Miksi painonnostajat saa nostaa ilman varmistuksia?

Anonyymi-ap

Painonnostajat kun harjoittelevat ja tekevät kyykkyä niin ei heillä ole tai ainakaan ole ollut ennen mitään varmistusrautoja tai edes varmistajia ja nostavat kuitenkin kolmatta sataa kiloa. Mutta kun minä nostan ilman näitä niin se on välitön ei ei muiden mielestä. Ei ole 20 vuodessa vielä koskaan jäänyt nostot nostamatta koska tiedän rajani.

Kuten nyt vaikka tämä. Ei tuossa kaverit paljoa auta kun istuvat taustalla.
https://youtu.be/1Bl4xxzQNgE?si=QlEqV6bhXoYSOTxy&t=1953

3

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Koska ne osaa hypätä painojen alta pois. Kenenkään muun ei pitäisi edes yrittää.

• Anonyymi

Niin ja siellä on oikeita miehiä,
      jotka eivät itkeä tihurra , jos ei saa sitä tai tätä heti.

• Anonyymi

Kyykyssä painopiste on sen verran takana, että tarvittaessa nostaja kippaa tangon taakse painamalla lantion eteen ja painopisteen päkiöille.
      Tempauksessa ensimmäinen periaate on se, ettei koskaan saa kyynärpäät pettää. Tanko joko jää eteen tai menee suorin kyynärpäin yli.
      Tempaus- ja rinnallevedoissa saisivat näyttää hidastettuna vetojen vaiheistuksen. Ykkösveto hieman polvien yläpuolelle ja siihen niveltyen räjähtävä kakkosveto päkiöllä tehostaen loppuun. Rinnallevedossa näkyy kyynärpäiden voimakas lyönti eteen tangon kääntämiseksi eteen työnnettyjen olkapäiden päälle.
      Tempauksessa näkyy heppujen liikkuvuus ja tasapaino. Tavis voisi aloittaa totuttelun kyykkyvaloilla = pieni paino, alkuun vaikka pelkkä tanko tempausleveyteen ylös lavoille käännettynä ja se asento säilyttäen pohjakyykkyjä.
      Työnnöt? Tottumaton voisi hakea tuntumaa vaikkapa raaoilla työnnöillä. Alku potku jalat rinnakkain ja siitä juoheva jatko ojentajilla ja polvia koukistaen terävä allemeno.
      Liikkuvuutta, irtiottokykyä, tehoa!

Joskus käytimme "varmistajia". Ei turvallisuuden vuoksi vaan viimeisen rutistuksen ulosmittaamiseksi. Eli, kun alkaa olemaan niillä rajoilla nouseeko,niin yksi, tai kaksi varmistaa auttaa vain sen verran, että tanko nousee nippa, nappa. Nostaja rutistaa kaikkensa. Varmistajat eivät nosta!
      Emme harrastaneet penkkiä mutta olen nähnyt vastaavaa penkkaajilla sillä erolla, että tarvittaessa varmistaja nostaa tangon sen asemesta, että näyttäisi korostetusti auttavansa vain etusormilla tai jotain sinne päin. Nosta nostaa puristaen itsestään kaiken irti!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En minä kyllä enää odota sinua

Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O
      Ikävä
      49
      2548
    2. Niin surullinen

onnettomuus taas. Voimia ihan kaikille läheisille,kavereille ja kouluun 🙏
      Lapua
      54
      2276
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      68
      2267
    4. Joka kolmas työtön on työkyvytön

Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais
      Maailman menoa
      213
      1769
    5. Paloautoko se oli kolarissa Juntusrannan risteyksessä?

Oli kuva paloautosta nettijutussa.
      Suomussalmi
      22
      1738
    6. Jos joku luulee että kaikki käy

Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn
      Ikävä
      68
      1660
    7. Sakin hivutus - ilmiö

Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok
      80 plus
      92
      1469
    8. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      22
      1450
    9. Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan

Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var
      Tunteet
      12
      1410
    10. Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!

Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti
      Haapavesi
      19
      1394
    Aihe