https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011469094.html
Lue tiivistelmä
Kokeneiden automekaanikkojen mukaan ranskalaisissa autoissa ja moottoreissa on eniten vikoja.
Mekaanikon mielestä luotettavin automerkki on japanilainen Toyota, jota näkee korjaamolla harvoin.
Säännöllinen huolto ja öljynvaihto 15 000 kilometrin välein ehkäisee kalliita moottorivaurioita.
ranskalaisissa autoissa ja moottoreissa on eniten vikoja.
36
325
Vastaukset
- Anonyymi
eli myös toyotan pakettiautot susia-eikö niissä ole ranskalainen diesel moottori?
- Anonyymi
korjaaja ei kaikkea uskalla sanoa...katoaa asiakkaat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
korjaaja ei kaikkea uskalla sanoa...katoaa asiakkaat
hih
- Anonyymi
Koko juttu vaikutti hevosmiesten tietotoimiston jutulta, jossa kierrätettiin vuosikymmeniä vanhoja kliseitä esimerkiksi Fiatien laadusta.
- Anonyymi
Stellantis tuhoaa euroautot kokonaan asentamalla jo valmiiksi paskaksi tiedetyn öljykylvyssä uitetulla hammashihnalla varustettuja romumoottoreita kaikkiin merkkeihinsä, vain sijoittajien voittojen maksimoimiseksi, mikä onkin Stellantiksella ainoa päämäärä, laadun ja autonkäyttäjien tyytyväisyyden, luotettavuuden, automerkin perinteiden, ym. kustannuksella. Opelit, Jeepit, jne. on pelkkiä uudelleenkuorrutettuja pösöjä.
https://youtu.be/nP-XbtK5JxE?si=3afxsSEoWscwJ9tH- Anonyymi
Hihna ei ole " öljykylvyssä" , märkä se on . Märkä hihna säästää polttoainetta 5 % kuivaan verrattuna , se on syy käyttöön .
- Anonyymi
jätä ostamatta
- Anonyymi
"..Joissain automerkeissä vikoja on selvästi enemmän kuin toisissa.
”Meille tulee aika paljon korjattavaksi Nissan Qashqaita”, Emanuelsson sanoo..."
https://korjaamolle.com/nissan-1-2-dig-t-moottorin-kestavyys-ja-ongelmat/- Anonyymi
rellu sabotoinut Nissanin. Jos Nissan olisi edelleen täysin Japanilaisissa käsissä, uskon että se olisi käyttövarma auto kuten vielä 80 - 90-luvuilla.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
rellu sabotoinut Nissanin. Jos Nissan olisi edelleen täysin Japanilaisissa käsissä, uskon että se olisi käyttövarma auto kuten vielä 80 - 90-luvuilla.
Jotkut uskoo joulupukkiinkin .
- Anonyymi
Eipä ole yllätys, että ranskalaiset ja Nissan viihtyvät korjaamolla.
- Anonyymi
Katiskaako nää asentajat on kokeneet?
- Anonyymi
ja silti ostetaan ...
- Anonyymi
Minulla on ollut Sitikoita, joissa on ollut 2-litraisia XU, EW ja hDI moottoreita. Kestäviä ja luotettavia kaikki. Nykyisin ajan sähköllä.
- Anonyymi
20 vuotta/ 500 000 km Pösön diiseleillä ( 3 kpl) perusteella pidän Pösöä hyvämä autona .
- Anonyymi
ennen oli kaikki paremmin..ostappa jokin uusi diesel adblue hybridi...
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ennen oli kaikki paremmin..ostappa jokin uusi diesel adblue hybridi...
Ei ole vielä tarvetta, kun nykyisellä autollani on ajettu vasta 220 tkm.
- Anonyymi
Peugeot teki ensimmäisen autonsa 1889 kun Japanissa vielä mentiin aaseilla.
- Anonyymi
Peugeotit onkin ranskalaisista mielestäni asiallisimpia autoja, ainakin ennenkuin rupesivat leikkimään tuon ratin ja mittariston paikkojen kanssa. Mutta ennen oli esim. 205 GTI aivan ikoninen 80-luvun pikkusportti.
- Anonyymi
Tuolla ei ole mitään merkitystä nykyajassa eläville. Kun autoa ostetaan nyt niin ainoa kiinnostava tieto on nykytilanne.
- Anonyymi
Eikö tämä sama levy ole soinut kymmeniä vuosia. Samat merkit, samat tarinat. Mikään ei muutu.
Ranskalaiset osaa tehdä miehiä ja autoja.- Anonyymi
Säälittävät demari- toitsuttajat elävät koko elämänsä 1960- lukua.
He eivät kykene uudistumaan.
Sama tietysti koskee Sdp- puoluetta.
- Anonyymi
Onneksi Stellantis teki 18 biljoonaa voittoa
https://www.youtube.com/watch?v=nP-XbtK5JxE- Anonyymi
No, Stellantis tekee pitkälti jopa osan Toyotan autoista kuten Toyotan pakettiautot. Ainakin Toyota Proace on pitkälti Stellantiksen tekemään koriin valmistettu auto, siinä on hyvin vähän oikeaa Toyotaa.
- Anonyymi
Stellantis on oppikirjaesimerkki mitä seuraa kun yritys on pelkkä kyyninen ja ahne voittojen maksimointi edellä jotain paskaa kyhäävä pulju, mikään muu ei merkitse mitään kuin lyhytnäköisten voittojen maksimointi osakkeenomistajille. Tuotteisiin tungetaan halvimmat paskaosat mitä maailmalta löytyy, esim. öljyssä ryvettyvällä hammashihnalla varustettu, jo vialliseksi tiedetty moottori löytyy jokaisesta Stellantiksen "merkistä". Kaikki merkkien perinteet on heitetty romukoppaan ja eri merkit ovat vain kevyesti meikattuja samoja autoja eri nimillä, ei aidosti erilaisia autoja. Halvalla pistävät kuluttajaa ja voitot korjaa osakkeenomistaja.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No, Stellantis tekee pitkälti jopa osan Toyotan autoista kuten Toyotan pakettiautot. Ainakin Toyota Proace on pitkälti Stellantiksen tekemään koriin valmistettu auto, siinä on hyvin vähän oikeaa Toyotaa.
Proace kootaan Psa.n Romanian tehtaalla . Tekniikka ja kori täysin sama , kuin muissa Psa.n pakuissa .Vain pikkunippeleissä on eroja .
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No, Stellantis tekee pitkälti jopa osan Toyotan autoista kuten Toyotan pakettiautot. Ainakin Toyota Proace on pitkälti Stellantiksen tekemään koriin valmistettu auto, siinä on hyvin vähän oikeaa Toyotaa.
Eihän siinä ole muuta Toyotaa, kuin merkit ulkona ja ratissa. Nekin saman alihankkijan linjalta kuin muidenkin merkit. Mutta onhan siinä kuitenkin sama kestävä ja tehokas ranskalainen hdi diesel, kuin Pösössä ja Sitikassa.
- Anonyymi
Nämä jutut kannattaa jättää omaan arvoonsa. On kokemusta Renaulteista eikä minulle ole sattunut yhtään huonoa käteen. Kaikki autot hajoaa jos uskoo kaiken mitä lukee. Minä olin Renaultia vastaan siihen saakka kunnes tuli perintönä yksi. Totesin että tämähän on hyvä auto enkä ole sen jälkeen karttanut merkkiä. Johtuu vain siitä että kaikki haukkuu niitä ja ilman mitään kokemusta tottakai pelkkien Esson äijien juttujen perusteella.
- Anonyymi
meinaatko että puretec moottorit ovat lujia... se on totta ennen dieselit oli lujia fordeissa ja pösöissö sekä citikoissa..ei kannata katsoa 20 vuotta taakse peiliin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
meinaatko että puretec moottorit ovat lujia... se on totta ennen dieselit oli lujia fordeissa ja pösöissö sekä citikoissa..ei kannata katsoa 20 vuotta taakse peiliin
Oli kai ne lujia jos ei ollut turboa ja tehoa otettiin maltilliset 60 hv parilitraisesta pyörrekammiodieselistä. Savua ja melua tuli mutta auto liikkui hitaasti, Mersun W123 200d on varmaan yksi legendaarisimmista tällaisista dieseleistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli kai ne lujia jos ei ollut turboa ja tehoa otettiin maltilliset 60 hv parilitraisesta pyörrekammiodieselistä. Savua ja melua tuli mutta auto liikkui hitaasti, Mersun W123 200d on varmaan yksi legendaarisimmista tällaisista dieseleistä.
jos lukee tietoja eri merkeistä niin pösö jää liikkeeseen
eikö? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jos lukee tietoja eri merkeistä niin pösö jää liikkeeseen
eikö?Plösön syytä kaikki!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
meinaatko että puretec moottorit ovat lujia... se on totta ennen dieselit oli lujia fordeissa ja pösöissö sekä citikoissa..ei kannata katsoa 20 vuotta taakse peiliin
Renault ei käytä jakohihna-öljykylpy moottoreita. Ne on käytössä vain Psa / stellantis konsernilla ja Fordin ecoboost moottoreissa. Renaultin 1.2 tce moottoreissa on ollu jotain ongelmia mutta 0.9 kestää yli 400tkm.
https://www.nettiauto.com/dacia/sandero/15234275 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Renault ei käytä jakohihna-öljykylpy moottoreita. Ne on käytössä vain Psa / stellantis konsernilla ja Fordin ecoboost moottoreissa. Renaultin 1.2 tce moottoreissa on ollu jotain ongelmia mutta 0.9 kestää yli 400tkm.
https://www.nettiauto.com/dacia/sandero/15234275siinähän se.
https://korjaamolle.com/renault-1-2-tce-moottorin-kestavyys-ja-ongelmat/#:~:text=Tämä Renaultin kehittämä moottori tunnetaan huomattavan useista tapauksista,,tyyppivioista ovat mainittavia, ja ongelman todennäköisyys normaalia korkeampi.
- AnonyymiUUSI
Vanhat autot kestää
Sehän härmässä onkin jo
huomattu.
siksi auton keski- ikä ehkä
Euroopan vanhin.
Soomesa. - AnonyymiUUSI
Stellantis osoittaa räikesti sen mikä on pielessä koko euroopassa ja estää euroopan menestymisen maailmalla, paskoja tuotteita suolletaan vain kyyninen ja lyhytnäköinen osakkeenomistajien voiton maksimointi eikä kunnollisten tuotteiden tekeminen edellä.
Luulisi vähänkään nenäänsä pidemmälle ajattelukyvyn omaavan älyävän että takaisinkutsut ja massiiviset korjauskampanjat vie ne lyhytnäköiset voitot ja yhtiö on vaarassa mennä konkurssiin kun ostajat saa tarpeekseen paskoista tuotteista, eikä ne enää mene kaupaksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann5293613- 1652557
Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon
Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel1742519Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k141955Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä81858Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel481830Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien331547Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva1811534Kaninkolojen vaikutus?
Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak2131516- 101393