Tutustuin nettifreffeillä kivan oloiseen mieheen. Tuntui että meillä kahdella voisi olla paljon yhteistä. Valokuvan perusteella hän oli kivan näköinenkin. Asuimme samalla suunnalla, olimme samaa mieltä politiikasta , maailmanmenosta ja monesta muustakin asiasta joten vaikutti siltä ettei maailmankatsomuksenkaan suhteen tulisi törmäyksiä.
Meillä oli yhteisiä harrastuksia. Molemmat pidämme luonnossa liikkumisesta ja eläimist. Hän kirjoitti hauskasti, älykkäästi ja kiinnostavasti. Halusin halusin tavata hänet ja sovimme treffeistä.
Treffeillä vastassa oli ikään kuin joku ihan muu ihminen kuin se sympaattinen ja älykäs mies jonka kanssa olin kirjoitellut. Olin tyrmistynyt!
Mikä oli pielessä? Hän oli saman näköinen kuin valokuvassa, ulkonäössä ei mitään vikaa. Hän ei ollut töykeä eikä epäystävällinen, hänellä oli hyvät pöytätavat, hän oli siististi pukeutunut, hän tuli ajallaan eikä myöhästynyt, hän ei maksattanut minulla kahviaan, hän ei ehdotellut seksiä.
Missä siis oli vika?
Hän oli hemmetinmoinen hölöttäjä! Tuntu ettei hänen suustaan tule yhtä ainutta järkevää lausetta. Käänsi kaiken vitsiksi ja yritti koko ajan olla hauska, puhui tyhmiä, kertoi muka vitsejä ja nauroi niille itse. Hän puhui kamalan kovalla äänellä. Muissa pöydissä istuvat ihmiset alkoivat vilkuilla meihin päin ja minulle tuli kiusaantunut olo.
Miehen puheet olivat yhtä hölötystä. Kun kysyin hänen kennel-harrastuksestaan (minullakin on ollut koira joten asia kiinnosti minua), hän vastasi jotenkin näin:
- Joo heh heh koira, joo onhan niitä koiria, heh heh, on ollu mulla koiria ja on vieläkin heh heh, koirat on sellasia että ne haukkuu heh heh heh, ja sitten on kotona myös villakoiria nurkissa heh heh heh, on villakoiria heh heh tarkoititko villakoiria, villakoiria tulee kun ei siivoa he he he mutta nehän ei hauku he he, ha ha juu juu mutta siis koiriahan on heh heh…!
Ja tähän tyyliin. Mistä ikinä yritin puhua, hän vastasi tuolla tyylillä.
Ei tullut toisia treffejä.
Hölöttävä mies!
12
217
Vastaukset
- Anonyymi
Joskus vuosia aiemmin minulle kävi päinvastoin. Mies kirjoitti sujuvasti, älykkäästi ja kiinnostavasti, mutta treffeille hän oli varsinainen tuppisuu. Ei puhunut itse yhtään mitään. Jouduin hoitamaan keskustelun kokonaan itse ja hän vastasi: jaa, aha, vai niin. Aloin tuntea itseni hölmöksi.
Tiedän ettei hän ollut tyhmä, kaikkea muuta. Hän kirjoitti älykkäästi . Ehkä häntä jännitti tai ujostutti. En tiedä, ehkä, mutta minun tehtäväni ei ole rohkaista epävarmaa miestä. En ole mikään terapeutti.
Tai ehkä joku oli antanut hänelle sellaisen neuvon että treffeillä pitää kuunnella naista ja antaa tälle suunvuoro. .Kuunteleminen ei kylläkään tarkoita sitä ettei itse sano yhtään mitään. Kuuntelemisen pitäisi olla osa vuorovaikutusta. Kun toinen sanoo vain jaa aha ja soo minulle ei tule sellaista oloa että hän kuuntelee. Minulle tulee sellainen olo että häntä ei kiinnosta pätkääkään. - Anonyymi
Tuollainen on tyypillistä miehen käyttäytymisessä. Esim. netissä varotaan paljastamasta omaa luonnetta ja yritetään olla mahdollisimman kohteliaita ja tehdä mahdollisimman hyvä vaikutus. Saatetaan esim. kopioida kohteliaita lauseita jostain toiselta ihmiseltä. Sitten kun todellisuus paljastuu, mies ei enää voikaan kopioida esim. tekstiä muilta vaan pitäisi näyttää omaa persoonaansa ja luonnetta ja se voi sitten mennä vähän huonosti.
- Anonyymi
Näin on. Ja sitten mies väittää tulleensa torjutuksi koska ei ole tarpeeksi komea, tarpeeksi rikas, tarpeeksi menestyvä, tarpeeksi kuuluisa yms yms yms. Mikä on silkkaa puppua koska tiedän jo ennen treffejä minkä näköinen mies on, Tiedän etukäteen myös kuinka rikas menestyvä kuuluisa yms yms hän on. Syynä pakkeihin on se että hän antoi itsestään ja persoonastaan etukäteen valheellisen kuvan.
Tuon tuppisuumiehen kohdalla kyse ei ollut epärehellisyydestä. Kyllä hän oli vilpitön. Luulisin että hän oli vain kömpelö. Hänellä oli huonot sosiaaliset taidot. Jotkut ihmiset osaavat kirjoittaa sujuvasti mutta puhuminen on heille vaikeaa, he ikään kuin menevät lukkoon eivätkä osaa sanoa mitään. Ehkä hän kuuluu niihin ihmisiin joiden on helppo kommunikoida kirjoittamalla mutta jotka eivät osaa keskustella kasvotusten. Minä osaan kumpaakin, ja haluan miehen joka myös osaa kumpaakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on. Ja sitten mies väittää tulleensa torjutuksi koska ei ole tarpeeksi komea, tarpeeksi rikas, tarpeeksi menestyvä, tarpeeksi kuuluisa yms yms yms. Mikä on silkkaa puppua koska tiedän jo ennen treffejä minkä näköinen mies on, Tiedän etukäteen myös kuinka rikas menestyvä kuuluisa yms yms hän on. Syynä pakkeihin on se että hän antoi itsestään ja persoonastaan etukäteen valheellisen kuvan.
Tuon tuppisuumiehen kohdalla kyse ei ollut epärehellisyydestä. Kyllä hän oli vilpitön. Luulisin että hän oli vain kömpelö. Hänellä oli huonot sosiaaliset taidot. Jotkut ihmiset osaavat kirjoittaa sujuvasti mutta puhuminen on heille vaikeaa, he ikään kuin menevät lukkoon eivätkä osaa sanoa mitään. Ehkä hän kuuluu niihin ihmisiin joiden on helppo kommunikoida kirjoittamalla mutta jotka eivät osaa keskustella kasvotusten. Minä osaan kumpaakin, ja haluan miehen joka myös osaa kumpaakin.Minä ajattelen ihan samalla tavalla kuin sinä, tuo viimeinen lause kertoo kaiken.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon tuppisuumiehen kohdalla kyse ei ollut epärehellisyydestä. Kyllä hän oli vilpitön. Luulisin että hän oli vain kömpelö. Hänellä oli huonot sosiaaliset taidot. Jotkut ihmiset osaavat kirjoittaa sujuvasti mutta puhuminen on heille vaikeaa, he ikään kuin menevät lukkoon eivätkä osaa sanoa mitään. Ehkä hän kuuluu niihin ihmisiin joiden on helppo kommunikoida kirjoittamalla mutta jotka eivät osaa keskustella kasvotusten. Minä osaan kumpaakin, ja haluan miehen joka myös osaa kumpaakin.Uskon et mieskin voi osata puhua sujavasti ja linja on saatava ensin auki. Alku on hyvin kriittinen. Silloin molempien pitää antaa itsestään paremminkin liian avoimen kuvan et saadaan linja auki. Korrektina miehenä en jatka sellaista tilannetta, jossa en selkeästi saa vihreätä valoa, koska en voi tietää onko punainen päällä. Naisella on myös vastuu ilmaista itseään sellaisessa tilanteessa selvästi, varsinkin aivan alussa.
- Anonyymi
Mitä jos hän vain jännitti? Onko itselläsi koskaan käynyt niin että jännität tilanteessa ja sitten jälkikäteen ajattelet "miksi ihmeessä puhuin noin kun puhuin"? Mietin vaan että nykymaailma on aika raaka, kertalaakista heivataan jos jotakin negatiivista. Mietin että voisit antaa vielä toisen mahdollisuuden tai sitten on vain tyytyminen vaatimuksiin ja täytettävä itsekin se 100% täydellisyys 🤷♀️
- Anonyymi
Olen samaa mieltä. Jos huomaa heti et jostain ihmisestä tykkää, niin en tiedä onko sellaista ihmistä, joka ei siinä tilanteessa jännittäisi ja alkujännitys on sidoksissa myös tunteisiin ja tuntemuksiin. Siksipä ei pitäisi olla liian dramaattinen, jos asiat eivät mene heti putkeen. Jos toisesta ihmisestä tykkää, antaa varmasti uusia mahdollisuuksia, muutenhan ei oikeasti ole tykännytkään hänestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Jos huomaa heti et jostain ihmisestä tykkää, niin en tiedä onko sellaista ihmistä, joka ei siinä tilanteessa jännittäisi ja alkujännitys on sidoksissa myös tunteisiin ja tuntemuksiin. Siksipä ei pitäisi olla liian dramaattinen, jos asiat eivät mene heti putkeen. Jos toisesta ihmisestä tykkää, antaa varmasti uusia mahdollisuuksia, muutenhan ei oikeasti ole tykännytkään hänestä.
Itse asiassa en antanut hänelle suoranaisia pakkeja. Minua ei erityisemmin kiinnostanut tavata uudestaan mutta jätin tilanteen auki. Päätin että jos hän ottaa myöhemmin yhteyttä ja haluaa tavata niin käyhän se, ei siinä mitään vahinkoakaan tapahdu, mutta itse en ota häneen enää yhteyttä. Hän ei soittanut eikä viestitellyt joten se siitä. Voi olla että hänen kommenttinsa tyyliin ”jassoo, jaa, vai niin” todella olivat kiinnostuksen puutetta. Tai osoitus tylsästä persoonallisuudesta, juonosta kommunikaatiosta. Tai ehkä se oli jännittämistä. En tiedä, enkä saa koskaan tietää. Mutta ei sen väliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa en antanut hänelle suoranaisia pakkeja. Minua ei erityisemmin kiinnostanut tavata uudestaan mutta jätin tilanteen auki. Päätin että jos hän ottaa myöhemmin yhteyttä ja haluaa tavata niin käyhän se, ei siinä mitään vahinkoakaan tapahdu, mutta itse en ota häneen enää yhteyttä. Hän ei soittanut eikä viestitellyt joten se siitä. Voi olla että hänen kommenttinsa tyyliin ”jassoo, jaa, vai niin” todella olivat kiinnostuksen puutetta. Tai osoitus tylsästä persoonallisuudesta, juonosta kommunikaatiosta. Tai ehkä se oli jännittämistä. En tiedä, enkä saa koskaan tietää. Mutta ei sen väliä.
Kommenttien tyyli kuullostaa ainakin teiniltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommenttien tyyli kuullostaa ainakin teiniltä.
Hän oli 45-vuotias ja filosofian maisteri. Teini-ikä oli kaukana takanapäin. Mitta totta, tuollaiset kommentit että ”jassoo, aha, vai niin, jaa” eivät luo mielikuvaa älykkäästä ihmisestä joka kuuntelee kiinnostuneena. Kuulostaa enemmänkin kuin murkku-ikäisten ”ihan sama, ookoo, en tiiä, mitä väliä”.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän oli 45-vuotias ja filosofian maisteri. Teini-ikä oli kaukana takanapäin. Mitta totta, tuollaiset kommentit että ”jassoo, aha, vai niin, jaa” eivät luo mielikuvaa älykkäästä ihmisestä joka kuuntelee kiinnostuneena. Kuulostaa enemmänkin kuin murkku-ikäisten ”ihan sama, ookoo, en tiiä, mitä väliä”.
Tapasin aikoinaan treffeillä erään ihmisen (maisteri, yli 60v). Olimme tunteneet useamman vuoden ja olin saanut hänestä todella sosiaalisen, empaattisen, iloisen, lämpimän ja sanavalmiin mielikuvan. Kun hänet sitten tapasin treffeillä niin hänen luonne oli aivan todella, todella päinvastainen; kylmä, jäykkä, viileä, vähäsanainen, hyvin flegmaattinen, vieraisiin pöytiin katsova ja kiireellä halusi minusta eroon. Ehkä hän jännitti, ehkä ei, ehkä hän oli ottanut jotakin rauhoittavaa, koska oli todella oudon flegmaattinen, ehkä se oli vain itsesuojelua, ehkä jännitystä. En voi tietää, mutta koskaan en ole tavannut ihmistä, jonka työminä ja vapaa-ajan minä olisi niin radikaalisti erilainen, täysin erilainen. Ei tullut toisia treffejä enää ikinä. Ei halunnut minua enää tavata.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tapasin aikoinaan treffeillä erään ihmisen (maisteri, yli 60v). Olimme tunteneet useamman vuoden ja olin saanut hänestä todella sosiaalisen, empaattisen, iloisen, lämpimän ja sanavalmiin mielikuvan. Kun hänet sitten tapasin treffeillä niin hänen luonne oli aivan todella, todella päinvastainen; kylmä, jäykkä, viileä, vähäsanainen, hyvin flegmaattinen, vieraisiin pöytiin katsova ja kiireellä halusi minusta eroon. Ehkä hän jännitti, ehkä ei, ehkä hän oli ottanut jotakin rauhoittavaa, koska oli todella oudon flegmaattinen, ehkä se oli vain itsesuojelua, ehkä jännitystä. En voi tietää, mutta koskaan en ole tavannut ihmistä, jonka työminä ja vapaa-ajan minä olisi niin radikaalisti erilainen, täysin erilainen. Ei tullut toisia treffejä enää ikinä. Ei halunnut minua enää tavata.
On tietty ihmistyyppi, jonka perusilme aina sellainen kuin hän hymähtelisi pilkallisesti tai sanoisi että PYH. Perusnegatiivinen, kärttyinen ja hapan perusilme. Itse he kutsuvat asennoitumistaan kriittisyydeksi.
Minulla oli treffit erään kulttuurielämässä uran tehneen eläkkeellä olevan miehen kanssa. Hän oli työssä ollessaan omalla kotipakkakunnallaan jonkinlainen julkkis, vaikka häntä ei valtakunnallisesti juuri tunneta, mutta lahjakas ja osaava omalla alallaan.
Etukäteen luulin tapaavani valloittavan, positiivisen ja älykkään persoonaan.
Kahvilaan ilmestyi pahantuulinen narisija, joka käytti ensimmäisen puolen tunnin siihen että nyrpisteli nenäänsä kaikelle: kahvilan sisustus oli mauton, kahvi oli painunutta (ei muuten ollut!), kahvikupit jotain typerää Arabia-jäljitelmää. Sitten kun lähdimme katsomaan taidenäyttelyä, kuten olimme etukäteen sopineet, hän ei olisi millään jaksanut kävellä sitä kahden kilometrin matkaa, joka meni kaunista rantareittiä pitkin. Olisi pitänyt ottaa taksi. Sanoin että aion kävellä, jos sinä haluat taksin niin tavataan siellä. Mies laahusti raivostuttavan hitaasti, hän oli joko uskomattoman huonokuntoinen tai sitten hän osoitti mieltään kun "pakotin" hänet kävelemään. Perillä hän nyrpisteli nenäänsä jokaisen taulun kohdalla ja esitti huomautuksia kuten "tämä ei ole taidetta, tämä on kuin jonkun ysiluokkalaisen kakaran tekemää kitsiä". Sen jälkeen piti mennä syömään, mutta mikään ravintola ei kelvannut. Taidenäyttelyyn mennessään hän ei olisi millään jaksanut kävellä, mutta nyt käveltiin ja käveltiin, kierreltiin kaupungin katuja pitkin ja poikin etsimässä ruokapaikkaa joka sopisi herran arvolle, ja jokaisen paikan kohdalla mies pudisti päätään: ei ei, ei kelpaa. Kun sanoin että minulle kyllä kävisi Kotipizzakin, miehen ilme oli näkemisen arvoinen. Lopuksi menimme kiinalaiseen ravintolaan, joka oli herran mielestä tietenkin surkeaa tasoa, tyypillistä länsimaiseen makuun muunneltua muka-etnistä mössöä. Kävimme vielä oluella ennen kuin hänen junansa lähti. Siellä herra hapannaama loukkaantui kun myynnissä ei ollut hänen suosikkioluttaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215424- 501461
- 12871
- 47819
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58808Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52807- 46792
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom134788Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49786Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille9766