Norjan reissu

Anonyymi-ap

Lähtö aamun edellinen iltana, moottorin pun. vikavalo syttyi ja hehkun merkkivalo vilkkuu!
Yön mietin mikä vika, aamulla kävin lyhyellä koe-ajolla ja huomasin että nopeusmittari ei toimi.
Konepellin alla oleva kotelo auki ja vaihdoin nop.mittarin sulakkeen vaikka entinenkin oli ehjä. Löysä oli sulakkeen pidin.
Naapurilla sattui olemaan obd testeri joka kävi myös fiiattiin. Kuittasin vian pois. Ajettiin 900 Senjan saarelle, seuraavana aamuna taas sama vika.
Ajettiin 60km Finnsnesiin Biltemaan mistä löytyi Biltema-merkkinen obd testeri. Liimasin nop.mittarin sulakkeen pienellä puutikulla ja kuittasin vikakoodin pois. Käynnistin auton, sammutin ja käynnistin toisen kerran, merkkivalot sammui ja matka jatkui🙂
Auto on Ducato 2006vm 2.8jtd.
Sulake kotelossa halkeama josta päässyt pöly ja kosteus ym lika.

30

403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvällä tuurilla se voi tuo vika ollakin.

Se Bilteman vikakoodilukija ei riitä. Etkä kertonut, mikä koodi oli.
      Mielenrauhan vuoksi vie se korjaaoon, jossa on kunnollinen läppärillä oleva testiohjelma. Saatat yllättyä.

• Anonyymi

Edellisen kerran käytettiin kunnon laitteita, näytti että vikoja on kaksi mutta kun vikoja alettiin lukemaan tarkemmin ei niitä ollutkaan.
        Siksi se puoltaa tuota sulakevikaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edellisen kerran käytettiin kunnon laitteita, näytti että vikoja on kaksi mutta kun vikoja alettiin lukemaan tarkemmin ei niitä ollutkaan.
        Siksi se puoltaa tuota sulakevikaa

Toivottavasti vika löytyy ettette jää jumiin siellä Norjassa.

• Anonyymi

Norja on kaunis maa, mutta mäkisestä maastosta johtuen varmaan kallis ajaa perävaunun tai asuntoauton kanssa. Olin itse koko kesän eteläisimmässä Norjassa tavallisella autolla ja välillä tuntui ettei moottorin tehot riitä pääsemään pitkän mäen huipulle.
      Oltiin vuonna 2008 asuntovaunub kanssa Viabaltikaa pitkin Tsekeissä ja mtös siellä oli aika haastavia mäkiä.

Hyvää reissua teille. :)

• Anonyymi

Myös Norjassa, tällä hetkellä Lofooteilla.
        740 Kabe, alusta Ducato 2,3 l / 150 hp diesel. Hyvin nousee mäet, eikä kulutus ole oleellisesti keskimääräistä isompi. Vaikka on mäkiä, niin on myös alamäkiä, eikä näillä kapeilla teillä voi pitää edes rekkavauhtia kuin satunnaisesti. 10,5 l sataselle on viimeisten 1000 km kulutuslukema.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myös Norjassa, tällä hetkellä Lofooteilla.
        740 Kabe, alusta Ducato 2,3 l / 150 hp diesel. Hyvin nousee mäet, eikä kulutus ole oleellisesti keskimääräistä isompi. Vaikka on mäkiä, niin on myös alamäkiä, eikä näillä kapeilla teillä voi pitää edes rekkavauhtia kuin satunnaisesti. 10,5 l sataselle on viimeisten 1000 km kulutuslukema.

Ei olimme Mefjordissa joka Senjan parhaita paikkoja m. rannalta kalastamisern. Turskaa saatiin niin että säilykkeet ja makkarat syömättä.
        Näköjään ei oikein paikalliset Senjalla tykkää turisteista, kylttejä on missä lukee menkää pois ja yksi asukas näytti keskisormea ja pui nyrkkiä.

• Anonyymi

Halpa OBD lukija kertoo vain moottorin vikakoodit. Korjaamolle kannattaa mennä tuon vian kanssa käymään.

• Anonyymi

Kävin korjaamolla, ei ollut mitään vikoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kävin korjaamolla, ei ollut mitään vikoja.

"Liimasin nop.mittarin sulakkeen pienellä puutikulla ja kuittasin vikakoodin pois."

Tuo kuulostaa tien päällä tehdyltä väliaikaiselta ratkaisulta. Paljonko samanlaisia kosketusvikoja Fiatissa on piilevänä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Liimasin nop.mittarin sulakkeen pienellä puutikulla ja kuittasin vikakoodin pois."

Tuo kuulostaa tien päällä tehdyltä väliaikaiselta ratkaisulta. Paljonko samanlaisia kosketusvikoja Fiatissa on piilevänä.

Uusi sulakekotelo vaihdettava koska juuri nopeusmittarin sulakkeen pidin on niin löysä ettei sulake saa aina kontaktia. Kiilasin sen pienellä puutikulla hieman vinoon niin toimii.

• Anonyymi

Eihän niistä muista vioista tarvitse välittämään, antaa soida vaan.

• Anonyymi

Fiatin vikavalot ovat kuin valot joulukuusessa.

• Anonyymi

Ne on kausivalot🤣

• Anonyymi

Onko Norjassa mahdollista saada vierasta??

• Anonyymi

Jos tykkää turskasta niin kyllä se on mahdollista.

• Anonyymi

Kuopiosta on lyhyt matka Siilinjärvelle. Pärjää yhdellä Fiatin jakohihnalla.

• Anonyymi

Mutta perillä vaihdettava jo pakoputken kumilenkit

• Anonyymi

Minä kävin Englannissakin laivalla.
      Pals.vahti Kuopiosta

• Anonyymi

Oliko Kuopiossa eilen kuun pimennys??

• Anonyymi

En nähnyt ,olin pehmustetussa huoneessa. T. Rumatikkireino

• Anonyymi

Menikö monta Fiatin jakohihnaa kun laivassa vietiin Fiattia Englantiin ?

• Anonyymi

Mikä tämmöinen Mollaus fiattei kohtaan. Näitä samoi vehkeitä ovat Peukeut Sitroen Renault. Saa paskaa kirjoitella kuka vaan . Itse ajelen Fiatilla ja tyytyväinen ole matkailuautooni .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä tämmöinen Mollaus fiattei kohtaan. Näitä samoi vehkeitä ovat Peukeut Sitroen Renault. Saa paskaa kirjoitella kuka vaan . Itse ajelen Fiatilla ja tyytyväinen ole matkailuautooni .

Reinohan ei ole ihan terve päästään, siitä se mollaus johtuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haluatko nähdä minun Fiattini vikalistani?
        On karua luettavaa .
        Pals.tavahti Kuopiosta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haluatko nähdä minun Fiattini vikalistani?
        On karua luettavaa .
        Pals.tavahti Kuopiosta

No laita vaan tänne niin saamme lukemista.

• Anonyymi

Palstavahti, joko Kallavesi on jäätynyt?

• Anonyymi

ei vielä, ehkä ensiviikolla jäätyy. Loppuu rumatikki kelit samalla.
      Palsta,vahti vastasi

• Anonyymi

Palstavahdin järki jäätyy ekana.

• Anonyymi

Kuten huomaatte, asiallinen keskustelu on mahdotonta.

• Anonyymi

Palstavahti kirjoittaa aina asiaa. Vielä kun saataisiin fiiatin vikalista tänne niin olis bueno homma👍

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      28
      3456
    2. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      97
      3216
    3. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      76
      3034
    4. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      79
      3011
    5. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      53
      2911
    6. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      86
      2688
    7. Ei me saada toisiamme

Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      35
      2500
    8. Mikä on luonteesi parhain ominaisuus

ja mikä huonoin?
      Ikävä
      57
      2361
    9. Satuit vain olemaan

Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      43
      2235
    10. Vieläkö toivot, että kuulisit

Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      88
      2012
    Aihe