ranskalaisissa autoissa ja moottoreissa on eniten vikoja.

Anonyymi-ap

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011469094.html

Lue tiivistelmä

Kokeneiden automekaanikkojen mukaan ranskalaisissa autoissa ja moottoreissa on eniten vikoja.

Mekaanikon mielestä luotettavin automerkki on japanilainen Toyota, jota näkee korjaamolla harvoin.

Säännöllinen huolto ja öljynvaihto 15 000 kilometrin välein ehkäisee kalliita moottorivaurioita.

41

453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      eli myös toyotan pakettiautot susia-eikö niissä ole ranskalainen diesel moottori?

      • Anonyymi

        korjaaja ei kaikkea uskalla sanoa...katoaa asiakkaat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        korjaaja ei kaikkea uskalla sanoa...katoaa asiakkaat

        hih


    • Anonyymi

      Koko juttu vaikutti hevosmiesten tietotoimiston jutulta, jossa kierrätettiin vuosikymmeniä vanhoja kliseitä esimerkiksi Fiatien laadusta.

    • Anonyymi

      Stellantis tuhoaa euroautot kokonaan asentamalla jo valmiiksi paskaksi tiedetyn öljykylvyssä uitetulla hammashihnalla varustettuja romumoottoreita kaikkiin merkkeihinsä, vain sijoittajien voittojen maksimoimiseksi, mikä onkin Stellantiksella ainoa päämäärä, laadun ja autonkäyttäjien tyytyväisyyden, luotettavuuden, automerkin perinteiden, ym. kustannuksella. Opelit, Jeepit, jne. on pelkkiä uudelleenkuorrutettuja pösöjä.
      https://youtu.be/nP-XbtK5JxE?si=3afxsSEoWscwJ9tH

      • Anonyymi

        Hihna ei ole " öljykylvyssä" , märkä se on . Märkä hihna säästää polttoainetta 5 % kuivaan verrattuna , se on syy käyttöön .


    • Anonyymi

      jätä ostamatta

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        rellu sabotoinut Nissanin. Jos Nissan olisi edelleen täysin Japanilaisissa käsissä, uskon että se olisi käyttövarma auto kuten vielä 80 - 90-luvuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        rellu sabotoinut Nissanin. Jos Nissan olisi edelleen täysin Japanilaisissa käsissä, uskon että se olisi käyttövarma auto kuten vielä 80 - 90-luvuilla.

        Jotkut uskoo joulupukkiinkin .


    • Anonyymi

      Eipä ole yllätys, että ranskalaiset ja Nissan viihtyvät korjaamolla.

    • Anonyymi

      Katiskaako nää asentajat on kokeneet?

    • Anonyymi

      ja silti ostetaan ...

    • Anonyymi

      Minulla on ollut Sitikoita, joissa on ollut 2-litraisia XU, EW ja hDI moottoreita. Kestäviä ja luotettavia kaikki. Nykyisin ajan sähköllä.

    • Anonyymi

      20 vuotta/ 500 000 km Pösön diiseleillä ( 3 kpl) perusteella pidän Pösöä hyvämä autona .

      • Anonyymi

        ennen oli kaikki paremmin..ostappa jokin uusi diesel adblue hybridi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ennen oli kaikki paremmin..ostappa jokin uusi diesel adblue hybridi...

        Ei ole vielä tarvetta, kun nykyisellä autollani on ajettu vasta 220 tkm.


    • Anonyymi

      Peugeot teki ensimmäisen autonsa 1889 kun Japanissa vielä mentiin aaseilla.

      • Anonyymi

        Peugeotit onkin ranskalaisista mielestäni asiallisimpia autoja, ainakin ennenkuin rupesivat leikkimään tuon ratin ja mittariston paikkojen kanssa. Mutta ennen oli esim. 205 GTI aivan ikoninen 80-luvun pikkusportti.


      • Anonyymi

        Tuolla ei ole mitään merkitystä nykyajassa eläville. Kun autoa ostetaan nyt niin ainoa kiinnostava tieto on nykytilanne.


    • Anonyymi

      Eikö tämä sama levy ole soinut kymmeniä vuosia. Samat merkit, samat tarinat. Mikään ei muutu.
      Ranskalaiset osaa tehdä miehiä ja autoja.

      • Anonyymi

        Säälittävät demari- toitsuttajat elävät koko elämänsä 1960- lukua.
        He eivät kykene uudistumaan.
        Sama tietysti koskee Sdp- puoluetta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        No, Stellantis tekee pitkälti jopa osan Toyotan autoista kuten Toyotan pakettiautot. Ainakin Toyota Proace on pitkälti Stellantiksen tekemään koriin valmistettu auto, siinä on hyvin vähän oikeaa Toyotaa.


      • Anonyymi

        Stellantis on oppikirjaesimerkki mitä seuraa kun yritys on pelkkä kyyninen ja ahne voittojen maksimointi edellä jotain paskaa kyhäävä pulju, mikään muu ei merkitse mitään kuin lyhytnäköisten voittojen maksimointi osakkeenomistajille. Tuotteisiin tungetaan halvimmat paskaosat mitä maailmalta löytyy, esim. öljyssä ryvettyvällä hammashihnalla varustettu, jo vialliseksi tiedetty moottori löytyy jokaisesta Stellantiksen "merkistä". Kaikki merkkien perinteet on heitetty romukoppaan ja eri merkit ovat vain kevyesti meikattuja samoja autoja eri nimillä, ei aidosti erilaisia autoja. Halvalla pistävät kuluttajaa ja voitot korjaa osakkeenomistaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, Stellantis tekee pitkälti jopa osan Toyotan autoista kuten Toyotan pakettiautot. Ainakin Toyota Proace on pitkälti Stellantiksen tekemään koriin valmistettu auto, siinä on hyvin vähän oikeaa Toyotaa.

        Proace kootaan Psa.n Romanian tehtaalla . Tekniikka ja kori täysin sama , kuin muissa Psa.n pakuissa .Vain pikkunippeleissä on eroja .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, Stellantis tekee pitkälti jopa osan Toyotan autoista kuten Toyotan pakettiautot. Ainakin Toyota Proace on pitkälti Stellantiksen tekemään koriin valmistettu auto, siinä on hyvin vähän oikeaa Toyotaa.

        Eihän siinä ole muuta Toyotaa, kuin merkit ulkona ja ratissa. Nekin saman alihankkijan linjalta kuin muidenkin merkit. Mutta onhan siinä kuitenkin sama kestävä ja tehokas ranskalainen hdi diesel, kuin Pösössä ja Sitikassa.


    • Anonyymi

      Nämä jutut kannattaa jättää omaan arvoonsa. On kokemusta Renaulteista eikä minulle ole sattunut yhtään huonoa käteen. Kaikki autot hajoaa jos uskoo kaiken mitä lukee. Minä olin Renaultia vastaan siihen saakka kunnes tuli perintönä yksi. Totesin että tämähän on hyvä auto enkä ole sen jälkeen karttanut merkkiä. Johtuu vain siitä että kaikki haukkuu niitä ja ilman mitään kokemusta tottakai pelkkien Esson äijien juttujen perusteella.

      • Anonyymi

        meinaatko että puretec moottorit ovat lujia... se on totta ennen dieselit oli lujia fordeissa ja pösöissö sekä citikoissa..ei kannata katsoa 20 vuotta taakse peiliin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        meinaatko että puretec moottorit ovat lujia... se on totta ennen dieselit oli lujia fordeissa ja pösöissö sekä citikoissa..ei kannata katsoa 20 vuotta taakse peiliin

        Oli kai ne lujia jos ei ollut turboa ja tehoa otettiin maltilliset 60 hv parilitraisesta pyörrekammiodieselistä. Savua ja melua tuli mutta auto liikkui hitaasti, Mersun W123 200d on varmaan yksi legendaarisimmista tällaisista dieseleistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli kai ne lujia jos ei ollut turboa ja tehoa otettiin maltilliset 60 hv parilitraisesta pyörrekammiodieselistä. Savua ja melua tuli mutta auto liikkui hitaasti, Mersun W123 200d on varmaan yksi legendaarisimmista tällaisista dieseleistä.

        jos lukee tietoja eri merkeistä niin pösö jää liikkeeseen
        eikö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos lukee tietoja eri merkeistä niin pösö jää liikkeeseen
        eikö?

        Plösön syytä kaikki!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        meinaatko että puretec moottorit ovat lujia... se on totta ennen dieselit oli lujia fordeissa ja pösöissö sekä citikoissa..ei kannata katsoa 20 vuotta taakse peiliin

        Renault ei käytä jakohihna-öljykylpy moottoreita. Ne on käytössä vain Psa / stellantis konsernilla ja Fordin ecoboost moottoreissa. Renaultin 1.2 tce moottoreissa on ollu jotain ongelmia mutta 0.9 kestää yli 400tkm.
        https://www.nettiauto.com/dacia/sandero/15234275


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Renault ei käytä jakohihna-öljykylpy moottoreita. Ne on käytössä vain Psa / stellantis konsernilla ja Fordin ecoboost moottoreissa. Renaultin 1.2 tce moottoreissa on ollu jotain ongelmia mutta 0.9 kestää yli 400tkm.
        https://www.nettiauto.com/dacia/sandero/15234275

        siinähän se.
        https://korjaamolle.com/renault-1-2-tce-moottorin-kestavyys-ja-ongelmat/#:~:text=Tämä Renaultin kehittämä moottori tunnetaan huomattavan useista tapauksista,,tyyppivioista ovat mainittavia, ja ongelman todennäköisyys normaalia korkeampi.


    • Anonyymi

      Vanhat autot kestää
      Sehän härmässä onkin jo
      huomattu.
      siksi auton keski- ikä ehkä
      Euroopan vanhin.
      Soomesa.

    • Anonyymi

      Stellantis osoittaa räikesti sen mikä on pielessä koko euroopassa ja estää euroopan menestymisen maailmalla, paskoja tuotteita suolletaan vain kyyninen ja lyhytnäköinen osakkeenomistajien voiton maksimointi eikä kunnollisten tuotteiden tekeminen edellä.
      Luulisi vähänkään nenäänsä pidemmälle ajattelukyvyn omaavan älyävän että takaisinkutsut ja massiiviset korjauskampanjat vie ne lyhytnäköiset voitot ja yhtiö on vaarassa mennä konkurssiin kun ostajat saa tarpeekseen paskoista tuotteista, eikä ne enää mene kaupaksi.

    • Anonyymi

      Aina se niin on ollut

    • Anonyymi

      Sähkövikojen etsiminen ranskalaisesta autosta on arpapeliä.
      Sähköt on kumma kyllä toteutettu niin, että yksi pieni vika jossain
      aiheuttaa muita näkyviä sähkövikoja muuallapäin autoa, joita sitten
      usein yrittää korjata, vaikka vika on muualla.
      Autot eivät kuitenkaan enää ruostu aivan niin pahoin kuin ennen,
      mutta ruoste ei maadota.

    • Anonyymi

      usko korjaajia

      vältyt tuhansien eurojen kuluilta

    • Anonyymi

      Läskijuoppo

    • Anonyymi

      joko se toyotakin on siis sähkövikoja täynnä? liittimien suojaukset pösöstä?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

      Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      138
      14394
    2. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

      Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      38
      6001
    3. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

      Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      156
      5577
    4. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

      Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      311
      4405
    5. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

      Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      51
      4202
    6. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

      Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      108
      3692
    7. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

      Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      21
      3660
    8. Vanhat miehet eivät muista

      Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      29
      3607
    9. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

      Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      67
      2690
    10. Huomenta naiselle

      Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.
      Ikävä
      99
      1522
    Aihe