Jeesus puhui paljon helv**istä

Anonyymi-ap

Jeesuksen puhetta puhujille.
"Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?"

Hellaripuhujat eivät puhu ja varoita hel-ve*istä ja lupailevat varmaa pelastusta.
Eihän näillä ole Jumalan kutsua tehtäväänsä jos ei muuta he todista.

76

366

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lahkoissa on tavoitteena tehdä käännynnäisiä.

Matt 23:15:

"Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä HELVETIN LAPSEN, kahta vertaa PAHEMMAN, KUIN TE ITSE OLETTE!"

• Anonyymi

Jopas sattui kohalleen tuo lainauksesi- jota opetatte.

Teette kastamattomasta lapsesta ---helvetin lapsen, jota kidutetaan helvetistä ja vaivataan iankaikkisesti ja siten ----kahta--- vertaa pahemaan, kuin itse olette siellä helvetissänne.

Jumala on tuhkaksi polttava tuli- tuomoitten jälkeen, tappaa syntiä tekevät sielut, kuten tehtiin Nooan vesijutussa- hukutettiin, kuoli - elämä päättyi, ei jatkunut. aika päättyi -hokaatteko...

Se loppu, mutta te vain piinaatte- ominlupinne ja tulkitsette.... vaikka kadotus on ikuinen ja Lucifer- enkuliporukka ei kadotuksessa kuolekaan, mutta kadotettu ihminen, ei elä ilman sielua eikä anneta elämää. --hän--- kuolee--- sielu kuolee-- ja helvetituli on työkalu, ennenkuin luodaan UUUUUSI taivas ja maa... kaikki entinen on mennyt ja piste---- se on toinen kuolema....

Huom... iankaikkinen ELÄMÄ on armolahja--- Jeesuksessa Kristuksessa ja piste. Lukekaas joutilaina Joh ev. 6 luku- montako kertaa se elämä ja saaminen ja kenen ansiosta saa elää... Hokaatteko......

ensin se helvetti, ja kuivien oksien- olkiukkojen lopputulema, kun tuli tekee tehtävänsä

Sillä katso: se päivä on tuleva, joka >>>palaa kuin pätsi.<<<
        >>> Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia;<<<

>>>> ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, <<<<<

>>>>>niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. <<<<<

Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot. (Mal 4:1-3)
        Tämä on kirjoitusten todennus- kun syntiä tekevä sielu tapetaan- - tuomioitten jälkeen--- jossa on kiristelty hampaita ja itketty-- omaa lopputulemaa ja sitten Herra Sebaot----
        profetian perusteella panee toimeen tuomion lopputuleman, vivankuin Nooan vesipesu, missä synti pestään ajasta pois.... pahattajat potkasevat tyhjää, tapetaan ja näin vesi on tehnyt tehtävänä,,, vesihauta--- tavallaan se kasteenhauta--- josta uskova saa noustakin pelastuksen arkin kautta tulevaan Taivaan maailmaan... Nooan arkissahan uusisukupolvei- kahdeksan ihmistä ylitti hukuttavan veden yllä Araratin vuorelle.... eivätkä kuolleet.
        Saarna pelasti---- kuten evankeliumi- Kristus-arkki pelastaa iankaikkisen elämän armolahjaan Uuteen maahan ---he- jotka uskovat sijaisuhrinsa veren sovituskautta armonkansalaisina - lupauksen maan ja Elämänkirjan sanomaan.

vesi siis pesee tappamalla syntiä tekevät, hukuttaa elämä pois, vaan veren sovintopesu- on todellisuus sijaisuhri- veri- ja Elämänleipä Kristuksen ruumis- jota Pyhä Henki Golgatalla opettaa-- hyvän ja pahantaistelun tuoksinnan tulokset kertomuksen kautta.

Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan >>>herätän heidät viimeisenä päivänä. <<<
        Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka >>>näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; <<<

ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä." (Joh 6:39-40)

Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se,
        >>> joka sitä syö, ei kuolisi. <<<
        Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku
        >>>syö tätä leipää, [[[ hän elää iankaikkisesti. ]]] <<< (ts. elämä iankaikkisesti on jyvitetty Kristuksen sovitustyöhön)
        Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta." (Joh 6:50-51)

Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne. (Joh 6:53)
        ---me emme voi helvetilläkään elättää ihmistä iankaikkisesti. Jumala tappaa sielun ja tuli polttaa sen tuhkaksi... jalkojen alle.. se on kirjoitettua Sanaa.

meillä ei ole elämää itsessämme, eikä lupauksia helvetissä elättämisestä... ihmiselle.

Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, >>>sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.<<<
        Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö,>>>> elää minun kauttani.<<<< (Joh 6:54-57)

Joh 6:58  Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; >>>>joka tätä leipää syö, ---se elää --- -> iankaikkisesti." <----
        sovitaanko, ettei luvatta - luvata kidutusoppi- iankaikkisuutta, vaan helvetin tuli on se lopullinen työkalu---- toinen kuolema..
        Antaa Luciferin porukan itse- elää helvetissään, kun ei ole kiusattavia enää olemassa ja ovat porukkaa- joka näki Jumala ihan ite. heitin ei tarvii kuollakaan. enkuloinkoon pois. iankaiken.

• Anonyymi

Helluntai-opin mukaan LAPSET eivät voi uskoa eikä naiset upottaa.

• Anonyymi

Lapset voivat uskoa! Jokainen on jonkun lapsi, ja lapsi voi uskoa! Opetuslapset uskoivat, lapset siis uskoivat!

• Anonyymi

Sitä se aineiden käyttö teetti jo silloin.

• Anonyymi

Sellaisia aineita ei pidä käyttää joiden vaikutuksesta syyllistyy herjauksen syntiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellaisia aineita ei pidä käyttää joiden vaikutuksesta syyllistyy herjauksen syntiin.

Kannabispsykoosi oli se Jeesuksen helvetti.

• Anonyymi

Aloittaja on pihalla ja tietämätön puheissaan.

Suomessa- helluntaiseurakuntia kiersi draama- Taivaan portit ja helvetin- liekit.

Siis teepä puheistasi parannus ja pyydä tietämättömyyttäsi anteeksi, ennenkuin menet Herran pöytään ehtoolliselle, muutoin syöt tuomioksesi.

Käärme on sinut- aloittaja eksyttänyt valheen miinakentille

• Anonyymi

Raamatussa ei käytetä Helvetti-sanaa alkutekstissä. Uudessa Testamentissa puhutaan Hinnomin laaksosta seuraavissa kohdissa:

Matt.5:22 joka sanoo: "Sinä hullu", on ansainnut Hinnomin laakson tulen
      Matt.5:29,30 Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu Hinnomin laaksoon.
      Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu Hinnomin laaksoon.
      Matt.10:28 älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin tuhota Hinnomin laaksossa.
      Matt.18:9 jos silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä menemään. Onhan parempi, että silmäpuolena pääset sisälle elämään, kuin että sinut molemmat silmät tallella heitetään Hinnomin laakson tuleen.
      Matt.23:15 te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä Hinnomin laakson pojan, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.
      Matt.23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt! Miten te voisitte päästä Hinnomin laakson tuomiota pakoon?
      Mark.9:43-48 Jos kätesi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että käsipuolena menet sisälle elämään, kuin että molemmat kädet tallella menet pois Hinnomin laaksoon, sammumattomaan tuleen...Jos jalkasi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että jalkapuolena pääset sisälle elämään, kuin että sinut molemmat jalat tallella heitetään Hinnomin laaksoon... Ja jos silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Onhan parempi, että silmäpuolena pääset sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut molemmat silmät tallella heitetään Hinnomin laaksoon, missä mato ei kuole, eikä tuli sammu. (Vertaa Jes.66:24)
      Luuk.12:5 Pelätkää häntä, jolla on valta sekä tappaa ihminen että heittää hänet Hinnomin laaksoon.
      Jaak.3:6 kielikin on tuli... se saastuttaa koko ruumiin ja sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen Hinnomin laaksosta.
      (Jakeet käännetty suoraan alkutekstistä)

• Anonyymi

https://www.tamperehelluntai.fi/wp-content/uploads/2019/06/VT_2012_04.pdf

https://www.tuusulanhelluntaisrk.net/seurakunta/todistuksia-uskoontulosta/
      6 19. syyskuuta 2012 VIESTINTUOJA
      Hervannan Katukappelin Noste-kampanjassa esitettiin tänä vuonna kolmena iltana massiivinen draamaesitys Taivaan portit ja helvetin liekit. Iankaikkisen elämän todellisuus puhutteli niin järjestäjiä kuin yleisöäkin
      ... 2012
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/10943715/keskustelua-taivaan-portit--helvetin-liekit--draamasta-
      leikettä
      Oletko katsonut "Taivaan Portit & Helvetin Liekit” – draaman?
      Tässä ketjussa olisi tarkoitus keskustella toisia kunnioittavassa ja rakentavassa hengessä Taivaan Portit & Helvetin Liekit” – draamasta.

”Taivaan Portit & Helvetin Liekit” – draamassa siis katsojalle esitetään syntisten ihmisten erilaisia elämäntilanteita, joissa syntiset ihmiset kohtaavat yllättävän kuoleman. Syntisen ihmisen ikuisuuskohtalo kuoleman jälkeen riippuu siitä, miten hän on elämäntilanteessaan kuolemansa hetkellä käyttäytynyt.
      jne...... eli eikö aloittaja- helluntaissa puhuta helvetistä...
      Se on katsos vanhaa kauraa--- joka ehkä on sinulta jäänyt huomaamatt

• Anonyymi

Helluntailiike on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu paha eksytys ja heresia.

• Anonyymi

Helluntailiikkeen perustajat olivat maallikoita, jumalattomia miehiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailiikkeen perustajat olivat maallikoita, jumalattomia miehiä.

aivan---olivat--- ja usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan Sanan kautta....

Sijaisuhri- Jeesus ja Golgatansovitusveren sanoma....

Niin, uskotko itse siihen?=

pelastustyö - ja Uudenluominen on aina- Jumalantyötä.... Elämänkirja on ihmeellinen kirja-
        Tunteeko Jumala jo sinutkin, vai oletko Hänelle tuntematon?

vai onko sinun tunnettavuus vain palstan toistuvissa sanoissa, ooollseneissa, eksytyspäätelmissä, oman tuumauskonnon mitoissa, ja porukka kumartelee sinun mielipiteitäsi, ts. siten se alastomuus- Pyhyydenpuute, kertoo sanojesi perusteella, että haasteita on - päästessä Valkean Valtaistuimen istujan eteen.
        Siellä se jumalattomuus tulee esiin... mikään ei ole peitettyä

• Anonyymi

Jeesuksen tarkoittama Hinnonin laakso (helvetti) oli Jerusalemin vierellä oleva kaatopaikka, jossa metaanikaasu paloi jatkuvasti.

• Anonyymi

Miten sieltä pääsee pois kun maksanut viimeisen rovon?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten sieltä pääsee pois kun maksanut viimeisen rovon?

Siinä tarkoitetaan helluntailaisten uskonlahkoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä tarkoitetaan helluntailaisten uskonlahkoa.

kas- kas - kun se kieli kertoo lihallisuudestasi....

Voi voi.... omaa tuumasmittaasi...... ai'jai--- voi voi....

• Anonyymi

Kidutuksella uhkailu on AIVOPESUA. Kerran aivopesty voidaan yhä uudelleen aivopestä erilaisten ideologioiden tai uskontojen varjolla.

Islam esim omaa terroristejä aivopesun ansiosta. Myös Venäjä ja Kiina käyttävät taitavasti aivopesua.

VT ei sisällä helvetin kidutusta. Sen tähden juutalaiset ovat vähiten aivopesty kansa maailmassa. Ja kaiken lisäksi he ovat immuunit aivopesulle elleivät sitten ole tutustuneet kristinuskoon jo lapsena.

Onko Aivopesu todellinen ongelma? Vai onko se voimavara? Siitä voidaan keskustella.

Tänä päivänä kun katsoo TV 7 kanavaa näyttää kyllä siltä että myös Israelin sotilaat ovat aivopestyjä. He on opetettu vihaamaan kaikkia naapuriston vapaustaistelijoita.

Kuitenkin VT ei ole aivopesuun soveltuva, vaikka se hirmuuttaa laillaan monia heikkoja ja heikkomielisiä. VT vaikuttaa siis hirmuisuutta mutta ei varsinaista aivopesua. Tai ainakin sen aivopesu on matalampaa tasoa kuin kristittyjen ja islamin. Jotka tuhoavat kokonaisia kansoja kun sille päälle sattuvat.

VT pitää Jumalaa kaiken lähteenä ja omia syntejä syynä vaikeuksiin. Kun taas UT pitää antikristuksia ja harhaoppisia vihollisina jotka täytyy tuhota.

Israel tänä päivänä ei ole kovin juutalainen. Kun kävin siellä 1996 suuri osa näkemistäni vaikutti kristityiltä ja lapset olivat lähes kaikki muslimien Hengen tuotetta.

• Anonyymi

Israel elää vanhaa liittoa kuin muslimit. Siksi heillä aina kärhämää.

Ei helvetti siihen mitenkään liity, että molemmat haluaa tappaa. Se paljon kauheampaa, kuin kuvitteellinen kidutus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Israel elää vanhaa liittoa kuin muslimit. Siksi heillä aina kärhämää.

Ei helvetti siihen mitenkään liity, että molemmat haluaa tappaa. Se paljon kauheampaa, kuin kuvitteellinen kidutus.

Liitto on vanha mutta ikuinen. Kyllä se on edelleen voimassa maailman loppuun asti.

Jumalan tekemät liitot eivät kumoa toisiaan, vaan täydentävät toisiaan.

1. Moos. 17:12

Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.

1. Moos. 17:13

Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liitto on vanha mutta ikuinen. Kyllä se on edelleen voimassa maailman loppuun asti.

Jumalan tekemät liitot eivät kumoa toisiaan, vaan täydentävät toisiaan.

1. Moos. 17:12

Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi.

1. Moos. 17:13

Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.

Hellarit siunaa ja rahoittaa lapsia murhaavaa Israelia vanhan liiton hengessään.

Israel ei hellareiden mielestä kykene syyllistymään mihinkään syntiin ja Israelia siunaamalla hellaritkin pelastaa itsensä.

Israel on hellareiden kultainen vasikka. Juutalaiset tappoivat Jeesuksen ja hellaritkin kippaavat Jeesuksen ja hänen opetuksensa romukoppaan Israelia palvoessaan.

Matt.25
        31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
        34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
        36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
        37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
        38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
        39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
        40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
        41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
        45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
        46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

• Anonyymi

Satukirja kertoo, mitä sylki suuhun tuo. Välillä pelotellaan helvetillä ja välillä Jeesus on antanut kaikki syntimme anteeksi ristiinnaulattuna. Välillä vähän mitenkin tapauskohtaisesti käytetään molempia uskomuksia.

• Anonyymi

Helluntailaisuudessa ollaan liitossa henkivaltojen kanssa.

• Anonyymi

Hirveä harhaoppi siinä, että vanha liitti, joka ei koskaan ole koskenut pakanoita olisi voimassa.
      Juutalaiset kuvittelevat sen olevan voimassa, ja ovat siksi hirviöitä.

• Anonyymi

Älä tapa, älä varasta, älä valehtele, kyllä se koski kaikkia ihmisiä, myös pakanoita,
        ja on annettu ihmisten omaantuntoon tiedoksi kun Jumala puhaltaa ihmiseen elämän hengen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä tapa, älä varasta, älä valehtele, kyllä se koski kaikkia ihmisiä, myös pakanoita,
        ja on annettu ihmisten omaantuntoon tiedoksi kun Jumala puhaltaa ihmiseen elämän hengen.

Mooseksen lain vouhkaajat toistavat Jeesuksen sanoja: "Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa”, mutta he eivät kuitenkaan usko Jeesusta. Mooseksen käskyissä on kymmeniä kertoa kirjoitettuna: 'Puhu israelilaisille ja sano'. Lain melskaajat ovat muuttaneet 'puhu israelilaisille ja sano' muotoon 'puhu koko maailman kansoille ja sano'.
        Ns. kymmenen käskyn alussa on sanottu: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä." Koko maailman pakanakansat eivät ole olleet orjia Egyptissä. Jumala antoi ns. kymmenen käskyä läsnä olevalle kansalle eli Israelin heimoille.
        Kymmenenkäskyä oli osa Mooseksen laki ja sopusoinnussa muitten lain käskyjen kanssa. Esimerkiksi 'muista pyhittää lepopäivä' kuuluu Mooseksen mukaan: Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä silloin työtä tekee, se surmattakoon.
        Käskyyn ''kunnioita isääsi ja äitiäsi käskyyn' kuuluu myös käsky rikkomisesta annettu rangaistus: Jos jollakin on uppiniskainen ja kovakorvainen poika, joka ei ota kuullakseen, mitä hänen isänsä ja äitinsä sanovat, eikä tottele heitä, vaikka he kurittavat häntä,
        ja sanokoot kaupunkinsa vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on uppiniskainen ja kovakorvainen, hän ei ota kuullakseen, mitä me sanomme, vaan on irstailija ja juomari' Silloin kaikki hänen kaupunkinsa miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi. Poista paha keskuudestasi, ja koko Israel kuulkoon sen ja peljätköön.
        Kymmenen käskyä ei kiellä valehtelua, vaan ainoastaan oikeudessa väärän todistuksen antamisen: Kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuolemaan tuomittu surmattakoon; yhden ainoan todistajan todistuksen nojalla älköön häntä surmattako.
        Älä tapa käsky kielsi ainoastaan murhaamisen. Mooseksen laissa on sotalakeja: niin surmaa sen kaupungin asukkaat miekan terällä ja vihi tuhon omaksi se ja kaikki, mitä siinä on, ja tapa sen karjakin miekan terällä.

• Anonyymi

Liittoja voi olla voimassa yhtä aikaa useita erilaisia.

Paavalikin hyväksyi erilaiset liitot tasaveroisiksi.

Nuori Timoteus oli kastettu lapsena (brephoksena) ja lisäksi Paavali ympärileikkasi hänet liiton jäseneksi.

"Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän."

• Anonyymi

Tampereen hellari oli helluntailaisten liitossa, kun tappoi kadulla kävelleen raskaana olleen naisen.

• Anonyymi

Kuinkahan monta raskaana ollutta sinun kirkkosi ovat tappaneet ilman, että joutuivat edes vastuuseen teoistaan ?

Nämä nykyiset yksittäiset häiriintyneet yksilöt pistetään sentään lukkojen taa ja kuinkahan moni niistäkin ja muista rikollisista kuuluu sinun valtionseurakuntaasi ?

• Anonyymi

Matt.16:4 Tämä häijy ja huorintekijä sukukunta etsii merkkiä, ja ei hänelle pidä merkkiä annettaman, vaan Jonan prophetan merkki. Ja hän jätti heidät, ja meni pois. Biblia (1776) Joona.2:1. Matt.12:29-30. Luuk.11:29-30. Joh.2:19-21.

• Anonyymi

Matt.23:33 Te kärmeet, te kyykärmetten sikiät! kuinka te vältätte helvetin kadotuksen. Biblia (1776) Matt.3:7. Matt.12:34.

• Anonyymi

Kun palvelet Jumalaa koston pelosta, saatat olla paremmassa asemassa kuin joku, joka ei palvele Jumalaa ollenkaan, mutta et palvele Häntä sydämestäsi. Palvelet Häntä vain välttääksesi kipua.

• Anonyymi

Matt.3:7 Mutta kuin hän monta Pharisealaisista ja Saddukealaisista näki tulevan kasteensa tykö, sanoi hän heille: te kyykärmetten sikiät, kuka teitä neuvoi pakenemaan tulevaista vihaa? Biblia (1776) Matt.15:18-19. Matt.23:33. Luuk.3:7.

• Anonyymi

Jes.63:2-3 Miksi ovat siis vaattees niin punaiset, ja pukus niinkuin viinakuurnan sotkujan? Minä sotkun viinakuurnan yksinäni, ja ei yksikään kansasta minun kanssani. Minä tallaan heitä vihassani, ja sotkun heitä julmuudessani; siinä on heidän verensä priiskunut vaatteisiini, ja minä olen saastuttanut kaikki minun pukuni. Biblia (1776)

• Anonyymi

Eihän käskyillä ole mitään merkitystä. Ei uskota käskyä, älä tapa, vaan juuri päinvastoin,keksitään valheellisia verukkeita tappamiselle.

Kun Pyhä Henki ohjaa ihmistä, hän ei ole synnin puolustaja, vaan hänessä sana vahvistuu. Riippumatta siitä miten tyhmät herjaa.

• Anonyymi

Mooseksen lain käskyt eivät ole koskaan kuuluneet pakanakansoille. Älä tapa-käsky kielsi ainoastaan viattoman surmaamisen rauhan aikana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mooseksen lain käskyt eivät ole koskaan kuuluneet pakanakansoille. Älä tapa-käsky kielsi ainoastaan viattoman surmaamisen rauhan aikana.

Suuri eksyttäjä ja väärä profeetta, Luther otti katoliselta paavin kirkolta kymmenen käskyn opin ja toi kymmenen käskyn muodossa Mooseksen lain kristilliseen opetukseen. Mooseksen lain tuominen Uuden liiton Jumalan lapsille on Lutherin suurin ja laajimmalle levinnyt harhaoppi ja eksytys.
        "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani". Porttokirkko, nainen on sekoittanut hapatusta Jumalan valtakuntaan.
        Ja hän (Jeesus) sanoi heille myös vertauksen: "Ei kukaan leikkaa uudesta vaipasta paikkaa ja pane vanhaan vaippaan; muutoin hän rikkoo uuden vaipan, eikä uudesta vaipasta otettu paikka vanhaan sovi. Kuitenkin Herran Jeesuksen varoituksista huolimatta, Jeesuksen seuraajat ovat leikanneet vanhasta päällysviitasta paikkoja uuteen viittaa. Näin tehden he ovat turmelleet uuden päällysviitan, Jeesuksen antaman vanhurskauden.
        Jopa ns. vapaat suunnat ovat menneet rypemään samaan rapakkoon luopiokirkon kanssa ja turmelleet uuden liiton vanhurskauden vaihtaen täydellisen päällysviitan Mooseksen lain määräyksillä paikattuun viittaan.

• Anonyymi

1Moos.17:14 Ja jonka esinahallisen miehenpuolen esinahan liha ei ympärileikata, se sielu pitää hukutettaman kansastansa, hän on minun liittoni rikkonut. Biblia (1776)

• Anonyymi

Mikähän haara niistä n 30 lutterin sivulooshista se lienee joka tuottaa älyttömiä alotuksia ja solkenaan tuota hellaritsitäjatätä-ropaskaa !?

sekoa joka tapauksessa.

• Anonyymi

Älä tapa, älä varasta, älä valehtele koskee myös helluntailaisia, jos ette sattuneet sitä tietämään?

• Anonyymi

Tappaa saa kun keksii sille hyvän valeen ja miekkaan tarttua vaikkei se ole Jeesuksen ohje.

• Anonyymi

Kymmenen käskyä oli osa Tooraa, sen kivisydän. Mooseksen lakis ei ole koskaan annettu pakanakansoille!

• Anonyymi

Kymmenestä käskystä vouhkaaminen on typeryyttä ja järjettömyyttä ja uuden liiton kymmenen käskyä aivot narikkaan-oppi.
      Sana ilmoittaa täysin selvästi uskoon tulosta:"te ette ole käyneet sen vuoren tykö, jota voidaan käsin koskea ja joka tulessa palaa, ettekä synkeyden, ette pimeyden, ette myrskyn"... Parannuksen teossa ja Jeesuksen puoleen kääntyessä ei käydä Siinain vuorelle tekemään Jumalan kanssa liittoa ja kuuntelemaan Mooseksen lain sanoja.
      UUDESSA LIITOSSA LIITTO JUMALAN KANSSA TEHDÄÄN KÄYMÄLLÄ UUDEN LIITON YLIPAPIN JA PÄÄMIEHEN JEESUKSEN TYKÖ!
      Mooseksen lain noudattamisen vaatiminen on hulluutta!
      Uuden liiton päämies ei ole Mooses! Lopettakaa hulluttelunne! "hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut"
      Lukutaitoiset ihmiset ovat menettäneet järkensä katolilais-luterilaisen kirkon väkevässä eksytyksessä hokien: Mooses Mooses Mooses!

• Anonyymi

lasimerellä lauletaan Mooseksen ja Karitsan virttä.
        Uudessa--- testamentissa----- on yli 1000 käskyä ja kehoitusta.... sekin on hyvä muistaa...

• Anonyymi

Gehenna ei ole helvetti vaan kaatopaikka, jossa poltettiin jätteitä. Siitä tuli ihmisten rangaistuksen paikan symboli, jossa tuomitut kärsivät aikojen lopussa korkeintaan 12 kuukautta. Jeesus sanoi fariseusten saavan kovemman tuomion 24 kk max.

• Anonyymi

Gehenna oli Jerusalemin kaatopaikka, missä paloi jatkuvasti maakaasun/metaanikaasun liekki.

• Anonyymi

Ottakaa siis Jeesuksen vanhurskaus vastaan se on Jumalan armo. Oma vanhurskaus ei kelpaa Jumalalle.
      Se vanhurskaus jolla pelastuu on taivaassa ja istuu Isän oikealla puolella. Se ei ole oma vaan ulkopuolella, - kaikki on täytetty.

• Anonyymi

Eikö lait koske hellareita, älä tapa, älä varasta, älä valehtele?

• Anonyymi

mikä fobia sinulla on jatkuvasi jankata valhetta. Etkö tunne helluntalaisuutta?

Kuis itse- montako kertaa olet varastanut- olepa rehellinen, entä valehdellut?
        Ole siinäkin rehellinen.
        Huomaatko- tuomitsit itsesi---- eli rehellisesti kerrot, että olet varas ja valehtelija.

Niin, eikö lailla ollutkin tehtävä sinullekin.

Kyllä helluntalaisuudessa on lain- opetus tuttu- mutta- ehkä sellaista sapatilla päähänlyömistä ja ellenöimistä ei tavata.

ja esim. Apostolinen helluntalaisuus- - adventistillekin tiedoksi- heille sapatti on lepopäivä.
        Sapatin voi viettää kodin hiljaisuudessa ja viikon ensimmäisenä päivänä voi käydä seurakunnassa-- kuka missäkin sanan kuulossa

• Anonyymi

Eli se Raamatussa Jeesukseksi mainittu herkkänahkainen narsisti uhkailee ikuisella kidutuksella niitä ihmisiä, jotka eivät kritiikittä palvo ja ylistä tätä herkkänahkaista narsistia, Jeesusta.
      Ja mitä taas tulee hurskaisiin, niin he paitsi palvovat tätä herkkänahkaista narsistia niin myös ylistävät hänen jalomielisyyttään.
      Kun järkeä jaettiin, niin hurskaat olivat taatusti jonon hännillä.

• Anonyymi

Tampereen hellari laittoi naiset hiljaiseksi.

• Anonyymi

On se juluma uskonto.

• Anonyymi

jaksat pilkata- pilkkaamisesta lähtien- eli lihallisuus elää ja voi sinussa hyvin.

• Anonyymi

Tulella kastaminen
      "Tulikaste"?---
      Raamattua tulee lukea asiayhteyksineen eikä tehdä irtolauseilla epäterveitä Raamatulle vieraita oppeja jotka vievät harhaan.

Johannes Kastajan puheesta on tehty asiayhteydestä irroittamalla kummallinen epäterve selitys että ensin olisi kyllä Pyhän Hengen saaminen ja sen jälkeen joku "tulikaste"?

Johannes profeettana näki Jeesuksen Kristuksen ajan "Pyhän Hengen" lupauksen toteutumisen ja myös lopun jolloin Herran päivän tuli kohtaa jumalattomia. Lukemalla koko asiayhteys käy selvästi ilmi mitä "tulella kastaminen" merkitsee.
      (välitön asiayhteys Luuk.3:1-18.)

‭‭Luukas‬ ‭3‬:‭16‬-‭17‬ ‭FB38‬‬
      ”niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisut aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."”
      ‭‭

"Siinä on Luukkaan evankeliumin "tulikaste"--"mutta ruumenet hän polttaa
      sammumattomassa tulessa."”
      ---------------

Luukas‬ ‭3‬:‭16‬-‭17‬ ‭FB38‬‬
      "..hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisut aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."”
      ---------
      ".....sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.”
      ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭3‬:‭11‬-‭13‬ ‭FB38‬‬

Kyllä Jumala antaa Pyhän Hengen asumaan jokaiseen uudestisyntyneeseen( Ef.1:13.
      ,14.) ,mutta "tuli kastetta "taitaa joutuneen odottamaan siihen asti kunnes :
      ”Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.”
      ‭‭2. Pietarin kirje‬ ‭3‬:‭10‬ ‭FB38‬‬
      -----------
      ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭3‬:‭11‬-‭13‬ ‭FB38‬‬
      ”Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus. Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.”
      ‭‭
      Luukas‬ ‭3‬:‭16‬-‭17‬ ‭FB38‬‬
      ”niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisut aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."”

‭‭2. Pietarin kirje‬ ‭3‬:‭5‬-‭10‬ ‭FB38‬‬
      ”Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen. Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä". Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.

Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.”

• Anonyymi

KR-38) Luuk.12:49. “..Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!
        50. Mutta minä olen kasteella kastettava, ja kuinka minä olenkaan ahdistettu, kunnes se on täytetty!.”

( RK) Luuk.12:49.”..Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle, ja kuinka tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!
        50. Mutta minut on kasteella kastettava, ja kuinka ahtaalle joudunkaan, ennen kuin se on täytetty!.”

(JKR) Luuk.12:49. “..Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle, ja kuinka toivonkaan, että se jo olisi syttynyt!
        50. Mutta minut on kasteella7 kastettava, ja kuinka olenkaan ahdistettu, kunnes se on toteutettu!.”

( KR-92) Luuk.12:49. "Tulta minä olen tullut tuomaan maan päälle - ja kuinka toivonkaan, että se jo olisi syttynyt! 50. Mutta minut on kasteella kastettava - ja missä ahdistuksessa olenkaan, ennen kuin olen sen läpi käynyt!.”

Novum Kreikka -suomennos : Luuk.12:49.”..Tulta tulin heittämään päälle maahan, ja mitä tahdon jos jo syttyi? 50 Mutta kasteella on (minut) kastaminen, ja kuinka kestän kunnes täyttyy.”

Novum selitys jae 50: ”Jeesus viittaa tässä kuolemaansa Mark.10:38:sta käy ilmi että kaste jolla Jeesus piti kastaa, tarkoitti hänen kuolemaansa .Jeesus oli ahdistunut.Tämä on merkki häen todellisesta ihmisyydestään.”

Mark.10:38.” Mutta Jeesus sanoi heille: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?"

( Tämä ei ole vedessä kastamista, Jeesus oli jo kastettu vedessä Mark.1:9.”Ja niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KR-38) Luuk.12:49. “..Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!
        50. Mutta minä olen kasteella kastettava, ja kuinka minä olenkaan ahdistettu, kunnes se on täytetty!.”

( RK) Luuk.12:49.”..Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle, ja kuinka tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!
        50. Mutta minut on kasteella kastettava, ja kuinka ahtaalle joudunkaan, ennen kuin se on täytetty!.”

(JKR) Luuk.12:49. “..Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle, ja kuinka toivonkaan, että se jo olisi syttynyt!
        50. Mutta minut on kasteella7 kastettava, ja kuinka olenkaan ahdistettu, kunnes se on toteutettu!.”

( KR-92) Luuk.12:49. "Tulta minä olen tullut tuomaan maan päälle - ja kuinka toivonkaan, että se jo olisi syttynyt! 50. Mutta minut on kasteella kastettava - ja missä ahdistuksessa olenkaan, ennen kuin olen sen läpi käynyt!.”

Novum Kreikka -suomennos : Luuk.12:49.”..Tulta tulin heittämään päälle maahan, ja mitä tahdon jos jo syttyi? 50 Mutta kasteella on (minut) kastaminen, ja kuinka kestän kunnes täyttyy.”

Novum selitys jae 50: ”Jeesus viittaa tässä kuolemaansa Mark.10:38:sta käy ilmi että kaste jolla Jeesus piti kastaa, tarkoitti hänen kuolemaansa .Jeesus oli ahdistunut.Tämä on merkki häen todellisesta ihmisyydestään.”

Mark.10:38.” Mutta Jeesus sanoi heille: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?"

( Tämä ei ole vedessä kastamista, Jeesus oli jo kastettu vedessä Mark.1:9.”Ja niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.”

(KR.38) Luuk.12:49.” Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!50. Mutta minä olen kasteella kastettava, ja kuinka minä olenkaan ahdistettu, kunnes se on täytetty!.”

Luuk.3:16.”niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. 17. Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisut aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."

Mark.10:38.”Mutta Jeesus sanoi heille: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?" ?" (Huom!  Tämä ei ole vedessä kastamista, Jeesus oli jo kastettu vedessä Mark.1:9.”Ja niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.”
         ———————————————
        Lainaus kirjasta: Jukka Thurén-LUUKKAAN EVANKELIUMI-APOSTOLIEN TEOT- Aurinko kustannus Helsinki- Julkaistu ensimmäisen kerran 2004-   © Jukka Thurén ja Aurinko Kustannus

“..12:49s Tulta minä olen tullut tuomaan maan päälle — mutta minut on kasteella kastettava Alkutekstissä sanajärjestys on selvemmin paralleelinen: Tulta olen tullut heittämään // mutta kasteella minut on kastettava,

Johannes Kastaja puhui tulikasteesta eli tuomiosta, 3:16s. Ennen tuomiopäivää Jeesuksen on itsensä kestettävä tuomion tuli. Tuli lienee tässäkin tuomion kuva niin kuin VT:ssaja juutalaisessa kirjallisuudessa. Jeesus ei tarkoita kulovalkeana leviävää kristinuskoa eikä hengellisen herätyksen leimahdusta — vaikka virtemme häntä niin tulkitsevat.

ja kuinka toivonkaan, että se jo olisi syttynyt! — ja missä ahdistuksessa olenkaan, ennen kuin olen sen läpi käynyt! Jeesus on aikojen lopulla tulikasteen toimittaja, maailman tuomari, mutta ensin hänen itsensä on käytävä läpi kuoleman "kaste" (vrt. Mark 10:38). Kunpa se jo olisi ohi! Sekä toivon että ahdistuksen kiihkeys antaa aavistaa, että Jeesuksen tulikaste ja maailman tuomio toteutuvat pian.

Vesikasteen saatuaan Jeesus otti vastaan kutsun Hengellä ja tulella kastajaksi, mutta Luuk ei kerro, milloin ja miten hän on tullut tietämään, että hänen itsensä on saatava "kaste" tuomion tulessa ennen kuin hän puhdistaa puimatantereen viljan.

Joh viittaa siihen Kastajan lauseella: "Katso Jumalan Karitsa, joka ottaa kantaakseen/pois maailman synnin." Syyllisyyden kantajan on tultava tuomituksi ja surmatuksi, koska hän juuri siten ottaa synnin maailmalta pois.

p Luuk ei avoimesti puhu Jeesuksen kuolemasta sijaiskärsimyksenä, mutta on vaikea löytää muutakaan selitystä tälle sanalle. Jeesuksen itsensä on tultava tuomituksi maailman synnin kantajana ennen kuin maailman tuomitseminen voi alkaa,”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

(KR.38) Luuk.12:49.” Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!50. Mutta minä olen kasteella kastettava, ja kuinka minä olenkaan ahdistettu, kunnes se on täytetty!.”

Luuk.3:16.”niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. 17. Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisut aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."

Mark.10:38.”Mutta Jeesus sanoi heille: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?" ?" (Huom!  Tämä ei ole vedessä kastamista, Jeesus oli jo kastettu vedessä Mark.1:9.”Ja niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.”
         ———————————————
        Lainaus kirjasta: Jukka Thurén-LUUKKAAN EVANKELIUMI-APOSTOLIEN TEOT- Aurinko kustannus Helsinki- Julkaistu ensimmäisen kerran 2004-   © Jukka Thurén ja Aurinko Kustannus

“..12:49s Tulta minä olen tullut tuomaan maan päälle — mutta minut on kasteella kastettava Alkutekstissä sanajärjestys on selvemmin paralleelinen: Tulta olen tullut heittämään // mutta kasteella minut on kastettava,

Johannes Kastaja puhui tulikasteesta eli tuomiosta, 3:16s. Ennen tuomiopäivää Jeesuksen on itsensä kestettävä tuomion tuli. Tuli lienee tässäkin tuomion kuva niin kuin VT:ssaja juutalaisessa kirjallisuudessa. Jeesus ei tarkoita kulovalkeana leviävää kristinuskoa eikä hengellisen herätyksen leimahdusta — vaikka virtemme häntä niin tulkitsevat.

ja kuinka toivonkaan, että se jo olisi syttynyt! — ja missä ahdistuksessa olenkaan, ennen kuin olen sen läpi käynyt! Jeesus on aikojen lopulla tulikasteen toimittaja, maailman tuomari, mutta ensin hänen itsensä on käytävä läpi kuoleman "kaste" (vrt. Mark 10:38). Kunpa se jo olisi ohi! Sekä toivon että ahdistuksen kiihkeys antaa aavistaa, että Jeesuksen tulikaste ja maailman tuomio toteutuvat pian.

Vesikasteen saatuaan Jeesus otti vastaan kutsun Hengellä ja tulella kastajaksi, mutta Luuk ei kerro, milloin ja miten hän on tullut tietämään, että hänen itsensä on saatava "kaste" tuomion tulessa ennen kuin hän puhdistaa puimatantereen viljan.

Joh viittaa siihen Kastajan lauseella: "Katso Jumalan Karitsa, joka ottaa kantaakseen/pois maailman synnin." Syyllisyyden kantajan on tultava tuomituksi ja surmatuksi, koska hän juuri siten ottaa synnin maailmalta pois.

p Luuk ei avoimesti puhu Jeesuksen kuolemasta sijaiskärsimyksenä, mutta on vaikea löytää muutakaan selitystä tälle sanalle. Jeesuksen itsensä on tultava tuomituksi maailman synnin kantajana ennen kuin maailman tuomitseminen voi alkaa,”

Ei taida olla kovin Raamatun ilmoitukseen perustuvaa huudella evankelioimis kokouksessa ” Fire,fire..tulta, tulta..”.että se jotenkin olisi Jumalan Hengen vaikuttamaa ”tulikastetta”?

Mikäli on jo uskova niin Jumalan Henki asuu hänessä ( Ef.1:13,14.) Hänen sisimmästään juoksee jo ”elämän veden virrat” Joh.7:38,39. ( ellei pidä suutansa kiinni evankeliumin kertomisesta)

RK- Joh.7:38.”.. Joka uskoo minuun, niin kuin Raamatussa sanotaan, hänen sisimmästään juoksevat elävän veden virrat."39. Tämän hän sanoi Hengestä, jonka häneen uskovat tulisivat saamaan. Sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesusta ei ollut vielä kirkastettu..”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei taida olla kovin Raamatun ilmoitukseen perustuvaa huudella evankelioimis kokouksessa ” Fire,fire..tulta, tulta..”.että se jotenkin olisi Jumalan Hengen vaikuttamaa ”tulikastetta”?

Mikäli on jo uskova niin Jumalan Henki asuu hänessä ( Ef.1:13,14.) Hänen sisimmästään juoksee jo ”elämän veden virrat” Joh.7:38,39. ( ellei pidä suutansa kiinni evankeliumin kertomisesta)

RK- Joh.7:38.”.. Joka uskoo minuun, niin kuin Raamatussa sanotaan, hänen sisimmästään juoksevat elävän veden virrat."39. Tämän hän sanoi Hengestä, jonka häneen uskovat tulisivat saamaan. Sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesusta ei ollut vielä kirkastettu..”

Jumala ei "virtaile",(kokouksissa eikä muuallakaan) Hän on . Hän on persoona.
        Malakia‬ ‭3‬:‭6‬ ‭FB38‬‬
        ”Sillä minä, Herra, en muutu,..."

‭‭ Hän asuu Sanassaan uskon kautta niissä jotka ovat uudestisyntyneitä Jumalan Sanan ja Hengen kautta.

Efesolaiskirje‬ ‭3‬:‭17‬ ‭FB38‬‬
        ”ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,”
        Siksi on kristityn tarpeen lukea Jumalan Sanaa ja olla toisten uskovien yhteydessä kasvamassa yhteisestä uskosta Kristuksessa Jeesuksessa.

‭‭Kolossalaiskirje‬ ‭3‬:‭16‬ ‭FB38‬‬
        ”Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.”
        ‭‭
        Jumala on antanut Hengen vakuudeksi niille jotka ovat uudestisyntyneitä, uusia luomuksia Kristuksessa.

‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬
        ”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa

‭‭Kirje roomalaisille‬ ‭8‬:‭8‬-‭9‬ ‭FINRK‬‬
        ”Ne, jotka ovat lihan vallassa, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan ole lihan vallassa vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala ei "virtaile",(kokouksissa eikä muuallakaan) Hän on . Hän on persoona.
        Malakia‬ ‭3‬:‭6‬ ‭FB38‬‬
        ”Sillä minä, Herra, en muutu,..."

‭‭ Hän asuu Sanassaan uskon kautta niissä jotka ovat uudestisyntyneitä Jumalan Sanan ja Hengen kautta.

Efesolaiskirje‬ ‭3‬:‭17‬ ‭FB38‬‬
        ”ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,”
        Siksi on kristityn tarpeen lukea Jumalan Sanaa ja olla toisten uskovien yhteydessä kasvamassa yhteisestä uskosta Kristuksessa Jeesuksessa.

‭‭Kolossalaiskirje‬ ‭3‬:‭16‬ ‭FB38‬‬
        ”Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.”
        ‭‭
        Jumala on antanut Hengen vakuudeksi niille jotka ovat uudestisyntyneitä, uusia luomuksia Kristuksessa.

‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬
        ”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa

‭‭Kirje roomalaisille‬ ‭8‬:‭8‬-‭9‬ ‭FINRK‬‬
        ”Ne, jotka ovat lihan vallassa, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan ole lihan vallassa vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”

"..Hän ei mahdu mihinkään aika- eikä paikka kategoriaan . Hän on tämän kaiken yläpuolella ja sen tuolla puolen.Siksi mikään luotu ei voi välittömästi tiedostaa Häntä.

Hänet voidaan tiedostaa vain kun Hän itse tulee ulos ulos tuon puoleisuudestaan ja luo suhteen ihmiseen ilmoittamalla itsensä ajassa ja paikassa eli meidän todellisuudessamme..."

"..Kaikki näkyväiset ovat Hänen luomiaan eikä Hän sekoitu niihin kuten joissakin pakanallisissa uskomuksissa kuvitellaan ja luullaan.Jumalaa voidaan sanoa persoonattomaksi ja panteistiseksi kaiken läpi virtaavaksi voimaksi ( hindulaisuuden Bhagavat).
        Raamatussa ei ole tälläiselle ajattelulle katetta.
        Raamatun todistus Jumalan tuonpuoleisuudesta estää ja suorastaan kieltää ajattelemasta sillä tavoin.
        Raamatun mukaan luomistyö on eri asia kuin sen luoja. Eikä Hänen luomissaan ole mitään jumalallista olemusta tai luontoa itsessään.
        Jumala on persoonallinen Jumala, itsenäinen ja riippumattomasti olemassa oleva joka ei sekoitu luotuun siinä olevana henkenä.

Luomistyö ei voi yksinään ilmoittaa Jumalaa. Kun Raamattu puhuu luomistyön välittämästä ilmoituksesta ( Room.1:19-20.) taustana on aina Jumalan Sanan luomistyön välittämä alkuperäinen ilmoitus (1.Moos.1-2).."

(edellinen vapaana lainauksena kirjasta: Aksel Valen-Sendstad- Kristillinen dogmatiikka (alkuteos Kristen Dogmatikk) --Kustannus Oy Uusi Tie- Suomen Raamattuopiston Kustannus Oy- 1985)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"..Hän ei mahdu mihinkään aika- eikä paikka kategoriaan . Hän on tämän kaiken yläpuolella ja sen tuolla puolen.Siksi mikään luotu ei voi välittömästi tiedostaa Häntä.

Hänet voidaan tiedostaa vain kun Hän itse tulee ulos ulos tuon puoleisuudestaan ja luo suhteen ihmiseen ilmoittamalla itsensä ajassa ja paikassa eli meidän todellisuudessamme..."

"..Kaikki näkyväiset ovat Hänen luomiaan eikä Hän sekoitu niihin kuten joissakin pakanallisissa uskomuksissa kuvitellaan ja luullaan.Jumalaa voidaan sanoa persoonattomaksi ja panteistiseksi kaiken läpi virtaavaksi voimaksi ( hindulaisuuden Bhagavat).
        Raamatussa ei ole tälläiselle ajattelulle katetta.
        Raamatun todistus Jumalan tuonpuoleisuudesta estää ja suorastaan kieltää ajattelemasta sillä tavoin.
        Raamatun mukaan luomistyö on eri asia kuin sen luoja. Eikä Hänen luomissaan ole mitään jumalallista olemusta tai luontoa itsessään.
        Jumala on persoonallinen Jumala, itsenäinen ja riippumattomasti olemassa oleva joka ei sekoitu luotuun siinä olevana henkenä.

Luomistyö ei voi yksinään ilmoittaa Jumalaa. Kun Raamattu puhuu luomistyön välittämästä ilmoituksesta ( Room.1:19-20.) taustana on aina Jumalan Sanan luomistyön välittämä alkuperäinen ilmoitus (1.Moos.1-2).."

(edellinen vapaana lainauksena kirjasta: Aksel Valen-Sendstad- Kristillinen dogmatiikka (alkuteos Kristen Dogmatikk) --Kustannus Oy Uusi Tie- Suomen Raamattuopiston Kustannus Oy- 1985)

Jumala on itse antanut ilmoituksen olemassa olostaan tulemalla ulos tuon puoleisuudestaan . Hän on antanut yleisen ilmoituksen luomisteoissaan. Mutta ihminen ei syntiin lankeemuksen seurauksena olevalla pimentyneellä ymmärryksellään voi Häntä käsittää.

Johannes‬ ‭1‬:‭1‬ ‭FB38‬‬
        ”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.”
        ‭‭
        Johannes‬ ‭1‬:‭14‬ ‭FB38‬‬
        ”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
        ‭‭
        ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭18‬ ‭FB38‬‬
        ”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”

Jumala on ennen luotujaan Hän on Alfa ja Omega,alku ja loppu -Hän ilmoitti Johannekselle antamansa ilmestyksen kautta . ”Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet". Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.” .

Apostoli Paavali kirjoitti Kolossan srk:lle lihassa ilmestyneestä Jumalan Sanasta Jeesuksesta Kristuksesta.
        ”Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.

Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.”
        ‭‭Kolossalaiskirje‬ ‭1‬:‭14‬-‭17‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala on itse antanut ilmoituksen olemassa olostaan tulemalla ulos tuon puoleisuudestaan . Hän on antanut yleisen ilmoituksen luomisteoissaan. Mutta ihminen ei syntiin lankeemuksen seurauksena olevalla pimentyneellä ymmärryksellään voi Häntä käsittää.

Johannes‬ ‭1‬:‭1‬ ‭FB38‬‬
        ”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.”
        ‭‭
        Johannes‬ ‭1‬:‭14‬ ‭FB38‬‬
        ”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
        ‭‭
        ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭18‬ ‭FB38‬‬
        ”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”

Jumala on ennen luotujaan Hän on Alfa ja Omega,alku ja loppu -Hän ilmoitti Johannekselle antamansa ilmestyksen kautta . ”Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet". Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.” .

Apostoli Paavali kirjoitti Kolossan srk:lle lihassa ilmestyneestä Jumalan Sanasta Jeesuksesta Kristuksesta.
        ”Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.

Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.”
        ‭‭Kolossalaiskirje‬ ‭1‬:‭14‬-‭17‬ ‭FB38‬‬

Ef.5:1-20.
        "antakaa Hengen täyttää itseänne" ("preesens"-jatkuvasti - joka päivä)

Miten antaa Hengen täyttää ? Antakaa tilaa Hengen mukaiselle elämälle. Ravitse itseäsi runsaalla Kristuksen Sanan lukemisella ja elämällä arki elämässä sen neuvojen mukaan. Älkää rakastako sanoilla vaan käytännön hyvillä teoilla lähimmäistä kohtaan.Jumalan Henki antaa ,ja muistuttaa Kristuksen omasta (Jumalan Sanasta) arkipäivässä.

Älkää antako tilaa lihan mukaiselle elämälle elämällä sen himojen ja halujen mukaan."teidän tulee laittaa pois vanha elämänne jonka mukaan ennen vaelsitte" ( ennen elitte)

"Lihan teot" vanhan ihmisen mukaaan eläminen ei lopu "kätten päälle panemisella " ( että siten täyttyisi Hengellä) vaan kääntymällä pois siitä, ja antamalla siten tilaa Hengen (Jumalan Sanan ilmoituksen ) mukaiselle elämälle .

Hengen lahjoja apostoli kehoittaa ( 1.Kor.12-14. luvut) rukoilemaan ja tavoittelemaan. Jumalan Henki jo asuu uskovassa heti uudestisyntymästä alkaen, ja Jumalan Henki tahtonsa mukaan jakaa Hengen lahjoja srk:n rakennukseksi.

(huomaa koko asiayhteys 5:1- 20.) Kirje efesolaisille‬ ‭5‬:‭17‬-‭20‬ ‭FB92‬‬
        ”..Älkää olko järjettömiä, vaan ymmärtäkää, mikä on Herran tahto. Älkää juopuko viinistä, sillä siitä seuraa rietas meno, vaan antakaa Hengen täyttää itsenne. Veisatkaa yhdessä psalmeja, ylistysvirsiä ja hengellisiä lauluja, soittakaa ja laulakaa täydestä sydämestä Herralle ja kiittäkää aina ja kaikesta Jumalaa, Isää, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.”
        ‭‭
        Kolossalaiskirje‬ ‭3‬:‭16‬-‭17‬ ‭FB38‬‬
        ”Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne. Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.”

Miksi joku,joka sanoo juuri täyttyneensä Hengellä on itsekäs, ylpeä,..? Lihan mukaisesta elämästä ei ole käännytty pois eikä Henki ole saanut tilaa ihmisen elämään koska ei ole ojentauduttu Hengen (Sanan) mukaiseen elämään.Jumalan Henki vaikuttaa Kristuksen mielen laatua, eikä itsekkyyttä, joka on lihan teko.

• Anonyymi

kuuntelepa Paavo Järvistä. Häntä voi kuunnella KOSKETUS TAIVAASTA ohjelmassa. Se on tv 7 arkki-sivut. Siinä on helluntai-evankelista.

• Anonyymi

Jeeesus mitä jeesus puhui helvetistä tietäkseni puhui vain tuonelasta joka ei ole helvetti.

• Anonyymi

Puhui mitä puhui helvetistä, mutta käski olla miekkaan tarttumatta.

• Anonyymi

Joka miekkaan tarttuu se hukkuu ja Jumalan sana on kristityn miekka, siihen pitääkin hukkua ja uskoa Golgatan ristin sovitus ja Jeesus vie perille taivaan valtakuntaan.

• Anonyymi

Ei uskovam pidä olla miekan kannalla, että sillä järjestävät asiat muita tappamalla muiden paheksuessa sitä syntiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei uskovam pidä olla miekan kannalla, että sillä järjestävät asiat muita tappamalla muiden paheksuessa sitä syntiä.

Jumalan sana on kristityn miekka. Tämäkö tappaa, sen on tie taivaan valtakuntaan missä ei enää ole tappamista.

• Anonyymi

Kuinkas se helvetti toimii?
      Ruumis on jäänyt- kuolemassa ja maatunut, se ei tunne mitään.
      miten se tuli - sielua voi tunnetasolla polttaa?
      Olisiko helvetti sellainen aikaamme peililasi- jota vaikka aurinkoa heijastaen valaisee ja kertoo esiin väärinteot.? ts. alkaa polttamaan. Tulee kuuma- tekomme suurentuu nähtäväksi, mitä tuli elämässä sieluntekojemme summana tehtyä.
      Syy- seuraussuhteet näkyy, mitä tekomme vaikutti vaikkapa lapsiimme- vaimon elämään, lähimmäisten elämään jne. esimerkkinä.
      Sielumme palaa- erinäköisten liekkien ympäröimänä. ---tuskaa-- omien tekojen kipua.
      helvetti- ja synnit.... sanamittana.

synti on rakkaudettomuuden käden hedelmät--- täällä.
      jumalaton maailma.

helvetintuli - se ei ole puhdistuspaikka taivaaseen, vaan kadotukseen.

Valtavat omaisuudet eivät pelasta- eikä rakkaudettomat- edes hyvät teot, uskonnollisestikaan. Haudantaakse ei viedä maallista, eikö ulkoista, vaan sielu ja sen teot.

Ajatukset ja teot tallennetaan "kirjanpito".... jokaisesta sanasta tili--- jne.
      siis luulot, ilman Jumalan tahtoa, on kyseessä... tulen- alueella.

Rahasi on arvoton, vain vaihetuspöydällä rakkaudesta lähimmäiseen, tuo ei helvetillistä tulemusta.
      Todellinen timanttisi on nöyryys, uhrautuminen, sekä ystävällisyys.- esimerkkinä.
      ....
      Sielustahan on kyse. Ruumis tarvitsee sielua ajassa toimiakseen.
      Kun elämänhenki poistuu- ruumis maatuu- niin se sielu, mitä on ruokittu ajassa, sitä pääsee mittaamaan perillä, kuinka sen kanssa on toiminut ajassa.

Kannattaa sielulleen opettaa Valkeudentie- ettei kompuroi.... maailman poluilla.

tuli polttaa--- ja miksi se polttaa.... helvetillä on tehtäväkenttä.

kuoleman jälkeisestä elämästähän on kyse......

Onhan riittävästi ajassa kertomuksia- kirkkaasta tunnelista ja jopa siitä, että kertojat viestivät, että annettiin lupa palata ruumiiseensa takaisin.

Eiköhän tuhansia näitä domumentoituja kertomuksia ole.
      muistan lapsuudestani naapurin isännän uskoontulo- kertomuksen.
      Hän kävi sellaisen valkean tunnelin läpi- 1950- luvulla ja sai palata, eikä jumalattomuustie enää hänelle maistunut- mitä hän sai kokea...

ts. se toi tietoisuuteen silloin jo- tuonpuoleisuudesta.... kuolema ja uudenlainen elämä

• Anonyymi

Tunteet ja kivut sielussa- elämänaikana.... noin viestinä
        Miksi kipu pitää olla tuskallista? Eikös se tarkoitusperältään ole suojellullinen, eli suojaa loukkantumiselta. Suojaa haavoista, vakavista vammoista, palovammoista jne.
        Myös paranemisessa on kipuprosessi.
        suuri leikkaus- takana- kipu teki sen, että piti olla paikallaan, koska hermojen kipurseptorien kemiallinen estäminen hidastaa ihon ja luiden paranemista.... "sydänleikkaus" ja suolistoleikkaus"... kohdallani.
        Hermot - jotka lähettävät aivoihin kipusignaalit, ne viestivät verisuonia, stimuloivat immuunisoluja houkutellakseen niitä kudosten paranemiseen.

Olisiko siinä sielun kipuun myös viestin ideaalinen puoli, että tekisimme parannusta, eikä sielumme haavoita lähimmäistä, vaan parannus, meissä saa aikaiseksi sitä elämää, mikä paranutaa lähimmäisen ja itsensä elämänaluetta.

Epäpyhät teot, vievät sielun haavoittuvaan tilaan, kiputilaan ja jumalallinen energia meissä häiriintyy ja estää pyhän - pyhittymisen.... eli sanatkin ovat epäpyhää - ja haavoittaa.
        Sielu siten on haavoittuva ja siksi meidän tilinpäivä on olemassa...

Siksi elämässä on oltava puhe- elämänohjeista- tiestä- kaidastatiestä- valtakunnasta- siis elämästä yleensä.
        Voimme haavoittaa jotain herkkäsieluista ihmistä ja hän tuntee kivun... Siten on nähtävä elämässä se sielun alue- että ettemme päsmätä menemään vain lihallisen mielen vallassa.
        On ymmärrettävä, että olemme henki- sielu ja ruumis- yhtälö - -elämässä.

ts. kipu- laukaisee katumuksen--- päästään näin ymmärrykseen ihmisen kokonaisvaltaisen elämän tarkoituksesta---- rakentaa hyvä elämä...
        tahi sen voi rakentaa vääräänkin suuntaan ja saada aikaiseksi suurta tuskaa---

lähimmäiselle ja itsellekin. ... siis paranemisen reaktio syntyy oikeasta asenteesta elämässä ja ymmärtää kuka itse on, eli ihminen on myös sielullinen ja tunteva olento...

Jumala puhalsi ihmisen sieraimiin elämän hengen ja näin ihmisestä tuli elävä sielu

• Anonyymi

Onko helvetti oikeamielinen rangaistus siitä, ettei usko kertomuksia Jeesuksesta?

• Anonyymi

Et siis halua kulkea hyvyydessä ja rakastaa lähimmäistäsi. Joka ei usko on jo tuomittu: syyn ja seurauksen laki tuomitsee. Tämä on tosiasia oli sitten uskoja vai ateisti, näin tapahtuu tässä maailmassa, siksi tarvitaan Jeesuksen hankkimaa lahja armoa.

• Anonyymi

Jos Raamatun totuus on Raamatussa, tai se on korvien välissä, siitä ei ole mitään hyötyä. Jos Henkinen yhteys Jeesukseen puuttuu. Se on vain narsistista viisastelua. Se on syntiä: tekemisen jättämistä, eikä tuomita kansanmurhaa eikä rikoksia ihmisyyttä kohtaan jaan saivarrellaan ja auotaan päätä.

• Anonyymi

Jeesus ei eläissään sanallakaan maininnut helvettiä.

Katoliset kirkkoisät lainasivat helvetin jumaltarustoista ja muokkasivat sen itselleen sopivaksi ikuiseksi piinahelvetiksi, jossa sadistinen Jumala kiduttaa luotujaan iankaiken lyhyen elämänsä aikana tekemiensä syntien vuoksi.

• Anonyymi

Missä hän on?: Luuk: 16:23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        16:24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'

• Anonyymi

Joidenkin mielestä Jeesus oli jo silloin mukana vihreässä siirtymässä kun käytti helvetissä metaanikaasua.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä

kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.
      Maailman menoa
      147
      5712
    2. Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe

Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido
      Maailman menoa
      82
      3246
    3. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      89
      1715
    4. On se tullut jo ihan kaikilta osin selväksi

Ei tämä meidän juttu tule koskaan etenemään.
      Ikävä
      123
      1153
    5. Montako naista

On menossa mun lisäksi?
      Ikävä
      15
      1094
    6. Tässä on sielunkumppanisi postilaatikko

Laita postia sielunkumppanillesi 💌❤️
      Ikävä
      55
      982
    7. Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota

"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain
      Maailman menoa
      77
      981
    8. Koska me aloitetaan meidän loppuelämä?

Oisko jotain ehdotuksia....
      Ikävä
      55
      944
    9. Olet edelleen uskomaton

Halusin vain kertoa, että olet edelleen mielessäni pysyvästi. Anteeksi, etten saa ajatuksia irti sinusta. Olet... niin p
      Ikävä
      27
      845
    10. Rekkautumispakko olisi hyvä...

Kirjoittajat saisivat kasvot ihan eri tavalla. Mitä olet mieltä moisesta?
      Sinkut
      158
      844
    Aihe