Riitelyareenoille en lähde ottamaanmittaa kenenkään kanssa, oli sitten ano tai rekisteröity.
Ehkä yksi varsinanen välienselvittelyketju on tarpeellinen, mutta epäilen että se on vain tekohengitystä, varaventtiili, joka voi toimia tovin, mutta jolla ei ole pitkäaikaista vaikutusta. Yksi asia mikä tuli nyt kuitenkin esille hyvin selvästi: joukossamme pyörii kaikenlaisia kummajaisia ja porukoita jotka eivät kuulu näille senioripalstoille, jotka käyttävät tätä alustaa vain omaksi huvituksekseen ja vanhusten pilkkaamiseen mukamas huumorin varjolla.
Minä ehdottaisin että laatisimme yhteisen kirjeen, pitkän kaavan mukaan palautteen ylläpidolle, jossa esittäisimme mm. että mahdollisuus kommnetoida anonyymisti vaikka on itse rekattu poistettaisi, koska palstalla on suuri luottamuksen vaje.
Tämä on nyt vain ykis idea, toivoisin lisää ajatuksia siitä miten pitäisimme palstan sopuisampana.
Hyvät neuvot tarpeen
216
1450
Vastaukset
- Anonyymi
Tuntuu et jotkut ei omaa paljoa muuta elämää tän palstan ohella, siksi ilkeillään ja mollataan toisia.
- Anonyymi
Pahimmat riiteljät ja jyrääjät on rekatut ihan nikillään. Juuri eilen sait sinäkin siitä uusinta kokemusta.
- Anonyymi
Ja nämä rekatut ovat alttiimpia syyttämään toisia rekattuja puskasta huutelusta. Tietävät siis itse, että näin tapahtuu.
Siksikö se boomeriyhteisö ei toimi, kun siellä ei voi rekattu esiintyä anona?
- Anonyymi
Olet siis perustamassa uutta boomeria.
- Anonyymi
Ja Suomi 24 foorumile :))))
- Anonyymi
Sanoiko hän niin vai?????????
Palsta kirjoitetussa (ikäryhmät) voimakkaan ja tunneherkän ihmisen kannaotot eivät aukene välttämättä kaikille lukijoille ja siten tekstit jäävät lukijan mielen ulottumattomiin. Kirjoittaja (minä) leimataan tunteettomaksi ja kylmäksi vain koska kirjoittaja kirjoittaa mielipiteensä siten, että ei liitä niihin suuria tunteita mikä kieltämättä hipoo provoamista ja laukaisee joidenkin lukijoiden tunteet hyökkäykseen "kylmää" kirjoittajaa vastaan..
- Anonyymi
Huh , mitä bullshittiä!
- Anonyymi
Voimakas ja tunneherkkä ei liitä mielipiteisiinsä suuria tunteita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voimakas ja tunneherkkä ei liitä mielipiteisiinsä suuria tunteita?
Katujyrällä ei ole herkkyyttä eikä tunteita.
Koska en tunne sinua kirjoittajana, niin kysyisin sinulta, oletko "highly sensitive person"?
Tätä kysyn sen vuoksi, että informaatiota voi netiltä lukea ja yrittää välttää kolareita,
jos hitusenkaan ymmärtää, mistä on kysymys.
Sekö se palauttaisi Paloman luottamuksen, että loputkin rekatut alkaisivat kirjoittamaan Anonyymeinä joko vaihtelevasti allekirjoituksella tai ilman.
- Anonyymi
Huomaatko että taas olet asian sivussa letkautuksillasi .
Ei kai täällä ole mistään luottamuksesta kyse ainoastaan mielipiteistä .
Jos lopettaisit tuon ainaisen Paloman moittimisen sinäkin niin palstakin olisi paljon puhtaampi. Menet henkilökohtaisuuksiin kyseenalaistamalla jonkun luettavuuden , se ei ole koskaan okay Anonyymi kirjoitti:
Huomaatko että taas olet asian sivussa letkautuksillasi .
Ei kai täällä ole mistään luottamuksesta kyse ainoastaan mielipiteistä .
Jos lopettaisit tuon ainaisen Paloman moittimisen sinäkin niin palstakin olisi paljon puhtaampi. Menet henkilökohtaisuuksiin kyseenalaistamalla jonkun luettavuuden , se ei ole koskaan okay"""Ei kai täällä ole mistään luottamuksesta kyse ainoastaan mielipiteistä ."""
Aloituksesta (luitko sitä edes?):
"""... koska palstalla on suuri luottamuksen vaje."""- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
"""Ei kai täällä ole mistään luottamuksesta kyse ainoastaan mielipiteistä ."""
Aloituksesta (luitko sitä edes?):
"""... koska palstalla on suuri luottamuksen vaje."""Mutta sinä kohdistat sanasi Paloman luottamukseen . Älä kuule viitsi väännellä tapasi mukaan joka asiaa toiseksi mitä se; on tarkoitettu olevan
Etkö,koskaan voi kohdata hänen tekstejään kuten me muut teemme. Mikä hinku sinulla on aina viisastella .keskustele asioista asialinjalla. Anonyymi kirjoitti:
Mutta sinä kohdistat sanasi Paloman luottamukseen . Älä kuule viitsi väännellä tapasi mukaan joka asiaa toiseksi mitä se; on tarkoitettu olevan
Etkö,koskaan voi kohdata hänen tekstejään kuten me muut teemme. Mikä hinku sinulla on aina viisastella .keskustele asioista asialinjalla.Jos koet kommenttini asiattomaksi, niin sinun velvollisuutesi on ilmoittaa se ylläpidolle ja perustella hyvin mikä siitä tekee asiattoman.
Minun silmissäni näyttää tuo "luottamuksen vaje" vieläkin Paloman kirjoittamalta.Tellukka kirjoitti:
Jos koet kommenttini asiattomaksi, niin sinun velvollisuutesi on ilmoittaa se ylläpidolle ja perustella hyvin mikä siitä tekee asiattoman.
Minun silmissäni näyttää tuo "luottamuksen vaje" vieläkin Paloman kirjoittamalta.Kirjoitin kyllä "luottamuksen vaje" mutta sinä sen kärjistit tarkoittamaan sitä että MINÄ en luottaisi muihin kirjoittajiin. Tämä on sitä tavanomaista venkailuasi ja totuuden muuntamista siten että nimenomaan minä joutuisin mahdollisimman huonoon valoon. Ei tarvi olla mikään varsinainen einstein että käsittäisi kirjoittamani lauseen sananmukaisesti siten kuin se oli kirjoitettu: "palstalla vallitsee"
Ilmapiiri on kyräilevää, koska alituisesti rekattuja syytetään kirjoittavan anonyymineina kun haluamme olla ilkeitä. Minä olen sitä mieltä että suuri valtaosa rekatuista pitää tätä porsaanreikää epäeettisenä, kuten minäkin. eikä käytä sitä.
Toinen asia joka aiheuttaa luottamuksen vajetta on ilkeyksiin ja loukkauksiin ilmestyvät vihreät peukut. Elikkä täällä on jokunen mätä omena joka pilaa koko sadon. (Huom. metafora: ei viittaa kehenkään henkilöön, erityisesti)Paloma.se01 kirjoitti:
Kirjoitin kyllä "luottamuksen vaje" mutta sinä sen kärjistit tarkoittamaan sitä että MINÄ en luottaisi muihin kirjoittajiin. Tämä on sitä tavanomaista venkailuasi ja totuuden muuntamista siten että nimenomaan minä joutuisin mahdollisimman huonoon valoon. Ei tarvi olla mikään varsinainen einstein että käsittäisi kirjoittamani lauseen sananmukaisesti siten kuin se oli kirjoitettu: "palstalla vallitsee"
Ilmapiiri on kyräilevää, koska alituisesti rekattuja syytetään kirjoittavan anonyymineina kun haluamme olla ilkeitä. Minä olen sitä mieltä että suuri valtaosa rekatuista pitää tätä porsaanreikää epäeettisenä, kuten minäkin. eikä käytä sitä.
Toinen asia joka aiheuttaa luottamuksen vajetta on ilkeyksiin ja loukkauksiin ilmestyvät vihreät peukut. Elikkä täällä on jokunen mätä omena joka pilaa koko sadon. (Huom. metafora: ei viittaa kehenkään henkilöön, erityisesti)"""Toinen asia joka aiheuttaa luottamuksen vajetta on ilkeyksiin ja loukkauksiin ilmestyvät vihreät peukut."""
Pitäisikö siis ylläpidon poistaa koko peukutustoiminto kaikilta lukuisilta palstoilta luottamuksen palautumiseksi vain siksi että sinä saat niitä vähemmän kuin mitä mielestäsi olet ansainnut.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
"""Toinen asia joka aiheuttaa luottamuksen vajetta on ilkeyksiin ja loukkauksiin ilmestyvät vihreät peukut."""
Pitäisikö siis ylläpidon poistaa koko peukutustoiminto kaikilta lukuisilta palstoilta luottamuksen palautumiseksi vain siksi että sinä saat niitä vähemmän kuin mitä mielestäsi olet ansainnut.Hyvä Tellukka, kiitos nauruista!
- Anonyymi
Muutama minuutti sitten olet huudellut luottamuksellisesti puskasta,
minä olen kuitenkin näyttänyt vastatessani, että kepin päässä lukee /MdK.
- Anonyymi
Anoja on suurin osa rekatuistskin, pelkkiä nikkejä. Vain 2 on esitellyt nimensä ja sukupuunsa ja koko hiistoriansa. Ainakin korppis tunnistaa pusteen paikasta kirjoittajan, varmaan sinä palstalla vuorokaudet melkein läpeensä roikkuvana tunnistat kaikki.
- Anonyymi
Mdk mainitsi Ikinörteistä pakopaikkana kun meno meni villiksi suomi 24:llä. Vieläkö se toimii ja voisiko sen elvyttää?
Kuuleman mukaan siinäkin oli meno mennyt villiksi, kun samalla kirjoittajalla oli ollut monta (tusinan veranko niitä oli ollut?) niminerkkiä.
Mutta eikö se Boomerit ajaisi saman asian, kun sellainen jo on.
Siellä tosin ei ole Anonyymejä, joille veetuilla ja siinä mielessä puheenaiheet käyvät vähiin.Tellukka kirjoitti:
Kuuleman mukaan siinäkin oli meno mennyt villiksi, kun samalla kirjoittajalla oli ollut monta (tusinan veranko niitä oli ollut?) niminerkkiä.
Siellä tosin ei ole Anonyymejä, joille veetuilla ja siinä mielessä puheenaiheet käyvät vähiin.Nyt Tellukka puhut vastoin parempaa tietoa!
Ikinörteissä oli jokaisella mukanaolijalla vaan yksi nimimerkki ja jokaisen
nimitiedot olivat rekisterissä. Käyn silloin tällöin lukemassa vieläkin
kaikkia riidattomia keskusteluja. Se oli kivaa aikaa.
Moninikki, josta taidat puhua oli täällä Suomi24:llä, jolla riitti nikkejä.
Hajumies, Pilimari, Peer Gynt ....tusina vähintäänkin. Hän saattoi kes-
kustella itsensä kanssa eri nikkejä käyttäen. Pitkiä keskusteluketjuja
syntyi alta aikayksikön.
Ikinörtit palstaa ylläpiti kaveri, joka asuu talvet etelässä ja kesät Suo-
messa. Ikinörtit ei ole saanut lappua luukulle. En nähtävästi ollut eh-
tinyt kirjautua ulos, koska pääsen sinne lukemaan vieläkin.mdk.mdk kirjoitti:
Nyt Tellukka puhut vastoin parempaa tietoa!
Ikinörteissä oli jokaisella mukanaolijalla vaan yksi nimimerkki ja jokaisen
nimitiedot olivat rekisterissä. Käyn silloin tällöin lukemassa vieläkin
kaikkia riidattomia keskusteluja. Se oli kivaa aikaa.
Moninikki, josta taidat puhua oli täällä Suomi24:llä, jolla riitti nikkejä.
Hajumies, Pilimari, Peer Gynt ....tusina vähintäänkin. Hän saattoi kes-
kustella itsensä kanssa eri nikkejä käyttäen. Pitkiä keskusteluketjuja
syntyi alta aikayksikön.
Ikinörtit palstaa ylläpiti kaveri, joka asuu talvet etelässä ja kesät Suo-
messa. Ikinörtit ei ole saanut lappua luukulle. En nähtävästi ollut eh-
tinyt kirjautua ulos, koska pääsen sinne lukemaan vieläkin.No mikä teidät ikinörtit sai sitten palaamaan kuitenkin takaisin Suomi24 foorumille?
Ei näytä nuo eriseurat oikein vetävän pitemmän päälle vaikka niitä silloin tällöin perustetaan uusia.
Miltä vuosisadalta tämä foorumi on?
https://ikinortit.palstani.com/- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
No mikä teidät ikinörtit sai sitten palaamaan kuitenkin takaisin Suomi24 foorumille?
Ei näytä nuo eriseurat oikein vetävän pitemmän päälle vaikka niitä silloin tällöin perustetaan uusia.
https://ikinortit.palstani.com/Hyvä Tellukka.
Palautusta joskus hyvä antaa noille "parempaapiiriäedustaville!
Ikionörtit sortui omiin erikoisiinsa.
Olin siellä minäkin.
Ei ole muistamisen arvoinen. Tellukka kirjoitti:
No mikä teidät ikinörtit sai sitten palaamaan kuitenkin takaisin Suomi24 foorumille?
https://ikinortit.palstani.com/Tellukka! On kulunut 20 vuotta siitä kun Ikinörtit avattiin.
20 vuodessa ehtii moni kuolla kuukahtaa, niistä ilkeilijöistäkin.
Koska Ikinörttien "ylläpitäjän" tehtävää hoitavalla oli muita kiireitä,
eikä meillä muilla vanhoilla tekniset taidot riittäneet, päätettiin
lopettaa kirjoittelut.
Jotkut kokeilivat onneaan täällä Suomi24:llä. Itse menin Facebookiin.
Nyt olen ollut ehkä kuukauden ajan "kokeilemassa kepillä jäätä" täällä
palstalla, mutta pahalta näyttää, jos vanhat ihmiset eivät saa viimeisiä
vuosiaan edes rauhassa kirjoitella!
Mikä teitä vaivaa? Mie kysyn vaan!mdk.mdk kirjoitti:
Tellukka! On kulunut 20 vuotta siitä kun Ikinörtit avattiin.
20 vuodessa ehtii moni kuolla kuukahtaa, niistä ilkeilijöistäkin.
Koska Ikinörttien "ylläpitäjän" tehtävää hoitavalla oli muita kiireitä,
eikä meillä muilla vanhoilla tekniset taidot riittäneet, päätettiin
lopettaa kirjoittelut.
Jotkut kokeilivat onneaan täällä Suomi24:llä. Itse menin Facebookiin.
Nyt olen ollut ehkä kuukauden ajan "kokeilemassa kepillä jäätä" täällä
palstalla, mutta pahalta näyttää, jos vanhat ihmiset eivät saa viimeisiä
vuosiaan edes rauhassa kirjoitella!
Mikä teitä vaivaa? Mie kysyn vaan!Jaa, että mikäkö meitä vaivaa.
Kiitos kysymästä, mutta en ole oikea ihminen toisten vaivoista kertomaan. Itseäni tänään on lähinnä vain vaivannut laiskuus.Tellukka kirjoitti:
https://ikinortit.palstani.com/Haluaisin tietää, onko Suomi24:lle tulo kiellettyä, jos on ollut tai on vielä aktiivi
jollakin muulla foorumilla? Minusta näyttää siltä, että koolla ei ole väliä, onko
"piiri pieni pyörii" vai Suomen suurin foorumi. Ei tämä vedä vertoja pikkuruiselle
Ikinörtti-palstalle, tällaisena kuin se on tänä päivänä.
Olen ehdottanut YLElle tulla tekemään seurantaohjelma sille ohjelmalle, jonka
YLE teki 10 vuotta sitten: Suomi24 - vihaa kellon ympäri. Karmaiseva ohjelma.
Ei taida olla asiat sen paremmin tänä päivänä.Anonyymi kirjoitti:
Hyvä Tellukka.
Olin siellä minäkin.
Ei ole muistamisen arvoinen.Mikä oli Ikinörttien "erikoisuus"? Et ole varmaan ollut pitkäikäinen jäsen, jos ei
kirjoittelemiäsi tekstejä näy. Kaikki jutut ja jäsenten nimet ovat tallessa.
Jokaisen mukana olleen muistan. Hyvä arvaus tuli mieleen tässä... mutta
sinähän valitat, missä sitten oletkin, että jatka samaan tyyliin, minkäs sille voit! :)- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä Tellukka.
Olin siellä minäkin.
Ei ole muistamisen arvoinen.Minä voin verestää muistiasi...
Mukana Ikinörteissä oli mm. saara.dma, joka iloisena kertoi saamastaan
huomionosoituksesta kotikunnassaan tehdystä kulttuurityöstä laulajana,
runonlausujana, soittajana ja oli saanut nimityksen Vuoden Signe 2009.
Tämä nmitys oli hänelle tärkeä juuri silloin, kun hän odotti vaaralliseen
leikkaukseen pääsyä.
Sinä kirjoitit pilkkaavan viestin "parempaapiiriäedustavalle" saaralle.
Et todella ole muistamisen arvoinen, mutta sait saaran sortumaan.
Hän luotti, että leikkaus menisi hyvin ja että hänen lääkäri-tyttärensä
olisi hänen sänkynsä vieressä kun hän herää. Saara kuoli leikkauspöydällä.
R.I.P Saara.
Palautusta on joskus hyvä antaa, aiheesta. Anonyymi kirjoitti:
Hyvä Tellukka.
Olin siellä minäkin.
Ei ole muistamisen arvoinen.Olitkin "One and only", joka sai kenkää "nörteistä"
törkeän käyttäytymisen vuoksi. Mutta juovuspäissään ei
pitäisi istua koneen äärellä, silloin voi lähteä ns. lapasesta.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Jaa, että mikäkö meitä vaivaa.
Kiitos kysymästä, mutta en ole oikea ihminen toisten vaivoista kertomaan. Itseäni tänään on lähinnä vain vaivannut laiskuus.Hyvää päivää kirvesvartta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä voin verestää muistiasi...
Mukana Ikinörteissä oli mm. saara.dma, joka iloisena kertoi saamastaan
huomionosoituksesta kotikunnassaan tehdystä kulttuurityöstä laulajana,
runonlausujana, soittajana ja oli saanut nimityksen Vuoden Signe 2009.
Tämä nmitys oli hänelle tärkeä juuri silloin, kun hän odotti vaaralliseen
leikkaukseen pääsyä.
Sinä kirjoitit pilkkaavan viestin "parempaapiiriäedustavalle" saaralle.
Et todella ole muistamisen arvoinen, mutta sait saaran sortumaan.
Hän luotti, että leikkaus menisi hyvin ja että hänen lääkäri-tyttärensä
olisi hänen sänkynsä vieressä kun hän herää. Saara kuoli leikkauspöydällä.
R.I.P Saara.
Palautusta on joskus hyvä antaa, aiheesta.Miksi mdk.mdk Anonyyminä tässä ketjussa, kun sitten toisessa ketjussa olit kopioinut saman juorun ja omalla nikilläsi tunnustit kirjoittaneesi sen?
Onko muuten fiksua juoruta tänne sen Ikinörttien asioita, mihin kaikki osallistujat ovat antaneet luottamuksellisesti nimensä ja osoitteensa.
Ei ole fiksua!!!! - Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Siellä tosin ei ole Anonyymejä, joille veetuilla ja siinä mielessä puheenaiheet käyvät vähiin.Onko "veetuileminen" sinulle niin tärkeätä, että vaikka vaikutat
aivan älyvapaalta sitä tehdessäsi, niin siitä huolimatta jatkat samaan tyyliin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi mdk.mdk Anonyyminä tässä ketjussa, kun sitten toisessa ketjussa olit kopioinut saman juorun ja omalla nikilläsi tunnustit kirjoittaneesi sen?
Onko muuten fiksua juoruta tänne sen Ikinörttien asioita, mihin kaikki osallistujat ovat antaneet luottamuksellisesti nimensä ja osoitteensa.
Ei ole fiksua!!!!Minä olen huomannut saman. Tuo m.m on varsinainen kiero.
Ei se riitä, että tuo ikinörttien asioita tänne.
Jopa tästä ketjusta vie asioita kiikkustuoliin.
Muutenki suhaa epäselvine pitkine teksteineen kuin maailman napa ja hyveellisine ohjeineen, mutta toimii toisin.
Jankuttaa ettei anona esiinny, mutta kiinni jäänyt jo usein. - Anonyymi
Luulen että se kelluu aivan vapaana vieläkin cyberavaruudessa. Ainakin
pääsen sinne vieläkin viestejä lukemaan, en ole kirjautunut ulos. :)
/MdK - Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Jaa, että mikäkö meitä vaivaa.
Kiitos kysymästä, mutta en ole oikea ihminen toisten vaivoista kertomaan. Itseäni tänään on lähinnä vain vaivannut laiskuus.Jaha, tässäkö on se keskustelu, joka on saanut Tellukan käyttäytymään
kuin perseelle ammutun karhun?
Voi hyvä jysäys! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaha, tässäkö on se keskustelu, joka on saanut Tellukan käyttäytymään
kuin perseelle ammutun karhun?
Voi hyvä jysäys!Ja kahdella jalallakin vielä.
- Anonyymi
Mitä ihmeen kummajaisia ja porukoita. Minä rn ole havainnut niitä, mutta aina huomaan ,kun samat nimimerkit viikosta toiseen toraa ja räksyttää. ” toi on hyvä ja toi on niiiin mukava ja kolmatta haukutaan. Ihmeporukkaa?
Tiilia taalia tallallaa, tallalallaaa😇🎶🎶- Anonyymi
Muistuttaa teini-ikäisiä, joo....heh.
- Anonyymi
Purkavat omia ongelmiaan netissä , ovat kieltämässä eri aiheita joista itse eivätole kiinnostuneita, se kun vaan laittaisivat ihan itse omia aloituksia. .
Joten joka aloituksella löytyy vastaaja jolla on mielipiteitä asiasta .
Joten ei olei uskonut että ikä,palstoilla ollaan toisia mollaamassa , viimeiseen asti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Purkavat omia ongelmiaan netissä , ovat kieltämässä eri aiheita joista itse eivätole kiinnostuneita, se kun vaan laittaisivat ihan itse omia aloituksia. .
Joten joka aloituksella löytyy vastaaja jolla on mielipiteitä asiasta .
Joten ei olei uskonut että ikä,palstoilla ollaan toisia mollaamassa , viimeiseen astiParaskin sanomaan:))))
- Anonyymi
Olen jo vuosia sitten kirjoittanut, että rekkaudun oitis, kun poistetaan rekattujen nimimerkkien mahdollisuus kirjoittaa myös anoina, mutta sitä muutosta ei ole tapahtunut, enkä jaksa uskoa, että koskaan tapahtuukaan.
Tasapuolisuuden nimissä muutoksen pitäisi koskea koko Suomi24:ää.
On myös toivottu rekkautumispakkoa, mutta se on tuhoon tuomittu ajatus.
Suomi24 loppuisi, jos kumpikaan noista muutoksita toteutuisi.
Useimmat anot, jotka häiriköivät, ovat 60-vuotta täyttäneitä rekattuja henkilöitä. Senhän näkee peukkujen määrästä, joita ilkeille tai asiattomille viesteille on annettu.
Alle 60-vuotiaat eivät tänne kirjoittele, heillä on omat alustansa, jonne purkavat tuntojaan.
Jos jättää nuo tylsät viestit huomiotta, eikä ainakaan niistä provosoidu, niin ne vähenevät.
Voihan niitä kommentoidakin, kunhan ei turhaan hermostu.
Vääryyksiin ja jonkin nimimerkin jatkuvaan ajojahtiin pitää puuttua ja törkeimmistä viesteistä on tehtävä ilmoitus.
Eihän tämä kuitenkaan ole kuin keskustelupalsta, jonka ei pitäisi heilauttaa meitä sinne eikä tänne.
kylmätotuus"Jos jättää nuo tylsät viestit huomiotta, eikä ainakaan niistä provosoidu, niin ne vähenevät."
Olen samaa mieltä. Täällä pitäisi olla sama funktio kuin Facebookissa:
jos joku kommentti on vastenmielinen, niin sen voi klikata piiloon, eikä
enää häiritse tai saa kiihtymään!mdk.mdk kirjoitti:
"Jos jättää nuo tylsät viestit huomiotta, eikä ainakaan niistä provosoidu, niin ne vähenevät."
Olen samaa mieltä. Täällä pitäisi olla sama funktio kuin Facebookissa:
jos joku kommentti on vastenmielinen, niin sen voi klikata piiloon, eikä
enää häiritse tai saa kiihtymään!Hyvä huomio.
Jos kuka tahansa saa sanoa mitä tahansa kenelle tahansa ilman että toinen provosoituu, reagoii tai puolustautuu, ilman että saa hyökkääjän pois ruudustaan niin tarvitaan rautainen itsekuri ja hyvät hermot ja minulla ei ainakaan ole niitä. Olen vain ihminen, kuten muutkin.Paloma.se01 kirjoitti:
Hyvä huomio.
Jos kuka tahansa saa sanoa mitä tahansa kenelle tahansa ilman että toinen provosoituu, reagoii tai puolustautuu, ilman että saa hyökkääjän pois ruudustaan niin tarvitaan rautainen itsekuri ja hyvät hermot ja minulla ei ainakaan ole niitä. Olen vain ihminen, kuten muutkin.Oletko koskaan ajatellut, että ehkä noin huonohermoisille sopisi joku muu keskustelualusta. Ehkäpä joku Facebookin ryhmä, missä voi poistaa "kiusaajansa" ruudusta.
Suomi24 ei toimi Facebookin lailla, eikä sitä kannata alkaa sellaiseksi muuttamaan, turhautuu vain yrityksissään.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Oletko koskaan ajatellut, että ehkä noin huonohermoisille sopisi joku muu keskustelualusta. Ehkäpä joku Facebookin ryhmä, missä voi poistaa "kiusaajansa" ruudusta.
Suomi24 ei toimi Facebookin lailla, eikä sitä kannata alkaa sellaiseksi muuttamaan, turhautuu vain yrityksissään."Suomi24 ei toimi Facebookin lailla, eikä sitä kannata alkaa sellaiseksi muuttamaan, turhautuu vain yrityksissään."
Jos tarkoitus on vaan "veetuilla", niinkuin olet sanonut itsesi tekevän,
niin silloin se on sula mahdottomuus. Hullujenhuonehan tämä on.
Tännekö ovat sodan traumoista kärsineitten jälkeläiset päätyneet?
Suomen suurin kaatopaikka? - Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Oletko koskaan ajatellut, että ehkä noin huonohermoisille sopisi joku muu keskustelualusta. Ehkäpä joku Facebookin ryhmä, missä voi poistaa "kiusaajansa" ruudusta.
Suomi24 ei toimi Facebookin lailla, eikä sitä kannata alkaa sellaiseksi muuttamaan, turhautuu vain yrityksissään.Siis onko tämä Suomi24 joku "hermojentestaus"-paikka, esim.
jos haluaa taistelulentäjäksi tai on muita korkealla liiteleviä elämän-
suunnitelmia, kuten lähellä-kuolemaa-elämys poistella vanhusten
haparoita kirjoitusyrityksiä? No, me vanhat saamme kuitenkin siivet,
kun sinä vielä tongit täällä törkyviestien parissa.
/MdK
- Anonyymi
Olen rekattu mutta kirjoita anonyyminä. Siihen on syy. Inhoan sitä että jotkut kaivavat rekattujen vanhoja juttuja ja vatvovat niitä. Sillä ei ole mitään viihdykearvoa jona itse näitä palstoja pidän. Pidän parhaana sitä että käsitellään asioita ja henkilöt jätetään kokonaan käsittelemättä. En kpskaan solvaa ketään. Minua ei kiinnosta tippaakaan kuka on kukakin. Pelkät asiat vain. Jos minua kiellettäisiin kirjoittamasta anona en sitten vaan kirjoittaisi. On muutams liveryhmä jossa käyn lörpöttelemssä. Ne saisivat vain sitteen riittää.
- Anonyymi
Ei saisi mennä henkilöön , mutta eräät henkilöt ihan itse tuo itseään pikkutarkasti esiin.
Kommenttisi on asiallinen ja ymmärrän myös näkökulmasi.
Toisaalta ajattelen, etä vaikka ei ilmenisi rekattuna palstalla, voisi silti ketjukohtasesti laittaa puumerkkinsä kirjoituksensa jälkeen. oikeaan paikkaan vastaaminen olisi helponpaa.
Minä itse vastaan kommentteihin, jotka ´´herättävät´´ vastauksen riippumatta siitä, onko ano vai sininen.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei saisi mennä henkilöön , mutta eräät henkilöt ihan itse tuo itseään pikkutarkasti esiin.
No mitä pahaa siinä on jos kertoilee tapahtumia omasta elämästäönki;, sellaistahan se on keskustelu. Että joskus voi kertoa asioita mitä itse on kokenut. Sana ” tuo pikkutarkasti esiin” pakastaa aika paljon ihmisestä joka noin.kommetoi siis ei mielestäsi saisi sanoa mitään omasta itsestään.
Minä ainakin tykkään kun joku kirjoittaa olostaan mökillä, tai toisen kamppailua terveytensä kanssa , jollain kotieläin minkä mainitsee jne joten sinun kommenttisi puåikkutarkkaisuudesta voi jättää omaan arvoonsa, ei silti millään pahalla
.
- Anonyymi
Mitä te odotatte 80 + palstalta ? Petolinnut tekevät asiallisen keskustelun
mahdottomaksi ja ehkä hiipivä vanhuudenseniiliyskin ? Sitä on jutuista
päätellen.Mitä tarkoitat tuolla?
Ketkä "petolinnut"?
Jos tarkoitat korppista tai minua niin kelaa vähän ja katso miten nämä selkkaukset täällä alkavat. Korppis kirjoittaa hyvää päivää täältä korvesta niinjo ollaan hyökkäämässä hänen kimppuunsa ilkeiillen, ivan ja pilkan ryydittämien viestien kera. On normaalia ja luonnollista että ihminen jolla on vähänkään temperamenttia reagoi sellaiseen ja sitten syypää onkin kiusattu, uhri, eikä päälleköäyjät. Vanha tuttu koulukiusaamisen dynamiikka.
En ole havainnut mitään seniiliyden merkkejä kenenkään, varsinkaan rekattujen jutuissa. Monella on pää terävä kuin partaveitsi ja sanallinen anti parempi kuin monella nuoremmalla. Hiljakkoin joukoistamme poistunut Makriina (MKR) oli loistava esimerkki siitä miten muisti , järki ja verbaaline lahjakkuus oli täysin hallussa vielä paljon yli yhdeksänkymmenen iän.
Minun mielestäni palstan toimintaan vaikuttavat tietyt systeemiin rakennetut sudenkuopat, jotka mahdollisesti edistävät portaalin kaupallista antia omistajalleen, mutta eivät tee sitä käyttäjäystävällisemmäksi millään tapaa.
Ensiksiki, saitin paranoidinen kaksijakoinen formaatti, jossa anonyymit saavat kirjoittaa lähes mitä tahansa, joka ei ole suoraan Suomen lain vastaista, hyvien tapojen, nettiketin ja normaalin sivistyneen keskustelukulttuurin sääntöjä ei noudateta ja vaikka säännäissä kielletäänkin henkilöön kohdistuva hyökkäily ja loukkaaminen, niin sitä ei valvota eikä toteuteta. Toisaalta sallitaan rekistöröityminen ja rekisteröityjen anonyyminä osallistuminen keskusteluihin. Mielestäni perverssiä ja vahingollista palstan hyvinvoinnille. Ainoa ratkaisu olis kaikki veneeseen tai kaikki veteen.
Ja sitten se kaikkein kimurantein kohta: mitä palsta merkitsee ja miten haluamme käyttää sitä. Tässäkin on suuria eroja, koska suurin osa etsii täältä kai vain ajankulua, viihdettä, huvia ja ehkä jotain kevyttä rupattelua.
Sitten olemme me jotka olemme pitkään olleet mukana ja olemme muodostaneet jonkinlaisen nettiyhteisön. Tulemme tänne tapaamaan ja seurustelemaan nettikamujen kanssa, kerrome arkipäivästämme, perheestämme, harrastuksistamme, tulemme esille yksilöinä ja tunnistettavissa jopa kirjoitustyyliemme perusteella. Se taas törmää anononyymin hälläväliä höpöhöpö keskustelukulttuurin kanssa ja sillä ei ole viihteellistä arvoa, paitsi ehkä pilkan kohteena.
Anonyyminä kirjoittaminenei sinänsä ole mikään paha asia, mutta se tarjoaa monelle suojapaikan heitellä kiviä puskasta joutumatta vastuuseen sanoistaan. Jotkut anonyymit allekirjoittavat puumerkillään, mikä parantaa tilannetta, jtokut kieltävät kivenkovaa "ei, en sollut minä".
Tämä on kuitenkin suurin ja monipuolisin nettikeskustelualusta Suomessa, ryhmät joissa on rekisteröitymispakko eivät ole onnistuneet pitemmän päälle, koska ihmiset pelkäävät henkilötietojensa vuotavan ja mahdollisesti niitä haittoja joita siitä voisi koitua. Elikkä näillä eväillä on pärjättävä, mutta on meistä itsestä aika paljon kiinni miten saamme palstamme toimimaan sovinnollisesti, rekattujen ja anojen kesken, yksilöidenkesken joilla ei synkkaisi livessäkään, koska ovat niin erilaisia ja kun kemiat ei kohtaa. Ollaan nyt kuitenkin aikuisia, ok?- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Mitä tarkoitat tuolla?
Ketkä "petolinnut"?
Jos tarkoitat korppista tai minua niin kelaa vähän ja katso miten nämä selkkaukset täällä alkavat. Korppis kirjoittaa hyvää päivää täältä korvesta niinjo ollaan hyökkäämässä hänen kimppuunsa ilkeiillen, ivan ja pilkan ryydittämien viestien kera. On normaalia ja luonnollista että ihminen jolla on vähänkään temperamenttia reagoi sellaiseen ja sitten syypää onkin kiusattu, uhri, eikä päälleköäyjät. Vanha tuttu koulukiusaamisen dynamiikka.
En ole havainnut mitään seniiliyden merkkejä kenenkään, varsinkaan rekattujen jutuissa. Monella on pää terävä kuin partaveitsi ja sanallinen anti parempi kuin monella nuoremmalla. Hiljakkoin joukoistamme poistunut Makriina (MKR) oli loistava esimerkki siitä miten muisti , järki ja verbaaline lahjakkuus oli täysin hallussa vielä paljon yli yhdeksänkymmenen iän.
Minun mielestäni palstan toimintaan vaikuttavat tietyt systeemiin rakennetut sudenkuopat, jotka mahdollisesti edistävät portaalin kaupallista antia omistajalleen, mutta eivät tee sitä käyttäjäystävällisemmäksi millään tapaa.
Ensiksiki, saitin paranoidinen kaksijakoinen formaatti, jossa anonyymit saavat kirjoittaa lähes mitä tahansa, joka ei ole suoraan Suomen lain vastaista, hyvien tapojen, nettiketin ja normaalin sivistyneen keskustelukulttuurin sääntöjä ei noudateta ja vaikka säännäissä kielletäänkin henkilöön kohdistuva hyökkäily ja loukkaaminen, niin sitä ei valvota eikä toteuteta. Toisaalta sallitaan rekistöröityminen ja rekisteröityjen anonyyminä osallistuminen keskusteluihin. Mielestäni perverssiä ja vahingollista palstan hyvinvoinnille. Ainoa ratkaisu olis kaikki veneeseen tai kaikki veteen.
Ja sitten se kaikkein kimurantein kohta: mitä palsta merkitsee ja miten haluamme käyttää sitä. Tässäkin on suuria eroja, koska suurin osa etsii täältä kai vain ajankulua, viihdettä, huvia ja ehkä jotain kevyttä rupattelua.
Sitten olemme me jotka olemme pitkään olleet mukana ja olemme muodostaneet jonkinlaisen nettiyhteisön. Tulemme tänne tapaamaan ja seurustelemaan nettikamujen kanssa, kerrome arkipäivästämme, perheestämme, harrastuksistamme, tulemme esille yksilöinä ja tunnistettavissa jopa kirjoitustyyliemme perusteella. Se taas törmää anononyymin hälläväliä höpöhöpö keskustelukulttuurin kanssa ja sillä ei ole viihteellistä arvoa, paitsi ehkä pilkan kohteena.
Anonyyminä kirjoittaminenei sinänsä ole mikään paha asia, mutta se tarjoaa monelle suojapaikan heitellä kiviä puskasta joutumatta vastuuseen sanoistaan. Jotkut anonyymit allekirjoittavat puumerkillään, mikä parantaa tilannetta, jtokut kieltävät kivenkovaa "ei, en sollut minä".
Tämä on kuitenkin suurin ja monipuolisin nettikeskustelualusta Suomessa, ryhmät joissa on rekisteröitymispakko eivät ole onnistuneet pitemmän päälle, koska ihmiset pelkäävät henkilötietojensa vuotavan ja mahdollisesti niitä haittoja joita siitä voisi koitua. Elikkä näillä eväillä on pärjättävä, mutta on meistä itsestä aika paljon kiinni miten saamme palstamme toimimaan sovinnollisesti, rekattujen ja anojen kesken, yksilöidenkesken joilla ei synkkaisi livessäkään, koska ovat niin erilaisia ja kun kemiat ei kohtaa. Ollaan nyt kuitenkin aikuisia, ok?Teille nettiystävyksille on boomerit, feisbuukit ja muut sellaiset. Tämä om yleinen , myös anonuymimä korjoittavien foorumi. Montako nimeä olet saanut vetoomuskirjeeseen?
Anonyymi kirjoitti:
Teille nettiystävyksille on boomerit, feisbuukit ja muut sellaiset. Tämä om yleinen , myös anonuymimä korjoittavien foorumi. Montako nimeä olet saanut vetoomuskirjeeseen?
Anonyyminä saa kirjoittaa, sehän on säännöissä. Et kuitenkaano ta kantaa noihin muihin asioihin jotka mainitsin?
En ole perustamassa mitään uutta nettiyhteisöä,- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Anonyyminä saa kirjoittaa, sehän on säännöissä. Et kuitenkaano ta kantaa noihin muihin asioihin jotka mainitsin?
En ole perustamassa mitään uutta nettiyhteisöä,Tee mitä haluat, jos sinulla on hätä!
Minulla on omat tapani, eikä minua haittaa muiden harmitukset.
Kun toimii itse oikein, ei kukaan voi moittia, opettele uusia tapoja turvaksesi! - Anonyymi
Sana seniili tarkoittaa vanhuutta joten miten ajattelit sanalla” vanhuuden seniiliyskin ”
Jos meinasit että tarkoitit muistisairautta niin ; se on taas seniildemens - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Mitä tarkoitat tuolla?
Ketkä "petolinnut"?
Tämä on kuitenkin suurin ja monipuolisin nettikeskustelualusta Suomessa, ryhmät joissa on rekisteröitymispakko eivät ole onnistuneet pitemmän päälle, koska ihmiset pelkäävät henkilötietojensa vuotavan ja mahdollisesti niitä haittoja joita siitä voisi koitua. Elikkä näillä eväillä on pärjättävä, mutta on meistä itsestä aika paljon kiinni miten saamme palstamme toimimaan sovinnollisesti, rekattujen ja anojen kesken, yksilöidenkesken joilla ei synkkaisi livessäkään, koska ovat niin erilaisia ja kun kemiat ei kohtaa. Ollaan nyt kuitenkin aikuisia, ok?Sotaa ei ole anojen ja rekattujen kesken, vaan öykkärimäisten palstapäälliköiksi pyrkivien rekattujen kesken.Kuka taas haukkui Demen ja jopa sydänystävänä pitämänsä paloman? Kuka haukkuu aina Hillaa?
Anonyymi kirjoitti:
Sotaa ei ole anojen ja rekattujen kesken, vaan öykkärimäisten palstapäälliköiksi pyrkivien rekattujen kesken.Kuka taas haukkui Demen ja jopa sydänystävänä pitämänsä paloman? Kuka haukkuu aina Hillaa?
Kuka haukku aina Korppista, kerro kuka?
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
En ole perustamassa mitään uutta nettiyhteisöä,Siis tämä ihminen jo meni asioiden edellä kun latelee keskellä päivää että paloma on perustamassa nettiyhteisöä, se on juuri tuo tyyli hänessä kun keksii jo mielessään jotain mistä ei edes kukaan ole puhunut. Joten miksi tekee tuollaista ! Voisi odottaa ehkä jos asianomainen sellaista ehdoittaa ensin , se kun sekaa joka paikassa sotkemassa asioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis tämä ihminen jo meni asioiden edellä kun latelee keskellä päivää että paloma on perustamassa nettiyhteisöä, se on juuri tuo tyyli hänessä kun keksii jo mielessään jotain mistä ei edes kukaan ole puhunut. Joten miksi tekee tuollaista ! Voisi odottaa ehkä jos asianomainen sellaista ehdoittaa ensin , se kun sekaa joka paikassa sotkemassa asioita.
Niin, ei hän ole perustamassa, mutta omien sanojensa mukaan on jo muodostanut nettiyhteisön:
"Sitten olemme me jotka olemme pitkään olleet mukana ja olemme muodostaneet jonkinlaisen nettiyhteisön."
Avoimelle yleiselle keskustelupalstalle ovat muodostaneet oman nettiyhteisön. Entäs heidän yhteisönsä ulkopuoliset satunnaiset kävijät? Onko heidän tunnettava itsensä jotenkin ulkopuolisiksi?
- Anonyymi
Olisikohan ne petolinnut niitä kummajaisia jotka aloituksessa mainittiin ;)
Täällä ei tule mitkään muutokset onnistumaan. Niin paljon näyttää olevan kaunaa ja katkeruutta rekisteröityneiden välillä. Ei rekisteröintipakko sitä muuttaisi.
Pelkästään anoina kirjoittaminen ei onnistu, koska osa rekisteröityneistä haluavat näkyä ja toisivat teksteissään itsensä esille.
"Suo siellä vetelä täällä".- Anonyymi
Nythän nämä petolinnut on keskenäänkin vihoissa, kun toinen ystävystyi väärän henkilön kanssa, joka tuntee laajasti kirjallisuutta. Miten muka muiden pakkorekkaus auttaa näihin ikuisiin rettelöitsijöihin??
Hillan ketjuun kk tunkee , vaikka samalla haukkuu totuuskomission kanssa Hillaa ja palstan toista kantavaa voimaa Demeteriä.Hävetkää, aikuiset ihmiset ! Ja hankkikaa elämä! Anonyymi kirjoitti:
Nythän nämä petolinnut on keskenäänkin vihoissa, kun toinen ystävystyi väärän henkilön kanssa, joka tuntee laajasti kirjallisuutta. Miten muka muiden pakkorekkaus auttaa näihin ikuisiin rettelöitsijöihin??
Hillan ketjuun kk tunkee , vaikka samalla haukkuu totuuskomission kanssa Hillaa ja palstan toista kantavaa voimaa Demeteriä.Hävetkää, aikuiset ihmiset ! Ja hankkikaa elämä!Näi ne väärin tulkinnat syntyy, siis siellä sinun päässäsi. Kantavat voimat ; ))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hillan ketjuun kk tunkee , vaikka samalla haukkuu totuuskomission kanssa Hillaa ja palstan toista kantavaa voimaa Demeteriä.Hävetkää, aikuiset ihmiset ! Ja hankkikaa elämä!Hyvin näytetään pitävän huolta kuka kenenkin kanssa on ystävä en edes vaivautuisin sellaista ajattelemaan keskustelupalstalla . Mutta aitten voi olla niinkin että pitää erityisesti jonkun ihmisen kirjoituksista ja tuntee ehkä jotain yhtäläisyyttä asioista mistä hön kirjoittaa.
Mutta että vanhat ihmiset riitelevät ja tulkkaavat niin usein väärin jonkun tekstin, ( ehkä tahallaan )se ei ole. Minun kuvani ikäisistäni ihmistä.
Viimeisessä työpaikassani oli 25 vuotta ja ei koskaan ollut riitoja vaikka meitä oli aika monta naista, jos joku sanoi jotain rakentavaa niin se otettiin. Heti keskusteluun , eikö kukaan kadehtinut aitä jolla oli hyvä,idea jostain asiasta .siis 25 vuotta eikä koskaan riitaa , siksi en ymmärrä sitä että vielä vanhanakin on riideltävä, vaikka työnimpuolesta toki ymmärrän ja huomaan syytkin näihin yksiin ja samoihin joilla aina ilkeys on tapeetilla.
Kehittyneessä maailmassa hoidellaan asioita hiema toisella tavalla .
- Anonyymi
Aloituksessa "syytetään"osaa kirjoittajista "kummajaisiksi" ja ties miksi. Se on jo asenteellista, ei rakentavaa. Osalla menikin niskakarvat pystyyn ja samalla mitalla "petolinnuille". Se nyt vaan on niin.
Oma näkemys ja pikainen laskutoimitus saa tuloksen, että täällä on 8-10 rekisteröitynyttä joilla välit hiertävät yhden tai useamman rekisteröityneen välillä. Se on aika paljon, koska en usko vakituisia siis päivittäin kirjoittavia olevan kuin n. 15 - 20. Luvussa siis anot ja rekatut.- Anonyymi
Luulen että anoissa om entisiä katkeroituneita rekattuja joilla on kana kynimättä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulen että anoissa om entisiä katkeroituneita rekattuja joilla on kana kynimättä.
Ehdottomasti on, olen samaa mieltä. Veikkaan, että vain pelkästään anoina kirjoittavien ano-tekstejä on vain 1/3. Loput 2/3 ovat "rekattujen" anona kirjoitettuja tekstejä.
- Anonyymi
Minun näkemykseni on, että arvioit yläkanttiin 80plus-palstalle kirjoittavien lukumäärän.
kylmätotuus
- Anonyymi
”Se taas törmää anononyymin hälläväliä höpöhöpö keskustelukulttuurin kanssa ja sillä ei ole viihteellistä arvoa, paitsi ehkä pilkan kohteena.”
Tuo on kyllä kaukana sivistyneestä ikäihmisen tekstistä.Miten niin?
Mites olisi tuo äskettäinen "tillallaa tillallallaa, kommentti asiaketjussa? Vastauksena asialliseen kommenttiin?
Sivistynyttä, ikäihmisten keskustelua?
Toisten kirjoittajien nimitteleminen "petolinnuiksi" jne. on lapsellista ja alatyylistä.
Jankuttaminen käyttäen aina samoja epiteettejä, jotka eivät avaudu kuin ehkä itselle ei myöskään anna kuvaa "sivistyneestä" keskustelusta.
Mutta en minä mitään korkeakulttuuria ajakaan takaa. Vain normaalia, molemminpuolista kunnioitusta ja aikuisten tavanomaista keskustelukulttuuria.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Miten niin?
Mites olisi tuo äskettäinen "tillallaa tillallallaa, kommentti asiaketjussa? Vastauksena asialliseen kommenttiin?
Toisten kirjoittajien nimitteleminen "petolinnuiksi" jne. on lapsellista ja alatyylistä.
Jankuttaminen käyttäen aina samoja epiteettejä, jotka eivät avaudu kuin ehkä itselle ei myöskään anna kuvaa "sivistyneestä" keskustelusta.
Mutta en minä mitään korkeakulttuuria ajakaan takaa. Vain normaalia, molemminpuolista kunnioitusta ja aikuisten tavanomaista keskustelukulttuuria.Etkö usko, että näillä ikäihmisillä on keskustelukulttuuri - ja taito hallinnassa.
Ihan suotta siinä vedät herneitä nenääsi.
Jos joku teksti ottaa kaalin, mene hetkeksi vaikka sinne puutarhaasi ja mieti kannattaako joka asiasta nostaa suuri haloo?
Herkkähipiäisen on hyvä olla hetki levossa,
että nahka kestää kosketuksen, edes hipaisun joltain palstalaiselta.
Omiin tapoihinsa täällä apua voi pyytää.
Niitä ohjeita täällä on sinullekin tarjottu! - Anonyymi
Sivistystaso on hyvin vaihteleva tällä palstalla, siksi täällä
keskustelut ovatkin enimmäkseen "sekametelisoppaa" tai
täyttä "scheißea". - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Miten niin?
Mutta en minä mitään korkeakulttuuria ajakaan takaa. Vain normaalia, molemminpuolista kunnioitusta ja aikuisten tavanomaista keskustelukulttuuria.Korkeakulttuurista ymmärrät yhtä paljon kuin sika hopealusikasta Itse olet ylijankuttaja kun yrltät manipuloida täällä. Puhu kunnoituksesta vasta sitten kun osaat sitä muille osoittaa,.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö usko, että näillä ikäihmisillä on keskustelukulttuuri - ja taito hallinnassa.
Jos joku teksti ottaa kaalin, mene hetkeksi vaikka sinne puutarhaasi ja mieti kannattaako joka asiasta nostaa suuri haloo?
Niitä ohjeita täällä on sinullekin tarjottu!Niin samaa mieltä. Huvittava tuo paloma🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö usko, että näillä ikäihmisillä on keskustelukulttuuri - ja taito hallinnassa.
Niitä ohjeita täällä on sinullekin tarjottu!Juuri tuo sana herkkähipiäisen on hyvä olla levossa ? Siis siinä jo paljastat että kaikilla ei ole paikkaa suomi24 palstalla vaan ainoastaan ilkeilijöillä ja ivaajilla
.siis se vaikuttaa siltä kaikki ilkeät letkautukset hyväksytään ja jos joku ehdottaa jotakin niin hänet haukutaa ihmisenä. Välittömästi ja syytellään pomottamisesta.
Kai sitä nyt jokainen ihminen toivoo normaalin vastauksen ehdotuksensa jos ei tykätä niin sen voi sanoa ilman irvailuja .
Siis Paloman pitäisi kestää kaikki ilkeilyt sekö on sitä palstan keskustelu kulttuuria .
Ihmettelen tuota puolustuspuhetta. Kovasti . Sillä voisivat ne toisetkin lopettaa ilkeilemästä.
Meitä on muitakin jotka toivomme hieman enemmän hillittyä tapaa kohdata jonkun kirjoittamiset , niin moni aloitti täällä mutta lopetti kun ei ymmärtänyt miksi aikuiset ihmiset sanovat ilkeästi toiselle ihmisille .
Näin ajattelen minä enkä mitenkään ilkeile samalla , kun en koskaan ole hyväksynyt koulukiusausta enkä netti kiusausta .. mielestäni kaikki voisivat hyvin kun olisi sopuisaa keskustelua.
- Anonyymi
Kirjoitin kirjautuneena:
Petolinnut taivaalla lentäessään ovat petolintuja, täällä lentäessään se on haukkumasana.
Miten se menikään, pata kattilaa jne...
Kommentti poistettiin samantien sääntöjen vastaisena.
Mitähän sääntöjen vastaista siinä oli.
Katsotaan lähteekö tämäkin.
Eliaana- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Saattaahan se petolintu olla metaforakin, eikä niinkään haukkumasana.
Ainakin kaikki itse käyttämänsä ikävät ilmaisut p selittää metaforiksi.
Tellukka kirjoitti:
Saattaahan se petolintu olla metaforakin, eikä niinkään haukkumasana.
Myös vertauskuvallisesti se on haukkumasana ja tarkoitettu loukkaukseksi.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Myös sinun suoltamasi monet metaforat ovat loukkauksia.
Paloma.se01 kirjoitti:
Mistäs sen tietää, että mitkä vertauskuvat ovat tarkoitettu haukkumasanaksi ja loukkaukseksi ja mitkä eivät?
Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että jotkut sinunkin käytämäsi vertauskuvat toisista kirjoittajista saattaa tuntua heistä loukkaavilta.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Mistäs sen tietää, että mitkä vertauskuvat ovat tarkoitettu haukkumasanaksi ja loukkaukseksi ja mitkä eivät?
Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että jotkut sinunkin käytämäsi vertauskuvat toisista kirjoittajista saattaa tuntua heistä loukkaavilta.Sen tietää siitä keneen se kohdistuu.
Jos se kohdistuu Palomaan, niin silloin se on tarkoitettu loukkaukseksi, mutta jos se Palomalta kohdistuu anonyymeihin, niin silloin se on pelkkä metafoora, huumorimielessä kirjoitettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen tietää siitä keneen se kohdistuu.
Jos se kohdistuu Palomaan, niin silloin se on tarkoitettu loukkaukseksi, mutta jos se Palomalta kohdistuu anonyymeihin, niin silloin se on pelkkä metafoora, huumorimielessä kirjoitettu.Juuri noin se on.
Koskee myös omaa nikkiään tuo. Itse muka rauhankyyhky, muille paskova pulu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin se on.
Koskee myös omaa nikkiään tuo. Itse muka rauhankyyhky, muille paskova pulu.Seurasi kirjoittajia, merkkinä rauhankyyhky!
Kävi ilkeilemässä ja tavallaan aliarvioi kirjoittajaa.
Kunnes sai hiukan nenilleen.
Muka puhelimella kirjoitettu ja siksi merkki... pyh. Mitä hyötyy jos kyttää muiden viestejä.
Eihän täällä salaisuuksia paljasteta. - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Voi helladuudelis kun sitä ollaan nyt ihan kolhuille loukkaanuuttu, nyyh! Ihan kuin viisivuotiaat.
Tellukka kirjoitti:
Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että jotkut sinunkin käytämäsi vertauskuvat toisista kirjoittajista saattaa tuntua heistä loukkaavilta.Eipä tule heti mieleen milloin olisin käyttänyt vertauskuvia tai metaforeja jotka kohdistuvat kehenkään tiettyyn henkilöön, rekattuun tai anonyymiin.
Anonyymit poimivat itselleen sopivat kengät korista ja sitten se on jotenkin minun vikani, jos joku löytää itselleen sopivan :))- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Eipä tule heti mieleen milloin olisin käyttänyt vertauskuvia tai metaforeja jotka kohdistuvat kehenkään tiettyyn henkilöön, rekattuun tai anonyymiin.
Anonyymit poimivat itselleen sopivat kengät korista ja sitten se on jotenkin minun vikani, jos joku löytää itselleen sopivan :))Ei ihme ettei tule mieleen. Ethän sinä iltapäivällä muista mitä olet aamupäivällä sanonut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ihme ettei tule mieleen. Ethän sinä iltapäivällä muista mitä olet aamupäivällä sanonut.
Lue nyt kaksi kertaa mitä vastasit Palomalle . Siis miksi haluat ainoastaan haavoittaa
Saatko siitä jotain nautintoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue nyt kaksi kertaa mitä vastasit Palomalle . Siis miksi haluat ainoastaan haavoittaa
Saatko siitä jotain nautintoa.Jos totuus itsestään haavoittaa, niin kyllä silloin on itsetutkistelun paikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos totuus itsestään haavoittaa, niin kyllä silloin on itsetutkistelun paikka.
Sinun totuutesi ainoastaan
- Anonyymi
Usari (uusisuomi) luuli aikanaan, että sen moderoitu keskustelupalsta kutsuu
kermaa keskustelemaan mm. 200 kansanedustajaa joille varattiin mitä vain
Usarin sensuurin takia lähti ensin vihreät, sitten perussuomalaiset ja lopulta
sinne jäi kourallinen porukkaa kinaamaan keskenään typeriä riitojaan
se siitä
ihme hommaa sinänsä, että joku viitsii kuluttaa elämänsä stilisoiden juttujaan joiden
aiheet kopioi päivälehdistä
Lehden toimittajat saavat sentään pientä palkkaa ja niiden on pakko joka päivä tehdä typeriä juttuja jotta palkka juoksisi vaikka ukko makaa
Mutta että joku tavis ilmatteeksi viitsii jauhaa niitä lopun elämänsä on kummallista
Sensuurin kiristymisen jälkeen sinne jäi kourallinen ja myös todella pihalla olevat - nyt näyttää tämä hiljentyneen? - US antoi
vuosi kausia pilkata totaalisilla sekojutuillaan luonnontieteitä, olisiko nyt blokattu?
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/author/jukka-savorinen/- Anonyymi
Jäi sinne usariin yksi terävästä kärjestä, tarina Kekkosesta
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/raimoilaskivi/diktaattoreja-siella-ja-yksi-meillakin/ - Anonyymi
sitten vielä, tämä on sikäli haasteellista tulevaisuudessa, että erilaisilla hulluillahäiriköillä
on tekoäly apuna ja ne alkavat posmittaa pitkiä kunnollisella kielellä kirjoitettua sontaasisältävää teksti erilaisille palstoille
esimerkiksi vakavilla suljetuilla sijoituspalstoilla on luokkaa 10 prosentin rajoitus
että teksti ei saa sisältää enempää kuin ehdottomasti tarvitaan tekoälytietoa ja se on
mainittava vaarana on etta se sisältää virheitä tietenkin koska katsoo peräpeiiin
ja rajoitettuun kielimateriaaliin
se voi olla näiden "keskustelu" palstojen tuho pahempi kuin sekoukon tunkema linkitys
päivän uutisiin
- Anonyymi
Montakohan kertaa oloaikanaan Suomi24 ylläpito on tehnyt asiakaskyselyjä ja parantamisehdotuksia käyttäjiltään?
Eihän tästä niin kovin kauan ole viimeisimmästä kyselystä.
Onko nämä palstalla tehdyt parantamisaloitukset koskaan poikineet mitään hyvää?
Ainakin tämä jo aloituksessaan haastoi sanasotaan. Onhan sekin eräänlainen kutsu jankuttamiseen, jonka eräät ovat mieltäneet terveeksi palstakeskusteluksi anonyymeille ilkeillessä. - Anonyymi
Suomi24:nsadoille osioille tullee miljoona kommenttia päivässä ?
Ei ylläpitoa kiinnosta ehdotukset riiteleviltä eläkeläisiltä. Sorry ! - Anonyymi
Mukavaa ja leppoisaa perjantai-iltaa kaikille hyväntuulisille ja leppoisille ihmisille.
- Anonyymi
Kiitos, ja sinulle +kaltaisillesi tasapainoisille palstalla olijoille
Lämmintä, rauhallista syyskuun loppua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos, ja sinulle kaltaisillesi tasapainoisille palstalla olijoille
Lämmintä, rauhallista syyskuun loppua.Meillä vielä elokuu.
- Anonyymi
"Täällä ei tule mitkään muutokset onnistumaan. Niin paljon näyttää olevan kaunaa ja katkeruutta rekisteröityneiden välillä."
Kauna ja katkeruus ei synny tyhjästä. Eniten ilmapiiriä on pilannut
manipuloiva jyrääjä - tarkoituksella, koska ei luonteelleen mitään mahda.
Ressukka on jäänyt liian vähälle huomiolle joten hän pulpahti esiin kirjoittamalla
kuka ketäkin haukkuu ja millainen kukakin on.
Siinä sai neljä (?) rekattua tuomionsa, joitten ystävän luulin hänen olevan,
mutta se olikin vain teeskentelyä ja manipulointia.
Ei ystäviä haukuta.- Anonyymi
Ei mitään kaunaa tai katkeruutta niinkään ole, vaan vastenmielisyyttä öykkäreitä kohtaan.
- Anonyymi
Valtaosa tämän palstan ämmistä on tietenkin harmittomia hyvepostaajia ja sitten on niiden kiusaajia pistelemässä
Kyllähän näissä vainoajissa mielenhäiriökäyttäytymistä on eli vältettävää porukkaa- Anonyymi
Hmmmm... hyvepostaajat!
Rekatuista tulee mieleen heti H ja D ja E.
Nimimerkkiä käyttävistä M.
Moni näyttää vetäytyneen palstalta tai siirtyneent anoiksi.
Tulokkaiden hyveistä ei vielä varmuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hmmmm... hyvepostaajat!
Rekatuista tulee mieleen heti H ja D ja E.
Nimimerkkiä käyttävistä M.
Moni näyttää vetäytyneen palstalta tai siirtyneent anoiksi.
Tulokkaiden hyveistä ei vielä varmuutta.Mihin kategoriaan itse lukeudut?
- Anonyymi
Jyrääjä on se vainoaja ollut 20 (?) vuotta ja hänen ruosutukijansa.
"Jyrääjä" on taas aikaisin hereillä ja en nyt puhu ainakaan kenestäkään joka kirjoittaa rekisteröidyllä nimimerkillä, vaan hänestä jonka korvien välissä asuu katujyrä ja joka kantaa kaunaa ajasta ikuisuuteen.
- Anonyymi
Itse olet vielä aiksisemmin herännyt kyyläämään ja anelemaan armoa jyräpariltasi, kun. ystävystyit väärän henkilön kanssa.
- Anonyymi
Voi hyvänen aika. Onko tämä palsta todellakin niin tärkeä, että osallistuen kellonaikoja tarkkaillaan. Ruotsi on jäljessä ajallisesti.
Ettei vaan se liehuletti siellä olohuoneen ikkunan ääressä käy öisin 80+ palstalla.- Anonyymi
Se on mahdollista, jos siellä kylätiellä ei ketään yöllä kulje liehuletin yhteisöllisyyden tarvetta tyydyttämässä. Tämä palstahan antaa yksinäisille vertaistukea.
- Anonyymi
Eihän pakkomielle kirjoittaa palstaan liity tärkeyteen, vaan haluun esiintyä eli tuhlaa aikaansa nyt, kun elämässään ei ole koskaan saanut ääntään kuuluville. Kukaan ei ole kysynyt mitään
Plomahan on keksinyt erinomaisen kanavan, kirjailijan työn. Kannattaa miettiä voisiko itse tehdä jotain- Anonyymi
Vielä sen verran, että mahdottoman mainio demari (harvinaista) tohtori Lasse Lehtinen sanoi, että kun hän oli eduskunnassa, kukaan ei koskaan kysynyt häneltä mitään (politiikan tuntija, väitöskirja yleiskieltä ja suoraa puhetta)
- Anonyymi
Eiipä tuo kirjailjan työ estä pakkomielteestä pomottaa ja opettaa palstalla. Yrittää jopa ylläpitoa painostaa että saisi palstan mieleisekseen. Halunsa esiiintyä on. valtava.
- Anonyymi
No onhan sillä apuna isojyrä, kuuluvat kauppakärrittömien aateliin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiipä tuo kirjailjan työ estä pakkomielteestä pomottaa ja opettaa palstalla. Yrittää jopa ylläpitoa painostaa että saisi palstan mieleisekseen. Halunsa esiiintyä on. valtava.
Nyt on niin että hän ei pomota mitenkään vaan ehdottaa kuten tehdään aina ryhmissä.
Mutta tottakai sekin tulkitaan väärin, kuinkas muuten. . Ihmisillä täytyy olla kovia ongelmia oman itsetuntonsa kanssa kun väännetä ihan tavallinen asiaa pomottamisesta. Minä en ainakaan koe häntä sellaisena kun täällä muutama tekee , mutta ehdotuksia voi tehdä jokainen ja sitten voi vaan sanoa ei jos ei miellytä . En tajua tuollaista kulttuuria kun joka sana punnitaan ja käsitetään väärin.
Ja toisaalta tiedän kyllä syytkin sellaiseen käytökseen
Joten ihmettelen vaan että kukaan ei ole puuttunut asiaan koskaan ja se on hyv
In epänormaalia käytöstä jossa aikuiset ihmiset ovat kun lapsia . Tämä o; se mitä minä olen havainnut. Ilkeyksiä satelee heti jos jollain on jotain kerrottavaa, joka tottakai tulkitaan väärin tippien kuka sen on kirjoittanut.
.kaikki elää erilaista elämää , riippuen useasti mitä on tehnyt työkseen.ihmiset jotka ovat tottuneet tekemään työtä ryhmissä. Eivät puhu pomottamisesta koska ryhmissä annetaan ehdotuksia , ne joko hyväksytään tai ei. Se joka on tehnyt ehdotuksen ei saa mitään ilkeyksiä osakseen, koska ryhmissä tehdään vaan sillai .
Eikä kukaan tunne alemmuuden tunteita jos joku toinen on hyvä jossain asiassa , päin vastoin kannustetaan .
Mutta ihmiset jotka eivät ole tehneet työtä ryhmissä. Kokevat kaiken uhkana , ihan vaan pienen ehdotuksen , se ei ole pomottamista, niin tekee ihmiset jotka ovat tehneet työtä isoissa ryhmissä , sekin todistaa että joku todella haluaa parantaa palstaa. .
Ja kuten huomataan niin parannusta tarvitaan
Tämä on vaan minun mielipiteeni, ja toivon ettei laiteta siitäkin ilkeyksiä takaisin, halusin vaan kertoa miten minä koen palstan hengen . Joten en siis millään pahalla. Vaan minun mielipiteeni. , - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on niin että hän ei pomota mitenkään vaan ehdottaa kuten tehdään aina ryhmissä.
Mutta tottakai sekin tulkitaan väärin, kuinkas muuten. . Ihmisillä täytyy olla kovia ongelmia oman itsetuntonsa kanssa kun väännetä ihan tavallinen asiaa pomottamisesta. Minä en ainakaan koe häntä sellaisena kun täällä muutama tekee , mutta ehdotuksia voi tehdä jokainen ja sitten voi vaan sanoa ei jos ei miellytä . En tajua tuollaista kulttuuria kun joka sana punnitaan ja käsitetään väärin.
Ja toisaalta tiedän kyllä syytkin sellaiseen käytökseen
Joten ihmettelen vaan että kukaan ei ole puuttunut asiaan koskaan ja se on hyv
In epänormaalia käytöstä jossa aikuiset ihmiset ovat kun lapsia . Tämä o; se mitä minä olen havainnut. Ilkeyksiä satelee heti jos jollain on jotain kerrottavaa, joka tottakai tulkitaan väärin tippien kuka sen on kirjoittanut.
.kaikki elää erilaista elämää , riippuen useasti mitä on tehnyt työkseen.ihmiset jotka ovat tottuneet tekemään työtä ryhmissä. Eivät puhu pomottamisesta koska ryhmissä annetaan ehdotuksia , ne joko hyväksytään tai ei. Se joka on tehnyt ehdotuksen ei saa mitään ilkeyksiä osakseen, koska ryhmissä tehdään vaan sillai .
Eikä kukaan tunne alemmuuden tunteita jos joku toinen on hyvä jossain asiassa , päin vastoin kannustetaan .
Mutta ihmiset jotka eivät ole tehneet työtä ryhmissä. Kokevat kaiken uhkana , ihan vaan pienen ehdotuksen , se ei ole pomottamista, niin tekee ihmiset jotka ovat tehneet työtä isoissa ryhmissä , sekin todistaa että joku todella haluaa parantaa palstaa. .
Ja kuten huomataan niin parannusta tarvitaan
Tämä on vaan minun mielipiteeni, ja toivon ettei laiteta siitäkin ilkeyksiä takaisin, halusin vaan kertoa miten minä koen palstan hengen . Joten en siis millään pahalla. Vaan minun mielipiteeni. ,Kiitos asiallisesta kirjoituksestasi!
kylmätotuus
Olen miettinyt ja tullut siihen tulokseen, että elämme Paloman kanssa erilaista arkea kuin moni palstalla kirjoittava.
Emme vedä ostoskärriä perässämme.
Minä esim. en siivoa joka viikko, enkä käristä siankylkeä, enkä pakasta talven varalle.
Kun koen tekemisen pulaa, ryhdyn tekemään.
Tämä kirjoittelukin on luppoajan kulua.
Ensi viikolla otan pensselit ja taulunpohjat ja alan harrastamaan.- Anonyymi
Mnä taas uskon ettette te paloman kanssa ole ainoita joilla on autot kauppamatkoille, eivät muut vaan tule ivailemaan muille autottomuudesta.
Paloma varmaan siivoaa ketteränä itse, nuorempi vetreä aviomies auttaa ja tekee raskaat työt.
Miksi siivoisitkaan joka viikko, kun teillä käy siivooja, koska ette itse jaksa ettekö kykene. Ei itse siivoaville ole aihetta vithuilla, mutta kuvaa luonnettasi, Paloma kasvattaa paljon miehensä kanssa vihanneksia ja marjoja, miehensä poimii puolukoita ja sieniä. Mutta on teissä kyllä yhteistäkin, eikä niin kovin kaunista, - Anonyymi
Lopeta luuleminen. Luulosi ovat niin narsistisia, ylimielisiä ja itserakkaita.
- Anonyymi
Älä ole noin katkera ja kateellinen Hillalle. Hän on lähempänä 90 kuin 80. On kunnioitettavaa, että pitää itsestään ja kunnostaan huolta tehden kauppamatkat kävellen. Joku ehkä hakisi taksiseteleitä tai kotiapua.
En tiedä onko sillä vohveliraudalla makkaroiden käristäminen parvekkeella niin eksoottista, että se menee yli liesituulettimen alla paistamisen.
Siivoaminen on myös yksi kuntoa ylläpitävä tekeminen.
Mikä onkaan ihanampaa kuin istahtaa puhtaan, siistin kodin nojatuoliin. Tuore leikkokukkakimppu maljakossa. Lasillinen virkistävää itse valmistettua mehua. - Anonyymi
Onneksi elän erilaista arkea kuin sinä . Ja onneksi on paljon juhlaakin, viimeksi kolmannen lapsenlapsenlapsen ristiäiset.
Paloman arki kyllä kuulostaa aika paljon minun arjeltani, he ovat vaannmiehensä kanssa nuorempia, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mnä taas uskon ettette te paloman kanssa ole ainoita joilla on autot kauppamatkoille, eivät muut vaan tule ivailemaan muille autottomuudesta.
Paloma varmaan siivoaa ketteränä itse, nuorempi vetreä aviomies auttaa ja tekee raskaat työt.
Miksi siivoisitkaan joka viikko, kun teillä käy siivooja, koska ette itse jaksa ettekö kykene. Ei itse siivoaville ole aihetta vithuilla, mutta kuvaa luonnettasi, Paloma kasvattaa paljon miehensä kanssa vihanneksia ja marjoja, miehensä poimii puolukoita ja sieniä. Mutta on teissä kyllä yhteistäkin, eikä niin kovin kaunista,Missäs se lukee että vetreä aviomies on nuorempi , vai onko mielikuvitus taas päässyt lentämään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missäs se lukee että vetreä aviomies on nuorempi , vai onko mielikuvitus taas päässyt lentämään
Paloma on kertonut miehensälegolassi liinatukan olevan häntä vähän nuorempi. Erittäin hyvässä kunnossa, terve ja urheilullinen.
Anonyymi kirjoitti:
Miksi siivoisitkaan joka viikko, kun teillä käy siivooja, koska ette itse jaksa ettekö kykene. Ei itse siivoaville ole aihetta vithuilla, mutta kuvaa luonnettasi, Paloma kasvattaa paljon miehensä kanssa vihanneksia ja marjoja, miehensä poimii puolukoita ja sieniä. Mutta on teissä kyllä yhteistäkin, eikä niin kovin kaunista,Ivailinko? Se kuva on sinun päässäsi, ei minun.
Kirjoitin tuonne kiikkustuoliin mehiläisvahasta.
Konttasimme mieheni kanssa ja hankansimme huonekalujen jättämiä mustia viiruja pois.
Kyettiin, en toki vittuile, kerron vain omasta arjesta, joka poikkeaa varmasti sinun arjesta.
Lähinnä Paloman arki on luovaa kuten omanikin.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi siivoisitkaan joka viikko, kun teillä käy siivooja, koska ette itse jaksa ettekö kykene. Ei itse siivoaville ole aihetta vithuilla, mutta kuvaa luonnettasi, Paloma kasvattaa paljon miehensä kanssa vihanneksia ja marjoja, miehensä poimii puolukoita ja sieniä. Mutta on teissä kyllä yhteistäkin, eikä niin kovin kaunista,Kuka täällä muka i sillä . Ihmisillä on auto silloin kun tarvitsevat sellaista. Ei siis mitenkään että siitä jonkun pitäisi kadehtia ja jopa mainita, auto ei ole tönäön mitäön luksusta ainoasta kapine millä pääsee paikasta toiseen jaa että sait siivouksestakin väännettyä rautalankaa . Voi teidän raukkojen kanssa , kateus tekee ihmisestä katkeran etekin ku; kateuteen ei ole mitään aihetta .
Mitä tulee siivoamiseen niin kukin tekee senkin asian siten kun itselle sopii , toiset ottavat apua siihen. Ainakin väliaikaisesti jos on toipumassa vaikka leikkauksesta , ja toiset vaan yksinkertaisesti ei tykkää siivoamisesta . Siis jokaisen ihan oma päätös.
Ja sinun asiasi ei ole analysoida kenenkään luonnetta. Et siihen kykene eikä sinulla ole siihen koulutusta edes.
Lue itse tekstisi oikein hitaasti , niin näet ettei se mitenkään ole edes realistinen . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka täällä muka i sillä . Ihmisillä on auto silloin kun tarvitsevat sellaista. Ei siis mitenkään että siitä jonkun pitäisi kadehtia ja jopa mainita, auto ei ole tönäön mitäön luksusta ainoasta kapine millä pääsee paikasta toiseen jaa että sait siivouksestakin väännettyä rautalankaa . Voi teidän raukkojen kanssa , kateus tekee ihmisestä katkeran etekin ku; kateuteen ei ole mitään aihetta .
Mitä tulee siivoamiseen niin kukin tekee senkin asian siten kun itselle sopii , toiset ottavat apua siihen. Ainakin väliaikaisesti jos on toipumassa vaikka leikkauksesta , ja toiset vaan yksinkertaisesti ei tykkää siivoamisesta . Siis jokaisen ihan oma päätös.
Ja sinun asiasi ei ole analysoida kenenkään luonnetta. Et siihen kykene eikä sinulla ole siihen koulutusta edes.
Lue itse tekstisi oikein hitaasti , niin näet ettei se mitenkään ole edes realistinen .Kukaan ei ole osoittanut olevansa kade tuolle korven asukille. Eikä todellakaan ole mitään aihetta kateuteen, siinä olet oikeassa.
Kukaan ei ivannut autolla ajamista mutta kk ivasi kauppakärryn vetämistä. - Anonyymi
korppis kirjoitti:
Ivailinko? Se kuva on sinun päässäsi, ei minun.
Kirjoitin tuonne kiikkustuoliin mehiläisvahasta.
Konttasimme mieheni kanssa ja hankansimme huonekalujen jättämiä mustia viiruja pois.
Kyettiin, en toki vittuile, kerron vain omasta arjesta, joka poikkeaa varmasti sinun arjesta.
Lähinnä Paloman arki on luovaa kuten omanikin.Paloma luo omakustanne kirjoja, sinä keramiikkapyttyjä. Eiköhän luovuutta ole psljon muunkinlaista, kaikki ei vaan niistä palstoilla kailota.
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei ole osoittanut olevansa kade tuolle korven asukille. Eikä todellakaan ole mitään aihetta kateuteen, siinä olet oikeassa.
Kukaan ei ivannut autolla ajamista mutta kk ivasi kauppakärryn vetämistä.Olet kade, jos et olosi, olisit vaiti ; )
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei ole osoittanut olevansa kade tuolle korven asukille. Eikä todellakaan ole mitään aihetta kateuteen, siinä olet oikeassa.
Kukaan ei ivannut autolla ajamista mutta kk ivasi kauppakärryn vetämistä.Jaa että ivasi ? , olisko niin ettei pidä kauppa kärryjen vetämisestä . Miksi auto sitten piti edes mainita tekstissäsi jos sillä ei ole osaa jotenkin jonkun hampaankolossa kun piti oikein huomauttaa ettei ole ainoa jolla on auto . Sen hön tosin tietää ilman sanomistakin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paloma luo omakustanne kirjoja, sinä keramiikkapyttyjä. Eiköhän luovuutta ole psljon muunkinlaista, kaikki ei vaan niistä palstoilla kailota.
Kreatiivisia ihmiset tekevät luovaa työtä. Eikö niistäkään olisi heidän saanut mainita .
Ihanaa mielestäni että iäkkäänäkin. Saadaan aikaan asioita , ja kun on taipumusta luovaan työhön niin mikäs siinä ! Minä ainakin kannustan. Kumpaakin mielessäni heidän töistään .
Jaa ettei ” kailota” kyllä minun mielestäni voi kertoa ilman että sinun on sanottava että kailottaa , niinhän ne muutkin kertovat mitä tekevät. Joku selittää miten siivoaa, toinen taas laittaa ruokaa , mutta se vissiin on niin että se ei ole kailottamista minua , kas kun siitä ei tartte kenenkään kadehtia, jos nyt ei sitten ole laittanut jotain erikoista exoottisilla aineksilla, siitä pitää heti huomauttaa , kuten on huomattu , ja sanottu kehumiseksi . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kreatiivisia ihmiset tekevät luovaa työtä. Eikö niistäkään olisi heidän saanut mainita .
Ihanaa mielestäni että iäkkäänäkin. Saadaan aikaan asioita , ja kun on taipumusta luovaan työhön niin mikäs siinä ! Minä ainakin kannustan. Kumpaakin mielessäni heidän töistään .
Jaa ettei ” kailota” kyllä minun mielestäni voi kertoa ilman että sinun on sanottava että kailottaa , niinhän ne muutkin kertovat mitä tekevät. Joku selittää miten siivoaa, toinen taas laittaa ruokaa , mutta se vissiin on niin että se ei ole kailottamista minua , kas kun siitä ei tartte kenenkään kadehtia, jos nyt ei sitten ole laittanut jotain erikoista exoottisilla aineksilla, siitä pitää heti huomauttaa , kuten on huomattu , ja sanottu kehumiseksi .Korjaus kreatiiviset ihmiset
Anonyymi kirjoitti:
Paloma luo omakustanne kirjoja, sinä keramiikkapyttyjä. Eiköhän luovuutta ole psljon muunkinlaista, kaikki ei vaan niistä palstoilla kailota.
Kaikki ei kerro miksi? Lukisin ja keskustelisin mielelläni erilaisten harrastajien kanssa.
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Kaikki ei kerro miksi? Lukisin ja keskustelisin mielelläni erilaisten harrastajien kanssa.
No ehkä näillä harrastajilla on muitakin paikkoja kertoa asioitaan, kaikille tämä palsta ei ole ainut kontakti. Sitäpaitsi täällä on kertottu, käsitöistä( esim hilla ), puutarhoista, ramtatilan hoidosta( eliaana esim hyvin luova ja monitaitoinen) matkustus( esim ramona), kirjallisuus( esim deme
). Oleko osoittanut kiinnostusta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paloma on kertonut miehensälegolassi liinatukan olevan häntä vähän nuorempi. Erittäin hyvässä kunnossa, terve ja urheilullinen.
Vähän tarkoittaa kuukausia ei vuosia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko hyvinkin lähin kaveri hänen miehensä kanssa , kun nimittelet se tavallisesti riittää kun sanoo vaan sanoo nänen miehensä , ei tarvita lisänimiä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei ivannut autolla ajamista mutta kk ivasi kauppakärryn vetämistä.Ei se ollu5 ivaa ainoastaan toteamus ettei hön halua vetää kauppakärryjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko hyvinkin lähin kaveri hänen miehensä kanssa , kun nimittelet se tavallisesti riittää kun sanoo vaan sanoo nänen miehensä , ei tarvita lisänimiä
nänen miehensä :)))))))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nänen miehensä :)))))))
Oi taas tuli väärinlyönti no hyvä että sain tehdä jonkun iloiseksi tällekkin päivälle. .ei näköjään paljon tarvitse kun eräillä on hauskaa.sanan Piti olla ” HÄNEN ”
Ilmeiseti muut ymmärsivät koska ei enempää ollut pilkun viilaajia paikalla . - Anonyymi
Eiköhän kuitenkin ole tärkeintä elää sellaista elämää, mikä on itselle mielekästä.
Minulla on ollut ostoskärry jo kauan. Se on näppärä kapistus, jolla saan kuljetettua kotiini kerralla monen päivän ruuat ja juomat.
Pakastin on ahkerassa käytössä.
Keitän kaali-ja kasvissosekeittoa isossa kattilassa ja osan keitoista pakastan. Syön joka päivä marjoja ja ostankin niitä laatikoittain ja laitan rasioissa pakastimeen.
Käyn kävelyllä, ratkaisen Punaisen Pelikaanin ristikoita, tietenkin kuuntelen musiikkia ja saatanpa nukkua päikkäritkin, jos väsy iskee. Siinähän se päivä kuluukin.
Nyt en ole vastuussa enää kuin itsestäni ja voin olla pitkin tai poikin.
kylmätotuus
- Anonyymi
Miten hassua, en olisi ikinä uskonut, että muorit jaksaa änkyttää näitä, se käy kaupssa autolla, se siivoaa, se tekee tätä tai tuota. Ja vielä- miten sen tekee , omalla autolla vai onko vaikk varaa ajaa pirssillä. Siivoaako vai ei, vai silittääkö tai säilöökö?
Mukava näistä on kertoa, ei siinä mitään, mutta ei niitä sitten tuhon malliin tarvi repostella. Vai tarvitseeko?
Antaa ihmisten ihan nätisti tehdä niinkuin tahtoo.
Kun ei paljon sotke , tarvii harvoin siivota.
Kauppa tuo tavarat kotiin ja voi tyhjin käsin tehdä ne ulkolenkit.
Kun ei pidä autoa ( = pistä rautaan rahaa), voi ajaa pirssillä jne jne,,,- Anonyymi
Joillekin se näyttää olevan hyvinkin tärkeää.
Siinä on luovuus äärimmillään miten ne ruuat kaupasta kotiin saa. Woltia ei mainittu. Ehkä se ei ole luovaa. - Anonyymi
Mielestäni kertominen ihan arkiasioistakin on täysin ok, ja ihan ok myös keskustella ihan mistä vaan mieleen tulee, kunhan ollaan asiallisia. Aivan liikaa pikkumaista nälvimistä toisista kirjoittajista esiintyy, tuleeko muka pahansuopaisuudesta hyvä olo, en usko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni kertominen ihan arkiasioistakin on täysin ok, ja ihan ok myös keskustella ihan mistä vaan mieleen tulee, kunhan ollaan asiallisia. Aivan liikaa pikkumaista nälvimistä toisista kirjoittajista esiintyy, tuleeko muka pahansuopaisuudesta hyvä olo, en usko.
Minä jos kertoisin omasta harrastuksistani. Ja elämästäni , niin tiedän jo etukäteen; miten se otetaan vastaan, siksi en kirjoita mitään. Hienoa asiaa ei saisi kukaan saivartelulla pilata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä jos kertoisin omasta harrastuksistani. Ja elämästäni , niin tiedän jo etukäteen; miten se otetaan vastaan, siksi en kirjoita mitään. Hienoa asiaa ei saisi kukaan saivartelulla pilata.
Ilkeilijän voisi laittaa ylläpidon toimesta pariksi viikoksi jäähylle, bannata, oppis tavoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilkeilijän voisi laittaa ylläpidon toimesta pariksi viikoksi jäähylle, bannata, oppis tavoille.
Kovapäinen jyrääjä ei omaa tapoja eikä opi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata kertoa, ellet ole LUOVA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovapäinen jyrääjä ei omaa tapoja eikä opi.
Ypn mukaan ilkeillä saa, kunhan ei mainitse virallista nimeä
Täällähän on kaikki nikkejä tai anoja. Anonyymi kirjoitti:
Ypn mukaan ilkeillä saa, kunhan ei mainitse virallista nimeä
Täällähän on kaikki nikkejä tai anoja.Ei pidä paikkaansa. Säännöissä kielletään kaikki loukkaavat viestit.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Säännöissä kielletään kaikki loukkaavat viestit.
Sinunkin viesteistä ainakin puolet on loukkaavia.
Anonyymi kirjoitti:
Sinunkin viesteistä ainakin puolet on loukkaavia.
Eipä taida olla.
Siihen tarvittaisi kohde ja sitä minulla ei ole.
Voin kirjoittaa hyvinkin kärkevästi ja kritisoiden asioita mutta kohdistamatta kritiikkiäni kehenkään erityisesti.
Edelleenkin, jos kenkä sopii, laita vaan jalkaasi ja pidä sitä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niin vanha ihminen muuta tapojaan
Oho, herättipä vilkasta keskustelua korpikirjailijan kommentti jossa oli elämäntapavertailua.
Olemme molemmat aktiiveja, ulospäin suuntautuvia ihmisiä, joilla on luova harrastus, uskoa omiin kykyihinsä ja positiivinen elämänasenne. Molemmat olemme avanneet elämäämme ja arkipäiväämme täällä. Koemme palstan virtuaaliyhteisönä ja jaamme mielellämme sekä ilomme että surumme palstakavereiden kanssa.
Tämä palstan kokemisen yhteisönä on sekä heikkoutemme että vahvuutemme.
Minulla ja korppiksella myös on kuitenkin paljon yhteistä useimpien palstalle kirjoittavien kanssa. Autot ja aviomiehet on varmaan monilla, pihat ja puutarhat, kasvimaat ja marjapensaat, kävelyretket luonnossa,, monet käyvät uimassa tai vesijumpassa. Kaikki siivoamme tai maksamme siivouksesta, kukin olosuhteidensa ja varallisuutensa mukaan. Leivomme, laitamme ruokaa, kokeilemme uusia reseptejä, tapailemme lapsiamme ja lapsenlapsiamme. Listaa voisi jatkaa kuinka pitkälle tahansa. Meillä on paljon enemmän asioita jotka jaamme, kuin niitä jotka tekevät meistä erilaisia.
Uskon että pystyisimme kirjoittelemaan sovussa täällä jos ottaisimme huomioon kaiken sen minkä ikäpolvemme naiset ja miehet jakavat keskenään sen sijaan että kritisoisimme, etsisimme luonnevikoja, virheitä tai takertuisimme jokaiseen lillukanvarteen.
HYvää lauantaita.
(Ja sen kärrykassin ostan varmaan jossain vaiheessa, varsinkin jos autoa ei ole enää käytettävissä tai ajokorttia ei saa uusituksi. Mutta vielä ei ole sen aika.)- Anonyymi
Ette te nyt erityisen positiivisia ole, turha sitä toitotta kun se ei käytöksessä näy. Luovuudellakaan ei kannattaisi leuhkia kun ei tuotokset ole kummosia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ette te nyt erityisen positiivisia ole, turha sitä toitotta kun se ei käytöksessä näy. Luovuudellakaan ei kannattaisi leuhkia kun ei tuotokset ole kummosia.
Tuo on niin totta.
- Anonyymi
Elämäntapa vertailu koski k:n vertailua kiikkustuolin aloittajan kertomaan.
Totta kai tuo pilkallinen esimerkkien otto aiheuttaa keskustelua, koska vertailu oli yhtä outo kuin lattiakaivojen siivoaminen.
Miksi ei vertailussa ollut taulujen maalaaminen, kuoroharrastus, askartelukerhojen vetäminen, neuleiden suunnittelu ja niiden valmistaminen ym.
Niistä olen lukenut ko. kohteen kertovan.
Muistahan ei vertailuotosta julkaistu vaan todettiin kaikkien muiden toimivan kuin vertailukohde.
Voi sentään, ei kruununne kirkastu millään. Ei puhettakaan tuommoisten tekstien jälkeen sulassa sovussa kirjoittamisesta. Luulen ma. No ehkä jotkut hövelit. - Anonyymi
"Olemme molemmat aktiiveja, ulospäin suuntautuvia ihmisiä, joilla on luova harrastus, uskoa omiin kykyihinsä ja positiivinen elämänasenne."
Mikä saa sinut luulemaan, että se on jotain erikoista, jota muilla ei ole ?
Luovuuttanne olette käyttäneet palstoilla ahkerasti itsenne kehumiseen
ja palstan manipuloimiseen yhdessä ja erikseen jo 70 plussassa.
Manipuloitte palstaa ja sitten toinen teistä kävi ylläpidossa kantelemassa
kuin lapset jos saitte vastustusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olemme molemmat aktiiveja, ulospäin suuntautuvia ihmisiä, joilla on luova harrastus, uskoa omiin kykyihinsä ja positiivinen elämänasenne."
Mikä saa sinut luulemaan, että se on jotain erikoista, jota muilla ei ole ?
Luovuuttanne olette käyttäneet palstoilla ahkerasti itsenne kehumiseen
ja palstan manipuloimiseen yhdessä ja erikseen jo 70 plussassa.
Manipuloitte palstaa ja sitten toinen teistä kävi ylläpidossa kantelemassa
kuin lapset jos saitte vastustusta.Eivätpä nuo sielunsiskot ole kovin pitkälle päässeet itse omiin kykyihinsä uskomalla. Muut eivät ole uskoneet. Suomi24 on elämän päänäyttämö ja pääroolien paikka.
Ulospäin suuntaudutaan kun sisällä ei paljon mitään ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi hyvä Sylvi oliko taas sekin tavallinen keskustelu leuhkimista . Missä on itseluottamuksesi kun kaikki muka leuhkii , vaikka vaan kertovat ihan tavallisesta asiasta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on niin totta.
Tee paremmin jos osaat , minä olen lukenut osan hönen luovuudestaan ja kuule ne ovat ihan
Hyviä , mutta jos on lukija sellainen joka ei ymmärrä niin sille hän ei voi mitään.
Kas kun kukaan ei voi miellyttää kaikkia, ja etekkin sellaisia jotka jo lukemattakin sanovat ettei ole kummosia. Oletko kaukonäkijä vai.
Olet loukkaavaa tyyppi, silloin kun arvostelet ilkeästi toisen työtä .enfäs oma täysi elämän aikana oliko hyvin kummosta
Ehdotit aloituksessa, että rekatuilta anona kommentointi estettäisiin.
Se olisi selkeyttävää, kun ano olisi ano ja rekattu, rekattu ja sillä siisti.
Jäisi yksi arvuuttelujen ja väärien syytösten aihe pois.
Tuon luovuuden minä neän niin, että jokaisella ihmisellä on luovuutta. Se ilmenee monin eri tavoin.
Ei luovuutta ole pelkästään se, maalataanko tauluja, muovataanko jotain aineita, kirjoitetaanko jotain, lauletaanko.
Luovuus on läsnä ihan arjessa.
Siivotessa saattaa tulla idea, jonkin tekemisen muuttamisesta paremmaksi.
Pyykkiä käsitellä saattaa välähtää, miten tuunaa jonkun vanhan vaatteen uusiksi.
Ihminen on luonnostaan luova, eihän mitään kehitystäkään tapahtuisi ilman sitä.
Jokainen meistä luo, joka päivä, emme vaan kiinnitä siihen huomiota, olemme niin juuttuneet luutuneihin käsityksiimme, jotka joskus on meihin iskostettu.
Juurihan minä loin tämän tekstin.
Sataa, on satanut koko päivän, mukavaa illanjatkoa kaikille satoi tai paistoi.On totta että luovuutta ilmenee jokaisen ihmisen arkipäivässä ja askareissa, ellei nyt sitten aivan kaavamaisesti tee aina asioita samalla tavalla, rutiininomaisesti, joka päivä.
Luova ajattelu, onehkä kaikkien ominaisuus, jossain määrässä.
Luovuus harrastuksena taas viittaa siihen että teemme jotain uutta, itse kehitettyä ja ajateltua josta jää jonkinlainen jälki, taulu, veistos, laulu, sävellys, kirja, runo, raanu, matto, brodyyri, villasukat....jolla on jonkinlaista esteettistä tai käytännöllistä arvoa joko tekijälleen tai jollekin toiselle.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
On totta että luovuutta ilmenee jokaisen ihmisen arkipäivässä ja askareissa, ellei nyt sitten aivan kaavamaisesti tee aina asioita samalla tavalla, rutiininomaisesti, joka päivä.
Luovuus harrastuksena taas viittaa siihen että teemme jotain uutta, itse kehitettyä ja ajateltua josta jää jonkinlainen jälki, taulu, veistos, laulu, sävellys, kirja, runo, raanu, matto, brodyyri, villasukat....jolla on jonkinlaista esteettistä tai käytännöllistä arvoa joko tekijälleen tai jollekin toiselle.Nyt kun Eliaana oikaisi sinua, mitä kaikkea luovuus on, sinäkin siinä samoja asioita toistelet. Tähän asti vain sinä ja korppis olettemuka oleet luovia, kun käsistä on lähtenyt savimöykkyjä ja kaupaksi käymätön omakustanne. Ihmiskuntaa hyödyttävät keksinnöt ja tiedon sovellutukset ovat oikeaa luovutta. Luovuutta vaatii myö Eliaanan pärjääminen metsä/rantatilan hoidossa. Onhan se hienoa vaalia edellisten sukupolvien perintöä, kun on jo lastemlastenlasten polvea.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
On totta että luovuutta ilmenee jokaisen ihmisen arkipäivässä ja askareissa, ellei nyt sitten aivan kaavamaisesti tee aina asioita samalla tavalla, rutiininomaisesti, joka päivä.
Luovuus harrastuksena taas viittaa siihen että teemme jotain uutta, itse kehitettyä ja ajateltua josta jää jonkinlainen jälki, taulu, veistos, laulu, sävellys, kirja, runo, raanu, matto, brodyyri, villasukat....jolla on jonkinlaista esteettistä tai käytännöllistä arvoa joko tekijälleen tai jollekin toiselle.Mitä esteettistä tai käytännön arvoa kirjallasi on sinulle tai jollekkin toiselle? Entä koppiksen savipytyillä? Kaiken aikaa mainostat, että teitä kahta yhdistää jotkut pyhät arvot , luovuus ja lpositiivinen eöämänasenne. Kummastakaan ei ole mitään näyttöä täällä. Päinvastoin. Se ulospäin sunntatuneisuus kyllä näkyy. kaikki pitää levittää julki pöydille kaikkien katseille kuin halpa toririhkama.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Luovuus harrastuksena taas viittaa siihen että teemme jotain uutta, itse kehitettyä ja ajateltua josta jää jonkinlainen jälki, taulu, veistos, laulu, sävellys, kirja, runo, raanu, matto, brodyyri, villasukat....jolla on jonkinlaista esteettistä tai käytännöllistä arvoa joko tekijälleen tai jollekin toiselle."Hyvän ei tarvitse itseään kehua"
Se on sanonta, joka viittaa siihen, että todelliset lahjat ja arvon huomaa ja tunnistaa kyllä ilman, että täytyy koko ajan korostaa ja kehua itseään. - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Luovuus harrastuksena taas viittaa siihen että teemme jotain uutta, itse kehitettyä ja ajateltua josta jää jonkinlainen jälki, taulu, veistos, laulu, sävellys, kirja, runo, raanu, matto, brodyyri, villasukat....jolla on jonkinlaista esteettistä tai käytännöllistä arvoa joko tekijälleen tai jollekin toiselle.Luovuus on asia, joka ei tarvitse "markkinointia" ja jatkuvaa hehkutusta jos sitä
oikeasti on.
Jos sitä ei ole luovana itseään pitävä ihminen kehuu itse luovuuttaan tai tarvitsee ulkopuolista vahvistusta tai kehuja.
Oikeasti luova ihminen tuntee oman arvonsa ja riittävyytensä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hyvän ei tarvitse itseään kehua"
Se on sanonta, joka viittaa siihen, että todelliset lahjat ja arvon huomaa ja tunnistaa kyllä ilman, että täytyy koko ajan korostaa ja kehua itseään.Juuri noin se on. Erityisen kornia pokkuroida palstajyrää ylistämällä tämän luovaa saviharrastusta. Arvostus ei päde toiseen suuntaan, kun tämä keramiikkataiteilija ei arvosta kirjojen lukua, ei varmaan kirjojen tekoakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin se on. Erityisen kornia pokkuroida palstajyrää ylistämällä tämän luovaa saviharrastusta. Arvostus ei päde toiseen suuntaan, kun tämä keramiikkataiteilija ei arvosta kirjojen lukua, ei varmaan kirjojen tekoakaan.
Kirjojen lukemisessa ja ymmärtämisessä tarvitaan vähän aivoja.
Ei sellainen kiinnosta mitä ei pysty ymmärtämään.
- Anonyymi
Pitäisikö minun kertoa ,että maalaan paljon tauluja😂😂😂. Kyllä jokainen osaa maalata omalla tavallaan ,kun tahtoo.
Kaikki ihmiset ovat siis luovia, kukin omalla tyylillään.- Anonyymi
Ihan niin mutta se syvä luovuus ei omaa mitään sääntöjä , miten mikäkin asia tulee tehdä. Se lähtee vaan herkän ihminen aivoista ihan yksityisellä tavalla .kuten jos maalaa tauluja, siinä ei ole sääntöjä ainoastaan maalaajan ihan oma näkemys siitä millainen taulusta tulee. Kirjat ovat myös hyvin yksityisiä ihmisen Sydämmestä asti saatu tekstiä paperille , niihinkään ei laiteta aiheesta sääntöjä, mutta tavasta miten kirjoittaa ja mikä rivivälien tulee olla . Siis luomis työtä. Mutta esim kun kutoo sukkia ja lapasia niin niihin on monesti jo malli edessä miten sen tulee olla , se ei ole omaa luovuuttaan vaan tehdään mallista jonka joku toinen on tehnyt paperille, siis kutoja tekee työn jonka joku muu on suunnitellut.. minkä näköinen siitä tulee.
Mutta kaikki nämä asiasta vaativat osaamista .kaikista herkimpiä ovat säveltäjät Niitä sointuja kuunnellaan monet kerrat ennekö sävellys on oikein ja säveltäjä itse on siihen tyytyväinen .
Sitten kun kuulee suuren orkesterin sitä soittavan. Niin musikaaliset ihmiset huomaavat siinä kaikki vivahteet , kun vaan me tavallisesti emme niitä kuule samalla tavalla.
Luovuus on lahja ja usein juuri herkät ihmiset ovat niitä joilla se on mukana elämän taipaleella .
Edellinen sanoi että kaikki osaavat maalata tauluja ,ihan totta jokainen tekee omalla tyylillään, minäkin Mutta en edes kuvittele että esim saisin niitä myydyksi , sillä se joka ostaa näkee taulun samoin silmin kun se joka sen on maalannut . Muut näkevät vaan se kuvauksena jostain . Anonyymi kirjoitti:
Ihan niin mutta se syvä luovuus ei omaa mitään sääntöjä , miten mikäkin asia tulee tehdä. Se lähtee vaan herkän ihminen aivoista ihan yksityisellä tavalla .kuten jos maalaa tauluja, siinä ei ole sääntöjä ainoastaan maalaajan ihan oma näkemys siitä millainen taulusta tulee. Kirjat ovat myös hyvin yksityisiä ihmisen Sydämmestä asti saatu tekstiä paperille , niihinkään ei laiteta aiheesta sääntöjä, mutta tavasta miten kirjoittaa ja mikä rivivälien tulee olla . Siis luomis työtä. Mutta esim kun kutoo sukkia ja lapasia niin niihin on monesti jo malli edessä miten sen tulee olla , se ei ole omaa luovuuttaan vaan tehdään mallista jonka joku toinen on tehnyt paperille, siis kutoja tekee työn jonka joku muu on suunnitellut.. minkä näköinen siitä tulee.
Mutta kaikki nämä asiasta vaativat osaamista .kaikista herkimpiä ovat säveltäjät Niitä sointuja kuunnellaan monet kerrat ennekö sävellys on oikein ja säveltäjä itse on siihen tyytyväinen .
Sitten kun kuulee suuren orkesterin sitä soittavan. Niin musikaaliset ihmiset huomaavat siinä kaikki vivahteet , kun vaan me tavallisesti emme niitä kuule samalla tavalla.
Luovuus on lahja ja usein juuri herkät ihmiset ovat niitä joilla se on mukana elämän taipaleella .
Edellinen sanoi että kaikki osaavat maalata tauluja ,ihan totta jokainen tekee omalla tyylillään, minäkin Mutta en edes kuvittele että esim saisin niitä myydyksi , sillä se joka ostaa näkee taulun samoin silmin kun se joka sen on maalannut . Muut näkevät vaan se kuvauksena jostain .Hyvä kommentti Sinulta.
Luovuus ei tosiaankaan ole yksioikoinen asia.
Ajatelaanpa, että joku vaikkapa tuota kudinmallia katsellessaan saakin siitä uuden idean.
Samoin,kun joku elämänkertaa lukiessaan ajattelee, jospa minäkin.
Näin me ihmiset levitämme luovuutta tietämättämme.
Jonkun luovuus saattaa syttyä siitäkin, mitä joku toinen sanoo.
Minunkin laatikossani on nippu lyijykynäpiirroksia, oli joskus sellainenkin fiilis.
Ei niitä kenenkään tarvitse mitenkään arvottaa, nautin vain aikanani niiden tekemisestä.
En yleensäkän ymmärrä haukkumista ja räksyttämistä toisten töistä.
Eikö se ole hienoa, kun ihmiset yrittävät, tekevät ja onnistuvat.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellinen sanoi että kaikki osaavat maalata tauluja ,ihan totta jokainen tekee omalla tyylillään, minäkin Mutta en edes kuvittele että esim saisin niitä myydyksi , sillä se joka ostaa näkee taulun samoin silmin kun se joka sen on maalannut . Muut näkevät vaan se kuvauksena jostain .Pieni huomio, jos sallitaan. Itse kutomisen taito on luovaa ja lisäksi lankojen värin
voi valita oman "luovuutensa" mukaan niinkuin taiteilija valitsee värit paletilta. Anonyymi kirjoitti:
Pieni huomio, jos sallitaan. Itse kutomisen taito on luovaa ja lisäksi lankojen värin
voi valita oman "luovuutensa" mukaan niinkuin taiteilija valitsee värit paletilta.Hyvä huomio.
Näinhän se menee, että luovuutta ilmenee monissa asioissa, sitä ei vain tulla ajatelleeksi.
Elikkä, kun näiltä palstoiltakin saa vinkkejä eri asioihin, niin jo omaan käyttöön soveltaminenkin tarvitsee omaa luovuutta.- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Hyvä kommentti Sinulta.
Luovuus ei tosiaankaan ole yksioikoinen asia.
Ajatelaanpa, että joku vaikkapa tuota kudinmallia katsellessaan saakin siitä uuden idean.
Samoin,kun joku elämänkertaa lukiessaan ajattelee, jospa minäkin.
Näin me ihmiset levitämme luovuutta tietämättämme.
Jonkun luovuus saattaa syttyä siitäkin, mitä joku toinen sanoo.
Minunkin laatikossani on nippu lyijykynäpiirroksia, oli joskus sellainenkin fiilis.
Ei niitä kenenkään tarvitse mitenkään arvottaa, nautin vain aikanani niiden tekemisestä.
En yleensäkän ymmärrä haukkumista ja räksyttämistä toisten töistä.
Eikö se ole hienoa, kun ihmiset yrittävät, tekevät ja onnistuvat.Hienoa, kun ihmiset yrittävät ja tekevät, vaikkeivät aina onnistuisikaan.
- Anonyymi
Pannulapun virkkaaminenkin on luovaa.
Ruuanlaitto on luovaa, kun sillä päällä on.
Usein se menee "rutiinilla" sen kummemmin ajattelematta.
Melkein kaikissa asioissa ihminen käyttää luovuuttaan.
Jokaisella on joku "lahja".
Kukaan ei hallitse kaikkea.
Arvostan paljon älykkäiden ihmisten saavutuksia.
Ne hyödyttävät usein ihmiskuntaa. - Anonyymi
Maailma on täynnä taiteilijoiksi tai kirjailijoiksi ym. itseään luulevia
harrastelijoita.
Amatöörit vain itseään kehuvatkin. Osaavien ei tarvitse,
teokset puhuvat puolestaan.- Anonyymi
Kuka täällä on kehunut itseään? Onko sekin tulkittavissa kehumiseksi, jos kertoo mitä tekee tai harrastaa? Siinä tapauksessa ei voi kertoa mitään siitä, mitä tekee tai harrastaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka täällä on kehunut itseään? Onko sekin tulkittavissa kehumiseksi, jos kertoo mitä tekee tai harrastaa? Siinä tapauksessa ei voi kertoa mitään siitä, mitä tekee tai harrastaa.
Tottakai on tulkittavissa kehumiseksi, jos kehuu harrastuksiaan tai tekemisiään.
On aivan eri asia mainita mitä tekee tai harrastaa.
Hellanlettas sentään, miu mau. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai on tulkittavissa kehumiseksi, jos kehuu harrastuksiaan tai tekemisiään.
Hellanlettas sentään, miu mau."Hellanlettas sentään, miu mau."
Itseesi osuit, näemme katkeruutesi, mut vain itse voit itseäsi auttaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hellanlettas sentään, miu mau."
Itseesi osuit, näemme katkeruutesi, mut vain itse voit itseäsi auttaa.En yhtään ole katkera. Hymyilyttää vain nuo kissamaiset raapaisut mitä yrität kommenteista repiä irti. Niin tekemällä tehty tuokin, että "onko kehuminen kehu".
Ei ollut minun kommenttini tuo 22:05.
Sait huomiota jo tarpeeksi. Loppu! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On eri tapoja kertoa. Kehun tietää siitä, että omakehu haisee.
- Anonyymi
Siis luulemia. Kyllä jokainen tavallisesti tietää omat kykynsä
En ole koskaan nähnyt amatöörien kehuvan itseään. Päin vastoin usein vähättelevät .mutta jotkut ihmiset vaan eivät hyväksy sitä että joku onnistuu , ja silloin laitetaan teksti hänestä jossa alentavasti kommentoidaan hänen taitoja. Kas kun toisen osaaminen kismittää niin kovasti
Muistan koulussa aikoinani sitä käytöstä näki tarpeeksi. Medön koulussa oli eräs kilpailu ja otin osaa siihen muiden kanssa Suuren maalaistalon tytär jota jo siinäkin iässä mairittelevat
Kun tehtävä oli tehty niin minä pöljä sanoin yhdelle ns ystävälle että minä tulen sen voittamaan , ja tämä ystävä sitten kertoi sen koko luokalle, ja voi että kaduin kun olin mennyt Möläyttämään ollenkaan mitään sillä se ison maalaistalon tytär oli sanonut ettei tavallinen köyhä voi kilpailua voittaa , vaan hän luulee että voitto on hänen . Koska heillä on sentään iso talo
meni kuukausi ja koulun juhlissa sitten julistettaisiin se voittaja
Itsekseni kädet ristissä päässäni rukoilinettä ” rakas jumala anna minun voittaa tömä kilpailu ettei ne ala taas enemmän ivaamaan ” koko 12 vuotiaan uskolla ja hartaudella
Kun sitten kilpailun tulokset julkaistiin nii. Pyörrytti kovasti ja yritin ajatella että tottakai voitan sen koska kukan muu ei osaa sitä asiaa meidän luokassa kun minä! Ja vihdoin opettaja tuli näyttämölle ja sanoi että nyt sitten on voittaja valittu , ja meidä koulusta on tullut pikku kuuluisuus xxxxx. Xxxxxxn ansiosta ja minun nimeni oli se joka lausuttiin, voimattomia askelin kävelin näyttämölle hakemaan palkintoihin ja niiasin kiitokseksi .olin tiennyt että voittaisin mutta kaikki ilkeät ihmiset olivat saaneet minut luulemaan että leuhkin etukäteen. Ja en missään tapauksessa voittaisi .muistin toki sitä jumalakin hiljaa kiittää. Illalla sängyssä ettei äiti kuule sillä meidän perheessä ei ollut uskonnosta koskaan puhuttu, olivat ateisteja .
Joten joskus vaan tietää , kuten minä tein, etukäteen että tulee voittamaan vaikka ei olekkaan maalaistalon lapsi eikä mikään eto koulussakaan ihan vaan keskitason oppilas. , mutta siltikin tuli voitto. Niin että luotin omaan luovuuteni siksi koska tunsin Ne muut lapset , ja tiesin ettei heillä olisi ollut mitään mahdollisuutta voittoon .
Siis kateus ja ilkeys ovat asioita millä yritetään toinen lannistaa .myöskin aikuiset ihmiset käyttävät aitä keinoa netissä , mikä on sisnänsä aika surullista - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hellanlettas sentään, miu mau.Osaamattomat katsovat kaiken kehuksi juuri siksi kun itse eivät osaa ja siten yrittävän lannistaa toista ilkeyksillä,
- Anonyymi
Lopeta tuo valekuvien laittaminenja valehtelu!
- Anonyymi
Näin paloma kirjoittaa
"Olemme molemmat aktiiveja, ulospäin suuntautuvia ihmisiä, joilla on luova harrastus, uskoa omiin kykyihinsä ja positiivinen elämänasenne. Molemmat olemme avanneet elämäämme ja arkipäiväämme täällä. Koemme palstan virtuaaliyhteisönä ja jaamme mielellämme sekä ilomme että surumme palstakavereiden kanssa."
Missä muussa olette aktiiveja kuin palstalla roikkumisessa jatäällä muita arvostelemassa ? Jopa kauppakärrin käyttö riittää pilkan aiheeksi.
Ulospäin suuntautumisen käsitätte niin, että selostatte joka syömisenne ja kaupassa käynnin, autolla tietysti.
Positiivinen elämänasennekko saa teidät aina täällä kahnauksiin ja muita siitä syyllistätte.
Luova harrastus onkin ihan oma termi tuotoksille joita kukaan ei osta. Luovuus on ihan muuta, se on älykkyyttä ja lahjakkuutta.
Kokeekohan palstan muut kirjoittajat teidät osana yhteisöään. Tuskin moni edes haluaa olla yhteisön jäsenenä täällä, ainoastaan kirjoitella .Tai sitten sitä omaa "luovuuttaan" voi käyttää siten kuin esim. ylläoleva ano, joka jahtaa, arvostelee, mitätöi, lyttää, maalittaa, mollaa ja jyrää todella luovasti niitä jotka uskaltavat avata elämäänsä, kertoa vahvuuksiistaan ja heikkouksistaan.
On ok. kertoa kaikille mikä mättää kenessäkin muussa, mikä harmittaa, veetuilla vapaasti ja kritikoida.
Mutta jos kertoo että kaikesta huolimatta onkaikki kunnossa, mitä nyt pieniä kremppoja, mutta kirjamessut on tulossa, jotkut haksahtaneet jopa VIIDETTÄ kertaa ostamaan "tekeleitäni" tuntematta edes minua, allakassa on puoleksi vuodeksi merkintöjä kirjaesittelyistä ja kulttuuritapahtumista, niin se on PAHA ja omakehu haisee. Mikä ihmeen omakehu?
Jos korppis kertoo menevänsä keramiikkakurssille tai minä kirjamessuille, niin missä kohtaa ihan kertominen muuttuu jonkun korvien välissä "omakehuksi"?
Jos Hil-la kertoo leipovansa mantelipullia, Eliaana raivaavansa mökin takapihaa syyskuntoon tai Ramoona syysretkestään saaristoon niinmiksi heitä ei syytetä kehuskelusta ja hyvän elämänsä mainostamisesta?
Olisikohan kuitenkin vika omassa tulkinnassasi. Kun minä en kuollakseni löydä ivaa. kehumista tai kerskailua omista kirjoituksistani (Enkä korppiksenkaan, vaikka hän ilmaisee itseään napakammin kuin minä). Vain toteamista, ilman vertailua. (Vertailun sinä teet itse, omien korviesi välissä)
Tämä on tarkoitettu yhteiseksi vastaukseksi sille (tai niille) anoille jotka ovat hyökkäilleet ja maailttaneet minua tässä aloituksessani.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Tai sitten sitä omaa "luovuuttaan" voi käyttää siten kuin esim. ylläoleva ano, joka jahtaa, arvostelee, mitätöi, lyttää, maalittaa, mollaa ja jyrää todella luovasti niitä jotka uskaltavat avata elämäänsä, kertoa vahvuuksiistaan ja heikkouksistaan.
On ok. kertoa kaikille mikä mättää kenessäkin muussa, mikä harmittaa, veetuilla vapaasti ja kritikoida.
Mutta jos kertoo että kaikesta huolimatta onkaikki kunnossa, mitä nyt pieniä kremppoja, mutta kirjamessut on tulossa, jotkut haksahtaneet jopa VIIDETTÄ kertaa ostamaan "tekeleitäni" tuntematta edes minua, allakassa on puoleksi vuodeksi merkintöjä kirjaesittelyistä ja kulttuuritapahtumista, niin se on PAHA ja omakehu haisee. Mikä ihmeen omakehu?
Jos korppis kertoo menevänsä keramiikkakurssille tai minä kirjamessuille, niin missä kohtaa ihan kertominen muuttuu jonkun korvien välissä "omakehuksi"?
Jos Hil-la kertoo leipovansa mantelipullia, Eliaana raivaavansa mökin takapihaa syyskuntoon tai Ramoona syysretkestään saaristoon niinmiksi heitä ei syytetä kehuskelusta ja hyvän elämänsä mainostamisesta?
Olisikohan kuitenkin vika omassa tulkinnassasi. Kun minä en kuollakseni löydä ivaa. kehumista tai kerskailua omista kirjoituksistani (Enkä korppiksenkaan, vaikka hän ilmaisee itseään napakammin kuin minä). Vain toteamista, ilman vertailua. (Vertailun sinä teet itse, omien korviesi välissä)
Tämä on tarkoitettu yhteiseksi vastaukseksi sille (tai niille) anoille jotka ovat hyökkäilleet ja maailttaneet minua tässä aloituksessani.Eliaanalla taitaa olla aika paljon isommat tilukset ja metsät kuin vain mökin takapiha.
Voit kysyä ihan itseltäsi miksi te kaksi saatte niin paljon negatiivista palautetta. Elämässä pätee laki, että niin makaa kuin petaa. Sitä saa mitä tilaa. Minkä taakseen jättää sem edestään löytää.
Jos et näe omassa käytöksessäsi mitään parannettavaa, tilanne tuskin tulee muuttumaan.
Montako kirjoittajaa olet saanut mukaasi ylläpidolle lähettettävään valitukseen? Anonyymi kirjoitti:
Eliaanalla taitaa olla aika paljon isommat tilukset ja metsät kuin vain mökin takapiha.
Voit kysyä ihan itseltäsi miksi te kaksi saatte niin paljon negatiivista palautetta. Elämässä pätee laki, että niin makaa kuin petaa. Sitä saa mitä tilaa. Minkä taakseen jättää sem edestään löytää.
Jos et näe omassa käytöksessäsi mitään parannettavaa, tilanne tuskin tulee muuttumaan.
Montako kirjoittajaa olet saanut mukaasi ylläpidolle lähettettävään valitukseen?Nuo oli taas vain esimerkkejä siitä, miten asiat tulkitaan eri tavalla riippuen siitä kuka ne on kirjoittanut.
Minä saan huomattavasti enemmän positiivista palautetta ja laajemmalla rintamalla verrattuna parin anon jatkuvaan ja jokapäiväiseen maalitukseen.
Tuo sinun käsityksesi että olisin jotenkin ansainnut vainoamisesi on sinun ongelmasi. En ole tehnyt sinulle mitään pahaa!
Valitusta ylläpitoon tuskin teen yksin. Viimeiksi kun kerroin aikovani tekevän sen, niin jouduion itse tietämättäni bannatuksi. Hyvin kummallista.Anonyymi kirjoitti:
Eliaanalla taitaa olla aika paljon isommat tilukset ja metsät kuin vain mökin takapiha.
Montako kirjoittajaa olet saanut mukaasi ylläpidolle lähettettävään valitukseen?Huomenta Korvesta@
Nukutti oltiin venetsialaisissa ja voi kun tietäisitte, mitä kaikkea tapahtui 🤣
No nyt selvisi taas uusia asioita meidän kahden puutteista.
Eliaanalla on iso tila kesän viettopaikkana, monta hehtaaria.
Palommalla vain omakotilalo lieko 1000 m2 tontti.
Minulla 1510 m2 rantatontti, jossa mökkipahanen.
Mitähän vertailijalla on aarejako, hehtaarejako vai neliöitä?Paloma.se01 kirjoitti:
Nuo oli taas vain esimerkkejä siitä, miten asiat tulkitaan eri tavalla riippuen siitä kuka ne on kirjoittanut.
Minä saan huomattavasti enemmän positiivista palautetta ja laajemmalla rintamalla verrattuna parin anon jatkuvaan ja jokapäiväiseen maalitukseen.
Tuo sinun käsityksesi että olisin jotenkin ansainnut vainoamisesi on sinun ongelmasi. En ole tehnyt sinulle mitään pahaa!
Valitusta ylläpitoon tuskin teen yksin. Viimeiksi kun kerroin aikovani tekevän sen, niin jouduion itse tietämättäni bannatuksi. Hyvin kummallista.Olet varmaan jo niin usein tehnyt niitä valituksia (äiti tuo kiusii) ja ohjeistuksia ylläpidolle, että alkavat kyllästyä päällepäsmäröintiisi.
korpikirjailija kirjoitti:
Huomenta Korvesta@
Mitähän vertailijalla on aarejako, hehtaarejako vai neliöitä?1465 neliömetrin tontti, pienihön tämä on, talo myös, en ole koskaan sen koolla kerskaillut. Minulle tärkeää on että tilat riittävät meille kahdelle eikä tätä isommalle sakille ole tarkoitettukaan. Pihan halusin ja kasvimaan, hedelmäpuita ja kukkapenkkejä. Ja että joelle näkyy, mutta parhaiten yläkerran ikkunoista. Yksi talorivi on välissä.
Vaatimatonta hiljaiselämää me täällä vietetään. Ei edes venetsialaisia kylillä järjestetä.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
1465 neliömetrin tontti, pienihön tämä on, talo myös, en ole koskaan sen koolla kerskaillut. Minulle tärkeää on että tilat riittävät meille kahdelle eikä tätä isommalle sakille ole tarkoitettukaan. Pihan halusin ja kasvimaan, hedelmäpuita ja kukkapenkkejä. Ja että joelle näkyy, mutta parhaiten yläkerran ikkunoista. Yksi talorivi on välissä.
Vaatimatonta hiljaiselämää me täällä vietetään. Ei edes venetsialaisia kylillä järjestetä.Eipä tonttimaa paljon maksa tuolla seudulla.Eikä pienet vanhat talotkaan.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Tai sitten sitä omaa "luovuuttaan" voi käyttää siten kuin esim. ylläoleva ano, joka jahtaa, arvostelee, mitätöi, lyttää, maalittaa, mollaa ja jyrää todella luovasti niitä jotka uskaltavat avata elämäänsä, kertoa vahvuuksiistaan ja heikkouksistaan.
Tämä on tarkoitettu yhteiseksi vastaukseksi sille (tai niille) anoille jotka ovat hyökkäilleet ja maailttaneet minua tässä aloituksessani.Näillehän kaikki on kadehtimisen arvoista saavat adrenaliini klikit ilkeydestään , ja taas jaksavat hetkisen
Anonyymi kirjoitti:
Eipä tonttimaa paljon maksa tuolla seudulla.Eikä pienet vanhat talotkaan.
Mikä ihmeen hinku sinulla on todistella että minun omaisuuteni ei ole minkään arvoinen? Saatko siitä jotain tyydytystä itsellesi?
- Anonyymi
korpikirjailija kirjoitti:
Huomenta Korvesta@
Mitähän vertailijalla on aarejako, hehtaarejako vai neliöitä?Ja minullako oli 30hehtaaria metsää ja ”luksusmökki” , mutta lahjoitin ne lapselleni 3 vuoden välein. Lahjavero on pienempi ,kuin perintövero. Onpas kevyt olo.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
1465 neliömetrin tontti, pienihön tämä on, talo myös, en ole koskaan sen koolla kerskaillut. Minulle tärkeää on että tilat riittävät meille kahdelle eikä tätä isommalle sakille ole tarkoitettukaan. Pihan halusin ja kasvimaan, hedelmäpuita ja kukkapenkkejä. Ja että joelle näkyy, mutta parhaiten yläkerran ikkunoista. Yksi talorivi on välissä.
Vaatimatonta hiljaiselämää me täällä vietetään. Ei edes venetsialaisia kylillä järjestetä.Minulla myös sen suuruinen tontti ja vanha talo joka ihan liian suuri minulle . Vaan jotenkin vastustaa se myyminen vaikka tiedän että pitäisi . Poika leikkaa nurmiko; ja se ottaa tunti kynåmmenen minuuttia pienellä traktorin kaltaisella ruohon leikkaus koneella . Tunttåuu että vuosi vuodelta van vastustaa kaikki mitä liittyy talossa asumiseen . En ole mitenkää taitava edes kaikissa puutarhaan kuuluvissa asioissa Koska olimme aina kesät merellä kun mieheni eli niin silloin ei laiteta pihaan erityisiä istutuksia kuka niitä olisi kastellut kun olimme koko kolmekuukautta merellä kesisin.
Sekin antoi todella virikkeitä elämään, myrsyisaä on meri heitellyt venettä että joka kerta ajatteli pärjätäänkö , vaan aina tultiin elossa kotiin syksyisin . Ja opetelitiin taas olemaan maa rapuna .
Joskus haaveilen että ihan vaan yksiö olisi minulle se sopivin kuten näen sen realistisesti, vaan monet muistot talosta ehkä pitää kiinni tunne tasolla
Vanhuus vaan on asia josta luuli ihan toista nuorena, vaan nyt sitten tietää millaista se on - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Mikä ihmeen hinku sinulla on todistella että minun omaisuuteni ei ole minkään arvoinen? Saatko siitä jotain tyydytystä itsellesi?
Ihan huvittaa tuo vähättely kerroin juuri asiasta ystävälleni jahön selitti minulle miksi vielä vanhatkin ihmiset käyttäytyvät sillä tavalla .hän on psykologi joten selitys sopi todella hyvin aiihen mitä olen lukenut
Anonyymi kirjoitti:
Ihan huvittaa tuo vähättely kerroin juuri asiasta ystävälleni jahön selitti minulle miksi vielä vanhatkin ihmiset käyttäytyvät sillä tavalla .hän on psykologi joten selitys sopi todella hyvin aiihen mitä olen lukenut
Ei ystäväsi kanssa löydy mitään muuta jutunjuurta kuin juoruilla Suomi24:n vanhuspalstan höpinöistä?
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Ei ystäväsi kanssa löydy mitään muuta jutunjuurta kuin juoruilla Suomi24:n vanhuspalstan höpinöistä?
No ei pitäisi sinua liikuttaa minun olemiseni netissä . Miksi edes viitsit aina olla pitelemässä jostakin tiedätkö ?
Minä tiedän . Anonyymi kirjoitti:
No ei pitäisi sinua liikuttaa minun olemiseni netissä . Miksi edes viitsit aina olla pitelemässä jostakin tiedätkö ?
Minä tiedän .Olisiko se Mäntysuopa, jolla pesin lapsuudessani äidin kanssa mattoja?
- Anonyymi
Banniin on aina olemassa syy!
Eipä siitä minulle kerrottu mitään. Otin yhteyttä ylläpitoon ja sain tietää että IP:ni oli estetty, eivät sanoneet miksi. Esto otettiin pois.
Mitään sääntöjen vastaista en ollut kirjoittanut. Ainoastaan kertonut tekeväni valituksen maalittamisesta. En ehtinyt edes tekemään sitä, kun olin jo estetty.
Uskon että jos riittävän moni ilmiantaa jonkun viestin vaikka ei olisi mitään aihetta, niin automaattisesti tulee esto.Paloma.se01 kirjoitti:
Eipä siitä minulle kerrottu mitään. Otin yhteyttä ylläpitoon ja sain tietää että IP:ni oli estetty, eivät sanoneet miksi. Esto otettiin pois.
Mitään sääntöjen vastaista en ollut kirjoittanut. Ainoastaan kertonut tekeväni valituksen maalittamisesta. En ehtinyt edes tekemään sitä, kun olin jo estetty.
Uskon että jos riittävän moni ilmiantaa jonkun viestin vaikka ei olisi mitään aihetta, niin automaattisesti tulee esto.Mutta teitähän on huushollissa muitakin kuin sinä, joilla on sama IP.
Ehkä miehesi tai oton syytä, että teidän IP on ollut estetty.Tellukka kirjoitti:
Mutta teitähän on huushollissa muitakin kuin sinä, joilla on sama IP.
Ehkä miehesi tai oton syytä, että teidän IP on ollut estetty.Mieheni ei käy keskustelufoorumeilla ja otto kait vain pelailee nettipelejä huoneessaan,. Miten siis ihan käytännössä heidän netinkäyttönsä olisi voinut vaikuttaa minun estymiseeni Suomi24-forumilla? (Luulen että yläkerrassa on sitäpaitsi toinen IP kuin minun koneessani. )
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Uskon että jos riittävän moni ilmiantaa jonkun viestin vaikka ei olisi mitään aihetta, niin automaattisesti tulee esto.Se oli ylläpidolta harvinaisen nopeaa toimintaa, että vasta kun ajattelit tehdä valituksen, niin sinulle laitettiin esto :))))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oli ylläpidolta harvinaisen nopeaa toimintaa, että vasta kun ajattelit tehdä valituksen, niin sinulle laitettiin esto :))))
Onpa sulla mairea hymy! Ylä- ja alaleuka ja kaksi varaleukaa.
Petollisen näköistä... - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Uskon että jos riittävän moni ilmiantaa jonkun viestin vaikka ei olisi mitään aihetta, niin automaattisesti tulee esto.Ihmettelen joitakin ihmisiä. Suomessa on sananvapaus, mutta jotkut eivät antaisi
sitä muille. En ole pannut merkille mitään sellaista, että sinulle pitäisi esto laittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oli ylläpidolta harvinaisen nopeaa toimintaa, että vasta kun ajattelit tehdä valituksen, niin sinulle laitettiin esto :))))
Tuosta ei ole parempaa tietoa,
mutta estoja pitäisi ottaa käyttöön enemmän, useammin,
koska sivut ovat täynnä turhaa syyttelyä
ja vikojen hakua.
Ei ole ollut estoja ja näen viestini siinä, minne se on tarkoitettu.
Joskus voiolla asiatonkin, mutta huolimattomuutta,
ei tule katsottua aina aihetta alotuksesta.
Aihe muuttuu matkalla, kuin juoru. - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Uskon että jos riittävän moni ilmiantaa jonkun viestin vaikka ei olisi mitään aihetta, niin automaattisesti tulee esto.Mihin sinä olet hävinnyt ? Tule mukaan keskusteluihin ! Joku uusi aloitus
saattaisi kiinnostaa sinua.
Yksi ja sama ilkeilijä jatkaa ilkeilyään, mutta hänet voi "ohittaa".
- Anonyymi
Otto pelailee rahansa netissä , asustellen isin ja bonusmamman huolenpidossa kuin Italiassa.
- Anonyymi
Minä taivaanrannan maalari totean, että "metsään ja vieläkin kauemmas harhaan" on eksytty aloituksen aiheesta.
kylmätotuus- Anonyymi
Niin käy kaikissa ketjuissa muissakin ikäryhmissä ja sitten on vielä ne,
joilla on "sekottaja" päällä.
- Anonyymi
Paloma. Montako nimeä on anomuksessasi nyt?
- Anonyymi
Opetelkaa rekisteröidyt käyttäytymään, jos mielitte pitää hitusenkin rekattujen maineesta.
Olette jo pilanneet anojen maineen ruokottomilla puskahuuteluillanne.
Ryhdistäytykää!
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut = far-right Finns Party?
Eikös tuo tarkoita, että persut ovat äärioikeistoa? "In 2023, Petteri Orpo, of the National Coalition Party, unseated M827433Demarilesbo synnytti lapsen
Lapsen biologisella isällä ei ole mitään oikeuksia lapseensa. On pelkkä "luovuttaja". https://www.hs.fi/politiikka/art2044670Opettaja teki pornoa sivubisneksenä
Jännittävää nähdä, koetaanko tämä ihan normaaliksi ja toivottavaksi kombinaatioksi kasvatusalalla. Voi mennä hyvin kiinn734618Ei me olla sielunkumppaneita
jos sellaisia edes on. En tiedä miksi niin kovasti pidin sinusta, varmaan olisi paljonkin hyviä syitä, mutta ehkä olit v584140HS - SDP valmistatuu MILJARDILEIKKAUKSIIN seuraavalla vaalikaudella!
"Sdp:n uusi talousääni lupaa miljardien edestä leikkauksia HS-haastattelu|Kansanedustaja Joona Räsänen on Sdp:n puheen714127Persu ei ole koskaan päässyt Valkoiseen Taloon
Eikä pääse. Jopa demareita siellä on käynyt, vaikka jenkkien vasemmistolaisin suuri puolue vastaa lähinnä Suomen kokoomu333629Porno-ope?
Kaikenlaisia sitä nykyään Suomessakin on. Tai onhan niitä voinut olla aiemminkin, mutta ehkä paperilehtin aikakaudella e613025Sovitteko ulkonäöllisesti
Oletteko kaivattunne kanssa sopivan näköinen pari? Semmoinen, suurinpiirtein yhtä hyvän näköisiä? Samanlainen olemus, ty652742Opettaja OnlyFansissa - Onko ihan OK?
Onko mielestäsi ihan OK, että peruskoulun luokanopettaja on virka-aikansa ulkopuolella aktiivinen aikuisviihteen tuottaj401950- 471695