Bioelektrinen ohjelma alkion kehityksessä – tutkielma
1. Tutkimuksen löydös
Vuonna 2011 julkaistu artikkeli Developmental Dynamics -lehdessä (V-ATPase-dependent ectodermal voltage and pH regionalisation are required for craniofacial morphogenesis, PMID: 21761475) osoitti, että sammakon (Xenopus) alkion kehitystä ohjaavat bioelektriset signaalit.
• Heti hedelmöityksen jälkeen solujen pinnalle syntyy sähköisiä jännite-eroja.
• Nämä bioelektriset aallot kulkevat alkion pinnan yli järjestäytyneesti, vaiheittain.
• Solut “lukevat” näitä sähköisiä malleja ja saavat ohjeen, mitä niistä tulee (silmä, suu, hermosto, kasvojen rakenne).
👉 Kyse ei ole pelkästä kemiallisesta reaktiosta, vaan koordinoidusta sähköisestä koodista.
⸻
2. Kolme vaihetta kehityksessä
🔹 Vaihe 1:
Bioelektrinen aalto pyyhkäisee koko alkion pinnan yli. Tämä synkronoi solut ja “käynnistää” ohjelman.
🔹 Vaihe 2:
Kun hermostoputki sulkeutuu, uudet bioelektriset kuviot muodostuvat. Tämä ohjaa hermoston rakentumista.
🔹 Vaihe 3:
Paikalliset bioelektriset signaalit ilmaantuvat eri alueille, kuten kasvojen kohdalle. Tämä ohjaa tarkasti pään ja kasvojen muotoutumisen.
👉 Ilman näitä aaltoja alkio ei kehity normaalisti.
⸻
3. Sähköinen arkkitehtuuri
Tutkimus löysi proteiinin nimeltä ductin (V-ATPaasi), joka mahdollistaa ionien liikkeen solukalvolla → tämä synnyttää jännite-eron.
• Sama proteiini on kaikilla selkärankaisilla, myös ihmisellä.
• Se toimii kuin bioelektrinen kytkin, joka varmistaa, että jokainen solu saa oikean komennon.
Tämä paljastaa: kehittyvässä elämässä on monitasoinen ohjelma:
1. Geneettinen koodi (DNA).
2. Epigeneettiset säätelyt.
3. Bioelektrinen koodi, joka ohjaa solujen paikan ja tehtävän.
⸻
4. Miksi tämä ei voi olla sattumaa?
• Jos bioelektrinen verkosto puuttuu, mikään kudos ei kehity oikein. → kaikki täytyy olla paikalla alusta asti.
• “Keskeneräinen versio” ei tuota vähäisempää elämää, vaan kehitysvian ja kuoleman.
• Satunnaiset mutaatiot eivät voi rakentaa järjestelmää, jossa:
• jännite-erojen synnytys (ionipumput),
• signaalin kulku (kalvot ja proteiinit),
• ja signaalin tulkinta (solujen vaste)
kaikki toimivat yhtä aikaa ja oikeassa järjestyksessä.
Tämä on klassinen esimerkki pelkistymättömästä monimutkaisuudesta (irreducible complexity).
⸻
5. Raamatun ilmoitus
Raamattu antaa tälle syvemmän selityksen:
• Ps. 139:13–16:
“Sinä olet luonut minun sisimpäni, äitini kohdussa olet minut punonut. … Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani, ja kaikki minun päiväni olivat kirjoitetut sinun kirjaasi, ennen kuin ainoakaan niistä oli tullut.”
→ Jumala on kirjoittanut ohjelman jo ennen ensimmäistäkään päivää.
• Jer. 1:5:
“Jo ennen kuin minä valmistin sinut äidinkohdussa, minä tunsin sinut.”
→ Ennen bioelektrisiä aaltoja ja DNA:n aktivoitumista Jumala itse tiesi ja suunnitteli elämän.
• Kol. 1:16–17:
“Hänessä luotiin kaikki … kaikki on luotu hänen kauttaan ja häntä varten. Hän on ennen kaikkea muuta, ja hänessä kaikki pysyy koossa.”
→ Kristus on se, joka pitää yllä myös nämä sähköiset kentät ja ohjaa solujen orkesterin.
⸻
6. Evolutionistin väite vs. vastaus
🥊 Väite 1: “Tämä on vain yksi luonnonvalinnan tuottama mekanismi.”
• Vastaus: Luonnonvalinta ei voi tuottaa mekanismia, joka ei toimi keskeneräisenä. Bioelektrinen ohjelma on käyttökelpoinen vain valmiina.
🥊 Väite 2: “Se on vain kemiaa ja fysiikkaa.”
• Vastaus: Totta, se käyttää fysiikan lakeja – mutta lainmukainen ei tarkoita sattumanvaraista. Myös tietokone toimii elektroniikalla, mutta ohjelma on suunnittelijan kirjoittama.
🥊 Väite 3: “Samanlaiset proteiinit löytyvät kaikilta eläimiltä → yhteinen esi-isä.”
• Vastaus: Samat rakennuspalikat osoittavat yhteisen suunnittelijan, ei yhteistä sattuma-alkuperää. Kun insinööri suunnittelee koneita, hän käyttää samoja ruuveja ja piirejä eri malleissa.
⸻
✝️ Johtopäätös
Bioelektrinen ohjelma alkion kehityksessä on kuin elämän sähkökartta, jonka Jumala on kirjoittanut soluihin.
• Se toimii täydellisesti vain, jos kaikki osat ovat paikoillaan heti alusta.
• Tämä kumoaa ajatuksen satunnaisesta kehityksestä ja vahvistaa Raamatun ilmoituksen: elämä on suunniteltu, ylläpidetty ja ohjattu Luojan viisaudella.
👉 Elämä ei alkanut sattumasta – se alkoi Sanasta, joka antoi valon ja virran ensimmäiseen soluun.
https://www.facebook.com/share/r/1BcrtzxnCG/?mibextid=wwXIfr
Bioelektrinen ohjelma alkion kehityksessä tutkielma
Anonyymi-ap
1
157
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html5811392Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän42753Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl470680- 34519
Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll5519Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37480Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin28474- 39467
Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE150435- 22422