Työturvakortti

Anonyymi-ap

Maksoin jotain 70€ että sain työturvakortin, kun niin monessa työpaikassa sitä vaaditaan.

Olin suorittanut tuon kortin jo kuusi vuotta aiemmin, mutta koska se oli umpeutunut vuosi sitten, jouduin käymään koko päivän mittaisen kurssin uudestaan.

Ilmoittauduin verkossa tapahtuvalle etäkurssille. Aamulla avasin tietokoneella sen Teams-luennon ja sen jälkeen takaisin nukkumaan, kun ei se kurssin vetäjä sitä näe, että onko joku oikeasti siellä koneen ääressä vai ei. Kolmen maissa päivällä nousin ylös, kun verkkokurssin pitäjä järjesti sen kokeen. Vastasin kaikkiin kysymyksiin alle minuutissa ja läpäisin pistein 27/27.

Ihan ensinnäkin, pystyykö kukaan perustelemaan että mitä hyötyä tuosta oikein on?
Toisekseen, miksi tuollaisesta turhasta paskasta maksamisen pitäisi olla minkään työpaikan saamisen edellytyksenä?
Kolmannekseen, miksi tuo kortti pitää uusia viiden vuoden välein?

8

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No itse ainakin jos pääsen joskus työhaastatteluun niin vasta siellä sanon että jos palkkaatte niin suoritan kortin sitten..joss se kerta vaaditaan, mitä sitä turhaan maksamaan.

• Anonyymi

Menin samaan retkuun. Hankin kortin koulutuksella ja maksoin jonkun 100 euroa siitä kun työvoiman kautta en tuota korttia saanut.

Hukkaan meni ja kokemattomuuttani olisin joutunut raksalla ihan paskahommiin. Hyvä et muita hommia vielä tuli jotka vastasivat koulutustani ja työkokemustani.

Nuo ajat jo kauempana takana, nyt oottelen turvallisesti eläkkeelle pääsyä.

• Anonyymi

En tiedä minkä kurssin aloittaja suoritti.
      Kurssin aikana on vuorovaikutteisia tehtäviä joissa kyllä käy ilmi onko kaikki läsnä.
      Työmaiden perehdytykset ovat sellaisia että niissä ei valvota onko joku oikeasti läsnä, olen itsekkin näissä käynyt hakemassa kahvia ja eräänkin perehdytyksen tein ilman kaiuttinta.

• Anonyymi

Et ole trollia ennen ilmeisesti nähnyt, keksittyjä tarinoita sepustavat joille ei voi tarjota minkään asteen todisteita :-)

• Anonyymi

Se että sinun kurssillasi oli tällaista ei tarkoita että kaikilla kursseilla olisi.

Aloituksen pointti oli osoittaa koko työturvakortin täydellinen turhuus, kun sen läpäisee alle minuutissa kuuntelematta mitään opetusta. Samalla osoitetaan sen järjettömyys, että tuo pitää uusia viiden vuoden välein.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ole trollia ennen ilmeisesti nähnyt, keksittyjä tarinoita sepustavat joille ei voi tarjota minkään asteen todisteita :-)

Saisiko olla todisteeksi henkilötunnus, pankkikuitit, postiosoite, sormenjälkitunniste, DNA-näyte tai jotain muuta? Jokainen työturvakortin suorittanut tietää, kuinka turhaa paskaa koko kortti oikein on. Jokainen verkkokurssilla sen suorittanut tietää, miten helppoa on olla olematta mukana luennoilla, kunhan vaan menee ajoissa paikalle ja tekee sen kokeen lopussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se että sinun kurssillasi oli tällaista ei tarkoita että kaikilla kursseilla olisi.

Aloituksen pointti oli osoittaa koko työturvakortin täydellinen turhuus, kun sen läpäisee alle minuutissa kuuntelematta mitään opetusta. Samalla osoitetaan sen järjettömyys, että tuo pitää uusia viiden vuoden välein.

Juu, siitähän ei ole kyse vaan siitä että väitit nukkuneesi koko kurssin ja silti sait kusrrin läpi.
        Itse olen tehnyt kyseisen kurssin muitaakseni v 98 jolloin se tuli monissa paikoissa pakolliseksi.
        Aina lähes täysillä pisteillä läpi ja olen itsekkin sitä mieltä että kauan alalla olleille se on ihan turha läpyskä.
        Vasta-alkajille siitä on hyötyä.

Nyt kortti on mennyt vanhaksi enkä aio sitä uusi kun eläkkeellä en sitä enään tarvitse.

• Kortin vaatiminen johtuu siitä, että kehitysmaissa eikä sieltä tulleilla ole mitään käsitystä työturvallisuudesta. Korttia ei voida vaatia vain heiltä, koska se olisi rasismia, joten se vaaditaan kaikilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      85
      3952
    2. 51
      3268
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      158
      3008
    4. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      60
      2931
    5. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      76
      2453
    6. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2276
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      25
      1974
    8. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      62
      1951
    9. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      161
      1912
    10. Kaivattusi ominaistuoksu?

Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      91
      1311
    Aihe