Olen huomannut kuinka potilaan omat toiveet ( jos ne poikkeavat hoitohenkilökunnan omista ) esittäminen vastaanotolla ovat kuin härkätaistelijan punainen vaate joillekkin pääkaupunkiseudun lääkäreille.
Hoitomenetelmistä ja niiden tehokkuudesta argumentointi valitettavasti yltyy usein kovaääniseksi juupas-eipäs väittelyiksi syyn ollessa koululääketieteen metodien ja potilaan kokemuksien ja niiden tehokkuudesta potilaan oman sairauden hoitoon.
Lopulta voi käydä niin, että potilaasta tehdään M-lähete jollain tekosyyllä, jota ei luonnollisesti koskaan myönnetä että lääkärin oma toiminta näyttäisi virheettömältä ja motiivina vain huoli potilaasta..
Joidenkin Lääkärien omat tulkinnat potilaan tilanteesta voivat olla tarkoituksellisesti yliampuvia varsinkin siinä tapauksessa jos potilaalla ja lääkäreillä on ollut hoitoon liittyen jotain erimielisyyksiä.
Potilaan kunnioitus ja myös kuuntelu ei valitettavasti ole parhaassa mahdollisessa jamassa, ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla.
Jos ihmisiä uhataan M-lähetteellä ja jopa poliisin väliintulolla vain sen takia jos argumentoi kaupungin työntekijöiden kanssa vaikka esitetyt lääketieteelliset tai toiminnan järkiperustelut eivät olisi hyviä potilaan kannalta, ei tilanne ole silloin kaikin puolin toivottava.
Näyttää aivan siltä että taistelu viranomaisiakin vastaan on loputon ?
Heillä on toki fyysinen voima puolellaan, mutta ei muuta.
Keskinäinen kunnioitus puuttuu ja sen puuttuminen ainakin omalta kohdaltani on tietoinen valinta, johtuen joidenkin kaupungin hoitohenkilökuntaan kuuluvien ylimielisestä asennoitumisesta potilaan omiin kokemuksiin ja toiveisiin.
Mutta hymyillään kun tavataan tai muuten tapellaan ja voin sanoa että pidän siitä ja teen siitä näkyvää, koska tiedän joidenkin ihmisten kohdanneen samankaltaisia ikäviä tilanteita ja asennoitumista.
Haitalliset lääkärit ja viranomaiset keskuudessamme
16
153
Vastaukset
- Anonyymi
" Yltyy usein kovaääniseksi.."
Ei ole ihme, jos alkavat miettiä lähetettä jonnekin psykiatriselle, jos potilas ei osaa vastaanotolla käyttäytyä.
Tiedän itsekin ajoittain lääkärissä käyvänä ihmisenä, että vastaanotolla voi hyvinkin alkaa joku asia harmittamaan, ehkä jopa ärsyttämään, mutta onhan ne käyttäytymissäännöt kuitenkin osattava. Ei siellä ole mikään pakko ruveta ääntään korottamaan ja kovasti kiistelemään.
Jokainenhan sen pitäisi tietää, jos itse aiheuttaa vastaanottotilanteessa ongelmia, häiriötä, niin eihän siitä mitään hyvää voi seurata.
Siinä vaiheessa on turhaa syytellä henkilökuntaa, ammattilaisia.- Anonyymi
On aivan oikein pitää puolensa lääkäreitä ja eri viranomaisia vastaan, jos tuntee tulleensa kohdelluksi epäasiallisesti.
Kaiken lisäksi jotkut lääkärit saattavat jopa tietoisesti provosoida vastaanottotilanteissa potilasta, että voisivat kirjoittaa ns. "hankalasta" potilaasta myöhemmin epäedullisia lausuntoja tämän "henkisestä tilasta" potilaan uskottavuuden romuttamiseksi jollain tekosyyllä tietäen potilaan heikon aseman kiistatilanteissa, jos niitä syntyy myöhemmin.
Kyseessä ei ole yleistys, vaikka jotkut saattavatkin tulkita sen mielellään sellaiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On aivan oikein pitää puolensa lääkäreitä ja eri viranomaisia vastaan, jos tuntee tulleensa kohdelluksi epäasiallisesti.
Kaiken lisäksi jotkut lääkärit saattavat jopa tietoisesti provosoida vastaanottotilanteissa potilasta, että voisivat kirjoittaa ns. "hankalasta" potilaasta myöhemmin epäedullisia lausuntoja tämän "henkisestä tilasta" potilaan uskottavuuden romuttamiseksi jollain tekosyyllä tietäen potilaan heikon aseman kiistatilanteissa, jos niitä syntyy myöhemmin.
Kyseessä ei ole yleistys, vaikka jotkut saattavatkin tulkita sen mielellään sellaiseksi.Ja taas yksi joka vetää alhaiselle tasolle ei ne lääkärit mitenkään peovoseeraa ketäön, suomipoika vaan kuvittelee niin kunluuee tietävänsä paremmin miksi menee lääkäriin jos ei ota vastaan hoitoa jota tarjotaan . Kaikenmaailman ihmisi sitä onkin , lääkäri näkee usein sairauden hieman toisin silmin kun se potilas joka kuvittelee jotain , joten jos ei hoito kelpaa niin menee sellaiseen paikkaan missä kelpaa. Ei pidä mennä neuvomaan ihmistä joka on vuosi kausia lukenut lääketiedettä , ihan hullua sinänsä ett mennään lääkäriin kinaamaan tietopankki on lääkäreillä hieman toista luokkaa kun taviksella joka katsoo tietävänsä paremmin kun lääkäri. Tiettyjä lääkkeitä ei siis kirjoiteta hyvin helposti ja joka päätöksessä on takana lääketieteellinen pohja .
Aika lapselista leikkiä tietävää jos ei edes ole lääketieteellistä koulutusta ,
Joten se mitä sanot lääkäreistä , on vaan ainun pässäsi , aillä tasolla ei Lääkäreistä ole yksikään . Se vaan auttaa omaa tyhmyyttään - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja taas yksi joka vetää alhaiselle tasolle ei ne lääkärit mitenkään peovoseeraa ketäön, suomipoika vaan kuvittelee niin kunluuee tietävänsä paremmin miksi menee lääkäriin jos ei ota vastaan hoitoa jota tarjotaan . Kaikenmaailman ihmisi sitä onkin , lääkäri näkee usein sairauden hieman toisin silmin kun se potilas joka kuvittelee jotain , joten jos ei hoito kelpaa niin menee sellaiseen paikkaan missä kelpaa. Ei pidä mennä neuvomaan ihmistä joka on vuosi kausia lukenut lääketiedettä , ihan hullua sinänsä ett mennään lääkäriin kinaamaan tietopankki on lääkäreillä hieman toista luokkaa kun taviksella joka katsoo tietävänsä paremmin kun lääkäri. Tiettyjä lääkkeitä ei siis kirjoiteta hyvin helposti ja joka päätöksessä on takana lääketieteellinen pohja .
Aika lapselista leikkiä tietävää jos ei edes ole lääketieteellistä koulutusta ,
Joten se mitä sanot lääkäreistä , on vaan ainun pässäsi , aillä tasolla ei Lääkäreistä ole yksikään . Se vaan auttaa omaa tyhmyyttäänTyöttömistä on syytä tehdä m lähete jos he käyttäytyvät sekavasti
- Anonyymi
Tietenkin puolensa täytyy pitää, mutta sen voi tehdä myös asiallisesti, alkamatta korottamaan ääntään tai pahimmassa tapauksessa käyttäytymään uhkaavasti.
Jos ei osaa käyttäytyä, niin kai se hankalan potilaan maine silloin tulee.- Anonyymi
Valitettavasti tietyt lääkärit onnistuvat pilaamaan jopa oman asemansa väärin käyttämisellä ihmisten elämiä.
Kaikki näyttää toki tavalliselle kansalaiselle ulospäin vain hyvän etiikan mukaiselta toiminnalta, jossa potilaan etu on aina etusijalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti tietyt lääkärit onnistuvat pilaamaan jopa oman asemansa väärin käyttämisellä ihmisten elämiä.
Kaikki näyttää toki tavalliselle kansalaiselle ulospäin vain hyvän etiikan mukaiselta toiminnalta, jossa potilaan etu on aina etusijalla.Miten eroaa tavallinen kansalainen jostain muka " epätavallisesta " kansalaisesta ?
Kaikki me ollaan samanlaisia, ihmisiä jokainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki näyttää toki tavalliselle kansalaiselle ulospäin vain hyvän etiikan mukaiselta toiminnalta, jossa potilaan etu on aina etusijalla.Kyllä on sairasta tekstiä! Väärinkäyttämällä ihmisten elämiä, mitä tämä voi tarkoittaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten eroaa tavallinen kansalainen jostain muka " epätavallisesta " kansalaisesta ?
Kaikki me ollaan samanlaisia, ihmisiä jokainen.Etpä ymmärtäny sanontaa ja minunkaan tehtävä ei ole selittää sitä sinulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on sairasta tekstiä! Väärinkäyttämällä ihmisten elämiä, mitä tämä voi tarkoittaa?
Mene kouluun takaisin, jollet ymmärrä mitä aseman väärinkäyttö voi tarkoittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etpä ymmärtäny sanontaa ja minunkaan tehtävä ei ole selittää sitä sinulle.
Kyllä ymmärsin oikein hyvin. Ehkäpä olisin jopa itse voinut sanoa noin aikoinaan, kun olin psyykkisesti huonossa kunnossa.
Olisin sanonut noin siitä syystä, kun itsetuntoni oli sairauden takia aivan nollissa. Pidin itseäni huonona ja epäonnistuneena, samalla tietenkin kuvittelin, että niin muutkin minusta ajattelevat. Se oli taustalla siihen, että tuntui siltä kuin kaikki olisivat olleet minua vastaan, ja olisivat tahallaan kiusanneet minua, olisivat vahingoittaneet lääkkeillään, jne. Että kaikki muut muka sanelisivat, miten minun pitäisi elämääni elää.
Ajattelutapani johtui sairaudestani, koska toivuttuani en todellakaan enää ajatellut niin.
Ymmärsin lopulta sen, että suurin osa ammattilaisistakin yritti oikeasti vain auttaa. - Anonyymi
On se ihme ettei minun ole koskaan tarvinnut riidellä lääkärissä olen sanonut miten koen tunteen ja aina on. Lääkärillä ollut sama mielipide ja kirjoittanut lääkket vaivaan. On keskusteltava rauhallisesti asioista ja ulotettava miten lääkäri arvioi tilanteen. , mutta sitähän ei moni ” minä minä ” tyyppi osaa.vaihtais lääkäriä , jos luulee löytävnsä jonkun jota voi komennella . Epäilen ettei löydy sellaista .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten eroaa tavallinen kansalainen jostain muka " epätavallisesta " kansalaisesta ?
Kaikki me ollaan samanlaisia, ihmisiä jokainen.Ero on usein tietojen määrästä. Hmisen jolla on vuosikausi kestänyt koulutus ja osaa paljon , sitten tavis alkaa leikkimään osaavaa alueella josta jo alkumetreillä huomaa ettei tiedä mitään omasta sairaudestaan edes.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ymmärsin oikein hyvin. Ehkäpä olisin jopa itse voinut sanoa noin aikoinaan, kun olin psyykkisesti huonossa kunnossa.
Olisin sanonut noin siitä syystä, kun itsetuntoni oli sairauden takia aivan nollissa. Pidin itseäni huonona ja epäonnistuneena, samalla tietenkin kuvittelin, että niin muutkin minusta ajattelevat. Se oli taustalla siihen, että tuntui siltä kuin kaikki olisivat olleet minua vastaan, ja olisivat tahallaan kiusanneet minua, olisivat vahingoittaneet lääkkeillään, jne. Että kaikki muut muka sanelisivat, miten minun pitäisi elämääni elää.
Ajattelutapani johtui sairaudestani, koska toivuttuani en todellakaan enää ajatellut niin.
Ymmärsin lopulta sen, että suurin osa ammattilaisistakin yritti oikeasti vain auttaa.Se on aika yleistää juuri miesten parissa se huono itsetunto ja itseluottamusta ei tue paremmaksi että alkaa riehumaan ,se on alarvoista .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ero on usein tietojen määrästä. Hmisen jolla on vuosikausi kestänyt koulutus ja osaa paljon , sitten tavis alkaa leikkimään osaavaa alueella josta jo alkumetreillä huomaa ettei tiedä mitään omasta sairaudestaan edes.
Lähinnä kiinnitin huomioni tuohon tavalliseen sen takia, kun ilmeisesti joku, joka väitti tavallisten kansalaisten näkevän asioita eri kannalta, kuin ehkä epätavallisen.
Eli kirjoittaja ei ilmeisimmin pidä, eikä arvosta itseään tavallisena ihmisenä. Sen takia kirjoitin, että kaikki me ollaan ihan tavallisia. Ja jos on joku sairaus, niin sitten on, ei se ihmisyyttä eikä ihmisarvoa pois vie.
- Anonyymi
Kun mieli on hauras, tuntee olevansa jotenkin alisteisessa asemassa, huonompi ja heikompi kuin muut.
Vaikka se ei ole totta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....23010172Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!
🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen604704Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan
Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht1424174Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!
Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu1424086- 2153889
Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut
😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik463204Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle
✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL392455Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana
Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä12245Nuoret pois politiikasta!
Näillä 30-kymppisillä ei ole juuri mitään elämänkokemusta. Ja tällaiset raakileet saavat huseerata ja pilata Suomen!181779Rakastan sua mutten uskalla jutella sulle
Kumpa sä näkisit tämän viestin❤️ Kaipaan sua vaikka oot välillä ihan lähellä mutten saa sanottua sulle enää mitään. Ujos1601723