Matteus 26:1-15 FB38
[1] Ja kun Jeesus oli lopettanut kaikki nämä puheet, sanoi hän opetuslapsillensa: [2] "Te tiedätte, että kahden päivän perästä on pääsiäinen; silloin Ihmisen Poika annetaan ristiinnaulittavaksi". [3] Silloin ylipapit ja kansan vanhimmat kokoontuivat Kaifas nimisen ylimmäisen papin palatsiin [4] ja neuvottelivat, kuinka ottaisivat Jeesuksen kiinni kavaluudella ja tappaisivat hänet. [5] Mutta he sanoivat: "Ei juhlan aikana, ettei syntyisi meteliä kansassa". [6] Kun Jeesus oli Betaniassa pitalisen Simonin asunnossa, [7] tuli hänen luoksensa nainen, mukanaan alabasteripullo täynnä kallisarvoista voidetta, minkä hän vuodatti Jeesuksen päähän hänen ollessaan aterialla. [8] Mutta sen nähdessään hänen opetuslapsensa närkästyivät ja sanoivat: "Mitä varten tämä haaskaus? [9] Olisihan sen voinut myydä kalliista hinnasta ja antaa rahat köyhille." [10] Kun Jeesus sen huomasi, sanoi hän heille: "Miksi pahoitatte tämän naisen mieltä? Sillä hän teki hyvän työn minulle. [11] Köyhät teillä on aina keskuudessanne, mutta minua teillä ei ole aina. [12] Sillä kun hän valoi tämän voiteen minun ruumiilleni, teki hän sen minun hautaamistani varten. [13] Totisesti minä sanon teille: missä ikinä kaikessa maailmassa tätä evankeliumia saarnataan, siellä sekin, minkä hän teki, on mainittava hänen muistoksensa." [14] Silloin meni yksi niistä kahdestatoista, nimeltä Juudas Iskariot, ylipappien luo [15] ja sanoi: "Mitä tahdotte antaa minulle, niin minä saatan hänet teidän käsiinne?" Ja he maksoivat hänelle kolmekymmentä hopearahaa.
https://bible.com/bible/365/mat.26.1-15.FB38
"Köyhät teillä on aina keskuudessanne, mutta minua teillä ei ole aina ".
19
204
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä. Turha yrittää sosialisoida!
Niin, mitähän mahtoi Jeesus tarkoittaa tuolla, että aina tulee olemaan köyhiä?
Ehkä sitä, että aina on itsekkäitä ja ahneita, jotka eivät edes halua antaa köyhille mahdollisuutta päästä pois köyhyydestään?- Anonyymi
Kolmastoista lahkojohtaja tusinasta, joka piti itseään ainutlaatuisena erityistapauksena.
Anonyymi kirjoitti:
Kolmastoista lahkojohtaja tusinasta, joka piti itseään ainutlaatuisena erityistapauksena.
Mitähän tuo tarkoitti?
Tuossa Jeesus muistutti, että ihmisen itsekkyyden ja ahneuden vuoksi tulee aina olemaan köyhiä, joita voi auttaa.
- Anonyymi
Päinvastoin sanoi ettei niitä tarvitse auttaa. Juuri siitä kritisoitiin ettei autettu köyhiä ja Jeesus sanoi että oli oikein tehty.
Anonyymi kirjoitti:
Päinvastoin sanoi ettei niitä tarvitse auttaa. Juuri siitä kritisoitiin ettei autettu köyhiä ja Jeesus sanoi että oli oikein tehty.
:D Sinulla on aika rajut tulkinnat.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
:D Sinulla on aika rajut tulkinnat.
Minä oma tulkintasi on?
Anonyymi kirjoitti:
Minä oma tulkintasi on?
Jos olisit lukenut UT:tia, tietäisit tämän:
Matt. 19:21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
Luuk. 12:33 Myykää, mitä teillä on, ja antakaa almuja; hankkikaa itsellenne kulumattomat kukkarot, loppumaton aarre taivaisiin, mihin ei varas ulotu ja missä koi ei turmele
Mark. 14:7 Köyhät teillä on aina keskuudessanne, ja milloin tahdotte, voitte heille tehdä hyvää, mutta minua teillä ei ole aina.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Jos olisit lukenut UT:tia, tietäisit tämän:
Matt. 19:21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
Luuk. 12:33 Myykää, mitä teillä on, ja antakaa almuja; hankkikaa itsellenne kulumattomat kukkarot, loppumaton aarre taivaisiin, mihin ei varas ulotu ja missä koi ei turmele
Mark. 14:7 Köyhät teillä on aina keskuudessanne, ja milloin tahdotte, voitte heille tehdä hyvää, mutta minua teillä ei ole aina.Nuo Jeesuksen opettamat moraalisäännöt ovat niin KORKEITA, että kukaan ihminen ei voi niitä täyttää.
Olemme kaikki syntisiä niiden edessä.
Siksi tarvitsemme Jumalan armoa, jotta voisimme selvitä Kaikkivaltiaan edessä. Anonyymi kirjoitti:
Nuo Jeesuksen opettamat moraalisäännöt ovat niin KORKEITA, että kukaan ihminen ei voi niitä täyttää.
Olemme kaikki syntisiä niiden edessä.
Siksi tarvitsemme Jumalan armoa, jotta voisimme selvitä Kaikkivaltiaan edessä.Emme täyttää mutta voimme pyrkiä parhaamme mukaan.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Emme täyttää mutta voimme pyrkiä parhaamme mukaan.
Kyllä itsestäänkin pitää ja kuuluu huolehtia.
Toisaalta ei tuon naisen muistoksi ole mitään mainittu.
Jeesus puhui kuin kylähullu jatkuvasti.Anonyymi kirjoitti:
Kyllä itsestäänkin pitää ja kuuluu huolehtia.
Niin, tosin se ei ole ensisijainen juttu.
- Anonyymi
Jumalahan on luvannut ruokkia ihmiset kuten taivaam linnut.
Mihin siinä ihmistä tarvitaan?- Anonyymi
Samaa voisi kysyä kasteesta!
- Anonyymi
Mielestäni Hän tarkoitti sitä, että on elettävä ajassa, ja huomattava se mikä milloinkin on tärkeintä. Köyhiä on aina joita voi auttaa, mutta Jeesus tiesi, että Hänen aikansa täällä maailmassa on lopussa. Tärkeämpää on kuunnella Hänen sanomaansa nyt kuin auttaa köyhiä siinä hetkessä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦464089Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido1513868Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.793666Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t1683193En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v152723- 372504
Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain2592361- 1292117
- 432098
- 392066