ranskalaisissa autoissa ja moottoreissa on eniten vikoja.

Anonyymi-ap

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011469094.html

Lue tiivistelmä

Kokeneiden automekaanikkojen mukaan ranskalaisissa autoissa ja moottoreissa on eniten vikoja.

Mekaanikon mielestä luotettavin automerkki on japanilainen Toyota, jota näkee korjaamolla harvoin.

Säännöllinen huolto ja öljynvaihto 15 000 kilometrin välein ehkäisee kalliita moottorivaurioita.

36

325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      eli myös toyotan pakettiautot susia-eikö niissä ole ranskalainen diesel moottori?

      • Anonyymi

        korjaaja ei kaikkea uskalla sanoa...katoaa asiakkaat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        korjaaja ei kaikkea uskalla sanoa...katoaa asiakkaat

        hih


    • Anonyymi

      Koko juttu vaikutti hevosmiesten tietotoimiston jutulta, jossa kierrätettiin vuosikymmeniä vanhoja kliseitä esimerkiksi Fiatien laadusta.

    • Anonyymi

      Stellantis tuhoaa euroautot kokonaan asentamalla jo valmiiksi paskaksi tiedetyn öljykylvyssä uitetulla hammashihnalla varustettuja romumoottoreita kaikkiin merkkeihinsä, vain sijoittajien voittojen maksimoimiseksi, mikä onkin Stellantiksella ainoa päämäärä, laadun ja autonkäyttäjien tyytyväisyyden, luotettavuuden, automerkin perinteiden, ym. kustannuksella. Opelit, Jeepit, jne. on pelkkiä uudelleenkuorrutettuja pösöjä.
      https://youtu.be/nP-XbtK5JxE?si=3afxsSEoWscwJ9tH

      • Anonyymi

        Hihna ei ole " öljykylvyssä" , märkä se on . Märkä hihna säästää polttoainetta 5 % kuivaan verrattuna , se on syy käyttöön .


    • Anonyymi

      jätä ostamatta

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        rellu sabotoinut Nissanin. Jos Nissan olisi edelleen täysin Japanilaisissa käsissä, uskon että se olisi käyttövarma auto kuten vielä 80 - 90-luvuilla.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        rellu sabotoinut Nissanin. Jos Nissan olisi edelleen täysin Japanilaisissa käsissä, uskon että se olisi käyttövarma auto kuten vielä 80 - 90-luvuilla.

        Jotkut uskoo joulupukkiinkin .


    • Anonyymi

      Eipä ole yllätys, että ranskalaiset ja Nissan viihtyvät korjaamolla.

    • Anonyymi

      Katiskaako nää asentajat on kokeneet?

    • Anonyymi

      ja silti ostetaan ...

    • Anonyymi

      Minulla on ollut Sitikoita, joissa on ollut 2-litraisia XU, EW ja hDI moottoreita. Kestäviä ja luotettavia kaikki. Nykyisin ajan sähköllä.

    • Anonyymi

      20 vuotta/ 500 000 km Pösön diiseleillä ( 3 kpl) perusteella pidän Pösöä hyvämä autona .

      • Anonyymi

        ennen oli kaikki paremmin..ostappa jokin uusi diesel adblue hybridi...


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        ennen oli kaikki paremmin..ostappa jokin uusi diesel adblue hybridi...

        Ei ole vielä tarvetta, kun nykyisellä autollani on ajettu vasta 220 tkm.


    • Anonyymi

      Peugeot teki ensimmäisen autonsa 1889 kun Japanissa vielä mentiin aaseilla.

      • Anonyymi

        Peugeotit onkin ranskalaisista mielestäni asiallisimpia autoja, ainakin ennenkuin rupesivat leikkimään tuon ratin ja mittariston paikkojen kanssa. Mutta ennen oli esim. 205 GTI aivan ikoninen 80-luvun pikkusportti.


      • Anonyymi

        Tuolla ei ole mitään merkitystä nykyajassa eläville. Kun autoa ostetaan nyt niin ainoa kiinnostava tieto on nykytilanne.


    • Anonyymi

      Eikö tämä sama levy ole soinut kymmeniä vuosia. Samat merkit, samat tarinat. Mikään ei muutu.
      Ranskalaiset osaa tehdä miehiä ja autoja.

      • Anonyymi

        Säälittävät demari- toitsuttajat elävät koko elämänsä 1960- lukua.
        He eivät kykene uudistumaan.
        Sama tietysti koskee Sdp- puoluetta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        No, Stellantis tekee pitkälti jopa osan Toyotan autoista kuten Toyotan pakettiautot. Ainakin Toyota Proace on pitkälti Stellantiksen tekemään koriin valmistettu auto, siinä on hyvin vähän oikeaa Toyotaa.


      • Anonyymi

        Stellantis on oppikirjaesimerkki mitä seuraa kun yritys on pelkkä kyyninen ja ahne voittojen maksimointi edellä jotain paskaa kyhäävä pulju, mikään muu ei merkitse mitään kuin lyhytnäköisten voittojen maksimointi osakkeenomistajille. Tuotteisiin tungetaan halvimmat paskaosat mitä maailmalta löytyy, esim. öljyssä ryvettyvällä hammashihnalla varustettu, jo vialliseksi tiedetty moottori löytyy jokaisesta Stellantiksen "merkistä". Kaikki merkkien perinteet on heitetty romukoppaan ja eri merkit ovat vain kevyesti meikattuja samoja autoja eri nimillä, ei aidosti erilaisia autoja. Halvalla pistävät kuluttajaa ja voitot korjaa osakkeenomistaja.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No, Stellantis tekee pitkälti jopa osan Toyotan autoista kuten Toyotan pakettiautot. Ainakin Toyota Proace on pitkälti Stellantiksen tekemään koriin valmistettu auto, siinä on hyvin vähän oikeaa Toyotaa.

        Proace kootaan Psa.n Romanian tehtaalla . Tekniikka ja kori täysin sama , kuin muissa Psa.n pakuissa .Vain pikkunippeleissä on eroja .


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No, Stellantis tekee pitkälti jopa osan Toyotan autoista kuten Toyotan pakettiautot. Ainakin Toyota Proace on pitkälti Stellantiksen tekemään koriin valmistettu auto, siinä on hyvin vähän oikeaa Toyotaa.

        Eihän siinä ole muuta Toyotaa, kuin merkit ulkona ja ratissa. Nekin saman alihankkijan linjalta kuin muidenkin merkit. Mutta onhan siinä kuitenkin sama kestävä ja tehokas ranskalainen hdi diesel, kuin Pösössä ja Sitikassa.


    • Anonyymi

      Nämä jutut kannattaa jättää omaan arvoonsa. On kokemusta Renaulteista eikä minulle ole sattunut yhtään huonoa käteen. Kaikki autot hajoaa jos uskoo kaiken mitä lukee. Minä olin Renaultia vastaan siihen saakka kunnes tuli perintönä yksi. Totesin että tämähän on hyvä auto enkä ole sen jälkeen karttanut merkkiä. Johtuu vain siitä että kaikki haukkuu niitä ja ilman mitään kokemusta tottakai pelkkien Esson äijien juttujen perusteella.

      • Anonyymi

        meinaatko että puretec moottorit ovat lujia... se on totta ennen dieselit oli lujia fordeissa ja pösöissö sekä citikoissa..ei kannata katsoa 20 vuotta taakse peiliin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        meinaatko että puretec moottorit ovat lujia... se on totta ennen dieselit oli lujia fordeissa ja pösöissö sekä citikoissa..ei kannata katsoa 20 vuotta taakse peiliin

        Oli kai ne lujia jos ei ollut turboa ja tehoa otettiin maltilliset 60 hv parilitraisesta pyörrekammiodieselistä. Savua ja melua tuli mutta auto liikkui hitaasti, Mersun W123 200d on varmaan yksi legendaarisimmista tällaisista dieseleistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli kai ne lujia jos ei ollut turboa ja tehoa otettiin maltilliset 60 hv parilitraisesta pyörrekammiodieselistä. Savua ja melua tuli mutta auto liikkui hitaasti, Mersun W123 200d on varmaan yksi legendaarisimmista tällaisista dieseleistä.

        jos lukee tietoja eri merkeistä niin pösö jää liikkeeseen
        eikö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos lukee tietoja eri merkeistä niin pösö jää liikkeeseen
        eikö?

        Plösön syytä kaikki!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        meinaatko että puretec moottorit ovat lujia... se on totta ennen dieselit oli lujia fordeissa ja pösöissö sekä citikoissa..ei kannata katsoa 20 vuotta taakse peiliin

        Renault ei käytä jakohihna-öljykylpy moottoreita. Ne on käytössä vain Psa / stellantis konsernilla ja Fordin ecoboost moottoreissa. Renaultin 1.2 tce moottoreissa on ollu jotain ongelmia mutta 0.9 kestää yli 400tkm.
        https://www.nettiauto.com/dacia/sandero/15234275


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Renault ei käytä jakohihna-öljykylpy moottoreita. Ne on käytössä vain Psa / stellantis konsernilla ja Fordin ecoboost moottoreissa. Renaultin 1.2 tce moottoreissa on ollu jotain ongelmia mutta 0.9 kestää yli 400tkm.
        https://www.nettiauto.com/dacia/sandero/15234275

        siinähän se.
        https://korjaamolle.com/renault-1-2-tce-moottorin-kestavyys-ja-ongelmat/#:~:text=Tämä Renaultin kehittämä moottori tunnetaan huomattavan useista tapauksista,,tyyppivioista ovat mainittavia, ja ongelman todennäköisyys normaalia korkeampi.


    • Anonyymi
      UUSI

      Vanhat autot kestää
      Sehän härmässä onkin jo
      huomattu.
      siksi auton keski- ikä ehkä
      Euroopan vanhin.
      Soomesa.

    • Anonyymi
      UUSI

      Stellantis osoittaa räikesti sen mikä on pielessä koko euroopassa ja estää euroopan menestymisen maailmalla, paskoja tuotteita suolletaan vain kyyninen ja lyhytnäköinen osakkeenomistajien voiton maksimointi eikä kunnollisten tuotteiden tekeminen edellä.
      Luulisi vähänkään nenäänsä pidemmälle ajattelukyvyn omaavan älyävän että takaisinkutsut ja massiiviset korjauskampanjat vie ne lyhytnäköiset voitot ja yhtiö on vaarassa mennä konkurssiin kun ostajat saa tarpeekseen paskoista tuotteista, eikä ne enää mene kaupaksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

      Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      529
      3613
    2. Minkä ikäinen

      Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      165
      2557
    3. Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon

      Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel
      Maailman menoa
      174
      2519
    4. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

      Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      14
      1955
    5. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

      Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      8
      1858
    6. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

      Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      48
      1830
    7. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

      He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      33
      1547
    8. Martina ei mennyt naimisiin

      IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1534
    9. Kaninkolojen vaikutus?

      Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak
      Sinkut
      213
      1516
    10. Kuka opettaja, mikä koulu

      Minkä koulun opettaja saanut potkut
      Nivala
      10
      1393
    Aihe