Koska hallitus on tehnyt heistä lähes liikuntakyvyttömiä johtuen:
Hoitoonpääsyn vaikeus ja liian pitkät leikkausjonot.
Yksityiselle puolelle ei ole kenelläkään rahaa.
Joitotakuu keskimäärin 10 vuotta...
Kaikki tämä hallituksen oman rahan ahneuden tähden.
Mahdotonta on työllistää pitkäaikaistyöttömiä.
11
229
Vastaukset
- Anonyymi
Mahdotonta on ainakin niitten kohdalla jotka tappelee ja kapinoi kaikkia työllistämistoimia vastaa
- Anonyymi
Työllistämistoimet ovat käytännössä orjatyötä ilman palkkaa eri termeillä. Työkokeilu, Työharjoittelu, Rekrykoulutus, Kuntouttava työtoiminta (Sosiaalinen palvelu)
Mistään edellä mainituista ei makseta palkkaa. Työkokemusta ei saa kun kyseessä ei ole työsuhde.
Ei ole oikeutta työterveyteen.
Eläkettä ei kerry.
Yrittäjällä, yrityksellä ei ole mitään velvollisuutta palkata tätä ihmistä palkkatyöhön Työkokeilun jälkeen esimerkiksi
- Anonyymi
Ihmiset elävät hälläväliä asenteella eivätkä huolehdi itsestään vaan vaativat muiden huolehitimaan ja maksamaan jopa laskut sekä koko elämisen.
Suomessa on erittäin hyvät tuet jos on työtön eli se ylläpitää hälläväliä asennetta jo hyvin nuoresta alaken!
Itse pidin huolen itsestäni että en vajoa kurjuuteen ja valitteluun miten paskatyö jne. vaan työssä olin ja tähtäsin siihen toivetyöhön ajan kanssa ja se kannatti.
Lopetin itse työsuhteeni hyvissä ajoin ennen eläkeikääni eli olen pitkäaikaistyötön, mutta tilille on kertynyt mukavasti ja hyvät tuet pyörii eläkeelle saakka!
Kyllä minä keksin esteitä työntekoon ja nykyisin riittä pelkkä ikä niin työhön ei tule kutsuja ja se on hyvä asia.- Anonyymi
Pitkäaikaistyötön on kuin kollikissa maatilalla.
Kun kollikissaa syöttää tarpeeksi hyvin se lakkaa pyytämästä hiiriä ja se alkaa lihomaan.
Eli nauttii elämästä eikä tee työtä.
Sopivasti kun vähentää ruokintaa niin alkaa taasen liikkua ja pyytää niitä hiiriä mikä onkin sen työ maatilalla.
Kun työttömiä syötetään ja annetaan mukavat asuinolot ja annetaan harrastuksiinkin rahaa ja kustannetaan viide-elekrtoniikka yms. niin mikä tarve on lähteä töihin?
Onneksi nyt ollaan jonkin verran havahduttu tuohon ongelmaan.
Asumistukia on leikattu joten ei voi enään asua missä haluaa yhteikunnan varoilla.
Myös muita tukia kiristetään joten se mukava elämä alkaa vähitellen muuttua kittuuttamiseksi.
Se että kun on tarpeeksi kauan elänyt mukavasti ei tajua lähteä itse muuttamaan elintapojaan mutta se vain on hyväksyttävä että muutama sukupolvi menetetään.
Toivoa on sitten näissä nuorissa jotka näkevät kurjuuden kun ei opikskele (siis ole motivoitunut opiskeluun) ja tavoittele tosissaan sitä työpaikkaa mihin se johtaa.
Moni vanhempikin toivon mukaan alkaa puhua siihen malliin ettei yhteikunta enään elätäkkään eikä yhteikunnan elättämisen varaan voi laskea.
Eli toivottavasti sukupolvien yli kestävä pitkäaikaistyöttömyys katkeaisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun kollikissaa syöttää tarpeeksi hyvin se lakkaa pyytämästä hiiriä ja se alkaa lihomaan.
Sopivasti kun vähentää ruokintaa niin alkaa taasen liikkua ja pyytää niitä hiiriä mikä onkin sen työ maatilalla.
Kun työttömiä syötetään ja annetaan mukavat asuinolot ja annetaan harrastuksiinkin rahaa ja kustannetaan viide-elekrtoniikka yms. niin mikä tarve on lähteä töihin?
Asumistukia on leikattu joten ei voi enään asua missä haluaa yhteikunnan varoilla.
Myös muita tukia kiristetään joten se mukava elämä alkaa vähitellen muuttua kittuuttamiseksi.
Se että kun on tarpeeksi kauan elänyt mukavasti ei tajua lähteä itse muuttamaan elintapojaan mutta se vain on hyväksyttävä että muutama sukupolvi menetetään.
Toivoa on sitten näissä nuorissa jotka näkevät kurjuuden kun ei opikskele (siis ole motivoitunut opiskeluun) ja tavoittele tosissaan sitä työpaikkaa mihin se johtaa.
Moni vanhempikin toivon mukaan alkaa puhua siihen malliin ettei yhteikunta enään elätäkkään eikä yhteikunnan elättämisen varaan voi laskea.
Eli toivottavasti sukupolvien yli kestävä pitkäaikaistyöttömyys katkeaisi.No tuossa nyt puhuu oman kokemuksen puute ja reipas yleistäminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli toivottavasti sukupolvien yli kestävä pitkäaikaistyöttömyys katkeaisi.Lisäksi työllistymisen ongelmiin lukeutuvat työnantajien harjoittama ikäsyrjintä ja työttömien työllistämisen matemaattiset ongelmat (yli 300 000 työtöntä vs alle 30 000 avointa työpaikkaa elokuussa 2025 https://stat.fi/tilasto/atp)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi työllistymisen ongelmiin lukeutuvat työnantajien harjoittama ikäsyrjintä ja työttömien työllistämisen matemaattiset ongelmat (yli 300 000 työtöntä vs alle 30 000 avointa työpaikkaa elokuussa 2025 https://stat.fi/tilasto/atp)
Älä unohda Stubb menetelmällä työnhakuun eli suhmuroiden suhteilla ja hyvä veli verkoston kautta pääsi. Myös Nepotismi on oikea ongelma. Pätevyydellä ei ole mitään väliä molemmissa.
- Anonyymi
Se on mahdotonta ulkopuolisen päättää toisen ihmisen puolesta hänen ammattiaan. Ajattelepa omalle kohdallesi. Suostuisitko itse siihen, että joku muu täysin ulkopuolinen päättäisi puolestasi sinulle ammatin?
- Anonyymi
Aika sairas pitää olla. Tunnen monta vanhusta, jotka eivät ole koskaan olleet missään leikkausjonossa.
- Anonyymi
Ei vaan vihapuhetta työttömiä kohtaa, jota oikeistopiireissä harrastetaan.
- Anonyymi
höpö hpöpö itsesrtään tehnyt sairaita jos rahaa on nollw kwaikkii mennyyt petterin kautta ulkomaqille....
... mutta itse olen kyllä kunnostautunut, olen siis hmpaat, no silmät vielä äsikirurgia odottaa kai...
Onse kuitenkin kymmenien vuosien prosessi jotta saa itsensä kuntoon julkisella puolella...
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?847132Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit277079Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1176215Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455414Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845318Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635225Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus415120Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274605Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv193555Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003400