Minä ainakin olen. Kaikki jotka maksavat eläkemaksuja eläkeyhtiö Varmalle, osallistuvat minun hillittömään ryyppäämiseen ja irstailuun.
Sori siitä. Minä en ikinä tule enää maksamaan teille eläkemaksuja. Mutta jos jäätte työttömäksi, niin huikean suurella veromäärälläni osallistun toki teidänkin työttömyyskorvaukseen.
Tokihan verorahat menevät infraan, terveyteen ja vaikka mihin. Ei niitä ole korvamerkitty, mutta tosiaan toista tonnia maksan veroja kuukaudessa.
Nykyinen hallitushan pienensi eläketulovähennystä, eli eläkeläisten vero nousi. Lisäksi edellinen hallitus poisti invalidivähennyksen ja jälleen vammaiseläkeläisten verotus nousi.
Milloinhan eläkeläiset saisivat jotain vähennyksiä, kun vero on jo 9-10% suurempi, kuin samasta palkasta. Sairaanhoitomaksuverokin on eäkkeestä suurempi.
>simiti<
Oletteko pummeja?
23
193
Vastaukset
- Anonyymi
Sellainen hauska yksityiskohta vielä. Yritin vuoden sairaalareissun jälkeen vielä töihinpaluuta.
Eläkeyhtiö Varma maksoi minulle täyden työkyvyttömyys eläkkeen korotettuna 33% ja päivät olivat 4 tuntisia.
Silloin oli tuntipalkka kohdillaan.
Noh, eihän siitä mitään tullut ja työnantaja lupasi minulle puolen vuoden palkan ilman työvelvoitetta, jos eroan itse.
Niinhän minä erosin ja ansiosidonnaisen jälkeen uusi eläkehakemus. Puolikas myönnettiin, mutta on myöhemmin muutettu kokoeläkkeeksi.
Tokikin olisin mielummin terve ja edelleen töissä. Varsinkin, kun kuulin miten paljon palkka on siellä nykyään.
>simiti< - Anonyymi
En ole. Toivottavasti tulevaisuudessakin voi jotenkin elää eläkerahoilla.
- Anonyymi
Olen tietysti, kun en käy töissä enkä ole rikaskaan. Sairauspäivärahalla. Sen jälkeen varmaan Kelan ppr. Tuskin minua töihin kukaan huolii. Olen ollut saikulla juuri, kun työtä olisi ollut tarjolla. Joten eivät ole enää kiinnostuneita.
Jasu- Anonyymi
Me viiskymppistä käyvät ei olla enää kuumaa valuuttaa työmarkkinoilla, jollei ole näyttävä uraputki mistä siirtyä heti toimeen. Hetken poissa markkinoilta ja olet roskaa sen jälkeen.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me viiskymppistä käyvät ei olla enää kuumaa valuuttaa työmarkkinoilla, jollei ole näyttävä uraputki mistä siirtyä heti toimeen. Hetken poissa markkinoilta ja olet roskaa sen jälkeen.
JasuMinä olisin päässyt töihin ollessani osa-aikaeläkkeellä työttömänä. Kuitenkin päätin lopuksi kieltäytyä, jotta joku kokotyötön saa työpaikan.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olisin päässyt töihin ollessani osa-aikaeläkkeellä työttömänä. Kuitenkin päätin lopuksi kieltäytyä, jotta joku kokotyötön saa työpaikan.
>simiti<Juu, minä en ole työtä nyt saikulla hakenutkaan. Katsotaan ensin mitä löytyy vikoja ja miten edetään niitten kanssa. Kuntoutusta fysioterapian muodossa käyn jo nyt. Lääkäri sanoi, että jollei mun jalat kanna ja tunto palaa (en tunne kuumaa ollenkaan jaloissa), niin neurologi sitten katsoo.
Hermovaurio oli arvelu. Kait sitten jotain työtä lopulta kehittelen, vaikka kotoa käsin. En halua vielä luovuttaa ja eläkkeelle jäädä. Ei siksi että sitä häpeisin, mulla vaan on vielä päätä mitä käyttää vaikka kroppa onkin huono ja huononee iän myötä lisää. Mulle kelpaa osa-aikatyökin.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, minä en ole työtä nyt saikulla hakenutkaan. Katsotaan ensin mitä löytyy vikoja ja miten edetään niitten kanssa. Kuntoutusta fysioterapian muodossa käyn jo nyt. Lääkäri sanoi, että jollei mun jalat kanna ja tunto palaa (en tunne kuumaa ollenkaan jaloissa), niin neurologi sitten katsoo.
Hermovaurio oli arvelu. Kait sitten jotain työtä lopulta kehittelen, vaikka kotoa käsin. En halua vielä luovuttaa ja eläkkeelle jäädä. Ei siksi että sitä häpeisin, mulla vaan on vielä päätä mitä käyttää vaikka kroppa onkin huono ja huononee iän myötä lisää. Mulle kelpaa osa-aikatyökin.
JasuMulla on jonkinverran käsityötaitoja, voi olla että teen kotona jotain mitä myydä sitten. Sen enempää kohdentamatta.
Kyllähän mulle työkkäri on luvannut järkätä koulutusta tarpeen mukaan, jotta vielä työllistyisin. En vaan ole keksinyt alaa mikä olisi kiinnostava ja missä ei joutuisi laittamaan kehoakin likoon. Töissä kun ei voi sanoa, mä lepään nyt, en kykene hetkeen muuhun ja jatkan kohta. 😅
Kotona voin toimia omaehtoisesti kuntoni ja vointini mukaan. Töissä siitä saa vain vittuilua osakseen jollei pysty juoksemaan kun ravihevonen.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on jonkinverran käsityötaitoja, voi olla että teen kotona jotain mitä myydä sitten. Sen enempää kohdentamatta.
Kyllähän mulle työkkäri on luvannut järkätä koulutusta tarpeen mukaan, jotta vielä työllistyisin. En vaan ole keksinyt alaa mikä olisi kiinnostava ja missä ei joutuisi laittamaan kehoakin likoon. Töissä kun ei voi sanoa, mä lepään nyt, en kykene hetkeen muuhun ja jatkan kohta. 😅
Kotona voin toimia omaehtoisesti kuntoni ja vointini mukaan. Töissä siitä saa vain vittuilua osakseen jollei pysty juoksemaan kun ravihevonen.
JasuTässä maassa sairaat ei juuri empatiaa saa, kun suorituskeskeisyys on pop.
Tee tai kuuntele vittuilua, ihan sama mihin sattuu tai mikä pettää alta.
Näin se on ollu ennenkin.
Jasu
- Anonyymi
shut your fkin lap niin minäkin vammaisena maksan veroja odotan leikkauksia.
- Anonyymi
Onko sinulla muuta vammaa, kuin hyökkäävä idiotismi?
- Anonyymi
Varma maksaa henkilökunnan ryyppäämiset. Pikkujouluaikana työpäivä aloitetaan aamulla heti terästetyllä glögillä.. firman piikkiin, ai sori, veronmaksajien piilkiin. Sitten lounaalla kaljaa. Iltapäivällä korkataan sitten shampanjapullo yhdessä henkilökunnan kesken.
- Anonyymi
KEVA tarjoaa myös henkilökunnalleen asuntolainat alle markkinahinnan. Työeläkevakuutetut tunkin loisimisen maksaa. Tätä kun funtsii niin aivan huoletta voin jatkaa pummielämääni vielä satavuotiaaksi asti jolloinka sitten kirjoitan muistelmani.
- Anonyymi
Kaikki veronmaksajat ei maksa eläkemaksuja Varmalle. Ainoa eläkeyhtiö johon veronmaksajat pumppaa rahaa on yrittäjien eläkeyhtiö, kun maajussit ja yrittäjät ovat laistaneet eläkemaksuistaan.
Maatilalliset ja yrittäjät ovat siis pummeja kehdosta hautaan.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki veronmaksajat ei maksa eläkemaksuja Varmalle. Ainoa eläkeyhtiö johon veronmaksajat pumppaa rahaa on yrittäjien eläkeyhtiö, kun maajussit ja yrittäjät ovat laistaneet eläkemaksuistaan.
>simiti<Mä olen maksanut Ilmariselle.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen maksanut Ilmariselle.
JasuMutta jasu. Ei minunkaan kroppa enää toimi, mutta voin tehdä jotain harrastuksiani. Ei se ole häpeä, jos kroppa ei kestä työntekoa, mutta voi silti harrastaa.
Jotkut umpijuntit ovat sitäkin mieltä, että jos voi kirjoittaa viestejä, niin kykenee töihin. Ei se niin mene ja nuo umpijuntti lahkolaispersut voisi ensin luopua lapsilisistänsä ja kodinhoitohuoratuestaan.
Poistetaan myös kaikki infraan panostaminen. Joksinen perusjuntti hoitakoot tarvitsemansa tiet. Myös koulutus, armeija, poliisit ja pelastuslaitos, sekä tullihomot voidaan lopettaa sairaanhoidon lopettamisen rinnalla.
Sitten äärioikeisto kokoomus ja persut on tyytyväisiä, kun tuli säästöjä.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>simiti<Ei pidä paikkaansa.
Joku mainitsi edellä Kevan. Sen saamat eläkevakuutusmaksut ovat käytännössä kokonaan veronmaksajien rahaa, koska se on vain kuntien ja valtion työntekijöiden eläkekassa.
Minä olen täys pummi ja pummaan jopa puoliaivoiselta sairaseläkeläiseltä, sillä minä olen juuri niitä jotka (ja joiden työnantajat) maksavat eläkevakuutusmaksunsa Kevaan. Ja nämä rahat tulevat mm. timpan veroista, kuten koko palkkanikin :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jasu. Ei minunkaan kroppa enää toimi, mutta voin tehdä jotain harrastuksiani. Ei se ole häpeä, jos kroppa ei kestä työntekoa, mutta voi silti harrastaa.
Jotkut umpijuntit ovat sitäkin mieltä, että jos voi kirjoittaa viestejä, niin kykenee töihin. Ei se niin mene ja nuo umpijuntti lahkolaispersut voisi ensin luopua lapsilisistänsä ja kodinhoitohuoratuestaan.
Poistetaan myös kaikki infraan panostaminen. Joksinen perusjuntti hoitakoot tarvitsemansa tiet. Myös koulutus, armeija, poliisit ja pelastuslaitos, sekä tullihomot voidaan lopettaa sairaanhoidon lopettamisen rinnalla.
Sitten äärioikeisto kokoomus ja persut on tyytyväisiä, kun tuli säästöjä.
>simiti<Nojuu ja kannattaa pitääkin toimintakykyä yllä. Harrastaa mitä pystyy. Muitten varaan kun ei oikein uskalla heittäytyä, kun on nähnyt ettei vieraita ihmisiä kiinnosta pätkääkään pärjäätkö vai etkö, auttaavat jos viittivät. Monta kertaa osastollakin joku rimputtaa kelloa, pitäisi päästä vessaan mutta hoitajat on vittuuntuneita ja juoruaa mielummin kun vie vessaan. Ei kaikki mutta liian moni. Ja liian moni on riippuvainen muitten avusta jota ei ikinä tule saamaan.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nojuu ja kannattaa pitääkin toimintakykyä yllä. Harrastaa mitä pystyy. Muitten varaan kun ei oikein uskalla heittäytyä, kun on nähnyt ettei vieraita ihmisiä kiinnosta pätkääkään pärjäätkö vai etkö, auttaavat jos viittivät. Monta kertaa osastollakin joku rimputtaa kelloa, pitäisi päästä vessaan mutta hoitajat on vittuuntuneita ja juoruaa mielummin kun vie vessaan. Ei kaikki mutta liian moni. Ja liian moni on riippuvainen muitten avusta jota ei ikinä tule saamaan.
JasuSitten kermaperseet, jotka saa rahalla vaikka paavin konttaamaan. Ei ihmisen hyvyyteen voi luottaa, kunnes hyvyys on todistettu.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>simiti<Kiitti
- Anonyymi
ryyppäilee kaljaakin kadulla ja vodka-pullo toisessa kädessä kadulla hilluu kuin marjastaja kourineen...
boxerit vain jaloissaan hän seikkailee kuin teräsmies. - Anonyymi
Eräs musiikkilevy josta oli vääntöäkin amerikkalaisten tuotantoyhtiöiden kanssa että pystyykö noilla sanoituksilla julkaisemaan tuota, tuli se kuitenkin: Twisted Sister - Under The Blade.
tuli mieleen kun tuossakin laulaa, terä tulee,k kuin joku niin kun itsellä joku taljalla varsijousi, hiilikuituiset 9mm kaliiberin pitkät nuolet, niin se on myöhäistä kun kuulet että joku nuoli lhestyys shwiss.. ääni tulee lujaa ja kovempaa kuin puukon isku sitten hah
myöhistä reagoida jos kuulee sen nuolen äänen - Anonyymi
Puolikaskin eläke on liikaaa!!
- Anonyymi
Eiku kiljupummit
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?827076Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267043Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1066143Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455394Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845228Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa605163Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405088Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274575Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv163447Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003370