Lääkärinaika vai TE-palveluaika?
- Kumpaankin ei ole käteistä rahaa kun kaikki matkat on pakko kulkea takseilla.
Kumpi, terveys vai työttömyys?
Kumman valitset: terveyden vai TE-palvelun?
18
253
Vastaukset
- Anonyymi
Onko valinta siis sairauden ja karenssin välillä?
Jompi kumpi siis.- Anonyymi
Miksi ottaa karenssia kun vaan menee TE-palveluihin ja se on siinä. Ei käynti paikan päällä mitään työllistymistä edistä. Hakijoita työpaikkoihin on aina satoja tai tuhansia , jokaisessa vaaditaan vuosia työkokemusta ja suosittelijoita sekä omaa motivaatiota. Kun kokemusta ei ole, suosittelijoita ei ole tai suosittelijat haukkuvat pystyyn eikä ole omaa motivaatiota niin tuskin tulee palkatuksi hommaan mihin ei itsekään halua ja mihin työnantajakaan ei sinua halua. Käynti palkan päällä jossain TE-toimistossa ei tätå asiaa muuta miksikään. Lähinnä TE-heppu voi alkaa ahdistelemaan ja iskemään siellä paikan päällä, jutella niitä näitä lämpimikseen tai heittäytyä oikein kieroksi mulkuksi ja tehdä tahalleen vääriä päätöksiä tai sitten siinä on joku peiteseppo suorittamassa ristikuulustelua. Väärät päätökset voidaan korjata ja vttumainen mulkku saa huonon maineen itse tai potkut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ottaa karenssia kun vaan menee TE-palveluihin ja se on siinä. Ei käynti paikan päällä mitään työllistymistä edistä. Hakijoita työpaikkoihin on aina satoja tai tuhansia , jokaisessa vaaditaan vuosia työkokemusta ja suosittelijoita sekä omaa motivaatiota. Kun kokemusta ei ole, suosittelijoita ei ole tai suosittelijat haukkuvat pystyyn eikä ole omaa motivaatiota niin tuskin tulee palkatuksi hommaan mihin ei itsekään halua ja mihin työnantajakaan ei sinua halua. Käynti palkan päällä jossain TE-toimistossa ei tätå asiaa muuta miksikään. Lähinnä TE-heppu voi alkaa ahdistelemaan ja iskemään siellä paikan päällä, jutella niitä näitä lämpimikseen tai heittäytyä oikein kieroksi mulkuksi ja tehdä tahalleen vääriä päätöksiä tai sitten siinä on joku peiteseppo suorittamassa ristikuulustelua. Väärät päätökset voidaan korjata ja vttumainen mulkku saa huonon maineen itse tai potkut.
Esimerkiksi ”sinulla on vuosia rautaista alan ammattikokemusta”, ei kuule ole päivääkään alan työkokemusta valmistumisen jälkeen. Miten tällainen voisi pärjätä niiden satojen tai tuhansien muiden hakijoiden kanssa kun heillä on vuosia tai vuosikymmeniä alan työkokemusta? ”Sinulla on vuosia kokemusta lasten ja nuorten parissa työskentelystä”, inhoan lapsia eikä ole päivääkään työkokemusta. ”Sinulla on tilinpäätöskokemusta”, no ei tod ole hajuakaan miten tilinpäätös tehdään.
- Anonyymi
TE-virkanilkeiltä on hyvä puristaa paskat housuun.
- Anonyymi
Puristakin niin että lähtee virkanilkeiltä henkikin, sori vaan kaikki ihmiset, minulla on taas huono ja ilkeä päiväni, on pakko päästää vähän höyryjä pihalle!
- Anonyymi
Tiedätkö että securitaksen vartijoilla on teleskooppi-patukat...?
- Anonyymi
Bernerin jälkeen en käytä taksia enää ikinä.
- Anonyymi
Kyllä. En uskaltas mennä taksilla. Kerran kuulin hirveetä huutoa ja taksi lähti takakontti ylhäällä.
Ainakin nettiyhteyteen vaikuttaa rahaa riittävän vai onko kirjasto ilmaisine netteineen niin lähellä, että pääsee ilman taksia?
- Anonyymi
Kela kyytien vuosi omavastuu on 300€ ja saat sairauslomalle todistuksen kun ahdistaa TE toimiston vainoaminen. Sairaana ei voi mennä TE- toimistoon.
- Anonyymi
Terveys on kultaakin kalliimpaa, työkkärin toiminta ala-arvoista, pitäisi lopettaa kaikki työkkärit, palakoot helvetin tulissa!
- Anonyymi
Siirrät jommankumman kumman. Välttämättömimmän käyt ensin.
- Anonyymi
ei ole tuloja niin paljoa että olisi kyyteihin vuodessa rahaa 300eur, pakko karsia sairaalamatkoistakin, tai kuolee nälkään.
- Anonyymi
Jos joutuu säästämään ainakin kuukauden yhtä sairaalakäynytiä varten nälissään oloa... niin pitkittyy vuosikausiksi paraneminen, ei välttämättä ehdi ikinä parantua,kun aina tulee uusia vammoja.
- Anonyymi
Ai 25 euroa ei ole, että pääsisit lääkäriin kelakyydillä? Vai asutko jossain ihmeellisessä paikassa, josta et pääse de facto, edes kävelemällä lähimmän isomman tien varteen, josta bussi menee.
Esim itse asun n 2000 asukkaan kunnassa, mutta kyllä täältä pääsee kahteenkin kaupunkiin asioille, halutessaan.
Sitäpaitsi, jos asiat satruuvpäällekläin pahasti, siirtelee ne niin että homma toimii. Kyllä joku te- henkilö ymmärtää ettei yhtaikaa kukaan voi 2 paikassa olla. Kun soittaa ja kertoo tilanteen.
Se lääkäri nyt on tärkeämpi. Tai, riippuu, mutta yleensä terveys ensin.
- Anonyymi
Tässä olisi mukava etätyö mahdollisuus, jos olet kyllästynyt työttömyyteen tai haluat lisäansioita, niin tämän avulla onnistuu, tätä voi tehdä missä ja milloin vain itselle sopii
Tehtävänä on vastailla asiakkaiden viesteihin, mahdollisuus tienata jopa 300€ viikossa viikossa, itsekin olen pitkän työttömyyden jälkeen tienannut tässä tosi mukavasti lisää säästöjä, hyvin rentoa ja mukavaa puuhaa, nyt olisi uusille tekijöille tarvetta
Palkkio maksetaan viikoittain, ja juuri nyt olisi tarjolla paljon bonuksia joihin osallistumalla voi korottaa palkkiota huomattavasti, suosittelen todellakin jos kukkaro kaipaa lihotusta, hae nyt https://asiakas-palvelut.com/ref/FI2566659 - Anonyymi
Ilman työtä saa tiliä, mutta lääkäristä tulee vain kuluja eikä mikään elämässä oikeasti muutu!
Kannattaa valita se TE koska saa varmaistuksen siihen tukeen oikeutuksen!
Helppo valinta!- Anonyymi
Lääkäristä voi joskus tulla lähete saamaan hoitoakin. Eihän se mitään ilmaista kaikki ole, kuten matkat, mutta on olemassa vaivoja, joihin ei tepsi pelkästään lääkitykset, tarvitaan muunlaistakin hoitoa.
Ilomielin otan itse sen hoidon vastaan. Pääsisi kivuista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1354625- 1643821
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1123550Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia432881- 1361816
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta401628Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261269Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211241Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?431184Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌231183