Norjan reissu

Anonyymi-ap

Lähtö aamun edellinen iltana, moottorin pun. vikavalo syttyi ja hehkun merkkivalo vilkkuu!
Yön mietin mikä vika, aamulla kävin lyhyellä koe-ajolla ja huomasin että nopeusmittari ei toimi.
Konepellin alla oleva kotelo auki ja vaihdoin nop.mittarin sulakkeen vaikka entinenkin oli ehjä. Löysä oli sulakkeen pidin.
Naapurilla sattui olemaan obd testeri joka kävi myös fiiattiin. Kuittasin vian pois. Ajettiin 900 Senjan saarelle, seuraavana aamuna taas sama vika.
Ajettiin 60km Finnsnesiin Biltemaan mistä löytyi Biltema-merkkinen obd testeri. Liimasin nop.mittarin sulakkeen pienellä puutikulla ja kuittasin vikakoodin pois. Käynnistin auton, sammutin ja käynnistin toisen kerran, merkkivalot sammui ja matka jatkui🙂
Auto on Ducato 2006vm 2.8jtd.
Sulake kotelossa halkeama josta päässyt pöly ja kosteus ym lika.

43

664

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvällä tuurilla se voi tuo vika ollakin.

Se Bilteman vikakoodilukija ei riitä. Etkä kertonut, mikä koodi oli.
      Mielenrauhan vuoksi vie se korjaaoon, jossa on kunnollinen läppärillä oleva testiohjelma. Saatat yllättyä.

• Anonyymi

Edellisen kerran käytettiin kunnon laitteita, näytti että vikoja on kaksi mutta kun vikoja alettiin lukemaan tarkemmin ei niitä ollutkaan.
        Siksi se puoltaa tuota sulakevikaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edellisen kerran käytettiin kunnon laitteita, näytti että vikoja on kaksi mutta kun vikoja alettiin lukemaan tarkemmin ei niitä ollutkaan.
        Siksi se puoltaa tuota sulakevikaa

Toivottavasti vika löytyy ettette jää jumiin siellä Norjassa.

• Anonyymi

Norja on kaunis maa, mutta mäkisestä maastosta johtuen varmaan kallis ajaa perävaunun tai asuntoauton kanssa. Olin itse koko kesän eteläisimmässä Norjassa tavallisella autolla ja välillä tuntui ettei moottorin tehot riitä pääsemään pitkän mäen huipulle.
      Oltiin vuonna 2008 asuntovaunub kanssa Viabaltikaa pitkin Tsekeissä ja mtös siellä oli aika haastavia mäkiä.

Hyvää reissua teille. :)

• Anonyymi

Myös Norjassa, tällä hetkellä Lofooteilla.
        740 Kabe, alusta Ducato 2,3 l / 150 hp diesel. Hyvin nousee mäet, eikä kulutus ole oleellisesti keskimääräistä isompi. Vaikka on mäkiä, niin on myös alamäkiä, eikä näillä kapeilla teillä voi pitää edes rekkavauhtia kuin satunnaisesti. 10,5 l sataselle on viimeisten 1000 km kulutuslukema.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myös Norjassa, tällä hetkellä Lofooteilla.
        740 Kabe, alusta Ducato 2,3 l / 150 hp diesel. Hyvin nousee mäet, eikä kulutus ole oleellisesti keskimääräistä isompi. Vaikka on mäkiä, niin on myös alamäkiä, eikä näillä kapeilla teillä voi pitää edes rekkavauhtia kuin satunnaisesti. 10,5 l sataselle on viimeisten 1000 km kulutuslukema.

Ei olimme Mefjordissa joka Senjan parhaita paikkoja m. rannalta kalastamisern. Turskaa saatiin niin että säilykkeet ja makkarat syömättä.
        Näköjään ei oikein paikalliset Senjalla tykkää turisteista, kylttejä on missä lukee menkää pois ja yksi asukas näytti keskisormea ja pui nyrkkiä.

• Anonyymi

Halpa OBD lukija kertoo vain moottorin vikakoodit. Korjaamolle kannattaa mennä tuon vian kanssa käymään.

• Anonyymi

Kävin korjaamolla, ei ollut mitään vikoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kävin korjaamolla, ei ollut mitään vikoja.

"Liimasin nop.mittarin sulakkeen pienellä puutikulla ja kuittasin vikakoodin pois."

Tuo kuulostaa tien päällä tehdyltä väliaikaiselta ratkaisulta. Paljonko samanlaisia kosketusvikoja Fiatissa on piilevänä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Liimasin nop.mittarin sulakkeen pienellä puutikulla ja kuittasin vikakoodin pois."

Tuo kuulostaa tien päällä tehdyltä väliaikaiselta ratkaisulta. Paljonko samanlaisia kosketusvikoja Fiatissa on piilevänä.

Uusi sulakekotelo vaihdettava koska juuri nopeusmittarin sulakkeen pidin on niin löysä ettei sulake saa aina kontaktia. Kiilasin sen pienellä puutikulla hieman vinoon niin toimii.

• Anonyymi

Eihän niistä muista vioista tarvitse välittämään, antaa soida vaan.

• Anonyymi

Fiatin vikavalot ovat kuin valot joulukuusessa.

• Anonyymi

Ne on kausivalot🤣

• Anonyymi

Onko Norjassa mahdollista saada vierasta??

• Anonyymi

Jos tykkää turskasta niin kyllä se on mahdollista.

• Anonyymi

Kuopiosta on lyhyt matka Siilinjärvelle. Pärjää yhdellä Fiatin jakohihnalla.

• Anonyymi

Mutta perillä vaihdettava jo pakoputken kumilenkit

• Anonyymi

Minä kävin Englannissakin laivalla.
      Pals.vahti Kuopiosta

• Anonyymi

Oliko Kuopiossa eilen kuun pimennys??

• Anonyymi

En nähnyt ,olin pehmustetussa huoneessa. T. Rumatikkireino

• Anonyymi

Menikö monta Fiatin jakohihnaa kun laivassa vietiin Fiattia Englantiin ?

• Anonyymi

Mikä tämmöinen Mollaus fiattei kohtaan. Näitä samoi vehkeitä ovat Peukeut Sitroen Renault. Saa paskaa kirjoitella kuka vaan . Itse ajelen Fiatilla ja tyytyväinen ole matkailuautooni .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä tämmöinen Mollaus fiattei kohtaan. Näitä samoi vehkeitä ovat Peukeut Sitroen Renault. Saa paskaa kirjoitella kuka vaan . Itse ajelen Fiatilla ja tyytyväinen ole matkailuautooni .

Reinohan ei ole ihan terve päästään, siitä se mollaus johtuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haluatko nähdä minun Fiattini vikalistani?
        On karua luettavaa .
        Pals.tavahti Kuopiosta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haluatko nähdä minun Fiattini vikalistani?
        On karua luettavaa .
        Pals.tavahti Kuopiosta

No laita vaan tänne niin saamme lukemista.

• Anonyymi

Palstavahti, joko Kallavesi on jäätynyt?

• Anonyymi

ei vielä, ehkä ensiviikolla jäätyy. Loppuu rumatikki kelit samalla.
      Palsta,vahti vastasi

• Anonyymi

Palstavahdin järki jäätyy ekana.

• Anonyymi

Kuten huomaatte, asiallinen keskustelu on mahdotonta.

• Anonyymi

Palstavahti kirjoittaa aina asiaa. Vielä kun saataisiin fiiatin vikalista tänne niin olis bueno homma👍

• Anonyymi

Ei ihan aina tuo Fordi ole käyntiin hörähtänyt, kun ole sitä tarvinnut

• Anonyymi

Johtuisiko pakoputken kumilenkeistä ?? Tarkasta

• Anonyymi

Tai rumatikistä johtuu

• Anonyymi

Voi johtua radiosdata kun kääntyy asemat yötäpäivä Niuvan parkkipaikalla. Tarkasta

• Anonyymi

Meilläkään fordi ei ole koskaan käyntiin hörähtäny kun sitä ei ole tarvittu. Tuolla se odottaa palmun alla, kun taas lähtö tulee...

• Anonyymi

Kasvaako Puijolla palmuja??

• Anonyymi

Kyllä ja on ikuiset revontulet. Värikkäät on tapetit Niuvan kopissa.

• Anonyymi

Vakinaisella asuin paikallani Kotkassa ei monasti näy revontulia .

• Anonyymi

Se on kyllä harmi meinaan, täällä Kuopiossa näkyy revontulia aina yöllä kun olen lehtiä jakamassa Puijolla.

• Anonyymi

Moneenko talouteen käyt jakamassa Ankkureita?

• Anonyymi

On useampi piiri jaettavana.
      Pals,tavahti vastaa

• Anonyymi

Kyselin uusia talvikumeja , mutta päädyin ajamaan vanhoilla vielä tämän talven , kun on vielä reilusti pintaa jäljellä .Että,????

• Anonyymi

Palta,vahti olisitko ostanut talvikumit , että naapurit luulevat sinulla olevan oikein lämmittäjä Elnakissasi.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      117
      4326
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      150
      3689
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      90
      3450
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      39
      2829
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      129
      1740
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      37
      1568
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      14
      1211
    8. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1184
    9. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1154
    10. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1140
    Aihe