Lähtö aamun edellinen iltana, moottorin pun. vikavalo syttyi ja hehkun merkkivalo vilkkuu!
Yön mietin mikä vika, aamulla kävin lyhyellä koe-ajolla ja huomasin että nopeusmittari ei toimi.
Konepellin alla oleva kotelo auki ja vaihdoin nop.mittarin sulakkeen vaikka entinenkin oli ehjä. Löysä oli sulakkeen pidin.
Naapurilla sattui olemaan obd testeri joka kävi myös fiiattiin. Kuittasin vian pois. Ajettiin 900 Senjan saarelle, seuraavana aamuna taas sama vika.
Ajettiin 60km Finnsnesiin Biltemaan mistä löytyi Biltema-merkkinen obd testeri. Liimasin nop.mittarin sulakkeen pienellä puutikulla ja kuittasin vikakoodin pois. Käynnistin auton, sammutin ja käynnistin toisen kerran, merkkivalot sammui ja matka jatkui🙂
Auto on Ducato 2006vm 2.8jtd.
Sulake kotelossa halkeama josta päässyt pöly ja kosteus ym lika.
Norjan reissu
30
403
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvällä tuurilla se voi tuo vika ollakin.
Se Bilteman vikakoodilukija ei riitä. Etkä kertonut, mikä koodi oli.
Mielenrauhan vuoksi vie se korjaaoon, jossa on kunnollinen läppärillä oleva testiohjelma. Saatat yllättyä.- Anonyymi
Edellisen kerran käytettiin kunnon laitteita, näytti että vikoja on kaksi mutta kun vikoja alettiin lukemaan tarkemmin ei niitä ollutkaan.
Siksi se puoltaa tuota sulakevikaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellisen kerran käytettiin kunnon laitteita, näytti että vikoja on kaksi mutta kun vikoja alettiin lukemaan tarkemmin ei niitä ollutkaan.
Siksi se puoltaa tuota sulakevikaaToivottavasti vika löytyy ettette jää jumiin siellä Norjassa.
- Anonyymi
Norja on kaunis maa, mutta mäkisestä maastosta johtuen varmaan kallis ajaa perävaunun tai asuntoauton kanssa. Olin itse koko kesän eteläisimmässä Norjassa tavallisella autolla ja välillä tuntui ettei moottorin tehot riitä pääsemään pitkän mäen huipulle.
Oltiin vuonna 2008 asuntovaunub kanssa Viabaltikaa pitkin Tsekeissä ja mtös siellä oli aika haastavia mäkiä.
Hyvää reissua teille. :)- Anonyymi
Myös Norjassa, tällä hetkellä Lofooteilla.
740 Kabe, alusta Ducato 2,3 l / 150 hp diesel. Hyvin nousee mäet, eikä kulutus ole oleellisesti keskimääräistä isompi. Vaikka on mäkiä, niin on myös alamäkiä, eikä näillä kapeilla teillä voi pitää edes rekkavauhtia kuin satunnaisesti. 10,5 l sataselle on viimeisten 1000 km kulutuslukema. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös Norjassa, tällä hetkellä Lofooteilla.
740 Kabe, alusta Ducato 2,3 l / 150 hp diesel. Hyvin nousee mäet, eikä kulutus ole oleellisesti keskimääräistä isompi. Vaikka on mäkiä, niin on myös alamäkiä, eikä näillä kapeilla teillä voi pitää edes rekkavauhtia kuin satunnaisesti. 10,5 l sataselle on viimeisten 1000 km kulutuslukema.Ei olimme Mefjordissa joka Senjan parhaita paikkoja m. rannalta kalastamisern. Turskaa saatiin niin että säilykkeet ja makkarat syömättä.
Näköjään ei oikein paikalliset Senjalla tykkää turisteista, kylttejä on missä lukee menkää pois ja yksi asukas näytti keskisormea ja pui nyrkkiä.
- Anonyymi
Halpa OBD lukija kertoo vain moottorin vikakoodit. Korjaamolle kannattaa mennä tuon vian kanssa käymään.
- Anonyymi
Kävin korjaamolla, ei ollut mitään vikoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävin korjaamolla, ei ollut mitään vikoja.
"Liimasin nop.mittarin sulakkeen pienellä puutikulla ja kuittasin vikakoodin pois."
Tuo kuulostaa tien päällä tehdyltä väliaikaiselta ratkaisulta. Paljonko samanlaisia kosketusvikoja Fiatissa on piilevänä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Liimasin nop.mittarin sulakkeen pienellä puutikulla ja kuittasin vikakoodin pois."
Tuo kuulostaa tien päällä tehdyltä väliaikaiselta ratkaisulta. Paljonko samanlaisia kosketusvikoja Fiatissa on piilevänä.Uusi sulakekotelo vaihdettava koska juuri nopeusmittarin sulakkeen pidin on niin löysä ettei sulake saa aina kontaktia. Kiilasin sen pienellä puutikulla hieman vinoon niin toimii.
- Anonyymi
Eihän niistä muista vioista tarvitse välittämään, antaa soida vaan.
- Anonyymi
Fiatin vikavalot ovat kuin valot joulukuusessa.
- Anonyymi
Ne on kausivalot🤣
- Anonyymi
Onko Norjassa mahdollista saada vierasta??
- Anonyymi
Jos tykkää turskasta niin kyllä se on mahdollista.
- Anonyymi
Kuopiosta on lyhyt matka Siilinjärvelle. Pärjää yhdellä Fiatin jakohihnalla.
- Anonyymi
Mutta perillä vaihdettava jo pakoputken kumilenkit
- Anonyymi
Minä kävin Englannissakin laivalla.
Pals.vahti Kuopiosta - Anonyymi
Oliko Kuopiossa eilen kuun pimennys??
- Anonyymi
En nähnyt ,olin pehmustetussa huoneessa. T. Rumatikkireino
- Anonyymi
Menikö monta Fiatin jakohihnaa kun laivassa vietiin Fiattia Englantiin ?
- Anonyymi
Mikä tämmöinen Mollaus fiattei kohtaan. Näitä samoi vehkeitä ovat Peukeut Sitroen Renault. Saa paskaa kirjoitella kuka vaan . Itse ajelen Fiatilla ja tyytyväinen ole matkailuautooni .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tämmöinen Mollaus fiattei kohtaan. Näitä samoi vehkeitä ovat Peukeut Sitroen Renault. Saa paskaa kirjoitella kuka vaan . Itse ajelen Fiatilla ja tyytyväinen ole matkailuautooni .
Reinohan ei ole ihan terve päästään, siitä se mollaus johtuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluatko nähdä minun Fiattini vikalistani?
On karua luettavaa .
Pals.tavahti Kuopiosta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluatko nähdä minun Fiattini vikalistani?
On karua luettavaa .
Pals.tavahti KuopiostaNo laita vaan tänne niin saamme lukemista.
- Anonyymi
Palstavahti, joko Kallavesi on jäätynyt?
- Anonyymi
ei vielä, ehkä ensiviikolla jäätyy. Loppuu rumatikki kelit samalla.
Palsta,vahti vastasi- Anonyymi
Palstavahdin järki jäätyy ekana.
- Anonyymi
Kuten huomaatte, asiallinen keskustelu on mahdotonta.
- Anonyymi
Palstavahti kirjoittaa aina asiaa. Vielä kun saataisiin fiiatin vikalista tänne niin olis bueno homma👍
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?283456- 973216
- 763034
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim793011"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m532911Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862688- 352500
- 572361
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se432235- 882012