Kiinalainen akkuvalmistaja CATL on ottanut jättiharppauksen kohti uutta aikakautta. Yhtiön Naxtra-natriumakku on läpäissyt viranomaisvaatimukset ja on valmis laajamittaiseen käyttöönottoon Aasiassa ja Euroopassa. Akku lupaa puolet nykyisiä kustannuksia edullisemman hinnan, viisinkertaisen käyttöiän sekä luotettavan toiminnan äärimmäisissä sääolosuhteissa.
https://etn.fi/index.php/13-news/17892-catl-n-natriumakku-mullistaa-saehkoeautot
CATL:n natriumakku mullistaa sähköautot.
22
257
Vastaukset
- Anonyymi
Hih hii, polttolelut on kohta arvottomia.
- Anonyymi
Tuosta jää vain mainitsematta se asia, että natriumakkujen energiatiheys on huomattavasti pienempi, joten akut ovat huomattavasti painavampia ja pienemmällä kapasiteetilla. Nyt uutiseen poimittiin vain positiiviset asiat akusta. Ja juuri heikosta energiatiheydestä johtuen natriumakkuja on myyty toistaiseksi käynnistysakkuina ja muina tuotteina, jotka eivät ole kriittisiä painosta.
- Anonyymi
Astmainen vinkumisesi alkaa olla todella epätoivoista. Pienempikin kapasiteetti riittää:
"Samalla toisen sukupolven Shenxing-akku on rikkonut pikalatausennätyksiä. Se pystyy lataamaan 800 kilometrin toimintasäteen ja saavuttaa jopa 12C-huippulatausnopeuden, joten täyteen kapasiteettiin akku voidaan ladata jopa vain 5 minuutissa."
Polttomoottoreilla ei ole mitään toivoa, sinunkin polttoromusi on pian arvoton. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Astmainen vinkumisesi alkaa olla todella epätoivoista. Pienempikin kapasiteetti riittää:
"Samalla toisen sukupolven Shenxing-akku on rikkonut pikalatausennätyksiä. Se pystyy lataamaan 800 kilometrin toimintasäteen ja saavuttaa jopa 12C-huippulatausnopeuden, joten täyteen kapasiteettiin akku voidaan ladata jopa vain 5 minuutissa."
Polttomoottoreilla ei ole mitään toivoa, sinunkin polttoromusi on pian arvoton.Eikä tuossakaan ole mainittu sitä, että natriumakuissa ei ole kovinkaan hyvä energiatiheys. Ne ovat painavampia kuin nykyiset sähköautojen akut ja siksi ne menevät korkeintaan pieniakkuisiin sähköautoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Astmainen vinkumisesi alkaa olla todella epätoivoista. Pienempikin kapasiteetti riittää:
"Samalla toisen sukupolven Shenxing-akku on rikkonut pikalatausennätyksiä. Se pystyy lataamaan 800 kilometrin toimintasäteen ja saavuttaa jopa 12C-huippulatausnopeuden, joten täyteen kapasiteettiin akku voidaan ladata jopa vain 5 minuutissa."
Polttomoottoreilla ei ole mitään toivoa, sinunkin polttoromusi on pian arvoton.Onko Suomessa paljonkin tuollaiseen latausnopeuteen pystyviä paikkoja ?
- Anonyymi
Jälleen uusi ja mullistava akkuteknologia... Emme pidätä hengitystä sitä odotellessa.
- Anonyymi
Toivottavasti pidätät hengitystä oikein pitkään. Mutta kyseinen akkutyyppi on siis jo tuotannossa.
- Anonyymi
Lue ja itke polttopelle:
"Kolmantena uutuutena CATL esitteli natriumioniakut, jotka tulevat tuotantoon joulukuussa 2025. Niillä korvataan .... litiumrautafosfaattiakut hybrideissä ja sähköautoissa."
Toki tuli paljon muitakin akku-uutuuksia, kuten voit lukea:
https://tekniikanmaailma.fi/lataushybridiin-200-km-toimintamatka-catlin-uusi-akku-tekee-sen-mahdolliseksi/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti pidätät hengitystä oikein pitkään. Mutta kyseinen akkutyyppi on siis jo tuotannossa.
Mutta parempiin ja isompiakkuisiin sähköautoihin natriumakkuja ei tule.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue ja itke polttopelle:
"Kolmantena uutuutena CATL esitteli natriumioniakut, jotka tulevat tuotantoon joulukuussa 2025. Niillä korvataan .... litiumrautafosfaattiakut hybrideissä ja sähköautoissa."
Toki tuli paljon muitakin akku-uutuuksia, kuten voit lukea:
https://tekniikanmaailma.fi/lataushybridiin-200-km-toimintamatka-catlin-uusi-akku-tekee-sen-mahdolliseksi/Niin, koska energiatiheys on näissä natriumioniakuissa heikko niin ne eivät korvaa parempia akkuja, vain nuo halvempien sähköautojen LFP-akut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, koska energiatiheys on näissä natriumioniakuissa heikko niin ne eivät korvaa parempia akkuja, vain nuo halvempien sähköautojen LFP-akut.
Eli uiguurit saavat vielä pitkään kaivaa nikkeliä ja kobolttia maaperästä sormillaan
- Anonyymi
-40 astetta ei ole mitään natriumakulle. Virtaa riittää ja latautuu.
- Anonyymi
Siis tulossa on huonompi ja painavampi akku ja teillä on riemu katossa . En kyllä ihan ymmärrä teidän ajatuksen kulkua .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis tulossa on huonompi ja painavampi akku ja teillä on riemu katossa . En kyllä ihan ymmärrä teidän ajatuksen kulkua .
Silti akkuauto pieksee sun polttiksen kun verrataan 0-100 tai ohituskiihtyvyys aikoja.
Vaikka ne akut painaakin. Sehän sinua ahdistaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis tulossa on huonompi ja painavampi akku ja teillä on riemu katossa . En kyllä ihan ymmärrä teidän ajatuksen kulkua .
Toivottavasti määräävät pian lisäveron ylipainoisille akkuhäkkyröille
- Anonyymi
no hyvä käytetyt sähköautot halpenee entisestään kun parempia ja halvempia uusia autoja tulee markkinoille...hyvä kannattaa aina odottaa
- Anonyymi
Sähköautolla ei tarvitse kiihdyttää eikä ajaa kovaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautolla ei tarvitse kiihdyttää eikä ajaa kovaa.
Jos sähköauton ainut myyntivaltti eli kiihtyvyys viedään niin mitä jää jäljelle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sähköauton ainut myyntivaltti eli kiihtyvyys viedään niin mitä jää jäljelle?
Sitä kiihtyvyyttä ei kukaan muu arvosta ollenkaan kuin sinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sähköauton ainut myyntivaltti eli kiihtyvyys viedään niin mitä jää jäljelle?
Autot ovat kiihtyneet riittävän hyvin jo kymmeniä vuosia. Kiihtyvyys on yksi turhimmista ominaisuuksista autossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä kiihtyvyyttä ei kukaan muu arvosta ollenkaan kuin sinä.
Idiootti äidinmaidosta vieraantumaton kaappirunkkari ei edes noin yksinkertaista retorista kysymystä käsittänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autot ovat kiihtyneet riittävän hyvin jo kymmeniä vuosia. Kiihtyvyys on yksi turhimmista ominaisuuksista autossa.
Tavallaan mutta ei oikeasti. Plugarin pelkällä sähkömoottorilla on terhakampi ja nopeammin reagoiva kaupungissa kuin edellinen 190hp diesel S-tronic hirvitys. TUo Hirvitys oli joku 7s kiihtyjä ja plugari sähkömoottorilla 10-11. Silti plugari on paljon paljon nopsempi vaivattomampi jos pitää ehtiä kaupungissa liikenteen sekaan sivukadulta.
Ai miksikö? Koska se turbo ja VAG DSG viive puuttuu.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe
Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido1173603Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.313109Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin
Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t1332650En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v152193Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦142062Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota
"Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain2022048- 361985
- 1201850
- 291811
- 351804