"Raamatun ilmoituksen mukaan - -"

Anonyymi-ap

Yksi suosituimmista EPÄRAAMATULLISISTA ilmauksista, joihin tällä palstalla törmää, on "Raamatun ilmoitus".

Eräällä jarittelevalle sydämensä uskoa palvovalle henkilölle tämä ilmaus on erityisen rakas - melkein yhtä rakas kuin hänet itsensä autuuttanut, Jumalan lapseksi ja Kristuksen omaksi tehnyt hänen oman sydämensä usko.

Lieneekö kyseinen pitkäpiimäilijä koskaan tullut ajatelleeksi, että ilmaustta "Raamatun ilmoitus" ei esiinny Raamatussa? Hänen jaarittelunsa perustuu siis täysin epäraamatulliseen ideaan.

Toinen hänen lemmikki-ilmauksistaan - asiayhteys - jota hän käyttää apukäsitteenään jaarituksissaan, on sekin ilmaus, jota ei löydy Raamatusta.

Tämä ukkeli toisin sanoen perustaa kaiken kirjoittamansa kahteen epäraamatulliseen käsitteeseen samalla, kun hän pitää itseään - arvasitte oikein - "raamatullisena".

En tiedä teistä muista, mutta itse en ole ennen tavannut niin epäraamatullista raamatullisuutta kuin se, mitä tämä sydämen uskonsa ihailija edustaa.

103

447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tiesitkö, että sanaa Raamattu (Bible) ei löyty Raamatusta?

Tiesitkö, että Raamatun Uuden testamentin kirjoittamisen aikoihin ei ollut Raamattua. Se koottiin vasta hiukan myöhemmin. Miten siis odotat, että Raamtussa pitäisi mainita kirja, jota ei sen kirjoitusten kirjoittamisvaiheessa vielä ollut?

Vanhan testamentin kirjoituksista käytettiin nimeä Jumalan sana. Raamatullinen tarkoittaa Jumalan sanan mukaista.

Ettet vaan yritä tehdä ongelmaa asiasta, joka ei ole minkäänlainen ongelma? Sellainen käytös ei ole raamatullista.

• Anonyymi

Luetun ymmärtämisen kurssille mars!

Ja ei: Vanhan testamentin kirjoituksista EI käytetty nimeä Jumalan sana (Logos). Jumalan sana on ilmaus, jolla apostoli Johannes viittaa yksinomaan ja ainoastaan Jeesukseen.

Vanhasta testamentistä käytettiin nimitystä "kirjoitukset".

:D :D :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luetun ymmärtämisen kurssille mars!

Ja ei: Vanhan testamentin kirjoituksista EI käytetty nimeä Jumalan sana (Logos). Jumalan sana on ilmaus, jolla apostoli Johannes viittaa yksinomaan ja ainoastaan Jeesukseen.

Vanhasta testamentistä käytettiin nimitystä "kirjoitukset".

Isolla kirjoitettuna Jumalan Sana tarkoittaa Jeesusta, pienellä Raamattua. Tee haku KJB:sta termillä Word of God ja word of God, ja lue jakeet, niin ymmärrät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isolla kirjoitettuna Jumalan Sana tarkoittaa Jeesusta, pienellä Raamattua. Tee haku KJB:sta termillä Word of God ja word of God, ja lue jakeet, niin ymmärrät.

Heprealaiskirje‬ ‭3‬:‭7‬-‭11‬ ‭FB38‬‬
        ”Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa, jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekojani neljäkymmentä vuotta; sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: 'Aina he eksyvät sydämessään'; mutta he eivät oppineet tuntemaan minun teitäni; ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'."”

Jumalan Henki (joka on Jumala:
        ”Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
        ‭‭Johannes‬ ‭4‬:‭24‬ ‭FB38‬‬) ottaa Jumalan Sanasta, muistuttaen Hänen Sanastaan. ( Jumalan Sana on myös Jumala , joka ilmestyi lihassa Joh.1:1-14.)

Johannes‬ ‭16‬:‭14‬-‭15‬ ‭FB38‬‬
        ”Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.”

>>>"..Heprealaiskirje‬ ‭3‬:‭7‬-‭11‬ ‭FB38‬‬
        ”Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, ...."

Jumalan Henki "ottaa" Jumalan Sanasta, niin kuin tässä esimerkissä.
        (Heprealaiskirje‬ ‭3‬:‭7‬-‭11‬ ‭FB38 ‬‬>>‭‭ Psalmit‬ ‭95‬:‭7‬-‭11‬ ‭FB38‬‬)

‭‭Psalmit‬ ‭95‬:‭7‬-‭11‬ ‭FB38‬‬
        ”....Jospa te tänä päivänä kuulisitte hänen äänensä: "Älkää paaduttako sydäntänne, niinkuin Meribassa, niinkuin Massan päivänä erämaassa, jossa teidän isänne minua kiusasivat, jossa he koettelivat minua, vaikka olivat nähneet minun tekoni. Neljäkymmentä vuotta minä olin kyllästynyt siihen sukuun ja sanoin: 'He ovat kansa, jonka sydän on eksynyt, eivätkä he tahdo tietää minun teistäni'. Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'."”
        ‭‭
        "Isä taivaan ja maan luoja" on Jumala. Jumalan Sana "Poika" on Jumala. Hänessä ovat näkyväiset ja näkymättömät luodut. Pyhä Henki on Jumala. Jumala on yksi. Kolme yhdessä, yksi kolmessa.

Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭9‬ ‭FB38‬‬
        Jumalan Henki ei "virtaile" . Hän on persoona joka on. Ihmisessä joko asuu Jumalan Henki , tai sitten mikäli ei asu niin hän ei ole uskossa.
        ”Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
        ‭‭
        Jumalan Henki tulee ihmiseen asumaan tämän tullessa uskoon. Jumalan Henkeä ei erikseen pyydetä tulemaan.

‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬
        ”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka sinä olet nimeämäään Raamatun Jumalan sanaksi?

Paavalille Jumalan sana TÄYDELLISESTI JULISTETTUNA OLI TÄMÄ:

Kristus meissä on kirkkauden toivo ja me kaikki olemme Jumalan edessä TÄYDELLISIÄ Kristuksessa.

Minä kuuntelen apostoliani Paavalia enkä kaiken maailman sanapeippailijoita ja -kiihkoiliijoita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka sinä olet nimeämäään Raamatun Jumalan sanaksi?

Paavalille Jumalan sana TÄYDELLISESTI JULISTETTUNA OLI TÄMÄ:

Kristus meissä on kirkkauden toivo ja me kaikki olemme Jumalan edessä TÄYDELLISIÄ Kristuksessa.

Minä kuuntelen apostoliani Paavalia enkä kaiken maailman sanapeippailijoita ja -kiihkoiliijoita.

Khmm.. Minä en ole kirjoittanut Raamattua, huom. Raamattu kutsuu itseään Jumalan sanaksi ja Jeesusta Jumalan Sanaksi. King James Bible on tässä asiassa täsmällisin, täydellinen.

• Anonyymi

Ja sin oll sit kovin ramatull ko sano et ei ol mit raamatull.

• Anonyymi

Uudessa testamentissa on satoja, ellei tuhansia jakeita. Niistä voi kukin poimia mieleisensä ja julistaa poimimansa jakeet "Raamatun ilmoitukseksi". Jostain syystä tämä avauksessa mainittu "Raamatun ilmoitukseen" vetoava sydämensä uskon rakastaja ei tunnu suovan tätä oikeutta muille kuin itselleen; MUIDEN siteeraamat jakeet eivät merkitse mitään, koska HÄN ei ole siteerannut niitä.

Tämä ukkeli on niin ovela (ja suuruudenhullu) että katsoo kyseisen taikasauvan heilautuksen tekevän hänet samalla näkymättömäksi/koskemattomaksi - hänen ei tarvitse kommentoida MUIDEN siteeraamia jakeita lainkaan, mikäli hän ei koe sellaiseen tarvetta. Taikasauvan heilautus suo hänelle aseman ja oikeuden julistaa tietyt jakeet spitaalisiksi, joita on lupa karttaa ja joista on lupa vaieta - joita on lupa kieltäytyä kommentoimasta sellaisenaan.

Tällaisia jakeita ovat esimerkiksi 2 Kor. 5:19, Kol. 1:16-20, 2 Kor. 5:14, Room. 5:10, Joh. 12:32, Room. 11:32-36, Joh. 1:29 ja 1 Tim. 2:1-7.

Nämä jakeet ja nimenomaan nämä jakeet tämä huliviliukkeli näkee "Raamatun ilmoituksen" valossa kakkosluokan kansalaisina Raamatun sisällä - juuri NÄILLÄ jakeilla ei ole sananvaltaa eikä ääntä eikä osuutta "Raamatun ilmoitusta" muodostettaessa. No miksipä olisikaan, kun tämä herra "raamatullisuus" on itse etukäteen PÄÄTTÄNYT, mikä "Raamatun ilmoitus" on, joten kaikki, mikä asettuu poikkiteloin hänen sianpaskaoppiinsa nähden. on hiljennettävä.

Erikoinen on tämän puliveivarin asenne siinä mielessä, että hän ei ole kertaakaan vaivautunut sanomaan yhdestäkään yllä olevasta jakeesta esim. "Tuo ei tarkoita, mitä siinä lukee, vaan tätä, KOSKA - -"

Hän VAIKENEE noiden jakeiden sisällöstä - jossakin mielessä HÄNELLE NOITA JAKEITA EI OLE OLEMASSA. Ne eivät ole edes sen vertaa olemassa, että ne ansaitsisivat sellaisenaan jonkinlaisen kuvauksen, selityksen siitä, mitä ne pitävät sisällään, mitä ne tarkoittavat. Niiden kuuluu hukkua tämän puliveivarin luoman asiayhteys-hirviön sisään ANSAITSEMATTA YHTÄ AINOAA SELITTÄVÄÄ LAUSETTA.

Näin on yksi ihmiskunnan historian kieroimmista keksinnöistä, "Raamatun ilmoitus", saavuttanut täydelliseksi hiotun asemansa ja diktatotisen voimansa.

Onnittelut, puliveivari! :D

• Anonyymi

po. diktatorisen

• Anonyymi

Eli TAAS universalismia tuputetaan !

Eli Raamatun vastaista "kaikki pelastuu oppia" !

Raamatun mukaan se nyt vain on niin, että osa pelastuu ja osa vaan ei !

Se asia on sanottu NIIIIIIN monta kertaa ja niin monella tapaa, mutta sinä se vain jaksat taistella Totuutta, eli Jumalaa vastaan !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se asia on sanottu NIIIIIIN monta kertaa ja niin monella tapaa, mutta sinä se vain jaksat taistella Totuutta, eli Jumalaa vastaan !

Jotta voit kirjoittaa tuollaista sontaa kuin sinä kirjoitat, on sinun ensiksi tuhottava ao. jakeet (ja kymmeniä muita) itse itsellesi määrittelemälläsi "Raamatun ilmoituksella":

2 Kor. 5:19, Kol. 1:16-20, 2 Kor. 5:14, Room. 5:10, Joh. 12:32, Room. 11:32-36, Joh. 1:29 ja 1 Tim. 2:1-7.

Se, ettet tajua näin yksinkertaista asiaa, todistaa, että olet kammottavan ideologiasi sokaisema.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Infernalismilla, jota te infernalistit palvotte ja joll te häpäisette Jeesuksen ristinkuoleman, ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa.

Se asia on sanottu NIIIIIIN monta kertaa ja niin monella tapaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotta voit kirjoittaa tuollaista sontaa kuin sinä kirjoitat, on sinun ensiksi tuhottava ao. jakeet (ja kymmeniä muita) itse itsellesi määrittelemälläsi "Raamatun ilmoituksella":

2 Kor. 5:19, Kol. 1:16-20, 2 Kor. 5:14, Room. 5:10, Joh. 12:32, Room. 11:32-36, Joh. 1:29 ja 1 Tim. 2:1-7.

Se, ettet tajua näin yksinkertaista asiaa, todistaa, että olet kammottavan ideologiasi sokaisema.

Sinä se et yhäkään ymmärrä sitä, että kaiken Raamatun ilmoituksen tulee olla SOPUSOINNUSSA KESKENÄÄN !

Siis siinä ei voi olla ristiriitoja ja vastakkaisia väitteitä / oppeja !

Jos ja kun sinulla omaksumasi oppirakennelma on ristiriidassa muun Raamatun ilmoituksen kanssa, niin se kertoo sen, että sinä tai joku on rakentanut väärin.

Annan kuvan asiasta, jos se selventää asiaa.

Jumalan sanan ilmoitus on kokonaisuus, kuten esim. palapeli, jossa kaikkien palojen tulee sopia yhteen ja keskenään, jotta sen kautta tulee se kokonaiskuva, eli palapeli ja sen eri osat sopivat yhteen saumattomasti.

Samoin on Jumalan sanan kohdalla, Jumalan sana on Totuus, eikä valheita ole, joten kaiken tulee sopia yhteen saumattomasti.

Minulla nuo sinun laittamasi Raamatunpaikat sopivat saumattomasti yhteen kaiken muun kanssa, eli niiden, jotka kertovat esim. pelastuvista ja pelastumattomista.

Eli ensin ns. "kuvana ja varjona" Jumalan omaisuuskansasta oli Israelin kansa ja liitto koski vain juutalaisia !

Eli pelastuminen oli sen "kuvan" mukaan oli rajattu Israelin kansaan.

Mutta nyt Jumala on sovituksen kautta laajentanut pelastumisen mahdollisuuden kaikkiin ihmisiin, eli sovitus ja Jumalan lapseuteen / kansaan liittyminen on mahdollista
        kaikille ihmisille.

No, sen kuvan mukaan juutalainen poika tuli ympärileikata 8 päiväisenä, mutta jos häntä ei leikattu, hän jäi kansan ulkopuolelle !

Sama asia on nyt uudessa liitossa, eli ihmisen tulee syntyä uudesti ylhäältä ja tulla SYDÄMELTÄÄN YMPÄRILEIKATUKSI, päästäkseen Jumalan kansaan ja sen lasten joukkoon.

Näin lakiliiton ULKOINEN "kuva ja varjo" kertoo meille uuden liton SISÄISEN Hengellisen totuuden !

Eli ilman tuota sydämen ympärileikkausta ei ihmisestä tule Jumalan lasta, ja siitähän Jeesus itse sanoo selvästi, että jos sitä ei tapahdu, niin ihminen ei näe taivasten valtakuntaa !

Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".

Tässä vielä se sydämen ympärileikkaus asia:

Roomalaiskirje 2
        28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
        29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

Ja lopuksi, sinun omaksumasi "kaikki pelastuu oppi" siis riitelee näitä Jeesuksen omia sanojakin vastaan:

Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".

Siis kun sinun omaksumasi opin mukaan edes uudestisyntymistä eli sitä eli sitä sydämen ympärileikkausta ja siten Jumalan kansaan / lapseksi liittämistä ei tarvita !

Eli oppisi on pahasti ristiriidassa muun Raamatun ilmoituksen kanssa ja sen pitäisi paljastaa sinulle se, että se oppi on väärä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä se et yhäkään ymmärrä sitä, että kaiken Raamatun ilmoituksen tulee olla SOPUSOINNUSSA KESKENÄÄN !

Siis siinä ei voi olla ristiriitoja ja vastakkaisia väitteitä / oppeja !

Jos ja kun sinulla omaksumasi oppirakennelma on ristiriidassa muun Raamatun ilmoituksen kanssa, niin se kertoo sen, että sinä tai joku on rakentanut väärin.

Annan kuvan asiasta, jos se selventää asiaa.

Jumalan sanan ilmoitus on kokonaisuus, kuten esim. palapeli, jossa kaikkien palojen tulee sopia yhteen ja keskenään, jotta sen kautta tulee se kokonaiskuva, eli palapeli ja sen eri osat sopivat yhteen saumattomasti.

Samoin on Jumalan sanan kohdalla, Jumalan sana on Totuus, eikä valheita ole, joten kaiken tulee sopia yhteen saumattomasti.

Minulla nuo sinun laittamasi Raamatunpaikat sopivat saumattomasti yhteen kaiken muun kanssa, eli niiden, jotka kertovat esim. pelastuvista ja pelastumattomista.

Eli ensin ns. "kuvana ja varjona" Jumalan omaisuuskansasta oli Israelin kansa ja liitto koski vain juutalaisia !

Eli pelastuminen oli sen "kuvan" mukaan oli rajattu Israelin kansaan.

Mutta nyt Jumala on sovituksen kautta laajentanut pelastumisen mahdollisuuden kaikkiin ihmisiin, eli sovitus ja Jumalan lapseuteen / kansaan liittyminen on mahdollista
        kaikille ihmisille.

No, sen kuvan mukaan juutalainen poika tuli ympärileikata 8 päiväisenä, mutta jos häntä ei leikattu, hän jäi kansan ulkopuolelle !

Sama asia on nyt uudessa liitossa, eli ihmisen tulee syntyä uudesti ylhäältä ja tulla SYDÄMELTÄÄN YMPÄRILEIKATUKSI, päästäkseen Jumalan kansaan ja sen lasten joukkoon.

Näin lakiliiton ULKOINEN "kuva ja varjo" kertoo meille uuden liton SISÄISEN Hengellisen totuuden !

Eli ilman tuota sydämen ympärileikkausta ei ihmisestä tule Jumalan lasta, ja siitähän Jeesus itse sanoo selvästi, että jos sitä ei tapahdu, niin ihminen ei näe taivasten valtakuntaa !

Tässä vielä se sydämen ympärileikkaus asia:

Roomalaiskirje 2
        28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
        29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

Ja lopuksi, sinun omaksumasi "kaikki pelastuu oppi" siis riitelee näitä Jeesuksen omia sanojakin vastaan:

Siis kun sinun omaksumasi opin mukaan edes uudestisyntymistä eli sitä eli sitä sydämen ympärileikkausta ja siten Jumalan kansaan / lapseksi liittämistä ei tarvita !

Eli oppisi on pahasti ristiriidassa muun Raamatun ilmoituksen kanssa ja sen pitäisi paljastaa sinulle se, että se oppi on väärä.

OMA OPPISI ON SAATANALLISELLA TAVALLA RISTIRIIDASSA SOVITUKSEN SANAN KANSSA!

MUTTA HÄPÄISE SINÄ SOVITUKSEN SANAA JA PALVO TUOTA KIROTTUA HELVETTIOPPIASI NIIN PALJON KUIN SIELU SIETÄÄ.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

OMA OPPISI ON SAATANALLISELLA TAVALLA RISTIRIIDASSA SOVITUKSEN SANAN KANSSA!

MUTTA HÄPÄISE SINÄ SOVITUKSEN SANAA JA PALVO TUOTA KIROTTUA HELVETTIOPPIASI NIIN PALJON KUIN SIELU SIETÄÄ.

Kuten jo olen sinulle kirjoittanut, niin tässä sinulle Sanaa:

4 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
        16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten jo olen sinulle kirjoittanut, niin tässä sinulle Sanaa:

4 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
        16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

Sinä itse olet aina kiivailemassa ja riitelemässä, nulikka. Ota peili käteesi ja häpeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä itse olet aina kiivailemassa ja riitelemässä, nulikka. Ota peili käteesi ja häpeä.

Taas alkoi nimittely ja herjaaminen !

Minä en riitele, en kiivaile, vaan kirjoitan ihan rauhasta käsin.

Raamatun Totuus kyllä paljastaa valheet, se riittää.

Mutta sinä raukka taistelet jopa Jeeuksen omia sanoja vastaan, kuten tuota lainaamaani:

Tässä vielä lisää Jeesuksen omaa sanaa sinulle:

Luukas 16
        19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
        20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
        21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
        27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
        28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
        29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
        30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
        31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

Tätäkin Jeesuksen sanaa vastaan sinä taistelet ja väität siten Jeesusta valehtelijaksi ja syntiseksi !

Tekikö synnitön Jeesus siis kuitenkin syntiä ?

Sillä niinhän sinä nyt oppisi kautta väität !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas alkoi nimittely ja herjaaminen !

Minä en riitele, en kiivaile, vaan kirjoitan ihan rauhasta käsin.

Raamatun Totuus kyllä paljastaa valheet, se riittää.

Mutta sinä raukka taistelet jopa Jeeuksen omia sanoja vastaan, kuten tuota lainaamaani:

Tässä vielä lisää Jeesuksen omaa sanaa sinulle:

Luukas 16
        19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
        20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
        21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
        27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
        28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
        29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
        30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
        31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

Tätäkin Jeesuksen sanaa vastaan sinä taistelet ja väität siten Jeesusta valehtelijaksi ja syntiseksi !

Tekikö synnitön Jeesus siis kuitenkin syntiä ?

Sillä niinhän sinä nyt oppisi kautta väität !

Jatka sinä fariseus sovituksen sanan häpäisemistä koko omahyväisen sielusi kyllyydestä.

Tässä:

Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA.

Tätä sanomaa sinä vihaat koko sydämestäsi - sanomaa siitä, MITÄ JEESUS SAI AIKAAN RISTILLÄ.

Ja sinun pohjaton kieroutesi on siinä, että Jeesuksen ristintyön tuhotaksesi sinä yrität tehdä sen JEESUKSEN OMILLA SANOILLA!!!

Se olet SINÄ, joka saat Jeesuksen sotimaan itseäään vastaan, en suinkaan MINÄ!

Milloin sinun kivikovaan ymmärrykseesi ja sydämeesi tämä totuus oikein uppoaa? Eikö milloinkaan?

• Anonyymi

Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni ja sen opin kirjoittaneet olivat maallikoita ja homppelimiehiä.

• Anonyymi

Parhami ja Olseni oli voideltuja kielimiehiä. Tekivät ahkerasti poikatyötä, miestyötä ja lopulta vankilatyötä.

• Anonyymi

Ap:lle Jumalan Sanaa:

• Anonyymi

Hei alakoululainen: Jumalan Sana on Jeesus Kristus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei alakoululainen: Jumalan Sana on Jeesus Kristus.

Ja Jumalan sana on Raamattu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja Jumalan sana on Raamattu.

Kukaan apostoli ei nimeä kirjoituksiaan Jumalan sanaksi.

Raamatun nimeäminen Jumalan sanaksi on epäjumalanpalvontaa, joka on tyypillistä infernalisteille.

Raamattu on Raamattu. Raamatu nimeäminen Jumalan sanaksi Raamattuun itseensä vetoamalla on loogis-anakronistinen mielettömyys, joka kiertää kehää itsensä ja oman mielettömyytensä ympärillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan apostoli ei nimeä kirjoituksiaan Jumalan sanaksi.

Raamatun nimeäminen Jumalan sanaksi on epäjumalanpalvontaa, joka on tyypillistä infernalisteille.

Raamattu on Raamattu. Raamatu nimeäminen Jumalan sanaksi Raamattuun itseensä vetoamalla on loogis-anakronistinen mielettömyys, joka kiertää kehää itsensä ja oman mielettömyytensä ympärillä.

Et nyt taida ymmärtää kunnolla.

Raamattu on Jumalan Sanaa, ei siis koko Jumalan Sana.

Raamatussa sanotaan näin:

2. Tim. 3:16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,

17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

Siis ei vain Raamattu ole sitä Jumalan Sanaa, vaan kokaikinen kirjoitus / puhe, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta !

Ja mikä on siis sen oppimateriaalin määrä ?

Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä KAIKESTA, minkä minä olen teille sanonut

1. Joh. 2:27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

1. Korinttolaiskirje 2
        6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
        8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
        9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
        !!!
        10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
        11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki
        !!!

Raamatussa sanotaan näinkin:

Joh. 21:25 On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin. luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.

Joten summa summaarum !

On ihan turhaa ja hyödytöntä vääntöä kiistellä siitä, että onko Raamattu Jumalan Sanaa vai ei ja miksi mitäkin kutsutaan !

Jumalan opetusmateriaali ei lopu kesken, se on mittaamattoman ääretön, kuten Jumalan viisaus ja ymmärrys, joihin meidän ihmisten tietomäärä, eikä siten myöskään ymmärrys millään tule riittämään .

Room. 11:33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!

Tärkeämpää olisi perehtyä Sanan, eli Kristuksen tuntemiseen ja siten päästä osalliseksi niistä tiedon aarteista, jotka on salattu ja kätketty muilta, kuin Jumalan lapsilta, sillä vain uskovassa oleva Pyhä Henki avaa ne salaukset !

Kolossalaiskirje 2
        1 Sillä minä tahdon, että te tiedätte, kuinka suuri kilvoittelu minulla on teidän tähtenne ja laodikealaisten ja kaikkien tähden, jotka eivät ole minun ruumiillisia kasvojani nähneet,
        2 että heidän sydämensä, yhteenliittyneinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen,
        3 jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

2. Tim. 3:16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,

17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

Siis ei vain Raamattu ole sitä Jumalan Sanaa, vaan kokaikinen kirjoitus / puhe, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta !

Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä KAIKESTA, minkä minä olen teille sanonut

1. Joh. 2:27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

1. Korinttolaiskirje 2
        6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
        8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
        9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
        !!!
        10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
        11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki
        !!!

Joh. 21:25 On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin. luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.

Joten summa summaarum !

On ihan turhaa ja hyödytöntä vääntöä kiistellä siitä, että onko Raamattu Jumalan Sanaa vai ei ja miksi mitäkin kutsutaan !

Jumalan opetusmateriaali ei lopu kesken, se on mittaamattoman ääretön, kuten Jumalan viisaus ja ymmärrys, joihin meidän ihmisten tietomäärä, eikä siten myöskään ymmärrys millään tule riittämään .

Room. 11:33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!

Tärkeämpää olisi perehtyä Sanan, eli Kristuksen tuntemiseen ja siten päästä osalliseksi niistä tiedon aarteista, jotka on salattu ja kätketty muilta, kuin Jumalan lapsilta, sillä vain uskovassa oleva Pyhä Henki avaa ne salaukset !

Kolossalaiskirje 2
        1 Sillä minä tahdon, että te tiedätte, kuinka suuri kilvoittelu minulla on teidän tähtenne ja laodikealaisten ja kaikkien tähden, jotka eivät ole minun ruumiillisia kasvojani nähneet,
        2 että heidän sydämensä, yhteenliittyneinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen,

Jatka sinä helvetinpalvoja kehäpäätelmällistä mielettömyyttäsi ja Kirjaimen palvontaasi niin paljon kuin sielu sietää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1. Korinttolaiskirje 2
        !!!
        !!!

Joten summa summaarum !

Kolossalaiskirje 2

Teille sovituksen sanan häpäisijöille on se yhteistä, että te palvotte Raamattua (eli omaa RAAMATUNTULKINTAANNE) kuin konsanaan israelilaiset muinoin kultaista vasikkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teille sovituksen sanan häpäisijöille on se yhteistä, että te palvotte Raamattua (eli omaa RAAMATUNTULKINTAANNE) kuin konsanaan israelilaiset muinoin kultaista vasikkaa.

Nyt kylläkin onnistuit tuomitsemaan itse itses, noilla omilla sanoillasi.

Sillä sinähän et suostu tutkimaan sitä, mitä toiset sinulle Raamatusta jakavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt kylläkin onnistuit tuomitsemaan itse itses, noilla omilla sanoillasi.

Sillä sinähän et suostu tutkimaan sitä, mitä toiset sinulle Raamatusta jakavat.

Miksi minun pitäisi tutkia Raamattu-sitaatteja, joilla PERUSTELLAAN SOVITUKSEN SANAN HÄPÄISY? Se olisi yhtä järkevää kuin tutkia Raamattu-sitaatteja, joilla oikeutetaan kansanmurha.

Miksi te ylipäätään palvotte RAAMATTUA?

Raamattuun käketty ylin sanoma on SOVITUKSEN SANA, ei suinkaan Raamattu itse tai - niin kuin teillä kieroilijoilla on tapana sanoa - "Raamatun sanoma" tai "Raamatun ilmoitus".

Raamatun ilmoitus ON sovituksen sana, joka kuuluu:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa."

Se välinpitämättömyys ja sokeus ja pinnallisuus, jolla te Raamatun palvojat eli Kirjaimen PALVOJAT suhtaudutte sovituksen sanaan, on korviahuumaava. On kuin jokin iljettävä vastavoima olisi saanut hypnotisoitua teidät palvomaan KIRJAA. Te hoette "Raamattu sitä" ja "Raamattu tätä" eikä yksikään teistä ole samaa mieltä jonkun tooisen kanssa siitä, mitä "Raamattu sitä" ja "Raamattu tätä" pitää sisällään.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D

• Anonyymi

Mark.11:26 Mutta jos ette anteeksi anna, ei myös teidän Isänne, joka on taivaissa, anna anteeksi teidän rikoksianne. Biblia (1776) Matt.6:15. Mark.11:26 Jae puuttuu käännöksestä.

• Anonyymi

Ei UT:ssä kehoita elämään sanan tai lakien mukaan, vaan etsimään Hengen yhteys Jumalaan.

Eikä käsketä herjaamaan, eikä sönköttämään älyttömiä.

• Anonyymi

Ota peili käteen ja lopeta tuo älytön sönkötys!

• Anonyymi

Esimerkki, kun word tarkoittaa Raamatun kirjoituksia:

Acts 19:20 (KJB)
      So mightily grew the word of God and prevailed.

• Anonyymi

Hellanlettas sentään! Löytyi PERÄTI YKSI JAE! :D :D :D

Eli oliko Johanneksen evankeliumissa Raamattu aluksi Jumalan tykönä ja Jumala?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hellanlettas sentään! Löytyi PERÄTI YKSI JAE! :D :D :D

Eli oliko Johanneksen evankeliumissa Raamattu aluksi Jumalan tykönä ja Jumala?

Jeesuksesta KJB käyttää monia nimiä. Yksi niistä on Word of God, siis Word isolla kirjaimella. Pienellä kirjoitettuna word of God tarkoittaa Raamatun kirjoituksia.

• Anonyymi

2Kor.3:14-15 Vaan heidän taitonsa olivat paatuneet. Sillä tähän päivää asti, kuin vanhaa Testamenttiä luetaan, pysyy se peite ottamatta pois, joka Kristuksessa lakkaa. Mutta tähän päivään asti, kuin Mosesta lujetaan, riippuu se peite heidän sydämensä edessä. Biblia (1776) Jes.6:10. Hes.12:2. Val.3:65. Matt.13:11. 13:14. Room.10:4. Ef.2:15. Hebr.8:13.

• Anonyymi

Tarkoittaa juutalaisia, jotka yhä pitäytyvät VT:n kirjoituksissa eivätkä tunnusta Kristusta omakseen eikä Herraksi ja siksi heidän elämänsä on sitä mitä se on. Ei ole Jumalan varjelus ja siunaus heidän päällään.

• Anonyymi

Helluntailaiset ovat aina olleet tästä tunnettuja, että he mielellään (vailla mitään todellista koulutusta), ryhtyessään muiden opettajiksi, esittävät väitteitään ja omia tulkintojaan suureen ääneen muka "raamatullisina".

Jos esim. jokin käyttämänsä sana edes yhden kerran mainitaan Raamatussa, myös puolittamalla ja pätkimällä raamatunjakeita, niin näin täsmällisestä Raamatun sanasta poikkeamalla, erilaisilla assosiaatioilla ja luomalla esim. asian jostain sivulauseesta aivan kuin asian pääkohdan (kuten 1. ylösnousemuksen yhteydessä mainittu "temmataan") näin syrjäytetään itse Raamatun opetus 1. ylösnousemuksesta.

Ja kun tekevät tätä toimintansa kaikissa kohdin, ovat totuttaneet lahkolaisensa hyväksymään valheen. Ovat "normalisoineet" sen.

Nämä ovat ovelia eksyttäjiä, joita mielellään seuraavat hengessään toiset samanlaiset, he jotka eivät ole koskaan halunneetkaan olla Totuudelle kuuliaisia.

Täällä on jälleen, huijaustarkoituksessa, esitetty uusi "tempaus-päivämäärä". Mitä he tuolla tempauksella tarkoittavat? He tarkoittavat jotakin tempausta. Heikäläiset assosioivat sen tarkoittavan kristittyjen ylösnousemusta, mutta: huijareille tyypillisesti, HE ITSE EIVÄT PUHU YLÖSNOUSEMUKSESTA, vaan jostain omasta tempauksestaan, joka voi olla mikä tahansa markkina-tempaus.

Jos joku haluaa ymmärtää tempauksen ylösnousemukseksi, se on hänen oma, epärehellinen asiansa. Helluntailaiset itse kuitenkin puhuvat vain "tempauksesta". Huijaus tapahtuu siis huijatun omien, epärehellisten korvien välissä.

Taikurit ja huijarit sanovat, että illuusio tapahtuu aina katsojan omien korvien välissä (jos tapahtuu). Katsoja näkee minkä haluaa nähdä.

Helluntailaisten kohdalla: kun karsii pois heidän pullistelevan "hengellisyytensä", mystiikan ja pinnalliset "raamatuntulkintansa",... mitä jää jäljelle? Pelkät säälimättömät huijarit, jotka eivät Jumalaa ja herkkiä ihmisiä (uhrejaan) kunnioita, leikkivät pyhillä asioilla, tehden näillä rahaa.

Huijarit sanovat myös: "Mutta rehellistä ihmistä ei voi huijata." Huijatussa itsessäkin oli siis jotain epärehellistä, ei hän muutoin olisi niin mielellään uskonut huijaria.

• Anonyymi

Mitä tässä lukeekaan ?

17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

Alkukielestä "harpadzo" = temmata - ottaa pois -viedä pois väkisin....

Vielä laajemmin tuo Raamatunkohta:

16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
        18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.

Ei liene mitään epäselvää ? !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tässä lukeekaan ?

Alkukielestä "harpadzo" = temmata - ottaa pois -viedä pois väkisin....

Vielä laajemmin tuo Raamatunkohta:

16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.

Ei liene mitään epäselvää ? !

Mitä väliä sillä on mitä Raamatussa lukee.

Pääasia on omat päättömät herjat ja ylpeys niistä.

• Anonyymi

Kirja(ime)n eli Raamatun palvonnan yksi irvokkaimista oireista on se, että Jeesuksen sanoilla kumotaan se, mitä Jeesus sai ristillä aikaan eli koko maailman sovitus.

Eli pannaan Jeesus häpäisemään oma ristintyönsä.

Ja kun tämä häpäisy on saatu suoritettua, sen päälle vielä häpäistään sovituksen sanan julistaja sanomalla, että HÄN rikkoo "Raamatun sanoman", koska hänen julistuksensa on ristiriidassa "Raamatun ilmoituksen kanssa".

Tämä on tekona suurin piirtein yhtä moraaliton kuin se, että ensiksi raiskaa jonkun ja sen päälle vielä pieksää raiskatun väittäen raiskattua raiskaajaksi.

Tämän kaltaisista ilmiöistä Paavali puhui, kun hän mainitsi, että "kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi".

Tätä totuutta eivät Raamatun palvojat pysty pakenemaan. Niin kauan kuin te vetoatte Raamattuunne häpäistessänne sovituksen sanan, teidän sanomanne on pelkkää kuolettavaa kirjainta. Ja jos te kuvittelette kuolettavaa kirjainta julistaessanne julistavanne Elämän sanaa, kuinka syvä onkaan se pimeys, joka on teidän ymmärryksenne vallannut?

• Anonyymi

Niin, tuo kirjain kuolettaa tekstikohta löytyy Raamatun ilmoituksesta juuri 2. Korinttolaiskirjeestä.

3 Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.
        4 Tämmöinen luottamus meillä on Kristuksen kautta Jumalaan;
        5 ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta,
        6 joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi. (2Kor 3)

Jokin muutos on tapahtunut Pyhän Hengen uudistuksen kautta Korintton uskovissa.

Mutta kuinka se tapahtunut, sen voimme lukea asiayhteydestä, kun jatkamme lukemista eteenpäin.

14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
        15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
        ( 2Kor 3)

Kirjain on kuollutta kirjainta, ellei se vaikuta kääntymystä Herran puoleen.

Jeesuksen sanat todistavat Pyhän Hengen saamisen olevan uskon kautta Häneen.
        Ja ilman sydämen kääntymystä se ei tapahdu.
        Tästä Herra itse todistaa ennen kirkastamistaan ja sen jälkeen kuolleista ylösnoustuaan.

37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
        38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu. ( Joh 7)

16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

Kuollut kirjain, ei vaikuta kääntymystä, vaan "usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta".

Kuten tässä "kirjain kuolettaa" kohdassa Raamatun ilmoitus todistaa.

" Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä; mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois. Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus. ( 2Kor 3)

Tuo mainitsemasi "irvokkuus" on siis Raamatun ilmoituksen alistamista oman mielensä mukaisesti ja ilmenee sanoistasi:

>>Kirja(ime)n eli Raamatun palvonnan yksi irvokkaimista oireista on se, että Jeesuksen sanoilla kumotaan se, mitä Jeesus sai ristillä aikaan eli koko maailman sovitus. >>

Ei Raamatun ilmoitus tue millään tavoin väitettäsi, että Herran Jeesuksen sanat, Kristuksen sana, olisi millään tavoin sovituksen sanaa vastaan.

Ongelma ei ole siitä, mitä Raamatun ilmoitukseen on Kristuksen sanomana kirjoitettu, vaan siitä, että totuus (Kristuksen sana ) paljastaa totuutta vastaan olevat opit.

Jos oppi ajautuu Kristuksen sanan myötä ongelmaan, niin silloin syytetään vääryydellä Raamatun ilmoitukseen, Kristuksen sanaan perustavia.

Se ilmenee mm. siten, että otetaan esille kaksi tekstikohtaa ja opin vuoksi julistetaan, ettei ne molemmat voi pitää paikkaansa, koska oppi ei sitä siedä, eikä kestä.

>>Apt. 26:18 ja 2 Kor. 5:19.

Siinä sitä on kaksi napakkaa Raamatun jaetta. Jos ne lukee 33/38 Raamatusta ja tulkitsee ne kirjaimellisesti, molemmat eivät voi pitää paikkaansa. >>

Tästähän tässäkin aloituksessa ja vuodatuksessa on kysymys.

Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, tuo kirjain kuolettaa tekstikohta löytyy Raamatun ilmoituksesta juuri 2. Korinttolaiskirjeestä.

3 Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.
        5 ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta,
        6 joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi. (2Kor 3)

Mutta kuinka se tapahtunut, sen voimme lukea asiayhteydestä, kun jatkamme lukemista eteenpäin.

14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
        15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        ( 2Kor 3)

Tästä Herra itse todistaa ennen kirkastamistaan ja sen jälkeen kuolleista ylösnoustuaan.

37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
        38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu. ( Joh 7)

16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)

Kuollut kirjain, ei vaikuta kääntymystä, vaan "usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta".

" Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä; mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois. Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus. ( 2Kor 3)

Tuo mainitsemasi "irvokkuus" on siis Raamatun ilmoituksen alistamista oman mielensä mukaisesti ja ilmenee sanoistasi:

>>Kirja(ime)n eli Raamatun palvonnan yksi irvokkaimista oireista on se, että Jeesuksen sanoilla kumotaan se, mitä Jeesus sai ristillä aikaan eli koko maailman sovitus. >>

Ei Raamatun ilmoitus tue millään tavoin väitettäsi, että Herran Jeesuksen sanat, Kristuksen sana, olisi millään tavoin sovituksen sanaa vastaan.

Ongelma ei ole siitä, mitä Raamatun ilmoitukseen on Kristuksen sanomana kirjoitettu, vaan siitä, että totuus (Kristuksen sana ) paljastaa totuutta vastaan olevat opit.

Jos oppi ajautuu Kristuksen sanan myötä ongelmaan, niin silloin syytetään vääryydellä Raamatun ilmoitukseen, Kristuksen sanaan perustavia.

Se ilmenee mm. siten, että otetaan esille kaksi tekstikohtaa ja opin vuoksi julistetaan, ettei ne molemmat voi pitää paikkaansa, koska oppi ei sitä siedä, eikä kestä.

Siinä sitä on kaksi napakkaa Raamatun jaetta. Jos ne lukee 33/38 Raamatusta ja tulkitsee ne kirjaimellisesti, molemmat eivät voi pitää paikkaansa. >>

Usko Toivonen

Sinä olet tehnyt Raamatusta itsellesi epäjumalan - tarkemmin sanoen omasta RAAMATUNTULKINNASTASI. Et sinä mitään Jeesusta palvo vaan omaa raamatuntulkintaasi. Sinä olet itse oma jumalasi. Ja koska sinä olet itse oma jumalasi, sinä vihaat sovituksen sanaa, johon uskominen syrjäyttäisi sinut ja raamatuntulkintasi Valtaistuimelta ja siirtäisi Karitsan Valtaistuimelle sinun sijaasi.

Siksi sinun on pakko höpöttää noita kuolettavia jorinoitasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

( 2Kor 3)

Usko Toivonen

Ja sinä nilkki sysäät minun niskoilleni sen, minkä itse teet mutta et tunnusta tekeväsi.

Minä vooin tooimia irstiriidattomasti niin kuin toimin, koska en palvo Raamattua Jumalan sanana.

Sinun sianpaskaoppisi perustuu räikeään ristiriitaan, jota et saatanallisessa epärehellisyydessäsi suostu tunnustamaan.

Minun ei, koska minä en ole nostanut Raamattu Jeesuksen rinnalle ja Hänen ylitsensä.

Mutta palvo sinä narsistista Raamattu-oppias, minä julistan soovituksen sanaa.

Kiitos kuitenkin, kun olet niin härskillä tavalla elänyt ja osoittanut todeksi sen, millaista se on, kun ihminen palvoo Kirjainta ja väistämäättä samalla itseään ja omaa ymmärrystään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet tehnyt Raamatusta itsellesi epäjumalan - tarkemmin sanoen omasta RAAMATUNTULKINNASTASI. Et sinä mitään Jeesusta palvo vaan omaa raamatuntulkintaasi. Sinä olet itse oma jumalasi. Ja koska sinä olet itse oma jumalasi, sinä vihaat sovituksen sanaa, johon uskominen syrjäyttäisi sinut ja raamatuntulkintasi Valtaistuimelta ja siirtäisi Karitsan Valtaistuimelle sinun sijaasi.

Siksi sinun on pakko höpöttää noita kuolettavia jorinoitasi.

Ei Herran puoleen kääntyminen ole kuolemaksi, vaan elämäksi.

20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
        23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)

Herrassa oleminen ei ole kuolemaksi.

Kristuksen sana ei myöskään ole höpöttämistä, vaan totuutta.

47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
        ( Joh 6)

Raamatun tulkinta ei ole pois sulkevaa, "kumman valitset", vaan valinta tulee siitä ns. korvasyyhystä.

Korvasyyhy vaikuttaa syytökset Jeesuksen sanojen luotettavuutta kohtaan.

Uskoville ja pyhille Jeesuksessa Kristuksessa on tärkeää, että Kristuksen sana asuu pysyvästi heidän sydämisssään, Pyhä Henki toimii Kristuksen sanan kautta.

14 Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
        15 Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.
        16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.
        17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. ( Kol 3)

Jos Kristuksen sensuroitu ja karsittu sana asuu ihmisessä, niin se sanalla tekeminen ei tapahdu, kuten tuossa on kirjoitettu: " kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä".

Kysymyksessähän silloin on ihmisen oma tekeminen, joka ei tapahdu Herran Jeesuksen nimessä, vaan oman opin nimessä.

Oma oppi on silloin valtias, eli kuten kirjoitit "epäjumala".

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
        23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)

47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
        ( Joh 6)

Raamatun tulkinta ei ole pois sulkevaa, "kumman valitset", vaan valinta tulee siitä ns. korvasyyhystä.

Uskoville ja pyhille Jeesuksessa Kristuksessa on tärkeää, että Kristuksen sana asuu pysyvästi heidän sydämisssään, Pyhä Henki toimii Kristuksen sanan kautta.

14 Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
        15 Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.
        16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.
        17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa. ( Kol 3)

Jos Kristuksen sensuroitu ja karsittu sana asuu ihmisessä, niin se sanalla tekeminen ei tapahdu, kuten tuossa on kirjoitettu: " kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä".

Kysymyksessähän silloin on ihmisen oma tekeminen, joka ei tapahdu Herran Jeesuksen nimessä, vaan oman opin nimessä.

Usko Toivonen

Sinä vaihdat ketterästi puheenaihetta joko ymmärtämättömyyttäsi tai tarkoituksella. Siitä täytyy olla sinulle kiitollinen, että olet näillä käärmemäisillä jaaritteluillasi, 2020-luvun Baabelin tornin rakentelullasi, jolla ulostat puhtaan sovituksen sanan päälle ja väännät sen kieroon, tehnyt minulle selväksi, että helluntailahkoa kannattaa karttaa kuin ruttoa. Sinun kirjoituksesi ovat evankeliumille samaa kuin Mengelen lääkärintoimet ihmisille Auschwitzissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

( Joh 6)

Usko Toivonen

Se minua ihmetyttää, että te evankeliumin tuhoajat niin tyynin mielin kykenette raiskaamaan Jeesuksen sanomisilla Jeesuksen ristintyön. Sinun oppisi tekee Jeesuksesta hullun, joka vihaa omaa vapaaehtoista uhriaan ihmiskunnan edestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

( Joh 6)

Usko Toivonen

Et sinä suinkaan ALISTU Jeesuksen Kristuksen ALLE, vaan sinä väännät hänen sanomisensa sianpaskaoppiisi sopiviksi, jotta voit ryövätä häneltä ja häpäistä sen, mitä hän sai ristillä aikaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

( Joh 6)

Usko Toivonen

Se, mitä sinä ENSIKSI teet, on tämä: sinä luet Paavalin julistaman sovituksen sanan

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa",

et uhraa minkäänlaista ajatusta sille eli pidät sitä pelkkänä tyhjänä.

Sitten seuraa kaikki muu. Ja tuo kaikki muu on sinun sovituksen sanan SIVUUTTANEEN mielesi tuotetta eli puhdasta sianpaskaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

( Joh 6)

Usko Toivonen

Se on ilmaistu yhdellä virkkeellä:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."

Ihminen joko uskoo tähän tai ei usko.

Mitä seuraa siitä, jos tuon sovituksen sanan uskoo?

Siitä seuraa se, että kaikki muu kalpenee sen rinnalla. Tuosta sanomasta tulee elämän johtotähti ja kaiken keskus. Nimittäin tuo sanoma paljastuu - kun siihen uskoo VAILLA EHTOJA eli selittelemättä ja vääntämättä sitä kieroon - niin täydellisesti ihmiskunnalle soveltuvaksi sanomaksi, että sitä haluaa julistaa kaikille, niin "uskoville" kuin ei-uskovillekin. Tuo sanoma on Raamatun HUIPENNUS - tuuon sanoman vuoksi Raamattu on ihmisille ANNETTU.

Entä mitä seuraa siitä, jos siihen ei usko?

Uskon ulkopuolella olevien kohdalla ei kai mitään kummempaa - heidän aikansa kyllä koittaa vielä -

mutta Jeesukseen (muka-)uskovien kohdalla siitä seuraa väistämättä se, että heistä tulee valehtelijoita.

He menettävät järkensä.

En tiedä, miksi näin on. On kenties niin, että koska Jumala ei kunniaansa jaa ja koska Hän on korottanut Poikansa - sen ansiosta, että tämä antoi henkensä KOKO MAAILMAN SOVITUKSEKSI ja LUNASTUKSEKSI - kaikkia muita nimiä korkeammalle, Hän on päättänyt, että mikäli joku pitää tuota sanomaa ristillä riippuvasta Jumalan Sanasta, Logoksesta halpana, kyseinen ihminen hylkää samalla oman järkensä. Jumala ei tässä kohtaa ilmeisesti salli itseään eikä Poikaansa pilkattavan. Ihminen kokee Nebukadnessarin kohtalon.

Olen saanut omakohtaisesti kokea tämän. Kun yritän esim. sinulle julistaa sovituksen sanaa, sinä annat itsestäsi yhtä täyspäisen vaikutelman kuin joku, joka syö ruohoa eikä piittaa, kastuuko sateessa vaiko ei.

Annan esimerkin. Kirjoitit tuolla aiemmin:

"Ei Raamatun ilmoitus tue millään tavoin väitettäsi, että Herran Jeesuksen sanat, Kristuksen sana, olisi millään tavoin sovituksen sanaa vastaan."

Ihminen, joka kykenee minun kirjoituksiini vedoten kirjoittamaan noin, on joko valehtelija tai menettänyt järkensä. On näet niin, että MINÄ en ole väittänyt Jeesuksen sanojen olevan sovituksen sanaa vastaan vaan ainoastaan todennut, että

a) SINÄ TULKITSET HÄNEN SANOMISENSA NIIN, ETTÄ VOIT PYSYÄ EPÄUSKOSSASI SOVITUKSEN SANAN SUHTEEN JA VÄÄNTÄÄ SEN SIANPASKAOPILLESI MIELEISEKSI

ja

b) TÄMÄN PÄÄLLE VIELÄ KIISTÄT TOIMINEESI NÄIN (ja vääität sen sijaan MINUN toimineen ristiriitaisesti).

Tämä on niin monumentaalisen omituinen/sikamainen/järjetön suoritus, että tällaiseen kykenee vain joku, jonka ymmärrys on sellaisella tasolla, ettei hänestä ole muuhun kuin ruohon syöntiin ja makaamaan taivasalla .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on ilmaistu yhdellä virkkeellä:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."

Ihminen joko uskoo tähän tai ei usko.

Mitä seuraa siitä, jos tuon sovituksen sanan uskoo?

Siitä seuraa se, että kaikki muu kalpenee sen rinnalla. Tuosta sanomasta tulee elämän johtotähti ja kaiken keskus. Nimittäin tuo sanoma paljastuu - kun siihen uskoo VAILLA EHTOJA eli selittelemättä ja vääntämättä sitä kieroon - niin täydellisesti ihmiskunnalle soveltuvaksi sanomaksi, että sitä haluaa julistaa kaikille, niin "uskoville" kuin ei-uskovillekin. Tuo sanoma on Raamatun HUIPENNUS - tuuon sanoman vuoksi Raamattu on ihmisille ANNETTU.

Entä mitä seuraa siitä, jos siihen ei usko?

Uskon ulkopuolella olevien kohdalla ei kai mitään kummempaa - heidän aikansa kyllä koittaa vielä -

mutta Jeesukseen (muka-)uskovien kohdalla siitä seuraa väistämättä se, että heistä tulee valehtelijoita.

He menettävät järkensä.

En tiedä, miksi näin on. On kenties niin, että koska Jumala ei kunniaansa jaa ja koska Hän on korottanut Poikansa - sen ansiosta, että tämä antoi henkensä KOKO MAAILMAN SOVITUKSEKSI ja LUNASTUKSEKSI - kaikkia muita nimiä korkeammalle, Hän on päättänyt, että mikäli joku pitää tuota sanomaa ristillä riippuvasta Jumalan Sanasta, Logoksesta halpana, kyseinen ihminen hylkää samalla oman järkensä. Jumala ei tässä kohtaa ilmeisesti salli itseään eikä Poikaansa pilkattavan. Ihminen kokee Nebukadnessarin kohtalon.

Olen saanut omakohtaisesti kokea tämän. Kun yritän esim. sinulle julistaa sovituksen sanaa, sinä annat itsestäsi yhtä täyspäisen vaikutelman kuin joku, joka syö ruohoa eikä piittaa, kastuuko sateessa vaiko ei.

Annan esimerkin. Kirjoitit tuolla aiemmin:

"Ei Raamatun ilmoitus tue millään tavoin väitettäsi, että Herran Jeesuksen sanat, Kristuksen sana, olisi millään tavoin sovituksen sanaa vastaan."

Ihminen, joka kykenee minun kirjoituksiini vedoten kirjoittamaan noin, on joko valehtelija tai menettänyt järkensä. On näet niin, että MINÄ en ole väittänyt Jeesuksen sanojen olevan sovituksen sanaa vastaan vaan ainoastaan todennut, että

a) SINÄ TULKITSET HÄNEN SANOMISENSA NIIN, ETTÄ VOIT PYSYÄ EPÄUSKOSSASI SOVITUKSEN SANAN SUHTEEN JA VÄÄNTÄÄ SEN SIANPASKAOPILLESI MIELEISEKSI

ja

b) TÄMÄN PÄÄLLE VIELÄ KIISTÄT TOIMINEESI NÄIN (ja vääität sen sijaan MINUN toimineen ristiriitaisesti).

Tämä on niin monumentaalisen omituinen/sikamainen/järjetön suoritus, että tällaiseen kykenee vain joku, jonka ymmärrys on sellaisella tasolla, ettei hänestä ole muuhun kuin ruohon syöntiin ja makaamaan taivasalla .

Kerrataanpa, mitä olet esittänyt:

>> Apt. 26:18 vs. 2 Kor. 5:19 - kumman valitset?

Anonyymi-ap 2025-07-30 13:32:24

Apt. 26:18 ja 2 Kor. 5:19.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko Toivonen

Juuri näin.

Ne eivät voi molemmat pitää samaan aikaan paikkansa.

Olen monta kertaa selostanut, että Apt 26:18 on suomennettu VÄÄRIN, mikä synnyttää RISTIRIIDAN noiden kahden välille.

Sinussa on kaikkein vastenmielisintä ja alhaisinta se, että sinäkin TIEDÄT, että noiden kahden jakeen välillä VALLITSEE RISTIRIITA,

ja tästä tietoisena

a) valitset noista kahdesta tuon paskasti suomennetu Apostolien tekojen kohdan ja

b) HYLKÄÄT SOVITUKSEN SANAN eli 2 Kor. 5:19:n

ja

c) TEESKENTELET, ETTET TOIMI NÄIN - TEESKENTELET KUIN MIKÄKIN KÄÄRME, ETTÄ NOIDEN KAHDEN VÄLILLÄ EI MUKA OLE RISTIRIITAA.

Niinpä sinun on pakko

d) teeskennellä uskovasi myös tuohon 2 Kor. 5:19:ään,

MITÄ SINÄ ET TEE.

Me olemme viisi vuotta väitelleet yhdestä ainoasta syystä - siitä, että SINÄ ET USKO SOVITUKSEN SANAAN, MUTTA OLET NIIN SAATANALLISEN KIERO, ETTÄ TEESKENTELET JA VÄITÄT USKOVASI.

Mutta kun sinun saatanallisuutesi ei lopu TÄHÄNKÄÄN, vaan sinä nilkki

e) väännät tämän ilmiselvän ristiriidan, joka on RAAMATUN SUOMENTAJIEN SYY,

MINUN VIAKSENI.

Siksi minä en vooi ajatella sinuista muuta kuin, että koska sinä häpäiset Jumalan sovitusteon Kristuksessa, sinä joudut maksmaan siitä hinnan, jonka Nebukadnessar joutui maksamaan - sinä olet menettänyt järkesi. En nimittäin siltikään, vaikka sinua nilkiksi haukunkin, jaksa uskoa, että sinä toimit noin tahallasi, tietoisen katalasti. Siispä sinä olet mieletön kuin ruohoa syövä Nebukadnessar, enkä minä kyyeken sinun päähäsi järkeä antamaan.

Mutta sen tämä minulle on paljastanut, kuinka vakava asia on, kun ihminen Raamatulla ratsastaen häpäisee sanoman koko maailman sovituksesta. Jumala ei anna häpäistä Poikansa uhria. Ja sen sinä teet, joten sinun osasi on olla järjetön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin.

Olen monta kertaa selostanut, että Apt 26:18 on suomennettu VÄÄRIN, mikä synnyttää RISTIRIIDAN noiden kahden välille.

Sinussa on kaikkein vastenmielisintä ja alhaisinta se, että sinäkin TIEDÄT, että noiden kahden jakeen välillä VALLITSEE RISTIRIITA,

ja tästä tietoisena

a) valitset noista kahdesta tuon paskasti suomennetu Apostolien tekojen kohdan ja

ja

c) TEESKENTELET, ETTET TOIMI NÄIN - TEESKENTELET KUIN MIKÄKIN KÄÄRME, ETTÄ NOIDEN KAHDEN VÄLILLÄ EI MUKA OLE RISTIRIITAA.

Niinpä sinun on pakko

MITÄ SINÄ ET TEE.

Me olemme viisi vuotta väitelleet yhdestä ainoasta syystä - siitä, että SINÄ ET USKO SOVITUKSEN SANAAN, MUTTA OLET NIIN SAATANALLISEN KIERO, ETTÄ TEESKENTELET JA VÄITÄT USKOVASI.

MINUN VIAKSENI.

Siksi minä en vooi ajatella sinuista muuta kuin, että koska sinä häpäiset Jumalan sovitusteon Kristuksessa, sinä joudut maksmaan siitä hinnan, jonka Nebukadnessar joutui maksamaan - sinä olet menettänyt järkesi. En nimittäin siltikään, vaikka sinua nilkiksi haukunkin, jaksa uskoa, että sinä toimit noin tahallasi, tietoisen katalasti. Siispä sinä olet mieletön kuin ruohoa syövä Nebukadnessar, enkä minä kyyeken sinun päähäsi järkeä antamaan.

Mutta sen tämä minulle on paljastanut, kuinka vakava asia on, kun ihminen Raamatulla ratsastaen häpäisee sanoman koko maailman sovituksesta. Jumala ei anna häpäistä Poikansa uhria. Ja sen sinä teet, joten sinun osasi on olla järjetön.

po. kykene

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin.

ja tästä tietoisena

ja

Niinpä sinun on pakko

MITÄ SINÄ ET TEE.

MINUN VIAKSENI.

Siis, missä minä olen pyytänyt valitsemaan Herran Jeesuksen Paavalille antaman lähetyskäskyn ja sovituksen sanan väliltä?

Ei kertakaikkiaan ole mitään tarvetta, koska Jeesuksen sana on totinen ja luotettava.
        Samoin Raamatun ilmoitus on luotettava.

Omiaan puhuvalle se on ongelma, koska juuri Raamatun ilmoitusta vasten kaikki opit on peilattava.

16 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.
        17 Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.
        18 Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä. ( Joh 7)

Omat opit eivät edusta totuutta, kuten nytkin se tulee esille selityksistäsi totuutta vastaan.

Omasta opistasi ( omiian puhuvat ) kumpuaa tarve selittää Raamatun ilmoitus opillesi alisteiseksi, eli kuten Jeesus sanoo omiaan puhumista.

Kirjoitat valheen isästä, mutta et kykene näkemään sitä kirjoituksissasi.

Se ei ole Jeesuksesta Kristuksesta, jos joku vaatii valintaa:

>>>> Apt. 26:18 vs. 2 Kor. 5:19 - kumman valitset? >>

Ja sitten pyrkii selittämään vaatimuksensa vielä oikeaksi.

Se on omiaan puhumista, mikä ei ole Jeesuksen opin mukaista, totista.

Valheellisuus ei kuulu uuden luomuksen elämään Kristuksessa.

17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis, missä minä olen pyytänyt valitsemaan Herran Jeesuksen Paavalille antaman lähetyskäskyn ja sovituksen sanan väliltä?

Ei kertakaikkiaan ole mitään tarvetta, koska Jeesuksen sana on totinen ja luotettava.

Omiaan puhuvalle se on ongelma, koska juuri Raamatun ilmoitusta vasten kaikki opit on peilattava.

16 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.
        17 Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.
        18 Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä. ( Joh 7)

Omat opit eivät edusta totuutta, kuten nytkin se tulee esille selityksistäsi totuutta vastaan.

Omasta opistasi ( omiian puhuvat ) kumpuaa tarve selittää Raamatun ilmoitus opillesi alisteiseksi, eli kuten Jeesus sanoo omiaan puhumista.

17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)

Usko Toivonen

Vau, kieroutesi on tosiaan täysin pohjatonta!

Éi sinun tarvitse VAATIA ketään tekemään valintaa; sinä teet sen kaikessa hiljaisuudessa iTSE, uupelo! :D :D :D

Kysymys: Kuinka tervepäinen on penkkiurheilija, joka fanittaa Iivo Niskasta ja kehuu tätä olympiavoittajaksi samalla kun ei kuitenkaan usko Iivon voittaneen ainuttakaan olympiakultaa? Ts. penkkiurheilija, joka toimii tällä tavoin vailla vilppiä? Eihän sellainen ressukka paha ole, mutta kyllä hän täysin järjetön on.

Kun sinä väität, että uskot Jeesukseen samalla kun et kuitenkaan usko Jumalan sovittaneen Hänessä KOKO MAAILMAA itsensä kanssa, olet menettänyt samalla tavoin järkesi kuin Iivo Niskasta fanittava "epäuskoinen" penkkiurheilija.

Tällainen järjen menetys on niin omalaatuinen, ettei sitä voi oikein muuten kuvailla kuin Nebukadnessarin kohtalolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

( 2Kor 3)

Usko Toivonen

Viisasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko Toivonen

Kommenttisi:

"Valheellisuus ei kuulu uuden luomuksen elämään Kristuksessa"

on kuin Putin sanoisi:

"Naapurimaahan hyökkääminen ei ole oikein."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sinä nilkki sysäät minun niskoilleni sen, minkä itse teet mutta et tunnusta tekeväsi.

Minä vooin tooimia irstiriidattomasti niin kuin toimin, koska en palvo Raamattua Jumalan sanana.

Sinun sianpaskaoppisi perustuu räikeään ristiriitaan, jota et saatanallisessa epärehellisyydessäsi suostu tunnustamaan.

Minun ei, koska minä en ole nostanut Raamattu Jeesuksen rinnalle ja Hänen ylitsensä.

Mutta palvo sinä narsistista Raamattu-oppias, minä julistan soovituksen sanaa.

Kiitos kuitenkin, kun olet niin härskillä tavalla elänyt ja osoittanut todeksi sen, millaista se on, kun ihminen palvoo Kirjainta ja väistämäättä samalla itseään ja omaa ymmärrystään.

Uskova kristitty ei voi vihata Raamattua noin. Jumalan sanaa. Jumalan Sana, eli Jeesus, viittasi usein Tooran profetioihin, varsinkin niihin, jotka ennustivat hänen tulostaan.

Te, jotka rakastatte Raamattua, saatte lisää pontta uskollenne, jos kuuntelette Brandon Petersonia. Hän on löytänyt satoja ihmeellisiä faktoja King James Raamatusta. Raamatusta löytyy jopa ylöstempauksen päivä, 23.9.2025. Juutalaisten vuorokausi alkaa auringon laskiessa. Kymmenen neitsyen vertauksessa ylkä saapui keskiyöllä. Olisiko siis tempaus juuri 23. päivän alussa, keskiyöllä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko Toivonen

Molemmat kohdat näyttävät, että Jeesus tarjoaa pelastuksen, mutta se on otettava vastaan. Jeesus ei pakota atteja ja evokkeja taivaaseen vastoin heidän tahtoa. Ei ole mitään ristiriitaa, ellei tosiaan tee jotain omaa tulkintaa.

2 Cor 5 (KJB)
        17 Therefore if any man be in Christ, he is a new creature: old things are passed away; behold, all things are become new.

18 And all things are of God, who hath reconciled us to himself by Jesus Christ, and hath given to us the ministry of reconciliation;

19 To wit, that God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them; and hath committed unto us the word of reconciliation.

20 Now then we are ambassadors for Christ, as though God did beseech you by us: we pray you in Christ's stead, be ye reconciled to God.

21 For he hath made him to be sin for us, who knew no sin; that we might be made the righteousness of God in him.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Molemmat kohdat näyttävät, että Jeesus tarjoaa pelastuksen, mutta se on otettava vastaan. Jeesus ei pakota atteja ja evokkeja taivaaseen vastoin heidän tahtoa. Ei ole mitään ristiriitaa, ellei tosiaan tee jotain omaa tulkintaa.

2 Cor 5 (KJB)
        17 Therefore if any man be in Christ, he is a new creature: old things are passed away; behold, all things are become new.

18 And all things are of God, who hath reconciled us to himself by Jesus Christ, and hath given to us the ministry of reconciliation;

19 To wit, that God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them; and hath committed unto us the word of reconciliation.

20 Now then we are ambassadors for Christ, as though God did beseech you by us: we pray you in Christ's stead, be ye reconciled to God.

21 For he hath made him to be sin for us, who knew no sin; that we might be made the righteousness of God in him.

Tämä sinun höpinäsi juuri on se saatanallinen oppi, joka on raadelllut kirkkoa vuosisatoja.

Sovitus on eri asia kuin pelastus. Jumala asetti jo koko ihmiskunnan sovintoon ja yhteyteen kanssaan. Tätä on sovitus. Kukaan ei voi sitä peruuttaa eikä parannella.

Pelastuminen eli alkukielellä tervehtyminen/eheytyminen tarkoittaa tämän asian hyväksymistä/sisäistämistä.

Jonkin totuuden/asiaintilan sisäistäminen ei tee sitä todeksi - sisäistettäessä se tulee ainoastaan ihmisen tietoisuuteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskova kristitty ei voi vihata Raamattua noin. Jumalan sanaa. Jumalan Sana, eli Jeesus, viittasi usein Tooran profetioihin, varsinkin niihin, jotka ennustivat hänen tulostaan.

Te, jotka rakastatte Raamattua, saatte lisää pontta uskollenne, jos kuuntelette Brandon Petersonia. Hän on löytänyt satoja ihmeellisiä faktoja King James Raamatusta. Raamatusta löytyy jopa ylöstempauksen päivä, 23.9.2025. Juutalaisten vuorokausi alkaa auringon laskiessa. Kymmenen neitsyen vertauksessa ylkä saapui keskiyöllä. Olisiko siis tempaus juuri 23. päivän alussa, keskiyöllä?

Lupaatko antaa kivittää itsesi, jos noin ei tapahdu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Uskova kristitty ei voi vihata Raamattua noin."

Kirjoitat noin ihmisestä, joka EI KOROTA Raamattua Jeesuksen rinnalle ja Hänen ylitsensä.

Siksi minun on pakko kirjoittaa sinusta näin:

uskova ihminen ei voi vihata Jeesusta noin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vau, kieroutesi on tosiaan täysin pohjatonta!

Éi sinun tarvitse VAATIA ketään tekemään valintaa; sinä teet sen kaikessa hiljaisuudessa iTSE, uupelo! :D :D :D

Kysymys: Kuinka tervepäinen on penkkiurheilija, joka fanittaa Iivo Niskasta ja kehuu tätä olympiavoittajaksi samalla kun ei kuitenkaan usko Iivon voittaneen ainuttakaan olympiakultaa? Ts. penkkiurheilija, joka toimii tällä tavoin vailla vilppiä? Eihän sellainen ressukka paha ole, mutta kyllä hän täysin järjetön on.

Kun sinä väität, että uskot Jeesukseen samalla kun et kuitenkaan usko Jumalan sovittaneen Hänessä KOKO MAAILMAA itsensä kanssa, olet menettänyt samalla tavoin järkesi kuin Iivo Niskasta fanittava "epäuskoinen" penkkiurheilija.

Tällainen järjen menetys on niin omalaatuinen, ettei sitä voi oikein muuten kuvailla kuin Nebukadnessarin kohtalolla.

Aivan, ei tarvitse esittää kysymystä, kummanko noista Raamatun kohdista valitsen ja kummanko hylkäisin keskenään ristiriitaisina.

Miksikö?

Koska noiden välillä ei kertakaikkiaan ole mitään tarvetta, epäilystä, mitä ajatella.

Kääntymys on juuri se asia, mikä tulee molemmista tekstikohdista esille.
        Ja ilman kääntymystä Herran puoleen, ihminen on omillaan.

Iivo on hyvä hiihtäjä, mutta tärkeintä ei ruumillinen harjoitus, vaan jumalinen elämä Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.

8 Sillä ruumiillisesta harjoituksesta on hyötyä vain vähään; mutta jumalisuudesta on hyötyä kaikkeen, koska sillä on elämän lupaus, sekä nykyisen että tulevaisen.
        ( 1Tim 4)

Ja ilman uskoa Jeesukseen ei ole elämän lupausta.

Tämä riittänee.

Sen verran läksyksi, että voisitko hieman tutkia, mitä jumalinen elämä Kristuksessa tarkoittaa ja kuinka se ilmenee?

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan, ei tarvitse esittää kysymystä, kummanko noista Raamatun kohdista valitsen ja kummanko hylkäisin keskenään ristiriitaisina.

Miksikö?

Koska noiden välillä ei kertakaikkiaan ole mitään tarvetta, epäilystä, mitä ajatella.

Kääntymys on juuri se asia, mikä tulee molemmista tekstikohdista esille.
        Ja ilman kääntymystä Herran puoleen, ihminen on omillaan.

Iivo on hyvä hiihtäjä, mutta tärkeintä ei ruumillinen harjoitus, vaan jumalinen elämä Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.

8 Sillä ruumiillisesta harjoituksesta on hyötyä vain vähään; mutta jumalisuudesta on hyötyä kaikkeen, koska sillä on elämän lupaus, sekä nykyisen että tulevaisen.
        ( 1Tim 4)

Ja ilman uskoa Jeesukseen ei ole elämän lupausta.

Tämä riittänee.

Sen verran läksyksi, että voisitko hieman tutkia, mitä jumalinen elämä Kristuksessa tarkoittaa ja kuinka se ilmenee?

Usko Toivonen

Sinä yksinkertaisesti valehtelet.

Kaikesta, mitä sinä olet tällä palstalla viimeiset viisi vuotta kirjoittanut, näkee, että sinä valitset väärin suomennetun Apt. 26:18:n ja hylkäät 2 Kor. 5:19:n.

Nettikirjoittelu on siitä metka tapa kommunikoida, että voi valehdella täysin huoleti, koska ei joudu vastuuseen sanoistaan.

Joten suonet anteeksi, kun en voi suhtautua vakavissani ehdotukseesi "voisitko hieman tutkia, mitä jumalinen elämä Kristuksessa tarkoittaa ja kuinka se ilmenee?"

Voin vain vastata, että jumalinen elämä Kristuksessa ei tarkkoita valehtelemista ja että se ei ilmene valehtelemisena.

Mutta sinunlaisesi hengellinen mengele ei tälle varmaankaan korvaansa lotkauta.

• Anonyymi

El mitään kuollutta kirjainta pidä palvoa eikä varsinkaan päättömiä selityksiä.

Elävää Jumalaa tulee palvoa.

• Anonyymi

Tietääkö aloittaja yhtään kirjaa, jossa kirjailija lainaa kirjaa, jota on kirjoittamassa? Raamatun Uudessa testamentissa kyllä lainataan Vanhan testamentin kirjoituksia. Jeesus lainasi usein profetioita.

Hassua, että aloittaja vaatii, että tekeillä olevassa kirjassa olisi mainittava tekeillä oleva kirja lähteenä, tai muuten ei voi viitata kyseiseen kirjaan. Hänelle on tullut aivonyrjähdys.

• Anonyymi

Hei uupelo! "Raamattu on Jumalan Sanaa/sanaa" perustellaan nimenomaan Raamatulla itsellään. TÄTÄ minä kritisoin enkä mitään muuta - eli olen kanssasi tismalleen samoilla linjoilla. Miksi käännät sen minua vastaan?

Jos pystyt kaiken tuon kirjoitettuasi silti palvomaan Raamattua, sinä olet noita puupääfundamentalisteja vieläkin kahjompi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei uupelo! "Raamattu on Jumalan Sanaa/sanaa" perustellaan nimenomaan Raamatulla itsellään. TÄTÄ minä kritisoin enkä mitään muuta - eli olen kanssasi tismalleen samoilla linjoilla. Miksi käännät sen minua vastaan?

Jos pystyt kaiken tuon kirjoitettuasi silti palvomaan Raamattua, sinä olet noita puupääfundamentalisteja vieläkin kahjompi.

Paavali käytti sanontaa: "Kirjoitusten mukaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali käytti sanontaa: "Kirjoitusten mukaan!

Hellanlettas sentään!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitat alussa: '... ilmausta "Raamatun ilmoitus" ei esiinny Raamatussa'...

Yritä nyt hyvä ihminen ymmärtää, että Raamatussa ei voi olla fraasia 'Raamatun ilmoitus', koska Raamattu koottiin vasta sen jälkeen, kun kaikki siihen tulevat kirjoitukset oli kirjoitettu. Tästä olemme yhtä mieltä, eikö vain?

Raamattuun otettujen kirjoitusten kirjoittajat viittasivat kyllä aikaisemmin kirjoitettuihin teksteihin, lähinnä niihin, jotka olivat Toorassa, tai Vanhaan testamenttiin, kutsumatta sitä kuitenkaan vanhaksi testamentiksi, koska uutta ei vielä ollut koottu. Tästäkin olet samaa mieltä, eikö?

Eli koko argumenttisi on ajattelemattomasti väsätty. En tiedä, mitä oikeasti tarkoitit, jos et tarkoittanut sitä, mitä kirjoitit. Raamattu ilmoittaa meille paljon asioita. Kuunnelkaa Youtubesta eilistä keskustelua kanavalla 'Truth Seeker (John 14:6) Jason K.' Hän keskusteli 'Juniorin' kanssa (New Moon Rapture) aivan ihmeellisistä faktoista, tarkistettavista 'yhteensattumista', jotka kaikki viittaavat siihen, että uskovien ylöstempaus tapahtuu 23.9. eli ensi tiistaina. Juutalaisten vuorokausi vaihtuu auringon laskiessa. Kymmenen neitsyen vertauksessa kerrotaan, että ylkä saapuu keskiyöllä. Olisiko nyt siis se todennäköisin hetki 22.-23.9 välisenä yönä?

Raamattu ilmoittaa valtavasti asioita, myös ajankohdan ylöstempaukselle, mutta olemme olleet sokeita tähän asti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitat alussa: '... ilmausta "Raamatun ilmoitus" ei esiinny Raamatussa'...

Yritä nyt hyvä ihminen ymmärtää, että Raamatussa ei voi olla fraasia 'Raamatun ilmoitus', koska Raamattu koottiin vasta sen jälkeen, kun kaikki siihen tulevat kirjoitukset oli kirjoitettu. Tästä olemme yhtä mieltä, eikö vain?

Raamattuun otettujen kirjoitusten kirjoittajat viittasivat kyllä aikaisemmin kirjoitettuihin teksteihin, lähinnä niihin, jotka olivat Toorassa, tai Vanhaan testamenttiin, kutsumatta sitä kuitenkaan vanhaksi testamentiksi, koska uutta ei vielä ollut koottu. Tästäkin olet samaa mieltä, eikö?

Eli koko argumenttisi on ajattelemattomasti väsätty. En tiedä, mitä oikeasti tarkoitit, jos et tarkoittanut sitä, mitä kirjoitit. Raamattu ilmoittaa meille paljon asioita. Kuunnelkaa Youtubesta eilistä keskustelua kanavalla 'Truth Seeker (John 14:6) Jason K.' Hän keskusteli 'Juniorin' kanssa (New Moon Rapture) aivan ihmeellisistä faktoista, tarkistettavista 'yhteensattumista', jotka kaikki viittaavat siihen, että uskovien ylöstempaus tapahtuu 23.9. eli ensi tiistaina. Juutalaisten vuorokausi vaihtuu auringon laskiessa. Kymmenen neitsyen vertauksessa kerrotaan, että ylkä saapuu keskiyöllä. Olisiko nyt siis se todennäköisin hetki 22.-23.9 välisenä yönä?

Raamattu ilmoittaa valtavasti asioita, myös ajankohdan ylöstempaukselle, mutta olemme olleet sokeita tähän asti.

Täytyy sinullekin laiskurivatsalle kopsata teksti hieman tuosta ylempää:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskovat kristityt sen sijaan eivät nimittele veljiään ja sisariaan. Käyttäytymisesi haisee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskovat kristityt sen sijaan eivät nimittele veljiään ja sisariaan. Käyttäytymisesi haisee.

Minä nimittelen. Sinun naurettava tekopyhyytesi löyhkää. Olet kuin mikäkin tulipunainen kommunisti tai kylmänviileä natsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teitä puskista huutelijoita on kolmetoista tusinassa. Tsekkaa sanakirjasta "tusina", jollet tiedä, mitä se tarkoittaa.

• Anonyymi

2Tess.2:3 Älkäät antako kenenkään teitänne vietellä millään tavalla; sillä ei hän ennen tule kuin luopumus tapahtuu ja synnin ihminen ilmoitetaan, kadotuksen lapsi. Biblia (1776) Matt.24:23. Ef.5:6. 1Tim.4:1. 1Joh.2:18.uu

• Anonyymi

Jeesus lainasi Tooraa.

Mutta ei sen opetuksista ottanut onkeen, vaan sanoi, että kirjoitettu on, mutta minä sanon teille.

Eli kumosi VT:n.

Jeesuksesta alkoi uusi Hengen liitto ja VT kuoli.

• Anonyymi

Ei kumoskellut Vanhaata Testamenttia kuin sen tietous olisi aikansa elänyttä.Vanhaisa testamentti on yhällisesti merkittävällinen osa aitoin ristittyjen jokaista päiväistä uskoa, jonka opetukselliset, kertomukset ja Jumalan tekemä liitto Israelin kansan kanssa ovat voimassa vaikuttamassa yhällisesti kaikenlaises ajankohtaisuujes ja rohvetijoisiis tulevaisiijen päiväisiis, mutta historijankin osuuven tuntemus on kaa tosi tärkejää tietoo VT:ssa.

Jeesus on mun Herra.

https://www.youtube.com/watch?v=xJl398aP5QY&list=RDxJl398aP5QY&start_radio=1

Selef Urge

• Anonyymi

Ei kumonnut. Vanhan testamentin profeetoista Daniel, Hesekiel, Amos, Hosea, ja psalmi 83 kertovat ajasta, jota nyt elämme. Myös sukuluettelot ovat välttämättömiä maailmankuvallemme. Samoin kertomus vedenpaisumuksesta. Sananlaskut ovat kuin aarrearkku.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kumoskellut Vanhaata Testamenttia kuin sen tietous olisi aikansa elänyttä.Vanhaisa testamentti on yhällisesti merkittävällinen osa aitoin ristittyjen jokaista päiväistä uskoa, jonka opetukselliset, kertomukset ja Jumalan tekemä liitto Israelin kansan kanssa ovat voimassa vaikuttamassa yhällisesti kaikenlaises ajankohtaisuujes ja rohvetijoisiis tulevaisiijen päiväisiis, mutta historijankin osuuven tuntemus on kaa tosi tärkejää tietoo VT:ssa.

Jeesus on mun Herra.

https://www.youtube.com/watch?v=xJl398aP5QY&list=RDxJl398aP5QY&start_radio=1

Selef Urge

anna siis Herran hallita ulostulojasi äläkä kiusaa muita foorumilaisia lapsellisella ällällättämisellä, tajuatko !

• Anonyymi

Olin päättänyt pysyä poissa tästä ketjusta koska
      koin, ettei kannata ryhtyä lukemaan sitä.
      Mutta nyt kuitenkin kävin vilkasemassa näitä
      kirjoituksia ja kauhistuin. Olis pitänyt luottaa
      omaan intutuutioon, niin kauhistuttavaa tekstiä
      täällä, että uskovat pysykäämme poissa.

Heikkohermoiset ja uskossaan vakiintumattomat
      ihmiset saavat vain negatiiviteetteja. Ja uskovat
      voivat huonosti. Ei kannata lukea!

Mvh J - K

• Anonyymi

Älkää mukautuko tämän maailman menoon mukaan eli älkää uhriutuko kuin mitkäkin pikkulapset. Sinäkin aikuinen ihminen käyttäydyt kuin joku rääpäle. Pane huivi päähäsi, ressukka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älkää mukautuko tämän maailman menoon mukaan eli älkää uhriutuko kuin mitkäkin pikkulapset. Sinäkin aikuinen ihminen käyttäydyt kuin joku rääpäle. Pane huivi päähäsi, ressukka.

Kiitos neuvoistasi, jotka varmasti ovat vilpittömässä mielessä annettuja.
        Niin minäkin annan omia neuvojani vilpittömässä uskossa, että ne
        ovat hyviä neuvoja. Ja siihen minullakin on oikeus.

Mvh J - K

• Anonyymi

Mielenvikaisillakin on oikeus kuulla Jumalan sanaa. Ehkä joku tämän ketjun löukijoista on hyötynyt siitä, että mielettömiä väitteitä on kumottu. Mutta olen kanssasi samaa mieltä siitä, että ei kannata jakaa helmiä sioille. Tosin minäkin olin sika ennen kuin Jumalan armosta tulin uskoon, vaikka en ollut edes ymmärtänyt etsiä Jeesusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos neuvoistasi, jotka varmasti ovat vilpittömässä mielessä annettuja.
        Niin minäkin annan omia neuvojani vilpittömässä uskossa, että ne
        ovat hyviä neuvoja. Ja siihen minullakin on oikeus.

Mvh J - K

Toki!

• Anonyymi

Sotakiikoisia ei kannattaisi lukea.

Ne kannattaa kiertää.

• Anonyymi

Ps.103:12 Niin kaukana kuin itä on lännestä, siirsi hän meistä pahat tekomme. Biblia (1776)

• Anonyymi
      UUSI

En tunne ainuttakaan ihmistä, jolle Jumala olisi ilmestyksessä sanonut, että Raamattu on Jumalan Sanaa/sanaa tai että on olemassa sellainen asia kuin "Raamatun ilmoitus".

En ainuttakaan.

Kun Raamattu kanonisoitiin, historian kirjat eivät tiedä kertoa, että taivaasta olisi jyrähtänyt ääni, joka olisi julistanut kanonisoidun Raamatun "Jumalan sanaksi".

Koska näin on, on täysin selvää, että ihmiset ovat OMIN PÄIN antaneet Raamatulle tuollaisen aseman ja arvovallan - ilman Jumalan lupaa.

Siksi te Raamatun palvojat korjaatte tuollaista hedelmää, mitä te korjaatte. Teidän oppinne on pelkkää kuollutta kirjainta.

Mistäkö tiedän tämän?

Siitä pohjattomasta vastenmielisyydestä, jota jok'ikinen Raamatun palvoja tuntee sovituksen sanaa kohtaan - sovituksen sanaa, joka on koko Raamatun YLIN sanoma ja HUIPENTUMA, jonka ALLE KAIKEN MUUN RAAMATUSSA ON ALISTUTTAVA ja joka kuulluu seuraavasti:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."

KAIKEN, mitä Raamatussa lukee, tulee ALISTUA TÄMÄN SOVITUKSEN SANAN ALLE.
      KAIKKI Raamatussa on TÄLLE SOVITUKSEN SANALLE ALISTEISTA.

Tämä on se evankeliumi, jonka YLÖSNOUSSUT HERRA JEESUS ANTOI APOSTOLI PAAVALILLE JULISTETTAVAKSI, joten on mahdotonta, että Jeesus itse olisi koskaan sanonut jotain, mikä on sovituksen sanan kanssa ristiriidassa.

Esim. Usko Toivonen, joka ilman Jumalan lupaa jauhaa "Raamatun ilmoituksesta", jolla hän tarkoittaa yksinkertaisesti OMAA OPPIAAN, EI SUOSTU ALISTAMAAN OMAA OPPIAAN SOVITUKSEN SANAN ALLE. Siksi kaikki, mitä hän tällä foorumilla kirjoittaa, johtaa harhaan.

Ja sama pätee muihin Raamatun epäjumalanpalvojiin, joiden kohtalona on josyain syystä avstustaa Paavalin julistamaa evankeliumia ja julistaa sen sijaan kammottavaa vääristettyä versiota evankeliumista.

• Anonyymi
        UUSI

Rajoittuuko sinun Raamattusi yhteen jakeeseen?
        Kovin on sulla pieni Raamattu!

Mutta sinähän tässä kiellätkin Raamatun Jumalan Sanana.
        Se jae, jota siteeraat ei siis ole Jumalan Sanaa sinullekaan.
        Miksi siteeraat jatkuvasti yhtä jaetta kun et itse usko
        sitä Jumalan Sanaksi?

Sinä siis tässä kiellät Raamatun olevan Jumalan Sanaa
        ja Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle?

>>>Kun Raamattu kanonisoitiin, historian kirjat eivät tiedä kertoa, että taivaasta olisi jyrähtänyt ääni, joka olisi julistanut kanonisoidun Raamatun "Jumalan sanaksi".

Koska näin on, on täysin selvää, että ihmiset ovat OMIN PÄIN antaneet Raamatulle tuollaisen aseman ja arvovallan - ilman Jumalan lupaa.<<<

Mvh J - K

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Rajoittuuko sinun Raamattusi yhteen jakeeseen?
        Kovin on sulla pieni Raamattu!

Mutta sinähän tässä kiellätkin Raamatun Jumalan Sanana.
        Se jae, jota siteeraat ei siis ole Jumalan Sanaa sinullekaan.
        Miksi siteeraat jatkuvasti yhtä jaetta kun et itse usko
        sitä Jumalan Sanaksi?

Sinä siis tässä kiellät Raamatun olevan Jumalan Sanaa
        ja Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle?

>>>Kun Raamattu kanonisoitiin, historian kirjat eivät tiedä kertoa, että taivaasta olisi jyrähtänyt ääni, joka olisi julistanut kanonisoidun Raamatun "Jumalan sanaksi".

Koska näin on, on täysin selvää, että ihmiset ovat OMIN PÄIN antaneet Raamatulle tuollaisen aseman ja arvovallan - ilman Jumalan lupaa.<<<

Mvh J - K

Tällaista tämä on. Kun sohaisee epäjumalanpalvojan epäjumalanpalvontamenoja, reaktio on sitten tällainen.

Minä vuonna, missä kuussa ja minä päivänä Jumala ilmoitti SINULLE, että Raamattu on Jumalan sanaa?

Vastaa TÄHÄN, niin jatketaan sitten jutustelua, epäjumalanpalvoja. Sinä et ole arvollinen saamaan tämän parempaa vastausta toistaiseksi.

• Anonyymi
        UUSI

Minä tunnen paljonkin ihmisiä, jotka ovat ottaneet vastaan Jeesuksen sanat Jumalan sanana.

31 Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.
        32 Ja mitä hän on nähnyt ja kuullut, sitä hän todistaa; ja hänen todistustansa ei kukaan ota vastaan.
        33 Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.
        34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
        35 Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
        36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
        ( Joh 3)

Olen myöskin tullut aikoinaan uskoon Jumalan sanan kautta.

Siis Jeesuksen puhumien sanojen kautta, jotka löytyvät Raamatun ilmoituksesta.

Uskohan tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan ( Jumalan sanan ) kautta.

13 Ja sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niinkuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte. (1Tess 2)

Usko Toivonen

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tällaista tämä on. Kun sohaisee epäjumalanpalvojan epäjumalanpalvontamenoja, reaktio on sitten tällainen.

Minä vuonna, missä kuussa ja minä päivänä Jumala ilmoitti SINULLE, että Raamattu on Jumalan sanaa?

Vastaa TÄHÄN, niin jatketaan sitten jutustelua, epäjumalanpalvoja. Sinä et ole arvollinen saamaan tämän parempaa vastausta toistaiseksi.

Kuules tuota noin; minä olen aina tiennyt, että Raamattu on Jumalan Sanaa.
        Olen aina tiennyt, että Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle.

Joo, totta, olet oikeassa!;

sain tämän tiedon jo lapsena aikuisten uskovien kautta.
        Mistä he olivat saaneet tämän tiedon? Miksi Jumala ei ollut sitä tietoa kumonnut
        heille? Miksi Jumala ei ole kumonnut ja kieltänyt minullekaan. Päin vastoin,
        Jumala on sen vahvistanut minulle lukemattomia kertoja monella tavalla.

Pyhä Henki vie ihmisen aina Kirjoitettuun Raamatun Sanaan ja uskomaan
        Sanaan koska se Sana on Jumalasta Jumalan ilmoitus sinulle ja minulle.
        Uskon kautta se Sana vaikuttaa meidän elämässämme sitä, mitä varten Jumala
        on sen meille antanut.

Raamattu on ainoa Kirja, joka kertoo ihmiskunnan historian alusta loppuun.

Mvh J - K

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun todistuksesi yhden Raamatun jakeen ilmoituksesta
        on täysin käsittämätön, koska toisaalla kiellät Raamatun
        olevan Jumalasta ja Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle.

Kiellät siis jakeen, jota siteerat, olevan Jumalan Sanaa???

Kuitenkin sinä jankkaat tuon yhden jakeen sanomaa
        ainoana totuutena??? Heität roskiin kaikki muut Raamatun
        jakeet ja niiden ilmoitukset???

Täysin käsittämätöntä toimintaa normaalijärkiselle ihmiselle.

Mvh j - K

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä he olivat saaneet tämän tiedon? Miksi Jumala ei ollut sitä tietoa kumonnut

on sen meille antanut.

Mvh J - K

>>>sain tämän tiedon jo lapsena aikuisten uskovien kautta.<<<

Uskon kuitenkin ihan vakavasti, ettei tämä tieto perustunut
        pelkästään ihmisten todistukseen Raamatusta Jumalan Sanana.
        Jumala itse todistaa ihmiselle Raamatun olevan Hänen Sanaansa.
        Ja siitä tämä tieto tulee ihmisille. Ilman Jumalaa sitä ei uskoisi.

Uusestisyntyneen usko ei siis perustu pelkästään siihen, mitä
        toiset kertovat, ja mitä he ovat kokeneet. Uskoon tullut ihminen
        saa näistä asioista tiedon ja ymmärryksen Jumalalta itseltään.

Siksi uskova tietää!!!

Mvh J - K

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

on sen meille antanut.

Mvh J - K

"Kuules tuota noin; minä olen aina tiennyt, että Raamattu on Jumalan Sanaa.

sain tämän tiedon jo lapsena aikuisten uskovien kautta."

Tällä tavoin vastaisi myös jokainen Koraaniin uskova muslimi, jos hänelle esiitettäisiin sama kysymys Koraanin osallta.

Teidän molempien kohdalla perusteet uskoa Pyhään Kirjaan Jumalan sanana ovat TISMALLEEN SAMAT.

Taidat olla vakavissasi, kun väität, että Jumalan ON KUMOTTAVA ihmisten keskuuteen laajalle levinnyt uskomus, jotta ihmiset voivat pitää kyseistä uskomusta väääränä? Tämäkö on ihan peräti Jumalan VELVOLLISUUS?!??!

ihmiset ovat vuosisatoja sitten päättäneet alka palvoa Kirjaa, joten Jumalan on KUMOTTAVA tämä perinne, jotta se osoittautuisi vääräksi??!!!

TÄSSÄKIN KOHTAA perustelet Kirjan palvontasi tismalleen samalla tavoin kuin muslimi perustelisi omansa. Onpa "kristillinen" perustelu!!!

Laajennetaan tätä aivopieruasi hieman. Eli katoliset voivat hyvin omintunnoin palvoa neitsyt Mariaa, koska Jumala ei ole KUMONNUT tuota heidän pyhäksi kokemaansa tapaansa ja uskomustaan? He voivat opettaa Mariasta niin kuin opettavat ja vaatia kirkkonsa jäseniä ajattelemaan Mariasta niin kuin he opettavat, koska JUMALA EI OLE KUMONNUT TÄTÄ USKOMUSTA??? Ja lapsikastetta harjoittavat kirkot voivat hyvin omintunnoin jatkaa pikkuvauvoen kastamista, koska Jumala ei ole KUMONNUT tätä heidän hyväksi ja jumaliseksi havaitsemaansa perinnäissääntöä?

He perustelisivat oman suhtautumisensa kristillisyytensä sisältämiin perinteisiin tismalleen niin kuin sinä: "No kun ei Jumala ole tätä KUMONNUT!!! Me KOEMME, että Jumala on tässä läsnä!"

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minä tunnen paljonkin ihmisiä, jotka ovat ottaneet vastaan Jeesuksen sanat Jumalan sanana.

31 Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.
        32 Ja mitä hän on nähnyt ja kuullut, sitä hän todistaa; ja hänen todistustansa ei kukaan ota vastaan.
        33 Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.
        34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
        35 Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
        36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
        ( Joh 3)

Olen myöskin tullut aikoinaan uskoon Jumalan sanan kautta.

Siis Jeesuksen puhumien sanojen kautta, jotka löytyvät Raamatun ilmoituksesta.

Uskohan tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan ( Jumalan sanan ) kautta.

13 Ja sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niinkuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte. (1Tess 2)

Usko Toivonen

Jumala ei ole koskaan ilmoittanut sinulle, että Raamattu on Jumalan sanaa eikä myöskään sitä, että on olemassa sellainen asia kuin "Raamatun ilmoitus". Eikä tätä ole ilmoittanut sinulle myöskään ylösnoussut Kristus.

Joten kun sinä puhut "Raamatun ilmoituksesta", puhut omissa nimissäsi etkä Jumalan nimissä. Sinä puhut omaan tiliisi ilman Jumalan lupaa - julistat omaa, itse tehtyä oppiasi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tällä tavoin vastaisi myös jokainen Koraaniin uskova muslimi, jos hänelle esiitettäisiin sama kysymys Koraanin osallta.

Teidän molempien kohdalla perusteet uskoa Pyhään Kirjaan Jumalan sanana ovat TISMALLEEN SAMAT.

Taidat olla vakavissasi, kun väität, että Jumalan ON KUMOTTAVA ihmisten keskuuteen laajalle levinnyt uskomus, jotta ihmiset voivat pitää kyseistä uskomusta väääränä? Tämäkö on ihan peräti Jumalan VELVOLLISUUS?!??!

ihmiset ovat vuosisatoja sitten päättäneet alka palvoa Kirjaa, joten Jumalan on KUMOTTAVA tämä perinne, jotta se osoittautuisi vääräksi??!!!

TÄSSÄKIN KOHTAA perustelet Kirjan palvontasi tismalleen samalla tavoin kuin muslimi perustelisi omansa. Onpa "kristillinen" perustelu!!!

Laajennetaan tätä aivopieruasi hieman. Eli katoliset voivat hyvin omintunnoin palvoa neitsyt Mariaa, koska Jumala ei ole KUMONNUT tuota heidän pyhäksi kokemaansa tapaansa ja uskomustaan? He voivat opettaa Mariasta niin kuin opettavat ja vaatia kirkkonsa jäseniä ajattelemaan Mariasta niin kuin he opettavat, koska JUMALA EI OLE KUMONNUT TÄTÄ USKOMUSTA??? Ja lapsikastetta harjoittavat kirkot voivat hyvin omintunnoin jatkaa pikkuvauvoen kastamista, koska Jumala ei ole KUMONNUT tätä heidän hyväksi ja jumaliseksi havaitsemaansa perinnäissääntöä?

He perustelisivat oman suhtautumisensa kristillisyytensä sisältämiin perinteisiin tismalleen niin kuin sinä: "No kun ei Jumala ole tätä KUMONNUT!!! Me KOEMME, että Jumala on tässä läsnä!"

>>>Tällä tavoin vastaisi myös jokainen Koraaniin uskova muslimi, jos hänelle esiitettäisiin sama kysymys Koraanin osallta.<<<

Hyvää ja positiivista teksteissäsi on se, että rehellisesti kerrot,
        että et usko Raamattua Jumalalta tulleeksi Jumalan Sanaksi.
        Se on positiivista kirjoittelussasi.

Kaikki muu neneeki jo synnin puolelle.

Miksi ihmeessä vetoat Sanaan, jota et usko Jumalan Sanaksi?
        Miksi yrität esiintyä Jumalan todistajana, johon et usko?
        Etkö käsitä, että tekstisi paljastavat sinut, sillä niin räikeitä
        ne ovat?

Mvh J - K

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

>>>lapsikastetta harjoittavat kirkot voivat hyvin omintunnoin jatkaa pikkuvauvoen kastamista, koska Jumala ei ole KUMONNUT tätä heidän hyväksi ja jumaliseksi havaitsemaansa perinnäissääntöä?<<<

Jumala kumoaa kaikki väärät opit Kirjoitetulla Sanallaan, Raamatulla.
        Tarvii vain lukea, uskoa ja ottaa vastaan Sana, niin saa Sanan kautta
        Sanassa tietoa Jumalalta oikeasta opista. Silloin erottaa oikean
        väärästä opista ja väärän opin oikeasta opista. Ilman Sanaa se ei
        onnistu, kuten varmaan käsität, vai käsitätkö että Raamattu on
        ylin auktoriteetti ja ohjenuora hengellisissä opeissa?

Mvh J - K

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala ei ole koskaan ilmoittanut sinulle, että Raamattu on Jumalan sanaa eikä myöskään sitä, että on olemassa sellainen asia kuin "Raamatun ilmoitus". Eikä tätä ole ilmoittanut sinulle myöskään ylösnoussut Kristus.

Joten kun sinä puhut "Raamatun ilmoituksesta", puhut omissa nimissäsi etkä Jumalan nimissä. Sinä puhut omaan tiliisi ilman Jumalan lupaa - julistat omaa, itse tehtyä oppiasi.

>>>Jumala ei ole koskaan ilmoittanut sinulle, että Raamattu on Jumalan sanaa eikä myöskään sitä, että on olemassa sellainen asia kuin "Raamatun ilmoitus"<<<

Sinäkö tiedät, mitä Jumala ei ole minulle ilmoittanut????
        Oletko Jumalan ja minun välissä välittäjänä ja tulkkina?

Mvh J - K

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun todistuksesi yhden Raamatun jakeen ilmoituksesta
        on täysin käsittämätön, koska toisaalla kiellät Raamatun
        olevan Jumalasta ja Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle.

Kiellät siis jakeen, jota siteerat, olevan Jumalan Sanaa???

Kuitenkin sinä jankkaat tuon yhden jakeen sanomaa
        ainoana totuutena??? Heität roskiin kaikki muut Raamatun
        jakeet ja niiden ilmoitukset???

Täysin käsittämätöntä toimintaa normaalijärkiselle ihmiselle.

Mvh j - K

Meidät erottaa se, että minä en ole sinun lailllasi niin saatanallisen hybriksen vallassa, että uskaltaisin julistaa ilman Jumalan lupaa/ilmoitusta kirjoitusten kokoelman, joka sisältää yli 30 000 jaetta, Jumalan sanaksi. Jotta voisin toimia noin, minun tulisi saada siihen lupa Jumalalta. Sellaista en ole saanut. Ihmisten mielipiteet ja uskonnolliset perinteet, olivatpa ne kuinka "jumalisia" hyvänsä, eivät tässä paina itikan paskan vertaa.

Minä pidän Jumalan sanana ainoastaan niitä Raamatun jakeita, joiden osalta en epäile hetkeäkään, etteikö Jumala pidä niitä Hänen sananaan - joiden osalta en epäile, etteikö Hän ole ilmaissut minulle niiden OLEVAN Hänen sanaansa. Joiden osalta koen itse asiassa pakottavaa tarvetta JULISTAA, ETTÄ NE OVAT JUMALAN SANAA.

Minä voin väittää vailla valheellisuutta, että Jumala on ilmaissut minulle, että Raamattua tulee lukea sovituksen sanan valossa. Raamattu ei ole tasajakoista "Jumalan sanaa", jossa joka ikinen jae on yhtä arvokas, yhtä painava, yhtä merkittävä ja yhtä informatiivinen.

Raamatun ylin ilmoitus on ylösnousseen Herran Jeesuksen Paavalille julistettavaksi antama sovituksen sana, jolle kaikki muu koko maailmankaikkeudessa ja Raamatussa on ALISTEISTA.

Kun joku sanoo, että Raamattu kokonaisuutena ja kaikkinensa on "Jumalan sanaa", hän ei edes itse ymmärrä, mitä tuolla hokemalla tarkoittaa. Kyse on vain kauhean pyhäksi koetusta hokemasta, jolla ei ole mitään konkreettista tai käytännöllistä sisältöä. Se on MAAILMAN USKONNOLLISIN HOKEMA.

Minä sanon sen sijaan Jumalan luvalla: Paavalin ylösnousseelta Herralta Jeesukselta saama evankeliumi, sovituksen sana, ON SE SANOMA, JOTA VARTEN KRISTUS KUOLI, ei suinkaan Raamattu. Raamatusta taatusti ainakin 95 % käsittelee jotain ihan muuta kuin sovituksen sanaa, joten Raamatusta ainakin 95 % on jotain, mikä on SOVITUKSEN SANALLE ALISTEISTA.

Kirjoitat: "Ei yli sen mikä on kirjoitettu", mikä tarkoittaa "Ei yli Raamatun." Mutta KUKA ON ANTANUT SINULLE LUVAN PALVOA RAAMATTUA?

Minä kirjoitan: "Ei yli sen, mitä Jumala on minulle ilmoittanut." Ja tämä on paljon VÄHEMMÄN sanottu kuin tuo sinun suuruudenhullu Raamatun palvontasi, jota sinä et kykene edes perustelemaan sillä, että Jumala olisi sen sinulle ilmoittanut.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Jumala ei ole koskaan ilmoittanut sinulle, että Raamattu on Jumalan sanaa eikä myöskään sitä, että on olemassa sellainen asia kuin "Raamatun ilmoitus"<<<

Sinäkö tiedät, mitä Jumala ei ole minulle ilmoittanut????
        Oletko Jumalan ja minun välissä välittäjänä ja tulkkina?

Mvh J - K

No ei Hän sitä ole ilmoittannut, kun sinä et kyennyt kertomaan päivää ja hetkeä, jolloin Hän olisi sen tehnyt.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

>>>lapsikastetta harjoittavat kirkot voivat hyvin omintunnoin jatkaa pikkuvauvoen kastamista, koska Jumala ei ole KUMONNUT tätä heidän hyväksi ja jumaliseksi havaitsemaansa perinnäissääntöä?<<<

Jumala kumoaa kaikki väärät opit Kirjoitetulla Sanallaan, Raamatulla.
        Tarvii vain lukea, uskoa ja ottaa vastaan Sana, niin saa Sanan kautta
        Sanassa tietoa Jumalalta oikeasta opista. Silloin erottaa oikean
        väärästä opista ja väärän opin oikeasta opista. Ilman Sanaa se ei
        onnistu, kuten varmaan käsität, vai käsitätkö että Raamattu on
        ylin auktoriteetti ja ohjenuora hengellisissä opeissa?

Mvh J - K

MISSASIT KOKO POINTIN!

Pointti oli se, että sinun Raamattu-uskosi on tismalleen yhtä järjettömällä/huteralla pohjalla kuin jonkun katolisen Marian palvonta.

Kumpikaan teistä ei kykene luopumaan epäjumalanpalveluksestaan, koska olette molemmat päättäneet, että "tämä on näin, ja tämä on oikein, koska tämä TUNTUU niin oikealta ja pyhältä, EIKÄ JUMALA EI OLE KUMONNUT TÄTÄ!!!"

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Tällä tavoin vastaisi myös jokainen Koraaniin uskova muslimi, jos hänelle esiitettäisiin sama kysymys Koraanin osallta.<<<

Hyvää ja positiivista teksteissäsi on se, että rehellisesti kerrot,
        että et usko Raamattua Jumalalta tulleeksi Jumalan Sanaksi.
        Se on positiivista kirjoittelussasi.

Kaikki muu neneeki jo synnin puolelle.

Miksi ihmeessä vetoat Sanaan, jota et usko Jumalan Sanaksi?
        Miksi yrität esiintyä Jumalan todistajana, johon et usko?
        Etkö käsitä, että tekstisi paljastavat sinut, sillä niin räikeitä
        ne ovat?

Mvh J - K

On tämä aika hassua, kun epäjumalanpalvoja alkaa haukkua sovituksen sanan julistajaa synnintekijäksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

>>>sain tämän tiedon jo lapsena aikuisten uskovien kautta.<<<

Uskon kuitenkin ihan vakavasti, ettei tämä tieto perustunut
        pelkästään ihmisten todistukseen Raamatusta Jumalan Sanana.
        Jumala itse todistaa ihmiselle Raamatun olevan Hänen Sanaansa.
        Ja siitä tämä tieto tulee ihmisille. Ilman Jumalaa sitä ei uskoisi.

Uusestisyntyneen usko ei siis perustu pelkästään siihen, mitä
        toiset kertovat, ja mitä he ovat kokeneet. Uskoon tullut ihminen
        saa näistä asioista tiedon ja ymmärryksen Jumalalta itseltään.

Siksi uskova tietää!!!

Mvh J - K

Höpönlöpön! Sinä sekoitat ihmisten perinnäissäännön ja Jumalan ilmoituksen toisiinsa, mikä on vakava, ihmistä tyhmentävä ajatusvirhe.

Jumala ei ole koskaan ilmoittanut tai todistanut eli SANONUT kenellekään ihmiselle, että RAAMATTU on Hänen Sanaansa.

Jumala ei ole SANAMAAGIKKO - ihmiset ovat. Jumala ei jaa kunniaansa JOLLLEKIN KIRJALLE.

Jumala antoi maailmalle oman POIKANSA, jota apostoli Johannes kutsuu Sanaksi, eikä yksikään apostoli kutsu eikä julista omia kirjoituksiaan Jumalan sanaksi.

Mutta jos päihdyttää itseään kirjauskonnollaan liiaksi, silloin vatmasti on TIETÄVINÄÄN!!!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      139
      3156
    2. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      70
      2190
    3. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      10
      2147
    4. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      70
      1866
    5. Jos voisit kysyä

Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      155
      1682
    6. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      24
      1566
    7. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      10
      1273
    8. Pesäpallo rulettaa

Hehkutin täällä aikaisemmin Mansen naisten joukkueen Suomen mestaruutta. Jostain kumman syystä kirjoitustani ei enää löy
      Tampere
      3
      1133
    9. Lamppu syttyi

Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️
      Ikävä
      75
      1085
    10. Jos voisit palata yhteen risteykseen

..mikä se elämässäsi olisi?
      Ikävä
      80
      1031
    Aihe