Helsingin kaupunkiympäristö- sivustolta
❄️ Sähköauto toimii mainiosti pakkasella, mutta energiaa kuluu hieman kesäkeliä enemmän. Talvella kuitenkin pakkasta suurempi vaikutus virrankulutukseen on sohjoisella tiellä. Sähköauto on talvella miellyttävä käyttää, sillä se lämpiää nopeasti sisältä.
🚗🔌Helsingin kaupunki haluaa lisätä tietoa sähköautoista. Sähköauton hankkimista kannattaa harkita, mikäli oma auto on tarpeellinen. Sähköautoihin siirtyminen tukee liikenteen päästöjen vähentämistä.
🌍 Helsinki tavoittelee päästöjen vähentämistä 85 prosentilla vuoden 1990 tasosta vuoteen 2030 mennessä ja nettonollapäästöjä vuoteen 2040 mennessä.
Murra sitkeät sähköautomyyytit -> hel.fi/sahkoauto
Sähköauto ei jätä pulaan talvellakaan, toisin kuin moni edelleen luulee.
10
145
Vastaukset
- Anonyymi
Näinhän se on ja asiat etenevät hyvään suuntaa.
- Anonyymi
Sähköauton toimintamatka ei toteudu jos ulkona on :
-pakkasta
-hellettä
-sataa
-tuulee
-käytetään radiota tai navigaattoria
-kuski painaa yli 60kg
-joku kyytiläinen on juuri syönyt
-matkalla on ylämäkiä, mutkia, soraa
-kärpänen lentää tuulilasiin
-jos ajon aikana aivastaa
-tai paikallisella liito-oravapopulaatiolla on vuotuinen lisääntymisaika
Ps. Muistakaa myös pilkkihaalarit jos yritätte talvella ajaa sillä jääkylmällä sähkökaapilla.
- Anonyymi
Sähköautot ovat voittaneet TM:n talvivertailut jo monta vuotta putkeen,
Ei tarvitse ensin lämmittää moottoria että alkaisi tulemaan lämmintä. Sähköauto alkaa pukkaamaan lämmintä ilmaa heti eikä vasta huomenna. - Anonyymi
"Sähköauton toimintamatka ei toteudu jos ulkona on"
Sähköauton toimintamatka on aina perille saakka minne kuski haluaa. Jos pitää singahtaa Suomi päästä päähän niin sitten pidetään 20 min lataustauko sekä autolle että kuskille. - Anonyymi
Lappiin jäsähti Sähköinen keksintö- 39c varjossa
Hinurikin tuli mut seuraavalla viikolla - Anonyymi
Helsinkiläiseen ei ole luottamista. Äärivasemmistolaisia kommareita kaikki.
- Anonyymi
Eirassa ja Punavuoressa varsinkin. Pelkkiä kommareita kaikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eirassa ja Punavuoressa varsinkin. Pelkkiä kommareita kaikki.
Ihan vittuillessaan nämä helsinkiläiset kommarit valitsivat kokoomuslaisen pormestarin.
- Anonyymi
Valheet vaan sinkoilevat aloituksen totuutta vastaan.
- Anonyymi
Aloituksen totuus: Etelä-Suomen talvessa sähköauto on ok. Keski-Suomessa aika ok ja Pohjois- Suomessa vähemmän ok.
En lähtisi Lapin reissulle sähköautolla yli - 20 pakkasilla, vaikka olen sähköautoilija(kin).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k864108- 1243614
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah853406Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392819- 1251683
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361546Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141191Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191174Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221144Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421130