kanta nyt muuttunut

Kokoomuksen linjanmuutos rahoitusmarkkinaveron suhteen on herättänyt kysymyksiä. Vielä aiemmin puolue antoi ymmärtää kan
      Maailman menoa
      1
      2453
    4. Ei me olla sielunkumppaneita

jos sellaisia edes on. En tiedä miksi niin kovasti pidin sinusta, varmaan olisi paljonkin hyviä syitä, mutta ehkä olit v
      Ikävä
      25
      1935
    5. KÄVELYTREFFIT ?

Mikä on tuo konsepti. Ei kävely ole mitkään treffit. Se on hengailua, ilman mitään panostamista toiseen, go with the flo
      Ikävä
      232
      1651
    6. Mies pelkää mahdollista raskautta

Millaisia ajatuksia seuraava herättää teissä? Olemme tunteneet miehen kanssa vuosikausia, seurustelleetkin jo pitkään j
      Sinkut
      233
      1237
    7. Hevosmies kylän kunnioitettu herra

Hei, eikö olis aika pistää "nuoriso" kuriin? Tiedämme miten teidän "yhteisö" toimii sekä kylän vanhin herra, olet poruka
      Hyrynsalmi
      25
      1227
    8. Kiikkustuoli

Sunnuntai aamun hiljaisuutta ja rauhaisaa oloa. Aloitan taas uuden alustan, jospa edellisessä asiat tulee pohdittu ja sa
      80 plus
      164
      1145
    9. Ihana M nainen

Ihana M nainen. Nainen kuin unelma.
      Ikävä
      69
      1126
    10. Meidän välillä on jotain erityistä

..ja ei mikään helpoin tehtävä olla erillään..❤️‍🔥
      Ikävä
      62