Nykyautojen varusteet

Anonyymi-ap

Uudet autot ovat varustettu monenlaisilla turvallisuutta parantavilla ja kulutusta pienentävillä ominaisuuksilla, silti suurin osa ei käytä niitä tai kytkee ne pois päältä. Lähes jokaisessa uudessa autossa on handfree, kuitenkin puhelinta ei vaivauduta kytkemään siihen vaan höpötetään luuri kädessä liikenteessä. ACC, line assistant ja moottorin auto start/stop kytketään pois päältä tai ei uskalleta käyttää. Ymmärrän toki, että näiden toiminnassa eri merkeillä on eroja, jotkut toimivat hyvinkin arvaamattomasti jos ei ymmärrä niiden rajoituksia ajokelin tai tien laadun suhteen. Myönnän itsekin kytkeväni start/stop pois päältä mikäli matelen ruuhkassa ja moottori sammuisi jatkuvasti, mutta normaalissa kaupunkiajossa liikennevalojen mukaan ei haittaa ollenkaan.

15

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

nykyiset sähköauto kiihtyy niin nopeaan että jos joku siellä edell' ajelee start /stop päällä niin varmaan kolisee perään..

• Anonyymi

No, siinä ei ole paljon miettimistä, kuka on syyssä. Olet ilmeisesti ohjelmoittanut hätäjarrutuksen pois käytöstä?

• Anonyymi

no mikä pakko siihen puhelimeen on edes vastata ajaessa.. oli aika jolloin ei edes ollut muuta kuin lankapuhelimet ja hyvin pärjättiin..

• Anonyymi

Juu ja ennen pärjättiin lennättimellä kun ei ollut puhelimia, jihuu!!

• Anonyymi

Puhelin kytkeytyy bluetoothilla automaattisesti autoon kun kuski käynnistää auton. Ei siihen tarvitse mitään räplätä.

• Anonyymi

Ei olekaan pakko, mutta se tarvittaessa ja tilanteen salliessa sekin on mahdollista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhelin kytkeytyy bluetoothilla automaattisesti autoon kun kuski käynnistää auton. Ei siihen tarvitse mitään räplätä.

Tarvii räplätä kerran .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu ja ennen pärjättiin lennättimellä kun ei ollut puhelimia, jihuu!!

voi sitä sähköttää vieläkin makuhuoneessa jos on tarve panna..

• Anonyymi

Golfissa on kätevä start/stop. Kamera seuraa edessä olevaa autoa ja kun se liikahtaa niin moottori käynnistyy sähkömottorilla hinavetoisesti. Siinä ei ole perinteistä starttia lainkaan.
      Ei oikeastaan koskaan ehdi koskea kaasuun niin että moottori ei olisi jo käynnissä.
      Näin se pitää tehdä.

• Anonyymi

ei taida kauaa toimia..klonksvaakeneissa on muutenkin paljon ongelmia ..

• Anonyymi

Mun -15 mallin Pösössä on sama systeemi ilman kameraa . Jalka jarrulta ja moottori käy .

• Anonyymi

Mulla taitaa olla vähän samanlainen systeemi Cupran Formentorissa, olen jopa ajatellut että tajuaako se kameran avulla et valot muuttuivat vihreäksi kun se käynnistää hiukan etuajassa auton.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla taitaa olla vähän samanlainen systeemi Cupran Formentorissa, olen jopa ajatellut että tajuaako se kameran avulla et valot muuttuivat vihreäksi kun se käynnistää hiukan etuajassa auton.

Saman konsernin tuote kuin Golf. Cupra tod.näk. seuraa kameralla edessä olevaa autoa ja käynnistää moottorin kun se edessä oleva auto liikahtaa.

Helppo todentaa kun seuraat miten auto käyttäytyy kun olet ekana valoissa tai jonkun toisen takana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun -15 mallin Pösössä on sama systeemi ilman kameraa . Jalka jarrulta ja moottori käy .

Hmm. Golfissa ei tarvii seisoa jarrulla liikennevaloissa tai risteyksissä. Siinä on toiminto joka pitää auton paikallaan automatic.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei taida kauaa toimia..klonksvaakeneissa on muutenkin paljon ongelmia ..

Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      50
      3571
    2. 39
      3033
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      147
      2877
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      72
      2343
    5. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      42
      1807
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      87
      1588
    7. Mitä tarkalleen tunnet

Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai
      Ikävä
      67
      1124
    8. Kaivattusi ominaistuoksu?

Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      82
      1081
    9. Nainen, koska nähtiin viimeksi

Mikä päivä? Tarkemminkin voit kohtaamistamme kuvailla. 🤗
      Ikävä
      51
      1056
    10. Miten tällaista voi tapahtua

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaksi-kuollut-liikenteessa-virroilla/9241442 Miksi tällainen on tapahtunut?
      Virrat
      41
      915
    Aihe