Onko lataaminen jo tankkausta nopeampaa? Vessakäynti vs. tankkaus + vessakäynti. ??????????????????

Anonyymi-ap

🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔 Kumpi on nopeampaa? 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

Bensalenkkareilta tahtoo unohtua sellainen tosiasia, että sähköauton lataaminen ei vaadi sellaista aktiivista läsnäoloa kuin fossiilin tankkaaminen.

Eli lataamista varten ei tarvitse seistä auton vieressä vaan voi heti lähteä käymään vessassa. Sillä välin viidessä minuutissa akkuun menee 400 kilometrin verran energiaa.

Ero nykyauton hyväksi vain kasvaa, kun mukaan otetaan kotona tapahtuva lataaminen. Se tapahtuu samalla kuin on kotona vs. joudut poikkeamaan jakeluasemalle.

Sitten vielä kolmas pointti: Tankkaus pitää suorittaa tuulessa ja tuiskussa seisten, mutta lataus onnistuu lämpimässä valoisassa parkkihallissa.

Sitten neljän pointti: Tankatessa polttis jäähtyy, mutta nykyauto on jo valmiiksi lämmin. Kesällä sitten toisinpäin eli polttis kuumenee auringossa, mutta nykyauto pysyy viileänä.

31

307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ole käynyt tankkaamassa kohtaan 12 vuoteen. Paljon helpompaa tökätä tökkeli auton kylkeen kotona kerran viikossa tai parissa.

      • Anonyymi

        Kaupunkiajossa sähkövatkain on varmaankin oiva laite. Varsinkin, jos voi ladata kotona.


    • Anonyymi

      Polttisten huollot vaatii paljon aikaa ja sählinkiä jatkuvasti öljynvaihtojen ja moottorin osien vaihtoja on jatkuvasti. Miksi tulppia ja ilmansuodattimia vaihdetaan ja jakoketjuja.

      Polttoainesuodattimet pitää vaihtaa ja bensa ja dieselpumput hajoaa.
      Sytyspulat on kulutustavaraa bensa autoissa. Myös polttoainesuuttimet menee epäkuntoon. Kaasuläpät on myös usein korjattava.

      Aika mielenkiintoista jos oikeasti ajattelee realistisesti asioita.
      Oikeastaan sähköautoilija pääsee helpolla kun huoltokohteita ei juuri ole.

      • Anonyymi

        Olet melkoinen mustamaalaaja ja kova keksimään olemattomia vikoja.
        Mikä sua oikeasti kiukuttaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet melkoinen mustamaalaaja ja kova keksimään olemattomia vikoja.
        Mikä sua oikeasti kiukuttaa?

        Sähköautoilijalla on vankka kokemus polttiksista, polttiskuskilla ei ole minkäänlausta kokemusta sähköautoista, siinä on se ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilijalla on vankka kokemus polttiksista, polttiskuskilla ei ole minkäänlausta kokemusta sähköautoista, siinä on se ero.

        Ja sähköautoilijat "unohtavat" kaikki sähköautojen viat, joita on todella paljon. Sähköautot vaativat ihan yhtä paljon korjausta ja huoltoa kuin kaikki muutkin autot vaikka jotkut idiootit sähköautointoilijat kuinka yrittävät valehtella muuta.

        Ja ylipäätään tuo väite, että polttista pitäisi jatkuvasti korjailla on naurettavan typerää valetta.

        Sähköautointoilijat eivät ole vielä kertaakaan kyenneet todistamaan, että sähköautoja tarvitsisi korjata vähemmän vaikka kovasti tätä väittävät. Ehkä sen takia, että tuo väite on pelkkää valehtelua.


      • Anonyymi

        "Miksi tulppia ja ilmansuodattimia vaihdetaan ja jakoketjuja."

        Normaali jakoketju kestää pidempään käyttöä kuin koko sähköauton akku usein kestää. Ei niitä jatkuvasti vaihdella, vaikka aivoton sähköautofanaatikko kuinka itkien valehtelee.


      • Anonyymi

        Noi on vielä pieniä. Meidän VW:stä särkyi vaihteet ja korjaus maksoi useita tonneja. Ei naurattanut tällainen yllättävä rahanmeno.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sähköautoilijat "unohtavat" kaikki sähköautojen viat, joita on todella paljon. Sähköautot vaativat ihan yhtä paljon korjausta ja huoltoa kuin kaikki muutkin autot vaikka jotkut idiootit sähköautointoilijat kuinka yrittävät valehtella muuta.

        Ja ylipäätään tuo väite, että polttista pitäisi jatkuvasti korjailla on naurettavan typerää valetta.

        Sähköautointoilijat eivät ole vielä kertaakaan kyenneet todistamaan, että sähköautoja tarvitsisi korjata vähemmän vaikka kovasti tätä väittävät. Ehkä sen takia, että tuo väite on pelkkää valehtelua.

        "Ja sähköautoilijat "unohtavat" kaikki sähköautojen viat, joita on todella paljon. Sähköautot vaativat ihan yhtä paljon korjausta ja huoltoa kuin kaikki muutkin autot vaikka jotkut idiootit sähköautointoilijat kuinka yrittävät valehtella muuta."

        Aika ohuelle pohjalle menee nuo sun perustelut. Aivan yhtä uskottavasti voisi todeta että ne polttiskuskit kummasti "unohtavat" kaikki muut huoltokohteet, koskaan ei ole mitään vikaa ollut kunhan vaan kerran vuoteen öljyt vaihdettu...

        Korjauksia on toki aika vaikea ennakoida, ja on paljon tuuristakin kiinni tuleeko niitä vai ei, oli sitten käyttövoima mikä tahansa. Mutta sitten jos on kyse pakollisista huoltokuluista, eli määräaikaishuolloista, niin niissä kyllä yleensä sähköauto on selvästi edullisempi, koska huoltoväli on pidempi ja huollossa vaihdettavia osia on vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja sähköautoilijat "unohtavat" kaikki sähköautojen viat, joita on todella paljon. Sähköautot vaativat ihan yhtä paljon korjausta ja huoltoa kuin kaikki muutkin autot vaikka jotkut idiootit sähköautointoilijat kuinka yrittävät valehtella muuta."

        Aika ohuelle pohjalle menee nuo sun perustelut. Aivan yhtä uskottavasti voisi todeta että ne polttiskuskit kummasti "unohtavat" kaikki muut huoltokohteet, koskaan ei ole mitään vikaa ollut kunhan vaan kerran vuoteen öljyt vaihdettu...

        Korjauksia on toki aika vaikea ennakoida, ja on paljon tuuristakin kiinni tuleeko niitä vai ei, oli sitten käyttövoima mikä tahansa. Mutta sitten jos on kyse pakollisista huoltokuluista, eli määräaikaishuolloista, niin niissä kyllä yleensä sähköauto on selvästi edullisempi, koska huoltoväli on pidempi ja huollossa vaihdettavia osia on vähemmän.

        Ja normaalin autoa käyttävän kannalta on yksi paskan hailee onko kyse korjauksesta tai huollosta. Huollot ja korjaukset ovat yksi autoilun kulu, joten ne lasketaan yhteen. Eikä edes takuuaikana kaikki korjaukset mene takuuseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja normaalin autoa käyttävän kannalta on yksi paskan hailee onko kyse korjauksesta tai huollosta. Huollot ja korjaukset ovat yksi autoilun kulu, joten ne lasketaan yhteen. Eikä edes takuuaikana kaikki korjaukset mene takuuseen.

        Mikä korjaus ei mene takuuseen, noin esimerkkinä?

        Huolto- ja korjauskuluilla on ihan selkeä ero. Huoltokulut tulee maksettavaksi joka tapauksessa (ellei sitten jätä autoa huoltamatta). Korjauskuluja sitten tulee jos tulee, uutta autoa hankkiessa niiden todennäköisyyttä tai kustannusta on aika turha lähteä arvailemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä korjaus ei mene takuuseen, noin esimerkkinä?

        Huolto- ja korjauskuluilla on ihan selkeä ero. Huoltokulut tulee maksettavaksi joka tapauksessa (ellei sitten jätä autoa huoltamatta). Korjauskuluja sitten tulee jos tulee, uutta autoa hankkiessa niiden todennäköisyyttä tai kustannusta on aika turha lähteä arvailemaan.

        "Huolto- ja korjauskuluilla on ihan selkeä ero. "

        Niillä ei ole käytännössä mitään eroa. Kummatkin ovat autoilun kuluja ja ne menee samoista rahoista. Huolto- ja korjauskulut lasketaan yhteen eikä ole mitään järkevää syytä erotella niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Huolto- ja korjauskuluilla on ihan selkeä ero. "

        Niillä ei ole käytännössä mitään eroa. Kummatkin ovat autoilun kuluja ja ne menee samoista rahoista. Huolto- ja korjauskulut lasketaan yhteen eikä ole mitään järkevää syytä erotella niitä.

        Em. syistä johtuen niissä on selkeä ero. Sinä et vaan hahmota sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Em. syistä johtuen niissä on selkeä ero. Sinä et vaan hahmota sitä.

        Ei niissä ole käytännön kannalta eroa, koska molemmat ovat autoilun kuluja. Joka tapauksessa kaikki autoilun kulut lasketaan yhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niissä ole käytännön kannalta eroa, koska molemmat ovat autoilun kuluja. Joka tapauksessa kaikki autoilun kulut lasketaan yhteen.

        Toteumassa kyllä lopulta kaikki autoilun kuluja, mutta ennakoitavuuden näkökulmasta käyttäytyvät eri lailla, ja sillä voi olla merkitystä autovalintaan. Esimerkkinä tilanne että auton A määräaikaishuollot maksavat 1000 euroa pitoajalla ja auton B 3000 euroa. Lähtökohtaisesti auto A tulee tuolta osin 2000 euroa edullisemmaksi ja/tai sitä voi korjata 2000 eurolla ja silti kulut eivät ylitä auton B edes pakollisia huoltokuluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilijalla on vankka kokemus polttiksista, polttiskuskilla ei ole minkäänlausta kokemusta sähköautoista, siinä on se ero.

        Sähköautoilijoilla tuntuu olevan kokemusta ainoastaan kaikkein huonoimmista ja vikaherkimmistä polttiksista mitä on kuunaan tehty, heidän vikalistoistaan päätellen. Tästä voi taas edelleen päätellä, etteivät he kovin kummoisia autotietäjiä ole olleetkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilijalla on vankka kokemus polttiksista, polttiskuskilla ei ole minkäänlausta kokemusta sähköautoista, siinä on se ero.

        Ylimielistä sanoa ettei polttomoottoriautoilijalla ole minkäänlaista kokemusta sähköautoista. Voi nimittäin joillakuilla hyvin ollakin. Sähköautoja on Suomessa ollut vähäisiä määriä pidempään kuin moni arvaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noi on vielä pieniä. Meidän VW:stä särkyi vaihteet ja korjaus maksoi useita tonneja. Ei naurattanut tällainen yllättävä rahanmeno.

        Isompi rahanmeno on sähköauton akuston simahtaminen takuuajan jälkeen.

        Ja jos sanot että yksittäistapauksia, niin minä sanon tuosta vaihteistojutustasi samaa. Minulla on ollut 36 vuotta kestäneen autoiluni aikana kuusi VW:tä eikä yhdestäkään ole hajonnut vaihteisto. Laturia, starttia ym. sähköosaa on mennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylimielistä sanoa ettei polttomoottoriautoilijalla ole minkäänlaista kokemusta sähköautoista. Voi nimittäin joillakuilla hyvin ollakin. Sähköautoja on Suomessa ollut vähäisiä määriä pidempään kuin moni arvaakaan.

        Onhan tuo mahdollista, mutta sitten voi myös kysyä että jos ne kokemukset sähköautosta ovat vaikka 20 vuoden takaa niin onko niillä mitään merkitystä nykypäivänä ja nykypäivän autoihin peilaten? Nimimerkillä Elcatilla joskus ajaneena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi tulppia ja ilmansuodattimia vaihdetaan ja jakoketjuja."

        Normaali jakoketju kestää pidempään käyttöä kuin koko sähköauton akku usein kestää. Ei niitä jatkuvasti vaihdella, vaikka aivoton sähköautofanaatikko kuinka itkien valehtelee.

        Olen vaihtanut noita ikuisia jakoketjuja VW alkaa siinä 180000 km:n jälkeen. Remontti "vain (osat n. 500€ työ n. 1000€) 1500€. Ketjuvaurion jälkeen ei kannata korjata ollenkaan, VW:n raaka kansi 1800€ ja siihen kaikki hilut ja työ pari ja puoli tonnia, että revi siitä, vaihtomoottori ja äkkiä vaihtoon. BMW ketju poikki moottorin vaihto, moottori saksasta 2500+rahti ja työt. koko operaatio öljyseparaattorin vaihdon kanssa n. 5500€. OVOKO halvin BSE 550€. Sama putiikki, Tesaln ajomoottori taakse 2500 km. 4500€. Leaf alle 100000 ajettu 62kwh ajoakku 7000€. Teslan vanhat akut ei paljon maksa, niistä saa vielä pitkään Kokkolan heput varaosia. Teslan takapyörän napa puslineen 340€ uusi.


    • Anonyymi

      Riippuu kusejasta ja paskantajasta

    • Anonyymi

      Vessassakäymisen aikana autostasi lähtee kaikki, mikä irti saadaan. Ilman renkaita on aika paha ajaa.

    • Anonyymi

      Jos nyt 1000 km välein käy ja se ottaa sen n 4minsaa kun tankkaa 60 l. voi voi voi,,,eniten säälittää nämä selityksen makuiset sepitykset , nykyauton eriomaisuuksista.

      • Anonyymi

        Ja jos auto jähtyy tai lämpiää jo tankatessa on outoa, en minä ainakaan sammuta autoa tankatessa, en ole 40 vuoteen niin tehnyt ja silloin joskus ajoin peltitankkisella corollalla eli- 77 mallilla armonvuonna 1985 ja se oli jo mätä.


      • Anonyymi

        Montako tuhatta kilometriä sulla menee neljän minuutin pysähdyksillä?


      • Anonyymi

        Ajatko useinkin tuhansia kilometrejä vain 4 min tauolla per 1000 km?

        Siinä olet oikeassa että on aika selityksen makuisia sepityksiä.


      • Anonyymi

        Minäkin olen sitä mieltä, että enintään 4 minuutin pysähdys 1 000 kilometrin välein on siedettävä. Esimerkiksi viisi minuuttia kaataisi maailmani. Eihän me missään vessassa sentään käydä noin tiuhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen sitä mieltä, että enintään 4 minuutin pysähdys 1 000 kilometrin välein on siedettävä. Esimerkiksi viisi minuuttia kaataisi maailmani. Eihän me missään vessassa sentään käydä noin tiuhaan.

        Itse taas käytän autoon suunniteltua virtsa-astiaa, niin ei suotta tarvitse pysähdellä vessatauoille. Jos nyt on vaikka viikon lomareissulle menossa niin kyllähän se koko lomaviikko menee pilalle, jos pitää matkalla vessahädän takia pysähtyä 3 minuuttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse taas käytän autoon suunniteltua virtsa-astiaa, niin ei suotta tarvitse pysähdellä vessatauoille. Jos nyt on vaikka viikon lomareissulle menossa niin kyllähän se koko lomaviikko menee pilalle, jos pitää matkalla vessahädän takia pysähtyä 3 minuuttia.

        Polttomoottoriauton tankkaus on ahterista. Tänään aamulla vaihdin tuttavan autosta, ( saksalaismerkki) jakohihnan ja lähdin koeajolle, kaveri toi sen verstaalle ennen seitsemää, annoin lainaksi sähköautoni. Oli, kuin autoliikkeen auto, tankki tyhjä ei uskaltanut lähteä pidemmälle lenkille, menin tankkaamaan kymäasemalta 50€:lla., sen operaation aikana vettä tuli vaakaan ja kastuin, se rotisko oli hiessä sisältä ja mietin, kuinka paljon on aikaa, kun olen palellut tai kastunut, auton takia. Sähköauton aikana en kertaakaan. Toivottavasti nuuka tuttava maksaa remontin ja bensan. Yksi rotiskovolvokuskipaska on vielä 8kk. rahanhakumatkalla, kaukaa pitää hakea.


    • Anonyymi

      Voi voi, taas se polttiskuskien kusihätä huolestuttaa sähköautoilijaa.

    • Anonyymi

      Eturauhasen liikasvusta kärsivä 6-kymppinen diesel-jäärä joutuu hyppäämään kusella 150 kilometrin välein. Ja rakon tyhjeneminen ottaa aikaa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe

      Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido
      Maailman menoa
      117
      3603
    2. Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa

      Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.
      Maailman menoa
      31
      3109
    3. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

      Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      133
      2650
    4. En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym

      Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v
      Ikävä
      15
      2193
    5. Ikävä sua j-mies!

      Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦
      Ikävä
      14
      2062
    6. Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota

      "Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain
      Maailman menoa
      202
      2048
    7. Tykkäys ei tarkoita

      yhtään mitään!
      Ikävä
      36
      1985
    8. Tässä on sielunkumppanisi postilaatikko

      Laita postia sielunkumppanillesi 💌❤️
      Ikävä
      120
      1850
    9. Mulle riittäisi halaukset

      Ja juttelut mut sulle ei taida riittää
      Ikävä
      29
      1811
    10. Tarvitseeko

      kaivattusi suojelua?
      Tunteet
      35
      1804
    Aihe