🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔 Kumpi on nopeampaa? 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
Bensalenkkareilta tahtoo unohtua sellainen tosiasia, että sähköauton lataaminen ei vaadi sellaista aktiivista läsnäoloa kuin fossiilin tankkaaminen.
Eli lataamista varten ei tarvitse seistä auton vieressä vaan voi heti lähteä käymään vessassa. Sillä välin viidessä minuutissa akkuun menee 400 kilometrin verran energiaa.
Ero nykyauton hyväksi vain kasvaa, kun mukaan otetaan kotona tapahtuva lataaminen. Se tapahtuu samalla kuin on kotona vs. joudut poikkeamaan jakeluasemalle.
Sitten vielä kolmas pointti: Tankkaus pitää suorittaa tuulessa ja tuiskussa seisten, mutta lataus onnistuu lämpimässä valoisassa parkkihallissa.
Sitten neljän pointti: Tankatessa polttis jäähtyy, mutta nykyauto on jo valmiiksi lämmin. Kesällä sitten toisinpäin eli polttis kuumenee auringossa, mutta nykyauto pysyy viileänä.
Onko lataaminen jo tankkausta nopeampaa? Vessakäynti vs. tankkaus + vessakäynti. ??????????????????
32
337
Vastaukset
- Anonyymi
En ole käynyt tankkaamassa kohtaan 12 vuoteen. Paljon helpompaa tökätä tökkeli auton kylkeen kotona kerran viikossa tai parissa.
- Anonyymi
Kaupunkiajossa sähkövatkain on varmaankin oiva laite. Varsinkin, jos voi ladata kotona.
- Anonyymi
Polttisten huollot vaatii paljon aikaa ja sählinkiä jatkuvasti öljynvaihtojen ja moottorin osien vaihtoja on jatkuvasti. Miksi tulppia ja ilmansuodattimia vaihdetaan ja jakoketjuja.
Polttoainesuodattimet pitää vaihtaa ja bensa ja dieselpumput hajoaa.
Sytyspulat on kulutustavaraa bensa autoissa. Myös polttoainesuuttimet menee epäkuntoon. Kaasuläpät on myös usein korjattava.
Aika mielenkiintoista jos oikeasti ajattelee realistisesti asioita.
Oikeastaan sähköautoilija pääsee helpolla kun huoltokohteita ei juuri ole.- Anonyymi
Olet melkoinen mustamaalaaja ja kova keksimään olemattomia vikoja.
Mikä sua oikeasti kiukuttaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet melkoinen mustamaalaaja ja kova keksimään olemattomia vikoja.
Mikä sua oikeasti kiukuttaa?Sähköautoilijalla on vankka kokemus polttiksista, polttiskuskilla ei ole minkäänlausta kokemusta sähköautoista, siinä on se ero.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilijalla on vankka kokemus polttiksista, polttiskuskilla ei ole minkäänlausta kokemusta sähköautoista, siinä on se ero.
Ja sähköautoilijat "unohtavat" kaikki sähköautojen viat, joita on todella paljon. Sähköautot vaativat ihan yhtä paljon korjausta ja huoltoa kuin kaikki muutkin autot vaikka jotkut idiootit sähköautointoilijat kuinka yrittävät valehtella muuta.
Ja ylipäätään tuo väite, että polttista pitäisi jatkuvasti korjailla on naurettavan typerää valetta.
Sähköautointoilijat eivät ole vielä kertaakaan kyenneet todistamaan, että sähköautoja tarvitsisi korjata vähemmän vaikka kovasti tätä väittävät. Ehkä sen takia, että tuo väite on pelkkää valehtelua. - Anonyymi
"Miksi tulppia ja ilmansuodattimia vaihdetaan ja jakoketjuja."
Normaali jakoketju kestää pidempään käyttöä kuin koko sähköauton akku usein kestää. Ei niitä jatkuvasti vaihdella, vaikka aivoton sähköautofanaatikko kuinka itkien valehtelee. - Anonyymi
Noi on vielä pieniä. Meidän VW:stä särkyi vaihteet ja korjaus maksoi useita tonneja. Ei naurattanut tällainen yllättävä rahanmeno.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sähköautoilijat "unohtavat" kaikki sähköautojen viat, joita on todella paljon. Sähköautot vaativat ihan yhtä paljon korjausta ja huoltoa kuin kaikki muutkin autot vaikka jotkut idiootit sähköautointoilijat kuinka yrittävät valehtella muuta.
Ja ylipäätään tuo väite, että polttista pitäisi jatkuvasti korjailla on naurettavan typerää valetta.
Sähköautointoilijat eivät ole vielä kertaakaan kyenneet todistamaan, että sähköautoja tarvitsisi korjata vähemmän vaikka kovasti tätä väittävät. Ehkä sen takia, että tuo väite on pelkkää valehtelua."Ja sähköautoilijat "unohtavat" kaikki sähköautojen viat, joita on todella paljon. Sähköautot vaativat ihan yhtä paljon korjausta ja huoltoa kuin kaikki muutkin autot vaikka jotkut idiootit sähköautointoilijat kuinka yrittävät valehtella muuta."
Aika ohuelle pohjalle menee nuo sun perustelut. Aivan yhtä uskottavasti voisi todeta että ne polttiskuskit kummasti "unohtavat" kaikki muut huoltokohteet, koskaan ei ole mitään vikaa ollut kunhan vaan kerran vuoteen öljyt vaihdettu...
Korjauksia on toki aika vaikea ennakoida, ja on paljon tuuristakin kiinni tuleeko niitä vai ei, oli sitten käyttövoima mikä tahansa. Mutta sitten jos on kyse pakollisista huoltokuluista, eli määräaikaishuolloista, niin niissä kyllä yleensä sähköauto on selvästi edullisempi, koska huoltoväli on pidempi ja huollossa vaihdettavia osia on vähemmän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ja sähköautoilijat "unohtavat" kaikki sähköautojen viat, joita on todella paljon. Sähköautot vaativat ihan yhtä paljon korjausta ja huoltoa kuin kaikki muutkin autot vaikka jotkut idiootit sähköautointoilijat kuinka yrittävät valehtella muuta."
Aika ohuelle pohjalle menee nuo sun perustelut. Aivan yhtä uskottavasti voisi todeta että ne polttiskuskit kummasti "unohtavat" kaikki muut huoltokohteet, koskaan ei ole mitään vikaa ollut kunhan vaan kerran vuoteen öljyt vaihdettu...
Korjauksia on toki aika vaikea ennakoida, ja on paljon tuuristakin kiinni tuleeko niitä vai ei, oli sitten käyttövoima mikä tahansa. Mutta sitten jos on kyse pakollisista huoltokuluista, eli määräaikaishuolloista, niin niissä kyllä yleensä sähköauto on selvästi edullisempi, koska huoltoväli on pidempi ja huollossa vaihdettavia osia on vähemmän.Ja normaalin autoa käyttävän kannalta on yksi paskan hailee onko kyse korjauksesta tai huollosta. Huollot ja korjaukset ovat yksi autoilun kulu, joten ne lasketaan yhteen. Eikä edes takuuaikana kaikki korjaukset mene takuuseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja normaalin autoa käyttävän kannalta on yksi paskan hailee onko kyse korjauksesta tai huollosta. Huollot ja korjaukset ovat yksi autoilun kulu, joten ne lasketaan yhteen. Eikä edes takuuaikana kaikki korjaukset mene takuuseen.
Mikä korjaus ei mene takuuseen, noin esimerkkinä?
Huolto- ja korjauskuluilla on ihan selkeä ero. Huoltokulut tulee maksettavaksi joka tapauksessa (ellei sitten jätä autoa huoltamatta). Korjauskuluja sitten tulee jos tulee, uutta autoa hankkiessa niiden todennäköisyyttä tai kustannusta on aika turha lähteä arvailemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä korjaus ei mene takuuseen, noin esimerkkinä?
Huolto- ja korjauskuluilla on ihan selkeä ero. Huoltokulut tulee maksettavaksi joka tapauksessa (ellei sitten jätä autoa huoltamatta). Korjauskuluja sitten tulee jos tulee, uutta autoa hankkiessa niiden todennäköisyyttä tai kustannusta on aika turha lähteä arvailemaan."Huolto- ja korjauskuluilla on ihan selkeä ero. "
Niillä ei ole käytännössä mitään eroa. Kummatkin ovat autoilun kuluja ja ne menee samoista rahoista. Huolto- ja korjauskulut lasketaan yhteen eikä ole mitään järkevää syytä erotella niitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Huolto- ja korjauskuluilla on ihan selkeä ero. "
Niillä ei ole käytännössä mitään eroa. Kummatkin ovat autoilun kuluja ja ne menee samoista rahoista. Huolto- ja korjauskulut lasketaan yhteen eikä ole mitään järkevää syytä erotella niitä.Em. syistä johtuen niissä on selkeä ero. Sinä et vaan hahmota sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Em. syistä johtuen niissä on selkeä ero. Sinä et vaan hahmota sitä.
Ei niissä ole käytännön kannalta eroa, koska molemmat ovat autoilun kuluja. Joka tapauksessa kaikki autoilun kulut lasketaan yhteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niissä ole käytännön kannalta eroa, koska molemmat ovat autoilun kuluja. Joka tapauksessa kaikki autoilun kulut lasketaan yhteen.
Toteumassa kyllä lopulta kaikki autoilun kuluja, mutta ennakoitavuuden näkökulmasta käyttäytyvät eri lailla, ja sillä voi olla merkitystä autovalintaan. Esimerkkinä tilanne että auton A määräaikaishuollot maksavat 1000 euroa pitoajalla ja auton B 3000 euroa. Lähtökohtaisesti auto A tulee tuolta osin 2000 euroa edullisemmaksi ja/tai sitä voi korjata 2000 eurolla ja silti kulut eivät ylitä auton B edes pakollisia huoltokuluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilijalla on vankka kokemus polttiksista, polttiskuskilla ei ole minkäänlausta kokemusta sähköautoista, siinä on se ero.
Sähköautoilijoilla tuntuu olevan kokemusta ainoastaan kaikkein huonoimmista ja vikaherkimmistä polttiksista mitä on kuunaan tehty, heidän vikalistoistaan päätellen. Tästä voi taas edelleen päätellä, etteivät he kovin kummoisia autotietäjiä ole olleetkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoilijalla on vankka kokemus polttiksista, polttiskuskilla ei ole minkäänlausta kokemusta sähköautoista, siinä on se ero.
Ylimielistä sanoa ettei polttomoottoriautoilijalla ole minkäänlaista kokemusta sähköautoista. Voi nimittäin joillakuilla hyvin ollakin. Sähköautoja on Suomessa ollut vähäisiä määriä pidempään kuin moni arvaakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noi on vielä pieniä. Meidän VW:stä särkyi vaihteet ja korjaus maksoi useita tonneja. Ei naurattanut tällainen yllättävä rahanmeno.
Isompi rahanmeno on sähköauton akuston simahtaminen takuuajan jälkeen.
Ja jos sanot että yksittäistapauksia, niin minä sanon tuosta vaihteistojutustasi samaa. Minulla on ollut 36 vuotta kestäneen autoiluni aikana kuusi VW:tä eikä yhdestäkään ole hajonnut vaihteisto. Laturia, starttia ym. sähköosaa on mennyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylimielistä sanoa ettei polttomoottoriautoilijalla ole minkäänlaista kokemusta sähköautoista. Voi nimittäin joillakuilla hyvin ollakin. Sähköautoja on Suomessa ollut vähäisiä määriä pidempään kuin moni arvaakaan.
Onhan tuo mahdollista, mutta sitten voi myös kysyä että jos ne kokemukset sähköautosta ovat vaikka 20 vuoden takaa niin onko niillä mitään merkitystä nykypäivänä ja nykypäivän autoihin peilaten? Nimimerkillä Elcatilla joskus ajaneena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Miksi tulppia ja ilmansuodattimia vaihdetaan ja jakoketjuja."
Normaali jakoketju kestää pidempään käyttöä kuin koko sähköauton akku usein kestää. Ei niitä jatkuvasti vaihdella, vaikka aivoton sähköautofanaatikko kuinka itkien valehtelee.Olen vaihtanut noita ikuisia jakoketjuja VW alkaa siinä 180000 km:n jälkeen. Remontti "vain (osat n. 500€ työ n. 1000€) 1500€. Ketjuvaurion jälkeen ei kannata korjata ollenkaan, VW:n raaka kansi 1800€ ja siihen kaikki hilut ja työ pari ja puoli tonnia, että revi siitä, vaihtomoottori ja äkkiä vaihtoon. BMW ketju poikki moottorin vaihto, moottori saksasta 2500+rahti ja työt. koko operaatio öljyseparaattorin vaihdon kanssa n. 5500€. OVOKO halvin BSE 550€. Sama putiikki, Tesaln ajomoottori taakse 2500 km. 4500€. Leaf alle 100000 ajettu 62kwh ajoakku 7000€. Teslan vanhat akut ei paljon maksa, niistä saa vielä pitkään Kokkolan heput varaosia. Teslan takapyörän napa puslineen 340€ uusi.
- Anonyymi
Riippuu kusejasta ja paskantajasta
- Anonyymi
Vessassakäymisen aikana autostasi lähtee kaikki, mikä irti saadaan. Ilman renkaita on aika paha ajaa.
- Anonyymi
Jos nyt 1000 km välein käy ja se ottaa sen n 4minsaa kun tankkaa 60 l. voi voi voi,,,eniten säälittää nämä selityksen makuiset sepitykset , nykyauton eriomaisuuksista.
- Anonyymi
Ja jos auto jähtyy tai lämpiää jo tankatessa on outoa, en minä ainakaan sammuta autoa tankatessa, en ole 40 vuoteen niin tehnyt ja silloin joskus ajoin peltitankkisella corollalla eli- 77 mallilla armonvuonna 1985 ja se oli jo mätä.
- Anonyymi
Montako tuhatta kilometriä sulla menee neljän minuutin pysähdyksillä?
- Anonyymi
Ajatko useinkin tuhansia kilometrejä vain 4 min tauolla per 1000 km?
Siinä olet oikeassa että on aika selityksen makuisia sepityksiä. - Anonyymi
Minäkin olen sitä mieltä, että enintään 4 minuutin pysähdys 1 000 kilometrin välein on siedettävä. Esimerkiksi viisi minuuttia kaataisi maailmani. Eihän me missään vessassa sentään käydä noin tiuhaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin olen sitä mieltä, että enintään 4 minuutin pysähdys 1 000 kilometrin välein on siedettävä. Esimerkiksi viisi minuuttia kaataisi maailmani. Eihän me missään vessassa sentään käydä noin tiuhaan.
Itse taas käytän autoon suunniteltua virtsa-astiaa, niin ei suotta tarvitse pysähdellä vessatauoille. Jos nyt on vaikka viikon lomareissulle menossa niin kyllähän se koko lomaviikko menee pilalle, jos pitää matkalla vessahädän takia pysähtyä 3 minuuttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse taas käytän autoon suunniteltua virtsa-astiaa, niin ei suotta tarvitse pysähdellä vessatauoille. Jos nyt on vaikka viikon lomareissulle menossa niin kyllähän se koko lomaviikko menee pilalle, jos pitää matkalla vessahädän takia pysähtyä 3 minuuttia.
Polttomoottoriauton tankkaus on ahterista. Tänään aamulla vaihdin tuttavan autosta, ( saksalaismerkki) jakohihnan ja lähdin koeajolle, kaveri toi sen verstaalle ennen seitsemää, annoin lainaksi sähköautoni. Oli, kuin autoliikkeen auto, tankki tyhjä ei uskaltanut lähteä pidemmälle lenkille, menin tankkaamaan kymäasemalta 50€:lla., sen operaation aikana vettä tuli vaakaan ja kastuin, se rotisko oli hiessä sisältä ja mietin, kuinka paljon on aikaa, kun olen palellut tai kastunut, auton takia. Sähköauton aikana en kertaakaan. Toivottavasti nuuka tuttava maksaa remontin ja bensan. Yksi rotiskovolvokuskipaska on vielä 8kk. rahanhakumatkalla, kaukaa pitää hakea.
- Anonyymi
Voi voi, taas se polttiskuskien kusihätä huolestuttaa sähköautoilijaa.
- Anonyymi
Eturauhasen liikasvusta kärsivä 6-kymppinen diesel-jäärä joutuu hyppäämään kusella 150 kilometrin välein. Ja rakon tyhjeneminen ottaa aikaa.
- Anonyymi
Hyvä kysymys. Jokainen voi ottaa kellolla aikaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.633776Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883159Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin812381Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141630Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701398- 981270
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä401172Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11011Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä551005- 49993